Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava, s Konačnim prijedlogom zakona
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Da
Naziv pravne stečevine:
Direktiva (EU) 2024/1174 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. travnja 2024. o izmjeni Direktive 2014/59/EU i Uredbe (EU) br. 806/2014 u pogledu određenih aspekata minimalnog zahtjeva za regulatorni kapital i prihvatljive obveze (Tekst značajan za EGP) (SL L, 2024/1174, 22. 4. 2024., dalje u tekstu: Direktiva (EU) 2024/1174).
2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Zakon o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava („Narodne novine“, br. 146/20., 21/22. i 27/24.) zadnji put je izmijenjen radi usklađivanja s Uredbom (EU) 2022/2036 u pogledu bonitetnog tretmana globalnih sistemski važnih institucija sa strategijom sanacije s višestrukim točkama pristupanja i metoda za neizravni upis instrumenata prihvatljivih za ispunjenje minimalnog zahtjeva za regulatorni kapital i prihvatljive obveze (dalje u tekstu: Uredba (EU) 2022/2036) koja je člankom 2. izmijenila Direktivu 2014/59/EU o uspostavi okvira za oporavak i sanaciju kreditnih institucija i investicijskih društava (dalje u tekstu: Direktiva 2014/59/EU) i uvela posebna pravila o odbicima u slučaju neizravnog upisa instrumenata prihvatljivih za ispunjenje minimalnog zahtjeva za regulatorni kapital i podložne obveze (dalje u tekstu: MREL) koji se primjenjuje na institucije i subjekte koji su društva kćeri sanacijskih subjekata, ali samo po sebi nisu sanacijski subjekti. U analizi koju je Europska komisija provela u skladu s odredbom o preispitivanju iz Uredbe (EU) 2022/2036 zaključeno je da su ciljane izmjene Direktive 2014/59/EU i Uredbe (EU) br. 806/2014 o utvrđivanju jedinstvenih pravila i jedinstvenog postupka za sanaciju kreditnih institucija i određenih investicijskih društava u okviru jedinstvenog sanacijskog mehanizma i jedinstvenog fonda za sanaciju (dalje u tekstu: Uredba (EU) br. 806/2014) koje se odnose na područje primjene zahtjeva za „interni MREL“, kao i tretmana subjekata planiranih za likvidaciju, potrebne i primjerene. Slijedom navedenoga donesena je Direktiva (EU) 2024/1174 radi poboljšanja postojećih pravila kojima se omogućuje sanacija bankovnih grupa i rješavanje problema nejednakih uvjeta među različitim strukturama bankovne grupe. Radi prijenosa odredbi Direktive (EU) 2024/1174 u nacionalno zakonodavstvo pristupilo se izradi nacrta Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava, s Konačnim prijedlogom zakona (dalje u tekstu: Konačni prijedlog zakona).
2.2.
Izvor podataka:
1. Prijedlog direktive Europskog parlamenta i Vijeća o izmjeni Direktive 2014/59/EU i Uredbe (EU) br. 806/2014 u pogledu određenih aspekata minimalnog zahtjeva za regulatorni kapital i prihvatljive obveze, 18.4.2023., COM(2023) 229 final, 2023/0113 (COD),
2. Direktiva (EU) 2024/1174 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. travnja 2024. o izmjeni Direktive 2014/59/EU i Uredbe (EU) br. 806/2014 u pogledu određenih aspekata minimalnog zahtjeva za regulatorni kapital i prihvatljive obveze (Tekst značajan za EGP) (SL L, 2024/1174, 22.4.2024.),
Cilj je pravovremeni prijenos Direktive (EU) 2024/1174 u nacionalno zakonodavstvo. Direktiva (EU) 2024/1174 je donesena s ciljem osiguravanja proporcionalnosti i jednakih uvjeta među različitim vrstama struktura bankovne grupe. Sukladno članku 3. stavku 1. Direktive (EU) 2024/1174 države članice dužne su do 13. studenoga 2024. donijeti i objaviti mjere potrebne radi usklađivanja s njezinim člankom 1., koji se odnosi na izmjene Direktive 2014/59/EU. One primjenjuju te mjere od 14. studenoga 2024.
3.2.
Opis svrhe propisa
Konačnim prijedlogom zakona uvodi se pojam „subjekt planiran za likvidaciju“, odnosno subjekt u čijem je planu sanacije u slučaju njegove propasti predviđena odgovarajuća redovna likvidacija u skladu s primjenjivim nacionalnim pravom.
Kako bi se smanjilo regulatorno opterećenje za subjekte planirane za likvidaciju utvrđuje se novo opće pravilo prema kojemu sanacijska tijela (Hrvatska narodna banka odnosno Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga) za te subjekte ne bi trebala određivati MREL. Ujedno se zadržava mogućnost da sanacijsko tijelo u određenim iznimnim slučajevima za subjekte planirane za likvidaciju odredi MREL, odnosno da odredi zahtjev koji premašuje iznos za pokrivanje gubitaka, ako je to potrebno za zaštitu financijske stabilnosti ili ograničavanje mogućeg širenja štetnih učinaka na financijski sustav.
Konačnim prijedlogom zakona određuje se da subjekt planiran za likvidaciju za kojeg sanacijsko tijelo nije odredilo MREL nije dužan dostaviti izvješća te javno objaviti informacije o tom zahtjevu, niti pribaviti prethodno odobrenje sanacijskog tijela za izvršenje opcije kupnje, otkupa, otplate ili ponovne kupnje instrumenata podložnih obveza.
Nadalje, ovim izmjenama i dopunama omogućava se sanacijskim tijelima da „interni MREL“ određuju na konsolidiranoj osnovi za širi skup subjekata od onoga koji proizlazi iz primjene Direktive 2014/59/EU i Uredbe (EU) br. 806/2014, pri čemu takav širi skup obuhvaća institucije i subjekte koji sami po sebi nisu sanacijski subjekti, ali su društva kćeri sanacijskih subjekata i imaju pod kontrolom druga društva kćeri unutar iste sanacijske grupe („posrednici”), kao što je primjerice slučaj s bankovnim grupama kojima upravlja holding društvo.
Konačnim prijedlogom zakona predlažu se odredbe o određivanju MREL-a na način da se propišu uvjeti pod kojima sanacijsko tijelo može društvu kćeri sa sjedištem u Republici Hrvatskoj koje nije sanacijski subjekt naložiti primjenu MREL-a na konsolidiranoj osnovi.
Dodatno, s obzirom na utvrđenu potrebu preciziranja pojedinih odredbi važećeg Zakona u kojima je ranije provedeno usklađivanje s odredbama Direktive 2014/59/EU, Konačnim prijedlogom zakona osigurava se usklađenost odredbi važećeg Zakona s odredbama Direktive 2014/59/EU u cijelosti.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
S obzirom da se radi o sadržaju koji se uređuje zakonom, nenormativna rješenja nisu primjenljiva. Optimalno normativno rješenje je putem izmjena i dopuna važećeg Zakona o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava.
3.4.
Izvor podataka:
Direktiva (EU) 2024/1174 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. travnja 2024. o izmjeni Direktive 2014/59/EU i Uredbe (EU) br. 806/2014 u pogledu određenih aspekata minimalnog zahtjeva za regulatorni kapital i prihvatljive obveze (Tekst značajan za EGP) (SL L, 2024/1174, 22.4.2024.),
Cilj je prijenos Direktive (EU) 2024/1174 u Zakon o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava. Direktiva (EU) 2024/1174 je donesena s ciljem osiguravanja proporcionalnosti i jednakih uvjeta među različitim vrstama struktura bankovne grupe.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na gospodarstvo.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati.
5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području gospodarstva.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području zaštite ljudskih prava.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u drugim područjima.
5.6.
Izvor podataka:
-
6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Savjetovanje s javnošću provodi se objavom Konačnog prijedloga zakona i ovog Obrasca iskaza putem portala e-Savjetovanja u trajanju od 30 dana.
6.2.
Konzultacije:
Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza dostavlja se na mišljenje Uredu za zakonodavstvo i nadležnim tijelima.
7. ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci: -
Negativni učinci: -
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Važeći Zakon o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava primjenjuje se na kreditne institucije, investicijska društva i financijske institucije sa sjedištem u Republici Hrvatskoj koje su društvo kći kreditne institucije ili investicijskog društva. Konačni prijedlog zakona sadrži ciljane mjere koje se odnose na društva kćeri sanacijskih subjekata koja imaju pod kontrolom druga društva kćeri („posrednici”) unutar iste sanacijske grupe. Budući da u Republici Hrvatskoj ne posluju takva društva koja zadovoljavaju uvjete pod kojima bi sanacijskom tijelu bilo dopušteno da interni MREL određuje na konsolidiranoj osnovi, nisu utvrđeni adresati pa time niti učinci koji bi proistekli iz provedbe ovoga Zakona.
Vezano uz izmjene odredbi važećeg Zakona o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava o određivanju MREL-a za subjekte planirane za likvidaciju, Konačnim prijedlogom zakona se za te subjekte kao pravilo postavlja visina MREL-a u istom iznosu kako trenutno određuje Odluka o minimalnom zahtjevu za regulatorni kapital i podložne obveze za kreditne institucije za koje sanacijski plan predviđa redovni postupak zbog insolventnosti („Narodne novine”, br. 53/21.), a koji podzakonski propis će stupanjem na snagu ovoga Zakona prestati važiti. Slijedom navedenog, novim okvirom se ne utječe na subjekte planirane za likvidaciju sa sjedištem u Republici Hrvatskoj.
Dodatno, pojedine odredbe važećeg Zakona dorađene su radi njihovog preciziranja odnosno pojašnjenja, a kojim odredbama važećeg Zakona je ranije provedeno usklađivanje s odredbama Direktive 2014/59/EU.
8. PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu: -
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: dr. sc. Marko Primorac, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar financija
PRILOG 4.:
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo financija
1.2.
Naziv propisa:
Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava, s Konačnim prijedlogom zakona
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Da
Naziv pravne stečevine:
Direktiva (EU) 2024/1174 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. travnja 2024. o izmjeni Direktive 2014/59/EU i Uredbe (EU) br. 806/2014 u pogledu određenih aspekata minimalnog zahtjeva za regulatorni kapital i prihvatljive obveze (Tekst značajan za EGP) (SL L, 2024/1174, 22. 4. 2024., dalje u tekstu: Direktiva (EU) 2024/1174).
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Zakon o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava („Narodne novine“, br. 146/20., 21/22. i 27/24.) zadnji put je izmijenjen radi usklađivanja s Uredbom (EU) 2022/2036 u pogledu bonitetnog tretmana globalnih sistemski važnih institucija sa strategijom sanacije s višestrukim točkama pristupanja i metoda za neizravni upis instrumenata prihvatljivih za ispunjenje minimalnog zahtjeva za regulatorni kapital i prihvatljive obveze (dalje u tekstu: Uredba (EU) 2022/2036) koja je člankom 2. izmijenila Direktivu 2014/59/EU o uspostavi okvira za oporavak i sanaciju kreditnih institucija i investicijskih društava (dalje u tekstu: Direktiva 2014/59/EU) i uvela posebna pravila o odbicima u slučaju neizravnog upisa instrumenata prihvatljivih za ispunjenje minimalnog zahtjeva za regulatorni kapital i podložne obveze (dalje u tekstu: MREL) koji se primjenjuje na institucije i subjekte koji su društva kćeri sanacijskih subjekata, ali samo po sebi nisu sanacijski subjekti. U analizi koju je Europska komisija provela u skladu s odredbom o preispitivanju iz Uredbe (EU) 2022/2036 zaključeno je da su ciljane izmjene Direktive 2014/59/EU i Uredbe (EU) br. 806/2014 o utvrđivanju jedinstvenih pravila i jedinstvenog postupka za sanaciju kreditnih institucija i određenih investicijskih društava u okviru jedinstvenog sanacijskog mehanizma i jedinstvenog fonda za sanaciju (dalje u tekstu: Uredba (EU) br. 806/2014) koje se odnose na područje primjene zahtjeva za „interni MREL“, kao i tretmana subjekata planiranih za likvidaciju, potrebne i primjerene. Slijedom navedenoga donesena je Direktiva (EU) 2024/1174 radi poboljšanja postojećih pravila kojima se omogućuje sanacija bankovnih grupa i rješavanje problema nejednakih uvjeta među različitim strukturama bankovne grupe. Radi prijenosa odredbi Direktive (EU) 2024/1174 u nacionalno zakonodavstvo pristupilo se izradi nacrta Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava, s Konačnim prijedlogom zakona (dalje u tekstu: Konačni prijedlog zakona).
2.2.
Izvor podataka:
1. Prijedlog direktive Europskog parlamenta i Vijeća o izmjeni Direktive 2014/59/EU i Uredbe (EU) br. 806/2014 u pogledu određenih aspekata minimalnog zahtjeva za regulatorni kapital i prihvatljive obveze, 18.4.2023., COM(2023) 229 final, 2023/0113 (COD),
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/?uri=COM%3A2023%3A0229%3AFIN .
2. Direktiva (EU) 2024/1174 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. travnja 2024. o izmjeni Direktive 2014/59/EU i Uredbe (EU) br. 806/2014 u pogledu određenih aspekata minimalnog zahtjeva za regulatorni kapital i prihvatljive obveze (Tekst značajan za EGP) (SL L, 2024/1174, 22.4.2024.),
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/?uri=OJ:L_202401174 .
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
3. UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Cilj je pravovremeni prijenos Direktive (EU) 2024/1174 u nacionalno zakonodavstvo. Direktiva (EU) 2024/1174 je donesena s ciljem osiguravanja proporcionalnosti i jednakih uvjeta među različitim vrstama struktura bankovne grupe. Sukladno članku 3. stavku 1. Direktive (EU) 2024/1174 države članice dužne su do 13. studenoga 2024. donijeti i objaviti mjere potrebne radi usklađivanja s njezinim člankom 1., koji se odnosi na izmjene Direktive 2014/59/EU. One primjenjuju te mjere od 14. studenoga 2024.
3.2.
Opis svrhe propisa
Konačnim prijedlogom zakona uvodi se pojam „subjekt planiran za likvidaciju“, odnosno subjekt u čijem je planu sanacije u slučaju njegove propasti predviđena odgovarajuća redovna likvidacija u skladu s primjenjivim nacionalnim pravom.
Kako bi se smanjilo regulatorno opterećenje za subjekte planirane za likvidaciju utvrđuje se novo opće pravilo prema kojemu sanacijska tijela (Hrvatska narodna banka odnosno Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga) za te subjekte ne bi trebala određivati MREL. Ujedno se zadržava mogućnost da sanacijsko tijelo u određenim iznimnim slučajevima za subjekte planirane za likvidaciju odredi MREL, odnosno da odredi zahtjev koji premašuje iznos za pokrivanje gubitaka, ako je to potrebno za zaštitu financijske stabilnosti ili ograničavanje mogućeg širenja štetnih učinaka na financijski sustav.
Konačnim prijedlogom zakona određuje se da subjekt planiran za likvidaciju za kojeg sanacijsko tijelo nije odredilo MREL nije dužan dostaviti izvješća te javno objaviti informacije o tom zahtjevu, niti pribaviti prethodno odobrenje sanacijskog tijela za izvršenje opcije kupnje, otkupa, otplate ili ponovne kupnje instrumenata podložnih obveza.
Nadalje, ovim izmjenama i dopunama omogućava se sanacijskim tijelima da „interni MREL“ određuju na konsolidiranoj osnovi za širi skup subjekata od onoga koji proizlazi iz primjene Direktive 2014/59/EU i Uredbe (EU) br. 806/2014, pri čemu takav širi skup obuhvaća institucije i subjekte koji sami po sebi nisu sanacijski subjekti, ali su društva kćeri sanacijskih subjekata i imaju pod kontrolom druga društva kćeri unutar iste sanacijske grupe („posrednici”), kao što je primjerice slučaj s bankovnim grupama kojima upravlja holding društvo.
Konačnim prijedlogom zakona predlažu se odredbe o određivanju MREL-a na način da se propišu uvjeti pod kojima sanacijsko tijelo može društvu kćeri sa sjedištem u Republici Hrvatskoj koje nije sanacijski subjekt naložiti primjenu MREL-a na konsolidiranoj osnovi.
Dodatno, s obzirom na utvrđenu potrebu preciziranja pojedinih odredbi važećeg Zakona u kojima je ranije provedeno usklađivanje s odredbama Direktive 2014/59/EU, Konačnim prijedlogom zakona osigurava se usklađenost odredbi važećeg Zakona s odredbama Direktive 2014/59/EU u cijelosti.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
S obzirom da se radi o sadržaju koji se uređuje zakonom, nenormativna rješenja nisu primjenljiva. Optimalno normativno rješenje je putem izmjena i dopuna važećeg Zakona o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava.
3.4.
Izvor podataka:
Direktiva (EU) 2024/1174 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. travnja 2024. o izmjeni Direktive 2014/59/EU i Uredbe (EU) br. 806/2014 u pogledu određenih aspekata minimalnog zahtjeva za regulatorni kapital i prihvatljive obveze (Tekst značajan za EGP) (SL L, 2024/1174, 22.4.2024.),
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/?uri=OJ:L_202401174 .
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Posebni cilj:
Cilj je prijenos Direktive (EU) 2024/1174 u Zakon o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava. Direktiva (EU) 2024/1174 je donesena s ciljem osiguravanja proporcionalnosti i jednakih uvjeta među različitim vrstama struktura bankovne grupe.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na gospodarstvo.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području gospodarstva.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području zaštite ljudskih prava.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u drugim područjima.
5.6.
Izvor podataka:
-
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Savjetovanje s javnošću provodi se objavom Konačnog prijedloga zakona i ovog Obrasca iskaza putem portala e-Savjetovanja u trajanju od 30 dana.
6.2.
Konzultacije:
Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza dostavlja se na mišljenje Uredu za zakonodavstvo i nadležnim tijelima.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
7. ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci: -
Negativni učinci: -
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Važeći Zakon o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava primjenjuje se na kreditne institucije, investicijska društva i financijske institucije sa sjedištem u Republici Hrvatskoj koje su društvo kći kreditne institucije ili investicijskog društva. Konačni prijedlog zakona sadrži ciljane mjere koje se odnose na društva kćeri sanacijskih subjekata koja imaju pod kontrolom druga društva kćeri („posrednici”) unutar iste sanacijske grupe. Budući da u Republici Hrvatskoj ne posluju takva društva koja zadovoljavaju uvjete pod kojima bi sanacijskom tijelu bilo dopušteno da interni MREL određuje na konsolidiranoj osnovi, nisu utvrđeni adresati pa time niti učinci koji bi proistekli iz provedbe ovoga Zakona.
Vezano uz izmjene odredbi važećeg Zakona o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava o određivanju MREL-a za subjekte planirane za likvidaciju, Konačnim prijedlogom zakona se za te subjekte kao pravilo postavlja visina MREL-a u istom iznosu kako trenutno određuje Odluka o minimalnom zahtjevu za regulatorni kapital i podložne obveze za kreditne institucije za koje sanacijski plan predviđa redovni postupak zbog insolventnosti („Narodne novine”, br. 53/21.), a koji podzakonski propis će stupanjem na snagu ovoga Zakona prestati važiti. Slijedom navedenog, novim okvirom se ne utječe na subjekte planirane za likvidaciju sa sjedištem u Republici Hrvatskoj.
Dodatno, pojedine odredbe važećeg Zakona dorađene su radi njihovog preciziranja odnosno pojašnjenja, a kojim odredbama važećeg Zakona je ranije provedeno usklađivanje s odredbama Direktive 2014/59/EU.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
8. PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu: -
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: dr. sc. Marko Primorac, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar financija
Datum: 25. rujna 2024.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija