PRIJEDLOGZAKONA O IZMJENI ZAKONA O PLAĆI I DRUGIM MATERIJALNIM PRAVIMA PRAVOSUDNIH DUŽNOSNIKA
I.USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje Zakona o izmjenama Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika nalazi se u odredbama članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Plaće i druga materijalna prava pravosudnih dužnosnika u Republici Hrvatskoj uređeni su Zakonom o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 10/99, 25/00, 30/01, 59/01, 114/01, 116/01, 64/02, 153/02, 154/02, 17/04, 8/06, 142/06, 34/07, 134/07, 146/08, 155/08, 39/09, 155/09, 14/11, 154/11, 12/12, 143/12, 100/14, 147/14, 120/16, 16/19, 71/23 i 35/24). Ovaj Zakon mijenjan je i dopunjavan više puta, a značajna intervencija u ovaj Zakon izvršena je 2014., kada je sukladno Odluci i Rješenju Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-4039/2009, U-I-25427/2009 i U-I-195/2010 od 18. srpnja 2014., utvrđeno da svi elementi plaće pravosudnih dužnosnika moraju biti određeni zakonom.
Do stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika iz 2014., osnovica plaće pravosudnih dužnosnika bila je propisana odlukama Vlade Republike Hrvatske. Odlukom o visini osnovice za obračun plaća sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika iz 2009. („Narodne novine“, broj 40/09) osnovica je iznosila 4.873,83 kune, Odlukom o visini osnovice za obračun plaća sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 25/13) iz 2013. smanjena je za 3% na 4.727,615 kuna, a Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika iz 2014. smanjena je za dodatnih 6% na iznos od 4.443,958 kuna.
Nakon provedenih reorganizacija pravosudnog sustava 2014. i 2018. znatno je smanjen broj pravosudnih tijela te je ujedno povećana teritorijalna nadležnost općinskih sudova i općinskih državnih odvjetništava uz znatnije povećanje opsega poslova u nadležnosti ovih prvostupanjskih pravosudnih tijela, a tek je izmjenama Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 16/19) povećana plaća pravosudnih dužnosnika, i to povećanjem osnovice za obračun plaće sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika u visini od 6% na 4.710,595 kuna, izjednačavanjem koeficijenata pravosudnih dužnosnika u pravosudnim tijelima i čelnika pravosudnih tijela prvog stupnja te propisivanjem koeficijenata za predsjednika i suce Visokog kaznenog suda Republike Hrvatske, koji je s radom počeo 1. siječnja 2021.
Uz sve navedeno ukazuje se i na kontinuiran višegodišnji trend smanjenja broja neriješenih predmeta i skraćenja trajanja sudskih postupaka, iz čega proizlazi zaključak o kontinuiranom naporu i zalaganju te povećanju učinkovitosti pravosudnih dužnosnika.
Uzimajući u obzir prethodno navedeno, kao i da se plaće službenika zaposlenih u pravosudnim tijelima kontinuirano povećavaju, Zakonom o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 71/23), kojim je i izmijenjen naziv ovog Zakona u Zakon o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika, plaće pravosudnih dužnosnika povećane su povećanjem osnovice za 13,004% te povećanjem koeficijenata za izračun plaće pravosudnih dužnosnika u prvostupanjskim pravosudnim tijelima s 3,54 na 4,21.
Zakonom o izmjenama Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 35/24) osnovica za izračun plaće pravosudnih dužnosnika povećana je za dodatnih 11,5% te je povećan koeficijent za izračun plaće sudaca županijskih sudova i zamjenika županijskih državnih odvjetnika s dotadašnjih 4,55 na 5, a polazni koeficijent čelnika pravosudnih tijela županijske razine s 5 na 5,15 te je izvršena i razmjerna dorada koeficijenata čelnika ovih pravosudnih tijela s većim brojem dužnosnika. S obzirom da je polazni koeficijent čelnika prvostupanjskih pravosudnih tijela utvrđen u visini koeficijenta dužnosnika pravosudnih tijela županijske razine povećani su i koeficijenti čelnika prvostupanjskih pravosudnih tijela, i to s polaznih 4,55 na 5 te dalje razmjerno broju pravosudnih dužnosnika. Konačno, ovim su Zakonom pravosudnim dužnosnicima priznata i određena prava koja ostvaruju službenici zaposleni u pravosudnim tijelima, i to pravo na naknadu troškova prijevoza na posao i s posla, godišnju nagradu za uskršnje i božićne blagdane, dar za dijete do navršenih 15 godina života, regres za korištenje godišnjeg odmora te pravo na sistematski pregled.
Imajući u vidu da je Odlukom Vlade Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 88/24) povećana osnovica za obračun plaće državnih dužnosnika te je utvrđena u visini od 947,18 eura bruto, odnosno u visini tada važeće osnovice za obračun plaće u državnim službama, te kako bi se dodatno poboljšao materijalni položaj pravosudnih dužnosnika, a također uvažavajući potrebu da se osigura usklađenje plaća pravosudnih dužnosnika s plaćama drugih osoba kojima se plaća isplaćuje iz državnog proračuna, ovom se zakonom predlaže propisati da je osnovica za obračun plaće pravosudnih dužnosnika jednaka osnovici za obračun plaća u državnoj službi i javnim službama.
III.OCJENA I IZVORI SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Procijenjeni trošak provedbe ovog Zakona (povećanje) za devet mjeseci u 2025. godini (za ukupno 2.294 zaposlenih) iznosi 25.017.691 euro, za 2026. godinu 37.304.598 eura i za 2027. godinu 37.491.121 euro. Potrebna sredstva na skupini 31 Rashodi za zaposlene (plaće i doprinosi) će se osigurati preraspodjelom u okviru limita ukupnih rashoda razdjela 109 Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije te u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu i projekcijama za 2026. i 2027. godinu.
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
U skladu s člankom 204. Poslovnika Hrvatskog sabora („Narodne novine“, br. 81/13, 113/16, 69/17, 29/18, 53/20, 119/20 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 123/20) predlaže se donošenje ovog Zakona po hitnom postupku. Zbog brojnosti provedenih pravosudnih reformi koje su rezultirale povećanjem radnog opterećenja pravosudnih dužnosnika, činjenice kontinuiranog povećanja učinkovitosti pravosudnog sustava, ali i potrebe daljnjeg smanjenja broja neriješenih predmeta i skraćenja trajanja sudskih postupaka, kao i potrebe usklađenja plaća pravosudnih dužnosnika s plaćama drugih osoba kojima se plaća isplaćuje iz državnog proračuna, potrebno je žurnom intervencijom u plaće pravosudnih dužnosnika, a s obzirom da su u državnom proračunu već osigurana sredstva za provedbu ovog Zakona, što prije dodatno poboljšati njihov materijalni položaj.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENI ZAKONA O PLAĆI I DRUGIM MATERIJALNIM PRAVIMA PRAVOSUDNIH DUŽNOSNIKA
Članak 1.
U Zakonu o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 10/99, 25/00, 30/01, 59/01, 114/01, 116/01, 64/02, 153/02, 154/02, 17/04, 8/06, 142/06,34/07, 146/08, 155/08, 39/09, 155/09, 14/11, 154/11, 12/12, 143/12, 100/14, 147/14, 120/16, 16/19, 71/23 i 35/24) u članku 4. stavak 2. mijenja se i glasi:
„Osnovica za obračun plaće pravosudnih dužnosnika jednaka je osnovici za obračun plaća u državnoj službi i javnim službama.“.
Članak 2.
Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. ožujka 2025.
OBRAZLOŽENJE
Uz članak 1.
Ovim se člankom u članku 4. stavku 2. Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika definira osnovice za izračun plaće pravosudnih dužnosnika te se propisuje da je osnovica za obračun plaće pravosudnih dužnosnika jednaka osnovici za obračun plaća u državnoj službi i javnim službama.
Uz članak 2.
Ovim člankom propisuje se stupanje na snagu ovog Zakona.
TEKST ODREDABA VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Članak 4.
Plaće sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika utvrđuju se množenjem osnovice za obračun plaće s koeficijentom za određenog dužnosnika.
Osnovica za izračun plaće pravosudnih dužnosnika utvrđuje se u visini od 787,75 eura bruto.
Koeficijenti za izračun plaće sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika su:
1.a) predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske 7,86
2.a) Glavni državni odvjetnik Republike Hrvatske 7,86
3.a) ravnatelj Ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta 7,14
4. a) predsjednik Visokog upravnog suda Republike Hrvatske 6,42
b) predsjednik Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske 6,42
c) predsjednik Visokog prekršajnog suda Republike Hrvatske 6,42
d) predsjednik Visokog kaznenog suda Republike Hrvatske 6,42
e) suci Vrhovnog suda Republike Hrvatske 6,42
f) zamjenici Glavnog državnog odvjetnika Republike Hrvatske 6,42
5. a) suci Visokog upravnog suda Republike Hrvatske 5,70
b) suci Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske 5,70
c) suci Visokog prekršajnog suda Republike Hrvatske 5,70
d) suci Visokog kaznenog suda Republike Hrvatske 5,70
e) zamjenici ravnatelja Ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta 5,70
6. a) predsjednici županijskih sudova određenih za postupanje u predmetima kaznenih djela određenih zakonom kojim se uređuje ustrojstvo i nadležnost Ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta 5,80
b) predsjednici županijskih sudova koji imaju više od 100 sudaca 5,73
c) predsjednici županijskih sudova koji imaju 51 - 100 sudaca 5,65
d) predsjednici županijskih sudova koji imaju 21 - 50 sudaca 5,58
e) predsjednici županijskih sudova koji imaju manje od 21 suca 5,43
f) županijski državni odvjetnici u županijskim državnim odvjetništvima koja imaju više od 100 zamjenika 5,73
g) županijski državni odvjetnici u županijskim državnim odvjetništvima koja imaju 51 - 100 zamjenika 5,65
h) županijski državni odvjetnici u županijskim državnim odvjetništvima koja imaju 21 - 50 zamjenika 5,58
i) županijski državni odvjetnici u županijskim državnim odvjetništvima koja imaju manje od 21 zamjenika 5,43
7. a) suci županijskih sudova iz točke 6. a) ovoga članka određeni za postupanje u kaznenim predmetima korupcije i organiziranog kriminaliteta5,70
b) suci županijskih sudova 5,00
c) zamjenici županijskih državnih odvjetnika 5,00
d) predsjednici općinskih sudova koji imaju više od 100 sudaca 5,58
e) predsjednici općinskih sudova koji imaju 51 - 100 sudaca 5,43
f) predsjednici općinskih sudova koji imaju 21 - 50 sudaca 5,29
g) predsjednici općinskih sudova koji imaju manje od 21 suca 5,00
h) predsjednici upravnih sudova koji imaju više od 100 sudaca 5,58
i) predsjednici upravnih sudova koji imaju 51 - 100 sudaca 5,43
j) predsjednici upravnih sudova koji imaju 21 - 50 sudaca 5,29
k) predsjednici upravnih sudova koji imaju manje od 21 suca 5,00
l) predsjednici trgovačkih sudova koji imaju više od 100 sudaca 5,58
m) predsjednici trgovačkih sudova koji imaju 51 - 100 sudaca 5,43
n) predsjednici trgovačkih sudova koji imaju 21 - 50 sudaca 5,29
o) predsjednici trgovačkih sudova koji imaju manje od 21 suca 5,00
p) općinski državni odvjetnici u općinskim državnim odvjetništvima koja imaju više od 100 zamjenika 5,58
r) općinski državni odvjetnici u općinskim državnim odvjetništvima koja imaju 51 - 100 zamjenika 5,43
s) općinski državni odvjetnici u općinskim državnim odvjetništvima koja imaju 21 - 50 zamjenika 5,29
t) općinski državni odvjetnici u općinskim državnim odvjetništvima koja imaju manje od 21 zamjenika 5,00
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENI ZAKONA O PLAĆI I DRUGIM MATERIJALNIM PRAVIMA PRAVOSUDNIH DUŽNOSNIKA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
I.USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje Zakona o izmjenama Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika nalazi se u odredbama članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Plaće i druga materijalna prava pravosudnih dužnosnika u Republici Hrvatskoj uređeni su Zakonom o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 10/99, 25/00, 30/01, 59/01, 114/01, 116/01, 64/02, 153/02, 154/02, 17/04, 8/06, 142/06, 34/07, 134/07, 146/08, 155/08, 39/09, 155/09, 14/11, 154/11, 12/12, 143/12, 100/14, 147/14, 120/16, 16/19, 71/23 i 35/24). Ovaj Zakon mijenjan je i dopunjavan više puta, a značajna intervencija u ovaj Zakon izvršena je 2014., kada je sukladno Odluci i Rješenju Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-4039/2009, U-I-25427/2009 i U-I-195/2010 od 18. srpnja 2014., utvrđeno da svi elementi plaće pravosudnih dužnosnika moraju biti određeni zakonom.
Do stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika iz 2014., osnovica plaće pravosudnih dužnosnika bila je propisana odlukama Vlade Republike Hrvatske. Odlukom o visini osnovice za obračun plaća sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika iz 2009. („Narodne novine“, broj 40/09) osnovica je iznosila 4.873,83 kune, Odlukom o visini osnovice za obračun plaća sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 25/13) iz 2013. smanjena je za 3% na 4.727,615 kuna, a Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika iz 2014. smanjena je za dodatnih 6% na iznos od 4.443,958 kuna.
Nakon provedenih reorganizacija pravosudnog sustava 2014. i 2018. znatno je smanjen broj pravosudnih tijela te je ujedno povećana teritorijalna nadležnost općinskih sudova i općinskih državnih odvjetništava uz znatnije povećanje opsega poslova u nadležnosti ovih prvostupanjskih pravosudnih tijela, a tek je izmjenama Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 16/19) povećana plaća pravosudnih dužnosnika, i to povećanjem osnovice za obračun plaće sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika u visini od 6% na 4.710,595 kuna, izjednačavanjem koeficijenata pravosudnih dužnosnika u pravosudnim tijelima i čelnika pravosudnih tijela prvog stupnja te propisivanjem koeficijenata za predsjednika i suce Visokog kaznenog suda Republike Hrvatske, koji je s radom počeo 1. siječnja 2021.
Uz sve navedeno ukazuje se i na kontinuiran višegodišnji trend smanjenja broja neriješenih predmeta i skraćenja trajanja sudskih postupaka, iz čega proizlazi zaključak o kontinuiranom naporu i zalaganju te povećanju učinkovitosti pravosudnih dužnosnika.
Uzimajući u obzir prethodno navedeno, kao i da se plaće službenika zaposlenih u pravosudnim tijelima kontinuirano povećavaju, Zakonom o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 71/23), kojim je i izmijenjen naziv ovog Zakona u Zakon o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika, plaće pravosudnih dužnosnika povećane su povećanjem osnovice za 13,004% te povećanjem koeficijenata za izračun plaće pravosudnih dužnosnika u prvostupanjskim pravosudnim tijelima s 3,54 na 4,21.
Zakonom o izmjenama Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 35/24) osnovica za izračun plaće pravosudnih dužnosnika povećana je za dodatnih 11,5% te je povećan koeficijent za izračun plaće sudaca županijskih sudova i zamjenika županijskih državnih odvjetnika s dotadašnjih 4,55 na 5, a polazni koeficijent čelnika pravosudnih tijela županijske razine s 5 na 5,15 te je izvršena i razmjerna dorada koeficijenata čelnika ovih pravosudnih tijela s većim brojem dužnosnika. S obzirom da je polazni koeficijent čelnika prvostupanjskih pravosudnih tijela utvrđen u visini koeficijenta dužnosnika pravosudnih tijela županijske razine povećani su i koeficijenti čelnika prvostupanjskih pravosudnih tijela, i to s polaznih 4,55 na 5 te dalje razmjerno broju pravosudnih dužnosnika. Konačno, ovim su Zakonom pravosudnim dužnosnicima priznata i određena prava koja ostvaruju službenici zaposleni u pravosudnim tijelima, i to pravo na naknadu troškova prijevoza na posao i s posla, godišnju nagradu za uskršnje i božićne blagdane, dar za dijete do navršenih 15 godina života, regres za korištenje godišnjeg odmora te pravo na sistematski pregled.
Imajući u vidu da je Odlukom Vlade Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 88/24) povećana o snovica za obračun plaće državnih dužnosnika te je utvrđena u visini od 947,18 eura bruto, odnosno u visini tada važeće osnovice za obračun plaće u državnim službama, te kako bi se dodatno poboljšao materijalni položaj pravosudnih dužnosnika, a također uvažavajući potrebu da se osigura usklađenje plaća pravosudnih dužnosnika s plaćama drugih osoba kojima se plaća isplaćuje iz državnog proračuna, ovom se zakonom predlaže propisati da je osnovica za obračun plaće pravosudnih dužnosnika jednaka osnovici za obračun plaća u državnoj službi i javnim službama.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
III.OCJENA I IZVORI SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Procijenjeni trošak provedbe ovog Zakona (povećanje) za devet mjeseci u 2025. godini (za ukupno 2.294 zaposlenih) iznosi 25.017.691 euro, za 2026. godinu 37.304.598 eura i za 2027. godinu 37.491.121 euro. Potrebna sredstva na skupini 31 Rashodi za zaposlene (plaće i doprinosi) će se osigurati preraspodjelom u okviru limita ukupnih rashoda razdjela 109 Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije te u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu i projekcijama za 2026. i 2027. godinu.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
U skladu s člankom 204. Poslovnika Hrvatskog sabora („Narodne novine“, br. 81/13, 113/16, 69/17, 29/18, 53/20, 119/20 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 123/20) predlaže se donošenje ovog Zakona po hitnom postupku. Zbog brojnosti provedenih pravosudnih reformi koje su rezultirale povećanjem radnog opterećenja pravosudnih dužnosnika, činjenice kontinuiranog povećanja učinkovitosti pravosudnog sustava, ali i potrebe daljnjeg smanjenja broja neriješenih predmeta i skraćenja trajanja sudskih postupaka, kao i potrebe usklađenja plaća pravosudnih dužnosnika s plaćama drugih osoba kojima se plaća isplaćuje iz državnog proračuna, potrebno je žurnom intervencijom u plaće pravosudnih dužnosnika, a s obzirom da su u državnom proračunu već osigurana sredstva za provedbu ovog Zakona, što prije dodatno poboljšati njihov materijalni položaj.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENI ZAKONA O PLAĆI I DRUGIM MATERIJALNIM PRAVIMA PRAVOSUDNIH DUŽNOSNIKA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 1.
U Zakonu o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 10/99, 25/00, 30/01, 59/01, 114/01, 116/01, 64/02, 153/02, 154/02, 17/04, 8/06, 142/06,34/07, 146/08, 155/08, 39/09, 155/09, 14/11, 154/11, 12/12, 143/12, 100/14, 147/14, 120/16, 16/19, 71/23 i 35/24) u članku 4. stavak 2. mijenja se i glasi:
„Osnovica za obračun plaće pravosudnih dužnosnika jednaka je osnovici za obračun plaća u državnoj službi i javnim službama.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 2.
Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. ožujka 2025.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
OBRAZLOŽENJE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Uz članak 1.
Ovim se člankom u članku 4. stavku 2. Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika definira osnovice za izračun plaće pravosudnih dužnosnika te se propisuje da je osnovica za obračun plaće pravosudnih dužnosnika jednaka osnovici za obračun plaća u državnoj službi i javnim službama.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Uz članak 2.
Ovim člankom propisuje se stupanje na snagu ovog Zakona.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
TEKST ODREDABA VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
Članak 4.
Plaće sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika utvrđuju se množenjem osnovice za obračun plaće s koeficijentom za određenog dužnosnika.
Osnovica za izračun plaće pravosudnih dužnosnika utvrđuje se u visini od 787,75 eura bruto.
Koeficijenti za izračun plaće sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika su:
1.a) predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske 7,86
2.a) Glavni državni odvjetnik Republike Hrvatske 7,86
3.a) ravnatelj Ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta 7,14
4. a) predsjednik Visokog upravnog suda Republike Hrvatske 6,42
b) predsjednik Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske 6,42
c) predsjednik Visokog prekršajnog suda Republike Hrvatske 6,42
d) predsjednik Visokog kaznenog suda Republike Hrvatske 6,42
e) suci Vrhovnog suda Republike Hrvatske 6,42
f) zamjenici Glavnog državnog odvjetnika Republike Hrvatske 6,42
5. a) suci Visokog upravnog suda Republike Hrvatske 5,70
b) suci Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske 5,70
c) suci Visokog prekršajnog suda Republike Hrvatske 5,70
d) suci Visokog kaznenog suda Republike Hrvatske 5,70
e) zamjenici ravnatelja Ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta 5,70
6. a) predsjednici županijskih sudova određenih za postupanje u predmetima kaznenih djela određenih zakonom kojim se uređuje ustrojstvo i nadležnost Ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta 5,80
b) predsjednici županijskih sudova koji imaju više od 100 sudaca 5,73
c) predsjednici županijskih sudova koji imaju 51 - 100 sudaca 5,65
d) predsjednici županijskih sudova koji imaju 21 - 50 sudaca 5,58
e) predsjednici županijskih sudova koji imaju manje od 21 suca 5,43
f) županijski državni odvjetnici u županijskim državnim odvjetništvima koja imaju više od 100 zamjenika 5,73
g) županijski državni odvjetnici u županijskim državnim odvjetništvima koja imaju 51 - 100 zamjenika 5,65
h) županijski državni odvjetnici u županijskim državnim odvjetništvima koja imaju 21 - 50 zamjenika 5,58
i) županijski državni odvjetnici u županijskim državnim odvjetništvima koja imaju manje od 21 zamjenika 5,43
7. a) suci županijskih sudova iz točke 6. a) ovoga članka određeni za postupanje u kaznenim predmetima korupcije i organiziranog kriminaliteta5,70
b) suci županijskih sudova 5,00
c) zamjenici županijskih državnih odvjetnika 5,00
d) predsjednici općinskih sudova koji imaju više od 100 sudaca 5,58
e) predsjednici općinskih sudova koji imaju 51 - 100 sudaca 5,43
f) predsjednici općinskih sudova koji imaju 21 - 50 sudaca 5,29
g) predsjednici općinskih sudova koji imaju manje od 21 suca 5,00
h) predsjednici upravnih sudova koji imaju više od 100 sudaca 5,58
i) predsjednici upravnih sudova koji imaju 51 - 100 sudaca 5,43
j) predsjednici upravnih sudova koji imaju 21 - 50 sudaca 5,29
k) predsjednici upravnih sudova koji imaju manje od 21 suca 5,00
l) predsjednici trgovačkih sudova koji imaju više od 100 sudaca 5,58
m) predsjednici trgovačkih sudova koji imaju 51 - 100 sudaca 5,43
n) predsjednici trgovačkih sudova koji imaju 21 - 50 sudaca 5,29
o) predsjednici trgovačkih sudova koji imaju manje od 21 suca 5,00
p) općinski državni odvjetnici u općinskim državnim odvjetništvima koja imaju više od 100 zamjenika 5,58
r) općinski državni odvjetnici u općinskim državnim odvjetništvima koja imaju 51 - 100 zamjenika 5,43
s) općinski državni odvjetnici u općinskim državnim odvjetništvima koja imaju 21 - 50 zamjenika 5,29
t) općinski državni odvjetnici u općinskim državnim odvjetništvima koja imaju manje od 21 zamjenika 5,00
8. a) suci općinskih sudova 4,21
b) suci upravnih sudova 4,21
c) suci trgovačkih sudova 4,21
d) zamjenici općinskih državnih odvjetnika 4,21.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE