E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

PRILOG 4.:

OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1.OPĆE INFORMACIJE

 

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo financija

1.2.

Naziv propisa:

Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Poreznoj upravi

1.3.

Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:

Da/Ne:

Ne

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.4.

Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije

Da/Ne:

Ne

Naziv pravne stečevine:

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.UTVRĐIVANJE PROBLEMA

 

2.1.

Ustroj novih ustrojstvenih jedinica u Poreznoj upravi, donošenje novog Zakona o državnim službenicima i novog Zakona o Središnjem registru stanovništva , kao i neusklađenost određenih odredbi postojećeg Zakona o Poreznoj upravi s drugim propisima ukazali su na nužnost adekvatnog usklađenja normativne regulacije poslova unutarnjih ustrojstvenih jedinica Porezne uprave, o vlasti, prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika Porezne uprave te suradnje s drugim tijelima .

2.2.

Izvor podataka:

 

Zakon o Poreznoj upravi („Narodne novine“, br. 115/16, 98/19, 155/23):

- članak 9.

- članak 10.

- članak 11., stavak 1., točke 4., 5., 10. i 13.

- članak 13.

- članak 16.

- članak 19., stavci 1. i 6.

- članak 21., stavak 2. – briše se

- članak 27.

- članak 28.

- članak 30.

Prijelazne i završne odredbe

- članak 31.

- članak 32. – briše se; novi članak 32.

- članak 33. – briše se

- članak 34. – briše se

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA

 

3.1.

Opis posebnog cilja

 

Preciznije definiranje postojećih i uvođenje novih odredbi, koje se odnose na postojeće i nove poslove unutarnjim ustrojstvenih jedinica Porezne uprave, o vlasti, prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika Porezne uprave, suradnju s drugim tijelima te usklađivanje istih s ostalim propisima u RH.

3.2.

Opis svrhe propisa

 

Preciznijim definiranjem ovlasti službenika Porezne uprave omogućit će se lakše postupanje ovlaštenih službenika u izvršavanju svojih poslova, što će u konačnici rezultirati boljom poreznom disciplinom poreznih obveznika i boljim financijskim učincima u punjenju državnog proračuna, a neće imati nikakve negativne učinke na poduzetnike.

3.3.

Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja

 

Cilj koji se želi postići ostvaruje se isključivo normativnim rješenjem, budući da je potrebno preciznije definiranje postojećih i uvođenje novih odredbi, koje se odnose na postojeće i nove poslove unutarnjih ustrojstvenih jedinica Porezne uprave, o vlasti, prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika Porezne uprave , suradnju s drugim tijelima te usklađivanje istih s ostalim propisima u RH .

Navedeni ishod nije moguće postići nenormativnim rješenjem.

3.4.

Izvor podataka:

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA

 

4.1.

Posebni cilj:

Novim Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o Poreznoj upravi žele se postići sljedeći ciljevi:

- jasno i preciznije prikazati postojeće i nove poslove iz nadležnosti Porezne uprave, uključujući i novi posao vođenja i održavanja Središnjeg registra stanovništva;

- precizno propisati način odgovaranja na usmene i pisane upite i zahtjeve građana i poreznih obveznika;

- učinkovitije praćenje predmeta prekršajnog postupka u prvom stupnju zbog povrede poreznih propisa i propisa o doprinosima prelaženjem iz nadležnosti područnih ureda u nadležnost Središnjeg ureda, s tim da će se sami postupci i dalje voditi u nadležnim područnim uredima;

- spriječiti neovlašteno korištenje uređaja za snimanje zvuka i/ili slikeu službenim prostorijama Porezne uprave;

- precizno definirati potrebu donošenja rješenja prilikom ostvarivanja prava iz Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike čime bi se značajno rasteretili službenici i smanjila potrošnja drugih resursa;

- zaštititi ovlaštene službenike Porezne uprave tijekom obavljanja poslova iz nadležnosti Porezne uprave propisivanjem odredbe da su službenici Porezne uprave službene osobe;

- spriječiti zamjenu identiteta poreznih obveznika i omogućiti očuvanje načela porezne tajne davanjem ovlaštenja službenicima Porezne uprave za utvrđivanjem istovjetnosti osoba prije svake komunikacije s poreznim obveznikom u kojoj se razgovara o poreznim stvarima;

- dodatno precizirati ovlasti službenika koji obavljaju poslove nadzora i suzbijanja poreznih prijevara;

- propisivanjem odredbe da su službenici područnih ureda i ispostava područnih ureda koji obavljaju poslove poreznog nadzora, suzbijanja poreznih prijevara te ostale poslove nadzora dužni privremeno, obavljati inspekcijske poslove u drugom područnom uredu po nalogu čelnika tijela;

- uskladiti odredbe Zakona o Poreznoj upravi sa Zakonom o državnim službenicima;

- Zakonom definirati novi način suradnje i razmjene podataka s drugim tijelima putem državne informacijske infrastrukture, kojom upravlja Ministarstvo uprave, pravosuđa i digitalne transformacije, prema posebnom propisu

- uskladiti odredbe Zakona o Poreznoj upravi sa Zakonom o uvođenju eura;

- nomotehnički i jezično prilagoditi dokument (otkloniti pravopisne i gramatičke neusklađenosti).

4.1.1.

Učinci na gospodarstvo:

Adresati:

 

Donošenje novog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Poreznoj upravi neće imati izravan gospodarski učinak jer se nove odredbe uglavnom ne odnose na građane i poduzetnike, već na pojašnjenje poslova iz nadležnosti Porezne uprave i usklađenje s drugim propisima.

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.2.

Učinci na održivi razvoj:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.3.

Učinci na socijalnu skrb:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.4.

Učinci na zaštitu ljudskih prava:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.5.

Učinci na druga područja:

Adresati:

 

- brže i lakše rješavanje predmeta i obavljanje poslova iz nadležnosti PU;

- rasterećenje službenika od odgovaranja na nejasne upite i zahtjeve;

- učinkovitije praćenje predmeta prekršajnog postupka u prvom stupnju zbog povrede poreznih propisa i propisa o doprinosima ;

- olakšavanje rada inspektorima i sprečavanje zlouporaba od strane poreznih obveznika;

- sprječavanje zamjene identiteta poreznih obveznika i omogućavanje očuvanja načela porezne tajne;

- izbjegavanje sukoba nadležnosti;

- osiguravanje redovitog provođenja nadzornih aktivnosti ;

- rasterećenje službenika koji donose rješenja prilikom ostvarivanja prava iz Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike i smanjenje potrošnje drugih resursa;

- usklađenja zakona.

Službenici Porezne uprave

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5.ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

 

5.1.

Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:

 

Donošenje novog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Poreznoj upravi neće imati izravan gospodarski učinak jer se nove odredbe uglavnom ne odnose na građane i poduzetnike, već na pojašnjenje poslova iz nadležnosti Porezne uprave i usklađenje s drugim propisima.

5.2.

Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:

 

Nije utvrđen izravan učinak u području održivog razvoja.

5.3.

Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:

 

Nije utvrđen izravan učinak u području socijalne skrbi.

5.4.

Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:

 

Nije utvrđen izravan učinak u području zaštite ljudskih prava.

5.5.

Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:

 

Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:

- jasno i preciznije definiranje i opisivanje postojećih i novih poslova iz nadležnosti Porezne uprave doprinijet će bržem i lakšem rješavanju predmeta i obavljanju poslova iz nadležnosti Porezne uprave;

- reguliranje načina odgovaranja na usmene i pisane upite i zahtjeve građana i poreznih obveznika dodavanjem odredbe da usmeni i pisani upiti i zahtjevi građana i poreznih obveznika moraju sadržavati OIB podnositelja upita ili zahtjeva olakšati će rad službenika Porezne uprave jer će moći utvrditi tko je poslao upit ili zahtjev te moći kontaktirati pošiljatelja u slučaju potrebe pojašnjenja upita/zahtjeva kada iz samog upita nije jasno koju informaciju pošiljatelj traži;

- prelaženjem prekršajnog postupka u prvom stupnju zbog povrede poreznih propisa i propisa o doprinosima iz nadležnosti područnih ureda u nadležnost Središnjeg ureda želi se postići učinkovitije praćenje postupka na jednom mjestu, s tim da će se sami postupci i dalje voditi u nadležnim područnim uredima;

- sprečavanje neovlaštenog korištenja uređaja za snimanje zvuka i/ili slike u službenim prostorijama Porezne uprave olakšat će rad inspektorima i spriječiti zlouporabu od strane poreznih obveznika;

- davanjem ovlaštenja službenicima Porezne uprave za utvrđivanjem istovjetnosti osoba prije svake komunikacije s poreznim obveznikom u kojoj se razgovara o poreznim stvarima želi se spriječiti zamjena identiteta poreznih obveznika i omogućiti očuvanje načela porezne tajne;

- dodatnim preciziranjem ovlasti službenika koji obavljaju poslove nadzora i suzbijanja poreznih prijevara jasno se navode ovlasti, kako ne bi došlo do sukoba nadležnosti;

- propisivanjem odredbe da su službenici područnih ureda i ispostava područnih ureda koji obavljaju poslove poreznog nadzora, suzbijanja poreznih prijevara te ostale poslove nadzora dužni privremeno, obavljati dodijeljene poslove u drugom područnom uredu po nalogu čelnika tijela želi se osigurati redovito provođenje nadzornih aktivnosti, a radi se o povremenim situacijama primjerenog vremenskog trajanja, koje se uglavnom unaprijed dogovaraju sa službenicima;

- preciznim definiranjem potrebe donošenja rješenja prilikom ostvarivanja prava iz Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike značajno će se rasteretili službenici i smanjiti potrošnja drugih resursa, što će omogućiti učinkovitije obavljanje drugih poslova iz njihove nadležnosti;

- usklađivanje s drugim zakonima.

5.6.

Izvor podataka:

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6.SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

 

6.1.

Savjetovanje:  

6.2.

Konzultacije:  

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7.ZAKLJUČAK

 

7.1.

Pozitivni učinci:

Preciznijim definiranjem ovlasti službenika Porezne uprave omogućit će se lakše postupanje ovlaštenih službenika u izvršavanju svojih poslova, što će u konačnici rezultirati boljom poreznom disciplinom poreznih obveznika i boljim financijskim učincima u punjenju državnog proračuna.

Negativni učinci:

Ne očekuju se negativni učinci.

   

 

 

 

 

 

7.2.

Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:

Nisu utvrđeni izravni financijski učinci za državu, za jedinice lokalne i područne samouprave i za građane, no preciznijim definiranjem ovlasti službenika Porezne uprave omogućit će se lakše postupanje ovlaštenih službenika u izvršavanju svojih poslova, što će u konačnici rezultirati boljom poreznom disciplinom poreznih obveznika i boljim financijskim učincima u punjenju državnog proračuna.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8.PRILOZI

 

8.1

Dokumenti u prilogu:

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

 

Potpis: dr. sc. Marko Primorac, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar financija

 

Datum:  24. rujna 2024.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.