E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2025.

 

 

 

 

1.

STRUČNI NOSITELJ:

Ministarstvo turizma i sporta

2.

POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

 

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.1. Zakon o izmjenama Zakona o pružanju usluga u turizmu (EU)  I. kvartal

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Republika Hrvatska je 2022. godine službeno započela pregovore o pristupanju Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (dalje u tekstu: OECD). Vezano uz pružanje usluga turističkog vodiča, OECD je stajališta da Republika Hrvatska treba omogućiti potpunu usklađenost s načelom nediskriminacije koje je propisano Kodeksima o liberalizaciji.

Također, u tijeku je postupak povrede prava Europske unije zbog kršenja Direktive 2005/36/EZ o priznavanju stručnih kvalifikacija kako je zadnje izmijenjena Direktivom 2013/55/EU i Direktive 2006/123/EZ o uslugama na unutarnjem tržištu iz kojih, između ostalog, proizlazi da turistički vodiči iz jedne države članice mogu pružati usluge u drugoj na privremenoj ili povremenoj osnovi ili ostvariti poslovni nastan. Važeći Zakon o pružanju usluga u turizmu propisuje neprihvatljivo ograničenje vezano uz pružanje usluge na privremenoj ili povremenoj osnovi.

Također, Zakon o pružanju usluga u turizmu je u skupini propisa koji sadržavaju manja pozivanja na hrvatsku kunu, to jest sadrži novčane kazne za prekršaje iskazane u hrvatskim kunama te je, prema Zaključku Vlade Republike Hrvatske o provedbi zakonodavnih aktivnosti povezanih s uvođenjem eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj, takve odredbe potrebno izmijeniti prilikom prvih sljedećih izmjena zakona zbog neke druge potrebe.

 

Predloženim zakonom će se riješiti pitanje različitog tretmana u pružanju usluga turističkog vodiča od strane državljana država članica OECD-a i pristupnica Kodeksa o liberalizaciji kretanja kapitala i Kodeksa o liberalizaciji nevidljivih transakcija koje su ujedno države članice Europske unije i Ugovora o Europskom gospodarskom prostoru od onih koje to nisu. 

Također, potrebno je uskladiti Zakon sa Direktivom 2005/36/EZ o priznavanju stručnih kvalifikacija kako je zadnje izmijenjena Direktivom 2013/55/EU i Direktivom 2006/123/EZ o uslugama na unutarnjem tržištu, kako bi se u osigurala primjena prava Europske unije vezano uz pružanje usluga turističkih vodiča.

Dodatno, s obzirom da Zakon sadrži prekršajne kazne u kunama te da su ovo prve izmjene toga Zakona koje se donose nakon promjene nacionalne valute, potrebno je izmijeniti prekršajne odredbe na način da se novčane kazne za prekršaje iskažu u eurima.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.2. Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti (EU)  IV. kvartal

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Važeći Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti (Narodne novine, br. 85/18, 121/16, 99/18, 25/19, 98/19, 32/20, 42/20 i 126/21) imao je niz izmjena te, s obzirom na izmijenjene okolnosti u sektoru turizma u odnosu na 2015. godinu kada je donesen, više nije odgovarajuća pravna podloga za uređenje obavljanja ugostiteljske djelatnosti te pružanja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, stoga je uvjete za pružanje navedenih usluga potrebno prilagoditi novonastalim okolnostima.

Također, početkom 2024. godine na snagu je stupio Zakon o turizmu (Narodne novine, broj 156/23), koji predstavlja krovni zakon za sektor turizma, stoga je potrebno analizirati postojeće zakone iz sektora turizma te ih uskladiti s krovnim zakonom.

Nadalje, s obzirom na donošenje Uredbe (EU) 2024/1028 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. travnja 2024. o prikupljanju i razmjeni podataka o uslugama kratkoročnog iznajmljivanja smještaja i izmjeni Uredbe (EU) 2018/1724, koja se primjenjuje od 20. svibnja 2026., novim zakonom bit će potrebno propisati uvjete koji se odnose na njezinu provedbu.

Također, zakonske odredbe potrebno je prilagoditi digitalizaciji postupaka državne uprave u turizmu.

Uvjeti za obavljanje ugostiteljske djelatnosti te pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu uredit će se na način koji odgovara trenutnim potrebama i stanju u ovom sektoru, prvenstveno vezano uz održivost turizma, procese digitalizacije u sektoru turizma te problematiku priuštivog stanovanja.

S obzirom na planirane izmjene poreznih zakona koje uključuju povećanje poreznog opterećenja dohotka od kapitala i imovine, potrebno je osigurati da novi zakon o ugostiteljskoj djelatnosti bude usklađen s tim promjenama kako bi se izbjegle negativne posljedice na ugostiteljski sektor.

 Novi zakon omogućit će uvođenje suvremenih praksi i standarda u ugostiteljstvu, što je ključno za održavanje konkurentnosti i kvalitete usluga u sektoru koji se brzo mijenja.

 Novi zakon treba omogućiti uvjete poslovanja za ugostitelje koji će im pomoći da se lakše prilagode promjenama na tržištu i povećaju svoju konkurentnost te ujedno potaknuti domaće i strane investitore da ulažu u razvoj novih ugostiteljskih objekata i usluga određene vrste koji će doprinijeti gospodarskom rastu i otvaranju novih radnih mjesta. Navedeno  je posebno važno u kontekstu stambene politike koja predviđa povećanje broja stambenih jedinica, i ima za cilj priuštivo stanovanje za građane.

Novi zakon treba postaviti jasnije standarde kvalitete za ugostiteljske usluge kako bi se osigurala visoka razina usluge za turiste te s obzirom na rastući trend održivog turizma uključile mjere koje će poticati ekološki prihvatljive prakse u ugostiteljstvu i uzeti u obzir potrebe lokalnog stanovništva. Navedeno je u skladu s ciljevima Vlade RH za održivi razvoj i zaštitu okoliša.

Nadalje, zakon će sadržavati odredbe koje će se odnositi na provedbu Uredbe (EU) 2024/1028 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. travnja 2024. o prikupljanju i razmjeni podataka o uslugama kratkoročnog iznajmljivanja smještaja i izmjeni Uredbe (EU) 2018/1724 te će se njegove odredbe prilagoditi digitalizaciji državne uprave posebno novim uslugama i digitalizaciji upravnih i neupravnih postupaka.

Nomotehnički razlozi za izradu novog Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti su sljedeći:

Veliki broj izmjena i dopuna postojećeg zakona može dovesti do nepreglednosti i pravne nesigurnosti. Izrada novog zakona omogućava konsolidaciju svih promjena u jedan koherentan tekst, čime se olakšava primjena i razumijevanje zakona.

Jasno i precizno formulirane odredbe smanjuju mogućnost različitih tumačenja i pravnih sporova, čime se povećava pravna sigurnost.

Novi zakon će biti strukturiran na način koji je logičniji i pregledniji, s jasnim definicijama i odredbama što pomaže u smanjenju pravnih praznina i nejasnoća koje mogu nastati uslijed čestih izmjena.

 Promjene u drugim zakonima, poput poreznih zakona i stambene politike, zahtijevaju prilagodbu zakona o ugostiteljskoj djelatnosti kako bi se osigurala usklađenost i koherentnost zakonodavnog okvira.

3.

IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

3.1.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

3.2.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

3.3.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

4.

OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis: Tonči Glavina, ministar

 

Datum: 15. listopada 2024.

Uputa:

. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave

. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja

. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "

. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "

. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.