Na temelju članka 155. stavka 2. Zakona o proračunu (»Narodne novine«, br. 144/21), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj _____________ donijela
UREDBA O INSTITUCIONALNOM OKVIRU SUSTAVA ZA SUZBIJANJE NEPRAVILNOSTI I PRIJEVARA
Članak 1.
Ovom Uredbom osigurava se provedba Uredbe (EU, Euratom) br. 883/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. rujna 2013. o istragama koje provodi Europski ured za borbu protiv prijevara (OLAF) i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1073/1999 Europskog parlamenta i Vijeća te Uredbe Vijeća (Euratom) br. 1074/1999 (SL L 248, 18. 9. 2013.), kako je posljednji put izmijenjena Uredbom (EU, Euratom) 2020/2223 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. prosinca 2020. o izmjeni Uredbe (EU, Euratom) br. 883/2013 u pogledu suradnje s Uredom europskog javnog tužitelja i djelotvornosti istraga koje provodi Europski ured za borbu protiv prijevara (SL L 437, 28. 12. 2020.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU, Euratom) br. 883/2013).
Članak 2.
Ovom Uredbom utvrđuje se institucionalni okvir sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije, s ciljem zaštite financijskih interesa Europske unije u Republici Hrvatskoj (AFCOS-sustav).
AFCOS-sustav
Članak 3.
(1) AFCOS-sustav je sustav kroz koji se provodi koordinacija zakonodavnih, upravnih i operativnih aktivnosti s ciljem zaštite financijskih interesa Europske unije u Republici Hrvatskoj te neposredna suradnja s Europskim uredom za borbu protiv prijevara (u daljnjem tekstu: OLAF).
(2) AFCOS-sustav u Republici Hrvatskoj obuhvaća:
a) 1. tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova Europske unije
2. tijela sustava upravljanja i praćenja provedbe aktivnosti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026.
b) tijela AFCOS-mreže i
c) Ministarstvo financija - Ustrojstvenu jedinicu za koordinaciju sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije.
Tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova Europske unije
Članak 4.
Tijela iz članka 3. stavka 2. točke a) podtočke 1. ove Uredbe su u smislu ove Uredbe tijela koja poduzimaju odgovarajuće aktivnosti s ciljem upravljanja nepravilnostima te su obvezna utvrđivati nepravilnosti i izvještavati o utvrđenim nepravilnostima kroz elektronički sustav za izvještavanje o nepravilnostima ( Irregularity Management System, IMS ), sukladno propisima Republike Hrvatske i Europske unije kojima se uređuje područje zaštite financijskih interesa Europske unije u:
-korištenju pretpristupnih programa Europske unije
-korištenju strukturnih instrumenata Europske unije financijskog razdoblja 2007. – 2013.
-korištenju strukturnih i investicijskih fondova Europske unije financijskog razdoblja 2014. – 2020.
-korištenju fondova Europske unije u okviru podijeljenog upravljanja počevši od financijskog razdoblja 2021. – 2027. i nadalje.
Tijela sustava upravljanja i praćenja provedbe aktivnosti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026.
Članak 5.
Tijela iz članka 3. stavka 2. točke a) podtočke 2. ove Uredbe su u smislu ove Uredbe tijela koja su u okviru svojih nadležnosti obvezna poduzimati odgovarajuće aktivnosti s ciljem upravljanja nepravilnostima te su obvezna izvještavati o nepravilnostima prilikom slanja Izjave o upravljanju, a sukladno propisima Republike Hrvatske i Europske unije kojima se uređuje područje zaštite financijskih interesa Europske unije.
AFCOS-mreža
Članak 6.
(1) Tijela iz članka 3. stavka 2. točke b) ove Uredbe čine tijela koja se bave suzbijanjem nepravilnosti, prijevara, korupcije ili nekog drugog oblika nezakonitih aktivnosti.
(2) Odlukom Vlade Republike Hrvatske kojom je osnovana AFCOS-mreža utvrđena su tijela koja čine AFCOS-mrežu, te je definirana njihova uloga u AFCOS-sustavu.
Ministarstvo financija – Ustrojstvena jedinica za koordinaciju sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije
Članak 7.
(1) Tijelo iz članka 3. stavka 2. točke c) ove Uredbe je u smislu ove Uredbe glavno koordinativno tijelo za nepravilnosti na razini AFCOS-sustava.
(2) Unutar Ministarstva financija ustrojena je ustrojstvena jedinica za koordinaciju sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije (u daljnjem tekstu: Ustrojstvena jedinica) koja ima koordinativnu ulogu između tijela iz članka 3. stavka 2. točke a) i b) ove Uredbe, glavna je kontaktna točka OLAF-u u Republici Hrvatskoj te osigurava provođenje administrativnih istraga OLAF-a na području Republike Hrvatske.
(3) Ustrojstvena jedinica surađuje i razmjenjuje informacije s tijelima iz članka 3. stavka 2. točke a) i b) ove Uredbe i s OLAF-om, uključujući razmjenu operativnih informacija te na zahtjev OLAF-a pruža ili koordinira potrebnu pomoć prije donošenja odluke o pokretanju istrage te tijekom ili nakon istrage sukladno Uredbi (EU, Euratom) br. 883/2013.
(4) Ustrojstvena jedinica provodi administrativne provjere i izrađuje izvještaje o rezultatima provedenih administrativnih provjera koji mogu sadržavati preporuke financijske i/ili pravne naravi te ih šalje nadležnim tijelima AFCOS-sustava na daljnje postupanje.
Upravljanje nepravilnostima
Članak 8.
(1) Sva tijela AFCOS-sustava upravljaju nepravilnostima u okviru svojih nadležnosti i sukladno svojim zakonskim ovlastima.
(2) U smislu odredbi ove Uredbe, upravljanje nepravilnostima podrazumijeva poduzimanje odgovarajućih aktivnosti s ciljem prevencije i otkrivanja nepravilnosti, postupanja, izvještavanja i praćenja postupanja po prijavljenim nepravilnostima.
(3) Upravljanje nepravilnostima na razini tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova Europske unije propisano je Smjernicama o upravljanju nepravilnostima koje odobrava ministar financija, a u kojima su opisani radni procesi iz nadležnosti Ustrojstvene jedinice koji se odnose na djelovanje i aktivnosti AFCOS-sustava, razmjenu informacija o sumnjama na nepravilnosti i utvrđenim nepravilnostima, izvještavanje o nepravilnostima i suradnju s OLAF-om.
(4) Smjernice iz stavka 3. ovog članka obvezujuće su za sva tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova Europske unije i njihove interne procedure vezane uz upravljanje nepravilnostima moraju biti usklađene s istima.
(5) Upravljanje nepravilnostima na razini tijela sustava upravljanja i praćenja provedbe aktivnosti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. propisano je Zajedničkim nacionalnim pravilima koja donosi ministar financija.
Suradnja tijela unutar AFCOS-sustava
Članak 9.
(1) Sva tijela AFCOS-sustava dužna su međusobno surađivati te razmjenjivati podatke i informacije u skladu sa svojim nadležnostima i propisima Republike Hrvatske i Europske unije kojima se uređuje područje zaštite financijskih interesa Europske unije.
(2) O područjima i načinu suradnje te razmjeni podataka i informacija među tijelima AFCOS-sustava mogu se sklopiti protokoli o suradnji.
Suradnja s OLAF-om
Članak 10.
(1) Sva tijela AFCOS-sustava dužna su surađivati s OLAF-om.
(2) Suradnja iz stavka 1. ovoga članka osigurava se primjenom propisa Republike Hrvatske i Europske unije kojima se uređuje područje zaštite financijskih interesa Europske unije.
(3) Suradnja iz stavka 1. ovoga članka moguća je preko Ustrojstvene jedinice ili izravno s OLAF-om.
(4) U slučaju izravne suradnje s OLAF-om, tijela iz članka 3. stavka 2. točke a) i b) ove Uredbe dužna su u roku od 8 dana o tome obavijestiti Ustrojstvenu jedinicu, osim ako OLAF drukčije ne odredi.
(5) O načinu suradnje, razmjene podataka i informacija između Ustrojstvene jedinice i OLAF-a može se sklopiti protokol o suradnji.
Istrage OLAF-a
Članak 11.
(1) OLAF može na teritoriju Republike Hrvatske provoditi istrage iz svoje nadležnosti sukladno propisima Republike Hrvatske i Europske unije kojima se uređuje područje zaštite financijskih interesa Europske unije.
(2) Istrage iz stavka 1. ovoga članka pripremaju se i provode u suradnji s nadležnim tijelom odnosno tijelima AFCOS-sustava.
Prijelazne odredbe
Članak 12.
Stupanjem na snagu ove Uredbe ostaju na snazi Smjernice o upravljanju nepravilnostima koje su donesene temeljem Uredbe o institucionalnom okviru sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara (»Narodne novine«, broj 144/13 i 19/17) i primjenjuju se tijekom razdoblja za koje su donesene, a kako je to propisano samim Smjernicama.
Prestanak važenja
Članak 13.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o institucionalnom okviru sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara (»Narodne novine«, broj 144/13 i 19/17).
Stupanje na snagu
Članak 14.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«, osim članka 7. stavka 4. ove Uredbe koji stupa na snagu 1. siječnja 2026.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
Predsjednik
mr. sc. Andrej Plenković, v. r
Obrazloženje
Pravni temelj za donošenje Uredbe o institucionalnom okviru sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara su odredbe članka 155. Zakona o proračunu (Narodne novine, broj 144/21, u daljnjem tekstu: Zakon) koji glasi:
Zaštita financijskih interesa Europske unije
Članak 155.
(1) Republika Hrvatska kao korisnica sredstava Europske unije osigurava zaštitu financijskih interesa Europske unije uspostavljanjem sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara (AFCOS).
(2) Vlada će uredbom propisati institucionalni okvir sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara iz stavka 1. ovoga članka.
Sukladno navedenom članku te članku 162. stavku 3. Zakona, Vlada Republike Hrvatske će donijeti Uredbu kojom se propisuje institucionalni okvir sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara.
Predmetni institucionalni okvir već postoji te je Uredbom o institucionalnom okviru sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara (NN 144/13 i 19/17) uspostavljen institucionalni okvir sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara. Ovim prijedlogom se ispunjava obveza iz članka 162. stavka 3. Zakona pritom uzimajući u obzir i činjenicu da je 2021. godine započelo novo financijsko razdoblje Europske unije od 2021. do 2027. godine u okviru kojeg Republika Hrvatska ima na raspolaganju sredstva iz novih fondova Europske unije u okviru podijeljenog upravljanja. U tom smislu, a uzevši u obzir veliki broj fondova koji su na raspolaganju Republici Hrvatskoj, ovim prijedlogom Uredbe ne navode se poimence navedeni fondovi EU-a već se uvodi termin „fondovi Europske unije u okviru podijeljenog upravljanja“ čime se izbjegava potreba izmjene Uredbe u slučaju osnivanja novih fondova Europske unije u okviru podijeljenog upravljanja odnosno nastupanjem nove financijske perspektive. Isto tako, prijedlogom Uredbe uzima se u obzir i donošenje Uredbe o izmjenama i dopunama Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva financija (NN 78/23) kojom se proširuje djelokrug rada Ustrojstvene jedinice za koordinaciju sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije na provođenje administrativnih provjera i koordinaciju aktivnosti upravljanja nepravilnostima na razini Mehanizma za oporavak i otpornost.
Obrazloženje odredbi prijedloga Uredbe
Članak 1.
Člankom 1. navodi se uredba čija se provedba osigurava ovom Uredbom.
Članak 2.
Člankom 2. uređuje se sadržaj Uredbe.
Članak 3.
Člankom 3. Uredbe definira se AFCOS-sustav u Republici Hrvatskoj te se utvrđuju komponente AFCOS-sustava (tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova EU-a i tijela sustava upravljanja i praćenja provedbe aktivnosti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026.; tijela AFCOS-mreže; Ministarstvo financija - Ustrojstvena jedinica za koordinaciju sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije).
Ovim prijedlogom Uredbe „ Sustav izvještavanja o nepravilnostima“ kao jedna od dosadašnjih komponenti AFCOS-sustava zamijenjena je nazivom „tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova EU-a“. Ujedno, ovim prijedlogom Uredbe tijela sustava upravljanja i praćenja provedbe aktivnosti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. postaju dio AFCOS-sustava. Iako su navedena dva sustava uspostavljena različitim propisima, u kontekstu zaštite financijskih interesa EU-a njihova uloga u AFCOS-sustavu je jednaka, te su iz tog razloga svrstani pod istu komponentu AFCOS-sustava.
Navedena izmjena naziva prve komponente AFCOS-sustava predlaže se ujedno i radi lakšeg prepoznavanja tijela o kojima je riječ u članku 3. stavku 2. točki a) podtočki 1. i podtočki 2. prijedloga Uredbe, ali i radi jasnijeg razlikovanja druge dvije komponente AFCOS-sustava.
U odnosu na Ministarstvo financija kao jednu od komponenti AFCOS-sustava potrebno je izričito naglasiti da je treća komponenta AFCOS-sustava Ustrojstvena jedinica za koordinaciju sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije, a s ciljem jasnijeg razlikovanja od drugih uloga koje pojedine upravne organizacije i ustrojstvene jedinice Ministarstva financija obavljaju u okviru preostalih komponenti AFCOS-sustava.
Članak 4.
Člankom 4. Uredbe utvrđuje se uloga tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova EU-a u AFCOS-sustavu te se utvrđuju programi i fondovi za koje postoji obveza utvrđivanja nepravilnosti i izvještavanja o nepravilnostima. Zbog velikog broja programa i fondova za koje postoji obveza utvrđivanja nepravilnosti i izvještavanja o nepravilnostima, ovim se prijedlogom Uredbe za razliku od važeće Uredbe programi i fondovi ne navode poimence već se vežu uz financijska razdoblja Europske unije s time da se uvodi termin „fondovi Europske unije u okviru podijeljenog upravljanja“, a sve s ciljem da se izbjegne potreba za izmjenom Uredbe s nastupanjem nove financijske perspektive odnosno osnivanjem novih fondova Europske unije u okviru podijeljenog upravljanja. Iako je termin „podijeljenog upravljanja“ po prvi puta u okviru nacionalnog zakonodavstva pravno uveden Zakonom o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj („Narodne novine“, broj 116/21), navedeni termin neformalno se koristi još od pretpristupnih programa te se upravljanje fondovima u okviru ranijih financijskih perspektiva također smatra podijeljenim upravljanjem.
Članak 5.
Člankom 5. Uredbe utvrđuje se obveza tijela sustava upravljanja i praćenja provedbe aktivnosti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. da u smislu ove Uredbe poduzimaju odgovarajuće aktivnosti s ciljem upravljanja nepravilnostima i izvještavaju o nepravilnostima prilikom slanja Izjave o upravljanju, a sukladno propisima Republike Hrvatske i Europske unije kojima se uređuje područje zaštite financijskih interesa Europske unije.
Članak 6.
Člankom 6. Uredbe propisano je koja tijela čine AFCOS-mrežu dok stavak 2. članka propisuje da su Odlukom Vlade Republike Hrvatske utvrđena tijela koja čine AFCOS-mrežu, te je definirana njihova uloga u AFCOS-sustavu.
Članak 7.
Člankom 7. Uredbe utvrđuje se da je Ministarstvo financija u smislu ove Uredbe glavno koordinativno tijelo za nepravilnosti na razini AFCOS-sustava, što se posebno naglašava, a radi jasnijeg razlikovanja od Upravljačkih tijela za operativne programe koji se financiraju iz sredstava Europske unije, koja koordiniraju upravljanje nepravilnostima na razini operativnog programa za koji su odgovorna.
Također, utvrđuje se da je unutar Ministarstva financija ustrojena ustrojstvena jedinica za koordinaciju sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije (u daljnjem tekstu: Ustrojstvena jedinica) koja ima koordinativnu ulogu između tijela iz članka 3. stavka 2. točke a) i b) ove Uredbe. Ujedno se naglašava da je Ustrojstvena jedinica glavna kontaktna točka OLAF-u u Republici Hrvatskoj čime je ispunjena i obveza iz Uredbe (EU, Euratom) br. 883/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. rujna 2013. o istragama koje provodi Europski ured za borbu protiv prijevara (OLAF) i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1073/1999 Europskog parlamenta i Vijeća te Uredbe Vijeća (Euratom) br. 1074/1999 (SL L 248, 18. 9. 2013.), kako je posljednji put izmijenjena Uredbom (EU, Euratom) 2020/2223 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. prosinca 2020. o izmjeni Uredbe (EU, Euratom) br. 883/2013 u pogledu suradnje s Uredom europskog javnog tužitelja i djelotvornosti istraga koje provodi Europski ured za borbu protiv prijevara (SL L 437, 28. 12. 2020.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU, Euratom) br. 883/2013), koja člankom 12.a izričito navodi kako su države članice obvezne odrediti službu („služba za koordinaciju borbe protiv prijevara”) kako bi se olakšala djelotvorna suradnja i razmjena informacija s OLAF-om, uključujući razmjenu operativnih informacija. Također, člankom 7. Uredbe utvrđuje se da Ustrojstvena jedinica provodi administrativne provjere i izrađuje izvještaje o rezultatima provedenih administrativnih provjera koji mogu sadržavati preporuke financijske i/ili pravne naravi te ih šalje nadležnim tijelima AFCOS-sustava na daljnje postupanje.
Članak 8.
Člankom 8. Uredbe definira se pojam upravljanja nepravilnostima (prevencija, otkrivanje, postupanje, izvještavanje i praćenje postupanja po prijavljenim nepravilnostima), te se propisuje da je upravljanje nepravilnostima na razini tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova EU-a propisano Smjernicama o upravljanju nepravilnostima koje odobrava ministar financija i u kojima su opisani radni procesi iz nadležnosti Ustrojstvene jedinice koji se odnose na djelovanje i aktivnosti AFCOS-sustava, razmjenu informacija o sumnjama na nepravilnosti i utvrđenim nepravilnostima, izvještavanje o nepravilnostima i suradnju s OLAF-om. Također, člankom 8. Uredbe propisuje se kako su Smjernice o upravljanju nepravilnostima obvezujuće za sva tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova EU-a i obveza da njihove interne procedure vezane uz upravljanje nepravilnostima moraju biti usklađene sa navedenim Smjernicama. Svrha donošenja Smjernica je ujednačavanje prakse upravljanja nepravilnostima na horizontalnoj razini s posebnim naglaskom na izvještavanje o nepravilnostima.
Dodatno, člankom 8. Uredbe propisuje se da je upravljanje nepravilnostima na razini tijela sustava upravljanja i praćenja provedbe aktivnosti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. propisano Zajedničkim nacionalnim pravilima koja donosi ministar financija.
Članak 9.
Člankom 9. Uredbe utvrđuje se obveza tijela AFCOS-sustava da međusobno surađuju i razmjenjuju podatke i informacije u skladu sa svojim nadležnostima i propisima Republike Hrvatske i Europske unije kojima se uređuje područje zaštite financijskih interesa Europske unije.
Članak 10.
Člankom 10. Uredbe utvrđuje se obveza suradnje tijela AFCOS-sustava s OLAF-om, a koja obveza proizlazi iz:
1. Ugovora o funkcioniranju Europske unije,
2. Uredbe (EU, Euratom) br. 883/2013,
3. Uredbe Vijeća (EZ, Euroatom) br. 2988/95 od 18. prosinca 1995. o zaštiti financijskih interesa Europskih zajednica,
4. Uredbe Vijeća (Euratom, EZ) br. 2185/96 od 11. studenoga 1996. o provjerama i inspekcijama na terenu koje provodi Komisija s ciljem zaštite financijskih interesa Europskih zajednica od prijevara i ostalih nepravilnosti.
Članak 11.
Člankom 11. Uredbe utvrđuje se da OLAF može provoditi istrage na teritoriju Republike Hrvatske za koje je nadležan, a što ujedno proizlazi i iz:
1. Ugovora o funkcioniranju Europske unije,
2. Uredbe (EU, Euratom) br. 883/2013,
3. Uredbe Vijeća (EZ, Euroatom) br. 2988/95 od 18. prosinca 1995. o zaštiti financijskih interesa Europskih zajednica,
4. Uredbe Vijeća (Euratom, EZ) br. 2185/96 od 11. studenoga 1996. o provjerama i inspekcijama na terenu koje provodi Komisija s ciljem zaštite financijskih interesa Europskih zajednica od prijevara i ostalih nepravilnosti.
Isto tako u stavku 2. utvrđuje se obveza tijela AFCOS-sustava da surađuju prilikom provođenja istrage.
Članak 12.
Člankom 12. Uredbe utvrđuje se status Smjernica o upravljanju nepravilnostima koje su donesene temeljem Uredbe o institucionalnom okviru sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara (»Narodne novine«, broj 144/13 i 19/17) nakon stupanja na snagu ove Uredbe.
Članak 13.
Člankom 13. određen je prestanak važenja Uredbe o institucionalnom okviru sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara (»Narodne novine«, broj 144/13 i 19/17).
Članak 14.
Člankom 14. određeno je stupanje Uredbe na snagu, osim članka 7. stavka 4. Uredbe koji se odnosi na provođenje administrativnih provjera od strane Ustrojstvene jedinice i za koji je predviđeno stupanje na snagu 1. siječnja 2026 . Naime, pretpostavka za provođenje administrativnih provjera je izrada i donošenje odgovarajućeg zakonodavnog okvira, pravilnika o administrativnim provjerama i metodologije rada kojom će se propisati odgovarajuće procedure za provođenje administrativnih provjera. Predviđeno je da će se navedeno izraditi u okviru projektnog prijedloga pod nazivom Support to the System for Combatting Irregularities and Fraud related to EU Funds in Croatia kojeg je Europska komisija odabrala za financiranje iz Instrumenta za tehničku potporu (TSI) za 2024. godinu.
Na temelju članka 155. stavka 2. Zakona o proračunu (»Narodne novine«, br. 144/21), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj _____________ donijela
UREDBA O INSTITUCIONALNOM OKVIRU SUSTAVA ZA SUZBIJANJE NEPRAVILNOSTI I PRIJEVARA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 1.
Ovom Uredbom osigurava se provedba Uredbe (EU, Euratom) br. 883/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. rujna 2013. o istragama koje provodi Europski ured za borbu protiv prijevara (OLAF) i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1073/1999 Europskog parlamenta i Vijeća te Uredbe Vijeća (Euratom) br. 1074/1999 (SL L 248, 18. 9. 2013.), kako je posljednji put izmijenjena Uredbom (EU, Euratom) 2020/2223 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. prosinca 2020. o izmjeni Uredbe (EU, Euratom) br. 883/2013 u pogledu suradnje s Uredom europskog javnog tužitelja i djelotvornosti istraga koje provodi Europski ured za borbu protiv prijevara (SL L 437, 28. 12. 2020.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU, Euratom) br. 883/2013).
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 2.
Ovom Uredbom utvrđuje se institucionalni okvir sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije, s ciljem zaštite financijskih interesa Europske unije u Republici Hrvatskoj (AFCOS-sustav).
AFCOS-sustav
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 3.
(1) AFCOS-sustav je sustav kroz koji se provodi koordinacija zakonodavnih, upravnih i operativnih aktivnosti s ciljem zaštite financijskih interesa Europske unije u Republici Hrvatskoj te neposredna suradnja s Europskim uredom za borbu protiv prijevara (u daljnjem tekstu: OLAF).
(2) AFCOS-sustav u Republici Hrvatskoj obuhvaća:
a) 1. tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova Europske unije
2. tijela sustava upravljanja i praćenja provedbe aktivnosti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026.
b) tijela AFCOS-mreže i
c) Ministarstvo financija - Ustrojstvenu jedinicu za koordinaciju sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije.
Tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova Europske unije
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 4.
Tijela iz članka 3. stavka 2. točke a) podtočke 1. ove Uredbe su u smislu ove Uredbe tijela koja poduzimaju odgovarajuće aktivnosti s ciljem upravljanja nepravilnostima te su obvezna utvrđivati nepravilnosti i izvještavati o utvrđenim nepravilnostima kroz elektronički sustav za izvještavanje o nepravilnostima ( Irregularity Management System, IMS ), sukladno propisima Republike Hrvatske i Europske unije kojima se uređuje područje zaštite financijskih interesa Europske unije u:
-korištenju pretpristupnih programa Europske unije
-korištenju strukturnih instrumenata Europske unije financijskog razdoblja 2007. – 2013.
-korištenju strukturnih i investicijskih fondova Europske unije financijskog razdoblja 2014. – 2020.
-korištenju fondova Europske unije u okviru podijeljenog upravljanja počevši od financijskog razdoblja 2021. – 2027. i nadalje.
Tijela sustava upravljanja i praćenja provedbe aktivnosti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 5.
Tijela iz članka 3. stavka 2. točke a) podtočke 2. ove Uredbe su u smislu ove Uredbe tijela koja su u okviru svojih nadležnosti obvezna poduzimati odgovarajuće aktivnosti s ciljem upravljanja nepravilnostima te su obvezna izvještavati o nepravilnostima prilikom slanja Izjave o upravljanju, a sukladno propisima Republike Hrvatske i Europske unije kojima se uređuje područje zaštite financijskih interesa Europske unije.
AFCOS-mreža
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 6.
(1) Tijela iz članka 3. stavka 2. točke b) ove Uredbe čine tijela koja se bave suzbijanjem nepravilnosti, prijevara, korupcije ili nekog drugog oblika nezakonitih aktivnosti.
(2) Odlukom Vlade Republike Hrvatske kojom je osnovana AFCOS-mreža utvrđena su tijela koja čine AFCOS-mrežu, te je definirana njihova uloga u AFCOS-sustavu.
Ministarstvo financija – Ustrojstvena jedinica za koordinaciju sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 7.
(1) Tijelo iz članka 3. stavka 2. točke c) ove Uredbe je u smislu ove Uredbe glavno koordinativno tijelo za nepravilnosti na razini AFCOS-sustava.
(2) Unutar Ministarstva financija ustrojena je ustrojstvena jedinica za koordinaciju sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije (u daljnjem tekstu: Ustrojstvena jedinica) koja ima koordinativnu ulogu između tijela iz članka 3. stavka 2. točke a) i b) ove Uredbe, glavna je kontaktna točka OLAF-u u Republici Hrvatskoj te osigurava provođenje administrativnih istraga OLAF-a na području Republike Hrvatske.
(3) Ustrojstvena jedinica surađuje i razmjenjuje informacije s tijelima iz članka 3. stavka 2. točke a) i b) ove Uredbe i s OLAF-om, uključujući razmjenu operativnih informacija te na zahtjev OLAF-a pruža ili koordinira potrebnu pomoć prije donošenja odluke o pokretanju istrage te tijekom ili nakon istrage sukladno Uredbi (EU, Euratom) br. 883/2013.
(4) Ustrojstvena jedinica provodi administrativne provjere i izrađuje izvještaje o rezultatima provedenih administrativnih provjera koji mogu sadržavati preporuke financijske i/ili pravne naravi te ih šalje nadležnim tijelima AFCOS-sustava na daljnje postupanje.
Upravljanje nepravilnostima
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 8.
(1) Sva tijela AFCOS-sustava upravljaju nepravilnostima u okviru svojih nadležnosti i sukladno svojim zakonskim ovlastima.
(2) U smislu odredbi ove Uredbe, upravljanje nepravilnostima podrazumijeva poduzimanje odgovarajućih aktivnosti s ciljem prevencije i otkrivanja nepravilnosti, postupanja, izvještavanja i praćenja postupanja po prijavljenim nepravilnostima.
(3) Upravljanje nepravilnostima na razini tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova Europske unije propisano je Smjernicama o upravljanju nepravilnostima koje odobrava ministar financija, a u kojima su opisani radni procesi iz nadležnosti Ustrojstvene jedinice koji se odnose na djelovanje i aktivnosti AFCOS-sustava, razmjenu informacija o sumnjama na nepravilnosti i utvrđenim nepravilnostima, izvještavanje o nepravilnostima i suradnju s OLAF-om.
(4) Smjernice iz stavka 3. ovog članka obvezujuće su za sva tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova Europske unije i njihove interne procedure vezane uz upravljanje nepravilnostima moraju biti usklađene s istima.
(5) Upravljanje nepravilnostima na razini tijela sustava upravljanja i praćenja provedbe aktivnosti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. propisano je Zajedničkim nacionalnim pravilima koja donosi ministar financija.
Suradnja tijela unutar AFCOS-sustava
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 9.
(1) Sva tijela AFCOS-sustava dužna su međusobno surađivati te razmjenjivati podatke i informacije u skladu sa svojim nadležnostima i propisima Republike Hrvatske i Europske unije kojima se uređuje područje zaštite financijskih interesa Europske unije.
(2) O područjima i načinu suradnje te razmjeni podataka i informacija među tijelima AFCOS-sustava mogu se sklopiti protokoli o suradnji.
Suradnja s OLAF-om
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 10.
(1) Sva tijela AFCOS-sustava dužna su surađivati s OLAF-om.
(2) Suradnja iz stavka 1. ovoga članka osigurava se primjenom propisa Republike Hrvatske i Europske unije kojima se uređuje područje zaštite financijskih interesa Europske unije.
(3) Suradnja iz stavka 1. ovoga članka moguća je preko Ustrojstvene jedinice ili izravno s OLAF-om.
(4) U slučaju izravne suradnje s OLAF-om, tijela iz članka 3. stavka 2. točke a) i b) ove Uredbe dužna su u roku od 8 dana o tome obavijestiti Ustrojstvenu jedinicu, osim ako OLAF drukčije ne odredi.
(5) O načinu suradnje, razmjene podataka i informacija između Ustrojstvene jedinice i OLAF-a može se sklopiti protokol o suradnji.
Istrage OLAF-a
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 11.
(1) OLAF može na teritoriju Republike Hrvatske provoditi istrage iz svoje nadležnosti sukladno propisima Republike Hrvatske i Europske unije kojima se uređuje područje zaštite financijskih interesa Europske unije.
(2) Istrage iz stavka 1. ovoga članka pripremaju se i provode u suradnji s nadležnim tijelom odnosno tijelima AFCOS-sustava.
Prijelazne odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 12.
Stupanjem na snagu ove Uredbe ostaju na snazi Smjernice o upravljanju nepravilnostima koje su donesene temeljem Uredbe o institucionalnom okviru sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara (»Narodne novine«, broj 144/13 i 19/17) i primjenjuju se tijekom razdoblja za koje su donesene, a kako je to propisano samim Smjernicama.
Prestanak važenja
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 13.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o institucionalnom okviru sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara (»Narodne novine«, broj 144/13 i 19/17).
Stupanje na snagu
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 14.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«, osim članka 7. stavka 4. ove Uredbe koji stupa na snagu 1. siječnja 2026.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
Predsjednik
mr. sc. Andrej Plenković, v. r
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Obrazloženje
Pravni temelj za donošenje Uredbe o institucionalnom okviru sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara su odredbe članka 155. Zakona o proračunu (Narodne novine, broj 144/21, u daljnjem tekstu: Zakon) koji glasi:
Zaštita financijskih interesa Europske unije
Članak 155.
(1) Republika Hrvatska kao korisnica sredstava Europske unije osigurava zaštitu financijskih interesa Europske unije uspostavljanjem sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara (AFCOS).
(2) Vlada će uredbom propisati institucionalni okvir sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara iz stavka 1. ovoga članka.
Sukladno navedenom članku te članku 162. stavku 3. Zakona, Vlada Republike Hrvatske će donijeti Uredbu kojom se propisuje institucionalni okvir sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara.
Predmetni institucionalni okvir već postoji te je Uredbom o institucionalnom okviru sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara (NN 144/13 i 19/17) uspostavljen institucionalni okvir sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara. Ovim prijedlogom se ispunjava obveza iz članka 162. stavka 3. Zakona pritom uzimajući u obzir i činjenicu da je 2021. godine započelo novo financijsko razdoblje Europske unije od 2021. do 2027. godine u okviru kojeg Republika Hrvatska ima na raspolaganju sredstva iz novih fondova Europske unije u okviru podijeljenog upravljanja. U tom smislu, a uzevši u obzir veliki broj fondova koji su na raspolaganju Republici Hrvatskoj, ovim prijedlogom Uredbe ne navode se poimence navedeni fondovi EU-a već se uvodi termin „fondovi Europske unije u okviru podijeljenog upravljanja“ čime se izbjegava potreba izmjene Uredbe u slučaju osnivanja novih fondova Europske unije u okviru podijeljenog upravljanja odnosno nastupanjem nove financijske perspektive. Isto tako, prijedlogom Uredbe uzima se u obzir i donošenje Uredbe o izmjenama i dopunama Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva financija (NN 78/23) kojom se proširuje djelokrug rada Ustrojstvene jedinice za koordinaciju sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije na provođenje administrativnih provjera i koordinaciju aktivnosti upravljanja nepravilnostima na razini Mehanizma za oporavak i otpornost.
Obrazloženje odredbi prijedloga Uredbe
Članak 1.
Člankom 1. navodi se uredba čija se provedba osigurava ovom Uredbom.
Članak 2.
Člankom 2. uređuje se sadržaj Uredbe.
Članak 3.
Člankom 3. Uredbe definira se AFCOS-sustav u Republici Hrvatskoj te se utvrđuju komponente AFCOS-sustava (tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova EU-a i tijela sustava upravljanja i praćenja provedbe aktivnosti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026.; tijela AFCOS-mreže; Ministarstvo financija - Ustrojstvena jedinica za koordinaciju sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije).
Ovim prijedlogom Uredbe „ Sustav izvještavanja o nepravilnostima“ kao jedna od dosadašnjih komponenti AFCOS-sustava zamijenjena je nazivom „tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova EU-a“. Ujedno, ovim prijedlogom Uredbe tijela sustava upravljanja i praćenja provedbe aktivnosti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. postaju dio AFCOS-sustava. Iako su navedena dva sustava uspostavljena različitim propisima, u kontekstu zaštite financijskih interesa EU-a njihova uloga u AFCOS-sustavu je jednaka, te su iz tog razloga svrstani pod istu komponentu AFCOS-sustava.
Navedena izmjena naziva prve komponente AFCOS-sustava predlaže se ujedno i radi lakšeg prepoznavanja tijela o kojima je riječ u članku 3. stavku 2. točki a) podtočki 1. i podtočki 2. prijedloga Uredbe, ali i radi jasnijeg razlikovanja druge dvije komponente AFCOS-sustava.
U odnosu na Ministarstvo financija kao jednu od komponenti AFCOS-sustava potrebno je izričito naglasiti da je treća komponenta AFCOS-sustava Ustrojstvena jedinica za koordinaciju sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije, a s ciljem jasnijeg razlikovanja od drugih uloga koje pojedine upravne organizacije i ustrojstvene jedinice Ministarstva financija obavljaju u okviru preostalih komponenti AFCOS-sustava.
Članak 4.
Člankom 4. Uredbe utvrđuje se uloga tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova EU-a u AFCOS-sustavu te se utvrđuju programi i fondovi za koje postoji obveza utvrđivanja nepravilnosti i izvještavanja o nepravilnostima. Zbog velikog broja programa i fondova za koje postoji obveza utvrđivanja nepravilnosti i izvještavanja o nepravilnostima, ovim se prijedlogom Uredbe za razliku od važeće Uredbe programi i fondovi ne navode poimence već se vežu uz financijska razdoblja Europske unije s time da se uvodi termin „fondovi Europske unije u okviru podijeljenog upravljanja“, a sve s ciljem da se izbjegne potreba za izmjenom Uredbe s nastupanjem nove financijske perspektive odnosno osnivanjem novih fondova Europske unije u okviru podijeljenog upravljanja. Iako je termin „podijeljenog upravljanja“ po prvi puta u okviru nacionalnog zakonodavstva pravno uveden Zakonom o institucionalnom okviru za korištenje fondova Europske unije u Republici Hrvatskoj („Narodne novine“, broj 116/21), navedeni termin neformalno se koristi još od pretpristupnih programa te se upravljanje fondovima u okviru ranijih financijskih perspektiva također smatra podijeljenim upravljanjem.
Članak 5.
Člankom 5. Uredbe utvrđuje se obveza tijela sustava upravljanja i praćenja provedbe aktivnosti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. da u smislu ove Uredbe poduzimaju odgovarajuće aktivnosti s ciljem upravljanja nepravilnostima i izvještavaju o nepravilnostima prilikom slanja Izjave o upravljanju, a sukladno propisima Republike Hrvatske i Europske unije kojima se uređuje područje zaštite financijskih interesa Europske unije.
Članak 6.
Člankom 6. Uredbe propisano je koja tijela čine AFCOS-mrežu dok stavak 2. članka propisuje da su Odlukom Vlade Republike Hrvatske utvrđena tijela koja čine AFCOS-mrežu, te je definirana njihova uloga u AFCOS-sustavu.
Članak 7.
Člankom 7. Uredbe utvrđuje se da je Ministarstvo financija u smislu ove Uredbe glavno koordinativno tijelo za nepravilnosti na razini AFCOS-sustava, što se posebno naglašava, a radi jasnijeg razlikovanja od Upravljačkih tijela za operativne programe koji se financiraju iz sredstava Europske unije, koja koordiniraju upravljanje nepravilnostima na razini operativnog programa za koji su odgovorna.
Također, utvrđuje se da je unutar Ministarstva financija ustrojena ustrojstvena jedinica za koordinaciju sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara u korištenju fondova Europske unije (u daljnjem tekstu: Ustrojstvena jedinica) koja ima koordinativnu ulogu između tijela iz članka 3. stavka 2. točke a) i b) ove Uredbe. Ujedno se naglašava da je Ustrojstvena jedinica glavna kontaktna točka OLAF-u u Republici Hrvatskoj čime je ispunjena i obveza iz Uredbe (EU, Euratom) br. 883/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. rujna 2013. o istragama koje provodi Europski ured za borbu protiv prijevara (OLAF) i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1073/1999 Europskog parlamenta i Vijeća te Uredbe Vijeća (Euratom) br. 1074/1999 (SL L 248, 18. 9. 2013.), kako je posljednji put izmijenjena Uredbom (EU, Euratom) 2020/2223 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. prosinca 2020. o izmjeni Uredbe (EU, Euratom) br. 883/2013 u pogledu suradnje s Uredom europskog javnog tužitelja i djelotvornosti istraga koje provodi Europski ured za borbu protiv prijevara (SL L 437, 28. 12. 2020.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU, Euratom) br. 883/2013), koja člankom 12.a izričito navodi kako su države članice obvezne odrediti službu („služba za koordinaciju borbe protiv prijevara”) kako bi se olakšala djelotvorna suradnja i razmjena informacija s OLAF-om, uključujući razmjenu operativnih informacija. Također, člankom 7. Uredbe utvrđuje se da Ustrojstvena jedinica provodi administrativne provjere i izrađuje izvještaje o rezultatima provedenih administrativnih provjera koji mogu sadržavati preporuke financijske i/ili pravne naravi te ih šalje nadležnim tijelima AFCOS-sustava na daljnje postupanje.
Članak 8.
Člankom 8. Uredbe definira se pojam upravljanja nepravilnostima (prevencija, otkrivanje, postupanje, izvještavanje i praćenje postupanja po prijavljenim nepravilnostima), te se propisuje da je upravljanje nepravilnostima na razini tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova EU-a propisano Smjernicama o upravljanju nepravilnostima koje odobrava ministar financija i u kojima su opisani radni procesi iz nadležnosti Ustrojstvene jedinice koji se odnose na djelovanje i aktivnosti AFCOS-sustava, razmjenu informacija o sumnjama na nepravilnosti i utvrđenim nepravilnostima, izvještavanje o nepravilnostima i suradnju s OLAF-om. Također, člankom 8. Uredbe propisuje se kako su Smjernice o upravljanju nepravilnostima obvezujuće za sva tijela sustava upravljanja i kontrole korištenja fondova EU-a i obveza da njihove interne procedure vezane uz upravljanje nepravilnostima moraju biti usklađene sa navedenim Smjernicama. Svrha donošenja Smjernica je ujednačavanje prakse upravljanja nepravilnostima na horizontalnoj razini s posebnim naglaskom na izvještavanje o nepravilnostima.
Dodatno, člankom 8. Uredbe propisuje se da je upravljanje nepravilnostima na razini tijela sustava upravljanja i praćenja provedbe aktivnosti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. propisano Zajedničkim nacionalnim pravilima koja donosi ministar financija.
Članak 9.
Člankom 9. Uredbe utvrđuje se obveza tijela AFCOS-sustava da međusobno surađuju i razmjenjuju podatke i informacije u skladu sa svojim nadležnostima i propisima Republike Hrvatske i Europske unije kojima se uređuje područje zaštite financijskih interesa Europske unije.
Članak 10.
Člankom 10. Uredbe utvrđuje se obveza suradnje tijela AFCOS-sustava s OLAF-om, a koja obveza proizlazi iz:
1. Ugovora o funkcioniranju Europske unije,
2. Uredbe (EU, Euratom) br. 883/2013,
3. Uredbe Vijeća (EZ, Euroatom) br. 2988/95 od 18. prosinca 1995. o zaštiti financijskih interesa Europskih zajednica,
4. Uredbe Vijeća (Euratom, EZ) br. 2185/96 od 11. studenoga 1996. o provjerama i inspekcijama na terenu koje provodi Komisija s ciljem zaštite financijskih interesa Europskih zajednica od prijevara i ostalih nepravilnosti.
Članak 11.
Člankom 11. Uredbe utvrđuje se da OLAF može provoditi istrage na teritoriju Republike Hrvatske za koje je nadležan, a što ujedno proizlazi i iz:
1. Ugovora o funkcioniranju Europske unije,
2. Uredbe (EU, Euratom) br. 883/2013,
3. Uredbe Vijeća (EZ, Euroatom) br. 2988/95 od 18. prosinca 1995. o zaštiti financijskih interesa Europskih zajednica,
4. Uredbe Vijeća (Euratom, EZ) br. 2185/96 od 11. studenoga 1996. o provjerama i inspekcijama na terenu koje provodi Komisija s ciljem zaštite financijskih interesa Europskih zajednica od prijevara i ostalih nepravilnosti.
Isto tako u stavku 2. utvrđuje se obveza tijela AFCOS-sustava da surađuju prilikom provođenja istrage.
Članak 12.
Člankom 12. Uredbe utvrđuje se status Smjernica o upravljanju nepravilnostima koje su donesene temeljem Uredbe o institucionalnom okviru sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara (»Narodne novine«, broj 144/13 i 19/17) nakon stupanja na snagu ove Uredbe.
Članak 13.
Člankom 13. određen je prestanak važenja Uredbe o institucionalnom okviru sustava za suzbijanje nepravilnosti i prijevara (»Narodne novine«, broj 144/13 i 19/17).
Članak 14.
Člankom 14. određeno je stupanje Uredbe na snagu, osim članka 7. stavka 4. Uredbe koji se odnosi na provođenje administrativnih provjera od strane Ustrojstvene jedinice i za koji je predviđeno stupanje na snagu 1. siječnja 2026 . Naime, pretpostavka za provođenje administrativnih provjera je izrada i donošenje odgovarajućeg zakonodavnog okvira, pravilnika o administrativnim provjerama i metodologije rada kojom će se propisati odgovarajuće procedure za provođenje administrativnih provjera. Predviđeno je da će se navedeno izraditi u okviru projektnog prijedloga pod nazivom Support to the System for Combatting Irregularities and Fraud related to EU Funds in Croatia kojeg je Europska komisija odabrala za financiranje iz Instrumenta za tehničku potporu (TSI) za 2024. godinu.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija