E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

Na temelju članka 255. stavka 9. Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“, br. 67/08., 48/10. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 74/11., 80/13., 158/13. – Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 92/14., 64/15., 108/17., 70/19.,  42/20., 85/22., 114/22., 133/23. i 145/24.) ministar unutarnjih poslova, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za poslove prometa, donosi

 

PRAVILNIK O DOPUNAMA PRAVILNIKA O TEHNIČKIM PREGLEDIMA VOZILA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 1.

 

U Pravilniku o tehničkim pregledima vozila („Narodne novine“, br. 16/18., 63/19. i 117/20. i 100/22.), iza članka 18. dodaje se članak 18.a, koji glasi:

 

„Članak 18.a

 

(1) U stanicu za tehnički pregled potpuno automatizirano vozilo mora biti dovezeno na siguran način.

 

(2) Potpuno automatiziranim vozilom tijekom tehničkog pregleda upravlja operator u vozilu, odnosno operator intervencije na daljinu, prema uputama nadzornika tehničke ispravnosti vozila.

 

(3) Operator u vozilu, odnosno operator intervencije na daljinu, mora imati mogućnost pokretanja svih uređaja i sklopova na potpuno automatiziranom vozilu čija se tehnička ispravnost utvrđuje.

 

(4) Proizvođači potpuno automatiziranih  vozila su dužni stanicama za tehnički pregled vozila putem standardnog OBD II priključka i standardnih protokola omogućiti pristup podacima koji su potrebni za provođenje tehničkog pregleda.“.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 2.

 

U članku 21.  stavku 1., u tablici, iza točke 17. dodaje se točka 18. koja glasi:

 

18. DODATNA ISPITIVANJA ZA POTPUNO AUTOMATIZIRANA VOZILA

18.1. Ugradnja i konfiguracija osjetnika

Vizualni pregled dopunjen korištenjem elektroničkog sučelja

(a) osjetnici loše pričvršćeni

 

X

 

(b) osjetnici nedostaju

 

X

 

(c) kontrolne lampice ili poruke na sučelju u kabini vozila ukazuju na neispravnost na osjetnicima

 

X

 

(d) neispravnosti očitane putem elektroničkog sučelja ukazuju na neispravnost osjetnika

 

X

 

(e) oštećen ili neispravan veći broj osjetnika zbog čega pouzdana vožnja vozila nije moguća

 

 

X

18.2. Komunikacija s putnicima

Vizualni pregled dopunjen korištenjem elektroničkog sučelja

(a) uređaj za komunikaciju s putnicima nedostaje

 

X

 

(b) uređaji za komunikaciju s putnicima neispravni

 

X

 

18.3. Ručno upravljanje vozilom

Vizualni pregled dopunjen korištenjem elektroničkog sučelja

(a) ručno upravljanje vozilom za potrebe tehničkog pregleda nije moguće – tehnički pregled nije moguće obaviti

 

 

X

(b) najmanje jedna operacija za potrebe tehničkog pregleda nije mogla biti ručno upravljana

 

X

 

18.4. Software za upravljanje vozilom

Provjera identifikacijskog broja softwarea ( RXSWIN ) putem elektroničkog sučelja ili prema uputama proizvođača ako se taj broj ne nalazi na vozilu

(a) nije moguće očitati identifikacijski broj softwarea

 

X

 

(b) očitan identifikacijski broj softwarea nije u skladu s podacima proizvođača

 

X

 

18.5. Očitavanje dijagnostičkih podataka

Korištenje elektroničkog sučelja

(a) očitane neispravnosti omogućuju daljnje prometovanje vozila

X

 

 

(b) očitane neispravnosti onemogućuju sigurno prometovanje vozila

 

X

 

(c) očitane neispravnosti predstavljaju neposrednu opasnost za putnike, vozilo i njegovu okolinu

 

 

X

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 3.

U članku 24. iza stavka 2. dodaje se stavak 3. koji glasi:

„(3) Dnevni preventivni tehnički pregled potpuno automatiziranog vozila obavlja vlasnik, prije svakog uključivanja vozila u promet.“.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 4.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.

 

KLASA:

URBROJ:

Zagreb,

 

                                                                                                                M I N I S T A R

 

                                                                                                          dr.sc. Davor Božinović

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.