E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA ZAKON O KLIMATSKIM PROMJENAMA I ZAŠTITI OZONSKOG SLOJA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZAŠTITE OKOLIŠA I ZELENE TRANZICIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

TABLICA

PRILOG 1.:

 

OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI

 

1.

STRUČNI NOSITELJ:

MINISTARSTVO ZAŠTITE OKOLIŠA I ZELENE TRANZICIJE

2.

POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

 

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

 

2.1.

Zakon o klimatskim promjenama i zaštiti ozonskog sloja (EU)

 

 

IV. kvartal 2024.

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

Europsko vijeće je svojim zaključcima 2019. godine usvojilo cilj postizanja klimatske neutralnosti na razini EU-a do 2050. godine u skladu s ciljevima Pariškog sporazuma, a u prosincu 2020. godine povećanje cilja smanjenja emisija stakleničkih plinova na razini EU-a do 2030. godine s -40 % na najmanje -55 % u odnosu na razinu u 1990. godini. Navedeni klimatski ciljevi postali su pravno obvezujući za sve države članice donošenjem Uredbe (EU) 2021/1119 (Europski propis o klimi). Zbog toga je Komisija u srpnju 2021. godine predstavila paket izmjena klimatsko-energetskog zakonodavstva ''Spremni za 55'' u kojem su izmijenjene EU direktive i EU uredbe koje  obuhvaćaju područje klimatskih promjena, ublažavanja klimatskih promjena, prilagodbe klimatskim promjenama i zaštite ozonskog sloja i fluoriranih stakleničkih plinova.

S obzirom na obuhvat izmjena

postojećeg Zakona, potrebno je izraditi novi Zakon o klimatskim promjenama i zaštiti ozonskog sloja koji će osigurati provedbu novog EU zakonodavstva u području klimatskih promjena.

Zakonom će se omogućiti:

- izrada i dostavljanje Komisiji do 1. siječnja 2029. dugoročne niskougljične strategije s 30-godišnjom perspektivom usklađene s Unijinim ciljem klimatske neutralnosti sukladno zahtjevu izmijenjenoj Uredbi (EU) 2018/1999. Za izradu navedene niskougljične strategije nadležno je Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije, dok je za izradu Integriranog energetskog i klimatskog plana nadležno Ministarstvo gospodarstva u suradnji sa Ministarstvom zaštite okoliša i zelene tranzicije 

- unapređenje zakonodavnog okvira u svrhu stvaranja uvjeta za bolju horizontalnu i vertikalnu integraciju prilagodbe klimatskim promjenama 

- usklađivanje nacionalnih dokumenata sa Strategijom prilagodbe klimatskim promjenama, izrada procjene izloženosti klimatskim promjenama, procjena osjetljivosti na klimatske promjene i procjene rizika od klimatskih promjena i prijedloge mjera prilagodbe klimatskim promjenama za nacionalne razvojne dokumente i razvojne dokumente pojedinih područja i djelatnosti, izvješćivanje o provedenim aktivnostima prilagodbe, izrada programa ublažavanja klimatskih promjena, prilagodbe klimatskim promjenama i zaštite ozonskog sloja županija, Grada Zagreba i velikih gradova 

- osnivanje i financiranje nacionalnog centra za prilagodbu klimatskim promjenama kao upravne organizacije Ministarstva, kao stručnog tijela koje će pomoći u provedbi Strategije prilagodbe klimatskim promjenama i davati stručnu podršku tijelima te voditi nacionalnu informacijsko-edukacijsku mrežnu platformu o prilagodbi klimatskim promjenama 

- unaprjeđenje izvješćivanja o emisijama, provedbi politika i mjera za njihovo smanjenje te provedbi mjera prilagodbe klimatskim promjenama 

- da Republika Hrvatska ispuni svoje obveze smanjenja emisija iz sektora izvan sustava trgovanja sukladno zahtjevima Uredbe (EU) 2018/842 i Uredbe (EU) 2023/857, jer se sukladno praksi u drugim državama članicama, ovim Zakonom predlaže utvrđivanje postotka smanjenja emisija po godinama koji svaki sektor u ESR-u mora ostvariti u cilju. Također se tijelima državne uprave nadležnim za sektore u ESR-u, u kojima se emisije i dalje povećavaju ili se ne smanjuju prema ESR zadanim ciljevima i doprinose prekoračenju dozvoljene kvote, nameće obveza osiguranja financijskih sredstava u državnom proračunu za kupovinu jedinica kojima će se pokriti višak emisija, a koje preostanu nakon korištenja predviđenih fleksibilnih mehanizama 

