Ažurirani (2) Obrazac zakonodavnih aktivnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za 2025. godinu
Obrazac zakonodavnih aktivnosti
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o elektroničkim komunikacijama (EU)
II. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon se predlaže radi osiguranja provedbe Uredbe (EU) 2024/1309 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2024. o mjerama za smanjenje troškova postavljanja gigabitnih elektroničkih komunikacijskih mreža, izmjeni Uredbe (EU) 2015/2120 i stavljanju izvan snage Direktive 2014/61/EU (tzv. Akt o gigabitnoj infrastrukturi). Zakonom se također stavlja izvan snage Zakon o mjerama za smanjenje troškova postavljanja elektroničkih komunikacijskih mreža velikih brzina (Narodne novine, br. 121/16.) budući da će predmetna materija biti uređena ovim Zakonom. Ovim Zakonom ujedno će se izmijeniti i dopuniti pojedine prekršajne odredbe s obzirom na visinu propisanih sankcija, odredbe u vezi s uvjetima pružanja pristupa i prednosti u uporabi elektroničkih komunikacijskih usluga te usklađivanje odredaba s propisom iz područja kibernetičke sigurnosti.
Ciljevi koji se u području elektroničkih komunikacija žele postići donošenjem ovog Zakona, a kroz osiguranje provedbe Uredbe su pojednostavljenje i ubrzavanje uvođenje mreža velikih brzina, kao što su svjetlovodne i 5G mreže, kako bi se ostvarili ciljevi povezivosti unutar Unije. Ujedno se novim zakonodavnim okvirom namjerava smanjiti nepotrebno visoke troškove postavljanja mreža velikog kapaciteta, a koji su djelomično uzrokovani postupcima izdavanja dozvola, osigurati pravnu sigurnost i transparentnost za sve uključene gospodarske subjekte te omogućiti učinkovito planiranje za operatore javnih elektroničkih komunikacijskih mreža. Zakonom se također želi postići usklađivanje sa mjerodavnim propisom iz područja kibernetičke sigurnosti te uskladiti visinu propisanih sankcija u dijelu prekršajnih odredaba.
2.2.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu
III. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakonsko uređenje u pogledu adresata obveze ugradnje i korištenja tahografa ne odgovara u potpunosti sadašnjim zahtjevima u cestovnom prometu. Zbog uvođenja tahografa nove generacije potrebno je adekvatno izmijeniti poslove radionice te uvjete za dobivanje dozvole.
Zbog specifičnosti pojedinih grana u cestovnom prijevozu potrebno je revidirati i izmijeniti određene odredbe u pogledu radnih vremena mobilnih radnika.
Određeni adresati biti će izuzeti od obveze ugradnje i korištenja tahografa.
Poslovi radionice te uvjeti za dobivanje dozvole biti će jasnije određeni s obzirom na vrstu tahografa.
Radno vrijeme mobilnih radnika u pojedinim granama cestovnog prijevoza biti će usklađena njihovim specifičnim potrebama.
2.3.
Zakon o inspekciji cestovnog prometa i cesta
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Važeći Zakon o inspekciji cestovnog prometa i cesta (u daljnjem tekstu Zakon) je donesen 2014. god. i imao je dvije izmjene, a posljednja je bila 2022.god. zbog uvođenja eura.
Pojedine odredbe Zakona više ne odgovaraju stvarnom stanju i potrebama vršenja inspekcijskih nadzora niti su u skladu s tehnološkim razvojem. S tim u vezi potrebno je donijeti novi Zakon koji će dinamičnije i efektivnije uređivati obavljanje inspekcijskog nadzora.
Izrada nacrta prijedloga novog Zakona potrebna je prvenstveno zbog:
-ažuriranja naziva pojedinih tijela državne uprave i pojedinih stručnih pojmova;
-definiranja pojedinih pojmova koje stari Zakon ne poznaje;
-propisivanja prekršajnih odredaba vezanih uz inspekcijske nadzore;
-osiguravanja djelotvornih mjera za provođenje rješenja izdanih od strane inspektora;
bolje zaštite inspektora od strane sudionika u nadzoru, kao i zaštite od mogućih tužbi pokrenutih zbog postupanja tijekom nadzora
Osnovni cilj novog Zakona je bolje i učinkovitije urediti poslove inspekcije cestovnog prometa i cesta.
Novim Zakonom se namjerava na adekvatan i konkretan način definirati radnje koje se poduzimaju tijekom inspekcijskih nadzora, te postići da postupovne radnje budu u funkciji što efikasnijeg nadzora, kako bi se inspektorima omogućilo da u što većoj mjeri mogu izvršiti sve potrebne radnje, bilo osobno ili uz asistenciju drugih tijela ili trgovačkih društava. Pored ostalog prioritet je zaštita ugleda i digniteta inspektora kao i njihova pravna sigurnost.
2.4.
Zakon o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava (EU)
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije.
Usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije u procesu čišćenja nacionalnih pravila, koje se provodi u suradnji s Agencijom Europske unije za željeznice, radi postizanja tehničke usklađenosti, poboljšanja i razvoja usluga željezničkog prijevoza u Europskoj uniji i s trećim zemljama te dovršetka jedinstvenog europskog željezničkog prostora
2.5.
Zakon o ugovorima o prijevozu u željezničkom prometu (EU)
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije i nacionalnim zakonodavstvom.
Usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije radi rješavanja međusobnih odnosa odgovornosti željezničkih prijevoznika te upravitelja infrastrukture i željezničkih prijevoznika te elektronički prijenos regulatornih informacija o prijevozu robe između gospodarskih subjekata i nadležnih tijela.
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Zakon o infrastrukturi za alternativna goriva (EU)
II. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Ovim Zakonom osigurava se provedba Uredbe (EU) 2023/1804 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. rujna 2023. o uvođenju infrastrukture za alternativna goriva i stavlja se izvan snage Direktiva 2014/94/EU.
Cilj Zakona je provedba Uredbe (EU) 2023/1804 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. rujna 2023. o uvođenju infrastrukture za alternativna goriva i stavljanju izvan snage Direktive 2014/94/EU.
Ovom se Uredbom utvrđuju obvezni nacionalni ciljevi koji vode do uvođenja dostatne infrastrukture za alternativna goriva u Uniji za cestovna vozila, vlakove, plovila i zrakoplove u mirovanju. Njome se utvrđuju zajedničke tehničke specifikacije i zahtjevi za informacije za korisnike, pružanje podataka i zahtjevi za plaćanje povezani s infrastrukturom za alternativna goriva.
Ovom se Uredbom utvrđuju i pravila za nacionalne okvire politika iz članka 14. koje trebaju donijeti države članice, uključujući pravila za uvođenje infrastrukture za alternativna goriva
Ovom se Uredbom uspostavlja mehanizam izvješćivanja kako bi se potaknula suradnja i osiguralo dobro praćenje napretka. Mehanizam izvješćivanja ima oblik strukturiranog, transparentnog i iterativnog postupka koji se odvija između Komisije i država članica u svrhu finalizacije nacionalnih okvira politike, uzimajući u obzir postojeće lokalne i regionalne strategije za uvođenje infrastrukture za alternativna goriva, i njihove naknadne provedbe te odgovarajućeg djelovanja Komisije za potporu usklađenom i bržem uvođenju infrastrukture za alternativna goriva u državama članicama.
Zakonom se utvrđuju i nositelji provedbe pojedinih mjera, kao i način izvršavanja obveze međunarodnog izvješćivanja o tim mjerama i prekršajne odredbe
3.2.
Zakon o provedbi Uredbe (EU) 2023/1805Europskog parlamenta i Vijeća od 13. rujna 2023. o upotrebi obnovljivih i niskougljičnih goriva u pomorskom prometu i izmjeni Direktive 2009/16/EZ (EU)
II. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
U srpnju 2023. godine je usvojena Uredba (EU) 2023/1805 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. rujna 2023. o upotrebi obnovljivih i niskougljičnih goriva u pomorskom prometu i izmjeni Direktive 2009/16/EZ (tzv. FuelEU maritime uredba) (dalje u tekstu: Uredba 2023/1805), kao dio zakonodavnog paketa Komisije „Fit for 55“ za smanjenje emisija stakleničkih plinova u EU-u za najmanje 55% do 2030. godine. Uredba (EU) 2023/1805 promiče korištenje obnovljivih izvora energije te poticanje korištenja goriva s niskim udjelom ugljika i razvoj tehnologije čiste energije za brodove, bitne za potporu dekarbonizaciji sektora.
S obzirom na to da je Uredba (EU) 2023/1805 u cijelosti obvezujuća i izravno se primjenjuje u svim državama članicama, ovim Zakonom potrebno je odrediti nadležna tijela, njihove ovlasti i prekršajne odredbe nužne za provedbu Uredbe (EU) 2023/1805 na području Republike Hrvatske, a sve u cilju osiguranja njene provedbe.
Glavni cilj Uredbe (EU) 2023/1805 odnosno inicijative FuelEU Maritime, kao ključne sastavnice paketa EU-a „Fit for 55“, je povećati potražnju i dosljednu upotrebu obnovljivih i niskougljičnih goriva i smanjiti emisije stakleničkih plinova iz pomorskog sektora, uz osiguravanje neometanog odvijanja pomorskog prometa i izbjegavanja poremećaja na unutarnjem tržištu.
Svrha ovog zakonodavstva je usmjeriti pomorski promet prema ostvarenju klimatskih ciljeva EU-a za 2030. i 2050. te bi ono trebalo imati ključnu ulogu u ispunjavanju ciljeva Europskog zakona o klimi.
3.3.
Zakon o cestama (EU)
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije.
Usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije sukladno Direktivi o izmjeni Direktive 2010/40/EU o okviru za uvođenje inteligentnih prometnih sustava u cestovnom prometu i za veze s ostalim vrstama prijevoza kojom se utvrđuju nova prioritetna područja za razvoj i uporabu specifikacija i normi:
(a) Prioritetno područje I:Usluge ITS-a u području informiranja i mobilnosti,
(b) Prioritetno područje II: Usluge ITS-a u području upravljanja putovanjem, prijevozom i prometom,
(c) Prioritetno područje III: Usluge ITS-a u području cestovne sigurnosti i zaštite,
(d) Prioritetno područje IV: Usluge ITS-a za povezanu, kooperativnu i automatiziranu mobilnost,
te okvir za uvođenje kooperativnih inteligentnih prometni sustava - C-ITS-a.
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: potpredsjednik Vlade i ministar
Oleg Butković
Datum: 19. prosinca 2024. godine
Uputa:
.Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
.Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
.Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
.Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
.Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom "(EU)"
.Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom "(RM)"
.Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Ažurirani (2) Obrazac zakonodavnih aktivnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za 2025. godinu
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Obrazac zakonodavnih aktivnosti
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o elektroničkim komunikacijama (EU)
II. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon se predlaže radi osiguranja provedbe Uredbe (EU) 2024/1309 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2024. o mjerama za smanjenje troškova postavljanja gigabitnih elektroničkih komunikacijskih mreža, izmjeni Uredbe (EU) 2015/2120 i stavljanju izvan snage Direktive 2014/61/EU (tzv. Akt o gigabitnoj infrastrukturi). Zakonom se također stavlja izvan snage Zakon o mjerama za smanjenje troškova postavljanja elektroničkih komunikacijskih mreža velikih brzina (Narodne novine, br. 121/16.) budući da će predmetna materija biti uređena ovim Zakonom. Ovim Zakonom ujedno će se izmijeniti i dopuniti pojedine prekršajne odredbe s obzirom na visinu propisanih sankcija, odredbe u vezi s uvjetima pružanja pristupa i prednosti u uporabi elektroničkih komunikacijskih usluga te usklađivanje odredaba s propisom iz područja kibernetičke sigurnosti.
Ciljevi koji se u području elektroničkih komunikacija žele postići donošenjem ovog Zakona, a kroz osiguranje provedbe Uredbe su pojednostavljenje i ubrzavanje uvođenje mreža velikih brzina, kao što su svjetlovodne i 5G mreže, kako bi se ostvarili ciljevi povezivosti unutar Unije. Ujedno se novim zakonodavnim okvirom namjerava smanjiti nepotrebno visoke troškove postavljanja mreža velikog kapaciteta, a koji su djelomično uzrokovani postupcima izdavanja dozvola, osigurati pravnu sigurnost i transparentnost za sve uključene gospodarske subjekte te omogućiti učinkovito planiranje za operatore javnih elektroničkih komunikacijskih mreža. Zakonom se također želi postići usklađivanje sa mjerodavnim propisom iz područja kibernetičke sigurnosti te uskladiti visinu propisanih sankcija u dijelu prekršajnih odredaba.
2.2.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu
III. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakonsko uređenje u pogledu adresata obveze ugradnje i korištenja tahografa ne odgovara u potpunosti sadašnjim zahtjevima u cestovnom prometu. Zbog uvođenja tahografa nove generacije potrebno je adekvatno izmijeniti poslove radionice te uvjete za dobivanje dozvole.
Zbog specifičnosti pojedinih grana u cestovnom prijevozu potrebno je revidirati i izmijeniti određene odredbe u pogledu radnih vremena mobilnih radnika.
Određeni adresati biti će izuzeti od obveze ugradnje i korištenja tahografa.
Poslovi radionice te uvjeti za dobivanje dozvole biti će jasnije određeni s obzirom na vrstu tahografa.
Radno vrijeme mobilnih radnika u pojedinim granama cestovnog prijevoza biti će usklađena njihovim specifičnim potrebama.
2.3.
Zakon o inspekciji cestovnog prometa i cesta
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Važeći Zakon o inspekciji cestovnog prometa i cesta (u daljnjem tekstu Zakon) je donesen 2014. god. i imao je dvije izmjene, a posljednja je bila 2022.god. zbog uvođenja eura.
Pojedine odredbe Zakona više ne odgovaraju stvarnom stanju i potrebama vršenja inspekcijskih nadzora niti su u skladu s tehnološkim razvojem. S tim u vezi potrebno je donijeti novi Zakon koji će dinamičnije i efektivnije uređivati obavljanje inspekcijskog nadzora.
Izrada nacrta prijedloga novog Zakona potrebna je prvenstveno zbog:
- ažuriranja naziva pojedinih tijela državne uprave i pojedinih stručnih pojmova;
- definiranja pojedinih pojmova koje stari Zakon ne poznaje;
- propisivanja prekršajnih odredaba vezanih uz inspekcijske nadzore;
- osiguravanja djelotvornih mjera za provođenje rješenja izdanih od strane inspektora;
bolje zaštite inspektora od strane sudionika u nadzoru, kao i zaštite od mogućih tužbi pokrenutih zbog postupanja tijekom nadzora
Osnovni cilj novog Zakona je bolje i učinkovitije urediti poslove inspekcije cestovnog prometa i cesta.
Novim Zakonom se namjerava na adekvatan i konkretan način definirati radnje koje se poduzimaju tijekom inspekcijskih nadzora, te postići da postupovne radnje budu u funkciji što efikasnijeg nadzora, kako bi se inspektorima omogućilo da u što većoj mjeri mogu izvršiti sve potrebne radnje, bilo osobno ili uz asistenciju drugih tijela ili trgovačkih društava. Pored ostalog prioritet je zaštita ugleda i digniteta inspektora kao i njihova pravna sigurnost.
2.4.
Zakon o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava (EU)
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije.
Usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije u procesu čišćenja nacionalnih pravila, koje se provodi u suradnji s Agencijom Europske unije za željeznice, radi postizanja tehničke usklađenosti, poboljšanja i razvoja usluga željezničkog prijevoza u Europskoj uniji i s trećim zemljama te dovršetka jedinstvenog europskog željezničkog prostora
2.5.
Zakon o ugovorima o prijevozu u željezničkom prometu (EU)
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije i nacionalnim zakonodavstvom.
Usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije radi rješavanja međusobnih odnosa odgovornosti željezničkih prijevoznika te upravitelja infrastrukture i željezničkih prijevoznika te elektronički prijenos regulatornih informacija o prijevozu robe između gospodarskih subjekata i nadležnih tijela.
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Zakon o infrastrukturi za alternativna goriva (EU)
II. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Ovim Zakonom osigurava se provedba Uredbe (EU) 2023/1804 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. rujna 2023. o uvođenju infrastrukture za alternativna goriva i stavlja se izvan snage Direktiva 2014/94/EU.
Cilj Zakona je provedba Uredbe (EU) 2023/1804 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. rujna 2023. o uvođenju infrastrukture za alternativna goriva i stavljanju izvan snage Direktive 2014/94/EU.
Ovom se Uredbom utvrđuju obvezni nacionalni ciljevi koji vode do uvođenja dostatne infrastrukture za alternativna goriva u Uniji za cestovna vozila, vlakove, plovila i zrakoplove u mirovanju. Njome se utvrđuju zajedničke tehničke specifikacije i zahtjevi za informacije za korisnike, pružanje podataka i zahtjevi za plaćanje povezani s infrastrukturom za alternativna goriva.
Ovom se Uredbom utvrđuju i pravila za nacionalne okvire politika iz članka 14. koje trebaju donijeti države članice, uključujući pravila za uvođenje infrastrukture za alternativna goriva
Ovom se Uredbom uspostavlja mehanizam izvješćivanja kako bi se potaknula suradnja i osiguralo dobro praćenje napretka. Mehanizam izvješćivanja ima oblik strukturiranog, transparentnog i iterativnog postupka koji se odvija između Komisije i država članica u svrhu finalizacije nacionalnih okvira politike, uzimajući u obzir postojeće lokalne i regionalne strategije za uvođenje infrastrukture za alternativna goriva, i njihove naknadne provedbe te odgovarajućeg djelovanja Komisije za potporu usklađenom i bržem uvođenju infrastrukture za alternativna goriva u državama članicama.
Zakonom se utvrđuju i nositelji provedbe pojedinih mjera, kao i način izvršavanja obveze međunarodnog izvješćivanja o tim mjerama i prekršajne odredbe
3.2.
Zakon o provedbi Uredbe (EU) 2023/1805 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. rujna 2023. o upotrebi obnovljivih i niskougljičnih goriva u pomorskom prometu i izmjeni Direktive 2009/16/EZ (EU)
II. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
U srpnju 2023. godine je usvojena Uredba (EU) 2023/1805 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. rujna 2023. o upotrebi obnovljivih i niskougljičnih goriva u pomorskom prometu i izmjeni Direktive 2009/16/EZ (tzv. FuelEU maritime uredba) (dalje u tekstu: Uredba 2023/1805), kao dio zakonodavnog paketa Komisije „Fit for 55“ za smanjenje emisija stakleničkih plinova u EU-u za najmanje 55% do 2030. godine. Uredba (EU) 2023/1805 promiče korištenje obnovljivih izvora energije te poticanje korištenja goriva s niskim udjelom ugljika i razvoj tehnologije čiste energije za brodove, bitne za potporu dekarbonizaciji sektora.
S obzirom na to da je Uredba (EU) 2023/1805 u cijelosti obvezujuća i izravno se primjenjuje u svim državama članicama, ovim Zakonom potrebno je odrediti nadležna tijela, njihove ovlasti i prekršajne odredbe nužne za provedbu Uredbe (EU) 2023/1805 na području Republike Hrvatske, a sve u cilju osiguranja njene provedbe.
Glavni cilj Uredbe (EU) 2023/1805 odnosno inicijative FuelEU Maritime, kao ključne sastavnice paketa EU-a „Fit for 55“, je povećati potražnju i dosljednu upotrebu obnovljivih i niskougljičnih goriva i smanjiti emisije stakleničkih plinova iz pomorskog sektora, uz osiguravanje neometanog odvijanja pomorskog prometa i izbjegavanja poremećaja na unutarnjem tržištu.
Svrha ovog zakonodavstva je usmjeriti pomorski promet prema ostvarenju klimatskih ciljeva EU-a za 2030. i 2050. te bi ono trebalo imati ključnu ulogu u ispunjavanju ciljeva Europskog zakona o klimi.
3.3.
Zakon o cestama (EU)
IV. tromjesečje
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije.
Usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije sukladno Direktivi o izmjeni Direktive 2010/40/EU o okviru za uvođenje inteligentnih prometnih sustava u cestovnom prometu i za veze s ostalim vrstama prijevoza kojom se utvrđuju nova prioritetna područja za razvoj i uporabu specifikacija i normi:
(a) Prioritetno područje I:Usluge ITS-a u području informiranja i mobilnosti,
(b) Prioritetno područje II: Usluge ITS-a u području upravljanja putovanjem, prijevozom i prometom,
(c) Prioritetno područje III: Usluge ITS-a u području cestovne sigurnosti i zaštite,
(d) Prioritetno područje IV: Usluge ITS-a za povezanu, kooperativnu i automatiziranu mobilnost,
te okvir za uvođenje kooperativnih inteligentnih prometni sustava - C-ITS-a.
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: potpredsjednik Vlade i ministar
Oleg Butković
Datum: 19. prosinca 2024. godine
Uputa:
. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "
. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "
. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE