Trenutni zakonodavni okvir nije usklađen sa standardimaOrganizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) po pitanju mogućnosti primjene instituta posebnih dokaznih radnji iz članka 332. Zakona o kaznenom postupku (Narodne novine, br. 152/08, 76/09, 80/11, 121/11 - pročišćeni tekst, 91/12 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 143/12, 56/13, 145/13, 152/14, 70/17, 126/19, 126/19 - Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 130/20 - Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 80/22 i 36/24; u daljnjem tekstu: ZKP/08) za kazneno djelo podmićivanja zastupnika iz članka 339. Kaznenog zakona (Narodne novine, br. 125/11, 144/12, 56/15 i 61/15 - ispravak, 101/17, 118/18, 126/19, 84/21, 114/22, 114/23 i 36/24; u daljnjem tekstu: KZ/11).
Nadalje, postoji problem neusklađenosti odredaba Zakona o kaznenom postupku koje sadrže pozivanja na hrvatsku kunu sa Zakonom o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj (Narodne novine, broj 57/22 i 88/22), koji određuje da je službena valuta u Republici Hrvatskoj od 1. siječnja 2023. godine euro.
Konačno, obzirom da ne postoje svi praktični preduvjeti za provedbu odredaba kojima se uređuje obvezno tonsko snimanje rasprave i sadržaj zapisnika potrebno je propisati novi datum stupanja na snagu članaka 409.a i 411.a ZKP/08.
2.2.
Izvor podataka:
1. Izvješće druge faze evaluacije Republike Hrvatske, koje je usvojila Radna skupina za suzbijanje podmićivanja u međunarodnim poslovnim transakcijama 13. prosinca 2024. godine, u okviru pristupanja Republike Hrvatske Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).
2. Zakon o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj (Narodne novine, broj 57/22 i 88/22).
Donošenjem Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o kaznenom postupku postići će se usklađenost sa standardima Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) po pitanju mogućnosti primjene instituta posebnih dokaznih radnji za kazneno djelo podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11.
Također će od dana stupanja Zakona na snagu odredbe ZKP/08 biti izražene u valuti koja je od 1. siječnja 2023. godine postala zakonsko sredstvo plaćanja u Republici Hrvatskoj.
Zaključno, osigurava se da trenutak stupanja na snagu odredbi kojima se uređuje obvezno tonsko snimanje rasprave (članak 409.a ZKP/08) i sadržaj zapisnika (članak 411.a ZKP/08) prati ostvarenje praktičnih preduvjeta za primjenu navedenih odredbi.
3.2.
Opis svrhe propisa
Donošenjem Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o kaznenom postupku, i njegovim stupanjem na snagu postići će se usklađenost sa standardima Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) po pitanju mogućnosti primjene instituta posebnih dokaznih radnji za kazneno djelo podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11. Nadalje, odredbe Zakona o kaznenom postupku biti će izražene u valuti koja je od 1. siječnja 2023. godine postala zakonsko sredstvo plaćanja u Republici Hrvatskoj, kao i normativno praćenje praktičnih preduvjeta za primjenu odredbi koje uređuju obvezno tonsko snimanje rasprava.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Cilj koji se želi postići ostvaruje se isključivo normativnim rješenjem.
3.4.
Izvor podataka:
1. Izvješće druge faze evaluacije Republike Hrvatske, koje je usvojila Radna skupina za suzbijanje podmićivanja u međunarodnim poslovnim transakcijama 13. prosinca 2024. godine, u okviru pristupanja Republike Hrvatske Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).
2. Zakon o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj (Narodne novine, broj 57/22 i 88/22).
Cilj izmjena i dopune Zakona o kaznenom postupku je ispunjavanje preporuka vezanih uz mogućnost primjene posebnih dokaznih radnji za kazneno djelo podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11 sadržanih u Izvješću druge faze evaluacije Republike Hrvatske, koje je usvojila Radna skupina za suzbijanje podmićivanja u međunarodnim poslovnim transakcijama 13. prosinca 2024. godine, u okviru postupka pristupanja Republike Hrvatske Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).
Stupanjem Zakona na snagu odredbe Zakona o kaznenom postupku biti će izražene u valuti koja je od 1. siječnja 2023. godine postala zakonsko sredstvo plaćanja u Republici Hrvatskoj.
Zaključno, izmijeniti će se odredbe o trenutku stupanja na snagu članaka koji uređuju obvezno tonsko snimanje rasprave (članak 409.a ZKP/08) i sadržaj zapisnika (članak 411.a ZKP/08) radi ostvarenja praktičnih preduvjeta za primjenu navedenih odredbi.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na gospodarstvo.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Planiranim izmjenama i dopunom Zakona o kaznenom postupku proširuje se katalog kaznenih djela za koja se mogu odrediti posebne dokazne radnje, a kojim dokaznim radnjama se privremeno, u skladu s načelom razmjernosti i po zakonu propisanim uvjetima ograničavaju određena ustavna prava građana, i uključivanjem kaznenog djela podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11.
Navedenom dopunom omogućit će se provođenje izvida primjenom posebnih dokaznih radnji za kazneno djelo iz članka 339. KZ/11, kada se isti ne bi mogli provesti na drugi način ili bi to bilo moguće samo uz nerazmjerne teškoće.
Nadalje, predmetnim izmjenama osigurati će se da su sve odredbe Zakona o kaznenom postupku, koje sadrže novčane kazne ili druge novčane iskaze vrijednosti iskazane u službenoj valuti Republike Hrvatske.
Zaključno, trenutak stupanja na snagu članaka koji uređuju obvezno tonsko snimanje rasprave (članak 409.a ZKP/08) i sadržaj zapisnika (članak 411.a ZKP/08) pratiti će ostvarenje praktičnih preduvjeta za njihovu primjenu.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području gospodarstva.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Predviđenom dopunom Zakona o kaznenom postupku, dopunjuje se katalog kaznenih djela za koja se mogu odrediti posebne dokazne radnje iz članka 332. stavka 1. ZKP/08 kaznenim djelom podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11, a kojim posebnim dokaznim radnjama se u skladu s načelom razmjernosti i pod zakonski utvrđenim uvjetima, privremeno ograničavaju određena ustavna prava građana.
Navedenom dopunom omogućit će se provođenje izvida posebnim dokaznim radnjama za kazneno djelo iz članka 339. KZ/11 kada se isti ne bi mogli provesti na drugi način ili bi to bilo moguće samo uz nerazmjerne teškoće.
Nadalje, predmetnim izmjenama osigurati će se da su sve odredbe Zakona o kaznenom postupku, koje sadrže novčane kazne ili druge novčane iskaze vrijednosti iskazane u službenoj valuti Republike Hrvatske.
Zaključno, trenutak stupanja na snagu članaka koji uređuju obvezno tonsko snimanje rasprave (članak 409.a ZKP/08) i sadržaj zapisnika (članak 411.a ZKP/08) pratiti će ostvarenje praktičnih preduvjeta za njihovu primjenu.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u drugim područjima.
Dopunom kataloga kaznenih djela za koja se mogu odrediti posebne dokazne radnje kaznenim djelom podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11 ispunjava se jedna od preporuka sadržanih u Izvješću druge faze evaluacije Republike Hrvatske, koje je usvojila Radna skupina za suzbijanje podmićivanja u međunarodnim poslovnim transakcijama u prosincu 2024. godine, u okviru postupka pristupanja Republike Hrvatske Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD). Predmetno izvješće sadrži preporuku Republici Hrvatskoj da izvrši potrebne izmjene u Zakonu o kaznenom postupku kako bi učinila institut posebnih dokaznih radnji primjenjivim i za kazneno djelo podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11.
Navedenom dopunom omogućit će se provođenje izvida primjenom posebnih dokaznih radnji za kazneno djelo iz članka 339. KZ/11 kada se isti ne bi mogli provesti na drugi način ili bi to bilo moguće samo uz nerazmjerne teškoće.
Nadalje, predmetnim izmjenama osigurati će se da su sve odredbe Zakona o kaznenom postupku, koje sadrže novčane kazne ili druge novčane iskaze vrijednosti iskazane u službenoj valuti Republike Hrvatske.
Zaključno, trenutak stupanja na snagu članaka koji uređuju obvezno tonsko snimanje rasprave (članak 409.a ZKP/08) i sadržaj zapisnika (članak 411.a ZKP/08) pratiti će ostvarenje praktičnih preduvjeta za njihovu primjenu.
Negativni učinci:
Nisu utvrđeni značajniji negativni učinci.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Sukladno Izvješću druge faze evaluacije Republike Hrvatske i sadržaju preporuka Republici Hrvatskoj vezano uz mogućnosti primjene instituta posebnih dokaznih radnji, predviđenim izmjenama Zakona o kaznenom postupku, institut posebnih dokaznih radnji primjenjivat će se, između ostalog, i u slučajevima kada se radi o kaznenom djelu podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11.
Nadalje, predmetnim izmjenama osigurati će se da su sve odredbe Zakona o kaznenom postupku, koje sadrže novčane kazne ili druge novčane iskaze vrijednosti iskazane u službenoj valuti Republike Hrvatske.
Zaključno, trenutak stupanja na snagu članaka koji uređuju obvezno tonsko snimanje rasprave (članak 409.a ZKP/08) i sadržaj zapisnika (članak 411.a ZKP/08) pratiti će ostvarenje praktičnih preduvjeta za njihovu primjenu.
Savjetovanje s javnošću o Obrascu iskaza o procjeni učinaka propisa - Zakon o izmjenama i dopuni Zakona o kaznenom postupku
PRILOG 4.
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
1.OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
1.2.
Naziv propisa:
Zakon o izmjenama i dopuni Zakona o kaznenom postupku, s Konačnim prijedlogom zakona
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine:
2.UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Trenutni zakonodavni okvir nije usklađen sa standardima Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) po pitanju mogućnosti primjene instituta posebnih dokaznih radnji iz članka 332. Zakona o kaznenom postupku ( Narodne novine, br. 152/08, 76/09, 80/11, 121/11 - pročišćeni tekst, 91/12 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 143/12, 56/13, 145/13, 152/14, 70/17, 126/19, 126/19 - Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 130/20 - Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 80/22 i 36/24; u daljnjem tekstu: ZKP/08) za kazneno djelo podmićivanja zastupnika iz članka 339. Kaznenog zakona (Narodne novine, br. 125/11, 144/12, 56/15 i 61/15 - ispravak, 101/17, 118/18, 126/19, 84/21, 114/22, 114/23 i 36/24; u daljnjem tekstu: KZ/11).
Nadalje, postoji problem neusklađenosti odredaba Zakona o kaznenom postupku koje sadrže pozivanja na hrvatsku kunu sa Zakonom o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj (Narodne novine, broj 57/22 i 88/22), koji određuje da je službena valuta u Republici Hrvatskoj od 1. siječnja 2023. godine euro.
Konačno, obzirom da ne postoje svi praktični preduvjeti za provedbu odredaba kojima se uređuje obvezno tonsko snimanje rasprave i sadržaj zapisnika potrebno je propisati novi datum stupanja na snagu članaka 409.a i 411.a ZKP/08.
2.2.
Izvor podataka:
1. Izvješće druge faze evaluacije Republike Hrvatske, koje je usvojila Radna skupina za suzbijanje podmićivanja u međunarodnim poslovnim transakcijama 13. prosinca 2024. godine, u okviru pristupanja Republike Hrvatske Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).
2. Zakon o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj (Narodne novine, broj 57/22 i 88/22).
3.UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Donošenjem Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o kaznenom postupku postići će se usklađenost sa standardima Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) po pitanju mogućnosti primjene instituta posebnih dokaznih radnji za kazneno djelo podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11.
Također će od dana stupanja Zakona na snagu odredbe ZKP/08 biti izražene u valuti koja je od 1. siječnja 2023. godine postala zakonsko sredstvo plaćanja u Republici Hrvatskoj.
Zaključno, osigurava se da trenutak stupanja na snagu odredbi kojima se uređuje obvezno tonsko snimanje rasprave (članak 409.a ZKP/08) i sadržaj zapisnika (članak 411.a ZKP/08) prati ostvarenje praktičnih preduvjeta za primjenu navedenih odredbi.
3.2.
Opis svrhe propisa
Donošenjem Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o kaznenom postupku, i njegovim stupanjem na snagu postići će se usklađenost sa standardima Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) po pitanju mogućnosti primjene instituta posebnih dokaznih radnji za kazneno djelo podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11. Nadalje, odredbe Zakona o kaznenom postupku biti će izražene u valuti koja je od 1. siječnja 2023. godine postala zakonsko sredstvo plaćanja u Republici Hrvatskoj, kao i normativno praćenje praktičnih preduvjeta za primjenu odredbi koje uređuju obvezno tonsko snimanje rasprava .
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Cilj koji se želi postići ostvaruje se isključivo normativnim rješenjem.
3.4.
Izvor podataka:
1. Izvješće druge faze evaluacije Republike Hrvatske, koje je usvojila Radna skupina za suzbijanje podmićivanja u međunarodnim poslovnim transakcijama 13. prosinca 2024. godine, u okviru pristupanja Republike Hrvatske Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).
2. Zakon o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj (Narodne novine, broj 57/22 i 88/22).
4.UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Posebni cilj:
Cilj izmjena i dopune Zakona o kaznenom postupku je ispunjavanje preporuka vezanih uz mogućnost primjene posebnih dokaznih radnji za kazneno djelo podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11 sadržanih u Izvješću druge faze evaluacije Republike Hrvatske, koje je usvojila Radna skupina za suzbijanje podmićivanja u međunarodnim poslovnim transakcijama 13. prosinca 2024. godine, u okviru postupka pristupanja Republike Hrvatske Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).
Stupanjem Zakona na snagu odredbe Zakona o kaznenom postupku biti će izražene u valuti koja je od 1. siječnja 2023. godine postala zakonsko sredstvo plaćanja u Republici Hrvatskoj.
Zaključno, izmijeniti će se odredbe o trenutku stupanja na snagu članaka koji uređuju obvezno tonsko snimanje rasprave (članak 409.a ZKP/08) i sadržaj zapisnika (članak 411.a ZKP/08) radi ostvarenja praktičnih preduvjeta za primjenu navedenih odredbi.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na gospodarstvo.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Planiranim izmjenama i dopunom Zakona o kaznenom postupku proširuje se katalog kaznenih djela za koja se mogu odrediti posebne dokazne radnje, a kojim dokaznim radnjama se privremeno, u skladu s načelom razmjernosti i po zakonu propisanim uvjetima ograničavaju određena ustavna prava građana, i uključivanjem kaznenog djela podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11.
Navedenom dopunom omogućit će se provođenje izvida primjenom posebnih dokaznih radnji za kazneno djelo iz članka 339. KZ/11, kada se isti ne bi mogli provesti na drugi način ili bi to bilo moguće samo uz nerazmjerne teškoće.
Nadalje, predmetnim izmjenama osigurati će se da su sve odredbe Zakona o kaznenom postupku, koje sadrže novčane kazne ili druge novčane iskaze vrijednosti iskazane u službenoj valuti Republike Hrvatske.
Zaključno, trenutak stupanja na snagu članaka koji uređuju obvezno tonsko snimanje rasprave (članak 409.a ZKP/08) i sadržaj zapisnika (članak 411.a ZKP/08) pratiti će ostvarenje praktičnih preduvjeta za njihovu primjenu.
Sudionici kaznenih postupaka:
Osumnjičenici/okrivljenici
Državno odvjetništvo RH
Sudovi
Branitelji
Svjedoci
Vještaci
Tumači
Oštećenik
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati.
5.ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području gospodarstva.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Predviđenom dopunom Zakona o kaznenom postupku, dopunjuje se katalog kaznenih djela za koja se mogu odrediti posebne dokazne radnje iz članka 332. stavka 1. ZKP/08 kaznenim djelom podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11, a kojim posebnim dokaznim radnjama se u skladu s načelom razmjernosti i pod zakonski utvrđenim uvjetima, privremeno ograničavaju određena ustavna prava građana.
Navedenom dopunom omogućit će se provođenje izvida posebnim dokaznim radnjama za kazneno djelo iz članka 339. KZ/11 kada se isti ne bi mogli provesti na drugi način ili bi to bilo moguće samo uz nerazmjerne teškoće.
Nadalje, predmetnim izmjenama osigurati će se da su sve odredbe Zakona o kaznenom postupku, koje sadrže novčane kazne ili druge novčane iskaze vrijednosti iskazane u službenoj valuti Republike Hrvatske.
Zaključno, trenutak stupanja na snagu članaka koji uređuju obvezno tonsko snimanje rasprave (članak 409.a ZKP/08) i sadržaj zapisnika (članak 411.a ZKP/08) pratiti će ostvarenje praktičnih preduvjeta za njihovu primjenu.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u drugim područjima.
5.6.
Izvor podataka:
6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
6.2.
Konzultacije:
7.ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Dopunom kataloga kaznenih djela za koja se mogu odrediti posebne dokazne radnje kaznenim djelom podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11 ispunjava se jedna od preporuka sadržanih u Izvješću druge faze evaluacije Republike Hrvatske, koje je usvojila Radna skupina za suzbijanje podmićivanja u međunarodnim poslovnim transakcijama u prosincu 2024. godine, u okviru postupka pristupanja Republike Hrvatske Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD). Predmetno izvješće sadrži preporuku Republici Hrvatskoj da izvrši potrebne izmjene u Zakonu o kaznenom postupku kako bi učinila institut posebnih dokaznih radnji primjenjivim i za kazneno djelo podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11.
Navedenom dopunom omogućit će se provođenje izvida primjenom posebnih dokaznih radnji za kazneno djelo iz članka 339. KZ/11 kada se isti ne bi mogli provesti na drugi način ili bi to bilo moguće samo uz nerazmjerne teškoće.
Nadalje, predmetnim izmjenama osigurati će se da su sve odredbe Zakona o kaznenom postupku, koje sadrže novčane kazne ili druge novčane iskaze vrijednosti iskazane u službenoj valuti Republike Hrvatske.
Zaključno, trenutak stupanja na snagu članaka koji uređuju obvezno tonsko snimanje rasprave (članak 409.a ZKP/08) i sadržaj zapisnika (članak 411.a ZKP/08) pratiti će ostvarenje praktičnih preduvjeta za njihovu primjenu.
Negativni učinci:
Nisu utvrđeni značajniji negativni učinci.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Sukladno Izvješću druge faze evaluacije Republike Hrvatske i sadržaju preporuka Republici Hrvatskoj vezano uz mogućnosti primjene instituta posebnih dokaznih radnji, predviđenim izmjenama Zakona o kaznenom postupku, institut posebnih dokaznih radnji primjenjivat će se, između ostalog, i u slučajevima kada se radi o kaznenom djelu podmićivanja zastupnika iz članka 339. KZ/11.
Nadalje, predmetnim izmjenama osigurati će se da su sve odredbe Zakona o kaznenom postupku, koje sadrže novčane kazne ili druge novčane iskaze vrijednosti iskazane u službenoj valuti Republike Hrvatske.
Zaključno, trenutak stupanja na snagu članaka koji uređuju obvezno tonsko snimanje rasprave (članak 409.a ZKP/08) i sadržaj zapisnika (članak 411.a ZKP/08) pratiti će ostvarenje praktičnih preduvjeta za njihovu primjenu.
8.PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Damir Habijan, ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
Datum: 21.02.2025.