Na temelju članka 255. stavka 9. Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“, br. 67/08., 48/10. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 74/11., 80/13., 158/13. – Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 92/14., 64/15., 108/17., 70/19., 42/20., 85/22., 114/22., 133/23. i 145/24.) ministar unutarnjih poslova, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za poslove prometa, donosi
PRAVILNIK O DOPUNAMA PRAVILNIKA O TEHNIČKIM PREGLEDIMA VOZILA NA CESTI
Članak 1.
U Pravilniku o tehničkim pregledima vozila na cesti („Narodne novine“, br. 132/17., 117/20. i 100/22.) iza članka 10. dodaje se članak 10.a koji glasi:
„Članak 10.a
(1) Primjerenim funkcionalnim i konstruktivnim oblikovanjem potpuno automatiziranog vozila potrebno je osigurati provedivost tehničkog pregleda vozila na cesti.
(2) Detaljan tehnički pregled za potpuno automatizirana vozila obavlja se isključivo u stanici za tehnički pregled vozila.
(3) Za potrebe detaljnog tehničkog pregleda potpuno automatiziranih vozila potrebno je osigurati mogućnost uporabe svih uređaja i opreme koji se koriste za obavljanje tih pregleda.
(4) Za potrebe provedbe tehničkih pregleda na cesti potpuno automatiziranih vozila, uključivo i detaljnog tehničkog pregleda koji se obavlja u stanici za tehnički pregled vozila, vozilom upravlja operator u vozilu, odnosno operator intervencije na daljinu, prema uputama ovlaštene osobe.
(5) Operator u vozilu, odnosno operator intervencije na daljinu, mora imati mogućnost pokretanja svih uređaja i sklopova na potpuno automatiziranom vozilu čija se tehnička ispravnost utvrđuje.
(6) Proizvođač vozila mora osigurati pristup podacima bitnim za provođenje tehničkog pregleda putem standardnog OBD II priključka i standardnih protokola.“.
Članak 2.
U Prilogu II. odjeljku 3. SADRŽAJI I METODE ISPITIVANJA, PROCJENA NEDOSTATAKA VOZILA, u tablici iza točke 9. dodaje se točka 10. koja glasi:
10. DODATNA ISPITIVANJA ZA POTPUNO AUTOMATIZIRANA VOZILA
Na temelju članka 255. stavka 9. Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“, br. 67/08., 48/10. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 74/11., 80/13., 158/13. – Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 92/14., 64/15., 108/17., 70/19., 42/20., 85/22., 114/22., 133/23. i 145/24.) ministar unutarnjih poslova, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za poslove prometa, donosi
PRAVILNIK O DOPUNAMA PRAVILNIKA O TEHNIČKIM PREGLEDIMA VOZILA NA CESTI
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 1.
U Pravilniku o tehničkim pregledima vozila na cesti („Narodne novine“, br. 132/17., 117/20. i 100/22.) iza članka 10. dodaje se članak 10.a koji glasi:
„Članak 10.a
(1) Primjerenim funkcionalnim i konstruktivnim oblikovanjem potpuno automatiziranog vozila potrebno je osigurati provedivost tehničkog pregleda vozila na cesti.
(2) Detaljan tehnički pregled za potpuno automatizirana vozila obavlja se isključivo u stanici za tehnički pregled vozila.
(3) Za potrebe detaljnog tehničkog pregleda potpuno automatiziranih vozila potrebno je osigurati mogućnost uporabe svih uređaja i opreme koji se koriste za obavljanje tih pregleda.
(4) Za potrebe provedbe tehničkih pregleda na cesti potpuno automatiziranih vozila, uključivo i detaljnog tehničkog pregleda koji se obavlja u stanici za tehnički pregled vozila, vozilom upravlja operator u vozilu, odnosno operator intervencije na daljinu, prema uputama ovlaštene osobe.
(5) Operator u vozilu, odnosno operator intervencije na daljinu, mora imati mogućnost pokretanja svih uređaja i sklopova na potpuno automatiziranom vozilu čija se tehnička ispravnost utvrđuje.
(6) Proizvođač vozila mora osigurati pristup podacima bitnim za provođenje tehničkog pregleda putem standardnog OBD II priključka i standardnih protokola.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 2.
U Prilogu II. odjeljku 3. SADRŽAJI I METODE ISPITIVANJA, PROCJENA NEDOSTATAKA VOZILA, u tablici iza točke 9. dodaje se točka 10. koja glasi:
10. DODATNA ISPITIVANJA ZA POTPUNO AUTOMATIZIRANA VOZILA
10.1. Ugradnja i konfiguracija osjetnika
Vizualni pregled dopunjen korištenjem elektroničkog sučelja
(a) osjetnici loše pričvršćeni
X
(b) osjetnici nedostaju
X
(c) kontrolne lampice ili poruke na sučelju u kabini vozila ukazuju na neispravnost na osjetnicima
X
(d) neispravnosti očitane putem elektroničkog sučelja ukazuju na neispravnost osjetnika
X
(e) oštećen ili neispravan veći broj osjetnika zbog čega pouzdana vožnja vozila nije moguća
X
10.2. Komunikacija s putnicima
Vizualni pregled dopunjen korištenjem elektroničkog sučelja
(a) uređaj za komunikaciju s putnicima nedostaje
X
(b) uređaji za komunikaciju s putnicima neispravni
X
10.3. Ručno upravljanje vozilom
Vizualni pregled dopunjen korištenjem elektroničkog sučelja
(a) ručno upravljanje vozilom za potrebe tehničkog pregleda nije moguće – tehnički pregled nije moguće obaviti
X
(b) najmanje jedna operacija za potrebe tehničkog pregleda nije mogla biti ručno upravljana
X
10.4. Software za upravljanje vozilom
Provjera identifikacijskog broja softwarea (RXSWIN) putem elektroničkog sučelja ili prema uputama proizvođača ako se taj broj ne nalazi na vozilu
(a) nije moguće očitati identifikacijski broj softwarea
X
(b) očitan identifikacijski broj softwarea nije u skladu s podacima proizvođača
X
10.5. Očitavanje dijagnostičkih podataka
Korištenje elektroničkog sučelja
(a) očitane neispravnosti omogućuju daljnje prometovanje vozila
X
(b) očitane neispravnosti onemogućuju sigurno prometovanje vozila
X
(c) očitane neispravnosti predstavljaju neposrednu opasnost za putnike, vozilo i njegovu okolinu
X
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 3.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
M I N I S T A R
dr.sc. Davor Božinović
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova