E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O OSNOVNIM UVJETIMA KOJIMA JAVNE CESTE IZVAN NASELJA I NJIHOVI ELEMENTI MORAJU UDOVOLJAVATI SA STAJALIŠTA SIGURNOSTI PROMETA

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 1.

 

U dodatku »Osnovni uvjeti kojima javne ceste izvan naselja i njihovi elementi moraju udovoljavati sa stajališta sigurnosti prometa« mijenja se točka 5.1.4. Rubni trakovi, tako da sada glasi:

„5.1.4. Rubni trakovi

 

Rubni trakovi služe za sigurno obrubljivanje kolnika i za iscrtavanje horizontalne signalizacije.

Rubni trakovi se ne uračunavaju u širinu prometnog traka. Rubni trakovi se grade s obje strane kolnika i predviđeni su kao granični vizualni elementi u funkciji sigurnosti prometa. Rubni trakovi se izvode u širinama Šrt = 20, 30 i 50 cm, ovisno o kategoriji ceste odnosno širini prometnog traka.

Rubni trakovi se izvode neprekinuto u istoj širini na cijeloj dionici za koju je utvrđen normalni profil: uz uzdignuti rubnjak, na objektima, tunelima i uz betonsku zaštitnu ogradu.

Širine rubnih trakova zadane su za svaki konkretni i odabrani profil po tabeli 5.2. Poprečni nagib rubnih trakova uvijek je jednak poprečnom nagibu kolnika.

Iznimno, širina rubnog traka na vanjskoj strani kolnika (uz zaustavni trak), treba biti 0,5 m pri rekonstrukciji autoceste (dogradnja treće prometne trake) i kod novih autocesta sa dvije vozne trake za svaki smjer kod kojih je PGDP veći od 30000 vozila/dan.“.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 2.

 

U dodatku »Osnovni uvjeti kojima javne ceste izvan naselja i njihovi elementi moraju udovoljavati sa stajališta sigurnosti prometa« mijenja se točka 5.1.5. Razdjelni pojas, tako da sada glasi:

„5.1.5. Razdjelni pojas

Razdjelni pojas se izvodi u presjeku ceste kod koje je zbog sigurnosti prometa nužno fizički razdvojiti dva kolnika s prometom u suprotnim smjerovima. Kod autocesta s ukupno četiri ili više prometnih trakova razdjelni pojas se obvezno izvodi u širinama 4,00 m ili min 3,00 m (iznimno 2,50 m). Minimalna širina razdjelnog pojasa, neovisno o projektnoj brzini i tipskim poprečnim presjecima navedenim u Tabl. 5.2. Tipski poprečni presjeci cesta, može se primijeniti kod autocesta ukoliko se zadovolje svi ostali tehnički i sigurnosni uvjeti za smanjenu širinu razdjelnog pojasa.  

Ukoliko je trasa položena na padini terena s odvojenim kolnicima i visinski neovisnim vođenjem nivelete te s ciljem racionalizacije radova nestandardnu širinu razdjelnog pojasa uvjetuju terenske prilike.

Razdjelni pojas se može predvidjeti kod cesta 1. i 2. kategorije za slučaj većeg prometnog opterećenja i nužnosti osiguranja željene kvalitete prometa. Širina razdjelnog pojasa kod ovih cesta iznosi 3,00 m i 2,00 m (iznimno i 1,85 cm).“.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 3.

 

U dodatku »Osnovni uvjeti kojima javne ceste izvan naselja i njihovi elementi moraju udovoljavati sa stajališta sigurnosti prometa« mijenja se točka 5.1.6. Zaustavni trak, tako da sada glasi:

„5.1.6. Zaustavni trak

Zaustavni trak je element kolnika koji se izvodi uz rubni trak vanjskog voznog traka. Predviđa se na autocestama na cijeloj duljini trase osim:

• na objektima (vijadukti i mostovi),

• u tunelima duljim od 200 m,

• u području čvorišta na potezima trakova za usporenje i ubrzanje.

Prilikom fazne izgradnje moguće je graditi kolnik bez zaustavnog traka uz osiguranje prostornih uvjeta za kasniju izgradnju zaustavnog traka, ali uz obaveznu izgradnju ugibališta.

U tunelima i galerijama kao i na ostalim dijelovima ceste na kojima se ne predviđa zaustavni trak mogu se na pogodnim mjestima predvidjeti ugibališta za privremeno zaustavljanje vozila.

Razmak i dimenzije ugibališta odabiru se prema terenskim uvjetima. Treba nastojati izbjeći ugibališta za suprotne smjerove jedno nasuprot drugom.

Širina zaustavnog traka iznosi minimalno 2,50 m.“.

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 4.

 

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

 

Klasa:

Urbroj:

Zagreb,

 

 

Potpredsjednik Vlade
i ministar
Oleg Butković,  v. r.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.