MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Zakon o mirovinskom osiguranju (RM)
I. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
U okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (u daljnjem tekstu: NPOO), mjere C4.2.R1 - Povećanje adekvatnosti mirovina kroz nastavak mirovinske reforme, predviđeno je osnivanje Radne skupine za analizu stanja mirovinskog sustava (u daljnjem tekstu: Radna skupina) te donošenje novog ili izmijenjenog Zakona o mirovinskom osiguranju (u daljnjem tekstu: ZOMO) na temelju zaključaka Radne skupine. Radna skupina je osnovana u srpnju 2022. godine, a nakon sveobuhvatne analize mirovinskoga sustava do kraja 2024. godine donijet će zaključke, kao podlogu za izmjene zakonskog okvira u svrhu povećanja adekvatnosti mirovina i održivosti mirovinskog sustava. U provedbi navedene mjere iz NPOO-a, predviđeno je donošenje novog ili izmjena važećeg ZOMO-a u IV. kvartalu 2025.godine.Osim toga, u Programu Vlade Republike Hrvatske 2024.- 2028. planirane su mjere za unapređenje položaja umirovljenika, i to povećanje dodanog staža s šest na 12 mjeseci, promjena formule usklađivanje mirovine te uvođenje godišnjeg dodatka za umirovljenike. Provedba navedenih mjera zahtjeva izmjenu važećeg zakonskog okvira.
Cilj izmjena ZOMO-a je dodatno unaprjeđenje mirovinskog sustava generacijske solidarnosti, na način da se osiguraju uvjeti za povećanje razine adekvatnosti mirovina, vodeći računa o financijskoj održivosti mirovinskog sustava u kratkoročnom i dugoročnom razdoblju.Izmjenom zakonskog okvira, odnosno provedbom mjera predviđenih u Programu Vlade, osigurat će se uvjeti za dodatno povećanje mirovina, a time i poboljšanjem materijalnog položaja sadašnjih i budućih umirovljenika. Planira se povećanje sveukupne prosječne mirovine do kraja mandata ove Vlade na 750 eura mjesečno.
2.2.
Zakon o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga (EU)
I. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Direktivu (EU) 2019/882 o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga moguće je u cijelosti preuzeti u nacionalno zakonodavstvo isključivo donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.
Svrha je Direktive doprinijeti pravilnom funkcioniranju unutarnjeg tržišta usklađivanjem zakona i drugih propisa država članica u pogledu zahtjeva za pristupačnost određenih proizvoda i usluga, posebno ukidanjem i sprječavanjem prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama.
Razlike u zakonima i drugim propisima država članica u pogledu pristupačnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom stvaraju prepreke slobodnom kretanju proizvoda i usluga i narušavaju učinkovito tržišno natjecanje na unutarnjem tržištu, te negativno utječu na konkurentnost i rast zbog toga što izrada i uvođenje na tržište pristupačnih proizvoda i usluga za svako nacionalno tržište zahtijeva dodatne troškove. Nadalje, potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima. Razlike u nacionalnim zahtjevima za pristupačnost posebno su velika prepreka pojedinačnim poduzetnicima, malim i srednjim poduzećima te mikropoduzećima pri pokretanju posla izvan domaćeg tržišta. Nacionalni, pa čak i regionalni ili lokalni zahtjevi za pristupačnost koje su uspostavile države članice trenutačno se razlikuju u pogledu pokrivenosti i razine detaljnosti, a potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima.
Donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga namjerava se postići potpuno usklađivanje s Direktivom (EU) 2019/882 o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.
Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga u nacionalno zakonodavstvo u cijelosti se prenosi Direktiva (EU) 2019/882. Naime, Direktiva (EU) 2019/882 djelomično je preuzeta donošenjem Zakona o elektroničkim komunikacijama („Narodne novine“ br. 76/2022.) koji je stupio na snagu 12. srpnja 2022., te Tehničkim propisom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti („Narodne novine“, broj 12/2023.). Ovim zakonom definirat će se proizvodi i usluge na koje će se isti primjenjivati, uredit će se zahtjevi pristupačnosti tih proizvoda i usluga, obveze gospodarskih subjekata u pogledu dostupnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti, ocjena sukladnosti sa zahtjevima za pristupačnost i pretpostavka sukladnosti, inspekcijski nadzor, nadležnost tijela u postupcima vezanim uz primjenu zakona, te prekršajne odredbe.
2.3.
Zakon o jedinstvenom tijelu vještačenja (RM)
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Sukladno Zakonu o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, broj 85/14 i 95/15) vještačenje se provodi za ostvarivanje konkretnih prava u sustavu mirovinskog osiguranja, socijalne skrbi, zaštite vojnih i civilnih invalida rata, zdravstvenog osiguranja i obrazovanja. Način provođenja vještačenja definiran je Uredbom o metodologijama vještačenja („Narodne novine“, broj 96/23). Postupak vještačenja pri Zavodu za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom pokreće zahtjevom nadležno tijelo (Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za socijalni rad, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje i Ministarstvo hrvatskih branitelja) koje provodi upravni postupak za priznavanje prava iz pojedinih sustava, a koja se ostvaruju na temelju nalaza i mišljenja vještaka. Iz navedenog je razvidno da se vještačenje ne može provesti temeljem zahtjeva fizičke osobe, aza svako pravo za koje se traži usluga vještačenja izdaje se nalaz i mišljenje na propisanom obrascu. Nalaz i mišljenje se dostavlja isključivo naručitelju vještačenja i služi kao jedan od dokaza u postupku ostvarivanja prava. Vještačenje se provodi bez pregleda osobe, s tim da je predviđen izuzetak prema kojem se može obaviti i pregled, ako se uvidom u medicinsku i drugu dokumentaciju ne može u potpunosti utvrditi činjenično stanje. Stoga, prema važećem Zakonu potrebno je zatražiti uslugu vještačenja za svako pojedino pravo iz sustava, kao i za svaki sustav pojedinačno, što je otežavajuća okolnost i za stranku i za sustav. Navedeno znači da se stranku šalje na vještačenje više puta, a vještači se sukladno metodologijama ovisno za koje pravo te nalaz i mišljenje ne sadrže kompletnu ocjenu stanja osobe koja se vještači.
Novim Zakonom želi se unaprijediti sustav vještačenja uvođenjem jedinstvenog nalaza i mišljenja za sve sustave. Jedinstveni nalaz i mišljenje sadržavat će kompletnu ocjenu stanja osobe koja se vještači, a svaki sustav će iz tog nalaza i mišljenja uzeti podatke koji su njemu potrebni za ostvarivanje pojedinog prava stranke. Kako bi navedeno postigli, potrebna je kompletna transformacija cjelokupnog postupka na način da se u fokus stavi osoba koja se vještači. U tom smislu, zahtjev za izvršenje usluge vještačenja, podnosila bi fizička osoba izravno Zavodu za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, a Zavod bi izdao nalaz i mišljenje o kompletnoj ocjeni stanja osobe te isti učinio dostupnim za sve sustave u kojima je nalaz i mišljenje vještaka dokaz za ostvarivanje pojedinog prava. To znači da bi se osoba vještačila samo jednom, a jedinstveni nalaz i mišljenje bio bi dostupan korisniku putem sustava e-Građani te nadležnim institucijama putem državne sabirnice.
2.4.
Zakon o izmjeni i dopuni Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (EU)
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s Direktivom (EU) 2024/505 Europskog parlamenta i Vijeća od 7. veljače 2024. o izmjeni Direktive 2005/36/EZ u pogledu priznavanja stručnih kvalifikacija medicinskih sestara za opću zdravstvenu njegu osposobljenih u Rumunjskoj.
Osnovni cilj novog Zakona je usklađivanje s Direktivom na način da se dorađuju uvjeti priznavanja stručnih kvalifikacija medicinskih sestara odgovornih za djelatnost opće njege stečenih u Rumunjskoj, a čije osposobljavanje ne ispunjava minimalne uvjete osposobljavanja. Ovom se Direktivom utvrđuju kriteriji koji se uzimaju u obzir prilikom priznavanja kvalifikacija medicinskih sestara odgovornih za djelatnost opće stečenih u Rumunjskoj, na način da se uzimaju u obzir rezultati programa usavršavanja koji se pružaju na razini poslije srednjoškolskog i visokog obrazovanja.
2.5.
Zakon o izmjenama i dopunama zakona o psihološkoj djelatnosti
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
2.6.
Zakon o izmjenama i dopunama zakona o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
2.7.
Zakon o izmjenama i dopunama zakona o djelatnosti socijalnog rada
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
2.8.
Zakon o izmjenama i dopunama zakona o socijalnopedagoškoj djelatnosti
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
2.9.
Zakon o izmjenama i dopunama zakona o djelatnosti psihoterapije
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Zakon o potvrđivanju Konvencije br. 187 Međunarodne organizacije rada - Promotivni okvir za sigurnost i zdravlje na radu
Zakon o potvrđivanju Temeljnog protokola iz 2014. uz Konvenciju o prisilnom radu
II. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Ratifikacija/Potvrđivanje radnih standarda
Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva
3.3.
Zakon o potvrđivanju Konvencije br. 189 Međunarodne organizacije rada – prava radnica u kućanstvima
III. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Ratifikacija/Potvrđivanje radnih standarda
Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva
3.4.
Zakon o potvrđivanju Revidirane Europske socijalne povelje
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Ratifikacija/Potvrđivanje međunarodnih ugovora
Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Marin Piletić, ministar
Datum: 26. rujna 2024.
Uputa:
.Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
.Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
.Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
.Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
.Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom "(EU)"
.Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom "(RM)"
.Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
STRUČNI NOSITELJ
1.
STRUČNI NOSITELJ:
MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Zakon o mirovinskom osiguranju (RM)
I. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
U okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (u daljnjem tekstu: NPOO), mjere C4.2.R1 - Povećanje adekvatnosti mirovina kroz nastavak mirovinske reforme, predviđeno je osnivanje Radne skupine za analizu stanja mirovinskog sustava (u daljnjem tekstu: Radna skupina) te donošenje novog ili izmijenjenog Zakona o mirovinskom osiguranju (u daljnjem tekstu: ZOMO) na temelju zaključaka Radne skupine. Radna skupina je osnovana u srpnju 2022. godine, a nakon sveobuhvatne analize mirovinskoga sustava do kraja 2024. godine donijet će zaključke, kao podlogu za izmjene zakonskog okvira u svrhu povećanja adekvatnosti mirovina i održivosti mirovinskog sustava. U provedbi navedene mjere iz NPOO-a, predviđeno je donošenje novog ili izmjena važećeg ZOMO-a u IV. kvartalu 2025. godine. Osim toga, u Programu Vlade Republike Hrvatske 2024.- 2028. planirane su mjere za unapređenje položaja umirovljenika, i to povećanje dodanog staža s šest na 12 mjeseci, promjena formule usklađivanje mirovine te uvođenje godišnjeg dodatka za umirovljenike. Provedba navedenih mjera zahtjeva izmjenu važećeg zakonskog okvira.
Cilj izmjena ZOMO-a je dodatno unaprjeđenje mirovinskog sustava generacijske solidarnosti, na način da se osiguraju uvjeti za povećanje razine adekvatnosti mirovina, vodeći računa o financijskoj održivosti mirovinskog sustava u kratkoročnom i dugoročnom razdoblju. Izmjenom zakonskog okvira, odnosno provedbom mjera predviđenih u Programu Vlade, osigurat će se uvjeti za dodatno povećanje mirovina, a time i poboljšanjem materijalnog položaja sadašnjih i budućih umirovljenika. Planira se povećanje sveukupne prosječne mirovine do kraja mandata ove Vlade na 750 eura mjesečno.
2.2.
Zakon o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga (EU)
I. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Direktivu (EU) 2019/882 o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga moguće je u cijelosti preuzeti u nacionalno zakonodavstvo isključivo donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.
Svrha je Direktive doprinijeti pravilnom funkcioniranju unutarnjeg tržišta usklađivanjem zakona i drugih propisa država članica u pogledu zahtjeva za pristupačnost određenih proizvoda i usluga, posebno ukidanjem i sprječavanjem prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama.
Razlike u zakonima i drugim propisima država članica u pogledu pristupačnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom stvaraju prepreke slobodnom kretanju proizvoda i usluga i narušavaju učinkovito tržišno natjecanje na unutarnjem tržištu, te negativno utječu na konkurentnost i rast zbog toga što izrada i uvođenje na tržište pristupačnih proizvoda i usluga za svako nacionalno tržište zahtijeva dodatne troškove. Nadalje, potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima. Razlike u nacionalnim zahtjevima za pristupačnost posebno su velika prepreka pojedinačnim poduzetnicima, malim i srednjim poduzećima te mikropoduzećima pri pokretanju posla izvan domaćeg tržišta. Nacionalni, pa čak i regionalni ili lokalni zahtjevi za pristupačnost koje su uspostavile države članice trenutačno se razlikuju u pogledu pokrivenosti i razine detaljnosti, a potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima.
Donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga namjerava se postići potpuno usklađivanje s Direktivom (EU) 2019/882 o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.
Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga u nacionalno zakonodavstvo u cijelosti se prenosi Direktiva (EU) 2019/882. Naime, Direktiva (EU) 2019/882 djelomično je preuzeta donošenjem Zakona o elektroničkim komunikacijama („Narodne novine“ br. 76/2022.) koji je stupio na snagu 12. srpnja 2022., te Tehničkim propisom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti („Narodne novine“, broj 12/2023.). Ovim zakonom definirat će se proizvodi i usluge na koje će se isti primjenjivati, uredit će se zahtjevi pristupačnosti tih proizvoda i usluga, obveze gospodarskih subjekata u pogledu dostupnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti, ocjena sukladnosti sa zahtjevima za pristupačnost i pretpostavka sukladnosti, inspekcijski nadzor, nadležnost tijela u postupcima vezanim uz primjenu zakona, te prekršajne odredbe.
2.3.
Zakon o jedinstvenom tijelu vještačenja (RM)
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Sukladno Zakonu o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, broj 85/14 i 95/15) vještačenje se provodi za ostvarivanje konkretnih prava u sustavu mirovinskog osiguranja, socijalne skrbi, zaštite vojnih i civilnih invalida rata, zdravstvenog osiguranja i obrazovanja. Način provođenja vještačenja definiran je Uredbom o metodologijama vještačenja („Narodne novine“, broj 96/23). Postupak vještačenja pri Zavodu za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom pokreće zahtjevom nadležno tijelo (Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za socijalni rad, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje i Ministarstvo hrvatskih branitelja) koje provodi upravni postupak za priznavanje prava iz pojedinih sustava, a koja se ostvaruju na temelju nalaza i mišljenja vještaka. Iz navedenog je razvidno da se vještačenje ne može provesti temeljem zahtjeva fizičke osobe, a za svako pravo za koje se traži usluga vještačenja izdaje se nalaz i mišljenje na propisanom obrascu. Nalaz i mišljenje se dostavlja isključivo naručitelju vještačenja i služi kao jedan od dokaza u postupku ostvarivanja prava. Vještačenje se provodi bez pregleda osobe, s tim da je predviđen izuzetak prema kojem se može obaviti i pregled, ako se uvidom u medicinsku i drugu dokumentaciju ne može u potpunosti utvrditi činjenično stanje. Stoga, prema važećem Zakonu potrebno je zatražiti uslugu vještačenja za svako pojedino pravo iz sustava, kao i za svaki sustav pojedinačno, što je otežavajuća okolnost i za stranku i za sustav. Navedeno znači da se stranku šalje na vještačenje više puta, a vještači se sukladno metodologijama ovisno za koje pravo te nalaz i mišljenje ne sadrže kompletnu ocjenu stanja osobe koja se vještači.
Novim Zakonom želi se unaprijediti sustav vještačenja uvođenjem jedinstvenog nalaza i mišljenja za sve sustave. Jedinstveni nalaz i mišljenje sadržavat će kompletnu ocjenu stanja osobe koja se vještači, a svaki sustav će iz tog nalaza i mišljenja uzeti podatke koji su njemu potrebni za ostvarivanje pojedinog prava stranke. Kako bi navedeno postigli, potrebna je kompletna transformacija cjelokupnog postupka na način da se u fokus stavi osoba koja se vještači. U tom smislu, zahtjev za izvršenje usluge vještačenja, podnosila bi fizička osoba izravno Zavodu za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, a Zavod bi izdao nalaz i mišljenje o kompletnoj ocjeni stanja osobe te isti učinio dostupnim za sve sustave u kojima je nalaz i mišljenje vještaka dokaz za ostvarivanje pojedinog prava. To znači da bi se osoba vještačila samo jednom, a jedinstveni nalaz i mišljenje bio bi dostupan korisniku putem sustava e-Građani te nadležnim institucijama putem državne sabirnice.
2.4.
Zakon o izmjeni i dopuni Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (EU)
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s Direktivom (EU) 2024/505 Europskog parlamenta i Vijeća od 7. veljače 2024. o izmjeni Direktive 2005/36/EZ u pogledu priznavanja stručnih kvalifikacija medicinskih sestara za opću zdravstvenu njegu osposobljenih u Rumunjskoj.
Osnovni cilj novog Zakona je usklađivanje s Direktivom na način da se dorađuju uvjeti priznavanja stručnih kvalifikacija medicinskih sestara odgovornih za djelatnost opće njege stečenih u Rumunjskoj, a čije osposobljavanje ne ispunjava minimalne uvjete osposobljavanja. Ovom se Direktivom utvrđuju kriteriji koji se uzimaju u obzir prilikom priznavanja kvalifikacija medicinskih sestara odgovornih za djelatnost opće stečenih u Rumunjskoj, na način da se uzimaju u obzir rezultati programa usavršavanja koji se pružaju na razini poslije srednjoškolskog i visokog obrazovanja.
2.5.
Zakon o izmjenama i dopunama zakona o psihološkoj djelatnosti
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
2.6.
Zakon o izmjenama i dopunama zakona o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
2.7.
Zakon o izmjenama i dopunama zakona o djelatnosti socijalnog rada
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
2.8.
Zakon o izmjenama i dopunama zakona o socijalnopedagoškoj djelatnosti
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
2.9.
Zakon o izmjenama i dopunama zakona o djelatnosti psihoterapije
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Zakon o potvrđivanju Konvencije br. 187 Međunarodne organizacije rada - Promotivni okvir za sigurnost i zdravlje na radu
II. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Ratifikacija/Potvrđivanje ažuriranih radnih standarda
Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva
3.2.
Zakon o potvrđivanju Temeljnog protokola iz 2014. uz Konvenciju o prisilnom radu
II. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Ratifikacija/Potvrđivanje radnih standarda
Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva
3.3.
Zakon o potvrđivanju Konvencije br. 189 Međunarodne organizacije rada – prava radnica u kućanstvima
III. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Ratifikacija/Potvrđivanje radnih standarda
Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva
3.4.
Zakon o potvrđivanju Revidirane Europske socijalne povelje
IV. kvartal
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Ratifikacija/Potvrđivanje međunarodnih ugovora
Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Marin Piletić, ministar
Datum: 26. rujna 2024.
Uputa:
. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "
. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "
. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike