AŽURIRANI OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo zdravstva
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju
2.1.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju
I. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Kroz provedbu Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju („Narodne novine“, br. 80/13, 137/13, 98/19 i 33/23) uočena je potreba za dodatnim uređenjem područja zdravstvenog osiguranja, a posebice u dijelu prava osiguranika na novčane naknade u okviru prava iz obveznoga zdravstvenog osiguranja.
Ovim Zakonom dodatno će se urediti prava i obveze osoba obvezno osiguranih prema Zakonu o obveznom zdravstvenom osiguranju te način njihova ostvarivanja, kao i prava i obveze nositelja obveznoga zdravstvenog osiguranja, uključujući prava i obveze ugovornih subjekata nositelja za provedbu zdravstvene zaštite iz obveznoga zdravstvenog osiguranja.
2.2. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti
2.2.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti
II. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Analizom praćenja provedbe Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine, br. 100/18, 125/19, 147/20, 119/22, 156/22, 33/23 i 36/24) utvrđena je potreba za ukidanjem pripravničkog staža za pojedine zdravstvene radnike.
Ukidanjem pripravničkog staža za pojedine zdravstvene radnike dodatno će se omogućiti brži pristup tržištu rada zdravstvenim radnicima koji trenutno imaju obvezu obavljanja pripravničkog staža, odnosno polaganja stručnog ispita.
Također, u cilju unaprjeđenja provedbe Zakona o zdravstvenoj zaštiti provest će se nomotehničke dorade pojedinih odredbi predmetnoga Zakona.
2.3. Zakon o izmjenama Zakona o obeštećenju radnika profesionalno izloženih azbestu (EU)
2.3.
Zakon o izmjenama Zakona o obeštećenju radnika profesionalno izloženih azbestu (EU)
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Potrebno je provesti usklađivanje Zakona o obeštećenju radnika profesionalno izloženih azbestu („Narodne novine“, br.79/07, 139/10 i 111/18) s Direktivom (EU) 2023/2668 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. studenoga 2023. o izmjeni Direktive 2009/148/EZ o zaštiti radnika od rizika povezanih s izlaganjem azbestu na radu.
Direktivom (EU) 2023/2668 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. studenoga 2023. o izmjeni Direktive 2009/148/EZ o zaštiti radnika od rizika povezanih s izlaganjem azbestu na radu u Prilogu I. navodi da izlaganje slobodnim vlaknima azbesta može uzrokovati azbestozu, mezoteliom, rak pluća, rak grkljana, rak jajnika te nezloćudne bolesti pleure te je isto potrebno uvrstiti u Zakon o obeštećenju radnika profesionalno izloženih azbestu, prema kojem se trenutno ne navodi rak grkljana niti rak jajnika.
2.4. Zakon o izmjenama Zakona o obveznom zdravstvenom nadzoru radnika profesionalno izloženih azbestu (EU)
2.4.
Zakon o izmjenama Zakona o obveznom zdravstvenom nadzoru radnika profesionalno izloženih azbestu (EU)
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Potrebno je provesti usklađivanje Zakona o obeštećenju radnika profesionalno izloženih azbestu („Narodne novine“, br. 79/07, 139/10 i 111/18) s Direktivom (EU) 2023/2668 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. studenoga 2023. o izmjeni Direktive 2009/148/EZ o zaštiti radnika od rizika povezanih s izlaganjem azbestu na radu.
Direktivom (EU) 2023/2668 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. studenoga 2023. o izmjeni Direktive 2009/148/EZ o zaštiti radnika od rizika povezanih s izlaganjem azbestu na radu u Prilogu I. navodi da izlaganje slobodnim vlaknima azbesta može uzrokovati azbestozu, mezoteliom, rak pluća, rak grkljana, rak jajnika te nezloćudne bolesti pleure te je isto potrebno uvrstiti u Zakon o obeštećenju radnika profesionalno izloženih azbestu, prema kojem se trenutno ne navodi rak grkljana niti rak jajnika.
2.5. Zakon o djelatnostima u zdravstvu
2.5.
Zakon o djelatnostima u zdravstvu
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Potrebno je uskladiti pružanje djelatnosti sanitarnih inženjera, stručnih prvostupnika radiološke tehnologije, stručnih prvostupnika radne terapije i stručnih prvostupnika medicinsko-laboratorijske dijagnostike sa standardima zanimanja, kvalifikacijama i visokoškolskim obrazovnim standardima kvalifikacija.
Ovim Zakonom uredit će se sadržaj i način djelovanja, standard obrazovanja, uvjeti za obavljanje djelatnosti, dužnosti, kontrola kvalitete i stručni nadzor nad radom sanitarnih inženjera, stručnih prvostupnika radiološke tehnologije, stručnih prvostupnika radne terapije i stručnih prvostupnika medicinsko-laboratorijske dijagnostike, u cilju usklađivanja pružanja djelatnosti s potrebama zdravstvenog sustava.
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1. Zakon o kontaminantima (EU)
3.1.
Zakon o kontaminantima (EU)
I. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon o kontaminantima („Narodne novine“, br. 39/13 i 114/18) potrebno je uskladiti s novom pravnom stečevinom Europske unije u području kontaminanata u hrani te s propisima kojima su uređene službene kontrole hrane. Također je kroz provedbu Zakona uočena potreba za revidiranjem važećih zakonskih odredbi.
Ovim Zakonom osigurat će se usklađivanje odredbi važećeg Zakona o kontaminantima s trenutno važećim propisima Europske unije kojima je uređeno područje kontaminanata u hrani i propisa kojima su uređene službene kontrole hrane. Također, utvrdit će se nadležna tijela i zadaće nadležnih tijela, obveze subjekata u poslovanju s hranom, obveze službenih laboratorija, službene kontrole te upravne mjere i prekršajne odredbe.
3.2. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o provedbi Uredbe (EU) 2017/852 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. svibnja 2017. o živi i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1102/2008 (EU)
3.2.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o provedbi Uredbe (EU) 2017/852 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. svibnja 2017. o živi i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1102/2008 (EU)
I. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Potrebno je provesti usklađivanje Zakona o provedbi Uredbe (EU) 2017/852 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. svibnja 2017. o živi i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1102/2008 s Uredbom (EU) 2024/1849 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. o izmjeni Uredbe (EU) 2017/852 o živi u pogledu zubnog amalgama i drugih proizvoda kojima je dodana živa, a koji podliježu ograničenjima izvoza, uvoza i proizvodnje (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2024/1849). Osim usklađivanja s novom pravnom stečevinom Europske unije, na nacionalnoj razini potrebno je dodatno unaprijediti pojedine zakonske odredbe.
Ovim Zakonom osigurat će se usklađivanje odredbi važećeg Zakona o provedbi Uredbe (EU) 2017/852 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. svibnja 2017. o živi i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1102/2008 s novom pravnom stečevinom Europske unije. Također, unaprijedit će se odredbe o nadležnim tijelima, ministarstvu nadležnom za zdravstvo i ministarstvu nadležnom za okoliš, kao i odredbe o zadaćama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, kao nadležne stručne ustanove koja obavlja stručne poslove u provedbi Uredbe (EU) 2017/852 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. svibnja 2017. o živi i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1102/2008 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2017/852). Nadalje, dodatno će se unaprijediti važeće odredbe kojima su uređene obveze gospodarskih subjekata u provedbi Uredbe (EU) 2017/852 i Uredbe (EU) 2024/1849 radi njihove jasnoće. Jasnije će se urediti odredbe o nadležnim inspekcijama za provedbu Uredbe (EU) 2017/852 te njihove ovlasti za postupanje i izricanje upravnih mjera. Isto tako, važeće prekršajne odredbe uskladit će se sa Zakonom o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj („Narodnim novinama“, broj 57/22) te dopuniti radi osiguravanja provedbe Uredbe (EU) 2024/1849.
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis:
Datum: 27. studenoga 2024.
Uputa:
.Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
.Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
.Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
.Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
.Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom "(EU)"
.Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom "(RM)"
.Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
AŽURIRANI OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo zdravstva
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju
2.1.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju
I. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Kroz provedbu Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju („Narodne novine“, br. 80/13, 137/13, 98/19 i 33/23) uočena je potreba za dodatnim uređenjem područja zdravstvenog osiguranja, a posebice u dijelu prava osiguranika na novčane naknade u okviru prava iz obveznoga zdravstvenog osiguranja.
Ovim Zakonom dodatno će se urediti prava i obveze osoba obvezno osiguranih prema Zakonu o obveznom zdravstvenom osiguranju te način njihova ostvarivanja, kao i prava i obveze nositelja obveznoga zdravstvenog osiguranja, uključujući prava i obveze ugovornih subjekata nositelja za provedbu zdravstvene zaštite iz obveznoga zdravstvenog osiguranja.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
2.2. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti
2.2.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti
II. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Analizom praćenja provedbe Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine, br. 100/18, 125/19, 147/20, 119/22, 156/22, 33/23 i 36/24) utvrđena je potreba za ukidanjem pripravničkog staža za pojedine zdravstvene radnike.
Ukidanjem pripravničkog staža za pojedine zdravstvene radnike dodatno će se omogućiti brži pristup tržištu rada zdravstvenim radnicima koji trenutno imaju obvezu obavljanja pripravničkog staža, odnosno polaganja stručnog ispita.
Također, u cilju unaprjeđenja provedbe Zakona o zdravstvenoj zaštiti provest će se nomotehničke dorade pojedinih odredbi predmetnoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
2.3. Zakon o izmjenama Zakona o obeštećenju radnika profesionalno izloženih azbestu (EU)
2.3.
Zakon o izmjenama Zakona o obeštećenju radnika profesionalno izloženih azbestu (EU)
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Potrebno je provesti usklađivanje Zakona o obeštećenju radnika profesionalno izloženih azbestu („Narodne novine“, br. 79/07, 139/10 i 111/18) s Direktivom (EU) 2023/2668 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. studenoga 2023. o izmjeni Direktive 2009/148/EZ o zaštiti radnika od rizika povezanih s izlaganjem azbestu na radu.
Direktivom (EU) 2023/2668 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. studenoga 2023. o izmjeni Direktive 2009/148/EZ o zaštiti radnika od rizika povezanih s izlaganjem azbestu na radu u Prilogu I. navodi da izlaganje slobodnim vlaknima azbesta može uzrokovati azbestozu, mezoteliom, rak pluća, rak grkljana, rak jajnika te nezloćudne bolesti pleure te je isto potrebno uvrstiti u Zakon o obeštećenju radnika profesionalno izloženih azbestu, prema kojem se trenutno ne navodi rak grkljana niti rak jajnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
2.4. Zakon o izmjenama Zakona o obveznom zdravstvenom nadzoru radnika profesionalno izloženih azbestu (EU)
2.4.
Zakon o izmjenama Zakona o obveznom zdravstvenom nadzoru radnika profesionalno izloženih azbestu (EU)
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Potrebno je provesti usklađivanje Zakona o obeštećenju radnika profesionalno izloženih azbestu („Narodne novine“, br. 79/07, 139/10 i 111/18) s Direktivom (EU) 2023/2668 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. studenoga 2023. o izmjeni Direktive 2009/148/EZ o zaštiti radnika od rizika povezanih s izlaganjem azbestu na radu.
Direktivom (EU) 2023/2668 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. studenoga 2023. o izmjeni Direktive 2009/148/EZ o zaštiti radnika od rizika povezanih s izlaganjem azbestu na radu u Prilogu I. navodi da izlaganje slobodnim vlaknima azbesta može uzrokovati azbestozu, mezoteliom, rak pluća, rak grkljana, rak jajnika te nezloćudne bolesti pleure te je isto potrebno uvrstiti u Zakon o obeštećenju radnika profesionalno izloženih azbestu, prema kojem se trenutno ne navodi rak grkljana niti rak jajnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
2.5. Zakon o djelatnostima u zdravstvu
2.5.
Zakon o djelatnostima u zdravstvu
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Potrebno je uskladiti pružanje djelatnosti sanitarnih inženjera, stručnih prvostupnika radiološke tehnologije, stručnih prvostupnika radne terapije i stručnih prvostupnika medicinsko-laboratorijske dijagnostike sa standardima zanimanja, kvalifikacijama i visokoškolskim obrazovnim standardima kvalifikacija.
Ovim Zakonom uredit će se sadržaj i način djelovanja, standard obrazovanja, uvjeti za obavljanje djelatnosti, dužnosti, kontrola kvalitete i stručni nadzor nad radom sanitarnih inženjera, stručnih prvostupnika radiološke tehnologije, stručnih prvostupnika radne terapije i stručnih prvostupnika medicinsko-laboratorijske dijagnostike, u cilju usklađivanja pružanja djelatnosti s potrebama zdravstvenog sustava.
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
3.1. Zakon o kontaminantima (EU)
3.1.
Zakon o kontaminantima (EU)
I. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon o kontaminantima („Narodne novine“, br. 39/13 i 114/18) potrebno je uskladiti s novom pravnom stečevinom Europske unije u području kontaminanata u hrani te s propisima kojima su uređene službene kontrole hrane. Također je kroz provedbu Zakona uočena potreba za revidiranjem važećih zakonskih odredbi.
Ovim Zakonom osigurat će se usklađivanje odredbi važećeg Zakona o kontaminantima s trenutno važećim propisima Europske unije kojima je uređeno područje kontaminanata u hrani i propisa kojima su uređene službene kontrole hrane. Također, utvrdit će se nadležna tijela i zadaće nadležnih tijela, obveze subjekata u poslovanju s hranom, obveze službenih laboratorija, službene kontrole te upravne mjere i prekršajne odredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
3.2. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o provedbi Uredbe (EU) 2017/852 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. svibnja 2017. o živi i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1102/2008 (EU)
3.2.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o provedbi Uredbe (EU) 2017/852 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. svibnja 2017. o živi i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1102/2008 (EU)
I. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Potrebno je provesti usklađivanje Zakona o provedbi Uredbe (EU) 2017/852 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. svibnja 2017. o živi i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1102/2008 s Uredbom (EU) 2024/1849 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. o izmjeni Uredbe (EU) 2017/852 o živi u pogledu zubnog amalgama i drugih proizvoda kojima je dodana živa, a koji podliježu ograničenjima izvoza, uvoza i proizvodnje (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2024/1849). Osim usklađivanja s novom pravnom stečevinom Europske unije, na nacionalnoj razini potrebno je dodatno unaprijediti pojedine zakonske odredbe.
Ovim Zakonom osigurat će se usklađivanje odredbi važećeg Zakona o provedbi Uredbe (EU) 2017/852 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. svibnja 2017. o živi i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1102/2008 s novom pravnom stečevinom Europske unije. Također, unaprijedit će se odredbe o nadležnim tijelima, ministarstvu nadležnom za zdravstvo i ministarstvu nadležnom za okoliš, kao i odredbe o zadaćama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, kao nadležne stručne ustanove koja obavlja stručne poslove u provedbi Uredbe (EU) 2017/852 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. svibnja 2017. o živi i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1102/2008 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2017/852). Nadalje, dodatno će se unaprijediti važeće odredbe kojima su uređene obveze gospodarskih subjekata u provedbi Uredbe (EU) 2017/852 i Uredbe (EU) 2024/1849 radi njihove jasnoće. Jasnije će se urediti odredbe o nadležnim inspekcijama za provedbu Uredbe (EU) 2017/852 te njihove ovlasti za postupanje i izricanje upravnih mjera. Isto tako, važeće prekršajne odredbe uskladit će se sa Zakonom o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj („Narodnim novinama“, broj 57/22) te dopuniti radi osiguravanja provedbe Uredbe (EU) 2024/1849.
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis:
Datum: 27. studenoga 2024.
Uputa:
. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "
. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "
. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva