OPĆE INFORMACIJE (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)
Predmet Poziva: ulaganje u razvoj integrirane višenamjenske infrastrukture kroz rekonstrukciju i/ili izgradnju i opremanje višenamjenske infrastrukture na području Urbane aglomeracije Rijeka.
Svrha Poziva: rekonstrukcija i/ili izgradnja i opremanje višenamjenske javne, društvene, kulturne, sportsko-rekreacijske infrastrukture te obnova/uređenje javnih površina i prostora radi osiguranja adekvatnih prostora za događaje i aktivnosti od interesa za opće dobro, ljepši izgled naselja i kvalitetniju infrastrukturu u cilju poboljšanja kvalitete života i sigurnost stanovnika na području Urbane aglomeracije Rijeka. Ovaj Poziv promiče Novi europski Bauhaus (u daljnjem tekstu: NEB) – kreativnu i interdisciplinarnu inicijativu Europske komisije kojoj je cilj unaprijediti društvo provođenjem kreativnih projekata koji su utemeljeni na estetici i kvaliteti iskustva, održivosti i uključivosti uz primjenu radnih načela: participativni proces, transdisciplinarni pristup i povezanost aktivnosti na više razina.
Pokazatelji: Za potrebe praćenja postignuća, prijavitelj je obvezan na razini projektnog prijedloga navesti konkretne vrijednosti pokazatelja koje će ostvariti svojim projektom. Radi se o sljedećim pokazateljima koji se navode u prijavnom obrascu:
Pokazatelj ostvarenja
Mjerna jedinica
Učestalost izvještavanja
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća
RSO5.1.1. – Stvoreni ili obnovljeni prostor u urbanim područjima
kvadratni metri
po završetku provedbe projekta
Opis: Stvoreni ili obnovljeni prostor (objekti i javne površine u vlasništvu općina, gradova, područne (regionalne) samouprave, Republike Hrvatske ili pravnih osoba kojima je osnivač jedinica lokalne/područne (regionalne) samouprave ili Republika Hrvatska) na kojima će biti izgrađena nova ili će se obnoviti postojeća infrastruktura (zelena infrastruktura, brownfield lokacije, višenamjenska infrastruktura, javne površine i prostori), a predstavljaju vrijedan prostorni resurs unutar urbanog područja gdje se provodi ITU mehanizam koji se može prenamijeniti i urediti za potrebe stanovništva ili ekonomski isplative investicije.
Pokazatelj mjeri ukupnu korisnu površinu zgrade prema čl. 3. Zakona o gradnji i površinu zemljišta koje je predmet obnove (ovisno o tome što je primjenjivo).
O ostvarenju pokazatelja izvještava se jednokratno po isteku razdoblja provedbe projekta (u završnom izvješću o provedbi).
Početna vrijednost je 0.
Izvori provjere: pravomoćna uporabna dozvola te dokument kojim je moguće utvrditi površinu infrastrukture koja je predmet ulaganja (npr. Izjava izvođača o izvedenim radovima, geodetski snimak izvedenog stanja te završno izvješće nadzornog inženjera ukoliko je primjenjivo i sl.)
Pokazatelj rezultata
Mjerna jedinica
Učestalost izvještavanja
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća
RSR5.1.2. – Obnovljeno i uređeno zemljište u urbanim područjima
kvadratni metri
po završetku provedbe projekta
Opis: Površina obnovljenog ili uređenog zemljišta u urbanim područjima koja je podržana projektom i koja će se upotrebljavati za ponovnu izgradnju i upotrebu područja (kao što su zelene površine, socijalno stanovanje, gospodarske, kulturne, sportske ili društvene aktivnosti i dr. svrhe).
Pokazatelj mjeri ukupnu površinu zemljišta koje je predmet obnove i uređenja.
Početna vrijednost je 0.
Izvori provjere: pravomoćna uporabna dozvola te dokument kojim je moguće utvrditi površinu zemljišta koje je predmet ulaganja (npr. Izjava izvođača o izvedenim radovima, geodetski snimak izvedenog stanja te završno izvješće nadzornog inženjera ukoliko je primjenjivo i sl.)
U slučaju neostvarenja pokazatelja navedenih u Ugovoru, nadležno tijelo ima pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja.
Financijska alokacija, indikativni iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva Poziva: 4.115.187,37EUR.
Najviši, odnosno najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva:
najviši iznos: 3.300.000,00EUR
najniži iznos: 500.000,00 EUR
Najviši mogući udio bespovratnih sredstava je 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta.
Sufinanciranje projekta od strane Prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) u sklopu ovog Poziva je obvezno. Prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) se obvezuje osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova Projekta te iznosa bespovratnih sredstava dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova u sklopu ovog Poziva;
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova.
U sklopu ovog Poziva, a po sklapanju Ugovora, korisnik ima pravo zatražiti predujam. Ukupni iznos predujma ne može biti viši od 30% iznosa dodijeljenih bespovratnih sredstava.
Korisnik može potraživati troškove po metodi nadoknade, metodi plaćanja ili kombinacijom navedenih metoda sukladno odredbama Općih uvjeta .
UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Bespovratna sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog Poziva ne smatraju se državnom potporom u smislu članka 107. stavka 1. ugovora o funkcioniranju Europske unije (u daljnjem tekstu: UFEU).
Razdoblje provedbe projekta započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta koje ne može biti ranije od 1. siječnja 2021. godine te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti
Inicijalno procijenjeno trajanje provedbe je 36 mjeseci.
Razdoblje provedbe projekta bit će jasno definirano u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava.
Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga ne smije biti fizički završen ili u cijelosti proveden prije podnošenja projektnog prijedloga, neovisno o tome jesu li izvršena sva povezana plaćanja.
Prihvatljivi prijavitelji u okviru ovog Poziva su jedinice lokalne samouprave iz obuhvata Urbane aglomeracije Rijeka (dalje u tekstu: JLS)definirane Odlukom Gradskog vijeća Grada Rijeke o proširenju Urbane aglomeracije Rijeka i utvrđivanju Konačnog prijedloga obuhvata Urbane aglomeracije Rijeka od 30. studenoga 2021. (KLASA:021-05/21-01/119; URBROJ:2170-01-16-00-21-2) prema kojoj u obuhvat ulazi 14 JLS-ova s područja Primorsko-goranske županije i to: Grad Rijeka, Grad Bakar, Grad Kastav, Grad Kraljevica, Grad Opatija, Općina Čavle, Općina Jelenje, Općina Klana, Općina Kostrena, Općina Lovran, Općina Matulji, Općina Mošćenička Draga, Općina Omišalj, Općina Viškovo.
Partnerstvo je prihvatljivo. Prihvatljivi partneri su jedinice lokalne samouprave iz obuhvata Urbane aglomeracije Rijeka.
Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u partnerstvu. Prijavitelj može imati više od jednog partnera.
Partner/i moraju ispunjavati sve uvjete prihvatljivosti kao i prijavitelj.
Partnerstvo se dokazuje Sporazumom o partnerstvu (Prilog 6. Sporazum o partnerstvu) između prijavitelja (potencijalnog Korisnika) i partnera, koji se prilaže uz projektnu prijavu.
Nedostavljanje Sporazuma o partnerstvu u skladu s uvjetima Poziva razlog je za isključenje projektnog prijedloga iz postupka dodjele.
Prijavitelj je, neovisno o postojanju partnerstva, odgovoran za provedbu projekta.
Kriteriji za isključenje Prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo)
U okviru ovog Poziva, sredstva se ne mogu dodijeliti ukoliko je prijavitelj u jednoj od situacija opisanih obveznim kriterijima za isključenje Prijavitelja:
a)ako je protiv prijavitelja(i partnera, ako je primjenjivo) i/ili osobe ovlaštene za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za bilo koje od sljedećih kaznenih djela, odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena za njihovo zastupanje, koji se odnose na: sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, uključujući zločinačko udruženje, počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, uključujući javno poticanje na terorizam, novačenje za terorizam, obuka za terorizam, putovanje u svrhu terorizma, terorističko udruženje, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima i ropstvo, korupciju, uključujući primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zlouporaba položaja i ovlasti, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, prijevaru, uključujući prijevara u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara;
b)ako je prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom zbog teškog profesionalnog propusta ili drugog djela u smislu kršenja primjenjivih pravila koji se odnose na etičke standarde profesije na način da se to odražava na profesionalni kredibilitet, a riječ je o namjernom djelovanju ili propuštanju ili krajnjoj nepažnji, i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga;
c)ako je prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom za djelo koje za posljedicu ima povredu načela Ugovora o EU i Povelje EU o temeljnim pravima, koja se odnose na zabranu diskriminacije, mržnje i nasilja te njihova poticanja prema grupi ili pojedincu i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
d)ako na temelju pravomoćne, odnosno konačne odluke nadležnog tijela prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili fizička ili pravna osoba koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije ispunila obvezu isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi ugovor kojim se na korištenje dodjeljuju bespovratna sredstva i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako nema poslovni nastan u Republici Hrvatskoj), osim ako je po posebnim propisima oslobođen te obveze;
e)ako je pravomoćnom, odnosno konačnom odlukom nadležnog tijela utvrđeno da je prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izbjegavala fiskalne, socijalne ili bilo koje druge pravne obveze osnivanjem fiktivnog gospodarskog subjekta, ili je takav subjekt osnovan s tim ciljem;
f)ako je prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) u sukobu interesa u postupku dodjele sredstava, odnosno u situaciji u kojoj se dolazi u priliku svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogodovati sebi ili sebi bliskim osobama, društvenim skupinama i organizacijama s ciljem dobivanja sredstava EU, posebice iskorištavanjem situacije postojanja sukoba interesa u odnosu na službenu osobu koja sudjeluje u postupku dodjele sredstava. Sukob interesa razmatra se i kroz članak 61. Uredbe (EU) br. 2018/1046;
g)ako prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) po osnovi konačne ili pravomoćne odluke nadležnog tijela nije vratila sredstva u proračun Republike Hrvatske prema zahtjevu za povrat nadležnog tijela, kako je navedeno u obrascu izjave prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele koji je sastavni dio Poziva, ili grubo nije ispunjavala svoje obveze koje proizlaze iz pravila po kojima se provodi financiranje Unije, ili ih je s namjerom zaobilazila, a što je dovelo do prijevremenog raskidanja ugovornih odnosa i/ili odštetnih zahtjeva;
h)ako je prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) ne udovoljava obvezama u skladu s naloženim povratom, uključivo obvezama koje se odnose na odobrenu obročnu otplatu duga koji predstavlja sredstva državnog proračuna Republike Hrvatske, po osnovi pravomoćne ili konačne odluke nadležnog tijela;
i)ako prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora što ju je dodijelila država članica ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, a potpora je dodijeljena na temelju lažnih, netočnih, nepotpunih i/ili neistinitih izjava prijavitelja;
j)prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije postupala u skladu sa zahtjevima i pravilima trajnosti projekta, zbog čega je država članica morala ili mora vratiti doprinos iz fondova, neovisno o tome o kojem financijskom razdoblju je riječ (financijsko razdoblje 2007.- 2013., financijsko razdoblje 2014.-2020. ili financijsko razdoblje 2021.-2027.).
Potvrda prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) da se ne nalazi u gore navedenim situacijama će se provjeravati putem Obrasca 2 - Izjava prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) o istinitosti podataka.
Svi navedeni razlozi isključenja za koje se naknadno utvrdi da su postojali u trenutku podnošenja projektnog prijedloga osnova su za raskid ugovora, neovisno o tome jesu li u predmetnom ugovoru izrijekom navedeni i je li njihovo postojanje provjeravano tijekom postupka dodjele, uključivo izjavama. Pri tome, ne dovode se u pitanje obvezni ili mogući razlozi za raskid ugovora koji su u samom ugovoru navedeni.
Prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) ne može koristiti institut faktoringa u projektu.
Kako bi bio prihvatljiv za financiranje iz ITP-a, putem ITU mehanizma, projektni prijedlog mora udovoljavati svim utvrđenim kriterijima prihvatljivosti, kako slijede:
Projekt je u skladu s ITP-om te doprinosi ostvarenju specifičnog cilja RSO5.1. (u nastavku: RSO5.1.) ITP-a u odnosu na 1) intervenciju fonda; 2) pokazatelje; 3) vrste intervencija, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se temelji ITP (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac);
Projekt se u potpunosti provodi na području UA Rijeka (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac);
Projekt je usklađen sa SRUARI te drugim relevantnim sektorskim strategijama/programima koje se odnose na specifične ciljeve koji se provode kroz ITU mehanizam (RSO5.1.) (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac);
Financijska održivost projekta – Prijavitelj i, ako je primjenjivo, partner raspolažu potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje troškova održavanja infrastrukture kako bi se osigurala financijska održivost rezultata projekta (provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera te Prijavni obrazac);
Aktivnosti projekta u skladu su s prihvatljivim aktivnostima predmetne dodjele (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac);
Projekt ima riješene imovinsko-pravne odnose i potrebnu razinu spremnosti za provedbu - glavni projekt s troškovnikom (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i popratnu dokumentaciju);
Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije fizički završen ili u cijelosti proveden prije podnošenja projektnog prijedloga, neovisno o tome jesu li izvršena sva povezana plaćanja, te ako je projekt započeo prije podnošenja projektnog prijedloga, poštovan je primjenjivi zakonski okvir (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac);Projekt čiji je očekivani životni vijek najmanje pet godina (članak 73. stavak 2. točka (j) Uredbe (EU) 2021/1060) u skladu je s Tehničkim smjernicama za pripremu infrastrukture za klimatske promjene u razdoblju 2021.-2027. (provjerava se uvidom udostavljenu Procjenu klimatskog potvrđivanja, Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera te popratnu dokumentaciju);
Projekt ne uključuje aktivnosti koje su bile dio operacije koja je bila predmet premještanja u skladu s člankom 66. ili koja bi predstavljala premještanje proizvodne aktivnosti u skladu s člankom 65., stavkom 1., točkom (a) Uredbe (EU) 2021/1060 (provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera);
Projekt nije izravno zahvaćen obrazloženim mišljenjem Komisije u pogledu povrede u skladu s člankom 258. UFEU kojom se ugrožava zakonitost i pravilnost rashoda ili uspješnost operacija (provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera);
Projekt poštuje načelo nekumulativnosti i ne predstavlja dvostruko financiranje (provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera);
Projekt je u skladu sa zakonodavnim zahtjevima u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, osiguravanja rodne ravnopravnost i uzimanja u obzir Povelje Europske unije o temeljnim pravima i Konvencije Ujedinjenih naroda o pravima osoba s invaliditetom (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac, Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera i popratnu dokumentaciju);
Projekt uzima u obzir načelo održivog razvoja te politike Unije o okolišu u skladu s člankom 11. i člankom 191. stavkom 1. UFEU-a (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera);
Projekt obuhvaćen područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća je predmet procjene utjecaja na okoliš ili postupku provjere te je propisno uzeta u obzir procjena alternativnih rješenja na temelju zahtjeva te direktive (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera i popratnu dokumentaciju);
Projekt je u skladu s načelom „ne nanosi bitnu štetu“ (DNSH) odnosno ne podupiru se i ne obavljaju gospodarske djelatnosti kojima se nanosi bitna šteta identificiranim okolišnim ciljevima navedenim u Obrascu 2. Izjava Prijavitelja/Partnera.Na razini Poziva su identificirane mjere kojima se osigurava usklađenosti s načelom DNSH:
oSvi relevantni uređaju za vodu (kuhinja, wc) bit će u dva najbolja razreda potrošnje vode EU vodne oznake – za učinkovitu potrošnju vode (primjer norme EN 13407 ili jednakovrijedno);
oGospodarski subjekti koji izvode radove rekonstrukcije moraju osigurati da će najmanje 70% (težine) neopasnog građevinskog otpada i otpada od rušenja (isključujući prirodno nastali materijal naveden u kategoriji 17 05 04 na Europskom popisu otpada koji je uspostavljen Odlukom 2000/532/EZ) nastalom na gradilištu biti pripremljeno za ponovnu uporabu, recikliranje i oporabu drugog materijala, uključujući postupke zatrpavanja otpadom koji zamjenjuje druge materijala;
oOsigurati da će sva električna i elektronička oprema koja se nabavlja, biti u skladu s EU Direktivom 2009/125/EC za eko-dizajn proizvoda povezanih s energijom, kojom se doprinosi održivom razvitku povećanjem energetske učinkovitosti i razine zaštite okoliša. Sva informatička oprema bit u skladu s EU direktivom 2011/65/EU (RoHS) za ograničavanje upotrebe određenih opasnih supstanci u električnoj i elektroničkoj opremi. Kada završi uporabna faza električne i elektronične opreme, otpadnu električnu i elektroničku opremu sakupljat će i upravljati ovlašteni operater te obrađivati prema hijerarhiji otpada, u skladu s Direktivom 2012/19/EU o otpadnoj električnoj i elektroničkoj opremi;
oZa nove zgrade i adaptacije: izvođači radova dužni su osigurati da građevinski dijelovi i materijali koji se koriste u obnovi zgrade ne sadrže azbest niti tvari koje izazivaju veliku zabrinutost, kako je utvrđeno na temelju popisa tvari za koje je potrebno odobrenje iz Priloga XIV. Uredbi (EZ) br. 1907/2006;
oIzvođači radova koji provode obnovu morat će osigurati da građevinski dijelovi i materijali korišteni u zgradi koji mogu doći u kontakt sa stanarima emitiraju manje od 0,06 mg formaldehida po m3 materijala ili komponente i manje od 0,001 mg kategorija 1A i 1B kancerogeni hlapljivi organski spojevi po m3 materijala ili komponente, nakon ispitivanja u skladu s CEN / TS 16516 i ISO 16000-3 ili drugim usporedivim standardiziranim uvjetima ispitivanja i metodom određivanja;
oPoduzet će se mjere za smanjenje emisije buke, prašine i onečišćujućih tvari tijekom građevinskih radova;
oPri planiranju zelene infrastrukture u urbanim područjima, a u suradnji s odgovarajućim stručnjacima, koristiti primarno autohtone vrste,
oOsigurati dostupnosti pitke vode na javnim prostorima (npr. javne česme i zdenci)
(provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera)
Projekt je u skladu s pravilima koja se odnose na državne potpore (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Iznos traženih bespovratnih sredstava za projekt u okviru je propisanog najmanjeg i najvećeg dopuštenog iznosa bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih troškova koji se mogu dodijeliti temeljem ovog Poziva (točka 1.3. ovih Uputa) (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Usklađenost i doprinos horizontalnim načelima osigurava se kroz relevantne kriterije prihvatljivosti i odabira te prihvatljive aktivnosti. U sklopu kriterija prihvatljivosti, prijavitelj je dužan osigurati uklanjanje arhitektonskih barijera odnosno osigurati pristupačnost građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti u skladu s Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13) odnosno Tehničkim propisom osiguranje pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 12/2023). Tehnički propis stupa na snagu 28. lipnja 2025. godine, a istog dana prestat će važiti Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (»Narodne novine«, broj 78/13).
Uvjeti iz članka 73. stavka 1 i 2 te čl. 9. Uredbe 2021/1060 osigurani su primarno putem primjene kriterija prihvatljivosti kojima se osigurava minimalna usklađenost sa zakonodavnim propisima (neutralan utjecaj) kao preduvjet za prijavu projekta, i to:
izjavom o usklađenosti s Poveljom EU-a o temeljnim pravima i Konvencijom UN-a o pravima osoba s invaliditetom;
Napomena: potrebno je u Prijavnom obrascu navesti popis konkretnih mjera kojima se osigurala pristupačnost te u kojem dijelu su iste navedene/primijenjene u glavnom projektu.
izrađenom procjenom klimatskog potvrđivanja u skladu s Tehničkim smjernicama za pripremu infrastrukture za klimatske promjene u razdoblju 2021.-2027. te propisanim dodatnim zahtjevima koji proizlaze iz DNSH analize.
Napomena: Prijavitelj je dužan provesti „Procjenu klimatskog potvrđivanja“, odnosno proces kojim se sprječava osjetljivost infrastrukture u odnosu na moguće dugoročne klimatske učinke, ukoliko obuhvaća ulaganje u infrastrukturu čiji je životni vijek najmanje pet godina. Upute za izradu Procjene klimatskog potvrđivanja su Prilog 9. ovog Poziva.
Upute predstavljaju informacije o minimalnom sadržaju procjene klimatskog potvrđivanja te služe kao pomoćni alat prijavitelju.
Aktivnosti vezane uz promicanje horizontalnih načela koje se vrednuju u ocjeni kvalitete projektnog prijedloga potrebno je definirati unutar sljedećih kategorija, uz mogućnost identificiranja dodatnih aktivnosti (ako je primjenjivo):
Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije i aktivnosti koje se odnose na:
oPromicanje ravnopravnosti spolova,
oPromicanje načela nediskriminacije;
Pristupačnost za osobe s invaliditetom i aktivnosti koje se odnose na:
oPristupačnost ostalih sadržaja i usluga otvorenih ili namijenjenih javnosti;
Održivi razvoj i aktivnosti koje se odnose na
oZelenu javnu nabavu,
oDoprinos načelu „ne čini bitnu štetu“.
Metodologija za određivanje financijskih ispravaka u slučaju nepoštivanja horizontalnih načela
U slučaju nepoštivanja, odnosno neusklađenosti s minimalnim zahtjevima u pogledu horizontalnih načela tj. poštivanja zakonodavnih uvjeta (neutralni utjecaj), primjenjuje se stopa financijskog ispravka od 100%, odnosno povrat cjelokupnog iznosa isplaćenih bespovratnih sredstava. Primjer: projektom nije osigurana pristupačnost osobama s invaliditetom. U slučaju nepoštivanja, odnosno neostvarenja doprinosa (potpunog ili djelomičnog) horizontalnim načelima koji je vrednovan tijekom postupka odabira projekta (dodjele 18 bespovratnih sredstava), primjenjuje se stopa financijskog ispravka od 5% (u slučaju djelomičnog ostvarenja), odnosno 10% (u slučaju potpunog neostvarenja) od iznosa isplaćenih bespovratnih sredstva. Nadležna tijela (UT i PTPO) mogu donijeti odluku o nepostojanju okolnosti za primjenu financijskog ispravka ili pak odluku o umanjenju financijskog ispravka, uzimajući u obzir specifične okolnosti (popis okolnosti naveden je u točki 1.2. kod opisa metodologije za određivanje financijskih ispravaka zbog neostvarenja pokazatelja, međutim postoci umanjenja u navedenoj tablici nisu primjenjivi na financijske ispravke u slučaju nepoštivanja zahtjeva u pogledu horizontalnih načela).
Proračun projekta treba biti realan i potreban za postizanje očekivanih rezultata, a iskazane cijene trebaju odgovarati tržišnim cijenama. Detaljna pravila prihvatljivosti troškova koja se odnose na ovaj Poziv opisana su niže.
Da bi bili prihvatljivi za financiranje sukladno Ugovoru, troškovi moraju nastati u svrhu provedbe projekta, biti u skladu s prihvatljivim aktivnostima, moraju nastati kod korisnika i/ili
partnera i biti plaćeni od strane korisnika i/ili partnera tijekom razdoblja prihvatljivosti izdataka sukladno st.2, čl. 63 Uredbe 2021/1060.
Prijavitelj je obvezan dostaviti proračun svih planiranih troškova potrebnih za realizaciju projekta, uključujući i iznos neprihvatljivih troškova, pri čemu proračun mora obuhvatiti troškove koji nastaju nakon potpisivanja ugovora i troškove koji su nastali i prije tog trenutka, ali ne prije 1. siječnja 2021. Pri obračunu i dodjeli bespovratnih sredstava u obzir će se uzimati samo prihvatljivi troškovi.
troškovi izrade studije izvodljivosti s analizom troškova i koristi;
troškovi pripreme, izrade i ažuriranja projektno – tehničke dokumentacije (uključuje sve troškove postupaka za ishođenje potrebnih dozvola za konkretnu infrastrukturu koju se planira rekonstruirati i/ ili izgraditi u okviru projekta);
troškovi rekonstrukcije i/ili izgradnje višenamjenske infrastrukture (uključuju sve troškove postupka rekonstrukcije i/ili izgradnje kao i one građevinske postupke koji im prethode do zaključno ishođenja uporabne dozvole) i uređenje okoliša primjerice:
otroškovi građevinsko-obrtničkih radova (pripremni radovi, demontaža i rušenje, zemljani radovi, radovi na rekonstrukciji dijelova konstrukcije, krovopokrivački te instalaterski radovi i sl.);
otroškovi radova na uređenju/rekonstrukciji komunalne infrastrukture te priključaka i instalacija višenamjenske infrastrukture te javnih prostora/površina te sportsko-rekreativnih sadržaja s urbanom opremom;
otroškovi ostalih građevinskih radova potrebnih za provođenje mjera energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije uključujući i ugradnju iste te stavljanje u funkciju (primjerice fotonaponske elektrane, dizalice topline, energetski učinkovita javna rasvjeta i sl.);
otroškovi krajobraznog uređenja;
troškovi opremanja višenamjenske infrastrukture i okoliša (primjerice oprema i namještaj za višenamjensku infrastrukturu, audio-vizualna oprema, sustavi ozvučenja, urbana oprema i sl.);
troškovi nabave i ugradnje punionica za električna vozila;
troškovi upravljanja projektom i administracija (uključuju trošak vanjske usluge za vođenje projekta i troškove plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja i/ili partnera);
troškovi usluge stručnog nadzora građenja i opremanja, projektantskog nadzora, usluga koordinatora zaštite na radu tijekom građenja, usluga voditelja projekta u skladu s čl. 38. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje;
troškovi povezani s provedbom horizontalnih načela;
troškovi promidžbe i vidljivosti projekta.
Troškovi plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja koji će raditi na provedbi projekta planiraju se po fiksnoj stopi visine do 2% izravnih prihvatljivih troškova koji nisu troškovi osoblja, pod uvjetom da izravni troškovi projekta ne obuhvaćaju ugovore o javnim radovima ili ugovore o pružanju robe ili usluge čija vrijednost premašuje pragove utvrđene u članku 4. Direktive 2014/24/EU Europskog parlamenta i Vijeća ( 49) ili u članku 15. Direktive 2014/25/EU Europskog parlamenta i Vijeća, sukladno članku 55., stavku 1. Uredbe (EU) br. 2021/1060.
Izravni trošak osoblja po fiksnoj stopi prijavitelj/korisnik ne mora pravdati popratnom dokumentacijom niti pri podnošenju projektnog prijedloga niti kasnije tijekom razdoblja provedbe projekta (npr. prijavitelj/korisnik ne mora u sklopu dostave zahtjeva za nadoknadom sredstava podnositi dokaze o isplati plaća, evidencije radnog vremena, dokaze o obavljenim prihvatljivim aktivnostima od strane svojih zaposlenika, itd.).
Sva popratna dokumentacija za ostale izravne prihvatljive troškove koji nisu troškovi osoblja i predstavljaju osnovicu za primjenu ove fiksne stope, mora biti dostupna i čuvati se u skladu s Općim uvjetima Ugovora.
Planirani troškovi mogu obuhvatiti i druge troškove za koje je moguće utvrditi da su neophodni za provedbu projektnih aktivnosti i ostvarenje projektnih rezultata, a koji nisu izričito navedeni kao neprihvatljivi troškovi.
Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te nadoknade troškova, otpremnine, potpore i nagrade radnicima;
Kazne, financijske globe i troškovi sudskih i izvansudskih sporova;
Gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj;
Trošak jamstva koja izdaje banka ili druga financijska institucija;
Troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak;
Troškovi povezani s računovodstvenim uslugama i uslugama revizije u okviru operacije/projekta, koju nabavlja korisnik;
Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti.
Popis popratne dokumentacije koji će se zahtijevati od Prijavitelja
Popratna dokumentacija uz Prijavni obrazac:
Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele;
Izjava partnera Korisnika, ako je primjenjivo;
Izjava prijavitelja/partnera o (ne)povrativosti PDV-a;
Sporazum o partnerstvu Korisnika i partnera Korisnika; ako je primjenjivo
Dokaz o vlasništvu: uvidom u zemljišnoknjižne izvatke za čestice koje su predmet ulaganja i/ili ukoliko prijavitelj/partner nije vlasnik pojedine nekretnine/lokacije u koju se ulaže u okviru projekta uvidom u ugovor, sporazum ili sličan dokument o pravu korištenja, građenja, dugoročnom najmu, koncesiji i sl. najmanje za vrijeme razdoblja održivosti projektnih rezultata;
Glavni projekt s troškovnikom;
Pravomoćna građevinska dozvola ili drugi akt koji omogućuje gradnju ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban ili dokaz o podnesenom zahtjevu za izdavanjem akta za građenje ili drugog akta koji omogućuje gradnju ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban;
Studija izvodljivosti s analizom troškova i koristi;
Dokumentacija potrebna za utvrđivanje prihvatljivosti projekta za projekte obuhvaćene područjem primjene Direktive 2011/92/EU, što i kako je primjenjivo:
oRješenje/Mišljenje nadležnog tijela o ocjeni o potrebi provođenja PUO postupka i/ili Rješenje o provedenom PUO postupku i/ili
oRješenje/Mišljenje nadležnog tijela o tome da li je planirani zahvat prihvatljiv za ekološku mrežu te da za isti nije potrebno provesti postupak Glavne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu (prethodna ocjena prihvatljivosti) i/ili
oRješenje nadležnog tijela o provedenom postupku Glavne ocjene.
Procjena klimatskog potvrđivanja te propisani dodatni zahtjevi koji proizlaze iz DNSH analize.
Postupak dodjele započinje zaprimanjem prvog projektnog prijedloga, najranije XXXX 2025. godine, a rok za podnošenje projektnih prijedloga ističe danom u kojem je utvrđeno da je za financiranje odabran projektni prijedlog kojim se iscrpljuju raspoloživa financijska sredstva ovog Poziva, s krajnjim rokom dostave projektnih prijedloga do XXXX 2025. godine.
Projektni prijedlozi se obrađuju i ocjenjuju prema redoslijedu po kojem su predani, a istim redoslijedom se i potpisuju Ugovori za dodjelu bespovratnih sredstava, ovisno o ishodu vrednovanja projektnih prijedloga, do iskorištenja raspoloživih sredstava.
Ocjenjivanje kvalitete projektnog prijedloga izvršit će se sukladno kriterijima odabira utvrđenima u nastavku.
Br.
Kriterij odabira i pitanja za ocjenu kvalitete
Bodovna vrijednost
Maksimalno ostvariva ocjena
Referenca na izvor za provjeru
1.
Vrijednost za novac koju projekt nudi (odnos između iznosa potpore, poduzetih aktivnosti i postizanja ciljeva)
1.1.Doprinos ostvarivanju pokazatelja Integriranog teritorijalnog programa 2021.-2027. (ITP) u okviru specifičnog cilja SC 5.1., kroz koji se provodi ITU mehanizama
Ocjenjuje se u kojoj mjeri projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja RSO5.1.1. – Stvoreni ili obnovljeni prostor u urbanim područjima specifičnoga cilja ITP-a - SC 5.1. Poticanje integriranog i uključivog društvenog i gospodarskog razvoja, razvoja u području okoliša, kulture, prirodne baštine, održivog turizma sigurnosti u urbanim područjima
20 bodova:projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja s više od 5000 m2 stvorenog ili obnovljenog prostora u urbanom području
15 bodova: projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja s manje od 5000 m2 stvorenog ili obnovljenog prostora u urbanom području
20
Prijavni obrazac u sustavu eKohezija, Studija izvodljivosti s analizom troškova i koristi
1.2.Opravdanost proračuna projekata
Ocjenjuje se da li je proračun projekta jasno opisan te jesu li jasno opisani troškovi koji su neophodni za realizaciju projektnih aktivnosti.
8 bodova: Proračun projekta je u potpunosti jasno opisan, odnosno sadrži sva potrebna obrazloženja i sve troškove za realizaciju projektnih aktivnosti
5 bodova: Proračun projekta je djelomično jasno opisan, odnosno ne sadrži sva potrebna obrazloženja te sadrži troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti
8
Prijavni obrazac u sustavu eKohezija
Maksimum:28 bodova / Minimum: 20 bodova
2.
Dizajn i zrelost projekta (odnosi se na utvrđivanje potrebe odnosno problemskog stanja koje projekt rješava te kvalitetu rješenja koje nudi, razinu doprinosa ostvarenju specifičnih ciljeva ITP-a i razinu spremnosti za početak provedbe; obuhvaća pravne, tehničke i organizacijske aspekte)
2.1. Spremnost projekta
Ocjenjuje se spremnost projekta za provedbu u smislu riješenosti imovinskopravnih odnosa, te stupnja pripremljenosti projektno-tehničke dokumentacije
20 bodova:projekt ima akt za građenje ili drugi akt koji omogućuje gradnju ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban
15 bodova:projekt ima izrađenu potrebnu projektno tehničku dokumentaciju, nema akt za građenje ili drugi akt koji omogućuje gradnju ili očitovanje nadležnog tijela da akt o građenju nije potreban, ali je podnesen zahtjev za izdavanjem akta za građenje ili drugog akta koji omogućuje gradnju ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban
20
Popratna dokumentacija
Maksimum:20 bodova Minimum: 15 bodova
3.
Integracija i povezanost s drugim projektima (u kojoj mjeri je projekt integriran odnosno u kojoj se mjeri nastavlja na prethodno provedene intervencije ili na one koje su u provedbi)
3.1. Integracija i sinergija projekta s drugim projektima koji su provedeni ili su u provedbi ili se planiraju provesti na urbanom području
Ocjenjuje se način na koji se projekt povezuje s projektima koji su provedeni ili koji su u provedbi na urbanom području.
20 bodova: u projektnoj prijavi je jasno demonstrirana razina kompatibilnosti i/ili integriranosti s postojećim, prethodno provedenim i drugim projektima urbanog/ lokalnog/regionalnog razvoja financiranog iz ITU mehanizma
15 bodova: u projektnoj prijavi je jasno demonstrirana razina kompatibilnosti i/ili integriranosti s postojećim, prethodno provedenim i drugim projektima urbanog/ lokalnog/ regionalnog razvoja
20
Prijavni obrazac u sustavu eKohezija, Studija izvodljivosti s analizom troškova i koristi
Maksimum:20 bodova / Minimum: 15 bodova
4.
Financijska održivost projekta (odnosi se na strategiju financiranja po završetku provedbe projekta)
4.1. Način financiranja aktivnosti nakon završetka provedbe projekta (uključujući troškove održavanja/ funkcioniranja infrastrukture) i opis upravljanja infrastrukturom
Ocjenjuje se da li su jasno opisani i obrazloženi načini i izvori financiranja aktivnosti i održivosti rezultata 5 godina nakon završetka provedbe projekta (uključujući troškove održavanja/ funkcioniranja infrastrukture).
10 bodova: financijska održivost projekta je u potpunosti demonstrirana, odnosno jasno je opisano upravljanje i održivost rezultata 5 godina nakon završetka provedbe projekta, a izvori financiranja aktivnosti nakon završetka provedbe projekta su na jasan i nedvosmislen način identificirani u projektnom prijedlogu
5 bodova: financijska održivost projekta je djelomično demonstrirana, nije u potpunosti jasno opisano upravljanje i održivost rezultata 5 godina nakon završetka provedbe projekta, a izvori financiranja aktivnosti nakon završetka provedbe projekta su djelomično identificirani
10
Prijavni obrazac u sustavu eKohezija, Studija izvodljivosti s analizom troškova i koristi
5.1.Prijavitelj je osigurao dovoljne stručne, iskustvene i administrativne kapacitete za provedbu projekta te su uloge i odgovornosti članova tima jasno opisane
Ocjenjuje se je li prijavitelj, te kada je primjenjivo, i partner/i, osigurao dovoljne stručne kapacitete za provedbu projekta, odnosno je li jasno opisan projektni tim, uloge i odgovornosti članova projektnog tima u provedbi projekta.
9 bodova: stručni i administrativni kapaciteti adekvatni su za provedbu projekta te je uspostavljen projektni tim, dodijeljene su funkcije i opisane uloge članovima projektnog tima
5 bodova: stručni i administrativni kapaciteti adekvatni su za provedbu projekta, nije uspostavljen projektni tim u potpunosti, ali je opisana metodologija njegove uspostave, uloge i odgovornosti članova projektnog tima / predviđeno je angažiranje vanjskih stručnjaka kao pomoć u provedbi projekta.
9
Prijavni obrazac u sustavu eKohezija,
Studija izvodljivosti s analizom troškova i koristi
Maksimum:9 bodova/ Minimum: 5 bodova
6.
Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti (odnosi se na razinu doprinosa nediskriminaciji, ravnopravnosti žena i muškaraca, integraciji osoba s invaliditetom i ostalim temama obuhvaćenim Poveljom Europske unije o temeljnim pravima i Konvenciji UN-a o pravima osoba s invaliditetom)
6.1. Jesu li identificirane mjere za osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom iznad zakonskog minimuma?
Ocjenjivat će se predviđa li projekt mjere za osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom, koje osiguravaju doprinos iznad propisanog zakonskog minimuma. Prijavitelj je dužan u prijavi navesti broj i naziv mjera.
3 boda:
Projektom su identificirane dvije ili više mjere za osiguravanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom iznad propisanog zakonskog minimuma
2 boda: Projektom je identificirana jedna mjera za osiguravanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom iznad propisanog zakonskog minimuma
0 bodova: projektom nisu identificirane mjere za osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom iznad zakonskog minimuma
3
Prijavni obrazac iz sustava eKohezija
6.2. Jesu li identificirane mjere za promicanje nediskriminacije iznad zakonskog minimuma?
Ocjenjivat će se predviđa li projekt mjere za promicanje nediskriminacije iznad propisanog zakonskog minimuma. Prijavitelj je dužan u prijavi navesti broj i naziv aktivnosti.
1 bod:
Projektom je identificirana jedna ili više mjera za promicanje nediskriminacije po bilo kojoj osnovi iznad propisanog zakonskog minimuma
0 bodova:
Projektom nije identificirana niti jedna mjera za promicanje nediskriminacije iznad propisanog zakonskog minimuma
1
Prijavni obrazac iz sustava eKohezija
6.3. Jesu li identificirane mjere za promicanje ravnopravnosti spolovaiznad zakonskog minimuma?
Ocjenjivat će se predviđa li projekt mjere za promicanje ravnopravnosti spolova iznad propisanogzakonskog minimuma. Prijavitelj je dužan u prijavi navesti broj i naziv mjere.
1 bod:
Projektom je identificirana jedna ili više mjera za promicanje ravnopravnosti spolova iznad propisanog zakonskog minimuma
0 bodova:
Projektom nije identificirana niti jedna mjera za promicanje ravnopravnosti spolova iznad propisanog zakonskog minimuma
Maksimum: 5 bodova / Minimum: 0 bodova
1
Prijavni obrazac iz sustava eKohezija
7.
Promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji (odnosi se na razinu doprinosa promicanja cilja EU za očuvanjem, zaštitom i unaprjeđenjem zaštite okoliša, uključivanja dodatnih okolišnih aspekata kao što su korištenje obnovljivih izvora energije, i/ili unaprjeđenja energetske učinkovitosti i/ili smanjenja korištenja prirodnih resursa te razinu otpornosti na klimatske promjene)
7.1. Jesu li predložene mjere koje doprinose promicanju održivog razvoja i zelenoj tranziciji povrh mjera/aktivnosti propisanih kriterijima prihvatljivosti?
Ocjenjivat će se predviđa li projekt mjere za promicanje održivog razvoja i zelene tranzicije kao npr.: energetsku učinkovitost i/ili učinkovitije korištenje prirodnih resursa i/ili poticanje korištenja obnovljivih izvora energije i sl.
5 bodova: projektom su identificirane ri ili više aktivnost za promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji
3 boda: projektom su identificirane dvije aktivnost za promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji
1 bod: projektom je identificirana jedna aktivnost za promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji
0 bodova: projektom nije identificirana niti jedna aktivnost za promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji
5
Prijavni obrazac
iz sustava eKohezija
Glavni projekt s troškovnikom
Maksimum: 5 bodova / Minimum: 0 bodova
8.1.Pitanje nije isključujuće, odnosno projekt koji ostvari 0 bodova po ovom pitanju neće biti isključen iz postupka dodjele.
Da bi projekt bio ocijenjen kao NEB relevantan, raži se usklađenost s tri NEB temeljne vrijednosti, odnosno ostvarena tri boda u kategorijama "Održivost", "Estetika i kvaliteta iskustva" te "Uključivost".
Ukoliko projekt nije usklađen sa sve tri NEB temeljne vrijednosti, ne može biti ocijenjen NEB relevantnim.
Kako bi projekt bio ocjenjen kao NEB relevantan nužno je da u opisu projekta postoji tekstualno jasno elaborirano objašnjenje koje nedvojbeno dokazuje usklađenost s pojedinim kriterijem ocjenjivanja (primjerice: Izjava (opis situacije) koja odgovara pojedinoj bodovnoj vrijednosti / odgovoru „Da“/“Ne“ i sl.).
1 bod:
ODRŽIVOST – PRENAMIJENITI
Doprinosi li realizacija projekta smanjenju utjecaja na okoliš i prilagodbi klimatskim promjenama, osobito kroz procese pametnog i/ili ponovnog korištenja određenih resursa?
1 bod:
ESTETIKA I KVALITETA ISKUSTVA – AKTIVIRATI
Pokazuje li projekt visoku arhitektonsku, urbanističku i/ili dizajnersku ambiciju, jasno opisujući uključivanje stručnjaka iz navedenih područja u planiranje i definiranje prostornih i/ili oblikovnih karakteristika projekta (npr. kroz javni arhitektonsko-urbanistički ili dizajnerski natječaj, naručenu stručnu prostornu studiju i dr.), uvažavajući i aktivirajući svijest o mjestu i lokalnim prostornim specifičnostima?
1 bod:
UKLJUČIVOST – UKLJUČITI
Osigurava li projekt jednake mogućnosti svima, bez obzira na spol, rasno ili etničko podrijetlo, vjeru ili uvjerenja, ekonomsku moć i/ili seksualnu orijentaciju, dajući prioritet osobama u nepovoljnom položaju i ranjivim društvenim skupinama?
3
Prijavni obrazac iz sustava eKohezija
Maksimum: 3 boda / Minimum 0 bodova
UKUPAN BROJ BODOVA:
Napomena: Kako bi projektni prijedlog bio prihvatljiv za financiranje mora ostvariti minimalni broj bodova propisan za svaki kriterij.
Projektni prijedlog nakon postupka ocjene kriterija odabira može ostvariti maksimalno 100 bodova, a mora ostvariti minimalno 60 bodova jer u suprotnom projekt ne zadovoljava ocjenu kvalitete.
Savjetovanje s javnošću o nacrtu ključnih elemenata ITU Poziva "Višenamjenska infrastruktura na području UA Rijeka"
NACRT ključnih elemenata Poziva na dostavu projektnih prijedloga za e-savjetovanje
Višenamjenska infrastruktura na području UA Rijeka
otvoreni postupak
u modalitetu trajnog Poziva
Sadržaj:
OPĆE INFORMACIJE (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)
Financijska alokacija, indikativni iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Razdoblje provedbe projekta
Prihvatljivost prijavitelja
Kriteriji za isključenje Prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo)
Broj projektnih prijedloga po prijavitelju
Prihvatljivost projekta
Prihvatljive projektne aktivnosti
Horizontalna načela
Popis prihvatljivih i neprihvatljivih troškova
Prihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi
Popis popratne dokumentacije koji će se zahtijevati od Prijavitelja
Rok za predaju projektnog prijedloga
Kriteriji odabira
OPĆE INFORMACIJE (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)
Predmet Poziva: ulaganje u razvoj integrirane višenamjenske infrastrukture kroz rekonstrukciju i/ili izgradnju i opremanje višenamjenske infrastrukture na području Urbane aglomeracije Rijeka.
Svrha Poziva: rekonstrukcija i/ili izgradnja i opremanje višenamjenske javne, društvene, kulturne, sportsko-rekreacijske infrastrukture te obnova/uređenje javnih površina i prostora radi osiguranja adekvatnih prostora za događaje i aktivnosti od interesa za opće dobro, ljepši izgled naselja i kvalitetniju infrastrukturu u cilju poboljšanja kvalitete života i sigurnost stanovnika na području Urbane aglomeracije Rijeka. Ovaj Poziv promiče Novi europski Bauhaus (u daljnjem tekstu: NEB) – kreativnu i interdisciplinarnu inicijativu Europske komisije kojoj je cilj unaprijediti društvo provođenjem kreativnih projekata koji su utemeljeni na estetici i kvaliteti iskustva, održivosti i uključivosti uz primjenu radnih načela: participativni proces, transdisciplinarni pristup i povezanost aktivnosti na više razina.
Pokazatelji: Za potrebe praćenja postignuća, prijavitelj je obvezan na razini projektnog prijedloga navesti konkretne vrijednosti pokazatelja koje će ostvariti svojim projektom. Radi se o sljedećim pokazateljima koji se navode u prijavnom obrascu:
Pokazatelj ostvarenja
Mjerna jedinica
Učestalost izvještavanja
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća
RSO5.1.1. – Stvoreni ili obnovljeni prostor u urbanim područjima
kvadratni metri
po završetku provedbe projekta
Opis : Stvoreni ili obnovljeni prostor (objekti i javne površine u vlasništvu općina, gradova, područne (regionalne) samouprave, Republike Hrvatske ili pravnih osoba kojima je osnivač jedinica lokalne/područne (regionalne) samouprave ili Republika Hrvatska) na kojima će biti izgrađena nova ili će se obnoviti postojeća infrastruktura (zelena infrastruktura, brownfield lokacije, višenamjenska infrastruktura , javne površine i prostori ), a predstavljaju vrijedan prostorni resurs unutar urbanog područja gdje se provodi ITU mehanizam koji se može prenamijeniti i urediti za potrebe stanovništva ili ekonomski isplative investicije.
Pokazatelj mjeri ukupnu korisnu površinu zgrade prema čl. 3. Zakona o gradnji i površinu zemljišta koje je predmet obnove (ovisno o tome što je primjenjivo).
O ostvarenju pokazatelja izvještava se jednokratno po isteku razdoblja provedbe projekta (u završnom izvješću o provedbi).
Početna vrijednost je 0.
Izvori provjere: pravomoćna uporabna dozvola te dokument kojim je moguće utvrditi površinu infrastrukture koja je predmet ulaganja (npr. Izjava izvođača o izvedenim radovima, geodetski snimak izvedenog stanja te završno izvješće nadzornog inženjera ukoliko je primjenjivo i sl.)
Pokazatelj rezultata
Mjerna jedinica
Učestalost izvještavanja
Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća
RSR5.1.2. – Obnovljeno i uređeno zemljište u urbanim područjima
kvadratni metri
po završetku provedbe projekta
Opis : Površina obnovljenog ili uređenog zemljišta u urbanim područjima koja je podržana projektom i koja će se upotrebljavati za ponovnu izgradnju i upotrebu područja (kao što su zelene površine, socijalno stanovanje, gospodarske, kulturne, sportske ili društvene aktivnosti i dr. svrhe).
Pokazatelj mjeri ukupnu površinu zemljišta koje je predmet obnove i uređenja.
Početna vrijednost je 0.
Izvori provjere: pravomoćna uporabna dozvola te dokument kojim je moguće utvrditi površinu zemljišta koje je predmet ulaganja (npr. Izjava izvođača o izvedenim radovima, geodetski snimak izvedenog stanja te završno izvješće nadzornog inženjera ukoliko je primjenjivo i sl.)
U slučaju neostvarenja pokazatelja navedenih u Ugovoru, nadležno tijelo ima pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja.
Financijska alokacija, indikativni iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva Poziva: 4.115.187,37 EUR.
Najviši, odnosno najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva:
Najviši mogući udio bespovratnih sredstava je 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta.
Sufinanciranje projekta od strane Prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) u sklopu ovog Poziva je obvezno. Prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) se obvezuje osigurati:
U sklopu ovog Poziva, a po sklapanju Ugovora, korisnik ima pravo zatražiti predujam. Ukupni iznos predujma ne može biti viši od 30% iznosa dodijeljenih bespovratnih sredstava.
Korisnik može potraživati troškove po metodi nadoknade , metodi plaćanja ili kombinacijom navedenih metoda sukladno odredbama Općih uvjeta .
UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Bespovratna sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog Poziva ne smatraju se državnom potporom u smislu članka 107. stavka 1. ugovora o funkcioniranju Europske unije (u daljnjem tekstu: UFEU).
Razdoblje provedbe projekta
Razdoblje provedbe projekta započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta koje ne može biti ranije od 1. siječnja 2021. godine te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti
Inicijalno procijenjeno trajanje provedbe je 36 mjeseci.
Razdoblje provedbe projekta bit će jasno definirano u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava.
Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga ne smije biti fizički završen ili u cijelosti proveden prije podnošenja projektnog prijedloga, neovisno o tome jesu li izvršena sva povezana plaćanja.
Prihvatljivost prijavitelja
Prihvatljivi prijavitelji u okviru ovog Poziva su jedinice lokalne samouprave iz obuhvata Urbane aglomeracije Rijeka (dalje u tekstu: JLS) definirane Odlukom Gradskog vijeća Grada Rijeke o proširenju Urbane aglomeracije Rijeka i utvrđivanju Konačnog prijedloga obuhvata Urbane aglomeracije Rijeka od 30. studenoga 2021. (KLASA:021-05/21-01/119; URBROJ:2170-01-16-00-21-2) prema kojoj u obuhvat ulazi 14 JLS-ova s područja Primorsko-goranske županije i to: Grad Rijeka, Grad Bakar, Grad Kastav, Grad Kraljevica, Grad Opatija, Općina Čavle, Općina Jelenje, Općina Klana, Općina Kostrena, Općina Lovran, Općina Matulji, Općina Mošćenička Draga, Općina Omišalj, Općina Viškovo.
Partnerstvo je prihvatljivo . Prihvatljivi partneri su jedinice lokalne samouprave iz obuhvata Urbane aglomeracije Rijeka.
Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u partnerstvu. Prijavitelj može imati više od jednog partnera.
Partner/i moraju ispunjavati sve uvjete prihvatljivosti kao i prijavitelj.
Partnerstvo se dokazuje Sporazumom o partnerstvu (Prilog 6. Sporazum o partnerstvu) između prijavitelja (potencijalnog Korisnika) i partnera, koji se prilaže uz projektnu prijavu.
Nedostavljanje Sporazuma o partnerstvu u skladu s uvjetima Poziva razlog je za isključenje projektnog prijedloga iz postupka dodjele.
Prijavitelj je, neovisno o postojanju partnerstva, odgovoran za provedbu projekta.
Kriteriji za isključenje Prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo)
U okviru ovog Poziva, sredstva se ne mogu dodijeliti ukoliko je prijavitelj u jednoj od situacija opisanih obveznim kriterijima za isključenje Prijavitelja:
a) ako je protiv prijavitelja(i partnera, ako je primjenjivo) i/ili osobe ovlaštene za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za bilo koje od sljedećih kaznenih djela, odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena za njihovo zastupanje, koji se odnose na: sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, uključujući zločinačko udruženje, počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, uključujući javno poticanje na terorizam, novačenje za terorizam, obuka za terorizam, putovanje u svrhu terorizma, terorističko udruženje, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima i ropstvo, korupciju, uključujući primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zlouporaba položaja i ovlasti, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, prijevaru, uključujući prijevara u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara;
b) ako je prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom zbog teškog profesionalnog propusta ili drugog djela u smislu kršenja primjenjivih pravila koji se odnose na etičke standarde profesije na način da se to odražava na profesionalni kredibilitet, a riječ je o namjernom djelovanju ili propuštanju ili krajnjoj nepažnji, i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga;
c) ako je prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom za djelo koje za posljedicu ima povredu načela Ugovora o EU i Povelje EU o temeljnim pravima, koja se odnose na zabranu diskriminacije, mržnje i nasilja te njihova poticanja prema grupi ili pojedincu i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga
d) ako na temelju pravomoćne, odnosno konačne odluke nadležnog tijela prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili fizička ili pravna osoba koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije ispunila obvezu isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi ugovor kojim se na korištenje dodjeljuju bespovratna sredstva i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako nema poslovni nastan u Republici Hrvatskoj), osim ako je po posebnim propisima oslobođen te obveze;
e) ako je pravomoćnom, odnosno konačnom odlukom nadležnog tijela utvrđeno da je prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izbjegavala fiskalne, socijalne ili bilo koje druge pravne obveze osnivanjem fiktivnog gospodarskog subjekta, ili je takav subjekt osnovan s tim ciljem;
f) ako je prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) u sukobu interesa u postupku dodjele sredstava, odnosno u situaciji u kojoj se dolazi u priliku svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogodovati sebi ili sebi bliskim osobama, društvenim skupinama i organizacijama s ciljem dobivanja sredstava EU, posebice iskorištavanjem situacije postojanja sukoba interesa u odnosu na službenu osobu koja sudjeluje u postupku dodjele sredstava. Sukob interesa razmatra se i kroz članak 61. Uredbe (EU) br. 2018/1046;
g) ako prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) po osnovi konačne ili pravomoćne odluke nadležnog tijela nije vratila sredstva u proračun Republike Hrvatske prema zahtjevu za povrat nadležnog tijela, kako je navedeno u obrascu izjave prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele koji je sastavni dio Poziva, ili grubo nije ispunjavala svoje obveze koje proizlaze iz pravila po kojima se provodi financiranje Unije, ili ih je s namjerom zaobilazila, a što je dovelo do prijevremenog raskidanja ugovornih odnosa i/ili odštetnih zahtjeva;
h) ako je prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) ne udovoljava obvezama u skladu s naloženim povratom, uključivo obvezama koje se odnose na odobrenu obročnu otplatu duga koji predstavlja sredstva državnog proračuna Republike Hrvatske, po osnovi pravomoćne ili konačne odluke nadležnog tijela;
i) ako prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora što ju je dodijelila država članica ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, a potpora je dodijeljena na temelju lažnih, netočnih, nepotpunih i/ili neistinitih izjava prijavitelja;
j) prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) i/ili osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije postupala u skladu sa zahtjevima i pravilima trajnosti projekta, zbog čega je država članica morala ili mora vratiti doprinos iz fondova, neovisno o tome o kojem financijskom razdoblju je riječ (financijsko razdoblje 2007.- 2013., financijsko razdoblje 2014.-2020. ili financijsko razdoblje 2021.-2027.).
Potvrda prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) da se ne nalazi u gore navedenim situacijama će se provjeravati putem Obrasca 2 - Izjava prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) o istinitosti podataka.
Svi navedeni razlozi isključenja za koje se naknadno utvrdi da su postojali u trenutku podnošenja projektnog prijedloga osnova su za raskid ugovora, neovisno o tome jesu li u predmetnom ugovoru izrijekom navedeni i je li njihovo postojanje provjeravano tijekom postupka dodjele, uključivo izjavama . Pri tome, ne dovode se u pitanje obvezni ili mogući razlozi za raskid ugovora koji su u samom ugovoru navedeni.
Prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) ne može koristiti institut faktoringa u projektu.
Broj projektnih prijedloga po prijavitelju
Prijavitelj po ovom Pozivu može podnijeti 1 (jedan) projektni prijedlog.
S jednim Prijaviteljem može se sklopiti 1 (jedan) Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava.
Prihvatljivost projekta
Kako bi bio prihvatljiv za financiranje iz ITP-a, putem ITU mehanizma, projektni prijedlog mora udovoljavati svim utvrđenim kriterijima prihvatljivosti, kako slijede:
Projekt je u skladu s ITP-om te doprinosi ostvarenju specifičnog cilja RSO5.1. (u nastavku: RSO5.1.) ITP-a u odnosu na 1) intervenciju fonda; 2) pokazatelje; 3) vrste intervencija, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se temelji ITP (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac);
Projekt se u potpunosti provodi na području UA Rijeka (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac) ;
Projekt je usklađen sa SRUARI te drugim relevantnim sektorskim strategijama/programima koje se odnose na specifične ciljeve koji se provode kroz ITU mehanizam (RSO5.1.) (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac);
Financijska održivost projekta – Prijavitelj i, ako je primjenjivo, partner raspolažu potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje troškova održavanja infrastrukture kako bi se osigurala financijska održivost rezultata projekta (provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera te Prijavni obrazac);
Aktivnosti projekta u skladu su s prihvatljivim aktivnostima predmetne dodjele (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac);
Projekt ima riješene imovinsko-pravne odnose i potrebnu razinu spremnosti za provedbu - glavni projekt s troškovnikom (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i popratnu dokumentaciju);
Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije fizički završen ili u cijelosti proveden prije podnošenja projektnog prijedloga, neovisno o tome jesu li izvršena sva povezana plaćanja, te ako je projekt započeo prije podnošenja projektnog prijedloga, poštovan je primjenjivi zakonski okvir ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac) ; Projekt čiji je očekivani životni vijek najmanje pet godina (članak 73. stavak 2. točka (j) Uredbe (EU) 2021/1060) u skladu je s Tehničkim smjernicama za pripremu infrastrukture za klimatske promjene u razdoblju 2021.-2027. (provjerava se uvidom u dostavljenu Procjenu klimatskog potvrđivanja , Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera te popratnu dokumentaciju);
Projekt ne uključuje aktivnosti koje su bile dio operacije koja je bila predmet premještanja u skladu s člankom 66. ili koja bi predstavljala premještanje proizvodne aktivnosti u skladu s člankom 65., stavkom 1., točkom (a) Uredbe (EU) 2021/1060 (provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera);
Projekt nije izravno zahvaćen obrazloženim mišljenjem Komisije u pogledu povrede u skladu s člankom 258. UFEU kojom se ugrožava zakonitost i pravilnost rashoda ili uspješnost operacija (provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera);
Projekt poštuje načelo nekumulativnosti i ne predstavlja dvostruko financiranje (provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera);
Projekt je u skladu sa zakonodavnim zahtjevima u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, osiguravanja rodne ravnopravnost i uzimanja u obzir Povelje Europske unije o temeljnim pravima i Konvencije Ujedinjenih naroda o pravima osoba s invaliditetom (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac, Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera i popratnu dokumentaciju) ;
Projekt uzima u obzir načelo održivog razvoja te politike Unije o okolišu u skladu s člankom 11. i člankom 191. stavkom 1. UFEU-a (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera) ;
Projekt obuhvaćen područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća je predmet procjene utjecaja na okoliš ili postupku provjere te je propisno uzeta u obzir procjena alternativnih rješenja na temelju zahtjeva te direktive (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera i popratnu dokumentaciju);
Projekt je u skladu s načelom „ne nanosi bitnu štetu“ (DNSH) odnosno ne podupiru se i ne obavljaju gospodarske djelatnosti kojima se nanosi bitna šteta identificiranim okolišnim ciljevima navedenim u Obrascu 2. Izjava Prijavitelja/Partnera . Na razini Poziva su identificirane mjere kojima se osigurava usklađenosti s načelom DNSH:
o Svi relevantni uređaju za vodu (kuhinja, wc) bit će u dva najbolja razreda potrošnje vode EU vodne oznake – za učinkovitu potrošnju vode (primjer norme EN 13407 ili jednakovrijedno);
o Gospodarski subjekti koji izvode radove rekonstrukcije moraju osigurati da će najmanje 70% (težine) neopasnog građevinskog otpada i otpada od rušenja (isključujući prirodno nastali materijal naveden u kategoriji 17 05 04 na Europskom popisu otpada koji je uspostavljen Odlukom 2000/532/EZ) nastalom na gradilištu biti pripremljeno za ponovnu uporabu, recikliranje i oporabu drugog materijala, uključujući postupke zatrpavanja otpadom koji zamjenjuje druge materijala;
o Osigurati da će sva električna i elektronička oprema koja se nabavlja, biti u skladu s EU Direktivom 2009/125/EC za eko-dizajn proizvoda povezanih s energijom, kojom se doprinosi održivom razvitku povećanjem energetske učinkovitosti i razine zaštite okoliša. Sva informatička oprema bit u skladu s EU direktivom 2011/65/EU (RoHS) za ograničavanje upotrebe određenih opasnih supstanci u električnoj i elektroničkoj opremi. Kada završi uporabna faza električne i elektronične opreme, otpadnu električnu i elektroničku opremu sakupljat će i upravljati ovlašteni operater te obrađivati prema hijerarhiji otpada, u skladu s Direktivom 2012/19/EU o otpadnoj električnoj i elektroničkoj opremi;
o Za nove zgrade i adaptacije: izvođači radova dužni su osigurati da građevinski dijelovi i materijali koji se koriste u obnovi zgrade ne sadrže azbest niti tvari koje izazivaju veliku zabrinutost, kako je utvrđeno na temelju popisa tvari za koje je potrebno odobrenje iz Priloga XIV. Uredbi (EZ) br. 1907/2006;
o Izvođači radova koji provode obnovu morat će osigurati da građevinski dijelovi i materijali korišteni u zgradi koji mogu doći u kontakt sa stanarima emitiraju manje od 0,06 mg formaldehida po m3 materijala ili komponente i manje od 0,001 mg kategorija 1A i 1B kancerogeni hlapljivi organski spojevi po m3 materijala ili komponente, nakon ispitivanja u skladu s CEN / TS 16516 i ISO 16000-3 ili drugim usporedivim standardiziranim uvjetima ispitivanja i metodom određivanja;
o Poduzet će se mjere za smanjenje emisije buke, prašine i onečišćujućih tvari tijekom građevinskih radova;
o Pri planiranju zelene infrastrukture u urbanim područjima, a u suradnji s odgovarajućim stručnjacima, koristiti primarno autohtone vrste,
o Osigurati dostupnosti pitke vode na javnim prostorima (npr. javne česme i zdenci)
(provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava Prijavitelja/Partnera)
Projekt je u skladu s pravilima koja se odnose na državne potpore (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Iznos traženih bespovratnih sredstava za projekt u okviru je propisanog najmanjeg i najvećeg dopuštenog iznosa bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih troškova koji se mogu dodijeliti temeljem ovog Poziva (točka 1.3. ovih Uputa) (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)
Prihvatljive projektne aktivnosti
Prihvatljive aktivnosti su:
Horizontalne aktivnosti (aktivnosti povezane s promicanjem horizontalnih načela).
Horizontalna načela
Promicanje načela
Usklađenost i doprinos horizontalnim načelima osigurava se kroz relevantne kriterije prihvatljivosti i odabira te prihvatljive aktivnosti. U sklopu kriterija prihvatljivosti, prijavitelj je dužan osigurati uklanjanje arhitektonskih barijera odnosno osigurati pristupačnost građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti u skladu s Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13) odnosno Tehničkim propisom osiguranje pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 12/2023). Tehnički propis stupa na snagu 28. lipnja 2025. godine, a istog dana prestat će važiti Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (»Narodne novine«, broj 78/13).
Uvjeti iz članka 73. stavka 1 i 2 te čl. 9. Uredbe 2021/1060 osigurani su primarno putem primjene kriterija prihvatljivosti kojima se osigurava minimalna usklađenost sa zakonodavnim propisima (neutralan utjecaj) kao preduvjet za prijavu projekta, i to:
izjavom o usklađenosti s Poveljom EU-a o temeljnim pravima i Konvencijom UN-a o pravima osoba s invaliditetom;
Napomena : potrebno je u Prijavnom obrascu navesti popis konkretnih mjera kojima se osigurala pristupačnost te u kojem dijelu su iste navedene/primijenjene u glavnom projektu.
izrađenom procjenom klimatskog potvrđivanja u skladu s Tehničkim smjernicama za pripremu infrastrukture za klimatske promjene u razdoblju 2021.-2027. te propisanim dodatnim zahtjevima koji proizlaze iz DNSH analize.
Napomena: Prijavitelj je dužan provesti „Procjenu klimatskog potvrđivanja“, odnosno proces kojim se sprječava osjetljivost infrastrukture u odnosu na moguće dugoročne klimatske učinke, ukoliko obuhvaća ulaganje u infrastrukturu čiji je životni vijek najmanje pet godina. Upute za izradu Procjene klimatskog potvrđivanja su Prilog 9. ovog Poziva.
Upute predstavljaju informacije o minimalnom sadržaju procjene klimatskog potvrđivanja te služe kao pomoćni alat prijavitelju.
Aktivnosti vezane uz promicanje horizontalnih načela koje se vrednuju u ocjeni kvalitete projektnog prijedloga potrebno je definirati unutar sljedećih kategorija, uz mogućnost identificiranja dodatnih aktivnosti (ako je primjenjivo):
Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije i aktivnosti koje se odnose na:
o Promicanje ravnopravnosti spolova,
o Promicanje načela nediskriminacije;
Pristupačnost za osobe s invaliditetom i aktivnosti koje se odnose na:
o Pristupačnost infrastrukturi/javnom prijevozu itd.,
o Informacijsko-komunikacijsku pristupačnost,
o Razumnu prilagodbu i univerzalni dizajn,
o Pristupačnost ostalih sadržaja i usluga otvorenih ili namijenjenih javnosti;
Održivi razvoj i aktivnosti koje se odnose na
o Zelenu javnu nabavu,
o Doprinos načelu „ne čini bitnu štetu“.
Metodologija za određivanje financijskih ispravaka u slučaju nepoštivanja horizontalnih načela
U slučaju nepoštivanja, odnosno neusklađenosti s minimalnim zahtjevima u pogledu horizontalnih načela tj. poštivanja zakonodavnih uvjeta (neutralni utjecaj), primjenjuje se stopa financijskog ispravka od 100%, odnosno povrat cjelokupnog iznosa isplaćenih bespovratnih sredstava. Primjer: projektom nije osigurana pristupačnost osobama s invaliditetom. U slučaju nepoštivanja, odnosno neostvarenja doprinosa (potpunog ili djelomičnog) horizontalnim načelima koji je vrednovan tijekom postupka odabira projekta (dodjele 18 bespovratnih sredstava), primjenjuje se stopa financijskog ispravka od 5% (u slučaju djelomičnog ostvarenja), odnosno 10% (u slučaju potpunog neostvarenja) od iznosa isplaćenih bespovratnih sredstva. Nadležna tijela (UT i PTPO) mogu donijeti odluku o nepostojanju okolnosti za primjenu financijskog ispravka ili pak odluku o umanjenju financijskog ispravka, uzimajući u obzir specifične okolnosti (popis okolnosti naveden je u točki 1.2. kod opisa metodologije za određivanje financijskih ispravaka zbog neostvarenja pokazatelja, međutim postoci umanjenja u navedenoj tablici nisu primjenjivi na financijske ispravke u slučaju nepoštivanja zahtjeva u pogledu horizontalnih načela).
Popis prihvatljivih i neprihvatljivih troškova
Proračun projekta treba biti realan i potreban za postizanje očekivanih rezultata, a iskazane cijene trebaju odgovarati tržišnim cijenama. Detaljna pravila prihvatljivosti troškova koja se odnose na ovaj Poziv opisana su niže.
Da bi bili prihvatljivi za financiranje sukladno Ugovoru, troškovi moraju nastati u svrhu provedbe projekta, biti u skladu s prihvatljivim aktivnostima, moraju nastati kod korisnika i/ili
partnera i biti plaćeni od strane korisnika i/ili partnera tijekom razdoblja prihvatljivosti izdataka sukladno st.2, čl. 63 Uredbe 2021/1060.
Prijavitelj je obvezan dostaviti proračun svih planiranih troškova potrebnih za realizaciju projekta, uključujući i iznos neprihvatljivih troškova, pri čemu proračun mora obuhvatiti troškove koji nastaju nakon potpisivanja ugovora i troškove koji su nastali i prije tog trenutka, ali ne prije 1. siječnja 2021. Pri obračunu i dodjeli bespovratnih sredstava u obzir će se uzimati samo prihvatljivi troškovi.
Prihvatljivi troškovi
troškovi izrade studije izvodljivosti s analizom troškova i koristi;
troškovi pripreme, izrade i ažuriranja projektno – tehničke dokumentacije (uključuje sve troškove postupaka za ishođenje potrebnih dozvola za konkretnu infrastrukturu koju se planira rekonstruirati i/ ili izgraditi u okviru projekta);
troškovi rekonstrukcije i/ili izgradnje višenamjenske infrastrukture (uključuju sve troškove postupka rekonstrukcije i/ili izgradnje kao i one građevinske postupke koji im prethode do zaključno ishođenja uporabne dozvole) i uređenje okoliša primjerice:
o troškovi građevinsko-obrtničkih radova (pripremni radovi, demontaža i rušenje, zemljani radovi, radovi na rekonstrukciji dijelova konstrukcije, krovopokrivački te instalaterski radovi i sl.);
o troškovi radova na uređenju/rekonstrukciji komunalne infrastrukture te priključaka i instalacija višenamjenske infrastrukture te javnih prostora/površina te sportsko-rekreativnih sadržaja s urbanom opremom;
o troškovi ostalih građevinskih radova potrebnih za provođenje mjera energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije uključujući i ugradnju iste te stavljanje u funkciju (primjerice fotonaponske elektrane, dizalice topline, energetski učinkovita javna rasvjeta i sl.);
o troškovi krajobraznog uređenja;
troškovi opremanja višenamjenske infrastrukture i okoliša (primjerice oprema i namještaj za višenamjensku infrastrukturu, audio-vizualna oprema, sustavi ozvučenja, urbana oprema i sl.);
troškovi nabave i ugradnje punionica za električna vozila;
troškovi upravljanja projektom i administracija (uključuju trošak vanjske usluge za vođenje projekta i troškove plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja i/ili partnera);
troškovi usluge stručnog nadzora građenja i opremanja, projektantskog nadzora, usluga koordinatora zaštite na radu tijekom građenja, usluga voditelja projekta u skladu s čl. 38. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje;
troškovi povezani s provedbom horizontalnih načela;
troškovi promidžbe i vidljivosti projekta.
Troškovi plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja koji će raditi na provedbi projekta planiraju se po fiksnoj stopi visine do 2% izravnih prihvatljivih troškova koji nisu troškovi osoblja, pod uvjetom da izravni troškovi projekta ne obuhvaćaju ugovore o javnim radovima ili ugovore o pružanju robe ili usluge čija vrijednost premašuje pragove utvrđene u članku 4. Direktive 2014/24/EU Europskog parlamenta i Vijeća ( 49) ili u članku 15. Direktive 2014/25/EU Europskog parlamenta i Vijeća, sukladno članku 55., stavku 1. Uredbe (EU) br. 2021/1060.
Izravni trošak osoblja po fiksnoj stopi prijavitelj/korisnik ne mora pravdati popratnom dokumentacijom niti pri podnošenju projektnog prijedloga niti kasnije tijekom razdoblja provedbe projekta (npr. prijavitelj/korisnik ne mora u sklopu dostave zahtjeva za nadoknadom sredstava podnositi dokaze o isplati plaća, evidencije radnog vremena, dokaze o obavljenim prihvatljivim aktivnostima od strane svojih zaposlenika, itd.).
Sva popratna dokumentacija za ostale izravne prihvatljive troškove koji nisu troškovi osoblja i predstavljaju osnovicu za primjenu ove fiksne stope, mora biti dostupna i čuvati se u skladu s Općim uvjetima Ugovora.
Planirani troškovi mogu obuhvatiti i druge troškove za koje je moguće utvrditi da su neophodni za provedbu projektnih aktivnosti i ostvarenje projektnih rezultata, a koji nisu izričito navedeni kao neprihvatljivi troškovi.
Neprihvatljivi troškovi
Kupnja zemljišta ;
PDV osim ako je nepovrativ u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u;
Kamate na dug;
Izdatak povezan s ulaganjem radi postizanja smanjenja emisije stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I. Direktive 2003/87/EZ (konsolidirana verzija https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A02003L0087-20230605 );
Kupnja rabljene opreme;
Troškovi amortizacije;
Kupnja vozila;
Leasing;
Neizravni troškovi;
Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te nadoknade troškova, otpremnine, potpore i nagrade radnicima;
Kazne, financijske globe i troškovi sudskih i izvansudskih sporova;
Operativni troškovi (izuzev troškova upravljanja projektom);
Gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj;
Trošak jamstva koja izdaje banka ili druga financijska institucija;
Troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak;
Troškovi povezani s računovodstvenim uslugama i uslugama revizije u okviru operacije/projekta, koju nabavlja korisnik;
Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti.
Popis popratne dokumentacije koji će se zahtijevati od Prijavitelja
Popratna dokumentacija uz Prijavni obrazac:
Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele;
Izjava partnera Korisnika, ako je primjenjivo;
Izjava prijavitelja/partnera o (ne)povrativosti PDV-a;
Sporazum o partnerstvu Korisnika i partnera Korisnika; ako je primjenjivo
Dokaz o vlasništvu: uvidom u zemljišnoknjižne izvatke za čestice koje su predmet ulaganja i/ili ukoliko prijavitelj/partner nije vlasnik pojedine nekretnine/lokacije u koju se ulaže u okviru projekta uvidom u ugovor, sporazum ili sličan dokument o pravu korištenja, građenja, dugoročnom najmu, koncesiji i sl. najmanje za vrijeme razdoblja održivosti projektnih rezultata;
Glavni projekt s troškovnikom;
Pravomoćna građevinska dozvola ili drugi akt koji omogućuje gradnju ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban ili dokaz o podnesenom zahtjevu za izdavanjem akta za građenje ili drugog akta koji omogućuje gradnju ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban;
Studija izvodljivosti s analizom troškova i koristi;
Dokumentacija potrebna za utvrđivanje prihvatljivosti projekta za projekte obuhvaćene područjem primjene Direktive 2011/92/EU, što i kako je primjenjivo:
o Rješenje/Mišljenje nadležnog tijela o ocjeni o potrebi provođenja PUO postupka i/ili Rješenje o provedenom PUO postupku i/ili
o Rješenje/Mišljenje nadležnog tijela o tome da li je planirani zahvat prihvatljiv za ekološku mrežu te da za isti nije potrebno provesti postupak Glavne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu (prethodna ocjena prihvatljivosti) i/ili
o Rješenje nadležnog tijela o provedenom postupku Glavne ocjene.
Procjena klimatskog potvrđivanja te propisani dodatni zahtjevi koji proizlaze iz DNSH analize.
Rok za predaju projektnog prijedloga
Postupak dodjele započinje zaprimanjem prvog projektnog prijedloga, najranije XXXX 2025 . godine, a rok za podnošenje projektnih prijedloga ističe danom u kojem je utvrđeno da je za financiranje odabran projektni prijedlog kojim se iscrpljuju raspoloživa financijska sredstva ovog Poziva, s krajnjim rokom dostave projektnih prijedloga do XXXX 2025. godine .
Projektni prijedlozi se obrađuju i ocjenjuju prema redoslijedu po kojem su predani, a istim redoslijedom se i potpisuju Ugovori za dodjelu bespovratnih sredstava, ovisno o ishodu vrednovanja projektnih prijedloga, do iskorištenja raspoloživih sredstava.
Kriteriji odabira
Ocjenjivanje kvalitete projektnog prijedloga izvršit će se sukladno kriterijima odabira utvrđenima u nastavku.
Br.
Kriterij odabira i pitanja za ocjenu kvalitete
Bodovna vrijednost
Maksimalno ostvariva ocjena
Referenca na izvor za provjeru
1.
Vrijednost za novac koju projekt nudi (odnos između iznosa potpore, poduzetih aktivnosti i postizanja ciljeva)
1.1. Doprinos ostvarivanju pokazatelja Integriranog teritorijalnog programa 2021.-2027. (ITP) u okviru specifičnog cilja SC 5.1., kroz koji se provodi ITU mehanizama
Ocjenjuje se u kojoj mjeri projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja RSO5.1.1. – Stvoreni ili obnovljeni prostor u urbanim područjima specifičnoga cilja ITP-a - SC 5.1. Poticanje integriranog i uključivog društvenog i gospodarskog razvoja, razvoja u području okoliša, kulture, prirodne baštine, održivog turizma sigurnosti u urbanim područjima
20 bodova : projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja s više od 5000 m2 stvorenog ili obnovljenog prostora u urbanom području
15 bodova : projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja s manje od 5000 m2 stvorenog ili obnovljenog prostora u urbanom području
20
Prijavni obrazac u sustavu eKohezija, Studija izvodljivosti s analizom troškova i koristi
1.2. Opravdanost proračuna projekata
Ocjenjuje se da li je proračun projekta jasno opisan te jesu li jasno opisani troškovi koji su neophodni za realizaciju projektnih aktivnosti.
8 bodova: Proračun projekta je u potpunosti jasno opisan, odnosno sadrži sva potrebna obrazloženja i sve troškove za realizaciju projektnih aktivnosti
5 bodova : Proračun projekta je djelomično jasno opisan, odnosno ne sadrži sva potrebna obrazloženja te sadrži troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti
8
Prijavni obrazac u sustavu eKohezija
Maksimum:28 bodova / Minimum: 20 bodova
2.
Dizajn i zrelost projekta (odnosi se na utvrđivanje potrebe odnosno problemskog stanja koje projekt rješava te kvalitetu rješenja koje nudi, razinu doprinosa ostvarenju specifičnih ciljeva ITP-a i razinu spremnosti za početak provedbe; obuhvaća pravne, tehničke i organizacijske aspekte)
2.1. Spremnost projekta
Ocjenjuje se spremnost projekta za provedbu u smislu riješenosti imovinskopravnih odnosa, te stupnja pripremljenosti projektno-tehničke dokumentacije
20 bodova: p rojekt ima akt za građenje ili drugi akt koji omogućuje gradnju ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban
15 bodova: projekt ima izrađenu potrebnu projektno tehničku dokumentaciju, nema akt za građenje ili drugi akt koji omogućuje gradnju ili očitovanje nadležnog tijela da akt o građenju nije potreban, ali je podnesen zahtjev za izdavanjem akta za građenje ili drugog akta koji omogućuje gradnju ili očitovanja nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban
20
Popratna dokumentacija
Maksimum:20 bodova Minimum: 15 bodova
3.
Integracija i povezanost s drugim projektima (u kojoj mjeri je projekt integriran odnosno u kojoj se mjeri nastavlja na prethodno provedene intervencije ili na one koje su u provedbi)
3.1. Integracija i sinergija projekta s drugim projektima koji su provedeni ili su u provedbi ili se planiraju provesti na urbanom području
Ocjenjuje se način na koji se projekt povezuje s projektima koji su provedeni ili koji su u provedbi na urbanom području .
20 bodova: u projektnoj prijavi je jasno demonstrirana razina kompatibilnosti i/ili integriranosti s postojećim, prethodno provedenim i drugim projektima urbanog/ lokalnog/regionalnog razvoja financiranog iz ITU mehanizma
15 bodova : u projektnoj prijavi je jasno demonstrirana razina kompatibilnosti i/ili integriranosti s postojećim, prethodno provedenim i drugim projektima urbanog/ lokalnog/ regionalnog razvoja
20
Prijavni obrazac u sustavu eKohezija, Studija izvodljivosti s analizom troškova i koristi
Maksimum:20 bodova / Minimum: 15 bodova
4.
Financijska održivost projekta (odnosi se na strategiju financiranja po završetku provedbe projekta)
4.1. Način financiranja aktivnosti nakon završetka provedbe projekta (uključujući troškove održavanja/ funkcioniranja infrastrukture) i opis upravljanja infrastrukturom
Ocjenjuje se da li su jasno opisani i obrazloženi načini i izvori financiranja aktivnosti i održivosti rezultata 5 godina nakon završetka provedbe projekta (uključujući troškove održavanja/ funkcioniranja infrastrukture).
10 bodova: financijska održivost projekta je u potpunosti demonstrirana, odnosno jasno je opisano upravljanje i održivost rezultata 5 godina nakon završetka provedbe projekta, a izvori financiranja aktivnosti nakon završetka provedbe projekta su na jasan i nedvosmislen način identificirani u projektnom prijedlogu
5 bodova: financijska održivost projekta je djelomično demonstrirana, nije u potpunosti jasno opisano upravljanje i održivost rezultata 5 godina nakon završetka provedbe projekta, a izvori financiranja aktivnosti nakon završetka provedbe projekta su djelomično identificirani
10
Prijavni obrazac u sustavu eKohezija, Studija izvodljivosti s analizom troškova i koristi
Maksimum: 10 bodova / Minimum: 5 bodova
5.
Provedbeni kapaciteti prijavitelja (uključuju aspekte financijskih, stručnih, iskustvenih i administrativnih kapaciteta)
5.1. Prijavitelj je osigurao dovoljne stručne, iskustvene i administrativne kapacitete za provedbu projekta te su uloge i odgovornosti članova tima jasno opisane
Ocjenjuje se je li prijavitelj, te kada je primjenjivo, i partner/i, osigurao dovoljne stručne kapacitete za provedbu projekta, odnosno je li jasno opisan projektni tim, uloge i odgovornosti članova projektnog tima u provedbi projekta.
9 bodova: stručni i administrativni kapaciteti adekvatni su za provedbu projekta te je uspostavljen projektni tim, dodijeljene su funkcije i opisane uloge članovima projektnog tima
5 bodova: stručni i administrativni kapaciteti adekvatni su za provedbu projekta, nije uspostavljen projektni tim u potpunosti, ali je opisana metodologija njegove uspostave, uloge i odgovornosti članova projektnog tima / predviđeno je angažiranje vanjskih stručnjaka kao pomoć u provedbi projekta.
9
Prijavni obrazac u sustavu eKohezija,
Studija izvodljivosti s analizom troškova i koristi
Maksimum:9 bodova/ Minimum: 5 bodova
6.
Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti (odnosi se na razinu doprinosa nediskriminaciji, ravnopravnosti žena i muškaraca, integraciji osoba s invaliditetom i ostalim temama obuhvaćenim Poveljom Europske unije o temeljnim pravima i Konvenciji UN-a o pravima osoba s invaliditetom)
6.1. Jesu li identificirane mjere za osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom iznad zakonskog minimuma?
Ocjenjivat će se predviđa li projekt mjere za osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom, koje osiguravaju doprinos iznad propisanog zakonskog minimuma. Prijavitelj je dužan u prijavi navesti broj i naziv mjera.
3 boda:
Projektom su identificirane dvije ili više mjere za osiguravanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom iznad propisanog zakonskog minimuma
2 boda: Projektom je identificirana jedna mjera za osiguravanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom iznad propisanog zakonskog minimuma
0 bodova: projektom nisu identificirane mjere za osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom iznad zakonskog minimuma
3
Prijavni obrazac iz sustava eKohezija
6.2. Jesu li identificirane mjere za promicanje nediskriminacije iznad zakonskog minimuma?
Ocjenjivat će se predviđa li projekt mjere za promicanje nediskriminacije iznad propisanog zakonskog minimuma. Prijavitelj je dužan u prijavi navesti broj i naziv aktivnosti.
1 bod:
Projektom je identificirana jedna ili više mjera za promicanje nediskriminacije po bilo kojoj osnovi iznad propisanog zakonskog minimuma
0 bodova:
Projektom nije identificirana niti jedna mjera za promicanje nediskriminacije iznad propisanog zakonskog minimuma
1
Prijavni obrazac iz sustava eKohezija
6.3. Jesu li identificirane mjere za promicanje ravnopravnosti spolova iznad zakonskog minimuma?
Ocjenjivat će se predviđa li projekt mjere za promicanje ravnopravnosti spolova iznad propisanog zakonskog minimuma. Prijavitelj je dužan u prijavi navesti broj i naziv mjere.
1 bod:
Projektom je identificirana jedna ili više mjera za promicanje ravnopravnosti spolova iznad propisanog zakonskog minimuma
0 bodova:
Projektom nije identificirana niti jedna mjera za promicanje ravnopravnosti spolova iznad propisanog zakonskog minimuma
Maksimum: 5 bodova / Minimum: 0 bodova
1
Prijavni obrazac iz sustava eKohezija
7.
Promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji (odnosi se na razinu doprinosa promicanja cilja EU za očuvanjem, zaštitom i unaprjeđenjem zaštite okoliša, uključivanja dodatnih okolišnih aspekata kao što su korištenje obnovljivih izvora energije, i/ili unaprjeđenja energetske učinkovitosti i/ili smanjenja korištenja prirodnih resursa te razinu otpornosti na klimatske promjene)
7.1. Jesu li predložene mjere koje doprinose promicanju održivog razvoja i zelenoj tranziciji povrh mjera/aktivnosti propisanih kriterijima prihvatljivosti?
Ocjenjivat će se predviđa li projekt mjere za promicanje održivog razvoja i zelene tranzicije kao npr.: energetsku učinkovitost i/ili učinkovitije korištenje prirodnih resursa i/ili poticanje korištenja obnovljivih izvora energije i sl.
5 bodova: projektom su identificirane ri ili više aktivnost za promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji
3 boda: projektom su identificirane dvije aktivnost za promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji
1 bod: projektom je identificirana jedna aktivnost za promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji
0 bodova: projektom nije identificirana niti jedna aktivnost za promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji
5
Prijavni obrazac
iz sustava eKohezija
Glavni projekt s troškovnikom
Maksimum: 5 bodova / Minimum: 0 bodova
8.1. Pitanje nije isključujuće, odnosno projekt koji ostvari 0 bodova po ovom pitanju neće biti isključen iz postupka dodjele.
D a bi projekt bio ocijenjen kao NEB relevantan, raži se usklađenost s tri NEB temeljne vrijednosti, odnosno ostvarena tri boda u kategorijama " Održivost ", " Estetika i kvaliteta iskustva " te " Uključivost ".
Ukoliko projekt nije usklađen sa sve tri NEB temeljne vrijednosti, ne može biti ocijenjen NEB relevantnim.
Kako bi projekt bio ocjenjen kao NEB relevantan nužno je da u opisu projekta postoji tekstualno jasno elaborirano objašnjenje koje nedvojbeno dokazuje usklađenost s pojedinim kriterijem ocjenjivanja (primjerice: Izjava (opis situacije) koja odgovara pojedinoj bodovnoj vrijednosti / odgovoru „Da“/“Ne“ i sl.).
1 bod:
ODRŽIVOST – PRENAMIJENITI
Doprinosi li realizacija projekta smanjenju utjecaja na okoliš i prilagodbi klimatskim promjenama, osobito kroz procese pametnog i/ili ponovnog korištenja određenih resursa?
1 bod:
ESTETIKA I KVALITETA ISKUSTVA – AKTIVIRATI
Pokazuje li projekt visoku arhitektonsku, urbanističku i/ili dizajnersku ambiciju, jasno opisujući uključivanje stručnjaka iz navedenih područja u planiranje i definiranje prostornih i/ili oblikovnih karakteristika projekta (npr. kroz javni arhitektonsko-urbanistički ili dizajnerski natječaj, naručenu stručnu prostornu studiju i dr.), uvažavajući i aktivirajući svijest o mjestu i lokalnim prostornim specifičnostima?
1 bod:
UKLJUČIVOST – UKLJUČITI
Osigurava li projekt jednake mogućnosti svima, bez obzira na spol, rasno ili etničko podrijetlo, vjeru ili uvjerenja, ekonomsku moć i/ili seksualnu orijentaciju, dajući prioritet osobama u nepovoljnom položaju i ranjivim društvenim skupinama?
3
Prijavni obrazac iz sustava eKohezija
Maksimum: 3 boda / Minimum 0 bodova
UKUPAN BROJ BODOVA:
Napomena: Kako bi projektni prijedlog bio prihvatljiv za financiranje mora ostvariti minimalni broj bodova propisan za svaki kriterij.
Projektni prijedlog nakon postupka ocjene kriterija odabira može ostvariti maksimalno 100 bodova, a mora ostvariti minimalno 60 bodova jer u suprotnom projekt ne zadovoljava ocjenu kvalitete.