E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

PRILOG 4.:

OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

1.2.

Naziv propisa:

Zakon o izmjeni Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika, s Konačnim prijedlogom zakona

1.3.

Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:

Ne

 

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.4.

Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije

Ne

 

Naziv pravne stečevine:

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA

2.1.

Plaće i druga materijalna prava pravosudnih dužnosnika u Republici Hrvatskoj uređeni su Zakonom o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 10/99, 25/00, 30/01, 59/01, 114/01, 116/01, 64/02, 153/02, 154/02, 17/04, 8/06, 142/06, 34/07, 134/07, 146/08, 155/08, 39/09, 155/09, 14/11, 154/11, 12/12, 143/12, 100/14,  147/14, 120/16, 16/19, 71/23 i 35/24). Ovaj Zakon mijenjan je i dopunjavan više puta, a značajna intervencija u ovaj Zakon izvršena je 2014., kada je sukladno Odluci i Rješenju Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-4039/2009, U-I-25427/2009 i U-I-195/2010 od 18. srpnja 2014., utvrđeno da svi elementi plaće pravosudnih dužnosnika moraju biti određeni zakonom.

 

Do stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika iz 2014., osnovica plaće pravosudnih dužnosnika bila je propisana odlukama Vlade Republike Hrvatske.  Odlukom o visini osnovice za obračun plaća sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika iz 2009. („Narodne novine“, broj 40/09) osnovica je iznosila 4.873,83 kune, Odlukom o visini osnovice za obračun plaća sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 25/13) iz 2013. smanjena je za 3% na 4.727,615 kuna, a Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika iz 2014. smanjena je za dodatnih 6% na iznos od 4.443,958 kuna.

 

Nakon provedenih reorganizacija pravosudnog sustava 2014. i 2018. znatno je smanjen broj pravosudnih tijela te je ujedno povećana teritorijalna nadležnost općinskih sudova i općinskih državnih odvjetništava uz znatnije povećanje opsega poslova u nadležnosti ovih prvostupanjskih pravosudnih tijela, a tek je izmjenama Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 16/19) povećana plaća pravosudnih dužnosnika, i to povećanjem osnovice za obračun plaće sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika u visini od 6% na 4.710,595 kuna, izjednačavanjem koeficijenata pravosudnih dužnosnika u pravosudnim tijelima i čelnika pravosudnih tijela prvog stupnja te propisivanjem koeficijenata za predsjednika i suce Visokog kaznenog suda Republike Hrvatske, koji je s radom počeo 1. siječnja 2021.

 

Zakonom o izmjenama Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 35/24) osnovica za izračun plaće pravosudnih dužnosnika povećana je za dodatnih 11,5% te je povećan koeficijent za izračun plaće sudaca županijskih sudova i zamjenika županijskih državnih odvjetnika s dotadašnjih  4,55 na 5, a polazni koeficijent čelnika pravosudnih tijela županijske razine s 5 na 5,15 te je izvršena  i razmjerna dorada koeficijenata čelnika ovih pravosudnih tijela s većim brojem dužnosnika. S obzirom da je polazni koeficijent čelnika prvostupanjskih pravosudnih tijela utvrđen u visini koeficijenta dužnosnika pravosudnih tijela županijske razine povećani su i koeficijenti čelnika prvostupanjskih pravosudnih tijela, i to s polaznih 4,55 na 5 te dalje razmjerno broju pravosudnih dužnosnika. Konačno, ovim su Zakonom pravosudnim dužnosnicima priznata i određena prava koja ostvaruju službenici zaposleni u pravosudnim tijelima, i to pravo na naknadu troškova prijevoza na posao i s posla, godišnju nagradu za uskršnje i božićne blagdane, dar za dijete do navršenih 15 godina života, regres za korištenje godišnjeg odmora te pravo na sistematski pregled.

 

Imajući u vidu da je Odlukom Vlade Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 88/24) povećana osnovica za obračun plaće državnih dužnosnika te je utvrđena u visini od 947,18 eura bruto, odnosno u visini tada važeće osnovice za obračun plaće u državnim službama, te kako bi se dodatno poboljšao materijalni položaj pravosudnih dužnosnika, a također uvažavajući potrebu da se osigura usklađenje plaća pravosudnih dužnosnika s plaćama drugih osoba kojima se plaća isplaćuje iz državnog proračuna, ovim se zakonom predlaže propisati da je osnovica za obračun plaće pravosudnih dužnosnika jednaka osnovici za obračun plaća u državnoj službi i javnim službama.

2.2.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA

3.1.

Opis posebnog cilja

 

Povećanje osnovice za izračun plaće pravosudnih dužnosnika od stupanja na snagu Zakona o izmjeni Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika koja će biti jednaka osnovici za obračun plaća u državnoj službi i javnim službama.

3.2.

Opis svrhe propisa

 

Uzimajući u obzir kontinuiran višegodišnji trend smanjenja broja neriješenih predmeta i skraćenja trajanja sudskih postupaka, kao i da se plaće službenika zaposlenih u pravosudnim tijelima kontinuirano povećavaju i da pravosudni dužnosnici kao korisnici državnog proračuna imaju manju osnovicu za obračun plaće u odnosu na druge korisnike proračuna, predloženom izmjenom Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika dodatno se nastoji poboljšati materijalni položaj pravosudnih dužnosnika.

3.3.

Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja

 

Svi elementi za izračun plaća pravosudnih dužnosnika moraju biti propisani zakonom zbog čega u konkretnom slučaju druga normativna i nenormativna rješenja nisu moguća.

3.4.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA

4.1.

Posebni cilj:

 

4.1.1.

Učinci na gospodarstvo:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci iz članka 10. Uredbe.

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.

4.1.2.

Učinci na održivi razvoj:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci iz članka 11. Uredbe.

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.

4.1.3.

Učinci na socijalnu skrb:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci iz članka 12. Uredbe.

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.

4.1.4.

Učinci na zaštitu ljudskih prava:

Adresati:

 

Poboljšanjem materijalnog položaja pravosudnih dužnosnika posredno se utječe na ostvarenje prava na pristup pravosuđu u dijelu koji se odnosi na skraćenje trajanja sudskih postupaka i smanjenje broja neriješenih predmeta.

Pravosudni dužnosnici te građani i poslovni subjekti kao korisnici usluga pravosudnog sustava.

4.1.5.

Učinci na druga područja:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na druga područja

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:

 

-

5.2.

Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:

 

-

5.3.

Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:

 

-

5.4.

Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:

 

 

Ovim Zakonom osigurava se kontinuitet poboljšanja materijalnog položaja pravosudnih dužnosnika s  jedne strane, te s druge strane, s obzirom na očekivano povećanje kvalitete rada pravosudnih dužnosnika, posredno utječe na pristup pravosuđu te daljnje smanjenje broja neriješenih  predmeta i skraćenje trajanja sudskih postupaka s obzirom da iz kontinuiranog višegodišnjeg trenda smanjenja broja neriješenih predmeta i skraćenja trajanja sudskih postupaka  proizlazi zaključak o kontinuiranom naporu i zalaganju te povećanju učinkovitosti pravosudnih dužnosnika.

5.5.

Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:

 

-

5.6.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

6.1.

Savjetovanje:

 

6.2.

Konzultacije:

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7. ZAKLJUČAK

7.1.

Pozitivni učinci:

Povećanje plaće pravosudnih dužnosnika te se očekuje povećanje kvalitete rada pravosudnih dužnosnika, kao i daljnje smanjenje broja neriješenih predmeta i skraćenje trajanja sudskih postupaka.

Negativni učinci:

Ne očekuju se negativni učinci.

7.2.

Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:

Ovim Zakonom osigurava se kontinuitet poboljšanja materijalnog položaja pravosudnih dužnosnika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8. PRILOZI

8.1

Dokumenti u prilogu:

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis: Damir Habijan

 

 

Datum: 28. siječnja 2025.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.