Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
1.2.
Naziv propisa:
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Da
Naziv pravne stečevine: Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije za 2024. godinu
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Razlike u zakonima i drugim propisima država članica u pogledu pristupačnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom stvaraju prepreke slobodnom kretanju proizvoda i usluga i narušavaju učinkovito tržišno natjecanje na unutarnjem tržištu, te negativno utječu na konkurentnost i rast zbog toga što izrada i uvođenje na tržište pristupačnih proizvoda i usluga za svako nacionalno tržište zahtijeva dodatne troškove. Nadalje, potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima. Razlike u nacionalnim zahtjevima za pristupačnost posebno su velika prepreka pojedinačnim poduzetnicima, malim i srednjim poduzećima te mikropoduzećima pri pokretanju posla izvan domaćeg tržišta. Nacionalni, pa čak i regionalni ili lokalni zahtjevi za pristupačnost koje su uspostavile države članice trenutačno se razlikuju u pogledu pokrivenosti i razine detaljnosti, a potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima.
2.2.
Izvor podataka:
Direktiva (EU) 2019/882 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. travnja 2019. o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga (Tekst značajan za EGP) (SL L 151, 7.6.2019.)
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga u nacionalno zakonodavstvo u cijelosti se prenosi Direktiva (EU) 2019/882. Naime, Direktiva (EU) 2019/882 djelomično je preuzeta donošenjem Zakona o elektroničkim komunikacijama („Narodne novine“ br. 76/2022.) koji je stupio na snagu 12. srpnja 2022., te Tehničkim propisom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti („Narodne novine“, broj 12/2023.). Donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga doprinosi se pravilnom funkcioniranju unutarnjeg tržišta usklađivanjem zakona i drugih propisa država članica u pogledu zahtjeva za pristupačnost određenih proizvoda i usluga, posebno ukidanjem i sprječavanjem prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama.
3.2.
Opis svrhe propisa
Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga definirat će se proizvodi i usluge na koje će se isti primjenjivati, uredit će se zahtjevi pristupačnosti tih proizvoda i usluga, obveze gospodarskih subjekata u pogledu dostupnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti, ocjena sukladnosti sa zahtjevima za pristupačnost i pretpostavka sukladnosti, inspekcijski nadzor, nadležnost tijela u postupcima vezanim uz primjenu zakona, te prekršajne odredbe. Donošenjem ovoga zakona zahtjevi za pristupačnost proizvoda i usluga u Republici Hrvatskoj bit će usklađeni sa zahtjevima pristupačnosti u ostalim državama članicama Europske unije. Zakonom se promiče potpuno i učinkovito ravnopravno sudjelovanje osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom i osoba smanjene pokretljivosti. Okruženje s pristupačnijim proizvodima i uslugama omogućuje uključivije društvo i olakšava samostalan život osobama s invaliditetom i osobama smanjene pokretljivosti.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
S obzirom da se radi o sadržaju koji se uređuje zakonom, nenormativna rješenja nisu primjenjiva. Optimalno normativno rješenje je donošenje Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.
3.4.
Izvor podataka: -
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Cilj je transpozicija Direktive (EU) 2019/882 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. travnja 2019. o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga (Tekst značajan za EGP) (SL L 151, 7.6.2019.) u nacionalno zakonodavstvo radi uspostavljanja okvira za provedbu ovoga zakona koji treba stupiti na snagu 28. lipnja 2025. godine, a kako bi se odredbe Direktive (EU) 2019/882 transponirane ovim zakonom istovremeno počele primjenjivati na području cijele Europske unije. Također, cilj je doprinijeti pravilnom funkcioniranju unutarnjeg tržišta u pogledu zahtjeva za pristupačnost određenih proizvoda i usluga, posebno ukidanjem i sprječavanjem prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Uklanjanje i sprječavanje prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama., smanjenje cijene određenih pristupačnih proizvoda i usluga i smanjenje troška kapitala u gospodarskim subjektima.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge, srednji i veliki poduzetnici te skupine s posebnim interesima i potrebama.
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Promicanje potpunog i učinkovitog ravnopravnog sudjelovanja osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom. Okruženje s pristupačnijim proizvodima i uslugama omogućuje uključivije društvo i osigurava što samostalniji život osobama s invaliditetom.
Skupine s posebnim interesima i potrebama.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Učinci na tržišno natjecanje
Neznatan izravni učinak na tržišno natjecanje radi ukidanja i sprječavanja prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge te srednji i veliki poduzetnici.
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga doprinosi se uklanjanju i sprječavanju prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama, te smanjenju cijene određenih pristupačnih proizvoda i usluga i smanjenju troška kapitala u gospodarskim subjektima. Prethodno navedeni pozitivan učinak odnosi se na mikro i male poduzetnike i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge te srednje i velike poduzetnike.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga doprinosi se promicanju potpunog i učinkovitog ravnopravnog sudjelovanja osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom. Okruženje s pristupačnijim proizvodima i uslugama omogućuje uključivije društvo i omogućava što samostalniji život osobama s invaliditetom. Prethodno navedeni pozitivan učinak odnosi se na osobe s invaliditetom, odnosno na skupine s posebnim interesima i potrebama.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području zaštite ljudskih prava.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Prijedlog zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga ima neznatan izravni učinak na tržišno natjecanje radi ukidanja i sprječavanja prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama. Prethodno navedeni pozitivan učinak odnosi se na mikro i male poduzetnike i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge te srednje i velike poduzetnike.
5.6.
Izvor podataka: -
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Savjetovanje s javnošću provodi se objavom Konačnog prijedloga zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga i ovog Obrasca iskaza o procjeni učinaka propisa putem portala e-savjetovanje u trajanju od 30 dana.
6.2.
Konzultacije:
Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza o procjeni učinaka propisa dostavlja se na mišljenje Uredu za zakonodavstvo i drugim nadležnim tijelima.
ZAKLJUČAK
7.
ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Osigurat će se smanjenje cijene određenih pristupačnih proizvoda i usluga, smanjenje troška kapitala u gospodarskim subjektima te doprinijeti uklanjanju i sprječavanju prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, što će imati pozitivan učinak na tržišno natjecanje. Također, doprinijeti će se promicanju potpunog i učinkovitog ravnopravnog sudjelovanja osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom.
Negativni učinci:
Ne očekuju se negativni učinci.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Provedbom Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga omogućiti će smanjenje cijene određenih pristupačnih proizvoda i usluga, smanjenje troška kapitala u gospodarskim subjektima te će se doprinijeti uklanjanju i sprječavanju prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga. Također, provedbom Zakona doprinijeti će se promicanju potpunog i učinkovitog ravnopravnog sudjelovanja osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom.
PRILOG 4.:
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
OPĆE INFORMACIJE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
1.2.
Naziv propisa:
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Da
Naziv pravne stečevine: Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije za 2024. godinu
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Razlike u zakonima i drugim propisima država članica u pogledu pristupačnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom stvaraju prepreke slobodnom kretanju proizvoda i usluga i narušavaju učinkovito tržišno natjecanje na unutarnjem tržištu, te negativno utječu na konkurentnost i rast zbog toga što izrada i uvođenje na tržište pristupačnih proizvoda i usluga za svako nacionalno tržište zahtijeva dodatne troškove. Nadalje, potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima. Razlike u nacionalnim zahtjevima za pristupačnost posebno su velika prepreka pojedinačnim poduzetnicima, malim i srednjim poduzećima te mikropoduzećima pri pokretanju posla izvan domaćeg tržišta. Nacionalni, pa čak i regionalni ili lokalni zahtjevi za pristupačnost koje su uspostavile države članice trenutačno se razlikuju u pogledu pokrivenosti i razine detaljnosti, a potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima.
2.2.
Izvor podataka:
Direktiva (EU) 2019/882 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. travnja 2019. o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga (Tekst značajan za EGP) (SL L 151, 7.6.2019.)
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga u nacionalno zakonodavstvo u cijelosti se prenosi Direktiva (EU) 2019/882. Naime, Direktiva (EU) 2019/882 djelomično je preuzeta donošenjem Zakona o elektroničkim komunikacijama („Narodne novine“ br. 76/2022.) koji je stupio na snagu 12. srpnja 2022., te Tehničkim propisom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti („Narodne novine“, broj 12/2023.). Donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga doprinosi se pravilnom funkcioniranju unutarnjeg tržišta usklađivanjem zakona i drugih propisa država članica u pogledu zahtjeva za pristupačnost određenih proizvoda i usluga, posebno ukidanjem i sprječavanjem prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama.
3.2.
Opis svrhe propisa
Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga definirat će se proizvodi i usluge na koje će se isti primjenjivati, uredit će se zahtjevi pristupačnosti tih proizvoda i usluga, obveze gospodarskih subjekata u pogledu dostupnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti, ocjena sukladnosti sa zahtjevima za pristupačnost i pretpostavka sukladnosti, inspekcijski nadzor, nadležnost tijela u postupcima vezanim uz primjenu zakona, te prekršajne odredbe. Donošenjem ovoga zakona zahtjevi za pristupačnost proizvoda i usluga u Republici Hrvatskoj bit će usklađeni sa zahtjevima pristupačnosti u ostalim državama članicama Europske unije. Zakonom se promiče potpuno i učinkovito ravnopravno sudjelovanje osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom i osoba smanjene pokretljivosti. Okruženje s pristupačnijim proizvodima i uslugama omogućuje uključivije društvo i olakšava samostalan život osobama s invaliditetom i osobama smanjene pokretljivosti.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
S obzirom da se radi o sadržaju koji se uređuje zakonom, nenormativna rješenja nisu primjenjiva. Optimalno normativno rješenje je donošenje Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.
3.4.
Izvor podataka: -
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Cilj je transpozicija Direktive (EU) 2019/882 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. travnja 2019. o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga (Tekst značajan za EGP) (SL L 151, 7.6.2019.) u nacionalno zakonodavstvo radi uspostavljanja okvira za provedbu ovoga zakona koji treba stupiti na snagu 28. lipnja 2025. godine, a kako bi se odredbe Direktive (EU) 2019/882 transponirane ovim zakonom istovremeno počele primjenjivati na području cijele Europske unije. Također, cilj je doprinijeti pravilnom funkcioniranju unutarnjeg tržišta u pogledu zahtjeva za pristupačnost određenih proizvoda i usluga, posebno ukidanjem i sprječavanjem prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Uklanjanje i sprječavanje prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama., smanjenje cijene određenih pristupačnih proizvoda i usluga i smanjenje troška kapitala u gospodarskim subjektima.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge, srednji i veliki poduzetnici te skupine s posebnim interesima i potrebama.
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Promicanje potpunog i učinkovitog ravnopravnog sudjelovanja osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom. Okruženje s pristupačnijim proizvodima i uslugama omogućuje uključivije društvo i osigurava što samostalniji život osobama s invaliditetom.
Skupine s posebnim interesima i potrebama.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Učinci na tržišno natjecanje
Neznatan izravni učinak na tržišno natjecanje radi ukidanja i sprječavanja prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge te srednji i veliki poduzetnici.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga doprinosi se uklanjanju i sprječavanju prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama, te smanjenju cijene određenih pristupačnih proizvoda i usluga i smanjenju troška kapitala u gospodarskim subjektima. Prethodno navedeni pozitivan učinak odnosi se na mikro i male poduzetnike i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge te srednje i velike poduzetnike.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga doprinosi se promicanju potpunog i učinkovitog ravnopravnog sudjelovanja osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom. Okruženje s pristupačnijim proizvodima i uslugama omogućuje uključivije društvo i omogućava što samostalniji život osobama s invaliditetom. Prethodno navedeni pozitivan učinak odnosi se na osobe s invaliditetom, odnosno na skupine s posebnim interesima i potrebama.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području zaštite ljudskih prava.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Prijedlog zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga ima neznatan izravni učinak na tržišno natjecanje radi ukidanja i sprječavanja prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama. Prethodno navedeni pozitivan učinak odnosi se na mikro i male poduzetnike i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge te srednje i velike poduzetnike.
5.6.
Izvor podataka: -
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Savjetovanje s javnošću provodi se objavom Konačnog prijedloga zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga i ovog Obrasca iskaza o procjeni učinaka propisa putem portala e-savjetovanje u trajanju od 30 dana.
6.2.
Konzultacije:
Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza o procjeni učinaka propisa dostavlja se na mišljenje Uredu za zakonodavstvo i drugim nadležnim tijelima.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
ZAKLJUČAK
7.
ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Osigurat će se smanjenje cijene određenih pristupačnih proizvoda i usluga, smanjenje troška kapitala u gospodarskim subjektima te doprinijeti uklanjanju i sprječavanju prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, što će imati pozitivan učinak na tržišno natjecanje. Također, doprinijeti će se promicanju potpunog i učinkovitog ravnopravnog sudjelovanja osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom.
Negativni učinci:
Ne očekuju se negativni učinci.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Provedbom Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga omogućiti će smanjenje cijene određenih pristupačnih proizvoda i usluga, smanjenje troška kapitala u gospodarskim subjektima te će se doprinijeti uklanjanju i sprječavanju prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga. Također, provedbom Zakona doprinijeti će se promicanju potpunog i učinkovitog ravnopravnog sudjelovanja osoba s invaliditetom poboljšanjem pristupa proizvodima i uslugama široke potrošnje koji svojim prvotnim dizajnom ili naknadnim prilagodbama zadovoljavaju potrebe osoba s invaliditetom.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
PRILOZI
8.
PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu: -
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
9.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Marin Piletić, ministar
Datum: 19. prosinca 2024.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike