PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O STRANCIMA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
I.USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj: 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Područje ulaska, boravka i rada stranaca u Republici Hrvatskoj uređeno je Zakonom o strancima („Narodne novine", broj: 130/11 i 74/13) koji se primjenjuje od 01. siječnja 2012. godine.
Zakon o strancima sadrži odredbe vezane za ulazak stranaca, vize, reguliranje radno-pravnog statusa, odredbe vezane za spajanje obitelji, srednjoškolsko obrazovanje i studiranje te znanstveno istraživanje u Republici Hrvatskoj, kao i posebne odredbe koje se odnose na državljane država članica Europskoga gospodarskog prostora i članove njihovih obitelji, odobrenje EU plave karte visokokvalificiranim strancima te reguliranje statusa strancima koji imaju stalni boravak u drugoj državi članici Europskog gospodarskog prostora.
Zakon o strancima usklađen je s ukupno 22 direktive, preporuke, odluke i rezolucije europske pravne stečevine. Dakle, kako je riječ o velikom broju odredaba važećeg Zakona o strancima koje su se usklađivale s pravnom stečevinom Europske unije ovim Prijedlogom Zakona žele se ukloniti određeni nedostaci važećeg zakonskog teksta uočenih tijekom provedbe Zakona o strancima te s tim u vezi izvršiti određena nomotehnička poboljšanja kako ne bi bilo dvojbi u primjeni pojedinih odredbi.
Prijedlog Zakona usklađuje se i s dvije nove direktive: Direktivom 2014/36/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja u svrhu zapošljavanja u statusu sezonskih radnika i Direktivom 2014/66/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 15. svibnja 2014. o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja u okviru premještaja unutar društva.
Imajući u vidu osobe na koje se primjenjuje Direktiva Vijeća 2004/38/EZ od 29.4.2004. o pravu državljana Unije i članova njihovih obitelji o slobodi kretanja i boravka na području države članice, članovi obitelji hrvatskih državljana regulirat će status sukladno odredbama Zakona kojima se regulira status državljana trećih zemalja, uz olakšano reguliranje statusa, na način da u postupku odobrenja privremenog boravka neće više morati dokazivati sredstva za uzdržavanje. Reguliranje boravka članova obitelji hrvatskih državljana koji su državljani država članica Europskog gospodarskog prostora, nalazi se u dijelu koji se odnosi na reguliranje boravka državljana država članica Europskog gospodarskog prostora.
Ovim prijedlogom Zakona detaljnije su razrađene odredbe o odbijanju ulaska, odnosno izlaska stranaca iz Republike Hrvatske, kao i mjere koje se poduzimaju prema strancu koji nezakonito boravi u Republici Hrvatskoj.
III.OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVEDBU ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. OBRAZLOŽENJE ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Sukladno članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskog sabora („Narodne novine“, broj: 81/13) predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku, imajući u vidu da je u tijeku EU Pilot postupak br. 7555/15/JUST zbog nepravilnog prenošenja Direktive 2004/38/EZ o slobodi kretanja građana EU-a i članova njihovih obitelji u važeći Zakon o strancima (Narodne novine, broj: 130/11 i 74/13). Slijedom navedenog potrebno je hitno usklađivanje odredbi važećeg Zakona o strancima s odredbama Direktive 2004/38/EZ o slobodi kretanja građana EU-a i članova njihovih obitelji, a s ciljem izbjegavanja mogućnosti pokretanja službenog postupka povrede prava EU protiv Republike Hrvatske.
Također, ovaj Prijedlog Zakona usklađuje se i s dvije nove direktive: Direktivom 2014/36/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja u svrhu zapošljavanja u statusu sezonskih radnika (rok za usklađivanje: 30.09.2016. godine) i Direktivom 2014/66/EU Europskog parlamentai Vijeća od 15. svibnja 2014. o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja u okviru premještaja unutar društva (rok za usklađivanje: 29.11.2016. godine).
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM
KONAČAN PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O STRANCIMA
Članak 1.
U Zakonu o strancima („Narodne novine“, broj: 130/11 i 74/13) u članku 1. stavku 4. podstavku 22. na kraju rečenice umjesto točke stavlja se zarez te se dodaju podstavci 23. i 24. koji glase:
'' - Direktiva 2014/36/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja u svrhu zapošljavanja u statusu sezonskih radnika (SL L 94, 28.3.2014.),
- Direktiva 2014/66/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 15. svibnja 2014. o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja u okviru premještaja unutar društva (SL L 157, 27.5.2014.).''.
Članak 2.
U članku 2. točka 10. mijenja se i glasi:
''10. Sezonski radnik je stranac koji zadržava svoje glavno boravište u trećoj državi te zakonito i privremeno boravi u Republici Hrvatskoj kako bi obavljao djelatnost koja ovisi o izmjeni godišnjih doba u okviru jednog ili više ugovora o radu na određeno vrijeme koje je izravno sklopio s poslodavcem s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj.''.
Točka 12. mijenja se i glasi:
''12. Državljanin treće države je stranac koji nema državljanstvo države članice EGP-a ili Švicarske Konfederacije.''.
U točki 15. na kraju rečenice umjesto točke stavlja se zarez te se dodaju točke 16., 17., 18., 19., 20., 21., 22. i 23. koje glase:
''16. Dozvola boravka je isprava koju strancu na odobrenom privremenom ili stalnom boravak izdaje policijska uprava odnosno policijska postaja, a koja mu omogućuje ulazak i boravak u Republici Hrvatskoj sukladno navedenoj svrsi.
17. Djelatnost koja ovisi o izmjeni godišnjih doba je djelatnost koja je vezana uz određeno doba godine određenim ponavljajućim događajem ili nizom događaja koji su povezani sa sezonskim uvjetima, tijekom kojih razina potrebne radne snage znatno nadilazi onu potrebnu za uobičajeno tekuće poslovanje.
18. Premještaj unutar društva je privremeno upućivanje za profesionalne potrebe ili za potrebe osposobljavanja stranca iz društva s poslovnim nastanom izvan područja EGP-a s kojim je stranac vezan na temelju ugovora o radu prije i za vrijeme premještaja, u subjekt s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj i kada je to primjenjivo, mobilnost između subjekata domaćina s poslovnim nastanom u državi članici EGP-a.
19. Skupina poduzeća su dva ili više trgovačkih društava koja su povezana na sljedeće načine: trgovačko društvo, u odnosu na drugo trgovačko društvo, izravno ili neizravno, drži većinu upisanog kapitala tog trgovačko društva; kontrolira većinu glasova koji su povezani s kapitalom tog trgovačko društva izdanog u dionicama; ima pravo imenovati više od polovice članova upravnog, rukovodećeg ili nadzornog tijela tog trgovačkog društva; ili se trgovačka društva nalaze pod jedinstvenom upravom matičnog društva.
20. Dugotrajno boravište je stalni boravak stečen temeljem 5 godina zakonitog boravka u Republici Hrvatskoj ili drugoj državi članici EGP-a.
21. Osoba s dugotrajnim boravištem je stranac iz glave XI. ovoga Zakona koji je nositelj dozvole boravka na propisanom obrascu koji je izdala druga država članica EGP-a u kojem je uneseno da se radi o državljaninu treće države na dugotrajnom boravištu.
22. Opasnostza javno zdravlje je potencijalno epidemiološka bolest, kako je utvrđena mjerodavnim dokumentima Svjetske zdravstvene organizacije, te druga zarazna bolest ili zarazne bolesti čiji su uzročnici paraziti, ako protiv tih bolesti Republika Hrvatska donosi mjere za zaštitu svojih državljana.
23. Povratak je dragovoljni odlazak odnosno prisilno udaljenje državljanina treće države koji nezakonito boravi u Republici Hrvatskoj u treću državu.''.
Članak 3.
U članku 4. stavak 2. mijenja se i glasi:
''(2) Stranac kojemu je bilateralnim međunarodnim ugovoromograničeno kretanje na određenom području u određenom vremenu, smije se kretati samo na tom području i u vremenu koje je određeno.''.
Granična kontrola obavlja se sukladno zakonu kojim se uređuje nadzor državne granice, a obuhvaća i utvrđivanje uvjeta za ulazak propisanih Zakonikom o schengenskim granicama.''.
Članak 6.
Članak 36. mijenja se i glasi:
''Članak 36.
(1) Strancu koji ne ispunjava uvjete za ulazak iz članka 35. ovoga Zakona može se odobriti ulazak u Republiku Hrvatsku na određenom graničnom prijelazu ako to zahtijevaju ozbiljni humanitarni razlozi, međunarodne obveze ili interes Republike Hrvatske.
(2) O odobrenju ulaska iz stavka 1. ovoga članka policijska postaja nadležna za kontrolu prelaska državne granice donosi rješenje.
(3) Rješenjem iz stavka 2. ovoga članka odredit će se svrha boravka, mjesto i adresasmještaja, vrijeme u kojem može zakonito boraviti u Republici Hrvatskoj, granični prijelaz na kojem mora izaći iz Republike Hrvatske te obveza o dužnosti predaje rješenja policijskom službeniku koji obavlja graničnu kontrolu prilikom izlaska iz Republike Hrvatske. Rješenje se donosi bez saslušanja stranca.
(4) Protiv rješenja iz stavka 2. ovoga može se izjaviti žalba o kojoj odlučuje Povjerenstvo.
(5) U slučaju iz članka 124. stavka 7. ovoga Zakona, strancu se ulazak odobrava na temelju zahtjeva države članice EGP-a.''.
Članak 7.
Članak 38. mijenja se i glasi:
''Članak 38.
(1) O odbijanju ulaska strancu policijska postaja nadležna za kontrolu prelaska državne granice donosi rješenje. Rješenje se donosi bez saslušanja stranca.
(2) Protiv rješenja iz stavka 1. ovoga članka može se izjaviti žalba o kojoj odlučuje Povjerenstvo.
(3) Ako odlazak s graničnog prijelaza u treću državu stranca iz stavka 1. ovoga članka nije moguć niti nakon 8 dana od dana dolaska na granični prijelaz, primijenit će se mjere za osiguranje povratka.''.
Članak 8.
U članku 39. točki 3. iza riječi: ''u Republici Hrvatskoj'' dodaju se riječi: ''odnosno u EGP-u''.
Članak 9.
U članku 40. stavak 2. mijenja se i glasi:
''(2) Strancu će se zabraniti izlazak iz Republike Hrvatske ako:
1. ne posjeduje valjanu putnu ili drugu ispravu koja služi za prelazak državne granice zbog čega mu neće biti odobren ulazak u drugu državu ili prilikom izlaska iz Republike Hrvatske upotrijebi tuđu ili krivotvorenu putnu ili drugu ispravu koja služi za prelazak državne granice ili
2. postoji opravdana sumnja da namjerava izbjeći kazneno ili prekršajno gonjenje, uhićenje, privođenje, dovođenje ili izvršenje kazne zatvora.
3. na zahtjev suda.''.
Članak 10.
U članku 43. stavku 1. iza riječi: ''Zabranjeno je pomaganje'' dodaju se riječi: ''i pokušaj pomaganja''.
U stavku 2. riječi: ''iz članka 107. stavka 5.'' zamjenjuju se riječima:'' iz članka 116. i117.''.
Članak 11.
Članak 45. mijenja se i glasi:
''Članak 45.
(1) Kratkotrajni boravak je boravak stranca određen člankom 5. Zakonika o schengenskim granicama.
(2) Strancem na kratkotrajnom boravku ne smatra se stranac koji:
1.je nezakonito ušao u Republiku Hrvatsku,
2.nema vizu, ako mu je viza potrebna,
3.je iskoristio vizu ili je rok važenja vize istekao,
4. je u prethodnih 180 dana zakonito i/ili nezakonito boravio u Republici Hrvatskoj dulje od 90 dana,
5.je vraćen u Republiku Hrvatsku na temelju readmisijskog ugovora,
6. je izručen u Republiku Hrvatsku na temelju međunarodnog ugovora o izručenju,
7. je s graničnog prijelaza doveden u prostorije suda radi provođenja kaznenog ili prekršajnog postupka, a nije mu odobren ulazak u Republiku Hrvatsku,
8.ima zabranu ulaska i boravka u EGP-u odnosno u Republici Hrvatskoj.''.
Članak 12.
Naslov iznad članka 46. i članak 46 mijenja se i glasi:
''Otkaz kratkotrajnog boravka
Članak 46.
(1) Strancu će se rješenjem otkazati kratkotrajni boravak ako:
1. ne posjeduje valjanu putnu ispravu ili drugu ispravu koja služi za prelazak državne granice,
2. ne opravda svrhu i uvjete ulaska i boravka,
3. ne posjeduje sredstva za uzdržavanje za vrijeme boravka u Republici Hrvatskoj i za povratak u državu iz koje je došao ili za putovanje u treću državu, a za navedene izdatke ne postoji jamstvo iz članka 17. stavka 4. ovoga Zakona,
4. ne podmiri dospjele financijske obveze prema Republici Hrvatskoj,
5. postoji opravdana sumnja da njegov boravak nije korišten u namjeravanu svrhu.
(2) Rješenje o otkazu boravka donosi policijska uprava, odnosno policijska postaja. Protiv rješenja se može izjaviti žalba o kojoj odlučuje Povjerenstvo.
(3) Rješenjem iz stavka 2. ovoga članka određuje se zabrana ulaska i boravka u Republici Hrvatskoj u trajanju od 1 do 3 mjeseca.''.
Članak 13.
U članku 48. stavku 3. iza riječi: ''dolazi radi'' dodaju se riječi: ''spajanja članova uže obitelji s hrvatskim državljaninom,''.
U stavku 4. iza točke na kraju rečenice dodaje se nova rečenica koja glasi: ''Vrijeme boravka tijekom rješavanja zahtjeva računa se kao kratkotrajni boravak.''.
Članak 14.
U članku 55. stavak 3. mijenja se i glasi:
''(3) Privremeni boravak u svrhu spajanja obitelji neće se odobriti članu obitelji stranca kojem je izdana dozvola za boravak i rad za sezonski rad, pružatelju usluga, ostalim neophodnim osobama kako je definirano Protokolom o pristupanju Republike Hrvatske Marakeškom ugovoru o osnivanju Svjetske trgovinske organizacije i dnevnom migrantu.''.
Iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
''(4) Privremeni boravak u svrhu spajanja obitelji neće se odobriti strancu koji traži spajanje obitelji s članom obitelji koji je temeljem njegovog statusa stekao autonomni boravak.''.
Članak 15.
U članku 56. stavku 1. iza točke 2. dodaje se nova točka 3. koja glasi:
''3. registrirani životni partner ili neformalni životni partner,''
Dosadašnje točke 3. i 4. postaju točke 4. i 5.
Dosadašnja točka 3. koja postaje točka 4. mijenja se i glasi:
''4. maloljetna zajednička djeca bračnih i izvanbračnih drugova, maloljetna posvojena djeca bračnih i izvanbračnih drugova te životnih partnera kao imaloljetna djeca svakog od njih, a koja nisu zasnovala vlastitu obitelj,''.
Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
''(3) Prije izdavanja odobrenja za privremeni boravak iz stavka 2. ovoga članka policijska uprava odnosno policijska postaja dužna je zatražiti suglasnost Ministarstva u sjedištu.''.
Dosadašnji stavci 3., 4. i 5. postaju stavci 4., 5. i 6.
Dosadašnji stavak 5. koji postaje stavak 6. mijenja se i glasi:
''(6) Izvanbračna zajednica, u smislu ovoga Zakona, je životna zajednica neudate žene i neoženjenog muškarca koja traje najmanje 3 godine u zajedničkom kućanstvu neposredno prije podnošenja zahtjeva ili kraće ako je u njoj rođeno zajedničko dijete, a neformalno životno partnerstvo, u smislu ovoga Zakona, je zajednica obiteljskog života dviju osoba istog spola, koje nisu sklopile životno partnerstvo pred nadležnim tijelom, ako zajednica traje najmanje 3 godine u zajedničkom kućanstvu neposredno prije podnošenja zahtjeva.''.
Članak 16.
Iza članka 56. dodaje se članak 56.a koji glasi:
''Reguliranje privremenog boravka za člana
obitelji hrvatskog državljanina
Članak 56.a
Član uže obitelji hrvatskog državljanina iz članka 56. stavka 1. ovoga Zakona za odobrenje privremenog boravka u svrhu spajanja obitelji ne mora ispunjavati uvjet iz članka 54. točke 3. ovoga Zakona.''.
Članak 17.
U članku 57. stavak 4. mijenja se i glasi:
''(4) Odredbe ovoga članka na odgovarajući se način primjenjuju i na izvanbračnu zajednicu i životno partnerstvo i u postupku odobrenja autonomnog i stalnog boravka.''.
Članak 18.
U članku 74. stavak 3. mijenja se i glasi:
''(3) Godišnja kvota za zapošljavanje stranaca utvrđuje se u skladu sa stanjem na tržištu rada.''
Stavak 5. mijenja se i glasi:
''(5) Godišnjom kvotom za zapošljavanje stranaca može se utvrditi kvota dozvola za sezonski rad i kvota potvrda o prijavi rada za sezonski rad.''.
Članak 19.
Iza članka 75. dodaje se naslov iznad članka 75.a, 75.b i75.c i članci 75.a, 75.b i 75.c koji glase:
''Sezonski radnici
Članak 75.a
(1) Odobrenje za sezonski rad je:
- potvrda o prijavi rada za sezonski rad ili
- dozvola za boravak i rad za sezonski rad.
(2) Sezonske poslove do 90 dana godišnje može obavljati sezonski radnik temeljem potvrde o prijavi rada za sezonski rad.
(3) Strancu kojemu je za ulazak u Republiku Hrvatsku potrebna viza može se izdati viza za kratkotrajni boravak sukladno glavi III. ovoga Zakona te se u rubriku ''napomene'' unose riječi: ''sezonski rad''.
(4) Potvrda o prijavi rada za sezonski rad može se izdati strancu ako:
1. ima valjanu stranu putnu ispravu za vrijeme važenja potvrde o prijavi rada,
2. ima valjani ugovor o radu odnosno pisanu potvrdu o sklopljenom ugovoru o radu ili odgovarajući dokaz o radu,
3. ima zdravstveno osiguranje,
4. ima osiguran smještaj,
5. ne predstavlja opasnost za javni poredak, nacionalnu sigurnost i javno zdravlje.
(5) Odobrenje za sezonski rad odbit će se ako je priložena dokumentacija prijevarno stečena, prepravljena ili krivotvorena.
(6) Sezonske poslove dulje od 90 dana sezonski radnik može obavljati temeljem dozvole za boravak i rad koja se može izdati s rokom važenja do 6 mjeseci ako su ispunjeni uvjeti iz članka 54. ovoga Zakona uz prilaganje dokaza o osiguranom smještaju te valjanog ugovora o radu odnosno pisane potvrde o sklopljenom ugovoru o radu ili odgovarajućeg dokaza o radu.
(7) Pod osiguranim smještajem za izdavanje odobrenja za sezonski rad smatra se smještaj koji sezonskom radniku osigurava primjeren životni standard tijekom cjelokupnog boravka, a o svakoj promjeni smještaja obavještava se policijska uprava odnosno policijska postaja u roku od 8 dana od dana promjene.
(8) Odobrenje za sezonski rad odbit će se ako se utvrdi da će sezonski radnik postati teret za sustav socijalne skrbi, predstavljati rizik u pogledu nezakonitog useljavanja ili da ne namjerava napustiti Republiku Hrvatsku najkasnije na dan prestanka važenja odobrenja.
(9) Protiv odluke policijske uprave odnosno policijske postaje o izdavanju potvrde o prijavi rada za sezonski rad može se izjaviti žalba o kojoj odlučuje Povjerenstvo.
Produljenje odobrenja za sezonski rad
Članak 75.b
(1) Sezonski radnik na temelju odobrenja za sezonski rad može raditi u Republici Hrvatskoj najdulje 6 mjeseci godišnje nakon čega mora napustiti Republiku Hrvatsku.
(2) Unutar roka od 6 mjeseci godišnje sezonski radnik može jednom produljiti važenje odobrenja za sezonski rad kod istog ili drugog poslodavca. Potvrda o prijavi rada za sezonski rad može se produljiti, ali ukupno trajanje potvrda ne može biti dulje od 90 dana godišnje.
(3) Zahtjev za produljenje odobrenja za sezonski rad podnosi se najkasnije 30 dana policijskoj upravi odnosno policijskoj postaji prije isteka roka važenja navedenog odobrenja.
(4) Sezonskom radniku olakšat će se ponovno izdavanje odobrenja za sezonski rad ako je barem jednom tijekom prethodnih 5 godina imao izdano odobrenje za sezonski rad te nije kršio uvjete ovoga Zakona koji se odnose na sezonske radnike.
Prestanak važenja i poništenje odobrenja za sezonski rad
Članak 75.c
(1) Odobrenje za sezonski rad prestat će važiti ako stranac:
1. obavlja poslove za koje mu nije izdana potvrda o prijavi rada za sezonski rad ili dozvola za boravak i rad za sezonski rad,
2. radi za poslodavca za kojeg mu nije izdana potvrda o prijavi rada za sezonski rad ili dozvola za boravak i rad za sezonski rad,
3. prestanu postojati uvjeti za izdavanje odobrenja za sezonski rad.
(2) Odobrenje za sezonski rad može prestati važiti ako:
1. poslodavac krši propise o radu, zdravstvenom ili mirovinskom osiguranju odnosno odredbe ovoga Zakona koje se odnose na rad ili
2. je poslodavac u postupku stečaja sukladno posebnom propisu ili je bio u tom postupku ili ne obavlja gospodarsku aktivnost.
(3) Dozvola za boravak i rad za sezonski rad prestat će važiti ako stranac ima zabranu ulaska i boravka.
(4) Odredba da će odobrenje za sezonski rad prestati važiti ako poslodavac krši propise o radu odnosno odredbe ovoga Zakona koje se odnose na rad ili je poslodavac u postupku stečaja sukladno posebnom propisu ili je bilo u tom postupku ili ne obavlja gospodarsku aktivnost, ne primjenjuje se na sezonskog radnika koji podnosi zahtjev za odobrenje za sezonski rad kod drugog poslodavca kada se navedeno kršenje propisa odnosi na prvog poslodavca.
(5) Odobrenje za sezonski rad poništit će se ako je priložena dokumentacija prijevarno stečena, prepravljena ili krivotvorena.
(6) Protiv odluke policijske uprave odnosno policijske postaje iz stavka 1., 2., 3. i 5. ovoga članka može se izjaviti žalba o kojoj odlučuje Povjerenstvo.''.
Članak 20.
U članku 76. stavku 1. točki 2. riječi i zarez: ''pružateljima usluga,'' brišu se.
Točka 4. mijenja se i glasi:
'' 4. strancu premještenom unutar društva i strancu koji dolazi na temelju dugoročne mobilnosti,''.
U točki 15. na kraju rečenice umjesto točke stavlja se zarez te se dodaju točke 16. i 17. koje glase:
''16. osobi s dugotrajnim boravištem u drugoj državi članici EGP-a,
17. ostalim neophodnim osobama kako je definirano Protokolom o pristupanju Republike Hrvatske Marakeškom ugovoru o osnivanju Svjetske trgovinske organizacije.''.
Članak 21.
U članku 78. stavku 3. točka 3. mijenja se i glasi:
''3. njegova mjesečna bruto plaća iznosi najmanje visinu prosječne mjesečne bruto isplaćene plaće u Republici Hrvatskoj prema službeno objavljenom podatku nadležnog tijela za statistiku, dok stranac koji se samozapošljava u vlastitom obrtu mora dokazati da iznos ostvaren dohotkom od samostalnog rada iznosi najmanje visinu prosječne mjesečne neto isplaćene plaće u Republici Hrvatskoj prema službeno objavljenom podatku nadležnog tijela za statistiku,''.
Članak 22.
Iza članka 79. dodaju se članci 79.a, 79.b, 79.c i 79.dkoji glase:
''Stranac premješten unutar društva
Članak 79.a
(1) Osoba premještena unutar društva je stranac koji je rukovoditelj, stručnjak ili pripravnik vezan ugovorom o radu s trgovačkim društvom koje ima poslovni nastan u trećoj državi koje ga privremeno premješta za profesionalne potrebe ili za potrebe osposobljavanja u trgovačko društvo, podružnicu ili predstavništvo (u daljnjem tekstu: subjekt) s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj.
(2) Osoba premještena unutar društva je:
1. rukovoditelj - osoba na vodećem položaju koja u prvom redu upravlja poslovanjem subjekta s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj i koja se uglavnom nalazi pod općim nadzorom ili prima smjernice od uprave ili dioničara trgovačkog društva ili osobe koja obnaša istovjetnu dužnost; taj položaj obuhvaća: upravljanje subjektom domaćinom ili odjelom ili pododjelom subjekta domaćina; nadzor i kontrolu rada drugog nadzornog, stručnog ili rukovodećeg osoblja; ovlast za preporučivanje zapošljavanja, otpuštanja ili drugog djelovanja u vezi s osobljem;
2. stručnjak - osoba koja radi unutar skupine trgovačkih društava, a koja posjeduje specijalizirano znanje od ključne važnosti za područja djelovanja, tehnike ili rukovođenje subjekta s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj. Pri procjeni takvog znanja uzima se u obzir ne samo znanje specifično za subjekta domaćina već i ima li ta osoba visoki stupanj stručne osposobljenosti, uključujući odgovarajuće stručno iskustvo, za vrstu posla ili aktivnost koja zahtijeva specifično tehničko znanje, uključujući moguće članstvo u ovlaštenoj strukovnoj udruzi;
3. pripravnik - osoba koja posjeduje sveučilišnu diplomu, a koja je premještena u subjekt s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj u svrhu karijernog razvoja ili kako bi sudjelovala u osposobljavanju u poslovnim tehnikama ili metodama i plaćena je za vrijeme tog premještaja.
(3) Dozvola za boravak i rad izvan godišnje kvote može se odobriti osobi premještenoj unutar društva koja ispunjava uvjete iz članka 54. ovoga Zakona i ako:
1. subjekt s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj i trgovačko društvo s poslovnim nastanom u trećoj državi pripadaju istom trgovačkom društvu ili skupini trgovačkih društava,
2. je zaposlen unutar istog trgovačkog društva ili skupine trgovačkih društava u neprekinutom razdoblju od najmanje 12 mjeseci neposredno prije dana premještaja unutar društva u slučaju rukovoditelja i stručnjaka te u neprekinutom razdoblju od najmanje 6 mjeseci u slučaju pripravnika,
3. priloži ugovor o radu i potvrdu o premještaju iz kojih je vidljivo da ima prava iz članka 86. stavka 5. i 6. ovoga Zakona,
4.ima potrebne stručne kvalifikacije i iskustvo potrebno subjektu s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj u koji treba biti premješten kao rukovoditelj ili stručnjak ili u slučaju pripravnika, potrebnu sveučilišnu diplomu,
5. plaća koju prima nije manja od plaće koju primaju zaposleni u Republici Hrvatskoj koji rade na usporedivim položajima u skladu s primjenjivim zakonima ili kolektivnim ugovorima ili praksom,
6. glavna svrha osnivanja subjekta u Republici Hrvatskoj nije olakšavanjereguliranja boravka osoba premještenih unutar društva,
7. premještaj unutar društva nije duži od 3 godine za rukovoditelje i stručnjake odnosno godine dana za pripravnike.
(4) Dozvola za boravak i rad iz stavka 3. ovoga članka odbit će se ako je priložena dokumentacija prijevarno stečena, prepravljena ili krivotvorena.
(5) Najdulje trajanje premještaja za rukovoditelje i stručnjake je 3 godine, a za pripravnike 1 godina, nakon čega su dužni napustiti Republiku Hrvatsku, osim ako reguliraju boravak po drugoj osnovi.
(6) Zahtjev za odobrenje dozvole za boravak i rad za osobu premještenu unutar društva može se podnijeti nakon isteka roka od 6 mjeseci od isteka važenja dozvole za boravak i rad koja je bila odobrena sukladno stavku 3. ovoga članka.
(7) Stranac koji se premješta na rad u više država članica EGP-a zahtjev za dozvolu za boravak i rad iz stavka 3. ovoga članka podnosi policijskoj upravi odnosno policijskoj postaji ako je trajanje premještaja u Republici Hrvatskoj dulje od trajanja premještaja u drugim državama članicama EGP-a.
(8) Osoba premještena unutar društva temeljem odobrene dozvole za boravak i rad može raditi u svakom subjektu s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj koji pripada trgovačkom društvu ili skupini trgovačkih društava u trećoj državi.
(9) Osoba premještena unutar društva ima prava propisana člankom 86. stavkom 5. i 6. ovoga Zakona, kao i pravo na slobodu udruživanja, povezivanja i članstva u organizaciji koja predstavlja radnike ili poslodavce ili u bilo kojoj strukovnoj organizaciji, uključujući prava i davanja koja pružaju takve organizacije, ne dovodeći u pitanje posebne propise o javnom poretku i nacionalnoj sigurnosti.
(10) Član obitelji osobe premještene unutar društva ostvaruje pravo na rad i samozapošljavanje sukladno odredbama ovoga Zakona.
(11) Republika Hrvatska na zahtjev druge države članice EGP-a bez formalnosti i bez odgađanja dopušta ponovni ulazak osobi premještenoj unutar društva kojoj je u Republici Hrvatskoj odobrena dozvola za boravak i rad iz stavka 3. ovoga članka i članovima njezine obitelji ako mu je:
- u drugoj državi članici EGP-a prestao boravak koji mu je odobren temeljem mobilnosti,
- prestala važiti dozvola za boravak i rad u Republici Hrvatskoj, a osoba je u drugoj državi članici EGP-a boravila tijekom razdoblja mobilnosti.
Kratkoročna mobilnost
Članak 79.b
Stranac koji ima valjanu dozvolu izdanu u svrhu premještaja unutar društva, a koju je izdala druga država članica EGP-a može raditi u subjektu s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj koji pripada istom trgovačkom društvu ili skupini trgovačkih društava u razdoblju do 90 dana u bilo kojem razdoblju od 180 dana, bez obveze ishođenja dozvole za boravak i rad ili potvrde o prijavi rada.
Dugoročna mobilnost
Članak 79.c
(1) Dozvola za boravak i rad temeljem dugoročne mobilnosti može se odobriti strancu koji ima valjanu dozvolu izdanu u svrhu premještaja unutar društva, a koju je izdala druga država članica EGP-a i koji namjerava raditi dulje od 90 dana u subjektu s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj koji pripada istom trgovačkom društvu ili skupini trgovačkih društava.
(2) Stranac zahtjev iz stavka 1. ovoga članka podnosi u policijskoj upravi odnosno policijskoj postaji ili u diplomatskoj misiji odnosno konzularnom uredu Republike Hrvatske.
(3) Dozvola za boravak i rad temeljem dugoročne mobilnosti može se odobriti strancu ako:
1. ima valjanu stranu putnu ispravu,
2. subjekt s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj i trgovačko društvo s poslovnim nastanom u trećoj državi pripadaju istom trgovačkom društvu ili skupini trgovačkih društava,
3. priloži ugovor o radu i potvrdu o premještaju,
4. dostavi adresu stanovanja u Republici Hrvatskoj,
5. nema zabranu ulaska i boravka u EGP-u odnosno u Republici Hrvatskoj i
6. ne predstavlja opasnost za javni poredak, nacionalnu sigurnost ili javno zdravlje.
(4) Zahtjev iz stavka 2. ovoga članka odbit će se ako:
1. je priložena dokumentacija prijevarno stečena, prepravljena ili krivotvorena,
2. nema prava iz članka 86. stavka 5. i 6. ovoga Zakona,
3. je premještaj unutar društva dulji od 3 godine za rukovoditelje i stručnjake te dulji od 1 godine za pripravnike,
4. dozvola izdana u svrhu premještaja unutar društva izdana u drugoj državi članici EGP-a istekne tijekom postupka.
(5) Stranac može raditi u Republici Hrvatskoj dok se ne odluči o zahtjevu za odobrenje dozvole za boravak i rad iz stavka 2. ovoga članka ako je zahtjev podnijet prije isteka kratkotrajnog boravka i ima valjanu dozvolu izdanu u svrhu premještaja unutar društva koju je izdala druga država članica EGP-a.
(6) O odobrenju dozvole za boravak i rad temeljem dugoročne mobilnosti, njenom produženju ili odluci na temelju koje je stranac dužan napustiti Republiku Hrvatsku, policijska uprava odnosno policijska postaja će obavijestiti nadležno tijelo druge države članice EGP-a u kojoj stranac ima valjanu dozvolu izdanu u svrhu premještaja unutar društva.
Članak 79.d
Dozvola za boravak i rad izdana temeljem članka 79.a i članka 79.c poništit će se ako je:
- glavna svrha osnivanja subjekta u Republici Hrvatskoj olakšavanje reguliranja boravka stranaca premještenih unutar društva,
- priložena dokumentacija prijevarno stečena, prepravljena ili krivotvorena.''.
Članak 23.
Članak 81. mijenja se i glasi:
''Članak 81.
Zahtjev za izdavanje dozvole za boravak i rad ili potvrde o prijavi rada za sezonski rad može se odbiti ako:
1. poslodavac krši propise o radu, oporezivanju, zdravstvenom ili mirovinskom osiguranju odnosno odredbe ovoga Zakona koje se odnose na rad ili
2. je poslodavac u postupku stečaja sukladno posebnom propisu ili je bio u tom postupku ili ne obavlja gospodarsku aktivnost ili
3. stranac krši odredbe ovoga Zakona koje se odnose na ulazak, boravak ili rad ili
4. stranac ili poslodavac nije podmirio izrečenu novčanu kaznu.''.
Članak 24.
U članku 82. iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
''(2) Potvrda o prijavi rada za sezonski rad do 90 dana godišnje izdaje se sukladno članku 74. stavku 5. i članku 75.a ovoga Zakona''.
Dosadašnji stavci 2., 3., 4. i 5. postaju stavci 3., 4., 5. i 6.
U dosadašnjem stavku 2. koji postaje stavak 3. riječi: '' i 15.'' zamjenjuju se riječima: ''i 19.''.
Članak 25.
U članku 83. stavku 2. iza točke 1. dodaje se nova točka 2. koja glasi:
''2. prateće izvjestiteljsko, organizacijsko i tehničko osoblje na sportskim priredbama i natjecanjima,''.
Dosadašnja točka 2. postaje točka 3.
Članak 26.
U članku 93. stavku 1. točka 1. mijenja se i glasi:
''1. boravak na temelju izdane dozvole za boravak i rad sezonskim radnicima, pružateljima usluga, dnevnim migrantima, raspoređenim radnicima, osobama premještenim unutar društva, ostalim neophodnim osobama kako je definirano Protokolom o pristupanju Republike Hrvatske Marakeškom ugovoru o osnivanju Svjetske trgovinske organizacije te boravak odobren članovima obitelji stranaca premještenih unutar društva i raspoređenih stranaca,''.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O STRANCIMA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj: 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Područje ulaska, boravka i rada stranaca u Republici Hrvatskoj uređeno je Zakonom o strancima („Narodne novine", broj: 130/11 i 74/13) koji se primjenjuje od 01. siječnja 2012. godine.
Zakon o strancima sadrži odredbe vezane za ulazak stranaca, vize, reguliranje radno-pravnog statusa, odredbe vezane za spajanje obitelji, srednjoškolsko obrazovanje i studiranje te znanstveno istraživanje u Republici Hrvatskoj, kao i posebne odredbe koje se odnose na državljane država članica Europskoga gospodarskog prostora i članove njihovih obitelji, odobrenje EU plave karte visokokvalificiranim strancima te reguliranje statusa strancima koji imaju stalni boravak u drugoj državi članici Europskog gospodarskog prostora.
Zakon o strancima usklađen je s ukupno 22 direktive, preporuke, odluke i rezolucije europske pravne stečevine. Dakle, kako je riječ o velikom broju odredaba važećeg Zakona o strancima koje su se usklađivale s pravnom stečevinom Europske unije ovim Prijedlogom Zakona žele se ukloniti određeni nedostaci važećeg zakonskog teksta uočenih tijekom provedbe Zakona o strancima te s tim u vezi izvršiti određena nomotehnička poboljšanja kako ne bi bilo dvojbi u primjeni pojedinih odredbi.
Prijedlog Zakona usklađuje se i s dvije nove direktive: Direktivom 2014/36/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja u svrhu zapošljavanja u statusu sezonskih radnika i Direktivom 2014/66/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 15. svibnja 2014. o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja u okviru premještaja unutar društva.
Imajući u vidu osobe na koje se primjenjuje Direktiva Vijeća 2004/38/EZ od 29.4.2004. o pravu državljana Unije i članova njihovih obitelji o slobodi kretanja i boravka na području države članice, članovi obitelji hrvatskih državljana regulirat će status sukladno odredbama Zakona kojima se regulira status državljana trećih zemalja, uz olakšano reguliranje statusa, na način da u postupku odobrenja privremenog boravka neće više morati dokazivati sredstva za uzdržavanje. Reguliranje boravka članova obitelji hrvatskih državljana koji su državljani država članica Europskog gospodarskog prostora, nalazi se u dijelu koji se odnosi na reguliranje boravka državljana država članica Europskog gospodarskog prostora.
Ovim prijedlogom Zakona detaljnije su razrađene odredbe o odbijanju ulaska, odnosno izlaska stranaca iz Republike Hrvatske, kao i mjere koje se poduzimaju prema strancu koji nezakonito boravi u Republici Hrvatskoj.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVEDBU ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske .
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
IV. OBRAZLOŽENJE ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Sukladno članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskog sabora („Narodne novine“, broj: 81/13) predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku, imajući u vidu da je u tijeku EU Pilot postupak br. 7555/15/JUST zbog nepravilnog prenošenja Direktive 2004/38/EZ o slobodi kretanja građana EU-a i članova njihovih obitelji u važeći Zakon o strancima (Narodne novine, broj: 130/11 i 74/13). Slijedom navedenog potrebno je hitno usklađivanje odredbi važećeg Zakona o strancima s odredbama Direktive 2004/38/EZ o slobodi kretanja građana EU-a i članova njihovih obitelji, a s ciljem izbjegavanja mogućnosti pokretanja službenog postupka povrede prava EU protiv Republike Hrvatske.
Također, ovaj Prijedlog Zakona usklađuje se i s dvije nove direktive: Direktivom 2014/36/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja u svrhu zapošljavanja u statusu sezonskih radnika (rok za usklađivanje: 30.09.2016. godine) i Direktivom 2014/66/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 15. svibnja 2014. o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja u okviru premještaja unutar društva (rok za usklađivanje: 29.11.2016. godine).
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
KONAČAN PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O STRANCIMA
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 1.
U Zakonu o strancima („Narodne novine“, broj: 130/11 i 74/13) u članku 1. stavku 4. podstavku 22. na kraju rečenice umjesto točke stavlja se zarez te se dodaju podstavci 23. i 24. koji glase:
'' - Direktiva 2014/36/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja u svrhu zapošljavanja u statusu sezonskih radnika (SL L 94, 28.3.2014.),
- Direktiva 2014/66/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 15. svibnja 2014. o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja u okviru premještaja unutar društva (SL L 157, 27.5.2014.).''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 2.
U članku 2. točka 10. mijenja se i glasi:
''10. Sezonski radnik je stranac koji zadržava svoje glavno boravište u trećoj državi te zakonito i privremeno boravi u Republici Hrvatskoj kako bi obavljao djelatnost koja ovisi o izmjeni godišnjih doba u okviru jednog ili više ugovora o radu na određeno vrijeme koje je izravno sklopio s poslodavcem s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj.''.
Točka 12. mijenja se i glasi:
''12. Državljanin treće države je stranac koji nema državljanstvo države članice EGP-a ili Švicarske Konfederacije.''.
U točki 15. na kraju rečenice umjesto točke stavlja se zarez te se dodaju točke 16., 17., 18., 19., 20., 21., 22. i 23. koje glase:
''16. Dozvola boravka je isprava koju strancu na odobrenom privremenom ili stalnom boravak izdaje policijska uprava odnosno policijska postaja, a koja mu omogućuje ulazak i boravak u Republici Hrvatskoj sukladno navedenoj svrsi.
17. Djelatnost koja ovisi o izmjeni godišnjih doba je djelatnost koja je vezana uz određeno doba godine određenim ponavljajućim događajem ili nizom događaja koji su povezani sa sezonskim uvjetima, tijekom kojih razina potrebne radne snage znatno nadilazi onu potrebnu za uobičajeno tekuće poslovanje.
18. Premještaj unutar društva je privremeno upućivanje za profesionalne potrebe ili za potrebe osposobljavanja stranca iz društva s poslovnim nastanom izvan područja EGP-a s kojim je stranac vezan na temelju ugovora o radu prije i za vrijeme premještaja, u subjekt s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj i kada je to primjenjivo, mobilnost između subjekata domaćina s poslovnim nastanom u državi članici EGP-a.
19. Skupina poduzeća su dva ili više trgovačkih društava koja su povezana na sljedeće načine: trgovačko društvo, u odnosu na drugo trgovačko društvo, izravno ili neizravno, drži većinu upisanog kapitala tog trgovačko društva; kontrolira većinu glasova koji su povezani s kapitalom tog trgovačko društva izdanog u dionicama; ima pravo imenovati više od polovice članova upravnog, rukovodećeg ili nadzornog tijela tog trgovačkog društva; ili se trgovačka društva nalaze pod jedinstvenom upravom matičnog društva.
20. Dugotrajno boravište je stalni boravak stečen temeljem 5 godina zakonitog boravka u Republici Hrvatskoj ili drugoj državi članici EGP-a.
21. Osoba s dugotrajnim boravištem je stranac iz glave XI. ovoga Zakona koji je nositelj dozvole boravka na propisanom obrascu koji je izdala druga država članica EGP-a u kojem je uneseno da se radi o državljaninu treće države na dugotrajnom boravištu.
22. Opasnostza javno zdravlje je potencijalno epidemiološka bolest, kako je utvrđena mjerodavnim dokumentima Svjetske zdravstvene organizacije, te druga zarazna bolest ili zarazne bolesti čiji su uzročnici paraziti, ako protiv tih bolesti Republika Hrvatska donosi mjere za zaštitu svojih državljana.
23. Povratak je dragovoljni odlazak odnosno prisilno udaljenje državljanina treće države koji nezakonito boravi u Republici Hrvatskoj u treću državu.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 3.
U članku 4. stavak 2. mijenja se i glasi:
''(2) Stranac kojemu je bilateralnim međunarodnim ugovorom ograničeno kretanje na određenom području u određenom vremenu, smije se kretati samo na tom području i u vremenu koje je određeno.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 4.
U članku 6. stavku 3. riječi: „privremeni boravak, stalni boravak ili“ brišu se.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 5.
Članak 35. mijenja se i glasi:
'' Članak 35.
Granična kontrola obavlja se sukladno zakonu kojim se uređuje nadzor državne granice, a obuhvaća i utvrđivanje uvjeta za ulazak propisanih Zakonikom o schengenskim granicama.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 6.
Članak 36. mijenja se i glasi:
''Članak 36.
(1) Strancu koji ne ispunjava uvjete za ulazak iz članka 35. ovoga Zakona može se odobriti ulazak u Republiku Hrvatsku na određenom graničnom prijelazu ako to zahtijevaju ozbiljni humanitarni razlozi, međunarodne obveze ili interes Republike Hrvatske.
(2) O odobrenju ulaska iz stavka 1. ovoga članka policijska postaja nadležna za kontrolu prelaska državne granice donosi rješenje.
(3) Rješenjem iz stavka 2. ovoga članka odredit će se svrha boravka, mjesto i adresa smještaja, vrijeme u kojem može zakonito boraviti u Republici Hrvatskoj, granični prijelaz na kojem mora izaći iz Republike Hrvatske te obveza o dužnosti predaje rješenja policijskom službeniku koji obavlja graničnu kontrolu prilikom izlaska iz Republike Hrvatske. Rješenje se donosi bez saslušanja stranca.
(4) Protiv rješenja iz stavka 2. ovoga može se izjaviti žalba o kojoj odlučuje Povjerenstvo.
(5) U slučaju iz članka 124. stavka 7. ovoga Zakona, strancu se ulazak odobrava na temelju zahtjeva države članice EGP-a.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 7.
Članak 38. mijenja se i glasi:
''Članak 38.
(1) O odbijanju ulaska strancu policijska postaja nadležna za kontrolu prelaska državne granice donosi rješenje. Rješenje se donosi bez saslušanja stranca.
(2) Protiv rješenja iz stavka 1. ovoga članka može se izjaviti žalba o kojoj odlučuje Povjerenstvo.
(3) Ako odlazak s graničnog prijelaza u treću državu stranca iz stavka 1. ovoga članka nije moguć niti nakon 8 dana od dana dolaska na granični prijelaz, primijenit će se mjere za osiguranje povratka.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 8.
U članku 39. točki 3. iza riječi: ''u Republici Hrvatskoj'' dodaju se riječi: ''odnosno u EGP-u''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 9.
U članku 40. stavak 2. mijenja se i glasi:
''(2) Strancu će se zabraniti izlazak iz Republike Hrvatske ako:
1. ne posjeduje valjanu putnu ili drugu ispravu koja služi za prelazak državne granice zbog čega mu neće biti odobren ulazak u drugu državu ili prilikom izlaska iz Republike Hrvatske upotrijebi tuđu ili krivotvorenu putnu ili drugu ispravu koja služi za prelazak državne granice ili
2. postoji opravdana sumnja da namjerava izbjeći kazneno ili prekršajno gonjenje, uhićenje, privođenje, dovođenje ili izvršenje kazne zatvora.
3. na zahtjev suda.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 10.
U članku 43. stavku 1. iza riječi: ''Zabranjeno je pomaganje'' dodaju se riječi: ''i pokušaj pomaganja''.
U stavku 2. riječi: ''iz članka 107. stavka 5.'' zamjenjuju se riječima:'' iz članka 116. i 117.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 11.
Članak 45. mijenja se i glasi:
''Članak 45.
(1) Kratkotrajni boravak je boravak stranca određen člankom 5. Zakonika o schengenskim granicama.
(2) Strancem na kratkotrajnom boravku ne smatra se stranac koji:
1. je nezakonito ušao u Republiku Hrvatsku,
2. nema vizu, ako mu je viza potrebna,
3. je iskoristio vizu ili je rok važenja vize istekao,
4. je u prethodnih 180 dana zakonito i/ili nezakonito boravio u Republici Hrvatskoj dulje od 90 dana,
5. je vraćen u Republiku Hrvatsku na temelju readmisijskog ugovora,
6. je izručen u Republiku Hrvatsku na temelju međunarodnog ugovora o izručenju,
7. je s graničnog prijelaza doveden u prostorije suda radi provođenja kaznenog ili prekršajnog postupka, a nije mu odobren ulazak u Republiku Hrvatsku,
8. ima zabranu ulaska i boravka u EGP-u odnosno u Republici Hrvatskoj.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 12.
Naslov iznad članka 46. i članak 46 mijenja se i glasi:
''Otkaz kratkotrajnog boravka
Članak 46.
(1) Strancu će se rješenjem otkazati kratkotrajni boravak ako:
1. ne posjeduje valjanu putnu ispravu ili drugu ispravu koja služi za prelazak državne granice,
2. ne opravda svrhu i uvjete ulaska i boravka,
3. ne posjeduje sredstva za uzdržavanje za vrijeme boravka u Republici Hrvatskoj i za povratak u državu iz koje je došao ili za putovanje u treću državu, a za navedene izdatke ne postoji jamstvo iz članka 17. stavka 4. ovoga Zakona,
4. ne podmiri dospjele financijske obveze prema Republici Hrvatskoj,
5. postoji opravdana sumnja da njegov boravak nije korišten u namjeravanu svrhu.
(2) Rješenje o otkazu boravka donosi policijska uprava, odnosno policijska postaja. Protiv rješenja se može izjaviti žalba o kojoj odlučuje Povjerenstvo.
(3) Rješenjem iz stavka 2. ovoga članka određuje se zabrana ulaska i boravka u Republici Hrvatskoj u trajanju od 1 do 3 mjeseca.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 13.
U članku 48. stavku 3. iza riječi: ''dolazi radi'' dodaju se riječi: ''spajanja članova uže obitelji s hrvatskim državljaninom,''.
U stavku 4. iza točke na kraju rečenice dodaje se nova rečenica koja glasi: ''Vrijeme boravka tijekom rješavanja zahtjeva računa se kao kratkotrajni boravak.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 14.
U članku 55. stavak 3. mijenja se i glasi:
''(3) Privremeni boravak u svrhu spajanja obitelji neće se odobriti članu obitelji stranca kojem je izdana dozvola za boravak i rad za sezonski rad, pružatelju usluga, ostalim neophodnim osobama kako je definirano Protokolom o pristupanju Republike Hrvatske Marakeškom ugovoru o osnivanju Svjetske trgovinske organizacije i dnevnom migrantu.''.
Iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
''(4) Privremeni boravak u svrhu spajanja obitelji neće se odobriti strancu koji traži spajanje obitelji s članom obitelji koji je temeljem njegovog statusa stekao autonomni boravak.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 15.
U članku 56. stavku 1. iza točke 2. dodaje se nova točka 3. koja glasi:
''3. registrirani životni partner ili neformalni životni partner,''
Dosadašnje točke 3. i 4. postaju točke 4. i 5.
Dosadašnja točka 3. koja postaje točka 4. mijenja se i glasi:
''4. maloljetna zajednička djeca bračnih i izvanbračnih drugova, maloljetna posvojena djeca bračnih i izvanbračnih drugova te životnih partnera kao i maloljetna djeca svakog od njih, a koja nisu zasnovala vlastitu obitelj,''.
Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
''(3) Prije izdavanja odobrenja za privremeni boravak iz stavka 2. ovoga članka policijska uprava odnosno policijska postaja dužna je zatražiti suglasnost Ministarstva u sjedištu.''.
Dosadašnji stavci 3., 4. i 5. postaju stavci 4., 5. i 6.
Dosadašnji stavak 5. koji postaje stavak 6. mijenja se i glasi:
''(6) Izvanbračna zajednica, u smislu ovoga Zakona, je životna zajednica neudate žene i neoženjenog muškarca koja traje najmanje 3 godine u zajedničkom kućanstvu neposredno prije podnošenja zahtjeva ili kraće ako je u njoj rođeno zajedničko dijete, a neformalno životno partnerstvo, u smislu ovoga Zakona, je zajednica obiteljskog života dviju osoba istog spola, koje nisu sklopile životno partnerstvo pred nadležnim tijelom, ako zajednica traje najmanje 3 godine u zajedničkom kućanstvu neposredno prije podnošenja zahtjeva.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 16.
Iza članka 56. dodaje se članak 56.a koji glasi:
''Reguliranje privremenog boravka za člana
obitelji hrvatskog državljanina
Članak 56.a
Član uže obitelji hrvatskog državljanina iz članka 56. stavka 1. ovoga Zakona za odobrenje privremenog boravka u svrhu spajanja obitelji ne mora ispunjavati uvjet iz članka 54. točke 3. ovoga Zakona.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 17.
U članku 57. stavak 4. mijenja se i glasi:
''(4) Odredbe ovoga članka na odgovarajući se način primjenjuju i na izvanbračnu zajednicu i životno partnerstvo i u postupku odobrenja autonomnog i stalnog boravka.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 18.
U članku 74. stavak 3. mijenja se i glasi:
''(3) Godišnja kvota za zapošljavanje stranaca utvrđuje se u skladu sa stanjem na tržištu rada.''
Stavak 5. mijenja se i glasi:
''(5) Godišnjom kvotom za zapošljavanje stranaca može se utvrditi kvota dozvola za sezonski rad i kvota potvrda o prijavi rada za sezonski rad.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 19.
Iza članka 75. dodaje se naslov iznad članka 75.a, 75.b i 75.c i članci 75.a, 75.b i 75.c koji glase:
''Sezonski radnici
Članak 75.a
(1) Odobrenje za sezonski rad je:
- potvrda o prijavi rada za sezonski rad ili
- dozvola za boravak i rad za sezonski rad.
(2) Sezonske poslove do 90 dana godišnje može obavljati sezonski radnik temeljem potvrde o prijavi rada za sezonski rad.
(3) Strancu kojemu je za ulazak u Republiku Hrvatsku potrebna viza može se izdati viza za kratkotrajni boravak sukladno glavi III. ovoga Zakona te se u rubriku ''napomene'' unose riječi: ''sezonski rad''.
(4) Potvrda o prijavi rada za sezonski rad može se izdati strancu ako:
1. ima valjanu stranu putnu ispravu za vrijeme važenja potvrde o prijavi rada,
2. ima valjani ugovor o radu odnosno pisanu potvrdu o sklopljenom ugovoru o radu ili odgovarajući dokaz o radu,
3. ima zdravstveno osiguranje,
4. ima osiguran smještaj,
5. ne predstavlja opasnost za javni poredak, nacionalnu sigurnost i javno zdravlje.
(5) Odobrenje za sezonski rad odbit će se ako je priložena dokumentacija prijevarno stečena, prepravljena ili krivotvorena.
(6) Sezonske poslove dulje od 90 dana sezonski radnik može obavljati temeljem dozvole za boravak i rad koja se može izdati s rokom važenja do 6 mjeseci ako su ispunjeni uvjeti iz članka 54. ovoga Zakona uz prilaganje dokaza o osiguranom smještaju te valjanog ugovora o radu odnosno pisane potvrde o sklopljenom ugovoru o radu ili odgovarajućeg dokaza o radu.
(7) Pod osiguranim smještajem za izdavanje odobrenja za sezonski rad smatra se smještaj koji sezonskom radniku osigurava primjeren životni standard tijekom cjelokupnog boravka, a o svakoj promjeni smještaja obavještava se policijska uprava odnosno policijska postaja u roku od 8 dana od dana promjene.
(8) Odobrenje za sezonski rad odbit će se ako se utvrdi da će sezonski radnik postati teret za sustav socijalne skrbi, predstavljati rizik u pogledu nezakonitog useljavanja ili da ne namjerava napustiti Republiku Hrvatsku najkasnije na dan prestanka važenja odobrenja.
(9) Protiv odluke policijske uprave odnosno policijske postaje o izdavanju potvrde o prijavi rada za sezonski rad može se izjaviti žalba o kojoj odlučuje Povjerenstvo.
Produljenje odobrenja za sezonski rad
Članak 75.b
(1) Sezonski radnik na temelju odobrenja za sezonski rad može raditi u Republici Hrvatskoj najdulje 6 mjeseci godišnje nakon čega mora napustiti Republiku Hrvatsku.
(2) Unutar roka od 6 mjeseci godišnje sezonski radnik može jednom produljiti važenje odobrenja za sezonski rad kod istog ili drugog poslodavca. Potvrda o prijavi rada za sezonski rad može se produljiti, ali ukupno trajanje potvrda ne može biti dulje od 90 dana godišnje.
(3) Zahtjev za produljenje odobrenja za sezonski rad podnosi se najkasnije 30 dana policijskoj upravi odnosno policijskoj postaji prije isteka roka važenja navedenog odobrenja.
(4) Sezonskom radniku olakšat će se ponovno izdavanje odobrenja za sezonski rad ako je barem jednom tijekom prethodnih 5 godina imao izdano odobrenje za sezonski rad te nije kršio uvjete ovoga Zakona koji se odnose na sezonske radnike.
Prestanak važenja i poništenje odobrenja za sezonski rad
Članak 75.c
(1) Odobrenje za sezonski rad prestat će važiti ako stranac:
1. obavlja poslove za koje mu nije izdana potvrda o prijavi rada za sezonski rad ili dozvola za boravak i rad za sezonski rad,
2. radi za poslodavca za kojeg mu nije izdana potvrda o prijavi rada za sezonski rad ili dozvola za boravak i rad za sezonski rad,
3. prestanu postojati uvjeti za izdavanje odobrenja za sezonski rad.
(2) Odobrenje za sezonski rad može prestati važiti ako:
1. poslodavac krši propise o radu, zdravstvenom ili mirovinskom osiguranju odnosno odredbe ovoga Zakona koje se odnose na rad ili
2. je poslodavac u postupku stečaja sukladno posebnom propisu ili je bio u tom postupku ili ne obavlja gospodarsku aktivnost.
(3) Dozvola za boravak i rad za sezonski rad prestat će važiti ako stranac ima zabranu ulaska i boravka.
(4) Odredba da će odobrenje za sezonski rad prestati važiti ako poslodavac krši propise o radu odnosno odredbe ovoga Zakona koje se odnose na rad ili je poslodavac u postupku stečaja sukladno posebnom propisu ili je bilo u tom postupku ili ne obavlja gospodarsku aktivnost, ne primjenjuje se na sezonskog radnika koji podnosi zahtjev za odobrenje za sezonski rad kod drugog poslodavca kada se navedeno kršenje propisa odnosi na prvog poslodavca.
(5) Odobrenje za sezonski rad poništit će se ako je priložena dokumentacija prijevarno stečena, prepravljena ili krivotvorena.
(6) Protiv odluke policijske uprave odnosno policijske postaje iz stavka 1., 2., 3. i 5. ovoga članka može se izjaviti žalba o kojoj odlučuje Povjerenstvo.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 20.
U članku 76. stavku 1. točki 2. riječi i zarez: ''pružateljima usluga,'' brišu se.
Točka 4. mijenja se i glasi:
'' 4. strancu premještenom unutar društva i strancu koji dolazi na temelju dugoročne mobilnosti,''.
U točki 15. na kraju rečenice umjesto točke stavlja se zarez te se dodaju točke 16. i 17. koje glase:
''16. osobi s dugotrajnim boravištem u drugoj državi članici EGP-a,
17. ostalim neophodnim osobama kako je definirano Protokolom o pristupanju Republike Hrvatske Marakeškom ugovoru o osnivanju Svjetske trgovinske organizacije.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 21.
U članku 78. stavku 3. točka 3. mijenja se i glasi:
''3. njegova mjesečna bruto plaća iznosi najmanje visinu prosječne mjesečne bruto isplaćene plaće u Republici Hrvatskoj prema službeno objavljenom podatku nadležnog tijela za statistiku, dok stranac koji se samozapošljava u vlastitom obrtu mora dokazati da iznos ostvaren dohotkom od samostalnog rada iznosi najmanje visinu prosječne mjesečne neto isplaćene plaće u Republici Hrvatskoj prema službeno objavljenom podatku nadležnog tijela za statistiku,''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 22.
Iza članka 79. dodaju se članci 79.a, 79.b, 79.c i 79.d koji glase:
''Stranac premješten unutar društva
Članak 79.a
(1) Osoba premještena unutar društva je stranac koji je rukovoditelj, stručnjak ili pripravnik vezan ugovorom o radu s trgovačkim društvom koje ima poslovni nastan u trećoj državi koje ga privremeno premješta za profesionalne potrebe ili za potrebe osposobljavanja u trgovačko društvo, podružnicu ili predstavništvo (u daljnjem tekstu: subjekt) s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj.
(2) Osoba premještena unutar društva je:
1. rukovoditelj - osoba na vodećem položaju koja u prvom redu upravlja poslovanjem subjekta s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj i koja se uglavnom nalazi pod općim nadzorom ili prima smjernice od uprave ili dioničara trgovačkog društva ili osobe koja obnaša istovjetnu dužnost; taj položaj obuhvaća: upravljanje subjektom domaćinom ili odjelom ili pododjelom subjekta domaćina; nadzor i kontrolu rada drugog nadzornog, stručnog ili rukovodećeg osoblja; ovlast za preporučivanje zapošljavanja, otpuštanja ili drugog djelovanja u vezi s osobljem;
2. stručnjak - osoba koja radi unutar skupine trgovačkih društava, a koja posjeduje specijalizirano znanje od ključne važnosti za područja djelovanja, tehnike ili rukovođenje subjekta s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj. Pri procjeni takvog znanja uzima se u obzir ne samo znanje specifično za subjekta domaćina već i ima li ta osoba visoki stupanj stručne osposobljenosti, uključujući odgovarajuće stručno iskustvo, za vrstu posla ili aktivnost koja zahtijeva specifično tehničko znanje, uključujući moguće članstvo u ovlaštenoj strukovnoj udruzi;
3. pripravnik - osoba koja posjeduje sveučilišnu diplomu, a koja je premještena u subjekt s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj u svrhu karijernog razvoja ili kako bi sudjelovala u osposobljavanju u poslovnim tehnikama ili metodama i plaćena je za vrijeme tog premještaja.
(3) Dozvola za boravak i rad izvan godišnje kvote može se odobriti osobi premještenoj unutar društva koja ispunjava uvjete iz članka 54. ovoga Zakona i ako:
1. subjekt s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj i trgovačko društvo s poslovnim nastanom u trećoj državi pripadaju istom trgovačkom društvu ili skupini trgovačkih društava,
2. je zaposlen unutar istog trgovačkog društva ili skupine trgovačkih društava u neprekinutom razdoblju od najmanje 12 mjeseci neposredno prije dana premještaja unutar društva u slučaju rukovoditelja i stručnjaka te u neprekinutom razdoblju od najmanje 6 mjeseci u slučaju pripravnika,
3. priloži ugovor o radu i potvrdu o premještaju iz kojih je vidljivo da ima prava iz članka 86. stavka 5. i 6. ovoga Zakona,
4. ima potrebne stručne kvalifikacije i iskustvo potrebno subjektu s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj u koji treba biti premješten kao rukovoditelj ili stručnjak ili u slučaju pripravnika, potrebnu sveučilišnu diplomu,
5. plaća koju prima nije manja od plaće koju primaju zaposleni u Republici Hrvatskoj koji rade na usporedivim položajima u skladu s primjenjivim zakonima ili kolektivnim ugovorima ili praksom,
6. glavna svrha osnivanja subjekta u Republici Hrvatskoj nije olakšavanje reguliranja boravka osoba premještenih unutar društva,
7. premještaj unutar društva nije duži od 3 godine za rukovoditelje i stručnjake odnosno godine dana za pripravnike.
(4) Dozvola za boravak i rad iz stavka 3. ovoga članka odbit će se ako je priložena dokumentacija prijevarno stečena, prepravljena ili krivotvorena.
(5) Najdulje trajanje premještaja za rukovoditelje i stručnjake je 3 godine, a za pripravnike 1 godina, nakon čega su dužni napustiti Republiku Hrvatsku, osim ako reguliraju boravak po drugoj osnovi.
(6) Zahtjev za odobrenje dozvole za boravak i rad za osobu premještenu unutar društva može se podnijeti nakon isteka roka od 6 mjeseci od isteka važenja dozvole za boravak i rad koja je bila odobrena sukladno stavku 3. ovoga članka.
(7) Stranac koji se premješta na rad u više država članica EGP-a zahtjev za dozvolu za boravak i rad iz stavka 3. ovoga članka podnosi policijskoj upravi odnosno policijskoj postaji ako je trajanje premještaja u Republici Hrvatskoj dulje od trajanja premještaja u drugim državama članicama EGP-a.
(8) Osoba premještena unutar društva temeljem odobrene dozvole za boravak i rad može raditi u svakom subjektu s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj koji pripada trgovačkom društvu ili skupini trgovačkih društava u trećoj državi.
(9) Osoba premještena unutar društva ima prava propisana člankom 86. stavkom 5. i 6. ovoga Zakona, kao i pravo na slobodu udruživanja, povezivanja i članstva u organizaciji koja predstavlja radnike ili poslodavce ili u bilo kojoj strukovnoj organizaciji, uključujući prava i davanja koja pružaju takve organizacije, ne dovodeći u pitanje posebne propise o javnom poretku i nacionalnoj sigurnosti.
(10) Član obitelji osobe premještene unutar društva ostvaruje pravo na rad i samozapošljavanje sukladno odredbama ovoga Zakona.
(11) Republika Hrvatska na zahtjev druge države članice EGP-a bez formalnosti i bez odgađanja dopušta ponovni ulazak osobi premještenoj unutar društva kojoj je u Republici Hrvatskoj odobrena dozvola za boravak i rad iz stavka 3. ovoga članka i članovima njezine obitelji ako mu je:
- u drugoj državi članici EGP-a prestao boravak koji mu je odobren temeljem mobilnosti,
- prestala važiti dozvola za boravak i rad u Republici Hrvatskoj, a osoba je u drugoj državi članici EGP-a boravila tijekom razdoblja mobilnosti.
Kratkoročna mobilnost
Članak 79.b
Stranac koji ima valjanu dozvolu izdanu u svrhu premještaja unutar društva, a koju je izdala druga država članica EGP-a može raditi u subjektu s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj koji pripada istom trgovačkom društvu ili skupini trgovačkih društava u razdoblju do 90 dana u bilo kojem razdoblju od 180 dana, bez obveze ishođenja dozvole za boravak i rad ili potvrde o prijavi rada.
Dugoročna mobilnost
Članak 79.c
(1) Dozvola za boravak i rad temeljem dugoročne mobilnosti može se odobriti strancu koji ima valjanu dozvolu izdanu u svrhu premještaja unutar društva, a koju je izdala druga država članica EGP-a i koji namjerava raditi dulje od 90 dana u subjektu s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj koji pripada istom trgovačkom društvu ili skupini trgovačkih društava.
(2) Stranac zahtjev iz stavka 1. ovoga članka podnosi u policijskoj upravi odnosno policijskoj postaji ili u diplomatskoj misiji odnosno konzularnom uredu Republike Hrvatske.
(3) Dozvola za boravak i rad temeljem dugoročne mobilnosti može se odobriti strancu ako:
1. ima valjanu stranu putnu ispravu,
2. subjekt s poslovnim nastanom u Republici Hrvatskoj i trgovačko društvo s poslovnim nastanom u trećoj državi pripadaju istom trgovačkom društvu ili skupini trgovačkih društava,
3. priloži ugovor o radu i potvrdu o premještaju,
4. dostavi adresu stanovanja u Republici Hrvatskoj,
5. nema zabranu ulaska i boravka u EGP-u odnosno u Republici Hrvatskoj i
6. ne predstavlja opasnost za javni poredak, nacionalnu sigurnost ili javno zdravlje.
(4) Zahtjev iz stavka 2. ovoga članka odbit će se ako:
1. je priložena dokumentacija prijevarno stečena, prepravljena ili krivotvorena,
2. nema prava iz članka 86. stavka 5. i 6. ovoga Zakona,
3. je premještaj unutar društva dulji od 3 godine za rukovoditelje i stručnjake te dulji od 1 godine za pripravnike,
4. dozvola izdana u svrhu premještaja unutar društva izdana u drugoj državi članici EGP-a istekne tijekom postupka.
(5) Stranac može raditi u Republici Hrvatskoj dok se ne odluči o zahtjevu za odobrenje dozvole za boravak i rad iz stavka 2. ovoga članka ako je zahtjev podnijet prije isteka kratkotrajnog boravka i ima valjanu dozvolu izdanu u svrhu premještaja unutar društva koju je izdala druga država članica EGP-a.
(6) O odobrenju dozvole za boravak i rad temeljem dugoročne mobilnosti, njenom produženju ili odluci na temelju koje je stranac dužan napustiti Republiku Hrvatsku, policijska uprava odnosno policijska postaja će obavijestiti nadležno tijelo druge države članice EGP-a u kojoj stranac ima valjanu dozvolu izdanu u svrhu premještaja unutar društva.
Članak 79.d
Dozvola za boravak i rad izdana temeljem članka 79.a i članka 79.c poništit će se ako je:
- glavna svrha osnivanja subjekta u Republici Hrvatskoj olakšavanje reguliranja boravka stranaca premještenih unutar društva,
- priložena dokumentacija prijevarno stečena, prepravljena ili krivotvorena.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 23.
Članak 81. mijenja se i glasi:
''Članak 81.
Zahtjev za izdavanje dozvole za boravak i rad ili potvrde o prijavi rada za sezonski rad može se odbiti ako:
1. poslodavac krši propise o radu, oporezivanju, zdravstvenom ili mirovinskom osiguranju odnosno odredbe ovoga Zakona koje se odnose na rad ili
2. je poslodavac u postupku stečaja sukladno posebnom propisu ili je bio u tom postupku ili ne obavlja gospodarsku aktivnost ili
3. stranac krši odredbe ovoga Zakona koje se odnose na ulazak, boravak ili rad ili
4. stranac ili poslodavac nije podmirio izrečenu novčanu kaznu.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 24.
U članku 82. iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
''(2) Potvrda o prijavi rada za sezonski rad do 90 dana godišnje izdaje se sukladno članku 74. stavku 5. i članku 75.a ovoga Zakona''.
Dosadašnji stavci 2., 3., 4. i 5. postaju stavci 3., 4., 5. i 6.
U dosadašnjem stavku 2. koji postaje stavak 3. riječi: '' i 15.'' zamjenjuju se riječima: ''i 19.''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 25.
U članku 83. stavku 2. iza točke 1. dodaje se nova točka 2. koja glasi:
''2. prateće izvjestiteljsko, organizacijsko i tehničko osoblje na sportskim priredbama i natjecanjima,''.
Dosadašnja točka 2. postaje točka 3.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 26.
U članku 93. stavku 1. točka 1. mijenja se i glasi:
''1. boravak na temelju izdane dozvole za boravak i rad sezonskim radnicima, pružateljima usluga, dnevnim migrantima, raspoređenim radnicima, osobama premještenim unutar društva, ostalim neophodnim osobama kako je definirano Protokolom o pristupanju Republike Hrvatske Marakeškom ugovoru o osnivanju Svjetske trgovinske organizacije te boravak odobren članovima obitelji stranaca premještenih unutar društva i raspoređenih stranaca,''.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih p