AŽURIRANI OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2025. GODINU
PRILOG 1.:
AŽURIRANI OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
Zakon o poljoprivrednom zemljištu
2.1.
Zakon o poljoprivrednom zemljištu
II. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Provedba važećeg Zakona pokazala je da postoje određene poteškoće koje usporavaju proces raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske, uslijed nesređenog stanja na terenu, sve manjeg korištenja poljoprivrednog zemljišta, kao i smanjenje površina i plodnosti ovog ograničenog i teško obnovljivog resursa.
Provedba Zakona u svrhu učinkovitijeg raspolaganja poljoprivrednim zemljištem, učinkovitije zaštite tla i kontrole korištenja poljoprivrednog zemljišta.
-transparentna evidencija raspolaganja državnog poljoprivrednog zemljišta
-učinkovitija kontrola korisnika poljoprivrednog zemljišta
-viši nivo transparentnosti kroz digitalni proces kreiranja natječaja i elektroničke prijave prijavitelja na natječaj dok će se eventualne pogreške prilikom kreiranja natječaja za zakup ili prodaju svesti na minimum uz jasne smjernice u radnim procesima.
-stavljanje u funkciju zapuštenog poljoprivrednog zemljišta koje nije u funkciji poljoprivredne proizvodnje
-okrupnjavanje poljoprivrednog zemljišta
-povećanje ukupne površine obradivog poljoprivrednog zemljišta
-stvaranje boljih mogućnosti i preduvjeta za ekonomičniju i racionalniju poljoprivrednu proizvodnju
-stvaranje povoljnijih preduvjeta za ostanak stanovništva, pogotovo mlađe populacije u ruralnim područjima
-otklanjanje uočenih nedostataka ili nedorečenosti pojedinih odredbi Zakona koje u provedbi dovode do nedoumica i usporavaju učinkovitu provedbu Zakona.
Zakon o veterinarskim lijekovima i veterinarskim medicinskim proizvodima (EU)
2.2.
Zakon o veterinarskim lijekovima i veterinarskim medicinskim proizvodima (EU)
II. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Ovim se Zakonom osigurava provedba sljedećih akata Europske unije:
- Uredba (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2018. godine o veterinarskim lijekovima i stavljanju van snage Direktive 2001/82/EZ (Tekst značajan za EGP) (SL L 4, 07. 01. 2019.) – u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2019/6
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/963 оd 10. lipnja 2021. o utvrđivanju pravila za primjenu uredbi (EU) 2016/429, (EU) 2016/1012 i (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu označivanja i registracije kopitara i utvrđivanju predložaka identifikacijskih dokumenata za te životinje
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/1904 оd 29. listopada 2021. o utvrđivanju izgleda zajedničkog logotipa za promet na malo veterinarsko-medicinskih proizvoda na daljinu
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/1281 оd 2. kolovoza 2021. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu dobre farmakovigilancijske prakse te formata, sadržaja i sažetka glavnog spisa o farmakovigilancijskom sustavu za veterinarsko-medicinske proizvode
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/17 оd 8. siječnja 2021. o utvrđivanju popisa izmjena koje ne zahtijevaju ocjenjivanje u skladu s Uredbom (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/16 оd 8. siječnja 2021. o utvrđivanju potrebnih mjera i praktičnih rješenja za Unijinu bazu podataka o veterinarsko-medicinskim proizvodima (Unijina baza podataka o proizvodima)
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/1248 оd 29. srpnja 2021. o mjerama dobre distribucijske prakse za veterinarsko-medicinske proizvode u skladu s Uredbom (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/1280 оd 2. kolovoza 2021. o mjerama dobre distribucijske prakse za djelatne tvari koje se upotrebljavaju kao ishodišni materijali u veterinarsko-medicinskim proizvodima u skladu s Uredbom (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2022/1255 оd 19. srpnja 2022. o određivanju antimikrobika ili skupina antimikrobika namijenjenih isključivo liječenju određenih infekcija kod ljudi u skladu s Uredbom (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2022/209 оd 16. veljače 2022. o utvrđivanju formata podataka koji se prikupljaju i dostavljaju radi određivanja opsega prodaje i uporabe antimikrobnih proizvoda kod životinja u skladu s Uredbom (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
- Delegirana Uredba Komisije (EU) 2021/577 оd 29. siječnja 2021. o dopuni Uredbe (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu sadržaja i oblika informacija potrebnih za primjenu članka 112. stavka 4. i članka 115. stavka 5. te uredbe, a koje trebaju biti sadržane u identifikacijskom dokumentu koji se izdaje jedanput tijekom života iz članka 8. stavka 4. te uredbe (Tekst značajan za EGP)
- Delegirana Uredba Komisije (EU) 2021/578 оd 29. siječnja 2021. o dopuni Uredbe (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu zahtjevâ koji se odnose na prikupljanje podataka o opsegu prodaje i o primjeni antimikrobnih proizvoda kod životinja (Tekst značajan za EGP)
- Delegirana Uredba Komisije (EU) 2024/1159 оd 7. veljače 2024. o dopuni Uredbe (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća utvrđivanjem pravila o odgovarajućim mjerama za osiguravanje djelotvorne i neškodljive primjene veterinarskih lijekova odobrenih i propisanih za oralnu primjenu drugim putovima različitima od ljekovite hrane za životinje koje držatelji životinja daju životinjama koje se koriste za proizvodnju hrane
- Provedbena Uredba Komisije (EU) 2024/916 оd 26. ožujka 2024. o izmjeni Provedbene uredbe Komisije (EU) 2021/17 o utvrđivanju popisa izmjena koje ne zahtijevaju ocjenjivanje u skladu s Uredbom (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
- Provedbena Uredba Komisije (EU) 2024/875 оd 21. ožujka 2024. o donošenju popisa kratica i piktograma koji su uobičajeni u cijeloj Uniji za upotrebu na pakiranjima veterinarskih lijekova za potrebe članka 10. stavka 2. i članka 11. stavka 3. Uredbe (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
- Provedbena Uredba Komisije (EU) 2024/878 оd 21. ožujka 2024. o donošenju jedinstvenih pravila o veličini malih jedinica unutarnjeg pakiranja veterinarskih lijekova iz članka 12. Uredbe (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
Ovim Zakonom se u pravni poredak Republike Hrvatske prenosi Direktiva Komisije od 23. srpnja 1991. o utvrđivanju načela i smjernica dobre proizvodne prakse za veterinarsko-medicinske proizvode.
U svrhu provedbe navedenih uredbi, ovim se Zakonom propisuju odredbe na nacionalnoj razini kojima se uređuju:
- nadležnost za uvoz, izvoz i provoz veterinarskog lijeka koji sadrži drogu te dijelova biljke iz kojih se izrađuje droga,
- opća pravila za kontrolu kakvoće veterinarskog lijeka.
Uz navedeno, ovim se Zakonom propisuju odredbe na nacionalnoj razini kojima se uređuju opća pravila za veterinarske medicinske proizvode.
Kao nadležna tijela za provedbu Zakona, navedenih uredbi i propisa donesenih na temelju Zakona određuju se: ministarstvo nadležno za veterinarstvo; ministarstvo nadležno za zdravstvo; Državni inspektorat Republike Hrvatske; Hrvatski veterinarski institut i Agencija za lijekove i medicinske proizvode (HALMED).
Zakonom se propisuje stavljanje veterinarskog lijeka u promet; kliničko ispitivanje veterinarskog lijeka; proizvodnja veterinarskog lijeka; promet na veliko veterinarskim lijekom; promet na malo veterinarskim lijekom i veterinarskim medicinskim proizvodom; farmakovigilancija; opskrba hrvatskog tržišta veterinarskim lijekovima; oglašavanje o veterinarskom lijeku; inspekcijski pregledi i kontrole; kontrola kakvoće veterinarskog lijeka; uvjeti za proizvodnju, stavljanje na tržište, upute za uporabu i označivanje, uvoz i distribucija te vođenje evidencije veterinarskih medicinskih proizvoda; prekršajne te prijelazne i završne odredbe.
Sustavno uređeno područje proizvodnje i stavljanja u promet veterinarskih lijekova i veterinarskih medicinskih proizvoda na području Republike Hrvatske, s jasno određenom nadležnosti tijela za provedbu Zakona te omogućavanjem učinkovite kontrole u njegovoj provedbi.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o sjemenu, sadnom materijalu i priznavanju sorti poljoprivrednog bilja (EU)
2.3.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o sjemenu, sadnom materijalu i priznavanju sorti poljoprivrednog bilja (EU)
III. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Važećim Zakonom o sjemenu, sadnom
materijalu i priznavanju sorti
poljoprivrednog bilja i
podzakonskim propisima donesenim
temeljem njega, preuzete su odredbe
tzv. marketinških direktiva Europske
unije od kojih pojedine datiraju iz 60-
ih godina prošlog stoljeća te sadrže
veliki broj izmjena i dopuna.
S obzirom da se u provedbi navedenog
Zakona pokazalo da postoje određeni
nedostatci kao i poslovi i zadaće između nadležnih tijela koje je potrebno jasnije definirati potrebno je pristupiti izradi Nacrta prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sjemenu, sadnom materijalu i priznavanju sorti poljoprivrednog bilja.
Cilj propisa je uređenje dodatnih specifičnosti u
provedbi proizvodnje i korištenju sjemena i
sadnog materijala koji se proizvodi na području
Republike Hrvatske kao i osiguranja usklađenog
pristupa u skladu s brzim razvojem europskih i
svjetskih standarda.
Također, cilj je stvoriti okvir za uvođenje
digitalnih tehnologija kojima će se olakšati
tehnički napredak u proizvodnji poljoprivrednog reprodukcijskog materijala i oplemenjivanju bilja.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o održivoj uporabi pesticida (EU)
2.4.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o održivoj uporabi pesticida (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Nadogradnjom Fitosanitarnog informacijskog sustava (FIS-a) unaprijeđene su funkcionalnosti FIS-a te je omogućeno strankama dostavljanje svih zahtjeva putem e-Obrazaca, što dodatno unaprjeđuje sam sustav održive uporabe pesticida te je potrebno važeći Zakon uskladiti s navedenim funkcionalnostima.
Također, potrebno je uskladiti dio terminologije u važećem Zakonu sa terminologijom koja se koristi u FIS-u.
Nadalje, vezano za smanjenje uporabe pesticida ili rizika u određenim područjima, uočena je nemogućnost adekvatne zaštite bilja uslijed smanjenja dostupnosti sredstva niskog rizika i biopesticida te njihovog učinka na štetne organizme.
Također, potrebno je propisati drugo stručno tijelo za provedbu stručne kontrole redovitih pregleda uređaja za primjenu pesticida čime će se osigurati stručna kontrola rada ispitnih stanica. Jasnijim propisivanjem odredbi o uvjetima koje moraju ispunjavati zaposlenici za rad u skladištima pesticida, omogućiti će se zapošljavanje djelatnika koji imaju potrebne kvalifikacije iz drugih sektora osim onih navedenih u važećem Zakonu.
Usklađivanje odredbi Zakona sa funkcionalnostima FIS-a.
Jasnije propisivanje odredbi koje se odnose na smanjenje uporabe pesticida ili rizika u određenim područjima kako bi se omogućilo suzbijanje štetnika i bolesti u definiranim osjetljivim područjima.
Uređenje specifičnosti u sustavu održive uporabe pesticida.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o biljnom zdravstvu (EU)
2.5.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o biljnom zdravstvu (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Važećim Zakonom o biljnom zdravstvu i podzakonskim propisima donesenim temeljem njega, preuzete su odredbe Uredbe (EU) br. 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. listopada 2016. o zaštitnim mjerama protiv organizama štetnih za bilje i o izmjeni uredaba (EU) br. 228/2013, (EU) br. 652/2014 i (EU) br. 1143/2014 Europskog parlamenta i Vijeća te stavljanju izvan snage direktiva Vijeća 69/464/EEZ, 74/647/EEZ, 93/85/EEZ, 98/57/EZ, 2000/29/EZ, 2006/91/EZ i 2007/33/EZ te Provedbene uredbe Komisije (EU) 2017/2313 od 13. prosinca 2017.
o utvrđivanju specifikacija formata biljne putovnice za premještanje unutar područja Unije i biljne putovnice za unos u zaštićeno područje i premještanje unutar njega.
S obzirom da se u provedbi navedenog Zakona pokazalo da postoje određeni poslovi i zadaće čiju je provedbu između nadležnih tijela potrebno jasnije definirati potrebno je pristupiti izradi Nacrta prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o biljnom zdravstvu
Uređenje dodatnih specifičnosti u provedbi zdravstvene zaštite u Republici Hrvatskoj kao i osiguranja usklađenog pristupa u zaštitnim mjerama protiv organizama štetnih za bilje kao i definiranje dodatnih zadaća i poslova koje će obavljati nadležna tijela u provedbi predmetnog Zakona.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (EU)
2.6.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
U važećem Zakonu o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja potrebno je izmijeniti odredbe članka 43. (Određivanje službenih laboratorija) i članka 44. (Određivanje nacionalnih referentnih laboratorija):
-u dijelu koji se odnosi na ovlašćivanje laboratorija za metode za koje ne posjeduje akreditaciju, zakonske odredbe potrebno je uskladiti s člancima 37., 40., 41. i 42. Uredbe (EU) 2017/625;
-radi povećanih troškova nacionalnih referentnih laboratorija za ispunjenje obveza propisanih Uredbom (EU) 2017/625, potrebno je propisati njihovo sufinanciranje;
-u dijelu koji se odnosi na ukidanje ovlaštenja službenog laboratorija (članak 43. stavak 10.) ako više ne ispunjava uvjete iz članka 37. Uredbe (EU) 2017/625 i članka 43. stavaka 3. i 13. Zakona ili nije dovoljno uspješan u međulaboratorijskim usporednim ispitivanjima u skladu s odredbama norme EN ISO/IEC 17025 i međunarodno prihvaćenim znanstvenim protokolima, odnosno ukidanje ovlaštenja nacionalnog referentnog laboratorija (članak 44. stavak 10.) ako više ne ispunjava uvjete iz članka 37. Uredbe (EU) 2017/625 i članka 44. stavaka 3. i 13. Zakona. Navedenim odredbama propisuje se ukidanje rješenja samo u slučaju kada se neudovoljavanje uvjetima utvrdi revizijom.
Navedeno je utvrđeno i Revizijskim izvješćem, u provedbi revizije sustava ovlašćivanja službenih i referentnih laboratorija u Ministarstvu u 2022. godini.
Uređen sustav službenih kontrola i drugih službenih aktivnosti koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, u dijelu koji se odnosi na službene i nacionalne referentne laboratorije.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivredi (EU)
2.7.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivredi (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s europskom pravnom
stečevinom koja se odnosi na reviziju
sustava kvalitete te će se osigurati
provedba Uredbe (EU)
2024/1143 Europskog parlamenta i
Vijeća od 11. travnja 2024. o
oznakama zemljopisnog podrijetla za
vino, jaka alkoholna pića i
poljoprivredne proizvode, te
zajamčeno tradicionalnim
specijalitetima i neobveznim izrazima
kvalitete za poljoprivredne proizvode,
izmjeni uredaba (EU) br. 1308/2013,
(EU) 2019/787 i (EU) 2019/1753 te
stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br.
l151/2012 (SL L 23.4.2024.) koja
zamjenjuje dosadašnje zakonodavstvo
uređeno Uredbom (EU) br. 1151/2012
o sustavima kvalitete za
poljoprivredne i prehrambene
proizvode sa pripadajućom
provedbenom i delegiranim uredbama,
a čija je provedba bila osigurana
Glavom VII. Zakona o poljoprivredi
kao i unapređenje zakonodavnog
okvira za provođenje postupka
priznavanja prirodnih mineralnih i
izvorskih voda.
Provedba Uredbe (EU)
2024/1143 Europskog parlamenta i
Vijeća od 11. travnja 2024. o
oznakama zemljopisnog podrijetla za
vino, jaka alkoholna pića i
poljoprivredne proizvode, te
zajamčeno tradicionalnim
specijalitetima i neobveznim izrazima
kvalitete za poljoprivredne proizvode,
izmjeni uredaba (EU) br. 1308/2013,
(EU) 2019/787 i (EU) 2019/1753 te
stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br.
l151/2012 (SL L 23.4.2024.)
Učinkovitije provođenje postupka priznavanja
prirodnih mineralnih i izvorskih voda.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o slatkovodnom ribarstvu
2.8.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o slatkovodnom ribarstvu
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Izrada nacrta prijedloga zakona potrebna je u svrhu pretvorbe novčanih iznosa u prekršajnim odredbama iz kuna u eure, kao i zbog problema koji su uočeni tijekom provedbe Zakona od 2019. godine do danas, a kojim će se unaprijediti provođenje Zakona od strane svih sudionika, kao i ribarske inspekcije.
Usklađivanje iznosa novčanih kazni u prekršajnim odredbama s Zakonom o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj, kao i usklađenje iznosa novčanih kazni u prekršajnim odredbama za koje je utvrđeno da nisu u skladu s težinom prekršaja
Propisivanje dodatnih prekršajnih odredbi radi učinkovitije provedbe Zakona.
Unaprjeđenje odredbi Zakona u dijelu znanstveno-nastavnog ribolova, provođenja ribolovnog prava i obavljanja gospodarskog ribolova.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
Zakon o Agenciji za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
3.1.
Zakon o Agenciji za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
I. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon o osnivanju Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju donesen je 2009. godine.
Zakonom o osnivanju Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju se uređuje osnivanje Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija) djelatnost, ustrojstvo, prava, obveze i izvori sredstava Agencije za plaćanja.
Tijekom višegodišnje primjene Zakona uočena je potreba da se određene odredbe zakona izmjene jer više ne odgovaraju promjenama u području mjera poljoprivredne politike.
U vrijeme osnivanja Agencije Republika Hrvatska nije bila punopravna članica Europske unije i provodile su se druge mjere poljoprivredne politike u odnosu na mjere Zajedničke poljoprivredne politike koje se trenutno provode. Republika Hrvatska od 2023. godine provodi mjere zajedničke poljoprivredne politike koje su definirane Strateškim planom Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027.
Zbog prednje navedenog potrebno je urediti djelatnosti Agencije u skladu sa promjenama u području mjera poljoprivredne politike.
Zakonom o osnivanju Agencije propisani su uvjeti za ravnatelja i zamjenika ravnatelja koje je potrebno uskladiti sa propisima kojima se uređuju akademski nazivi i stručni nazivi.
Usklađivanje djelatnosti, prava i obveze Agencije za plaćanja u skladu sa promjenama u području mjera poljoprivredne politike.
Usklađivanje s propisima koji uređuju akademski naziv i stručni naziv u pogledu uvjeta za ravnatelja i zamjenika ravnatelja.
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 396/2005 o maksimalnim razinama ostataka pesticida u i na hrani i hrani za životinje biljnog i životinjskog podrijetla (EU)
3.2.
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 396/2005 o maksimalnim razinama ostataka pesticida u i na hrani i hrani za životinje biljnog i životinjskog podrijetla (EU)
II. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Izrada nacrta prijedloga Zakona potrebna je kako bi se dodatno uskladio Program praćenja (monitoringa) ostataka pesticida u i na hrani biljnog i životinjskog podrijetla te službene kontrole iz područja ostataka pesticida sa Uredbom (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) i Zakonom o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (NN br. 52/21).
Potrebno je propisati u Zakonu da referentni laboratoriji (za uzorke biljnog i za uzorke životinjskog podrijetla) sudjeluju u provedbi monitoringa ostataka pesticida te će se propisati tko je u Republici Hrvatskoj odgovoran za izvještavanje Europske agencije za sigurnost hrane (EFSA) o provedenim analizama uzoraka na ostatke pesticida.
Dodatno usklađenje Programa praćenja (monitoringa) ostataka pesticida u i na hrani biljnog i životinjskog podrijetla s Uredbom (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) i Zakonom o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (NN br. 52/21).
Uređenje monitoringa ostataka pesticida u pogledu sudjelovanja referentnih laboratorija te izvještavanja o provedenim analizama uzoraka na ostatke pesticida.
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja (EU)
3.3.
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja (EU)
III. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Donošenje Zakona potrebno je radi usklađivanja nacionalnog zakonodavstva sa obvezama koje proizlaze iz Provedbenih Uredbi donesenih na temelju Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja.
Usklađivanje odredbi Zakona sa odredbama Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja kao i Provedbenim Uredbama donesenih na temelju Uredbe 1107/2009
Uređenje specifičnosti u sustavu stavljanja na tržište sredstava za zaštitu bilja.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Potpredsjednik Vlade i ministar
poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
Josip Dabro
Datum: 30. listopada 2024.
Uputa:
.Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
.Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
.Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
.Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
.Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom "(EU)"
.Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom "(RM)"
.Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
AŽURIRANI OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2025. GODINU
PRILOG 1.:
AŽURIRANI OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o poljoprivrednom zemljištu
2.1.
Zakon o poljoprivrednom zemljištu
II. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Provedba važećeg Zakona pokazala je da postoje određene poteškoće koje usporavaju proces raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske, uslijed nesređenog stanja na terenu, sve manjeg korištenja poljoprivrednog zemljišta, kao i smanjenje površina i plodnosti ovog ograničenog i teško obnovljivog resursa.
Provedba Zakona u svrhu učinkovitijeg raspolaganja poljoprivrednim zemljištem, učinkovitije zaštite tla i kontrole korištenja poljoprivrednog zemljišta.
Također, ciljevi su:
- smanjenje administrativnih zapreka
- učinkovitije raspolaganje poljoprivrednim zemljištem
- pojednostavljenje postupaka raspisivanja natječaja za državno poljoprivredno zemljište
- uspostavljanje učinkovitijih mehanizama raspolaganja
- transparentna evidencija raspolaganja državnog poljoprivrednog zemljišta
- učinkovitija kontrola korisnika poljoprivrednog zemljišta
- viši nivo transparentnosti kroz digitalni proces kreiranja natječaja i elektroničke prijave prijavitelja na natječaj dok će se eventualne pogreške prilikom kreiranja natječaja za zakup ili prodaju svesti na minimum uz jasne smjernice u radnim procesima.
- stavljanje u funkciju zapuštenog poljoprivrednog zemljišta koje nije u funkciji poljoprivredne proizvodnje
- okrupnjavanje poljoprivrednog zemljišta
- povećanje ukupne površine obradivog poljoprivrednog zemljišta
- stvaranje boljih mogućnosti i preduvjeta za ekonomičniju i racionalniju poljoprivrednu proizvodnju
- stvaranje povoljnijih preduvjeta za ostanak stanovništva, pogotovo mlađe populacije u ruralnim područjima
- otklanjanje uočenih nedostataka ili nedorečenosti pojedinih odredbi Zakona koje u provedbi dovode do nedoumica i usporavaju učinkovitu provedbu Zakona.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o veterinarskim lijekovima i veterinarskim medicinskim proizvodima (EU)
2.2.
Zakon o veterinarskim lijekovima i veterinarskim medicinskim proizvodima (EU)
II. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Ovim se Zakonom osigurava provedba sljedećih akata Europske unije:
- Uredba (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2018. godine o veterinarskim lijekovima i stavljanju van snage Direktive 2001/82/EZ (Tekst značajan za EGP) (SL L 4, 07. 01. 2019.) – u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2019/6
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/963 оd 10. lipnja 2021. o utvrđivanju pravila za primjenu uredbi (EU) 2016/429, (EU) 2016/1012 i (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu označivanja i registracije kopitara i utvrđivanju predložaka identifikacijskih dokumenata za te životinje
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/1904 оd 29. listopada 2021. o utvrđivanju izgleda zajedničkog logotipa za promet na malo veterinarsko-medicinskih proizvoda na daljinu
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/1281 оd 2. kolovoza 2021. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu dobre farmakovigilancijske prakse te formata, sadržaja i sažetka glavnog spisa o farmakovigilancijskom sustavu za veterinarsko-medicinske proizvode
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/17 оd 8. siječnja 2021. o utvrđivanju popisa izmjena koje ne zahtijevaju ocjenjivanje u skladu s Uredbom (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/16 оd 8. siječnja 2021. o utvrđivanju potrebnih mjera i praktičnih rješenja za Unijinu bazu podataka o veterinarsko-medicinskim proizvodima (Unijina baza podataka o proizvodima)
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/1248 оd 29. srpnja 2021. o mjerama dobre distribucijske prakse za veterinarsko-medicinske proizvode u skladu s Uredbom (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2021/1280 оd 2. kolovoza 2021. o mjerama dobre distribucijske prakse za djelatne tvari koje se upotrebljavaju kao ishodišni materijali u veterinarsko-medicinskim proizvodima u skladu s Uredbom (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2022/1255 оd 19. srpnja 2022. o određivanju antimikrobika ili skupina antimikrobika namijenjenih isključivo liječenju određenih infekcija kod ljudi u skladu s Uredbom (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
- Provedbena uredba Komisije (EU) 2022/209 оd 16. veljače 2022. o utvrđivanju formata podataka koji se prikupljaju i dostavljaju radi određivanja opsega prodaje i uporabe antimikrobnih proizvoda kod životinja u skladu s Uredbom (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
- Delegirana Uredba Komisije (EU) 2021/577 оd 29. siječnja 2021. o dopuni Uredbe (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu sadržaja i oblika informacija potrebnih za primjenu članka 112. stavka 4. i članka 115. stavka 5. te uredbe, a koje trebaju biti sadržane u identifikacijskom dokumentu koji se izdaje jedanput tijekom života iz članka 8. stavka 4. te uredbe (Tekst značajan za EGP)
- Delegirana Uredba Komisije (EU) 2021/578 оd 29. siječnja 2021. o dopuni Uredbe (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu zahtjevâ koji se odnose na prikupljanje podataka o opsegu prodaje i o primjeni antimikrobnih proizvoda kod životinja (Tekst značajan za EGP)
- Delegirana Uredba Komisije (EU) 2024/1159 оd 7. veljače 2024. o dopuni Uredbe (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća utvrđivanjem pravila o odgovarajućim mjerama za osiguravanje djelotvorne i neškodljive primjene veterinarskih lijekova odobrenih i propisanih za oralnu primjenu drugim putovima različitima od ljekovite hrane za životinje koje držatelji životinja daju životinjama koje se koriste za proizvodnju hrane
- Provedbena Uredba Komisije (EU) 2024/916 оd 26. ožujka 2024. o izmjeni Provedbene uredbe Komisije (EU) 2021/17 o utvrđivanju popisa izmjena koje ne zahtijevaju ocjenjivanje u skladu s Uredbom (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
- Provedbena Uredba Komisije (EU) 2024/875 оd 21. ožujka 2024. o donošenju popisa kratica i piktograma koji su uobičajeni u cijeloj Uniji za upotrebu na pakiranjima veterinarskih lijekova za potrebe članka 10. stavka 2. i članka 11. stavka 3. Uredbe (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
- Provedbena Uredba Komisije (EU) 2024/878 оd 21. ožujka 2024. o donošenju jedinstvenih pravila o veličini malih jedinica unutarnjeg pakiranja veterinarskih lijekova iz članka 12. Uredbe (EU) 2019/6 Europskog parlamenta i Vijeća
Ovim Zakonom se u pravni poredak Republike Hrvatske prenosi Direktiva Komisije od 23. srpnja 1991. o utvrđivanju načela i smjernica dobre proizvodne prakse za veterinarsko-medicinske proizvode.
U svrhu provedbe navedenih uredbi, ovim se Zakonom propisuju odredbe na nacionalnoj razini kojima se uređuju:
- nadležnost za uvoz, izvoz i provoz veterinarskog lijeka koji sadrži drogu te dijelova biljke iz kojih se izrađuje droga,
- opća pravila za kontrolu kakvoće veterinarskog lijeka.
Uz navedeno, ovim se Zakonom propisuju odredbe na nacionalnoj razini kojima se uređuju opća pravila za veterinarske medicinske proizvode.
Kao nadležna tijela za provedbu Zakona, navedenih uredbi i propisa donesenih na temelju Zakona određuju se: ministarstvo nadležno za veterinarstvo; ministarstvo nadležno za zdravstvo; Državni inspektorat Republike Hrvatske; Hrvatski veterinarski institut i Agencija za lijekove i medicinske proizvode (HALMED).
Zakonom se propisuje stavljanje veterinarskog lijeka u promet; kliničko ispitivanje veterinarskog lijeka; proizvodnja veterinarskog lijeka; promet na veliko veterinarskim lijekom; promet na malo veterinarskim lijekom i veterinarskim medicinskim proizvodom; farmakovigilancija; opskrba hrvatskog tržišta veterinarskim lijekovima; oglašavanje o veterinarskom lijeku; inspekcijski pregledi i kontrole; kontrola kakvoće veterinarskog lijeka; uvjeti za proizvodnju, stavljanje na tržište, upute za uporabu i označivanje, uvoz i distribucija te vođenje evidencije veterinarskih medicinskih proizvoda; prekršajne te prijelazne i završne odredbe.
Sustavno uređeno područje proizvodnje i stavljanja u promet veterinarskih lijekova i veterinarskih medicinskih proizvoda na području Republike Hrvatske, s jasno određenom nadležnosti tijela za provedbu Zakona te omogućavanjem učinkovite kontrole u njegovoj provedbi.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o sjemenu, sadnom materijalu i priznavanju sorti poljoprivrednog bilja (EU)
2.3.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o sjemenu, sadnom materijalu i priznavanju sorti poljoprivrednog bilja (EU)
III. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Važećim Zakonom o sjemenu, sadnom
materijalu i priznavanju sorti
poljoprivrednog bilja i
podzakonskim propisima donesenim
temeljem njega, preuzete su odredbe
tzv. marketinških direktiva Europske
unije od kojih pojedine datiraju iz 60-
ih godina prošlog stoljeća te sadrže
veliki broj izmjena i dopuna.
S obzirom da se u provedbi navedenog
Zakona pokazalo da postoje određeni
nedostatci kao i poslovi i zadaće između nadležnih tijela koje je potrebno jasnije definirati potrebno je pristupiti izradi Nacrta prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sjemenu, sadnom materijalu i priznavanju sorti poljoprivrednog bilja.
Cilj propisa je uređenje dodatnih specifičnosti u
provedbi proizvodnje i korištenju sjemena i
sadnog materijala koji se proizvodi na području
Republike Hrvatske kao i osiguranja usklađenog
pristupa u skladu s brzim razvojem europskih i
svjetskih standarda.
Također, cilj je stvoriti okvir za uvođenje
digitalnih tehnologija kojima će se olakšati
tehnički napredak u proizvodnji poljoprivrednog reprodukcijskog materijala i oplemenjivanju bilja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o održivoj uporabi pesticida (EU)
2.4.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o održivoj uporabi pesticida (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Nadogradnjom Fitosanitarnog informacijskog sustava (FIS-a) unaprijeđene su funkcionalnosti FIS-a te je omogućeno strankama dostavljanje svih zahtjeva putem e-Obrazaca, što dodatno unaprjeđuje sam sustav održive uporabe pesticida te je potrebno važeći Zakon uskladiti s navedenim funkcionalnostima.
Također, potrebno je uskladiti dio terminologije u važećem Zakonu sa terminologijom koja se koristi u FIS-u.
Nadalje, vezano za smanjenje uporabe pesticida ili rizika u određenim područjima, uočena je nemogućnost adekvatne zaštite bilja uslijed smanjenja dostupnosti sredstva niskog rizika i biopesticida te njihovog učinka na štetne organizme.
Također, potrebno je propisati drugo stručno tijelo za provedbu stručne kontrole redovitih pregleda uređaja za primjenu pesticida čime će se osigurati stručna kontrola rada ispitnih stanica. Jasnijim propisivanjem odredbi o uvjetima koje moraju ispunjavati zaposlenici za rad u skladištima pesticida, omogućiti će se zapošljavanje djelatnika koji imaju potrebne kvalifikacije iz drugih sektora osim onih navedenih u važećem Zakonu.
Usklađivanje odredbi Zakona sa funkcionalnostima FIS-a.
Jasnije propisivanje odredbi koje se odnose na smanjenje uporabe pesticida ili rizika u određenim područjima kako bi se omogućilo suzbijanje štetnika i bolesti u definiranim osjetljivim područjima.
Uređenje specifičnosti u sustavu održive uporabe pesticida.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o biljnom zdravstvu (EU)
2.5.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o biljnom zdravstvu (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Važećim Zakonom o biljnom zdravstvu i podzakonskim propisima donesenim temeljem njega, preuzete su odredbe Uredbe (EU) br. 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. listopada 2016. o zaštitnim mjerama protiv organizama štetnih za bilje i o izmjeni uredaba (EU) br. 228/2013, (EU) br. 652/2014 i (EU) br. 1143/2014 Europskog parlamenta i Vijeća te stavljanju izvan snage direktiva Vijeća 69/464/EEZ, 74/647/EEZ, 93/85/EEZ, 98/57/EZ, 2000/29/EZ, 2006/91/EZ i 2007/33/EZ te Provedbene uredbe Komisije (EU) 2017/2313 od 13. prosinca 2017.
o utvrđivanju specifikacija formata biljne putovnice za premještanje unutar područja Unije i biljne putovnice za unos u zaštićeno područje i premještanje unutar njega.
S obzirom da se u provedbi navedenog Zakona pokazalo da postoje određeni poslovi i zadaće čiju je provedbu između nadležnih tijela potrebno jasnije definirati potrebno je pristupiti izradi Nacrta prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o biljnom zdravstvu
Uređenje dodatnih specifičnosti u provedbi zdravstvene zaštite u Republici Hrvatskoj kao i osiguranja usklađenog pristupa u zaštitnim mjerama protiv organizama štetnih za bilje kao i definiranje dodatnih zadaća i poslova koje će obavljati nadležna tijela u provedbi predmetnog Zakona.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (EU)
2.6.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
U važećem Zakonu o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja potrebno je izmijeniti odredbe članka 43. ( Određivanje službenih laboratorija ) i članka 44. ( Određivanje nacionalnih referentnih laboratorija ):
- u dijelu koji se odnosi na ovlašćivanje laboratorija za metode za koje ne posjeduje akreditaciju, zakonske odredbe potrebno je uskladiti s člancima 37., 40., 41. i 42. Uredbe (EU) 2017/625;
- radi povećanih troškova nacionalnih referentnih laboratorija za ispunjenje obveza propisanih Uredbom (EU) 2017/625, potrebno je propisati njihovo sufinanciranje;
- u dijelu koji se odnosi na ukidanje ovlaštenja službenog laboratorija (članak 43. stavak 10.) ako više ne ispunjava uvjete iz članka 37. Uredbe (EU) 2017/625 i članka 43. stavaka 3. i 13. Zakona ili nije dovoljno uspješan u međulaboratorijskim usporednim ispitivanjima u skladu s odredbama norme EN ISO/IEC 17025 i međunarodno prihvaćenim znanstvenim protokolima, odnosno ukidanje ovlaštenja nacionalnog referentnog laboratorija (članak 44. stavak 10.) ako više ne ispunjava uvjete iz članka 37. Uredbe (EU) 2017/625 i članka 44. stavaka 3. i 13. Zakona. Navedenim odredbama propisuje se ukidanje rješenja samo u slučaju kada se neudovoljavanje uvjetima utvrdi revizijom.
Navedeno je utvrđeno i Revizijskim izvješćem, u provedbi revizije sustava ovlašćivanja službenih i referentnih laboratorija u Ministarstvu u 2022. godini.
Uređen sustav službenih kontrola i drugih službenih aktivnosti koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, u dijelu koji se odnosi na službene i nacionalne referentne laboratorije.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivredi (EU)
2.7.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivredi (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s europskom pravnom
stečevinom koja se odnosi na reviziju
sustava kvalitete te će se osigurati
provedba Uredbe (EU)
2024/1143 Europskog parlamenta i
Vijeća od 11. travnja 2024. o
oznakama zemljopisnog podrijetla za
vino, jaka alkoholna pića i
poljoprivredne proizvode, te
zajamčeno tradicionalnim
specijalitetima i neobveznim izrazima
kvalitete za poljoprivredne proizvode,
izmjeni uredaba (EU) br. 1308/2013,
(EU) 2019/787 i (EU) 2019/1753 te
stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br.
l151/2012 (SL L 23.4.2024.) koja
zamjenjuje dosadašnje zakonodavstvo
uređeno Uredbom (EU) br. 1151/2012
o sustavima kvalitete za
poljoprivredne i prehrambene
proizvode sa pripadajućom
provedbenom i delegiranim uredbama,
a čija je provedba bila osigurana
Glavom VII. Zakona o poljoprivredi
kao i unapređenje zakonodavnog
okvira za provođenje postupka
priznavanja prirodnih mineralnih i
izvorskih voda.
Provedba Uredbe (EU)
2024/1143 Europskog parlamenta i
Vijeća od 11. travnja 2024. o
oznakama zemljopisnog podrijetla za
vino, jaka alkoholna pića i
poljoprivredne proizvode, te
zajamčeno tradicionalnim
specijalitetima i neobveznim izrazima
kvalitete za poljoprivredne proizvode,
izmjeni uredaba (EU) br. 1308/2013,
(EU) 2019/787 i (EU) 2019/1753 te
stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br.
l151/2012 (SL L 23.4.2024.)
Učinkovitije provođenje postupka priznavanja
prirodnih mineralnih i izvorskih voda.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o slatkovodnom ribarstvu
2.8.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o slatkovodnom ribarstvu
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Izrada nacrta prijedloga zakona potrebna je u svrhu pretvorbe novčanih iznosa u prekršajnim odredbama iz kuna u eure, kao i zbog problema koji su uočeni tijekom provedbe Zakona od 2019. godine do danas, a kojim će se unaprijediti provođenje Zakona od strane svih sudionika, kao i ribarske inspekcije.
Usklađivanje iznosa novčanih kazni u prekršajnim odredbama s Zakonom o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj, kao i usklađenje iznosa novčanih kazni u prekršajnim odredbama za koje je utvrđeno da nisu u skladu s težinom prekršaja
Propisivanje dodatnih prekršajnih odredbi radi učinkovitije provedbe Zakona.
Unaprjeđenje odredbi Zakona u dijelu znanstveno-nastavnog ribolova, provođenja ribolovnog prava i obavljanja gospodarskog ribolova.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o Agenciji za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
3.1.
Zakon o Agenciji za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
I. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon o osnivanju Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju donesen je 2009. godine.
Zakonom o osnivanju Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju se uređuje osnivanje Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija) djelatnost, ustrojstvo, prava, obveze i izvori sredstava Agencije za plaćanja.
Tijekom višegodišnje primjene Zakona uočena je potreba da se određene odredbe zakona izmjene jer više ne odgovaraju promjenama u području mjera poljoprivredne politike.
U vrijeme osnivanja Agencije Republika Hrvatska nije bila punopravna članica Europske unije i provodile su se druge mjere poljoprivredne politike u odnosu na mjere Zajedničke poljoprivredne politike koje se trenutno provode. Republika Hrvatska od 2023. godine provodi mjere zajedničke poljoprivredne politike koje su definirane Strateškim planom Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027.
Zbog prednje navedenog potrebno je urediti djelatnosti Agencije u skladu sa promjenama u području mjera poljoprivredne politike.
Zakonom o osnivanju Agencije propisani su uvjeti za ravnatelja i zamjenika ravnatelja koje je potrebno uskladiti sa propisima kojima se uređuju akademski nazivi i stručni nazivi.
Usklađivanje djelatnosti, prava i obveze Agencije za plaćanja u skladu sa promjenama u području mjera poljoprivredne politike.
Usklađivanje s propisima koji uređuju akademski naziv i stručni naziv u pogledu uvjeta za ravnatelja i zamjenika ravnatelja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 396/2005 o maksimalnim razinama ostataka pesticida u i na hrani i hrani za životinje biljnog i životinjskog podrijetla (EU)
3.2.
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 396/2005 o maksimalnim razinama ostataka pesticida u i na hrani i hrani za životinje biljnog i životinjskog podrijetla (EU)
II. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Izrada nacrta prijedloga Zakona potrebna je kako bi se dodatno uskladio Program praćenja (monitoringa) ostataka pesticida u i na hrani biljnog i životinjskog podrijetla te službene kontrole iz područja ostataka pesticida sa Uredbom (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) i Zakonom o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (NN br. 52/21).
Potrebno je propisati u Zakonu da referentni laboratoriji (za uzorke biljnog i za uzorke životinjskog podrijetla) sudjeluju u provedbi monitoringa ostataka pesticida te će se propisati tko je u Republici Hrvatskoj odgovoran za izvještavanje Europske agencije za sigurnost hrane (EFSA) o provedenim analizama uzoraka na ostatke pesticida.
Dodatno usklađenje Programa praćenja (monitoringa) ostataka pesticida u i na hrani biljnog i životinjskog podrijetla s Uredbom (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) i Zakonom o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (NN br. 52/21).
Uređenje monitoringa ostataka pesticida u pogledu sudjelovanja referentnih laboratorija te izvještavanja o provedenim analizama uzoraka na ostatke pesticida.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja (EU)
3.3.
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja (EU)
III. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Donošenje Zakona potrebno je radi usklađivanja nacionalnog zakonodavstva sa obvezama koje proizlaze iz Provedbenih Uredbi donesenih na temelju Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja.
Usklađivanje odredbi Zakona sa odredbama Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja kao i Provedbenim Uredbama donesenih na temelju Uredbe 1107/2009
Uređenje specifičnosti u sustavu stavljanja na tržište sredstava za zaštitu bilja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Potpredsjednik Vlade i ministar
poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
Josip Dabro
Datum: 30. listopada 2024.
Uputa:
. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "
. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "
. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA