E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

 

   Nacrt ključnih elemenata Poziva na dostavu projektnih prijedloga 

ITU - Višenamjenska infrastruktura u UP Slavonski Brod 

 otvoreni postupak u modalitetu trajnog Poziva

 

 

Sadržaj:

OPĆE INFORMACIJE (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)

Financijska alokacija, indikativni iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava

Razdoblje provedbe projekta

Prihvatljivost prijavitelja

Kriteriji za isključenje Prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo)

Broj projektnih prijedloga po prijavitelju

Prihvatljivost projekta

Prihvatljive projektne aktivnosti

Horizontalna načela

Popis prihvatljivih i neprihvatljivih troškova

Prihvatljivi troškovi

Neprihvatljivi troškovi

Popis popratne dokumentacije koji će se zahtijevati od Prijavitelja

Rok za predaju projektnog prijedloga

Kriteriji odabira

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

  OPĆE INFORMACIJE (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)

Predmet Poziva: ulaganje u integriranu višenamjensku društveno - kulturnu (društveni domovi) i sportsko - zelenu infrastrukturu na Urbanom području Slavonski Brod.

Svrha Poziva: razvoj integrirane višenamjenske društveno - kulturne i sportsko - zelene infrastrukture koja može odgovoriti na potrebe stanovništva u cilju poboljšanja zdravlja i kvalitete života građana.

Pokazatelji: Za potrebe praćenja postignuća, prijavitelj je obvezan na razini projektnog prijedloga navesti konkretne vrijednosti pokazatelja ostvarenja te pokazatelja rezultata koje će ostvariti svojim projektom.

Projektni prijedlozi u okviru kojih se radi o ulaganjima u društveno – kulturnu infrastrukturu unose vrijednosti za oba pokazatelja ostvarenja i rezultata, dok je za ulaganja u sportsko – zelenu infrastrukturu potrebno navesti vrijednosti pokazatelja ostvarenja RSO 5.1.1. te pokazatelja rezultata RSR5.1.2. obzirom da isti pokrivaju oba područja intervencija.

 

Radi se o sljedećim pokazateljima koji se navode u prijavnom obrascu:

 

Pokazatelj ostvarenja

Mjerna jedinica

Učestalost izvještavanja

Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća

RSO5.1.1. – Stvoreni ili obnovljeni prostor u urbanim područjima

kvadratni metri

Po završetku provedbe projekta

Opis : Stvoreni ili obnovljeni prostor (objekti i javne površine u vlasništvu općina, gradova, područne (regionalne) samouprave, Republike Hrvatske ili pravnih osoba kojima je osnivač jedinica lokalne/područne (regionalne) samouprave ili Republika Hrvatska) na kojima će biti izgrađena nova ili će se obnoviti postojeća infrastruktura ( zelena infrastruktura , brownfield lokacije, višenamjenska infrastruktura , javne površine i prostori), a predstavljaju vrijedan prostorni resurs unutar urbanog područja gdje se provodi ITU mehanizam koji se može prenamijeniti i urediti za potrebe stanovništva ili ekonomski isplative investicije.

 

Pokazatelj mjeri ukupnu korisnu površinu zgrade prema čl. 3. Zakona o gradnji i površinu zemljišta koje je predmet obnove (ovisno o tome što je primjenjivo).

 

 

Početna vrijednost je 0.

 

Izvori provjere : pravomoćna uporabna dozvola te dokument kojim je moguće utvrditi  površinu infrastrukture koja je predmet ulaganja (npr. Izjava izvođača o izvedenim radovima, geodetski snimak izvedenog stanja te završno izvješće nadzornog inženjera ukoliko je primjenjivo i sl.)

RCO77 - Broj kulturnih i turističkih lokacija za koje je primljena potpora

broj kulturnih i turističkih lokacija

po završetku provedbe projekta

Opis : Pokazateljem se mjeri broj ulaganja (projekata) u obnovu javne kulturno- turističke infrastrukture.

 

Početna vrijednost je 0.

 

Izvori provjere: pravomoćna   uporabna dozvola ili primjerice Izjava izvođača o izvedenim radovima, geodetski snimak izvedenog stanja, projekt izvedenog stanja te završno izvješće nadzornog inženjera ukoliko je primjenjivo i sl.

Pokazatelj rezultata

Mjerna jedinica

Učestalost izvještavanja

Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća

RSR5.1.2. – Obnovljeno i uređeno zemljište u urbanim područjima

kvadratni metri

po završetku provedbe projekta

Opis : Površina obnovljenog ili uređenog zemljišta  u urbanim područjima koja je podržana projektom  i koja će se upotrebljavati za ponovnu izgradnju i upotrebu područja (kao što su zelene površine , socijalno stanovanje, gospodarske, kulturne , sportske ili društvene aktivnosti i dr. svrhe).

 

Pokazatelj mjeri ukupnu površinu zemljišta koje je predmet obnove i uređenja.

 

Početna vrijednost je 0.

 

Izvori provjere: pravomoćna uporabna dozvola te dokument kojim je moguće utvrditi  površinu zemljišta koje je predmet ulaganja (npr. Izjava izvođača o izvedenim radovima, geodetski snimak izvedenog stanja, projekt izvedenog stanja te završno izvješće nadzornog inženjera ukoliko je primjenjivo i sl.)

RCR77 - Posjetitelji kulturnih i turističkih lokacija za koje je primljena potpora

posjetitelji/godišnje

jednokratno (po isteku jedne godine nakon izvršenja završnog plaćanja)

Opis: Pokazatelj se odnosi na broj posjetitelja ili korisnika lokaliteta, odnosno obnovljene javne kulturno -turističke infrastrukture koja je predmet projekta (uključujući i sportsku infrastrukturu koja doprinosi podršci razvoju resursa javnog turizma) .

 

Početna vrijednost je 0.

 

Ciljna vrijednost odnosi se na procijenjeni ukupni broj osoba koje su posjetile ili su korisnici podržane javne kulturno - turističke infrastrukture u razdoblju od jedne godine nakon izvršenja završnog plaćanja.

 

Ostvarena vrijednost pokazatelja mora biti utemeljena na službenim podacima   ( ovisno o tipu ulaganja (primjerice brojač, ulaznice, evidencija posjeta izvršena tijekom najmanje 3 uzastopna dana tijekom vršnog razdoblja, odnosno bilo koja druga metodologija praćenja broja posjetitelja koja je dokaziva i mjerljiva).

.

 

Izvori provjere: Izvješće nakon provedbe projekta (1 godina nakon izvršenja završnog plaćanja) te odgovarajući dokazi o ostvarenoj vrijednosti pokazatelja sukladno navedenome u tekstu iznad.

 

U slučaju neostvarenja pokazatelja navedenih u Ugovoru, nadležno tijelo ima pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

  Financijska alokacija, indikativni iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava

Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva Poziva : 4.164.376,66 EUR.

Najviši, odnosno najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva:

  • najviši iznos :   1.360.000,00 EUR
  • najniži iznos:       220.000,00 EUR

  Najviši mogući udio bespovratnih sredstava je 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta.

Sufinanciranje projekta od strane Prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) u sklopu ovog Poziva je obvezno. Prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) se obvezuje osigurati:

  • sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova Projekta te iznosa bespovratnih sredstava dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova u sklopu ovog Poziva;
  • sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova.

 U sklopu ovog Poziva, a po sklapanju Ugovora, korisnik ima pravo zatražiti predujam. Ukupni iznos predujma ne može biti viši od 30% iznosa dodijeljenih bespovratnih sredstava.

  Korisnik može potraživati troškove po metodi nadoknade , metodi plaćanja ili kombinacijom navedenih metoda sukladno odredbama Općih uvjeta.

 UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.

  Bespovratna sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog Poziva ne smatraju se državnom potporom u smislu članka 107. stavka 1. ugovora o funkcioniranju Europske unije.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

  Razdoblje provedbe projekta

Razdoblje provedbe projekta započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta koje ne može biti ranije od 1. siječnja 2021. godine te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti

 Inicijalno procijenjeno trajanje  provedbe je 24 mjeseca.

 Razdoblje provedbe projekta bit će jasno definirano u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava.

 Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga ne smije biti fizički završen ili u cijelosti proveden prije podnošenja projektnog prijedloga, neovisno o tome jesu li izvršena sva povezana plaćanja.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

  Prihvatljivost prijavitelja

Prihvatljivi prijavitelji u okviru ovog Poziva su jedinice lokalne samouprave iz obuhvata Urbanog područja Slavonski Brod, definirane Odlukom Gradskog vijeća Grada Slavonskog Broda od 29. listopada 2021. (KLASA: 302-01/21-01/7; URBROJ: 2178/01-07-21-4) prema kojoj u obuhvat ulazi 12 JLS-ova s područja Brodsko-posavske županije i to: Grad Slavonski Brod, Općina Bebrina, Općina Brodski Stupnik, Općina Bukovlje, Općina Donji Andrijevci, Općina Garčin, Općina Gornja Vrba, Općina Klakar, Općina Nova Kapela, Općina Oriovac, Općina Podcrkavlje i Općina Sibinj.

  Partnerstvo je prihvatljivo. Prihvatljivi partneri su Razvojne agencije s Urbanog područja Slavonski Brod.

 Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u partnerstvu.

 Partner mora ispunjavati sve uvjete prihvatljivosti kao i prijavitelj.

  Partnerstvo se dokazuje Sporazumom o partnerstvu između prijavitelja (potencijalnog Korisnika) i partnera, koji se prilaže uz projektnu prijavu.

 Nedostavljanje Sporazuma o partnerstvu u skladu s uvjetima Poziva razlog je za isključenje projektnog prijedloga iz postupka dodjele.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

  Kriteriji za isključenje Prijavitelja (i Partnera, ako je primjenjivo)

 U okviru ovog Poziva, sredstva se ne mogu dodijeliti ukoliko je prijavitelj u jednoj od situacija opisanih obveznim kriterijima za isključenje Prijavitelja:

1. da je nad partnerom ili fizičkom ili pravnom osobom koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove otvoren predstečajni postupak, stečajni postupak, da je nesposoban za plaćanje ili prezadužen, ili u postupku likvidacije, ako njegovom imovinom upravlja stečajni upravitelj ili sud, ako je u nagodbi s vjerovnicima, ako je obustavio poslovne aktivnosti ili je u bilo kakvoj istovrsnoj situaciji koja proizlazi iz sličnog postupka prema nacionalnim propisima, ili koji se nalazi u postupku koji je, prema propisima države njegova sjedišta ili nastana kojima se regulira pitanje insolvencijskog prava, sličan svim prethodno navedenim postupcima;

2. da je protiv prijavitelja/partnera/osobe ovlaštene za zastupanje (osoba koja je član njegovog upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora tog gospodarskog subjekta) izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za bilo koje od sljedećih kaznenih djela, odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena za njihovo zastupanje, koji se odnose na : sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, uključujući zločinačko udruženje, počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, uključujući javno poticanje na terorizam, novačenje za terorizam, obuka za terorizam, putovanje u svrhu terorizma, terorističko udruženje, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima i ropstvo, korupciju, uključujući primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zlouporaba položaja i ovlasti, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, prijevaru, uključujući prijevara u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara;

3. da je prijavitelj/partner/osoba ovlaštena po zakonu za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom zbog teškog profesionalnog propusta ili drugog djela u smislu kršenja primjenjivih pravila koji se odnose na etičke standarde profesije na način da se to odražava na profesionalni kredibilitet, a riječ je o namjernom djelovanju ili propuštanju ili krajnjoj nepažnji,i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga;

4. da je prijavitelj/partner/osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom za djelo koje za posljedicu ima povredu načela Ugovora o EU i Povelje EU o temeljnim pravima koja se odnose na zabranu diskriminacije, mržnje i nasilja te njihova poticanja prema grupi ili pojedincu i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga;

5. da prijavitelj/partner/fizička ili pravna osoba koja preuzima neograničenu odgovornost za njihove dugove/ osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta)/ nije ispunila obvezu isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj/partner i u kojoj će se provoditi ugovor kojim se na korištenje dodjeljuju bespovratna sredstva i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja/partnera (ako oni nemaju poslovni nastan u Republici Hrvatskoj), a na temelju  pravomoćne, odnosno konačne odluke nadležnog tijela, osim ako je po posebnim propisima oslobođen te obveze;

6. da je u odnosu na prijavitelja/partner i/ili osobe ovlaštene za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćnom odnosno konačnom odlukom nadležnog tijela utvrđeno izbjegavanje fiskalne, socijalne ili bilo koje druge pravne obveze osnivanjem fiktivnog gospodarskog subjekta ili da je takav subjekt osnovan s tim ciljem;

7. da je prijavitelj/partner/ osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) u sukobu interesa u postupku dodjele sredstava, odnosno u situaciji u kojoj se dolazi u priliku svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogodovati sebi ili sebi bliskim osobama, društvenim skupinama i organizacijama s ciljem dobivanja sredstava EU, posebice iskorištavanjem situacije postojanja sukoba interesa u odnosu na službenu osobu koja sudjeluje u postupku dodjele sredstava. Sukob interesa razmatra se i kroz članak 61. Uredbe (EU) br. 2018/1046;

8. ako prijavitelj/partner/osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) po osnovi konačne ili pravomoćne odluke nadležnog tijela nije vratila sredstva u proračun Republike Hrvatske prema zahtjevu za povrat nadležnog tijela, kako je navedeno u obrascu izjave prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele koji je sastavni dio Poziva, ili grubo nije ispunjavala svoje obveze koje proizlaze iz pravila po kojima se provodi financiranje Unije, ili ih je s namjerom zaobilazila, a što je dovelo do prijevremenog raskidanja ugovornih odnosa i/ili odštetnih zahtjeva;

9 . ako je prijavitelj/partner/ osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) ne udovoljava obvezama u skladu  s naloženim povratom, uključivo obvezama koje se odnose na odobrenu obročnu otplatu duga koji predstavlja sredstva državnog proračuna Republike Hrvatske, po osnovi pravomoćne ili konačne odluke nadležnog tijela;

10. prijavitelj/partner/ osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora što ju je dodijelila država članica ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, a potpora je dodijeljena na temelju lažnih, netočnih, nepotpunih  i/ili neistinitih izjava;

11. prijavitelj/partner/osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije postupala u skladu sa zahtjevima i pravilima trajnosti projekta, zbog čega je država članica morala ili mora vratiti doprinos iz fondova, neovisno o tome o kojem financijskom razdoblju je riječ (financijsko razdoblje 2007.-2013., financijsko razdoblje 2014.-2020. ili financijsko razdoblje 2021.-2027.).

Potvrda prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo)  da se ne nalazi u gore navedenim situacijama će se provjeravati putem Obrasca 2 - Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) o istinitosti podataka.

Svi navedeni razlozi isključenja za koje se naknadno utvrdi da su postojali u trenutku podnošenja projektnog prijedloga osnova su za raskid ugovora, neovisno o tome jesu li u predmetnom ugovoru izrijekom navedeni. Pri tome, ne dovode se u pitanje obvezni ili mogući razlozi za raskid ugovora koji su u samom ugovoru navedeni.

 Prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) ne može koristiti institut faktoringa u projektu.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Broj projektnih prijedloga po prijavitelju

Prijavitelj po ovom Pozivu može podnijeti 1 (jedan) projektni prijedlog.

Zaključno, s jednim Prijaviteljem može se sklopiti 1 (jedan) Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Prihvatljivost projekta

Kako bi bio prihvatljiv za financiranje iz ITP-a, putem ITU mehanizma, projektni prijedlog mora udovoljavati svim utvrđenim kriterijima prihvatljivosti, kako slijede:

  •   Projekt je u skladu s ITP-om te doprinosi ostvarenju specifičnog cilja RSO5.1. ITP-a u odnosu na 1. Intervenciju fonda, 2. Pokazatelje, 3. Vrste intervencija, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se temelji ITP ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac );
  •  Projekt se u potpunosti provodi na području UP Slavonski Brod (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac);
  • Projekt je usklađen sa SRUPSB te drugim relevantnim sektorskim strategijama / programima koje se odnose na specifične ciljeve koji se provode kroz ITU mehanizam (RSO5.1) ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac);
  • Financijska održivost projekta – prijavitelj (i partner ako je primjenjivo) raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje troškova održavanja infrastrukture, kako bi se osigurala njihova financijska održivost ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i  Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) te Prijavni obrazac)
  • Aktivnosti projekta u skladu su s prihvatljivim aktivnostima predmetne dodjele ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i popratnu dokumentaciju);
  • Projekt ima riješene imovinsko-pravne odnose: zemljišno-knjižne čestice na kojima se planira ulaganje su u vlasništvu prijavitelja ili partnera (ako je primjenjivo) i projekt ima potrebnu razinu spremnosti za provedbu – glavni projekt s troškovnikom i pravomoćnu građevinsku dozvolu  (provjerava se uvidom u popratnu dokumentaciju);
  • Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije fizički završen ili u cijelosti proveden prije podnošenja projektnog prijedloga neovisno o tome jesu li izvršena sva povezana plaćanja, te ako je projekt započeo prije podnošenja projektnog prijedloga, poštovan je primjenjivi zakonski okvir ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac);
  • Projekt čiji je očekivani životni vijek najmanje pet godina (članak 73. stavak 2. točka (j) Uredbe (EU) 2021/1060) u skladu je s Tehničkim smjernicama za pripremu infrastrukture za klimatske promjene u razdoblju 2021.-2027.  (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) te popratnu dokumentaciju);
  • Projekt ne uključuje aktivnosti koje su bile dio operacije koja je bila predmet premještanja u skladu s člankom 66. ili koja bi predstavljala premještanje proizvodne aktivnosti u skladu s člankom 65. stavkom 1. točkom (a) Uredbe 2021/1060 (provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera);
  • Projekt nije izravno zahvaćen obrazloženim mišljenjem Komisije u pogledu povrede u skladu s člankom 258. UFEU-a kojom se ugrožava zakonitost i pravilnost rashoda ili uspješnost operacija (provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera);
  • Projekt je u skladu s načelom nekumulativnosti i zabrane dvostrukog financiranja (provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera);
  • Projekt je u skladu sa zakonodavnim zahtjevima u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, osiguravanja rodne ravnopravnost i uzimanja u obzir Povelje Europske unije o temeljnim pravima (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac, Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i popratnu dokumentaciju);
  • Projekt uzima u obzir načelo održivog razvoja te politike Unije o okolišu u skladu s člankom 11. i člankom 191. stavkom 1. UFEU-a ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera);
  • Projekt obuhvaćen područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća je predmet procjene utjecaja na okoliš ili postupku provjere te je propisno uzeta u obzir procjena alternativnih rješenja na temelju zahtjeva te direktive ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i popratnu dokumentaciju);
  • Projekt je u skladu s načelom „ne nanosi bitnu štetu“ (DNSH) odnosno ne podupiru se i ne obavljaju gospodarske djelatnosti kojima se nanosi bitna šteta identificiranim okolišnim ciljevima navedenim u Obrascu 2.Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera).Na razini Poziva su identificirane mjere kojima se osigurava usklađenosti s načelom DNSH:

o Svi relevantni uređaji za vodu (kuhinja, wc) bit će u dva najbolja razreda potrošnje vode EU vodne oznake – za učinkovitu potrošnju vode (primjer norme EN 13407 ili jednakovrijedno);

o Gospodarski subjekti koji izvode radove rekonstrukcije moraju osigurati da će najmanje 70% (težine) neopasnog građevinskog otpada i otpada od rušenja (isključujući prirodno nastali materijal naveden u kategoriji 17 05 04 na Europskom popisu otpada koji je uspostavljen Odlukom 2000/532/EZ) nastalom na gradilištu biti pripremljeno za ponovnu uporabu, recikliranje i oporabu drugog materijala, uključujući postupke zatrpavanja otpadom koji zamjenjuje druge materijala;

o Osigurati da će sva električna i elektronička oprema koja se nabavlja, biti u skladu s EU Direktivom 2009/125/EC za eko-dizajn proizvoda povezanih s energijom, kojom se doprinosi održivom razvitku povećanjem energetske učinkovitosti i razine zaštite okoliša. Sva informatička oprema bit u skladu s EU direktivom 2011/65/EU (RoHS) za ograničavanje upotrebe određenih opasnih supstanci u električnoj i elektroničkoj opremi. Kada završi uporabna faza električne i elektronične opreme, otpadnu električnu i elektroničku opremu sakupljat će i upravljati ovlašteni operater te obrađivati prema hijerarhiji otpada, u skladu s Direktivom 2012/19/EU o otpadnoj električnoj i elektroničkoj opremi;

o Za nove zgrade i adaptacije: izvođači radova dužni su osigurati da građevinski dijelovi i materijali koji se koriste u obnovi zgrade ne sadrže azbest niti tvari koje izazivaju veliku zabrinutost, kako je utvrđeno na temelju popisa tvari za koje je potrebno odobrenje iz Priloga XIV. Uredbi (EZ) br. 1907/2006;

o  Izvođači radova koji provode obnovu morat će osigurati da građevinski dijelovi i materijali korišteni u zgradi koji mogu doći u kontakt sa stanarima emitiraju manje od 0,06 mg formaldehida po m3 materijala ili komponente i manje od 0,001 mg kategorija 1A i 1B kancerogeni hlapljivi organski spojevi po m3 materijala ili komponente, nakon ispitivanja u skladu s CEN / TS 16516 i ISO 16000-3 ili drugim usporedivim standardiziranim uvjetima ispitivanja i metodom određivanja;

o Poduzet će se mjere za smanjenje emisije buke, prašine i onečišćujućih tvari tijekom građevinskih radova;

o Pri planiranju zelene infrastrukture u urbanim područjima, a u suradnji s odgovarajućim stručnjacima, koristiti primarno autohtone vrste.

  • Projekt je u skladu s pravilima koja se odnose na državne potpore ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i popratnu dokumentaciju );  
  • Iznos traženih bespovratnih sredstava za projekt u okviru je propisanog najmanjeg i najvećeg dopuštenog iznosa bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih troškova koji se mogu dodijeliti temeljem ovog Poziva ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac);
  • Projekt uključuje ulaganja iz dva područja intervencija specifičnog cilja  RSO5.1. Integriranog teritorijalnog programa 2021.-2027., odnosno mora uključivati ulaganja u društveno-kulturnu ili sportsko-zelenu infrastrukturu, ostvarujući tako višesektorsku integraciju (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac).
Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

  Prihvatljive projektne aktivnosti

  • izrada i ažuriranje projektno-tehničke  i studijske  dokumentacije, ishođenje potrebnih dozvola za predmetni zahvat;
  • izgradnja nove i/ili rekonstrukcija postojeće javne integrirane višenamjenske društveno – kulturne i sportsko – zelene infrastrukture;
  • opremanje javne integrirane višenamjenske društveno - kulturne i sportsko - zelene infrastrukture;
  • radovi na uređenju okoliša, razvoju i unaprjeđenje zelene infrastrukture, pješačkih, prometnih, manipulativnih i parkirališnih površina te pristupnih površina;
  • promidžba i vidljivosti;
  • upravljanje projektom i administracija;
  • horizontalne aktivnosti (aktivnosti povezane uz promicanje horizontalnih načela).

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Horizontalna načela  

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Promicanje načela

Usklađenost i doprinos horizontalnim načelima, osigurava se kroz relevantne kriterije prihvatljivosti i odabira te prihvatljive aktivnosti. U sklopu kriterija prihvatljivosti prijavitelj je dužan osigurati uklanjanje arhitektonskih barijera odnosno osigurati pristupačnost građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti u skladu s Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13) odnosno Tehničkim propisom osiguranje pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 12/2023). Tehnički propis stupa na snagu 28. lipnja 2025. godine, a istog dana prestat će važiti Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (»Narodne novine«, broj 78/13). Uvjeti iz članka 73. stavka 1 i 2 te čl. 9. Uredbe 2021/1060 osigurani su primarno putem primjene kriterija prihvatljivosti kojima se osigurava minimalna usklađenost sa zakonodavnim propisima (neutralan utjecaj) kao preduvjet za prijavu projekta i to:

  • izjavom o usklađenosti s Poveljom EU-a o temeljnim pravima i Konvencijom UN-a o pravima osoba s invaliditetom;

Napomena : potrebno je u Prijavnom obrascu navesti popis konkretnih mjera primijenjenih u glavnom projektu kojima se osigurala pristupačnost.

  • izrađenom Procjenom klimatskog potvrđivanja u skladu s Tehničkim smjernicama za pripremu infrastrukture za klimatske promjene u razdoblju 2021.-2027. te propisanim dodatnim zahtjevima koji proizlaze iz DNSH analize.

Napomena : Prijavitelj je dužan provesti Procjenu klimatskog potvrđivanja , odnosno proces kojim se sprečava osjetljivost infrastrukture u odnosu na moguće dugoročne klimatske učinke, ukoliko obuhvaća ulaganje u infrastrukturu čiji je životni vijek najmanje pet godina. Upute za izradu Procjene klimatskog potvrđivanja su Prilog 9. ovog Poziva. Upute predstavljaju informacije o minimalnom sadržaju procjene klimatskog potvrđivanja te služe kao pomoćni alat prijavitelju.

Aktivnosti vezane uz promicanje horizontalnih načela koje se vrednuju u ocjenjivanje kvalitete projektnog prijedloga potrebno je definirati unutar sljedećih kategorija, uz mogućnost identificiranja dodatnih aktivnosti (ako primjenjivo):

  • Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije i aktivnosti koje se odnose na:

o Promicanje ravnopravnosti spolova

o Promicanje načela nediskriminacije

  • Pristupačnost za osobe s invaliditetom i aktivnosti koje se odnose na:

o Pristupačnost infrastrukturi/javnom prijevozu itd.

o Informacijsko-komunikacijsku pristupačnost

o Razumnu prilagodbu i univerzalni dizajn

o Pristupačnost ostalih sadržaja i usluga otvorenih ili namijenjenih javnosti

  • Održivi razvoj  i aktivnosti koje se odnose na

o Zelenu javnu nabavu

o Doprinos načelu „ne čini bitnu štetu“

Neki od primjera dodatnih prilika za promicanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom su :

  • korištenje načela univerzalnog dizajna u urbanoj opremi i dječjim igralištima,
  • senzorni ili osjetilni vrt,
  • u parkovima ugradnja sprava koje služe kao zvučni, vidni ili taktilni podražaj,
  • kampanje usmjerene na promicanje parasportskih aktivnosti i rekreacije za osobe s invaliditetom (kroz promidžbu i vidljivost),
  • na odmorištima i parkiralištima osigurati posebna mjesta za bicikle za osobe s invaliditetom ili posebna mjesta za dječje bicikle,
  • kod provođenja aktivnosti vidljivosti i promidžbe osigurati pristupačnost za osobe s invaliditetom,
  • digitalna rješenja putem kojih se osigurava informacijsko komunikacijska pristupačnost sadržaja za osobe s invaliditetom: zvučni signal, video vodič s informacijama, natpisi na Braillovom pismu i slično, audio vodič, mobilna aplikacija
  • pomoć osobama s invaliditetom, u vidu osobnih asistenata i posrednika
  • konzultacije s udrugama osoba s invaliditetom kako bi se osigurala što adekvatnija prilagodba prostora i programa za osobe s invaliditetom/djecu s teškoćama u razvoju

  Primjeri za promicanje nediskriminacije i ravnopravnosti spolova:

  • izrada procjena učinka na načelo nediskriminacije i ravnopravnosti spolova pripremljene u formatu obrazaca za procjenu utjecaja na načelo nediskriminacije i procjenu učinka na ravnopravnost spolova (dokumenti se objavljuju kao Prilog 8 i Prilog 9 Poziva),
  • promicanje zdravih životnih navika odnosno sportskih i rekreativnih aktivnosti za žene,
  • postavljanje rasvjete u svrhu povećanja sigurnosti javnih površina za žene i djecu,
  • kreiranje sportskih događaja koji su usmjereni na žene, poput utrka ili rekreativnih vožnji, čime se potiče veće sudjelovanje i gradi zajednica žena u sportu i rekreaciji,
  • promoviranje bavljenja sportom za djecu u suradnji sa školama i vrtićima,
  • organizacija radionica i seminara za građane o važnosti nediskriminacije i različitosti,
  • razvijanje programa i usluge koje su posebno prilagođene potrebama različitih skupina, uključujući djecu, osobe s invaliditetom, osobe starije životne dobi ili pripadnike manjina,
  • izrada plana jednakosti i ravnopravnosti spolova ili sličnih dokumenata.

  Neki od primjera aktivnosti za promicanje održivog razvoja:

  • Osigurati dostupnosti pitke vode na javnim prostorima (npr. javne česme i zdenci),
  • planirati intervencije u infrastrukturi i vanjskim prostorima kako bi se omogućio boravak na otvorenom: putem postavljanja tendi, zasjenjivanjem staklenih površina, zasjenjivanjem vanjskih površina materijalima koji slabije apsorbiraju toplinu, povećavanjem količina hlada sadnjom stabala velikih krošnji, ugradnjom zelenih krovova i nadstrešnica i slično,
  • Doprinos načelu „ne čini bitnu štetu“ povrh obveza propisanih kriterijima prihvatljivosti.

Metodologija za određivanje financijskih ispravaka u slučaju nepoštivanja horizontalnih načela

U slučaju nepoštivanja, odnosno neusklađenosti s minimalnim zahtjevima u pogledu horizontalnih načela tj. poštivanja zakonodavnih uvjeta (neutralni utjecaj), primjenjuje se stopa financijskog ispravka od 100%, odnosno povrat cjelokupnog iznosa isplaćenih bespovratnih sredstava. Primjer: projektom nije osigurana pristupačnost osobama s invaliditetom.

U slučaju nepoštivanja, odnosno neostvarenja doprinosa (potpunog ili djelomičnog) horizontalnim načelima koji je vrednovan tijekom postupka odabira projekta (dodjele bespovratnih sredstava), primjenjuje se stopa financijskog ispravka od 5% (u slučaju djelomičnog ostvarenja), odnosno 10% (u slučaju potpunog neostvarenja) od iznosa isplaćenih bespovratnih sredstva.

Nadležna tijela (UT i PTPO) mogu donijeti odluku o nepostojanju okolnosti za primjenu financijskog ispravka ili pak odluku o umanjenju financijskog ispravka, uzimajući u obzir specifične okolnosti.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Popis prihvatljivih i neprihvatljivih troškova

Proračun projekta treba biti realan i potreban za postizanje očekivanih rezultata, a iskazane cijene trebaju odgovarati tržišnim cijenama. Detaljna pravila prihvatljivosti troškova koja se odnose na ovaj Poziv opisana su niže.

 Da bi bili prihvatljivi za financiranje sukladno Ugovoru, troškovi moraju nastati u svrhu provedbe projekta, biti u skladu s prihvatljivim aktivnostima, moraju nastati kod korisnika i/ili Partnera (ako je primjenjivo) i biti plaćeni od strane korisnika i/ili partnera (ako je primjenjivo) tijekom razdoblja prihvatljivosti izdataka sukladno st.2, čl. 63 Uredbe 2021/1060.

 Prijavitelj je obvezan dostaviti proračun svih planiranih troškova potrebnih za realizaciju projekta, uključujući i iznos neprihvatljivih troškova, pri čemu proračun mora obuhvatiti troškove koji nastaju nakon potpisivanja ugovora i troškove koji su nastali i prije tog trenutka, ali ne prije 1. siječnja 2021. Pri obračunu i dodjeli bespovratnih sredstava u obzir će se uzimati samo prihvatljivi troškovi.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Prihvatljivi troškovi

  • troškovi izrade i ažuriranja projektno-tehničke i studijske dokumentacije, troškovi ishođenja potrebnih dozvola i suglasnosti za predmetni zahvat;
  • troškovi izvođenja radova na javnoj integriranoj višenamjenskoj društveno -  kulturnoj i sportsko - zelenoj infrastrukturi;
  • troškovi opremanja javne integrirane višenamjenske društveno -  kulturne i sportsko - zelene infrastrukture za potrebe funkcioniranja objekta;
  • troškovi radova povezani s razvojem i unaprjeđenjem zelene infrastrukture;
  • troškovi građevinsko-obrtničkih radova, troškovi radova na sustavima vodoopskrbe i odvodnje, troškovi radova na elektrotehničkim i strojarskim instalacijama, priključenja na elektroenergetsku i komunalnu infrastrukturu, i sl.;
  • troškovi hortikulturnog uređenja, troškovi nabave i implementacije elemenata zelene infrastrukture uz nabavu i postavljanje urbane opreme;
  • troškovi radova na pješačkim, prometnim, manipulativnim i parkirališnim površinama te pristupnim prometnicama;
  • troškovi stručnog nadzora, projektantskog nadzora, koordinatora zaštite na radu, geodetskih usluga, voditelja projekta;
  • troškovi vezani uz energetsko certificiranje zgrade;
  • upravljanje projektom i administracija (troškovi plaća osoblja, trošak vanjske usluge za upravljanje projektom, trošak vanjske usluge za provođenje javne nabave);
  • troškovi promidžbe i vidljivosti projekta;
  • troškovi povezani s provođenjem horizontalnih aktivnosti.

Troškovi plaća osoblja izračunavaju se primjenom metode iz čl. 55, stavak 2(b) Uredbe (EU) br. 1060/2021 i to  na način da se zadnji dokumentirani mjesečni bruto iznos troškova plaća osoblja podijeli s prosječnim mjesečnim radnim vremenom osobe.

Trošak se izračunava kao jedinični trošak. Kod pripreme projektnog prijedloga odnosno proračuna projekta, prijavitelj treba uzeti u obzir projicirane stvarne sate koje će djelatnici utrošiti na provedbu projektnih aktivnosti. Ukupan broj sati prijavljen po osobi za određeni mjesec ne može premašiti broj sati upotrijebljen za izračun te satnice.

 Za potrebe utvrđivanja izravnih troškova osoblja satnica se može izračunati na jedan od sljedećih načina:

1. Za djelatnike koji su zaposleni kod prijavitelja u trenutku predaje projektnog prijedloga i za koje se može minimalno jednom platnom listom za mjesec koji prethodi podnošenju projektnog prijedloga dokazati stvarni trošak plaće:

Troškovi osoblja zaposlenog kod prijavitelja koje će raditi na provedbi projekta izračunat će se dijeljenjem zadnjeg dokumentiranog mjesečnog bruto iznosa troškova za dotične osobe s prosječnim mjesečnim radnim vremenom dotične osobe u skladu s ugovorom o radu ili jednakovrijednim dokumentom.

Prilikom određivanja prosječnog mjesečnog radnog vremena za svakog zaposlenika uzima se u obzir ugovor o radu dotične osobe.

  • Ukoliko je ugovorom o radu točno određena mjesečna svota kao plaća djelatnika (tzv. fiksna plaća) za puno radno vrijeme od četrdeset sati tjedno, kao prosječni broj sati tj. djelitelj, na temelju uobičajenih računovodstvenih praksi, uzima se prosjek Fonda sati za 2024. godinu, izuzev sati koje se odnose na državne blagdane. Temeljem ovog izračuna djelitelj je broj 168. U slučaju da osoba radi u nepunom radnom vremenu (npr. ukoliko je osoba zaposlena na nepuno radno vrijeme od 4 sata dnevno, izračun troškova se provodi na način da se dokumentirani mjesečni bruto 2 iznos troška plaće djelatnika podijeli s 84 sati: 168 * 50 % radnog vremena = 84 sati kao temelj za izračun).

 

                            zadnji dokumentirani mjesečni bruto iznos troška plaće za dotičnu osobu

Jedinični trošak = _____________________________________________________________

                                                                        168

Dokazi:

  • Platna lista odnosno zadnji dokumentirani mjesečni bruto iznos troška plaće dotičnih osoba za mjesec koji prethodi podnošenju projektnog prijedloga
  • Ugovor o radu ili jednakovrijedni dokument.

2. Za novozaposlene djelatnike kod prijavitelja za koje se ne može minimalno jednom platnom listom za mjesec koji prethodi podnošenju projektnog prijedloga dokazati stvarni trošak plaće:

  •  Troškovi plaća izračunavaju se na temelju bruto iznosa troškova plaća drugog zaposlenog osoblja raspoređenog na isto ili slično radno mjesto, za koje se može minimalno jednom platnom listom za mjesec koji prethodi podnošenju projektnog prijedloga dokazati stvarni trošak plaće. Troškovi plaća osoblja za koje nije moguće utvrditi stvarni trošak plaće, kako je navedeno u točki 1., bruto iznosi troškova plaća izračunavaju se na temelju zadnjeg dokumentiranog mjesečnog bruto iznosa troškova drugog zaposlenog osoblja kod prijavitelja raspoređenog na isto ili slično radno mjesto.
  •  Isključivo u slučaju kada kod prijavitelja niti jedna od zaposlenih osoba nije raspoređena na isto ili slično radno mjesto koje bi odgovaralo radnom mjestu novozaposlene osobe, tada se za novozaposlene osobe bruto iznosi troškova plaća izračunavaju na temelju podataka iz dokumenata (akata) koji utvrđuju iznos bruto plaće:

o u okviru projektnog prijedloga je potrebno dostaviti sljedeće prateće dokumente kojima se dokazuje metodologija izračuna: dokumenti (akti) koji utvrđuju iznos bruto plaće (akt o zaposlenju ukoliko on postoji ili akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijsku shemu institucije s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti, Odluka o visini plaće).

o tijekom razdoblja provedbe je potrebno dostaviti Ugovor o radu novozaposlenog djelatnika najkasnije uz Zahtjev za nadoknadom sredstava kojim se prvi puta potražuje plaća djelatnika kao dokumentirani dokaz o radnom mjestu, zajedno sa platnom listom dotičnog djelatnika.

Jedinični se trošak računa na način opisan u metodologiji izračuna navedenoj u točki 1.

Dokazi :

  • Platna lista odnosno zadnji dokumentirani mjesečni bruto iznos troška plaće zaposlenika raspoređenog na isto ili slično radno mjesto za mjesec koji prethodi podnošenju projektnog prijedloga
  • Ugovor o radu zaposlenika raspoređenog na isto ili slično radno mjesto i platna lista dotičnog djelatnika
  • Dokumenti (akti) koji utvrđuju iznos bruto plaće (ako je primjenjivo).

 Prijavitelj je obvezan čuvati dokumentaciju koja se odnosi na izravne troškove osoblja – dokazi o izdacima (npr. ugovori, odluke, platne liste, evidencije radnog vremena), kako bi osigurao odgovarajući revizijski trag. Osoblje zaposleno na projektu obvezno je voditi evidenciju radnih sati kako bi se izračunali stvarni sati rada na projektu. Troškovi osoblja za sate stvarno odrađene na provedbi projektnih aktivnosti isplaćivat će se na temelju satnice izračunate na dolje opisan način. Iznos jediničnog troška ne može se mijenjati za pojedinu osobu tijekom provedbe projekata.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

 Neprihvatljivi troškovi

  • Kupnja zemljišta;
  • PDV osim ako je nepovrativ u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u;
  • Kamate na dug;
  • Izdatak povezan s ulaganjem radi postizanja smanjenja emisije stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I. Direktive 2003/87/EZ (konsolidirana verzija https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A02003L0087-20230605 );
  • Kupnja rabljene opreme;
  • Troškovi amortizacije;
  • Kupnja vozila;
  • Leasing;
  • Neizravni troškovi;
  • Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te nadoknade troškova, otpremnine, potpore i nagrade radnicima;
  • Kazne, financijske globe i troškovi sudskih i izvansudskih sporova;
  • Operativni troškovi (izuzev troškova upravljanja projektom);
  • Gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj;
  • Trošak jamstva koja izdaje banka ili druga financijska institucija;
  • Troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak;
  • Troškovi povezani s računovodstvenim uslugama i uslugama revizije u okviru operacije/projekta, koju nabavlja korisnik;
  • Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti.
  • Troškovi strojeva, uređaja i opreme koji nisu ugrađeni/spojeni na infrastrukturu (npr. sportska oprema koju je moguće koristiti izvan infrastrukture ili npr. radni strojevi, kosilice i slično).
Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

  Popis popratne dokumentacije koji će se zahtijevati od Prijavitelja

 Popratna dokumentacija uz Prijavni obrazac:

  • Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele;
  • Izjava partnera Korisnika, ako je primjenjivo;
  • Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) o (ne)povrativosti PDV-a;
  • Sporazum o partnerstvu Korisnika i partnera Korisnika, ako je primjenjivo;
  • Izvadak iz zemljišne knjige iz kojeg je vidljivo da je zemljišno-knjižna čestica na kojoj se planira ulaganje u vlasništvu prijavitelja ili partnera (ako je primjenjivo);
  • Ugovor s izvođačem radova, ako je primjenjivo;
  • Obavijest o nadmetanju objavljena u EOJN-u, ako je primjenjivo (NAPOMENA: Dokumentacija se ne dostavlja, već će nadležno tijelo izvršiti uvid u EOJN u slučaju kada prijavitelj u projektnoj prijavi navede da je pokrenuo postupak javne nabave za izvođenje radova na infrastrukturi);
  • Glavni projekt s troškovnikom;
  • Pravomoćna građevinska dozvola;
  • Dokumentacija potrebna za utvrđivanje prihvatljivosti projekta za projekte obuhvaćene područjem primjene Direktive 2011/92/EU, što i kako je primjenjivo:

o Rješenje/Mišljenje nadležnog tijela o ocjeni o potrebi provođenja PUO postupka i/ili Rješenje o provedenom PUO postupku i/ili

o Rješenje/Mišljenje nadležnog tijela o tome da li je planirani zahvat prihvatljiv za ekološku mrežu te da za isti nije potrebno provesti postupak Glavne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu (prethodna ocjena prihvatljivosti) i/ili

o Rješenje nadležnog tijela o provedenom postupku Glavne ocjene.

  • Procjena klimatskog potvrđivanja te propisani dodatni zahtjevi koji proizlaze iz DNSH analize.
Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Rok za predaju projektnog prijedloga

Postupak dodjele započinje zaprimanjem prvog projektnog prijedloga, najranije DD/MM  2025 . godine, a rok za podnošenje projektnih prijedloga ističe danom u kojem je utvrđeno da je  za financiranje odabran projektni prijedlog kojim se iscrpljuju raspoloživa financijska sredstva ovog Poziva, s krajnjim rokom dostave projektnih prijedloga do DD/MM 2025.  godine .

Projektni prijedlozi se obrađuju i ocjenjuju prema redoslijedu po kojem su predani, a istim redoslijedom se i potpisuju Ugovori za dodjelu bespovratnih sredstava, ovisno o ishodu vrednovanja projektnih prijedloga, do iskorištenja raspoloživih sredstava.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

  Kriteriji odabira

Ocjenjivanje kvalitete projektnog prijedloga izvršit će se sukladno kriterijima odabira utvrđenima u nastavku.

Br.

Kriterij odabira i pitanja za ocjenu kvalitete

Bodovna vrijednost

Maksimalno ostvariva ocjena

Referenca na izvor za provjeru

1.

Vrijednost za novac koju projekt nudi - odnos između iznosa potpore, poduzetih aktivnosti i postizanja ciljeva)

1.1 Doprinos ostvarivanju  Pokazatelja Integriranog teritorijalnog programa 2021. – 2027.(ITP) u okviru specifičnog cilja SC 5.1., kroz koji se provodi ITU mehanizam.

  Ocjenjuje se u kolikoj mjeri projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja RSO5.1.1. – Stvoreni ili obnovljeni prostor u urbanim područjima (m2) specifičnoga cilja ITP-a - SC 5.1. Poticanje integriranog i uključivog društvenog i gospodarskog razvoja, razvoja u području okoliša, kulture, prirodne baštine, održivog turizma i sigurnosti u urbanim područjima

9 bodova: projektom je planirano stvaranje ili obnova prostora površine 250 m2 ili veće

 

8 bodova:   projektom je planirano stvaranje ili obnova prostora površine veće od 150 m2, a manje od 250 m2

 

6 bodova:   projektom je planirano stvaranje ili obnova prostora površine jednake ili manje od 150 m2

9

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

1.2 Doprinos ostvarivanju Posebnih ciljeva Strategije razvoja Urbanog područja Slavonski Brod za financijsko razdoblje 2021.-2027.

  Ocjenjuje se u kolikoj mjeri projekt doprinosi ostvarenju Posebnih ciljeva Strategije razvoja Urbanog područja Slavonski Brod za financijsko razdoblje 2021.-2027.

 

 

10 bodova: projekt doprinosi ostvarenju 3 i više Posebnih ciljeva Strategije

9 bodova: projekt doprinosi ostvarenju 2 Posebna cilja Strategije

6 bodova: projekt   doprinosi ostvarenju 1 Posebnog cilja Strategije

10

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

 

1.3. Opravdanost proračuna projekta

  Ocjenjuje se da li je proračun projekta je jasno opisan i sadrži li troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti i ostvarenje cilja projekta

11 bodova:   proračun projekta je u potpunosti jasno opisan, sadrži sve troškove za realizaciju projektnih aktivnosti

8 bodova: proračun projekta je djelomično jasno opisan ( npr. procjena troškova projekta nije dovoljno obrazložena) te sadrži troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti

11

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

Maksimum:  30 bodova / Minimum 20 bodova

2.

Dizajn i zrelost projekta - odnosi se na utvrđivanje potrebe odnosno problemskog stanja koje projekt rješava te kvalitetu rješenja koje nudi i razinu spremnosti za početak provedbe, obuhvaća pravne, tehničke i organizacijske aspekte

2.1 Spremnost projekta za provedbu

 

Ocjenjuje se razina spremnosti projekta za početak provedbe – projekti koji su spremniji za provedbu obzirom na pripremljenost dokumentacije dobit će više bodova.

12 bodova: s klopljen je ugovor s izvođačem radova

 

10 bodova: p ostupak javne nabave za radove je pokrenut

 

8 bodova: j avna nabava za radove nije pokrenuta

12

 

Popratna dokumentacija

2.2.  Rješava li se projektom nedostatak društveno-kulturnih ili sportsko-zelenih sadržaja na Urbanom području Slavonski Brod?

 

Ocjenjuje se u kojoj mjeri je obrazložena namjena predložene  integrirane višenamjenske društveno – kulturne ili sportsko- zelene infrastrukture, način na koji projekt rješava problem  nedostatka ili neadekvatnosti infrastrukture na urbanom području te kvaliteta predloženog rješenja za stanovnike i posjetitelje.  

10 bodova: prijavitelj je jasno opisao namjenu predložene integrirane višenamjenske društveno – kulturne / sportsko - zelene infrastrukture kojom se rješava identificirani problem na urbanom području

 

8 bodova: projektom je jasno opisana namjena predložene integrirane višenamjenske društveno – kulturne / sportsko - zelene infrastrukture, ali su djelomično identificirani problemi koji se rješavaju na urbanom području  

 

6 bodova: djelomično je obrazložena namjena predložene integrirane višenamjenske društveno – kulturne / sportsko - zelene infrastrukture, ali nije opisano koji se identificirani problemi rješavaju urbanom području

10

 

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

 

 

 

Maksimum: 22 boda / Minimum 14 bodova

3.

Integracija i povezanost s drugim projektima - u kojoj mjeri je projekt integriran odnosno u kojoj se mjeri nastavlja na prethodno provedene intervencije ili na one koje su u provedbi.

3.1 Komplementarnost i sinergija projekta s drugim projektima koji se provode na urbanom području.

  Ocjenjuje se jasni prikaz komplementarnosti i  sinergije projekta s drugim  projektima iz  SRUPSB ili s drugim projektima koji su provedeni ili se provode na UP Slavonski Brod

 

 

20 bodova:

projektom  je jasno prikazana komplementarnost i sinergija s drugim  projektima iz  SRUPSB-a  ili s drugim projektima koji su provedeni ili se provode na Urbanom području  Slavonski Brod

 

15 bodova: projektom je djelomično prikazana komplementarnost i sinergija s drugim projektima iz  SRUPSB-a  ili s drugim projektima koji su provedeni ili se provode na Urbanom području Slavonski Brod

20

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

 

 

 

Maksimum: 20 bodova / Minimum 15 bodova

4.

Financijska održivost projekta - odnosi se na predviđeni način funkcioniranja infrastrukture po završetku provedbe projekta

4.1. Način financiranja aktivnosti nakon završetka provedbe projekta (uključujući troškove održavanja/ funkcioniranja infrastrukture) i opis upravljanja infrastrukturom

  Ocjenjivat će se da li je jasno opisana financijska održivost rezultata te način upravljanja infrastrukturom barem 5 godina nakon izvršenja završnog plaćanja

10 bodova: financijska održivost projekta je u potpunosti demonstrirana, odnosno jasno je opisano upravljanje i održivost rezultata 5 godina nakon izvršenja završnog plaćanja

 

7 bodova: financijska održivost projekta je djelomično demonstrirana, nije u potpunosti jasno opisano upravljanje i održivost rezultata 5 godina nakon izvršenja završnog plaćanja

10

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

 

Maksimum: 10  bodova / Minimum 7 bodova

5.

Provedbeni kapaciteti prijavitelja - uključuju aspekte financijskih, stručnih, iskustvenih i administrativnih kapaciteta

5.1   Stručni kapaciteti za provedbu projekta

  Ocjenjuje se jesu li osigurani odgovarajući administrativni kapaciteti za provedbu projekta, odnosno da li je jasno opisan projektni tim, uloge i odgovornosti članova projektnog tima ili, u slučaju oslanjanja na vanjske kapacitete, preduvjeti i dinamika njihovog angažmana

10 bodova: s tručni i administrativni kapaciteti adekvatni su za provedbu projekta te je uspostavljen projektni tim te su opisane njihove uloge i odgovornosti u provedbi projekta  ili u slučaju oslanjanja na vanjske kapacitete, opisani su preduvjeti i dinamika njihovog angažmana

 

6 bodova: stručni i administrativni kapaciteti adekvatni su za provedbu projekta, međutim nije uspostavljen projektni tim u potpunosti, ali je opisana metodologija njegove uspostave dodjele uloga i odgovornosti članova projektnog tima / vanjskih kapaciteta  u provedbi projekta.

10

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

 

Maksimum: 10 bodova / Minimum 6 bodova

6.

Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti - odnosi se na razinu doprinosa nediskriminaciji, ravnopravnosti spolova, integraciji osoba s invaliditetom i ostalim temama obuhvaćenim Poveljom Europske unije o temeljnim pravima i Konvenciji UN-a o pravima osoba s invaliditetom

6.1 Jesu li identificirane aktivnosti za osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom iznad  zakonskog minimuma?

  Ocjenjivat će se predviđa li projekt aktivnosti  za osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom, koje osiguravaju doprinos iznad propisanog zakonskog minimuma. Prijavitelj je dužan u prijavi navesti broj i naziv aktivnosti.

 

 

3 boda: projektom su identificirane  dvije ili više   aktivnosti za osiguravanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom iznad propisanog zakonskog minimuma

 

2 boda:  projektom je identificirana jedna aktivnost za osiguravanje pristupačnosti za osobe s  invaliditetom iznad propisanog zakonskog minimuma

 

0 bodova: projektom nije identificirana niti jedna aktivnost za osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom iznad zakonskog minimuma

3

Prijavni

obrazac iz sustava

eKohezija

 

Glavni projekt s troškovnikom

 

6.2.  Jesu li identificirane aktivnosti za promicanje nediskriminacije iznad zakonskog minimuma?

  Ocjenjivat će se predviđa li projekt aktivnosti za promicanje nediskriminacije iznad propisanog zakonskog minimuma.  Prijavitelj je dužan u prijavi navesti broj i naziv aktivnosti .

1 bod: projektom je identificirana  barem jedna  aktivnosti  za promicanje nediskriminacije po bilo kojoj osnovi iznad propisanog zakonskog minimuma

 

0 bodova : projektom nije identificirana niti jedna  aktivnost za promicanje nediskriminacije iznad propisanog zakonskog minimuma

1

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

 

6.3. Jesu li identificirane aktivnosti za promicanje ravnopravnosti spolova iznad  zakonskog minimuma?  

Ocjenjivat će se predviđa li projekt aktivnosti za promicanje ravnopravnosti spolova iznad propisanog zakonskog minimuma. Prijavitelj je dužan u prijavi navesti broj i naziv aktivnosti.

1 bod: projektom je identificirana barem jedna aktivnosti za promicanje ravnopravnosti spolova iznad propisanog zakonskog minimuma

 

0 bodova: projektom nije identificirana niti  jedna aktivnost za promicanje ravnopravnosti spolova iznad propisanog zakonskog minimuma

1

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

 

Maksimum: 5 bodova / Minimum 0 bodova

7.

Promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji - odnosi se na razinu doprinosa promicanja cilja EU za očuvanjem, zaštitom i unaprjeđenjem zaštite okoliša, uključivanja dodatnih okolišnih aspekata kao što su korištenje obnovljivih izvora energije, i/ili unaprjeđenja energetske učinkovitosti i/ili smanjenja korištenja prirodnih resursa te razinu otpornosti na klimatske promjene

7.1   Jesu li identificirane aktivnosti/mjere koje doprinose promicanju održivog razvoja i zelenoj tranziciji  povrh mjera/aktivnosti propisanih kriterijima prihvatljivosti?

  Ocjenjivat će se predviđa li projekt aktivnosti/mjere za promicanje održivog razvoja i zelene tranzicije kao npr. energetsku učinkovitost i/ili učinkovitije korištenje prirodnih resursa i/ili poticanje korištenja obnovljivih izvora energije i sl.

3 boda:  projektom su identificirane  dvije aktivnosti/mjere za promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji  povrh mjera/aktivnosti propisanih kriterijima prihvatljivosti  

 

1 bod: projektom je identificirana jedna aktivnost za promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji  povrh mjera/aktivnosti propisanih kriterijima prihvatljivosti

 

0 bodova:   projektom nije identificirana niti  jedna  aktivnost/mjera za promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji  povrh mjera/aktivnosti propisanih kriterijima prihvatljivosti  

3

Prijavni

obrazac iz sustava

eKohezija.

 

Glavni projekt s troškovnikom

 

Maksimum:  3 boda / Minimum 0 bodova

UKUPAN BROJ BODOVA:

Napomena: Kako bi projektni prijedlog bio prihvatljiv za financiranje mora ostvariti minimalni broj bodova propisan za svaki kriterij. Projektni prijedlog nakon postupka ocjene kriterija odabira može ostvariti maksimalno 100 bodova, a mora ostvariti minimalno 65 bodova jer u suprotnom projekt ne zadovoljava ocjenu kvalitete.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.