E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PRIJENOSU PODATAKA U SREDIŠNJU BAZU TAHOGRAFSKIH PODATAKA TE NAČINU VOĐENJA EVIDENCIJE O RADNOM VREMENU MOBILNIH RADNIKA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 1.

U Pravilniku o prijenosu podataka u središnju bazu tahografskih podataka te načinu vođenja evidencije o radnom vremenu mobilnih radnika („Narodne novine“, br. 109/2018) iznad članka 2. naslov briše se.

Članak 2. mijenja se i glasi:

„Ovim Pravilnikom u hrvatsko zakonodavstvo preuzima se Delegirana Direktiva Komisije (EU) 2024/846 оd 14. ožujka 2024. o izmjeni Direktive 2006/22/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o minimalnim uvjetima za provedbu uredaba (EZ) br. 561/2006 i (EU) br. 165/2014 te Direktive 2002/15/EZ u pogledu socijalnog zakonodavstva koje se odnosi na aktivnosti cestovnog prijevoza (SL L 2024/846 , 31.5.2024.).“.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 2.

Iza članka 2. dodaju se naslov iznad članka i članak 2.a koji glase:

„Pojmovi

Članak 2.a

Pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju jednako značenje kao pojmovi koji se koriste u propisima kojima se regulira radno vrijeme, obvezni odmori mobilnih radnika i uređaji za bilježenje u cestovnom prijevozu.“.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 3.

Iza članka 11. dodaju se naslov i novi članak 12. koji glase:

 

„Sustav ocjene rizika

Članak 12.

Inspektori i policijski službenici dužni su tvrtke s visokom ocjenom rizika nadzirati redovitije i detaljnije, a u svrhu ocjene rizika koristit će se kategorizacija prekršaja, sukladno njihovoj težini iz Priloga 3. koji je sastavni dio ovog Pravilnika.“.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 4.

Dosadašnji članak 12. postaje članak 13.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 5.

Iza dosadašnjeg Priloga 2., dodaje se novi Prilog 3..

 

Završna odredba

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 6.

 

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.

 

 

Klasa:                                                   

Urbroj:                                                                                                                                            

Zagreb, 2025.    

 

POTPREDSJEDNIK VLADE I MINISTAR

Oleg Butković

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

PRILOG 3.

 

1.   Skupine povreda Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća (EZ) br. 561/2006 (Vrijeme vožnje i odmora)

Br.

PRAVNA OSNOVA

VRSTA POVREDE

TEŽINA POVREDE

NTP

VTP

TP

MP

A

Posada

A1

Članak 5. stavak 1.

Nepoštovanje minimalne dobi vozača

 

 

X

 

B

Razdoblja vožnje

B1

Članak 6. stavak 1.

Prekoračenje dnevnog vremena vožnje od 9 sati ako produljenje na 10 sati nije dopušteno

9 h < … < 10 h

 

 

 

X

B2

10 h ≤ … < 11 h

 

 

X

 

B3

11 h ≤ …

 

X

 

 

B4

Prekoračenje dnevnog vremena vožnje od 9 sati za 50 % ili više

13 h 30 ≤ …

X

 

 

 

B5

Prekoračenje produljenog dnevnog vremena vožnje od 10 sati ako je produljenje dopušteno

10 h < … < 11 h

 

 

 

X

B6

11 h ≤ … < 12 h

 

 

X

 

B7

12 h ≤ …

 

X

 

 

B8

Prekoračenje dnevnog vremena vožnje od 10 sati za 50 % ili više

15 h ≤ …

X

 

 

 

B9

Članak 6. stavak 2.

Prekoračenje tjednog vremena vožnje

56 h < … < 60 h

 

 

 

X

B10

60 h ≤ … < 65 h

 

 

X

 

B11

65 h ≤ … < 70 h

 

X

 

 

B12

Prekoračenje tjednog vremena vožnje za 25 % ili više

70 h ≤ …

X

 

 

 

B13

Članak 6. stavak 3.

Prekoračenje maksimalnog ukupnog vremena vožnje tijekom dva uzastopna tjedna

90 h < … < 100 h

 

 

 

X

B14

100 h ≤ … < 105 h

 

 

X

 

B15

105 h ≤ … < 112 h 30

 

X

 

 

B16

Prekoračenje maksimalnog ukupnog vremena vožnje tijekom dva uzastopna tjedna za 25 % ili više

112 h 30 ≤ …

X

 

 

 

C

Stanke

C1

Članak 7.

Prekoračenje neprekinutog vremena vožnje od 4,5 sati prije stanke

4 h 30 < … < 5 h

 

 

 

X

C2

5 h ≤ … < 6 h

 

 

X

 

C3

6 h ≤ …

 

X

 

 

D

Razdoblja odmora

D1

Članak 8. stavak 2.

Nedovoljno dnevno razdoblje odmora kraće od 11 sati ako skraćeno dnevno razdoblje odmora nije dopušteno

10 h ≤ … < 11 h

 

 

 

X

D2

8 h 30 ≤ … < 10 h

 

 

X

 

D3

… < 8 h 30

 

X

 

 

D4

Nedovoljno skraćeno dnevno razdoblje odmora kraće od 9 sati ako je skraćivanje dopušteno

8 h ≤ … < 9 h

 

 

 

X

D5

7 h ≤ … < 8 h

 

 

X

 

D6

… < 7 h

 

X

 

 

D7

Nedovoljno podijeljeno dnevno razdoblje odmora kraće od 3 sata + 9 sati

3 h + [8 h ≤ … < 9 h]

 

 

 

X

D8

3 h + [7 h ≤ … < 8 h]

 

 

X

 

D9

3 h + [… < 7 h]

 

X

 

 

D10

Članak 8. stavak 5.

Nedovoljno dnevno razdoblje odmora kraće od 9 sati u slučaju višečlane posade

8 h ≤ … < 9 h

 

 

 

X

D11

7 h ≤ … < 8 h

 

 

X

 

D12

… < 7 h

 

X

 

 

D13

Članak 8. stavak 6.

Nedovoljno skraćeno tjedno razdoblje odmora kraće od 24 sata

22 h ≤ … < 24 h

 

 

 

X

D14

20 h ≤ … < 22 h

 

 

X

 

D15

… < 20 h

 

X

 

 

D16

Nedovoljno tjedno razdoblje odmora kraće od 45 sati ako skraćeno tjedno razdoblje odmora nije dopušteno

42 h ≤ … < 45 h

 

 

 

X

D17

36 h ≤ … < 42 h

 

 

X

 

D18

… < 36 h

 

X

 

 

D19

Članak 8. stavak 6.

Prekoračenje 6 uzastopnih 24-satnih razdoblja nakon prethodnog tjednog razdoblja odmora

… < 3h

 

 

 

X

D20

3 h ≤ … < 12 h

 

 

X

 

D21

12 h ≤ …

 

X

 

 

D22

Članak 8. stavak 6.b

Nema nadoknade za dva uzastopna skraćena tjedna razdoblja odmora

 

 

X

 

 

D23

Članak 8. stavak 8.

Redovno tjedno razdoblje odmora ili bilo koje tjedno razdoblje odmora dulje od 45 sati koje se provodi u vozilu

 

 

X

 

 

D24

Članak 8. stavak 8.

Poslodavac ne pokriva troškove smještaja izvan vozila

 

 

 

X

 

E

Pravilo 12 dana

E1

Članak 8. stavak 6.a

Prekoračenje 12 uzastopnih 24-satnih razdoblja nakon prethodnog redovnog tjednog razdoblja odmora

… < 3 h

 

 

 

X

E2

3 h ≤ … < 12 h

 

 

X

 

E3

12 h ≤ …

 

X

 

 

E4

Članak 8. stavak 6.a točka (b) podtočka ii.

Tjedno razdoblje odmora nakon 12 uzastopnih razdoblja od 24 sata

67 h <…

 

 

 

X

E5

65 h < … ≤ 67 h

 

 

X

 

E6

… ≤ 65 h

 

X

 

 

E7

Članak 8. stavak 6.a točka (d)

Razdoblje vožnje između 22:00 i 6:00 dulje od 3 sata prije stanke, ako vozilo nema višečlanu posadu

3 h < … < 4,5 h

 

 

X

 

E8

4,5 h ≤ …

 

X

 

 

F

Organizacija rada

F1

Članak 8. stavak 8.a

Poduzeće za cestovni prijevoz ne organizira rad vozača na način da se vozači mogu vratiti u operativno središte poslodavca ili u svoje mjesto boravišta

 

 

X

 

 

F2

Članak 10. stavak 1.

Veza između plaće/isplate i prijeđene udaljenosti, brzine dostave i/ili količine prevezenog tereta

 

 

X

 

 

F3

Članak 10. stavak 2.

Rad vozača nije organiziran ili je neprimjereno organiziran, vozaču nisu dane upute prema kojima bi mogao poštovati propise ili su te upute neodgovarajuće

 

 

X

 

 

 

2.   Skupine povreda Uredbe (EU) br. 165/2014 Europskog parlamenta i Vijeća (Tahograf)

Br.

PRAVNA OSNOVA

VRSTA POVREDE

TEŽINA POVREDE

NTP

VTP

TP

G

Ugradnja tahografa

G1

Članak 3. stavci 1., 4. i 4.a i članak 22.

Nije ugrađen ili se ne upotrebljava homologirani tahograf

X

 

 

H

Upotreba tahografa, kartice vozača ili tahografskih listića

H1

Članak 23. stavak 1.

Upotreba tahografa koji nije pregledan u ovlaštenoj radionici

 

X

 

H2

Članak 27.

Vozač ima i/ili upotrebljava više od jedne vlastite kartice vozača

 

X

 

H3

Upotreba krivotvorene kartice vozača ( smatra se vožnjom bez kartice vozača )

X

 

 

H4

Upotreba tuđe kartice vozača ( smatra se vožnjom bez kartice vozača )

X

 

 

H5

Upotreba kartice vozača dobivene na temelju lažnih izjava i/ili krivotvorenih dokumenata ( smatra se vožnjom bez kartice vozača )

X

 

 

H6

Članak 32. stavak 1.

Neispravan rad tahografa ( npr.: tahograf nije propisno pregledan, kalibriran ni zapečaćen )

 

X

 

H7

Članak 32. stavak1. i članak 33. stavak 1.

Nepravilna upotreba tahografa ( npr.: namjerna, dobrovoljna ili nametnuta zlouporaba, nedostatak uputa za ispravnu upotrebu itd. )

 

X

 

H8

Članak 32. stavak 3.

Prisutnost u vozilu i/ili upotreba neovlaštenog uređaja kojim se mogu izmijeniti zapisi tahografa

X

 

 

H9

Krivotvorenje, prikrivanje, tajenje ili uništavanje podataka zabilježenih na tahografskim listićima, odnosno pohranjenih u tahografu i/ili na kartici vozača i preuzetih s njih

X

 

 

H10

Članak 33. stavak 2.

Poduzeće ne pohranjuje tahografske listiće, ispise i preuzete podatke

 

X

 

H11

Podaci koji su zabilježeni i pohranjeni nisu raspoloživi najmanje godinu dana

 

X

 

H12

Članak 34. stavak 1.

Nepravilna upotreba tahografskih listića / kartice vozača

 

X

 

H13

Neovlašteno vađenje tahografskih listića ili kartice vozača, što utječe na zapis relevantnih podataka

 

X

 

H14

Tahografski listić ili kartica vozača upotrebljava se dulje od razdoblja za koje su namijenjeni i podaci su izgubljeni

 

X

 

H15

Članak 34. stavak 2.

Upotreba prljavih ili oštećenih tahografskih listića ili kartice vozača, podaci nisu čitljivi

 

X

 

H16

Članak 34. stavak 3.

Ručni unosi ne upotrebljavaju se kad je to potrebno

 

X

 

H17

Članak 34. stavak 4.

Upotreba pogrešnog tahografskog listića ili kartica vozača umetnuta u neodgovarajući utor (višečlana posada)

 

 

X

H18

Članak 34. stavak 5.

Nepravilna upotreba prekidača

 

X

 

I

Predočenje podataka

I1

Članak 34. stavak 5. točka (b) podtočka v.

Nepravilna upotreba ili neupotreba znaka za trajekt/vlak

 

 

X

I2

Članak 34. stavak 6.

U tahografski listić nisu uneseni potrebni podaci

 

X

 

I3

Članak 34. stavak 7.

U zapisima se ne prikazuju simboli zemalja čije je granice vozač prešao tijekom dnevnog radnog vremena

 

 

X

I4

Članak 34. stavak 7.

U zapisima se ne prikazuju simboli zemalja u kojima je započelo i završilo dnevno radno vrijeme vozača

 

 

X

I5

Članak 36.

Odbijanje pregleda

 

X

 

I6

Članak 36.

Vozač ne može predočiti ručne zapise i ispise koji se odnose na tekući dan i prethodnih 28 dana (do 30. prosinca 2024.)

Vozač ne može predočiti ručne zapise i ispise koji se odnose na tekući dan i prethodnih 56 dana (od 31. prosinca 2024.)

 

X

 

I7

Članak 36.

Vozač ne može predočiti karticu vozača, ako je ima

 

X

 

J

Neispravan rad tahografa

J1

Članak 37. stavak1. i članak 22. stavak 1.

Tahograf nije popravljen kod ovlaštenog instalatera ni u ovlaštenoj radionici

 

X

 

J2

Članak 37. stavak 2.

Vozač nije zabilježio sve potrebne podatke za razdoblja koja tahograf, s obzirom na to da nije radio ili je radio neispravno, nije ispravno zabilježio

 

X

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.