- provedba odredbi Uredbe (EU) 2018/841 izmijenjene Uredbom (EU) 2023/839, kojima se utvrđuje područje primjene, obveze i ciljevi država članica i Europske unije u povećanju uklanjanja/ponora u sektoru korištenja zemljišta, prenamjene zemljišta i šumarstva (LULUCF), određuju obračunske kategorije zemljišta za prvo obvezujuće razdoblje, 2021. - 2025., i drugo obvezujuće razdoblje, 2026. - 2030., potom pravila za obračun emisija i ponora u sektoru LULUCF i posebno za pojedine kategorije zemljišta (pošumljeno i iskrčeno zemljište, zemljište pod usjevima kojim se gospodari, travnjaci kojima se gospodari, močvarno zemljište kojim se gospodari i šumsko zemljište kojim se gospodari) te drvne proizvode (harvest wood products, HWP) i prirodne nepogode kao i fleksibilne mogućnosti i uvjeti njihovog korištenja 

- provedba javnih certifikacijskih shema za uklanjanje ugljika, koje odobrava Europska komisija prema propisanim kriterijima 

- šumoposjednicima, poljoprivrednicima i upraviteljima zemljišta dodatne gospodarske aktivnosti te s tim u vezi i dodatnu zaradu te povećanje njihove ekološke ambicije na razini poljoprivrednog gospodarstva 

- pomoć poduzećima u izvješćivanju u pogledu korporativnog izvješćivanja o održivosti te pružiti veću transparentnost tvrdnjama javnih i privatnih organizacija o klimatskoj neutralnosti kako bi se izbjegao manipulativni zeleni marketing 

- provedba novih obveza i pravila za operatere postrojenja i operatora zrakoplova te pomorskog sektora u EU ETS-u 

- financiranje modernizacije poslovanja postojećih i novih obveznika ETS-a, s ciljem zaštite njihove konkurentnosti 

- proširenje EU ETS-a, kojim se u sustav trgovanja uključuju i emisije iz zgradarstva i cestovnog prometa te dodatnih sektora 

- provedba novih obveza vezano za smanjenje emisija koje proizlaze iz korištenja fluoriranih stakleničkih plinova i tvari koje oštećuju ozonski sloj 

- financiranje niskougljične tranzicije jer se Zakonom propisuje namjena trošenja financijskih sredstava dobivenih prodajom emisijskih jedinica na dražbi, u skladu s Direktivom (EU) 2023/959 

- provedba Socijalnog fonda za klimatsku politiku, jer se Zakonom propisuje obveza izrade i dostave Socijalnog plana za klimatsku politiku Europskoj komisiji na odobrenje 

- transparentnost ulaganja koja se financiranju prihodima od dražbi i iz Modernizacijskog fonda. 

 

Ciljevi donošenja Zakona:

 

- usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije na području klimatskih promjena, ublažavanja klimatskih promjena, prilagodbe klimatskim promjenama i zaštite ozonskog sloja, a proces će se nastaviti donošenjem provedbenih propisa i planskih dokumenata

- unaprjeđenje institucionalnih uvjeta za donošenje strateških dokumenata u području zaštite klime i ozonskog sloja

- unaprjeđenje postojećeg sustava praćenja i izvješćivanja o emisijama stakleničkih plinova te uspostava sustava za praćenje i izvješćivanje za novi EU sustav trgovanja emisijama stakleničkih plinova

- uspostava Socijalnog fonda za klimatsku politiku

- unaprjeđenje sustava inspekcijskog nadzora

- bolja provedba zakonskih odredbi vezano područje klimatskih promjena i zaštitu ozonskog sloja.

 

2.2.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

-

2.3.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

3.

IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

3.1.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

3.2.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

3.3.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

4.

OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis: Marija Vučković, ministrica zaštite okoliša i zelene tranzicije

 

Datum: 28. listopada 2024

 

Uputa:

. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave

. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja

. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "

. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "

. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZAŠTITE OKOLIŠA I ZELENE TRANZICIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.