E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

 

PRILOG 4.:

 

OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA

 

 

OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

OPĆE INFORMACIJE

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

1.2.

Naziv propisa:

 

1.3.

Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:

Da/Ne:

 

Ne

 

Naziv akta:

 

Opis mjere:

 

1.4.

Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije

 

Da/Ne:

 

Da

 

Naziv pravne stečevine: Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije za 2024. godinu

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

UTVRĐIVANJE PROBLEMA

2.

UTVRĐIVANJE PROBLEMA

2.1.

 

Razlike u zakonima i drugim propisima država članica u pogledu pristupačnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom stvaraju prepreke slobodnom kretanju proizvoda i usluga i narušavaju učinkovito tržišno natjecanje na unutarnjem tržištu, te negativno utječu na konkurentnost i rast zbog toga što izrada i uvođenje na tržište pristupačnih proizvoda i usluga za svako nacionalno tržište zahtijeva dodatne troškove. Nadalje, potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima. Razlike u nacionalnim zahtjevima za pristupačnost posebno su velika prepreka pojedinačnim poduzetnicima, malim i srednjim poduzećima te mikropoduzećima pri pokretanju posla izvan domaćeg tržišta. Nacionalni, pa čak i regionalni ili lokalni zahtjevi za pristupačnost koje su uspostavile države članice trenutačno se razlikuju u pogledu pokrivenosti i razine detaljnosti, a potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima.

 

2.2.

Izvor podataka:

 

 

Direktiva (EU) 2019/882 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. travnja 2019. o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga (Tekst značajan za EGP) (SL L 151, 7.6.2019.)

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA

3.

UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA

3.1.

Opis posebnog cilja

 

 

Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga u nacionalno zakonodavstvo u cijelosti se prenosi Direktiva (EU) 2019/882. Naime, Direktiva (EU) 2019/882 djelomično je preuzeta donošenjem Zakona o elektroničkim komunikacijama („Narodne novine“ br. 76/2022.) koji je stupio na snagu 12. srpnja 2022., te Tehničkim propisom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti („Narodne novine“, broj 12/2023.). Donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga doprinosi se pravilnom funkcioniranju unutarnjeg tržišta usklađivanjem zakona i drugih propisa država članica u pogledu zahtjeva za pristupačnost određenih proizvoda i usluga, posebno ukidanjem i sprječavanjem prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama.

 

3.2.

Opis svrhe propisa

 

 

Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga definirat će se proizvodi i usluge na koje će se isti primjenjivati, uredit će se zahtjevi pristupačnosti tih proizvoda i usluga, obveze gospodarskih subjekata u pogledu dostupnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti, ocjena sukladnosti sa zahtjevima za pristupačnost i pretpostavka sukladnosti, inspekcijski nadzor, nadležnost tijela u postupcima vezanim uz primjenu zakona, te prekršajne odredbe. Donošenjem ovoga zakona zahtjevi za pristupačnost proizvoda i usluga u Republici Hrvatskoj bit će usklađeni sa zahtjevima pristupačnosti u ostalim državama članicama Europske unije. Zakonom se promiče potpuno i učinkovito ravnopravno sudjelovanje osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom i osoba smanjene pokretljivosti. Okruženje s pristupačnijim proizvodima i uslugama omogućuje uključivije društvo i olakšava samostalan život osobama s invaliditetom  i osobama smanjene pokretljivosti.

 

3.3.

Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja

 

 

S obzirom da se radi o sadržaju koji se uređuje zakonom, nenormativna rješenja nisu primjenjiva. Optimalno normativno rješenje je donošenje Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.

 

3.4.

Izvor podataka: -

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA

4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA

4.1.

 

Cilj je transpozicija Direktive (EU) 2019/882 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. travnja 2019. o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga (Tekst značajan za EGP) (SL L 151, 7.6.2019.) u nacionalno zakonodavstvo radi uspostavljanja okvira za provedbu ovoga zakona koji treba stupiti na snagu 28. lipnja 2025. godine, a kako bi se odredbe Direktive (EU) 2019/882 transponirane ovim zakonom istovremeno počele primjenjivati na području cijele Europske unije. Također, cilj je doprinijeti pravilnom funkcioniranju unutarnjeg tržišta u pogledu zahtjeva za pristupačnost određenih proizvoda i usluga, posebno ukidanjem i sprječavanjem prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama.

4.1.1.

Učinci na gospodarstvo:

Adresati:

 

 

Uklanjanje i sprječavanje prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama., smanjenje cijene određenih pristupačnih proizvoda i usluga i smanjenje troška kapitala u gospodarskim subjektima.

 

 

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge, srednji i veliki poduzetnici te skupine s posebnim interesima i potrebama.

 

 

 

4.1.2.

Učinci na održivi razvoj:

Adresati:

 

 

Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.

 

 

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.3.

Učinci na socijalnu skrb:

Adresati:

 

 

Promicanje potpunog i učinkovitog ravnopravnog sudjelovanja osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom. Okruženje s pristupačnijim proizvodima i uslugama omogućuje uključivije društvo i osigurava što samostalniji život osobama s invaliditetom.

 

 

Skupine s posebnim interesima i potrebama.

4.1.4.

Učinci na zaštitu ljudskih prava:

Adresati:

 

 

Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.

 

 

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.5.

Učinci na druga područja:

Adresati:

 

 

Učinci na tržišno natjecanje

 

Neznatan izravni učinak na tržišno natjecanje radi ukidanja i sprječavanja prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama.

 

 

 

 

 

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge te srednji i veliki poduzetnici.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

5.

ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:

 

Donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga doprinosi se uklanjanju i sprječavanju prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama, te smanjenju cijene određenih pristupačnih proizvoda i usluga i smanjenju troška kapitala u gospodarskim subjektima. Prethodno navedeni pozitivan učinak odnosi se na mikro i male poduzetnike i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge te srednje i velike poduzetnike.

 

5.2.

Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:

 

 

Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području održivog razvoja.

 

5.3.

Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:

 

 

Donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga doprinosi se promicanju potpunog i učinkovitog ravnopravnog sudjelovanja osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom. Okruženje s pristupačnijim proizvodima i uslugama omogućuje uključivije društvo i omogućava što samostalniji život osobama s invaliditetom. Prethodno navedeni pozitivan učinak odnosi se na osobe s invaliditetom, odnosno na skupine s posebnim interesima i potrebama.

 

5.4.

Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:

 

 

Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području zaštite ljudskih prava.

 

5.5.

Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:

 

 

Prijedlog zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga ima neznatan izravni učinak na tržišno natjecanje radi ukidanja i sprječavanja prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama. Prethodno navedeni pozitivan učinak odnosi se na mikro i male poduzetnike i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge te srednje i velike poduzetnike.

 

5.6.

Izvor podataka: -

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

6.

SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

6.1.

Savjetovanje:

 

Savjetovanje s javnošću provodi se objavom Konačnog prijedloga zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga i ovog Obrasca iskaza o procjeni učinaka propisa putem portala e-savjetovanje u trajanju od 30 dana.

 

6.2.

Konzultacije:

 

Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza o procjeni učinaka propisa dostavlja se na mišljenje Uredu za zakonodavstvo i drugim nadležnim tijelima.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

ZAKLJUČAK

7.

ZAKLJUČAK

7.1.

Pozitivni učinci:

 

Osigurat će se smanjenje cijene određenih pristupačnih proizvoda i usluga, smanjenje troška kapitala u gospodarskim subjektima te doprinijeti uklanjanju i sprječavanju prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, što će imati pozitivan učinak na tržišno natjecanje. Također, doprinijeti će se promicanju potpunog i učinkovitog ravnopravnog sudjelovanja osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom.

 

Negativni učinci:

 

Ne očekuju se negativni učinci.

7.2.

Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:

 

Provedbom Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga omogućiti će smanjenje cijene određenih pristupačnih proizvoda i usluga, smanjenje troška kapitala u gospodarskim subjektima te će se doprinijeti uklanjanju i sprječavanju prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga. Također, provedbom Zakona doprinijeti će se promicanju potpunog i učinkovitog ravnopravnog sudjelovanja osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

PRILOZI

8.

PRILOZI

8.1

Dokumenti u prilogu: -

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

9.

OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis: Marin Piletić, ministar

 

 

Datum: 19. prosinca 2024.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.