Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
1.2.
Naziv propisa:
Zakon o posebnim pravima iz mirovinskog osiguranja zaposlenika na poslovima razminiranja („Narodne novine“, br. 153/05. i 152/08.)
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Ne
Naziv pravne stečevine:
2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
U Republici Hrvatskoj na snazi je Zakon o posebnim pravima iz mirovinskog osiguranja zaposlenika na poslovima razminiranja („Narodne novine“, br. 153/05. i 152/08. - u daljnjem tekstu: Zakon), koji uređuje pravo na starosnu mirovinu zaposlenika na poslovima razminiranja.
Navedenim Zakonom uređeno je pravo iz mirovinskog osiguranja pod povoljnijim uvjetima u odnosu na opći propis samo za zaposlenike na poslovima razminiranja kojima se u smislu Zakona smatraju samo pirotehničari zaposleni u trgovačkim društvima, kod obrtnika i u Hrvatskom centru za razminiranje koji neposredno obavljaju poslove razminiranja, pirotehnički nadzornici i pirotehnički nadglednici zaposleni u Hrvatskom centru za razminiranje te inspektori Ministarstva unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: MUP) koji obavljaju poslove inspekcijskog nadzora nad obavljanjem poslova humanitarnog razminiranja (u daljnjem tekstu: pirotehničari).
Zakonom su za pirotehničare propisani povoljniji uvjeti za stjecanje prava na starosnu mirovinu, odnosno pravo na starosnu mirovinu stječu bez obzira na godine života, ako imaju navršenih 25 godina mirovinskog staža, od čega najmanje 8 godina stvarno provedenih na poslovima pretraživanja, razminiranja, nadzora ili tehničkog izvida u trgovačkim društvima, kod obrtnika, u Ministarstvu obrane, MUP-u ili Hrvatskom centru za razminiranje. Pri tome se u uvjet od 8 godina staža osiguranja stvarno provedenih na tim poslovima priznaje i vrijeme provedeno u Domovinskom ratu u jednostrukom trajanju.
Nadalje, Zakonom o protuminskom djelovanju („Narodne novine, br. 110/15., 118/18., 98/19., 114/22. i 59/23.) djelatnicima koji obavljaju poslove tehničkog izvida, razminiranja, kontrole kvalitete, pomoćne poslove i poslove inspekcijskog nadzora smatraju se: pomoćni djelatnik, pirotehničar, voditelj radilišta, pirotehničar MUP-a, pirotehničari MUP-a za kontrolu kvalitete, nadzornik za kontrolu kvalitete te inspektor MUP-a, a staž osiguranja računa se:
- pirotehničarima koji neposredno obavljaju poslove tehničkog izvida, razminiranja i kontrole kvalitete, nadzornicima kontrole kvalitete, voditeljima radilišta i pomoćnim djelatnicima koji neposredno obavljaju poslove rukovatelja stroja i poslove vodiča pasa, kao staž osiguranja u trajanju od 18 mjeseci za svakih 12 mjeseci stvarno provedenih na tim poslovima te
- inspektorima MUP-a koji obavljaju poslove inspekcijskog nadzora radilišta tehničkog izvida i/ili razminiranja, kao staž osiguranja u trajanju od 16 mjeseci za svakih 12 mjeseci stvarno provedenih na tim poslovima.
Dakle, u pogledu stupnja povećanja staža osiguranja provedenog na poslovima razminiranja, voditelji radilišta koji neposredno obavljaju poslove rukovođenja radilištima (u daljnjem tekstu: voditelji radilišta) i zaposlenici na pomoćnim poslovima te pomoćni djelatnici koji neposredno obavljaju poslove rukovatelja stroja i vodiča pasa te ostale pomoćne poslove u razminiranju (u daljnjem tekstu: pomoćni djelatnici), izjednačeni su s pirotehničarima.
Međutim, voditelji radilišta i pomoćni djelatnici starosnu mirovinu ostvaruju isključivo prema općem propisu, odnosno prema Zakonu o mirovinskom osiguranju (u daljnjem tekstu: ZOMO). Prema podacima Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje na isplati u lipnju 2024. godine bilo je ukupno 692 korisnika mirovine ostvarene prema Zakonu. Prosječna mirovina pirotehničara ostvarena u skladu sa Zakonom, bez međunarodnih ugovora o socijalnom osiguranju, isplaćena u lipnju za mjesec lipanj 2024. godine iznosila je 800,51 eura, dok je u istom razdoblju mirovina ostvarena prema općim i posebnim propisima bez međunarodnih ugovora iznosila 580,83 eura. Stoga je potrebno voditeljima radilišta i pomoćnim djelatnicima omogućiti stjecanje prava na starosnu mirovinu i izračun visine mirovine na istovjetan način kako je to propisano za pirotehničare.
2.2.
Izvor podataka:
Ministarstvo unutarnjih poslova, Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje
3. UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
1. Izjednačiti voditelje radilišta i pomoćne djelatnike u pogledu stjecanja prava na starosnu mirovinu i načina izračuna visine mirovine s pirotehničarima.
2. Omogućiti ponovno određivanje mirovine voditeljima radilišta i pomoćnim djelatnicima koji su već ostvarili pravo na mirovinu prema ZOMO-u.
3.2.
Opis svrhe propisa
Propisivanjem posebnih uvjeta za ostvarivanje prava na starosnu mirovinu i načina izračuna visine mirovine voditeljima radilišta i pomoćnim djelatnicima na istovjetan način kako je to predviđeno za pirotehničare, unaprijedit će se položaj zaposlenika i umirovljenika, koji također obavljaju ili su obavljali poslove razminiranja s jednakom izloženosti opasnosti. Također, osigurat će se preduvjeti za povećanje razine adekvatnosti njihovih mirovina.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Cilj koji se želi postići može se ostvariti samo normativnim rješenjem budući da se uvjeti za ostvarivanje prava na starosnu mirovinu propisuju zakonom, stoga druga normativna i nenormativna rješenja nisu moguća.
3.4.
Izvor podataka:
Ministarstvo unutarnjih poslova, Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje
4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
S obzirom na težinu rada odnosno specifičnost radnih mjesta i jednaku izloženost opasnosti u obavljanju poslova razminiranja, izjednačit će se uvjeti za stjecanje prava na starosnu mirovinu te izračun mirovine za sve uključene djelatnike koji su zaposleni na tim poslovima, odnosno proširiti obuhvat Zakona na voditelje radilišta i pomoćne djelatnike. Također, svim umirovljenim voditeljima radilišta i pomoćnim djelatnicima, koji su pravo na mirovinu ostvarili prema ZOMO-u, ponovno će se odrediti mirovina u skladu s odredbama Zakona, ako je to za njih povoljnije.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Planirane zakonske izmjene pridonijet će uklanjanju nejednakosti između zaposlenika koji rade na poslovima razminiranja, što će u konačnici pozitivno utjecati i na povećanje adekvatnosti njihovih mirovina.
Adresati su:
- voditelji radilišta i pomoćni djelatnici (ukupno 31voditelj radilišta i 53 pomoćna djelatnika)
- umirovljenici (oko dva voditelja radilišta odnosno oko 50 pomoćnih djelatnika, korisnika mirovine ostvarenih i/ili određenih prema ZOMO-u)
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka iz članka 11. Uredbe.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka iz članka 12. Uredbe.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka iz članka 13. Uredbe.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
U odnosu na postojeće stanje, ovim izmjenama Zakona osigurava se veća razina adekvatnost mirovina za kategorije zaposlenika koji, iako obavljaju poslove razminiranja, do sada nisu bili obuhvaćeni posebnim propisom u odnosu na ostvarivanje prava na starosnu mirovinu. Izmjenama će biti obuhvaćeni i korisnici mirovine koji su bili zaposleni na radnim mjestima za koje se proširuje, a koji su pravo na mirovinu ostvarili u skladu s odredbama općeg mirovinskoga propisa. Procjenjuje se kako će se ovom izmjenom Zakona obuhvatiti ukupno 84 zaposlenika i 52 korisnika mirovine ostvarene i/ili određene prema ZOMO-u.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području zaštite ljudskih prava.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u drugim područjima.
5.6.
Izvor podataka:
Ministarstvo unutarnjih poslova, Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje
6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Savjetovanje se provodi u trajanju u pravilu u roku od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću (e-Savjetovanja) objavom nacrta prijedloga zakona i Obrasca iskaza o procjeni učinaka propisa, kao dva odvojena savjetovanja. Navodi se točno razdoblje trajanja savjetovanja, broj ukupno zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga te broj prihvaćenih komentara na Obrazac iskaza. Uz provedbu savjetovanja putem portala e-Savjetovanja stručni nositelj može provesti savjetovanje s javnošću putem javnog predstavljanja, anketa i fokus-skupina ili korištenja drugih metoda savjetovanja s javnošću. Iste je potrebno navesti i sažeti njihove rezultate.
6.2.
Konzultacije:
Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza dostavlja se na mišljenje nadležnim tijelima i Uredu za zakonodavstvo. Potrebno je ukratko navesti kojim nadležnim tijelima je dostavljen Obrazac iskaza i sažeti dana očitovanja.
7. ZAKLJUČAK
7.
ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
- izjednačavanje zaposlenika na poslovima razminiranja u pogledu ostvarivanja prava na starosnu mirovinu
- povećanje adekvatnosti mirovina
Negativni učinci:
Ne očekuju se negativni učinci.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Izmjenama Zakona osigurava se jednakopravni položaj svih zaposlenika na poslovima razminiranja u ostvarivanju prava iz mirovinskoga osiguranja te povećanje razine adekvatnosti njihovih mirovina.
PRILOG 4.:
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
1. OPĆE INFORMACIJE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
1.2.
Naziv propisa:
Zakon o posebnim pravima iz mirovinskog osiguranja zaposlenika na poslovima razminiranja („Narodne novine“, br. 153/05. i 152/08.)
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Ne
Naziv pravne stečevine:
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
U Republici Hrvatskoj na snazi je Zakon o posebnim pravima iz mirovinskog osiguranja zaposlenika na poslovima razminiranja („Narodne novine“, br. 153/05. i 152/08. - u daljnjem tekstu: Zakon), koji uređuje pravo na starosnu mirovinu zaposlenika na poslovima razminiranja.
Navedenim Zakonom uređeno je pravo iz mirovinskog osiguranja pod povoljnijim uvjetima u odnosu na opći propis samo za zaposlenike na poslovima razminiranja kojima se u smislu Zakona smatraju samo pirotehničari zaposleni u trgovačkim društvima, kod obrtnika i u Hrvatskom centru za razminiranje koji neposredno obavljaju poslove razminiranja, pirotehnički nadzornici i pirotehnički nadglednici zaposleni u Hrvatskom centru za razminiranje te inspektori Ministarstva unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: MUP) koji obavljaju poslove inspekcijskog nadzora nad obavljanjem poslova humanitarnog razminiranja (u daljnjem tekstu: pirotehničari).
Zakonom su za pirotehničare propisani povoljniji uvjeti za stjecanje prava na starosnu mirovinu, odnosno pravo na starosnu mirovinu stječu bez obzira na godine života, ako imaju navršenih 25 godina mirovinskog staža, od čega najmanje 8 godina stvarno provedenih na poslovima pretraživanja, razminiranja, nadzora ili tehničkog izvida u trgovačkim društvima, kod obrtnika, u Ministarstvu obrane, MUP-u ili Hrvatskom centru za razminiranje. Pri tome se u uvjet od 8 godina staža osiguranja stvarno provedenih na tim poslovima priznaje i vrijeme provedeno u Domovinskom ratu u jednostrukom trajanju.
Nadalje, Zakonom o protuminskom djelovanju („Narodne novine, br. 110/15., 118/18., 98/19., 114/22. i 59/23.) djelatnicima koji obavljaju poslove tehničkog izvida, razminiranja, kontrole kvalitete, pomoćne poslove i poslove inspekcijskog nadzora smatraju se: pomoćni djelatnik, pirotehničar, voditelj radilišta, pirotehničar MUP-a, pirotehničari MUP-a za kontrolu kvalitete, nadzornik za kontrolu kvalitete te inspektor MUP-a, a staž osiguranja računa se:
- pirotehničarima koji neposredno obavljaju poslove tehničkog izvida, razminiranja i kontrole kvalitete, nadzornicima kontrole kvalitete, voditeljima radilišta i pomoćnim djelatnicima koji neposredno obavljaju poslove rukovatelja stroja i poslove vodiča pasa, kao staž osiguranja u trajanju od 18 mjeseci za svakih 12 mjeseci stvarno provedenih na tim poslovima te
- inspektorima MUP-a koji obavljaju poslove inspekcijskog nadzora radilišta tehničkog izvida i/ili razminiranja, kao staž osiguranja u trajanju od 16 mjeseci za svakih 12 mjeseci stvarno provedenih na tim poslovima.
Dakle, u pogledu stupnja povećanja staža osiguranja provedenog na poslovima razminiranja, voditelji radilišta koji neposredno obavljaju poslove rukovođenja radilištima (u daljnjem tekstu: voditelji radilišta) i zaposlenici na pomoćnim poslovima te pomoćni djelatnici koji neposredno obavljaju poslove rukovatelja stroja i vodiča pasa te ostale pomoćne poslove u razminiranju (u daljnjem tekstu: pomoćni djelatnici), izjednačeni su s pirotehničarima.
Međutim, voditelji radilišta i pomoćni djelatnici starosnu mirovinu ostvaruju isključivo prema općem propisu, odnosno prema Zakonu o mirovinskom osiguranju (u daljnjem tekstu: ZOMO). Prema podacima Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje na isplati u lipnju 2024. godine bilo je ukupno 692 korisnika mirovine ostvarene prema Zakonu. Prosječna mirovina pirotehničara ostvarena u skladu sa Zakonom, bez međunarodnih ugovora o socijalnom osiguranju, isplaćena u lipnju za mjesec lipanj 2024. godine iznosila je 800,51 eura, dok je u istom razdoblju mirovina ostvarena prema općim i posebnim propisima bez međunarodnih ugovora iznosila 580,83 eura. Stoga je potrebno voditeljima radilišta i pomoćnim djelatnicima omogućiti stjecanje prava na starosnu mirovinu i izračun visine mirovine na istovjetan način kako je to propisano za pirotehničare.
2.2.
Izvor podataka:
Ministarstvo unutarnjih poslova, Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
3. UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
1. Izjednačiti voditelje radilišta i pomoćne djelatnike u pogledu stjecanja prava na starosnu mirovinu i načina izračuna visine mirovine s pirotehničarima.
2. Omogućiti ponovno određivanje mirovine voditeljima radilišta i pomoćnim djelatnicima koji su već ostvarili pravo na mirovinu prema ZOMO-u.
3.2.
Opis svrhe propisa
Propisivanjem posebnih uvjeta za ostvarivanje prava na starosnu mirovinu i načina izračuna visine mirovine voditeljima radilišta i pomoćnim djelatnicima na istovjetan način kako je to predviđeno za pirotehničare, unaprijedit će se položaj zaposlenika i umirovljenika, koji također obavljaju ili su obavljali poslove razminiranja s jednakom izloženosti opasnosti. Također, osigurat će se preduvjeti za povećanje razine adekvatnosti njihovih mirovina.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Cilj koji se želi postići može se ostvariti samo normativnim rješenjem budući da se uvjeti za ostvarivanje prava na starosnu mirovinu propisuju zakonom, stoga druga normativna i nenormativna rješenja nisu moguća.
3.4.
Izvor podataka:
Ministarstvo unutarnjih poslova, Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
S obzirom na težinu rada odnosno specifičnost radnih mjesta i jednaku izloženost opasnosti u obavljanju poslova razminiranja, izjednačit će se uvjeti za stjecanje prava na starosnu mirovinu te izračun mirovine za sve uključene djelatnike koji su zaposleni na tim poslovima, odnosno proširiti obuhvat Zakona na voditelje radilišta i pomoćne djelatnike. Također, svim umirovljenim voditeljima radilišta i pomoćnim djelatnicima, koji su pravo na mirovinu ostvarili prema ZOMO-u, ponovno će se odrediti mirovina u skladu s odredbama Zakona, ako je to za njih povoljnije.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Planirane zakonske izmjene pridonijet će uklanjanju nejednakosti između zaposlenika koji rade na poslovima razminiranja, što će u konačnici pozitivno utjecati i na povećanje adekvatnosti njihovih mirovina.
Adresati su:
- voditelji radilišta i pomoćni djelatnici (ukupno 31 voditelj radilišta i 53 pomoćna djelatnika)
- umirovljenici (oko dva voditelja radilišta odnosno oko 50 pomoćnih djelatnika, korisnika mirovine ostvarenih i/ili određenih prema ZOMO-u)
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka iz članka 11. Uredbe.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka iz članka 12. Uredbe.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka iz članka 13. Uredbe.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
U odnosu na postojeće stanje, ovim izmjenama Zakona osigurava se veća razina adekvatnost mirovina za kategorije zaposlenika koji, iako obavljaju poslove razminiranja, do sada nisu bili obuhvaćeni posebnim propisom u odnosu na ostvarivanje prava na starosnu mirovinu. Izmjenama će biti obuhvaćeni i korisnici mirovine koji su bili zaposleni na radnim mjestima za koje se proširuje, a koji su pravo na mirovinu ostvarili u skladu s odredbama općeg mirovinskoga propisa. Procjenjuje se kako će se ovom izmjenom Zakona obuhvatiti ukupno 84 zaposlenika i 52 korisnika mirovine ostvarene i/ili određene prema ZOMO-u.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području zaštite ljudskih prava.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u drugim područjima.
5.6.
Izvor podataka:
Ministarstvo unutarnjih poslova, Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Savjetovanje se provodi u trajanju u pravilu u roku od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću (e-Savjetovanja) objavom nacrta prijedloga zakona i Obrasca iskaza o procjeni učinaka propisa, kao dva odvojena savjetovanja. Navodi se točno razdoblje trajanja savjetovanja, broj ukupno zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga te broj prihvaćenih komentara na Obrazac iskaza. Uz provedbu savjetovanja putem portala e-Savjetovanja stručni nositelj može provesti savjetovanje s javnošću putem javnog predstavljanja, anketa i fokus-skupina ili korištenja drugih metoda savjetovanja s javnošću. Iste je potrebno navesti i sažeti njihove rezultate.
6.2.
Konzultacije:
Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza dostavlja se na mišljenje nadležnim tijelima i Uredu za zakonodavstvo. Potrebno je ukratko navesti kojim nadležnim tijelima je dostavljen Obrazac iskaza i sažeti dana očitovanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
7. ZAKLJUČAK
7.
ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
- izjednačavanje zaposlenika na poslovima razminiranja u pogledu ostvarivanja prava na starosnu mirovinu
- povećanje adekvatnosti mirovina
Negativni učinci:
Ne očekuju se negativni učinci.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Izmjenama Zakona osigurava se jednakopravni položaj svih zaposlenika na poslovima razminiranja u ostvarivanju prava iz mirovinskoga osiguranja te povećanje razine adekvatnosti njihovih mirovina.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
8. PRILOZI
8.
PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
9.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Marin Piletić, ministar
Datum: 4. rujna 2024.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike