Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Poreznoj upravi
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine:
2.UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Ustroj novih ustrojstvenih jedinica u Poreznoj upravi, donošenje novog Zakona o državnim službenicima i novog Zakona o Središnjem registru stanovništva, kao i neusklađenost određenih odredbi postojećeg Zakona o Poreznoj upravi s drugim propisima ukazali su na nužnost adekvatnog usklađenja normativne regulacije poslovaunutarnjih ustrojstvenih jedinica Porezneuprave, ovlasti,prava,obvezeiodgovornostislužbenikainamještenikaPorezneupravetesuradnje s drugim tijelima.
2.2.
Izvor podataka:
Zakon o Poreznoj upravi („Narodne novine“, br. 115/16,98/19, 155/23):
-članak 9.
-članak 10.
-članak 11., stavak 1., točke 4., 5., 10. i 13.
-članak 13.
-članak 16.
-članak 19., stavci 1. i 6.
-članak 21., stavak 2. – briše se
-članak 27.
-članak 28.
-članak 30.
Prijelazne i završne odredbe
-članak 31.
-članak 32. – briše se; novi članak 32.
-članak 33. – briše se
-članak 34. – briše se
3.UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Preciznije definiranje postojećih i uvođenje novih odredbi, koje se odnose na postojeće i nove posloveunutarnjim ustrojstvenih jedinicaPorezneuprave, ovlasti,prava,obvezeiodgovornostislužbenikainamještenikaPorezneuprave, suradnju s drugim tijelimateusklađivanje istih s ostalim propisima u RH.
3.2.
Opis svrhe propisa
Preciznijim definiranjem ovlasti službenika Porezne uprave omogućit će se lakše postupanje ovlaštenih službenika u izvršavanju svojih poslova, što će u konačnici rezultirati boljom poreznom disciplinom poreznih obveznika i boljim financijskim učincima u punjenju državnog proračuna, a neće imati nikakve negativne učinke na poduzetnike.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Cilj koji se želi postići ostvaruje se isključivo normativnim rješenjem, budući da je potrebno preciznije definiranje postojećih i uvođenje novih odredbi, koje se odnose na postojeće i nove posloveunutarnjih ustrojstvenih jedinicaPorezneuprave, ovlasti,prava,obvezeiodgovornostislužbenikainamještenikaPorezneuprave, suradnju s drugim tijelima te usklađivanje istih s ostalim propisima u RH.
Navedeni ishod nije moguće postići nenormativnim rješenjem.
3.4.
Izvor podataka:
4.UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Posebni cilj:
Novim Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o Poreznoj upravi žele se postići sljedeći ciljevi:
- jasno i preciznije prikazati postojeće i nove poslove iz nadležnosti Porezne uprave, uključujući i novi posao vođenja i održavanja Središnjeg registra stanovništva;
- precizno propisati način odgovaranja na usmene i pisane upite i zahtjeve građana i poreznih obveznika;
- učinkovitije praćenje predmeta prekršajnog postupka u prvom stupnju zbog povrede poreznih propisa i propisa o doprinosima prelaženjem iz nadležnosti područnih ureda u nadležnost Središnjeg ureda, s tim da će se sami postupci i dalje voditi u nadležnim područnim uredima;
- spriječiti neovlašteno korištenje uređaja za snimanje zvuka i/ili slikeu službenim prostorijama Porezne uprave;
- precizno definirati potrebu donošenja rješenja prilikom ostvarivanja prava iz Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike čime bi se značajno rasteretili službenici i smanjila potrošnja drugih resursa;
- zaštititi ovlaštene službenike Porezne uprave tijekom obavljanja poslova iz nadležnosti Porezne uprave propisivanjem odredbe da su službenici Porezne uprave službene osobe;
- spriječiti zamjenu identiteta poreznih obveznika i omogućiti očuvanje načela porezne tajne davanjem ovlaštenja službenicima Porezne uprave za utvrđivanjem istovjetnosti osoba prije svake komunikacije s poreznim obveznikom u kojoj se razgovara o poreznim stvarima;
- dodatno precizirati ovlasti službenika koji obavljaju poslove nadzora i suzbijanja poreznih prijevara;
- propisivanjem odredbe da su službenici područnih ureda i ispostava područnih ureda koji obavljaju poslove poreznog nadzora, suzbijanja poreznih prijevara te ostale poslove nadzora dužni privremeno, obavljati inspekcijske poslove u drugom područnom uredu po nalogu čelnika tijela;
- uskladiti odredbe Zakona o Poreznoj upravi sa Zakonom o državnim službenicima;
- Zakonom definirati novi način suradnje i razmjene podataka s drugim tijelima putem državne informacijske infrastrukture, kojom upravlja Ministarstvo uprave, pravosuđa i digitalne transformacije, prema posebnom propisu
- uskladiti odredbe Zakona o Poreznoj upravi sa Zakonom o uvođenju eura;
- nomotehnički i jezično prilagoditi dokument (otkloniti pravopisne i gramatičke neusklađenosti).
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Donošenje novog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Poreznoj upravi neće imati izravan gospodarski učinak jer se nove odredbe uglavnom ne odnose na građane i poduzetnike, već na pojašnjenje poslova iz nadležnosti Porezne uprave i usklađenje s drugim propisima.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
-brže i lakše rješavanje predmeta i obavljanje poslova iz nadležnosti PU;
-rasterećenje službenika od odgovaranja na nejasne upite i zahtjeve;
-učinkovitije praćenje predmeta prekršajnog postupka u prvom stupnju zbog povrede poreznih propisa i propisa o doprinosima;
-olakšavanje rada inspektorima i sprečavanje zlouporaba od strane poreznih obveznika;
-rasterećenje službenika koji donose rješenja prilikom ostvarivanja prava iz Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike i smanjenje potrošnje drugih resursa;
-usklađenja zakona.
Službenici Porezne uprave
5.ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Donošenje novog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Poreznoj upravi neće imati izravan gospodarski učinak jer se nove odredbe uglavnom ne odnose na građane i poduzetnike, već na pojašnjenje poslova iz nadležnosti Porezne uprave i usklađenje s drugim propisima.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nije utvrđen izravan učinak u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nije utvrđen izravan učinak u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nije utvrđen izravan učinak u području zaštite ljudskih prava.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
-jasno i preciznije definiranje i opisivanje postojećih i novih poslova iz nadležnosti Porezne uprave doprinijet će bržem i lakšem rješavanju predmeta i obavljanju poslova iz nadležnosti Porezne uprave;
-reguliranje načina odgovaranja na usmene i pisane upite i zahtjeve građana i poreznih obveznika dodavanjem odredbe da usmeni i pisani upiti i zahtjevi građana i poreznih obveznika moraju sadržavati OIB podnositelja upita ili zahtjeva olakšati će rad službenika Porezne uprave jer će moći utvrditi tko je poslao upit ili zahtjev te moći kontaktirati pošiljatelja u slučaju potrebe pojašnjenja upita/zahtjeva kada iz samog upita nije jasno koju informaciju pošiljatelj traži;
-prelaženjem prekršajnog postupka u prvom stupnju zbog povrede poreznih propisa i propisa o doprinosima iz nadležnosti područnih ureda u nadležnost Središnjeg ureda želi se postići učinkovitije praćenje postupka na jednom mjestu, s tim da će se sami postupci i dalje voditi u nadležnim područnim uredima;
-sprečavanje neovlaštenog korištenja uređaja za snimanje zvuka i/ili slikeu službenim prostorijama Porezne uprave olakšat će rad inspektorima i spriječiti zlouporabu od strane poreznih obveznika;
-davanjem ovlaštenja službenicima Porezne uprave za utvrđivanjem istovjetnosti osoba prije svake komunikacije s poreznim obveznikom u kojoj se razgovara o poreznim stvarima želi se spriječiti zamjena identiteta poreznih obveznika i omogućiti očuvanje načela porezne tajne;
-dodatnim preciziranjem ovlasti službenika koji obavljaju poslove nadzora i suzbijanja poreznih prijevara jasno se navode ovlasti, kako ne bi došlo do sukoba nadležnosti;
-propisivanjem odredbe da su službenici područnih ureda i ispostava područnih ureda koji obavljaju poslove poreznog nadzora, suzbijanja poreznih prijevara te ostale poslove nadzora dužni privremeno, obavljati dodijeljene poslove u drugom područnom uredu po nalogu čelnika tijela želi se osigurati redovito provođenje nadzornih aktivnosti, a radi se o povremenim situacijama primjerenog vremenskog trajanja, koje se uglavnom unaprijed dogovaraju sa službenicima;
-preciznim definiranjem potrebe donošenja rješenja prilikom ostvarivanja prava iz Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike značajno će se rasteretili službenici i smanjiti potrošnja drugih resursa, što će omogućiti učinkovitije obavljanje drugih poslova iz njihove nadležnosti;
-usklađivanje s drugim zakonima.
5.6.
Izvor podataka:
6.SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
6.2.
Konzultacije:
7.ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Preciznijim definiranjem ovlasti službenika Porezne uprave omogućit će se lakše postupanje ovlaštenih službenika u izvršavanju svojih poslova, što će u konačnici rezultirati boljom poreznom disciplinom poreznih obveznika i boljim financijskim učincima u punjenju državnog proračuna.
Negativni učinci:
Ne očekuju se negativni učinci.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Nisu utvrđeni izravni financijski učinci za državu, za jedinice lokalne i područne samouprave i za građane, no preciznijim definiranjem ovlasti službenika Porezne uprave omogućit će se lakše postupanje ovlaštenih službenika u izvršavanju svojih poslova, što će u konačnici rezultirati boljom poreznom disciplinom poreznih obveznika i boljim financijskim učincima u punjenju državnog proračuna.
8.PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: dr. sc. Marko Primorac, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar financija
PRILOG 4.:
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
1.OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo financija
1.2.
Naziv propisa:
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Poreznoj upravi
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine:
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
2.UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Ustroj novih ustrojstvenih jedinica u Poreznoj upravi, donošenje novog Zakona o državnim službenicima i novog Zakona o Središnjem registru stanovništva , kao i neusklađenost određenih odredbi postojećeg Zakona o Poreznoj upravi s drugim propisima ukazali su na nužnost adekvatnog usklađenja normativne regulacije poslova unutarnjih ustrojstvenih jedinica Porezne uprave, o vlasti, prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika Porezne uprave te suradnje s drugim tijelima .
2.2.
Izvor podataka:
Zakon o Poreznoj upravi („Narodne novine“, br. 115/16, 98/19, 155/23):
- članak 9.
- članak 10.
- članak 11., stavak 1., točke 4., 5., 10. i 13.
- članak 13.
- članak 16.
- članak 19., stavci 1. i 6.
- članak 21., stavak 2. – briše se
- članak 27.
- članak 28.
- članak 30.
Prijelazne i završne odredbe
- članak 31.
- članak 32. – briše se; novi članak 32.
- članak 33. – briše se
- članak 34. – briše se
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
3.UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Preciznije definiranje postojećih i uvođenje novih odredbi, koje se odnose na postojeće i nove poslove unutarnjim ustrojstvenih jedinica Porezne uprave, o vlasti, prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika Porezne uprave, suradnju s drugim tijelima te usklađivanje istih s ostalim propisima u RH.
3.2.
Opis svrhe propisa
Preciznijim definiranjem ovlasti službenika Porezne uprave omogućit će se lakše postupanje ovlaštenih službenika u izvršavanju svojih poslova, što će u konačnici rezultirati boljom poreznom disciplinom poreznih obveznika i boljim financijskim učincima u punjenju državnog proračuna, a neće imati nikakve negativne učinke na poduzetnike.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Cilj koji se želi postići ostvaruje se isključivo normativnim rješenjem, budući da je potrebno preciznije definiranje postojećih i uvođenje novih odredbi, koje se odnose na postojeće i nove poslove unutarnjih ustrojstvenih jedinica Porezne uprave, o vlasti, prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika Porezne uprave , suradnju s drugim tijelima te usklađivanje istih s ostalim propisima u RH .
Navedeni ishod nije moguće postići nenormativnim rješenjem.
3.4.
Izvor podataka:
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
4.UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Posebni cilj:
Novim Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o Poreznoj upravi žele se postići sljedeći ciljevi:
- jasno i preciznije prikazati postojeće i nove poslove iz nadležnosti Porezne uprave, uključujući i novi posao vođenja i održavanja Središnjeg registra stanovništva;
- precizno propisati način odgovaranja na usmene i pisane upite i zahtjeve građana i poreznih obveznika;
- učinkovitije praćenje predmeta prekršajnog postupka u prvom stupnju zbog povrede poreznih propisa i propisa o doprinosima prelaženjem iz nadležnosti područnih ureda u nadležnost Središnjeg ureda, s tim da će se sami postupci i dalje voditi u nadležnim područnim uredima;
- spriječiti neovlašteno korištenje uređaja za snimanje zvuka i/ili slikeu službenim prostorijama Porezne uprave;
- precizno definirati potrebu donošenja rješenja prilikom ostvarivanja prava iz Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike čime bi se značajno rasteretili službenici i smanjila potrošnja drugih resursa;
- zaštititi ovlaštene službenike Porezne uprave tijekom obavljanja poslova iz nadležnosti Porezne uprave propisivanjem odredbe da su službenici Porezne uprave službene osobe;
- spriječiti zamjenu identiteta poreznih obveznika i omogućiti očuvanje načela porezne tajne davanjem ovlaštenja službenicima Porezne uprave za utvrđivanjem istovjetnosti osoba prije svake komunikacije s poreznim obveznikom u kojoj se razgovara o poreznim stvarima;
- dodatno precizirati ovlasti službenika koji obavljaju poslove nadzora i suzbijanja poreznih prijevara;
- propisivanjem odredbe da su službenici područnih ureda i ispostava područnih ureda koji obavljaju poslove poreznog nadzora, suzbijanja poreznih prijevara te ostale poslove nadzora dužni privremeno, obavljati inspekcijske poslove u drugom područnom uredu po nalogu čelnika tijela;
- uskladiti odredbe Zakona o Poreznoj upravi sa Zakonom o državnim službenicima;
- Zakonom definirati novi način suradnje i razmjene podataka s drugim tijelima putem državne informacijske infrastrukture, kojom upravlja Ministarstvo uprave, pravosuđa i digitalne transformacije, prema posebnom propisu
- uskladiti odredbe Zakona o Poreznoj upravi sa Zakonom o uvođenju eura;
- nomotehnički i jezično prilagoditi dokument (otkloniti pravopisne i gramatičke neusklađenosti).
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Donošenje novog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Poreznoj upravi neće imati izravan gospodarski učinak jer se nove odredbe uglavnom ne odnose na građane i poduzetnike, već na pojašnjenje poslova iz nadležnosti Porezne uprave i usklađenje s drugim propisima.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
- brže i lakše rješavanje predmeta i obavljanje poslova iz nadležnosti PU;
- rasterećenje službenika od odgovaranja na nejasne upite i zahtjeve;
- učinkovitije praćenje predmeta prekršajnog postupka u prvom stupnju zbog povrede poreznih propisa i propisa o doprinosima ;
- olakšavanje rada inspektorima i sprečavanje zlouporaba od strane poreznih obveznika;
- sprječavanje zamjene identiteta poreznih obveznika i omogućavanje očuvanja načela porezne tajne;
- izbjegavanje sukoba nadležnosti;
- osiguravanje redovitog provođenja nadzornih aktivnosti ;
- rasterećenje službenika koji donose rješenja prilikom ostvarivanja prava iz Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike i smanjenje potrošnje drugih resursa;
- usklađenja zakona.
Službenici Porezne uprave
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
5.ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Donošenje novog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Poreznoj upravi neće imati izravan gospodarski učinak jer se nove odredbe uglavnom ne odnose na građane i poduzetnike, već na pojašnjenje poslova iz nadležnosti Porezne uprave i usklađenje s drugim propisima.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nije utvrđen izravan učinak u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nije utvrđen izravan učinak u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nije utvrđen izravan učinak u području zaštite ljudskih prava.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
- jasno i preciznije definiranje i opisivanje postojećih i novih poslova iz nadležnosti Porezne uprave doprinijet će bržem i lakšem rješavanju predmeta i obavljanju poslova iz nadležnosti Porezne uprave;
- reguliranje načina odgovaranja na usmene i pisane upite i zahtjeve građana i poreznih obveznika dodavanjem odredbe da usmeni i pisani upiti i zahtjevi građana i poreznih obveznika moraju sadržavati OIB podnositelja upita ili zahtjeva olakšati će rad službenika Porezne uprave jer će moći utvrditi tko je poslao upit ili zahtjev te moći kontaktirati pošiljatelja u slučaju potrebe pojašnjenja upita/zahtjeva kada iz samog upita nije jasno koju informaciju pošiljatelj traži;
- prelaženjem prekršajnog postupka u prvom stupnju zbog povrede poreznih propisa i propisa o doprinosima iz nadležnosti područnih ureda u nadležnost Središnjeg ureda želi se postići učinkovitije praćenje postupka na jednom mjestu, s tim da će se sami postupci i dalje voditi u nadležnim područnim uredima;
- sprečavanje neovlaštenog korištenja uređaja za snimanje zvuka i/ili slike u službenim prostorijama Porezne uprave olakšat će rad inspektorima i spriječiti zlouporabu od strane poreznih obveznika;
- davanjem ovlaštenja službenicima Porezne uprave za utvrđivanjem istovjetnosti osoba prije svake komunikacije s poreznim obveznikom u kojoj se razgovara o poreznim stvarima želi se spriječiti zamjena identiteta poreznih obveznika i omogućiti očuvanje načela porezne tajne;
- dodatnim preciziranjem ovlasti službenika koji obavljaju poslove nadzora i suzbijanja poreznih prijevara jasno se navode ovlasti, kako ne bi došlo do sukoba nadležnosti;
- propisivanjem odredbe da su službenici područnih ureda i ispostava područnih ureda koji obavljaju poslove poreznog nadzora, suzbijanja poreznih prijevara te ostale poslove nadzora dužni privremeno, obavljati dodijeljene poslove u drugom područnom uredu po nalogu čelnika tijela želi se osigurati redovito provođenje nadzornih aktivnosti, a radi se o povremenim situacijama primjerenog vremenskog trajanja, koje se uglavnom unaprijed dogovaraju sa službenicima;
- preciznim definiranjem potrebe donošenja rješenja prilikom ostvarivanja prava iz Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike značajno će se rasteretili službenici i smanjiti potrošnja drugih resursa, što će omogućiti učinkovitije obavljanje drugih poslova iz njihove nadležnosti;
- usklađivanje s drugim zakonima.
5.6.
Izvor podataka:
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
6.SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
6.2.
Konzultacije:
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
7.ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Preciznijim definiranjem ovlasti službenika Porezne uprave omogućit će se lakše postupanje ovlaštenih službenika u izvršavanju svojih poslova, što će u konačnici rezultirati boljom poreznom disciplinom poreznih obveznika i boljim financijskim učincima u punjenju državnog proračuna.
Negativni učinci:
Ne očekuju se negativni učinci.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Nisu utvrđeni izravni financijski učinci za državu, za jedinice lokalne i područne samouprave i za građane, no preciznijim definiranjem ovlasti službenika Porezne uprave omogućit će se lakše postupanje ovlaštenih službenika u izvršavanju svojih poslova, što će u konačnici rezultirati boljom poreznom disciplinom poreznih obveznika i boljim financijskim učincima u punjenju državnog proračuna.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
8.PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: dr. sc. Marko Primorac, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar financija
Datum: 24. rujna 2024.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija