Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o računovodstvu
IV. kvartal 2024.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o računovodstvu predlaže se propisivanje pravila u slučaju promjene pokazatelja za razvrstavanje poduzetnika (na velike, srednje, male i mikro poduzetnike) tijekom poslovne godine, a koji su temelj za primjenu standarda financijskog izvještavanja.
Stoga se predlaže propisati materijalna odredba koja će urediti postupanje u slučaju promjene pokazatelja za razvrstavanje, a koja ima utjecaj na primjenu standarda financijskog izvještavanja.
Zakon o minimalnom globalnim porezu na dobit („Narodne novine“, br. 155/23.) uveo je obvezu plaćanja domaćeg dopunskog poreza (dalje u tekstu: QDMTT). Za primjenu QDMTT svi sastavni entiteti jednog multinacionalnog društva morati će objediniti svoje rezultate i utvrditi postojane ili ne postojanije dodatne porezne obveze u Republici Hrvatskoj. Obzirom da osnovica za izračun QDMTT proizlazi iz financijskog izvještaja potrebno je osigurati da svi sastavni entiteti multinacionalnog društva primjenjuju isti računovodstveni standard kako bi se lakše ispunio jedan od kriterija sigurne luke za QDMTT.
Kako bi poduzetnici postupali jednoznačno i kako bi se izbjegle dvojbe o primjeni standarda financijskog izvještavanja, donošenjem zakona utvrdit će se pravilo koje se primjenjuje ako tijekom poslovne godine dođe do promjene pokazatelja koji imaju utjecaj na primjenu standarda financijskog izvještavanja, a sve kako se ne bi prekidao proces vođenja poslovnih knjiga koje su ujedno i podloga za sastavljanje godišnjih financijskih izvještaja.
Nadalje, osigurat će se da svi sastavni entiteti multinacionalnog društva primjenjuju isti računovodstveni standard obzirom da će osnovica za izračun domaćeg dopunskog poreza poteći od financijskog izvještaja kako je propisano Zakonom o minimalnom globalnom porezu na dobit („Narodne novine“, broj 155/23.).
2.2.
Zakon o dopuni Zakona o reviziji
IV. kvartal 2024.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon o dopuni Zakona o reviziji predlaže se kako bi se propisala odgoda primjene odredbi iz Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o reviziji („Narodne novine“, broj 27/24.) i Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o reviziji (Narodne novine, broj 85/24.) kojima se uređuje obveza stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenog revizora u dijelu zakonske revizije i drugih revizorskih usluga do 1. siječnja 2026.
Naime, Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o reviziji („Narodne novine“, broj 27/24., dalje u tekstu: Zakon) obveza stalnog stručnog usavršavanja uređena je na način da stalno stručno usavršavanje, unutar neprekinutog razdoblja od tri godine, za sve revizore, započinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca. Isto tako, Zakonom je predviđeno proporcionalno smanjenje broja sati stalnog stručnog usavršavanja prema broju mjeseci računajući od početka izvještajnog razdoblja do kraja mjeseca u kojem je izdano odobrenje za rad postalo izvršno. Proporcionalno smanjenje odnosi se na ukupan broj sati koje ovlašteni revizor mora skupiti u trogodišnjem razdoblju, na obvezu skupljanja sati na godišnjoj razini te na strukturu koju mora ostvariti na trogodišnjoj razini. Zakonom je utvrđeno na koji način će se proporcionalno smanjivati sati stalnog stručnog usavršavanja koji je suviše složen i potrebno ga je pojednostaviti. Predmetnim je zakonom propisano da novo razdoblje stalnog stručnog usavršavanja započinje 1. siječnja 2025.
Donošenjem zakona cilj je postići:
- produžiti razdoblje za prelazak na novi model stalnog stručnog usavršavanja, kako bi se osigurale sve potrebne prilagodbe, uključujući i prilagodbe Registra revizora koji se vodi putem sustava e-Građani te kako bi ovlaštenim revizorima bilo olakšano praćenje ispunjavanja obveze stalnog stručnog usavršavanja, odnosno kako bi ova obveza bila što jednostavnija za adresate.
2.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3. IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
4. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: dr. sc. Marko Primorac, potpredsjednik Vlade RH i ministar financija
Datum: 31. listopada 2024.
Uputa:
. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "
. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "
. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI (ažurirani)
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
1. STRUČNI NOSITELJ: Ministarstvo financija
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
2. POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o računovodstvu
IV. kvartal 2024.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o računovodstvu predlaže se propisivanje pravila u slučaju promjene pokazatelja za razvrstavanje poduzetnika (na velike, srednje, male i mikro poduzetnike) tijekom poslovne godine, a koji su temelj za primjenu standarda financijskog izvještavanja.
Stoga se predlaže propisati materijalna odredba koja će urediti postupanje u slučaju promjene pokazatelja za razvrstavanje, a koja ima utjecaj na primjenu standarda financijskog izvještavanja.
Zakon o minimalnom globalnim porezu na dobit („Narodne novine“, br. 155/23.) uveo je obvezu plaćanja domaćeg dopunskog poreza (dalje u tekstu: QDMTT). Za primjenu QDMTT svi sastavni entiteti jednog multinacionalnog društva morati će objediniti svoje rezultate i utvrditi postojane ili ne postojanije dodatne porezne obveze u Republici Hrvatskoj. Obzirom da osnovica za izračun QDMTT proizlazi iz financijskog izvještaja potrebno je osigurati da svi sastavni entiteti multinacionalnog društva primjenjuju isti računovodstveni standard kako bi se lakše ispunio jedan od kriterija sigurne luke za QDMTT.
Kako bi poduzetnici postupali jednoznačno i kako bi se izbjegle dvojbe o primjeni standarda financijskog izvještavanja, donošenjem zakona utvrdit će se pravilo koje se primjenjuje ako tijekom poslovne godine dođe do promjene pokazatelja koji imaju utjecaj na primjenu standarda financijskog izvještavanja, a sve kako se ne bi prekidao proces vođenja poslovnih knjiga koje su ujedno i podloga za sastavljanje godišnjih financijskih izvještaja.
Nadalje, osigurat će se da svi sastavni entiteti multinacionalnog društva primjenjuju isti računovodstveni standard obzirom da će osnovica za izračun domaćeg dopunskog poreza poteći od financijskog izvještaja kako je propisano Zakonom o minimalnom globalnom porezu na dobit („Narodne novine“, broj 155/23.).
2.2.
Zakon o dopuni Zakona o reviziji
IV. kvartal 2024.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon o dopuni Zakona o reviziji predlaže se kako bi se propisala odgoda primjene odredbi iz Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o reviziji („Narodne novine“, broj 27/24.) i Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o reviziji (Narodne novine, broj 85/24.) kojima se uređuje obveza stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenog revizora u dijelu zakonske revizije i drugih revizorskih usluga do 1. siječnja 2026.
Naime, Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o reviziji („Narodne novine“, broj 27/24., dalje u tekstu: Zakon) obveza stalnog stručnog usavršavanja uređena je na način da stalno stručno usavršavanje, unutar neprekinutog razdoblja od tri godine, za sve revizore, započinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca. Isto tako, Zakonom je predviđeno proporcionalno smanjenje broja sati stalnog stručnog usavršavanja prema broju mjeseci računajući od početka izvještajnog razdoblja do kraja mjeseca u kojem je izdano odobrenje za rad postalo izvršno. Proporcionalno smanjenje odnosi se na ukupan broj sati koje ovlašteni revizor mora skupiti u trogodišnjem razdoblju, na obvezu skupljanja sati na godišnjoj razini te na strukturu koju mora ostvariti na trogodišnjoj razini. Zakonom je utvrđeno na koji način će se proporcionalno smanjivati sati stalnog stručnog usavršavanja koji je suviše složen i potrebno ga je pojednostaviti. Predmetnim je zakonom propisano da novo razdoblje stalnog stručnog usavršavanja započinje 1. siječnja 2025.
Donošenjem zakona cilj je postići:
- produžiti razdoblje za prelazak na novi model stalnog stručnog usavršavanja, kako bi se osigurale sve potrebne prilagodbe, uključujući i prilagodbe Registra revizora koji se vodi putem sustava e-Građani te kako bi ovlaštenim revizorima bilo olakšano praćenje ispunjavanja obveze stalnog stručnog usavršavanja, odnosno kako bi ova obveza bila što jednostavnija za adresate.
2.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
3. IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
4. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: dr. sc. Marko Primorac, potpredsjednik Vlade RH i ministar financija
Datum: 31. listopada 2024.
Uputa:
. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "
. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "
. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Komentirate u ime: Ministarstvo financija