PRAVILNIK O UVJETIMA, SADRŽAJU I NAČINU VOĐENJA SREDIŠNJEGA INFORMACIJSKOG SUSTAVA SANITARNE INSPEKCIJE
Članak 1.
(1)Ovim Pravilnikom propisuju se uvjeti, sadržaj i način vođenja središnjega informacijskog
sustava sanitarne inspekcije (dalje u tekstu: SISSI).
(2)Ovim pravilnikom propisuju se i obveze službenih i referentnih laboratorija koji obavljaju
analize na zahtjev sanitarne inspekcije, a vezano za unos, obradu i dostavu rezultata analize.
Članak 2.
(1)Ministarstvo zdravlja uspostavlja i vodi SISSI u elektroničkom obliku.
(2)SISSI se uspostavlja i vodi za cijelo područje Republike Hrvatske.
(3)SISSI predstavlja objedinjeni sustav upisnika, registara i računalnih programa koji
se vode u svrhu zaštite zdravlja ljudi, a čija je zadaća osigurati učinkovit pristup informacijama i biti potpora pravodobnom donošenju odluka te učinkovitom upravljanju u svim segmentima sanitarne inspekcije.
Članak 3.
(1)Podaci o obavljenom inspekcijskom nadzoru, poduzetim mjerama, upravnim aktima,neupravnim aktima i rezultatima provedenih analiza vode se kao službene evidencije i upisuju se u odgovarajući upisnik, registar i računalni program.
(2) Sanitarni inspektor, pojedinačno, svaki za sebe upisuje podatke iz stavka 1. ovoga članka u odgovarajući upisnik, registar i računalni program.
(3) Podaci o inspekcijskom nadzoru, uzetim uzorcima, uključujući i popunjavanje kontrolne liste upisuju se tijekom nadzora. Za pitanja koja su u kontrolnim listama označena kao nesukladna inspektor je dužan detaljno u napomenama objasniti razloge nesukladnosti. Ostali podaci vode se u zakonskim rokovima propisanim posebnim propisima.
(4) Zahtjev za provođenje analize od strane službenog ili referentnog laboratorija smatra se potpun nakon što su svi obavezni podaci proslijeđeni putem SISSI aplikacije.
(5) Iznimno od stavka 3. ovoga članka u slučaju tehničkih poteškoća sa SISSI-em, kada se zapisnik o inspekcijskom nadzoru ili uzetim uzorcima popunjava ručno, inspektor je dužan slijedeći radni dan unijeti sve podatke o istome u sustav i dodati skenirani zapisnik.
(6) Ako je terenski rad sanitarnog inspektora bio dulji od jednog dana, podaci iz stavka 1. ovoga članka upisat će se u odgovarajući registar idući radni dan po povratku u ured.
(7) Sanitarni inspektori odgovorni su za točnost unesenih podataka iz stavka 1. ovoga članka u odgovarajući upisnik, registar i računalni program.
(8) Svi korisnici SISSI-ja u obvezi su pridržavati se upute izrađivača programskog rješenja prilikom korištenja SISSI-ja i internih uputa za korištenje SISSI-ja.
Članak 4.
(1) Načelnik sektora ima neograničen pristup podacima iz SISSI-a koji se odnose na sektor kojim rukovodi.
(2) Voditelj službe ima neograničen pristup podacima iz SISSI-a koji se odnose na službu kojom rukovodi.
(3) Voditelj odjela ima neograničen pristup podacima iz SISSI-a koji se odnose na odjel kojim rukovodi, te svim izvještajima iz područja inspekcijskog nadzora za koje je nadležan.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka sanitarni inspektori državne sanitarne inspekcije imaju neograničen pristup izvještajima formiranim na temelju podataka svih ustrojstvenih jedinica sanitarne inspekcije, a koje se odnose na područja inspekcijskog nadzora za koje su nadležni.
(5) Nakon arhiviranja predmeta u aplikaciji svi povijesni podaci moraju biti dostupni svim sanitarnim inspektorima sukladno zahtjevima iz Uredbe (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2004. o službenim kontrolama koje se provode radi verifikacije postupanja u skladu s odredbama propisa o hrani i hrani za životinje te propisa o zdravlju i dobrobiti životinja (SL L 165, 30. 4. 2004.).
Članak 5.
Podaci sadržani u SISSI-ju obvezno se koriste u izradi godišnjeg izvješća o radu i izvješća o pojedinom pitanju iz posebnog upravnog područja, za određeno vremensko razdoblje.
Članak 6.
(1) Sastavni dio Središnjeg sustava sanitarne inspekcije je i javni portal putem kojeg subjekti u poslovanju s hranom mogu predati zahtjeve za upis u registar subjekata i objekata u poslovanju s hranom i registar određenih kategorija hrane za koje je posebnim propisom propisana obveza vođenja registra te imati uvid u podatke polovnog subjekta.
(2) Za pristupiti javnom portalu iz stavka 1. ovoga članka subjekt u poslovanju s hranom mora zadužiti jednu ili više odgovornih osoba koja će u ime poslovnog subjekta imati pravo podnošenja zahtjeva i pravo pristupa podacima na javnom portalu.
(3) U slučaju promjene odgovorne osobe odgovornost je subjekta u poslovanju s hranom da zatraži ukidanje korisničkog računa za tu odgovornu osobu.
(4) Upute i obrasci zahtjeva za otvaranje i zatvaranje korisničkog računa objavljuju se na mrežnim stranicama ministarstva nadležnog za zdravlje.
Članak 7.
Za subjekte u poslovanju s hranom nakon provedenog cjelovitog nadzora, na temelju % pozitivnih odgovora na pitanja iz kontrolnih lista formira se ocjena objekta, koja predstavlja smjernicu u određivanju učestalosti službenih kontrole.
Članak 8.
(1)Uzorak koji se dostavlja u službeni i referenti laboratoriji mora biti popraćen aplikativnim
zahtjevom.
(2) Ministarstvo nadležno za zdravlje svakom laboratoriju iz stavka 1. ovoga članka osigurava odgovarajuću razinu pristup u SISSI sustav.
(3) Laboratoriji iz stavka 1. ovoga članka ovlašteni su unositi podatke o rezultatima analiza.
(4) Nakon završene analize laboratoriji iz stavka 1. ovoga članka obvezni su u SISSI unijeti najmanje sve podatke sukladno internoj uputi iz članka 3. stavka 8. ovoga Pravilnika i priložiti analitičko izvješće u zadanom formatu.
Članak 9.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
PRAVILNIK O UVJETIMA, SADRŽAJU I NAČINU VOĐENJA SREDIŠNJEGA INFORMACIJSKOG SUSTAVA SANITARNE INSPEKCIJE
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 1.
(1) Ovim Pravilnikom propisuju se uvjeti, sadržaj i način vođenja središnjega informacijskog
sustava sanitarne inspekcije (dalje u tekstu: SISSI).
(2) Ovim pravilnikom propisuju se i obveze službenih i referentnih laboratorija koji obavljaju
analize na zahtjev sanitarne inspekcije, a vezano za unos, obradu i dostavu rezultata analize.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 2.
(1) Ministarstvo zdravlja uspostavlja i vodi SISSI u elektroničkom obliku.
(2) SISSI se uspostavlja i vodi za cijelo područje Republike Hrvatske.
(3) SISSI predstavlja objedinjeni sustav upisnika, registara i računalnih programa koji
se vode u svrhu zaštite zdravlja ljudi, a čija je zadaća osigurati učinkovit pristup informacijama i biti potpora pravodobnom donošenju odluka te učinkovitom upravljanju u svim segmentima sanitarne inspekcije.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 3.
(1) Podaci o obavljenom inspekcijskom nadzoru, poduzetim mjerama, upravnim aktima, neupravnim aktima i rezultatima provedenih analiza vode se kao službene evidencije i upisuju se u odgovarajući upisnik, registar i računalni program.
(2) Sanitarni inspektor, pojedinačno, svaki za sebe upisuje podatke iz stavka 1. ovoga članka u odgovarajući upisnik, registar i računalni program.
(3) Podaci o inspekcijskom nadzoru, uzetim uzorcima, uključujući i popunjavanje kontrolne liste upisuju se tijekom nadzora. Za pitanja koja su u kontrolnim listama označena kao nesukladna inspektor je dužan detaljno u napomenama objasniti razloge nesukladnosti. Ostali podaci vode se u zakonskim rokovima propisanim posebnim propisima.
(4) Zahtjev za provođenje analize od strane službenog ili referentnog laboratorija smatra se potpun nakon što su svi obavezni podaci proslijeđeni putem SISSI aplikacije.
(5) Iznimno od stavka 3. ovoga članka u slučaju tehničkih poteškoća sa SISSI-em, kada se zapisnik o inspekcijskom nadzoru ili uzetim uzorcima popunjava ručno, inspektor je dužan slijedeći radni dan unijeti sve podatke o istome u sustav i dodati skenirani zapisnik.
(6) Ako je terenski rad sanitarnog inspektora bio dulji od jednog dana, podaci iz stavka 1. ovoga članka upisat će se u odgovarajući registar idući radni dan po povratku u ured.
(7) Sanitarni inspektori odgovorni su za točnost unesenih podataka iz stavka 1. ovoga članka u odgovarajući upisnik, registar i računalni program.
(8) Svi korisnici SISSI-ja u obvezi su pridržavati se upute izrađivača programskog rješenja prilikom korištenja SISSI-ja i internih uputa za korištenje SISSI-ja.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 4.
(1) Načelnik sektora ima neograničen pristup podacima iz SISSI-a koji se odnose na sektor kojim rukovodi.
(2) Voditelj službe ima neograničen pristup podacima iz SISSI-a koji se odnose na službu kojom rukovodi.
(3) Voditelj odjela ima neograničen pristup podacima iz SISSI-a koji se odnose na odjel kojim rukovodi, te svim izvještajima iz područja inspekcijskog nadzora za koje je nadležan.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka sanitarni inspektori državne sanitarne inspekcije imaju neograničen pristup izvještajima formiranim na temelju podataka svih ustrojstvenih jedinica sanitarne inspekcije, a koje se odnose na područja inspekcijskog nadzora za koje su nadležni.
(5) Nakon arhiviranja predmeta u aplikaciji svi povijesni podaci moraju biti dostupni svim sanitarnim inspektorima sukladno zahtjevima iz Uredbe (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2004. o službenim kontrolama koje se provode radi verifikacije postupanja u skladu s odredbama propisa o hrani i hrani za životinje te propisa o zdravlju i dobrobiti životinja (SL L 165, 30. 4. 2004.).
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 5.
Podaci sadržani u SISSI-ju obvezno se koriste u izradi godišnjeg izvješća o radu i izvješća o pojedinom pitanju iz posebnog upravnog područja, za određeno vremensko razdoblje.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 6.
(1) Sastavni dio Središnjeg sustava sanitarne inspekcije je i javni portal putem kojeg subjekti u poslovanju s hranom mogu predati zahtjeve za upis u registar subjekata i objekata u poslovanju s hranom i registar određenih kategorija hrane za koje je posebnim propisom propisana obveza vođenja registra te imati uvid u podatke polovnog subjekta.
(2) Za pristupiti javnom portalu iz stavka 1. ovoga članka subjekt u poslovanju s hranom mora zadužiti jednu ili više odgovornih osoba koja će u ime poslovnog subjekta imati pravo podnošenja zahtjeva i pravo pristupa podacima na javnom portalu.
(3) U slučaju promjene odgovorne osobe odgovornost je subjekta u poslovanju s hranom da zatraži ukidanje korisničkog računa za tu odgovornu osobu.
(4) Upute i obrasci zahtjeva za otvaranje i zatvaranje korisničkog računa objavljuju se na mrežnim stranicama ministarstva nadležnog za zdravlje.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 7.
Za subjekte u poslovanju s hranom nakon provedenog cjelovitog nadzora, na temelju % pozitivnih odgovora na pitanja iz kontrolnih lista formira se ocjena objekta, koja predstavlja smjernicu u određivanju učestalosti službenih kontrole.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 8.
(1) Uzorak koji se dostavlja u službeni i referenti laboratoriji mora biti popraćen aplikativnim
zahtjevom.
(2) Ministarstvo nadležno za zdravlje svakom laboratoriju iz stavka 1. ovoga članka osigurava odgovarajuću razinu pristup u SISSI sustav.
(3) Laboratoriji iz stavka 1. ovoga članka ovlašteni su unositi podatke o rezultatima analiza.
(4) Nakon završene analize laboratoriji iz stavka 1. ovoga članka obvezni su u SISSI unijeti najmanje sve podatke sukladno internoj uputi iz članka 3. stavka 8. ovoga Pravilnika i priložiti analitičko izvješće u zadanom formatu.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 9.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva