E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

PRILOG 4.

OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1.OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

1.2.

Naziv propisa:

Zakon o dopunama Zakona o odvjetništvu

1.3.

Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:

Ne

 

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.4.

Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije

Ne

 

Naziv pravne stečevine:

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.UTVRĐIVANJE PROBLEMA

2.1.

Zakonom o odvjetništvu („Narodne novine“, br. 9/94., 117/08., 50/09., 75/09., 18/11. i 126/21.) uređuje se ustrojstvo i djelovanje odvjetništva kao neovisne i samostalne službe koja osigurava pružanje pravne pomoći fizičkim i pravnim osobama u ostvarivanju i zaštiti njihovih prava i pravnih interesa.

Ovim je Zakonom posebno uređeno i obavljanje odvjetničke službe te pojedinih odvjetničkih radnji od strane odvjetnika iz drugih država koji su u matičnim državama – članicama Europske unije stekli pravo obavljanja odvjetničke službe. U okviru pristupnih pregovora za ulazak Republike Hrvatske u članstvo Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) otvoreno je i pitanje potrebe usklađenja preferencijalnog tretmana odvjetnika iz država članica Europske unije u odnosu na odvjetnike iz drugih država pristupnica Kodeksa o liberalizaciji  odnosno potrebe da se važeće uređenje Zakona o odvjetništvu koje se odnosi na države članice Europske unije protegne i na druge države pristupnice Kodeksa o liberalizaciji kao pravnog instrumenta OECD-ovog Odbora za ulaganja za uspostavu pravila ponašanja za vlade država članica odnosno pravno obvezujuće Odluke Vijeća OECD-a za njegove članice, pri čemu sve države članice OECD-a i pristupnice Kodeksa o liberalizaciji moraju imati mogućnost pružanja usluga pod istim uvjetima, uključujući i pružanje odvjetničkih usluga.

S obzirom da je usvajanje Kodeksa obvezan uvjet za Republiku Hrvatsku u postupku pristupanja OECD-u i da trenutno u Republici Hrvatskoj osim za domaće odvjetnike i odvjetnike iz država članica Europske unije ne postoji mogućnost pristupa odvjetničkoj službi, predloženim je dopunama Zakona o odvjetništvu potrebno izjednačiti status i tretman  odvjetnika iz država članica Europske unije s onima odvjetnika iz drugih država pristupnica Kodeksa o liberalizaciji.

2.2.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA

3.1.

Opis posebnog cilja

 

Predloženim dopunama Zakona izjednačit će se status i tretman odvjetnika iz država članica Europske unije s onima odvjetnika iz drugih država pristupnica Kodeksa o liberalizaciji od dana pristupanja Republike Hrvatske u članstvo OECD-a.

3.2.

Opis svrhe propisa

 

U okviru pristupnih pregovora za ulazak Republike Hrvatske u članstvo Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) otvoreno je pitanje potrebe usklađenja preferencijalnog tretmana odvjetnika iz država članica Europske unije u odnosu na odvjetnike iz drugih država pristupnica Kodeksa o liberalizaciji  odnosno potrebe da se važeće uređenje Zakona o odvjetništvu koje se odnosi na države članice Europske unije protegne i na druge države pristupnice Kodeksa o liberalizaciji kao pravnog instrumenta OECD-ovog Odbora za ulaganja za uspostavu pravila ponašanja za vlade država članica odnosno pravno obvezujuće Odluke Vijeća OECD-a za njegove članice, pri čemu sve države članice OECD-a i pristupnice Kodeksa o liberalizaciji moraju imati mogućnost pružanja usluga pod istim uvjetima, uključujući i pružanje odvjetničkih usluga.

S obzirom da je usvajanje Kodeksa obvezan uvjet za Republiku Hrvatsku u postupku pristupanja OECD-u predloženim je dopunama Zakona o odvjetništvu potrebno izjednačiti status i tretman  odvjetnika iz država članica Europske unije s onima odvjetnika iz drugih država pristupnica Kodeksa o liberalizaciji.

3.3.

Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja

 

Obavljanje odvjetničke službe uređuje se zakonom zbog čega u konkretnom slučaju druga normativna i nenormativna rješenja nisu moguća.

3.4.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA

4.1.

Posebni cilj:

 

4.1.1.

Učinci na gospodarstvo:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci iz članka 10. Uredbe.

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.

4.1.2.

Učinci na održivi razvoj:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci iz članka 11. Uredbe.

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.

4.1.3.

Učinci na socijalnu skrb:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci iz članka 12. Uredbe.

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.

4.1.4.

Učinci na zaštitu ljudskih prava:

Adresati:

 

Predmetnim dopunama omogućit će se  odvjetnicima iz država članica OECD-a i država pristupnica Kodeksa o liberalizaciji pristup odvjetničkoj službi, pod jednakim uvjetima kao i odvjetnicima iz država članica Europske unije

Odvjetnici

4.1.5.

Učinci na druga područja:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na druga područja

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5.ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:

 

-

5.2.

Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:

 

-

5.3.

Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:

 

-

5.4.

Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:

 

Odvjetnicima iz država članica OECD-a i država pristupnica Kodeksa o liberalizaciji omogućit će se pristup odvjetničkoj službi, pod jednakim uvjetima kao i odvjetnicima iz država članica Europske unije.

5.5.

Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:

 

-

5.6.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6.SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

6.1.

Savjetovanje:

 

6.2.

Konzultacije:

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7.ZAKLJUČAK

7.1.

Pozitivni učinci:

Predložene dopune omogućit će  odvjetnicima iz država članica OECD-a i država pristupnica Kodeksa o liberalizaciji pristup odvjetničkoj službi, pod jednakim uvjetima kao i odvjetnicima iz država članica Europske unije

Negativni učinci:

Ne očekuju se negativni učinci predloženih dopuna.

7.2.

Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:

S obzirom da je usvajanje Kodeksa o liberalizaciji obvezan uvjet za Republiku Hrvatsku u postupku pristupanja OECD-u i da trenutno u Republici Hrvatskoj osim za domaće odvjetnike i odvjetnike iz država članica Europske unije ne postoji mogućnost pristupa odvjetničkoj službi, predloženim dopunama Zakona o odvjetništvu izjednačit će se status i tretman  odvjetnika iz država članica Europske unije s onima odvjetnika iz drugih država pristupnica Kodeksa o liberalizaciji.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8.PRILOZI

8.1

Dokumenti u prilogu:

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis: Damir Habijan

 

 

Datum: 3. veljače 2025.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.