E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

OBRAZAC

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni zavod za intelektualno vlasništvo

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

ZAKONODAVNE AKTIVNOSTI U 2025. GODINI

 

1.

STRUČNI NOSITELJ:

Državni zavod za intelektualno vlasništvo

2.

POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

2.1.

Zakon o zastupanju u području prava industrijskog vlasništva

4. tromjesečje

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Propisom koji je na snazi - Zakonom o zastupanju u području prava industrijskog vlasništva („Narodne novine“ br. 54/05, 49/11 i 54/13*, dalje u tekstu: Zakon o zastupanju) - propisani su uvjeti za obavljanje djelatnosti zastupanja u području prava industrijskog vlasništva stranaka (fizičkih i pravnih osoba) u postupcima stjecanja i održavanja u vrijednosti prava industrijskog vlasništva koji se vode pred Državnim zavodom za intelektualno vlasništvo (dalje u tekstu: DZIV).

S obzirom na višekratne izmjene i dopune te razvoj u predmetnom području od inicijalnog donošenja zakona 2005. godine, potrebno je donošenjem novog zakona konsolidirati tekst i na cjelovit način urediti zastupanje u području prava industrijskog vlasništva.

Naime, primjenom važećeg Zakona o zastupanju uočeni su određeni problemi i nedostatci koje je  nužno otkloniti, primjerice nejasno reguliranje obavljanja drugih aktivnosti ovlaštenih zastupnika povrh zastupanja u postupcima pred DZIV-om, problemi   vezani uz podnošenje punomoći,  neregulirano pitanje osiguranja od odgovornosti i sl.

 

Također, potrebno je unaprijediti i osuvremeniti način pripreme i polaganja stručnih ispita koji su propisani kao preduvjet za obavljanje predmetne djelatnosti.

 

* u tijeku je provedba postupka za donošenje Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zastupanju u području prava industrijskog vlasništva čije usvajanje u Hrvatskom saboru se planira u 1. tromjesečju 2025. godine

 

Novim propisom uspostavit će se suvremen i cjelovit pravni okvir za obavljanje djelatnosti zastupanja stranaka u području prava industrijskog vlasništva, kojim će se osigurati jasna pravila za obavljanje djelatnosti, cjelovita zaštita prava stranaka  i učinkovito vođenje postupaka. Time će se postići i veća pravna sigurnost u ovom području.

 

2.2.

/

/

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

/

/

2.3.

/

/

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

/

/

3.

IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

3.1.

Zakon o zaštiti oznaka zemljopisnog podrijetla za obrtničke i industrijske proizvode (EU)

2. tromjesečje

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Dana 16. studenoga 2023. godine na snagu je stupila Uredba (EU) 2023/2411 Europskoga parlamenta i Vijeća od 18. listopada 2023. o zaštiti oznaka zemljopisnog podrijetla za obrtničke i industrijske proizvode i izmjeni uredbi (EU) 2017/1001 i (EU) 2019/1753 (dalje u tekstu: Uredba 2023/2411). Navedenom Uredbom 2023/2411 zamjenjuju se postojeće nacionalne norme država članica koje uređuju to područje jedinstvenom normom  na razini Europske unije (dalje u tekstu: EU). Iako se Uredba sukladno pravu EU-a izravno primjenjuje u Republici Hrvatskoj, potrebno je provedbenim propisom detaljnije urediti pojedina pitanja utvrđena Uredbom, primjerice odrediti nacionalno tijelo za provođenje nacionalne faze postupka registracije oznaka zemljopisnog podrijetla za obrtničke i industrijske proizvode, detaljnije propisati nacionalnu fazu postupka podnošenja zahtjeva za registraciju i postupka podnošenja prigovora na registraciju oznake i sl. ,   Važeći propis u Republici Hrvatskoj koji uređuje područje zemljopisnih oznaka za nepoljoprivredne proizvode i koji će sada zamijeniti Uredba 2023/2411 je Zakon o oznakama zemljopisnog podrijetla i oznakama izvornosti proizvoda i usluga („Narodne novine“, br. 173/2003, 186/2003, 76/2007, 49/2011, 46/2018,). Navedeni Zakon potrebno je staviti van snage i umjesto njega donijeti novi zakon kojim će se urediti način provedbe predmetne Uredbe 2023/2411u Republici Hrvatskoj.

 

Prilagodbu nacionalnog zakonodavstva radi primjene Uredbe 2023/2411 potrebno je provesti najkasnije do 15. studenoga 2024.

Uredbom 2023/2411 uspostavlja se jedinstveni sustav zaštite na razini EU-a za oznake zemljopisnog podrijetla sada i za obrtničke i industrijske proizvode, po uzoru na sličan sustav koji je već uspostavljen za poljoprivredne i prehrambene proizvode.

 

Novi sustav će proizvođačima obrtničkih i industrijskih proizvoda, kvaliteta kojih je bitno uvjetovana njihovim zemljopisnim podrijetlom, omogućiti sveobuhvatnu zaštitu i provedbu prava iz registriranih oznaka zemljopisnog podrijetla na teritoriju cijelog EU-a centraliziranim postupkom, nasuprot do sada raspoloživoj zaštiti isključivo na razini pojedinačnih država EU-a.

 

Uz to, novi sustav omogućit će stjecanje međunarodne zaštite oznaka zemljopisnog podrijetla koje potječu i zaštićene su za područje EU-a i u trećim zemljama (izvan EU-a), koje su potpisnice Ženevskog akta Lisabonskog sporazuma o oznakama izvornosti i oznakama zemljopisnog podrijetla uspostavljenim pod okriljem Svjetske organizacije za intelektualno vlasništvo (WIPO), uz istovremenu mogućnost zaštite oznaka zemljopisnog podrijetla iz trećih zemalja na teritoriju EU-a.

Uz olakšanu zaštitu oznaka zemljopisnog podrijetla u EU-u i izvan njega, odgovarajućim označavanjem potrošači će moći lakše prepoznati autentične kvalitete takvih proizvoda i donijeti informiraniju odluku prilikom njihove kupnje.

 

Očekuje se da će novi sustav pomoći u promicanju, i zadržavanju tradicionalnih vještina te očuvanju  i stvaranju radnih mjesta u pojedinim manje razvijenim regijama doprinoseći njihovu gospodarskom razvoju, budući da u suvremenim uvjetima široke dostupnosti roba na tržištu proizvodi s posebnim autentičnim karakteristikama u pravilu postižu višu cijenu odnosno smatraju se tzv. premium proizvodima.

 

 

 

3.2.

/

/

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

/

/

3.3.

/

/

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

/

/

4.

OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis:

Datum: 27.9.2024.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni zavod za intelektualno vlasništvo

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.