Poziv za dodjelu sredstava MF-2025-1-1: Proizvodnja električne energije iz fotonaponske elektrane za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada
- Ukupno komentara: 45
- Ukupno općih komentara: 45
- Ukupno nadopuna teksta: 0
Poziv za dodjelu sredstava MF-2025-1-1: Proizvodnja električne energije iz fotonaponske elektrane za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada
Poziv za dodjelu sredstava: Proizvodnja električne energije iz fotonaponske elektrane za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada
Referentni broj: MF-2025-1-1
SADRŽAJ
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1 Predmet i svrha Poziva
1.2 Sredstva Modernizacijskog fonda, iznosi i intenzitet potpora
2. PRAVILA POZIVA
2.1. Prihvatljivost Prijavitelja
2.2. Prihvatljivost Projekta
2.3. Prihvatljivost projektnih aktivnosti
2.4. Prihvatljivost troškova
2.5. Neprihvatljivi troškovi
3. NAČIN PODNOŠENJA PROJEKTNOG PRIJEDLOGA
3.1. Podnošenje projektnog prijedloga
3.2. Obvezna dokumentacija
3.3. Pitanja i odgovori
4. POSTUPAK DODJELE SREDSTAVA
4.1. Provjera projektnih prijedloga
4.1.1. Provjera projektnih prijedloga
4.1.2. Pojašnjenja i dopune tijekom postupka dodjele
4.1.3. Izvješće o provedenom pregledu
4.2. Obavijest Ministarstva
4.2.1. Prigovor na Obavijest Ministarstva
4.2.2. Rok mirovanja
4.3. Donošenje Odluke o dodjeli sredstava
4.4. Potpisivanje Ugovora o dodjeli sredstava između Ministarstva, Fonda i Korisnika
4.5. Objava rezultata Poziva
5. PROVEDBA PROJEKTA
5.1. Razdoblje provedbe projekta
5.2. Praćenje provedbe Projekta
5.3. Podnošenje Zahtjeva za isplatu predujma/isplatu sredstava
5.4. Povrat sredstva od Korisnika
5.5. Informiranje i vidljivost
6. ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA
7. OBRASCI I PRILOZI POZIVA
1. OPĆE INFORMACIJE
Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) objavljuje Poziv za dodjelu sredstava Modernizacijskog fonda „ Proizvodnja električne energije iz fotonaponske elektrane za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada“ (u daljnjem tekstu: Poziv) u okviru Programa ulaganja korištenja obnovljivih izvora energije za javne isporučitelje vodnih usluga, referentne oznake MF-2023-1-HR-0-003 i Programa ulaganja promicanje energije iz obnovljivih izvora energije za davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada, referentne oznake MF-2023-1-HR-0-004 (u daljnjem tekstu: Program ulaganja OIE).
Modernizacijski fond u Hrvatskoj provode Ministarstvo i Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (u daljnjem tekstu: Fond) u skladu sa Zakonom o klimatskim promjenama i zaštiti ozonskog sloja (u daljnjem tekstu: Zakon; „Narodne novine“, br. 127/19) te Provedbenom Uredbom Komisije (EU) 2020/1001 o utvrđivanju detaljnih pravila za primjenu Direktive 2003/87/EZ Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu djelovanja Modernizacijskog fonda kojim se podupiru ulaganja u modernizaciju energetskih sustava i poboljšanje energetske učinkovitosti određenih država članica.
Ovim Pozivom se definiraju ciljevi, određuju pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga i utvrđuju kriteriji prihvatljivosti i odabira projektnih prijedloga te pravila provedbe odabranih projekata.
Pravo na sredstva temeljem Poziva mogu ostvariti samo javni isporučitelji vodnih usluga i davatelji javne usluge sakupljanja komunalnog otpada sa statusom poduzetnika 1 (u daljnjem tekstu: Prijavitelji) za podnesene projektne prijedloge koji zadovoljavaju sve uvjete iz točke 2. Poziva.
Ministarstvo objavljuje ovaj Poziv na svojoj mrežnoj stranici.
Ministarstvo zadržava pravo izmjena Poziva tijekom razdoblja trajanja Poziva, vodeći računa da predmetne izmjene ne utječu na postupak provjere prihvatljivosti Prijavitelja i projektnih prijedloga.
________________________________________________________________
1 Poduzetnik je svaki subjekt koji se bavi ekonomskom djelatnošću, bez obzira na njegov pravni oblik. To uključuje posebno, samozaposlene osobe i obiteljske poduzetnike koji se bave obrtom ili drugim djelatnostima te partnerstva ili udruženja koja se redovno bave ekonomskom djelatnošću sukladno Prilogu I. Uredbe Komisije (EU) 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora.
Pravna osnova:
1. Ugovor o Europskoj uniji (konsolidirana verzija, SL C 115/13, 9.5.2008) (UEU)
2. Ugovor o funkcioniranju Europske unije (konsolidirana verzija, SL C 115/47, 9.5.2008) (UFEU)
3. Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (Narodne novine, Međunarodni ugovori, br. 2/2012)
4. Direktiva (EU) 2018/410 Europskog parlamenta i Vijeća od 4. ožujka 2018. o izmjeni Direktive 2003/81/EZ radi poboljšanja troškovno učinkovitih smanjenja emisija i ulaganje za niske emisije ugljika te Odluke (EU) 2015/1814; ( Službeni list EU, L 76/3, 19.3.2018)
5. Direktiva (EU) 2023/959 Europskog parlamenta i Vijeća od 10. svibnja 2023. o izmjeni Direktive 2003/87/EZ o uspostavi sustava trgovanja emisijskim jedinicama stakleničkih plinova unutar Unije i Odluke (EU) 2015/1814 o uspostavi i funkcioniranju rezerve za stabilnost tržišta za sustav trgovanja emisijama stakleničkih plinova Unije (Službeni list EU, L 130, 16.5.2023.)
6. Provedbena Uredba Komisije (EU) 2020/1001 od 9. srpnja 2020. o utvrđivanju detaljnih pravila za primjenu Direktive 2003/87/EZ Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu djelovanja Modernizacijskog fonda kojim se podupiru ulaganja u modernizaciju energetskih sustava i poboljšanje energetske učinkovitosti određenih država članica (Službeni list EU, L 221/107, 10.7.2020.)
7. Provedbena uredba Komisije (EU) 2023/2606 оd 22. studenoga 2023. o izmjeni Provedbene uredbe Komisije (EU) 2020/1001 o utvrđivanju detaljnih pravila za primjenu Direktive 2003/87/EZ Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu djelovanja Modernizacijskog fonda kojim se podupiru ulaganja u modernizaciju energetskih sustava i poboljšanje energetske učinkovitosti određenih država članica (Službeni list EU, L 2023/2606, 23.11.2023)
8. Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. (Službeni list EU,SL L 187, 26.6.2014, str. 1–78; u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 651/2014)
9. Uredba Komisije (EU) br. 2017/1084 od 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i za potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (Tekst značajan za EGP) (Službeni list EU, L 156, 20.6.2017, p. 1–18;)
10. Uredba Komisije (EU) 2020/972 od 2. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1407/2013 u pogledu njezina produljenja i o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u pogledu njezina produljenja i odgovarajućih prilagodbi (Tekst značajan za EGPC/2020/4349, Službeni list EU, L 215, 7.7.2020.)
11. Uredba Komisije (EU) 2021/1237 оd 23. srpnja 2021. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (Tekst značajan za EGP, Službeni list EU, L 270, str. 29.7.2021, str. 1–77; dalje: Uredba br. 2021/1237)
12. Uredba Komisije (EU) 2023/1315 оd 23. lipnja 2023. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora i Uredbe (EU) 2022/2473 o proglašenju određenih kategorija potpora poduzetnicima koji se bave proizvodnjom, preradom i stavljanjem na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL L 167, 30.06.2023, dalje u tekstu: Uredba br. 2023/167)
13. Uredba br.(EU) 2018/1999 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2018. o upravljanju energetskom unijom i djelovanjem u području klime, izmjeni uredaba (EZ) br. 663/2009 i (EZ) br. 715/2009 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva 94/22/EZ, 98/70/EZ, 2009/31/EZ, 2009/73/EZ, 2010/31/EU, 2012/27/EU i 2013/30/EU Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 2009/119/EZ i (EU) 2015/652 te stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br. 525/2013 Europskog parlamenta i Vijeća (Tekst značajan za EGP) (Službeni list EU, L 328, 21.12.2018, str. 1–77)
14. Konsolidirana verzija: Uredba (EU) 2018/1999 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2018. o upravljanju energetskom unijom i djelovanjem u području klime, izmjeni uredaba (EZ) br. 663/2009 i (EZ) br. 715/2009 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva 94/22/EZ, 98/70/EZ, 2009/31/EZ, 2009/73/EZ, 2010/31/EU, 2012/27/EU i 2013/30/EU Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 2009/119/EZ i (EU) 2015/652 te stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br. 525/2013 Europskog parlamenta i Vijeća (Tekst značajan za EGP)
15. Uredba (EU) 2020/852 Europskog Parlamenta i Vijeća od 18. lipnja 2020. o uspostavi okvira za olakšavanje održivih ulaganja i izmjeni Uredbe (EU) 2019/2088 (Uredba o EU taksonomiji)
16. Delegirana Uredba Komisije (EU) 2021/2139 оd 4. lipnja 2021. o dopuni Uredbe (EU) 2020/852 Europskog parlamenta i Vijeća utvrđivanjem kriterija tehničke provjere na temelju kojih se određuje pod kojim se uvjetima smatra da ekonomska djelatnost znatno doprinosi ublažavanju klimatskih promjena ili prilagodbi klimatskim promjenama i nanosi li ta ekonomska djelatnost bitnu štetu kojem drugom okolišnom cilju
17. Uredba (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ - Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR)
18. Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (Financijska uredba);- Preporuka Komisije (EU) br. 2003/361/EC od 6. svibnja 2003. godine vezano za definiciju mikro, malih i srednjih poduzeća
19. Zakon o zaštiti okoliša („ Narodne novine“, br. 80/13, 153/13, 78/15, 12/18, 118/18)
20. Zakon o klimatskim promjenama i zaštiti ozonskog sloja ( „Narodne novine“, br. 127/19)
21. Zakon o energetskoj učinkovitosti ( „Narodne novine“ , br. 127/14, 116/18, 25/20, 32/21, 41/21)
22. Zakon o gradnji („Narodne novine“ br. 153/13, 20/17, 39/19, 125/19, 145/24)
23. Zakon o državnim potporama ( „Narodne novine“ , br. 47/14, 69/17)
24. Zakon o javnoj nabavi ( „Narodne novine“ , br. 120/16, 114/22)
25. Zakon o obnovljivim izvorima energije i visokoučinkovitoj kogeneraciji („Narodne novine“, br. 138/21, 83/23)
26. Zakon o vodama („Narodne novine“, br. 66/19, 84/21, 47/23)
27. Zakon o vodnim uslugama („Narodne novine“, br. 66/19)
28. Zakon o gospodarenju otpadom („Narodne novine“, br. 84/21 i 142/23)
29. Zakon o prostornom uređenju („Narodne novine“, br. 153/13, 65/17, 114/18 i 39/19, 98/19, 67/23)
30. Zakon o zaštiti prirode („Narodne novine“, br. 80/13,15/18 i 14/19, 155/23)
31. Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva („ Narodne novine“, br. 29/02, 63/07, 53/12, 56/13, 121/16)
32. Zakon o trgovačkim društvima ( „Narodne novine“, br. 111/93, 34/99, 121/99, 52/00, 118/03,107/07, 146/08, 137/09, 152/11, 111/12, 68/13, 110/15, 40/19, 34/22, 114/22, 18/23, 130/23, 136/24)
33. Zakon o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma ( „Narodne novine“, br. 108/17, 39/19, 151/22)
34. Zakon o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi ( „Narodne novine“, br. 108/12, 81/13, 112/13, 71/15, 78/15, 114/22)
35. Opći porezni zakon („ Narodne novine“, br. 115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 42/20, 114/22 i 152/24)
36. Stečajni zakon ( „Narodne novine“, br. 71/15, 104/17, 36/22, 27/24)
37. Zakon o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost ( „Narodne novine“, br. 107/03, 144/12)
38. Pravilnik o dostavi prijedloga državnih potpora, podataka o državnim potrebama i potporama male vrijednosti te registru državnih potpora i potpora male vrijednosti ( „Narodne novine“, br. 125/17)
39. Pravilnik o jednostavnim i drugim građevinama i radovima ( „Narodne novine“, br. 112/17, 34/18, 36/19, 98/19, 31/20, 74/22 i 155/23)
40. Pravilnik o sustavu za praćenje, mjerenje i verifikaciju ušteda energije ( „Narodne novine“, br. 98/21, 30/22 i 96/23 u daljnjem tekstu: Pravilnik o uštedama )
41. Uredba o korištenju obnovljivih izvora energije i visokoučinkovitih kogeneracija („Narodne novine“, br. 28/23)
42. Uredba o uslužnim područjima („Narodne novine“, broj 70/23)
43. Uredba o metodologiji za određivanje cijene vodnih usluga („Narodne novine“, broj 70/23)
44. Uredba o vrednovanju učinkovitosti poslovanja isporučitelja vodnih usluga („Narodne novine“, broj 70/23)
45. Uredba o posebnim uvjetima za obavljanje djelatnosti vodnih usluga („Narodne novine“, broj 70/23)
46. Uredba o procjeni utjecaja zahvata na okoliš („Narodne novine“, br. 61/14 i 3/17)
47. Uredba o ekološkoj mreži RH („Narodne novine“, br. 124/13, 105/15)
48. Pravilnik o ocjeni prihvatljivosti za ekološku mrežu („Narodne novine“, br. 146/2014)
49. Odluka o donošenju Smjernica politike državnih potpora za razdoblje 2023. – 2025. („Narodne novine“, br. 19/2023)
50. Odluku o objavi uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj ( „Narodne novine“, br. 85/2022)
51. Statut Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost ( „Narodne novine“, br. 193/03, 73/04, 116/08, 101/09, 118/11, 67/13, 70/14, 155/14)
52. Nacionalna razvojna strategija Republike Hrvatske do 2030. godine ( „Narodne novine“, br. 13/2021)
53. Strategija energetskog razvoja Republike Hrvatske do 2030. s pogledom na 2050. godinu ( „Narodne novine“, br. 25/20, u daljnjem tekstu: Strategija energetskog razvoja)
54. Strategija niskougljičnog razvoja Republike Hrvatske do 2030. s pogledom na 2050.godinu ( „Narodne novine“, br. 63/21)
55. Integrirani nacionalni energetski i klimatski plan za Republiku Hrvatsku za razdoblje od 2021. do 2030. godine (u daljnjem tekstu: Integrirani nacionalni energetski i klimatski plan)
56. Program dodjele državnih potpora za ulaganje u promicanje energije iz obnovljivih izvora energije za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada KLASA: 351-05/22-18/02, URBROJ: 517-04-1-1-23-34 od 27. prosinca 2023.
57. Odluke Komisije C(2023) 3643 od 30.05.2023. i C(2024) 4190 od 12.6.2024. o isplati prihoda Modernizacijskog fonda u skladu s Direktivom 2003/87/EZ Europskog parlamenta i Vijeća
58. Uredba o mehanizmima financiranja u okviru sustava trgovanja emisijama stakleničkih plinova („Narodne novine“, broj 107/23, 145/24)
59. Program dodjele državnih potpora za ulaganje u promicanje energije iz obnovljivih izvora energije za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada ( KLASA: 35l -05/22-18/02, URBROJ: 517-04-l -l-23-34 od 27. prosinca 2023.)
60. Izmjene Program dodjele državnih potpora za ulaganje u promicanje energije iz obnovljivih izvora energije za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada ( KLASA: 35l -05/22-18/02, URBROJ: 517-04-l -l-24-49 od 17. srpnja 2024.)
NAPOMENA: Uredba br. 651/2014, Uredba: 2017/1084, Uredba br. 2020/972, Uredba br. 2021/1237, Uredba br. 2023/167 (dalje u tekstu: Uredba o općem skupnom izuzeću).
1.1 Predmet i svrha Poziva
Predmet Poziva je podupiranje ulaganja za proizvodnju električne energije korištenjem obnovljivih izvora energije (u daljnjem tekstu: OIE) u cilju ispunjavanja sljedećih obveza Republike Hrvatske do 2030. godine:
U skladu s Integriranim nacionalnim energetskim i klimatskim planom , posebice mjerom OIE-3 „Poticanje korištenja OIE za proizvodnju električne i toplinske energije“ očekivani učinci pojedinog Programa ulaganja prikazani su u tablici 1:
Program ulaganja
Smanjenje emisija stakleničkih plinova
Instalirana električna snaga iz OIE
Proizvedena energija iz OIE
Korištenje obnovljivih izvora energije za javne isporučitelje vodnih usluga, referentne oznake MF-2023-1-HR-0-003
15.200 t CO 2 /god
78 MW
71.000 MWh/god
Promicanje energije iz obnovljivih izvora energije za davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada, referentne oznake MF-2023-1-HR-0-004
1.800 t CO 2 /god
5 MW
6.400 MWh/god
Tablica 1. Prikaz očekivanog učinka temeljem Programa ulaganja
U projektnom prijedlogu (na odgovarajućim mjestima u Prijavnom obrascu i Glavnom projektu te svim propisanim proračunima i prilozima) obvezno je iskazati brojčane vrijednosti pokazatelja rezultata iz tablice 2. čije se ostvarenje planira provedbom projekta.
Pokazatelj
Jedinica mjere
Opis i izvor provjere
Ušteda energije
MWh/god
Pokazatelj mjeri ukupni iznos ušteda isporučene energije poslije provedbe aktivnosti projektnog prijedloga, odnosno mjeri razliku između količine isporučene energije (iz distribucijske mreže ili dobivena iz fosilnih goriva na lokaciji) prije i poslije provedbe aktivnosti projektnog prijedloga.
Izvori provjere: Glavni projekt, Izvješće o provedenom stručnom nadzoru, Izvješća o napretku provedbe projekta
Očekivana kumulativna ušteda energije do kraja životnog vijeka ulaganja
MWh
Očekivana kumulativna ušteda isporučene energije do kraja životnog vijeka ulaganja
Izvori provjere: Glavni projekt, Izvješće o provedenom stručnom nadzoru, Izvješća o napretku provedbe projekta
Smanjenje emisija stakleničkih plinova
t CO 2 /god
Smanjenje emisije stakleničkih plinova u tonama ugljičnog dioksida na godišnjoj razini
Izvori provjere: Glavni projekt, Izvješća o napretku provedbe projekta
Očekivana kumulativna ušteda emisija stakleničkih plinova
t CO 2
Očekivano kumulativno smanjenje stakleničkih plinova do kraja životnog vijeka ulaganja
Izvori provjere: Glavni projekt, Izvješća o napretku provedbe projekta
Dodatna instalirana snaga za proizvodnju električne energije iz OIE
MW
Dodatna snaga za proizvodnju električne energije iz OIE u MW
Izvori provjere: Glavni projekt, Izvješća o napretku provedbe projekta, Izvješće o provedenom stručnom nadzoru
Potaknuta financijska sredstva
euro
Ukupna vrijednost ulaganja
Izvori provjere: Prijavni obrazac, Izvješća o napretku provedbe projekta
Tablica 2. Pokazatelji rezultata
1.2 Sredstva Modernizacijskog fonda, iznosi i intenzitet potpora
Raspoloživi iznos sredstava iz Modernizacijskog fonda u okviru ovog Poziva iznosi 80.000.000,00 eura .
Unutar navedenog raspoloživog iznosa Modernizacijskog fonda, sredstva su u okviru Programa ulaganja raspodijeljena:
Sukladno Programu dodjele državnih potpora za ulaganje u promicanje energije iz obnovljivih izvora energije za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: Program potpora), sredstva Poziva dodjeljivat će se prema pravilima za dodjelu državnih potpora za zaštitu okoliša na koje se odnose posebne odredbe Odjeljka 7. Uredbe o općem skupnom izuzeću i to kroz potpore za ulaganje u promicanje energije iz obnovljivih izvora na koje se odnosi članak 41. iste Uredbe.
Sukladno članku 6. Uredbe o općem skupnom izuzeću , koji se odnosi na učinak poticaja, aktivnosti koje se prijavljuju prema Programu potpora ne smiju započeti prije prijave projektnog prijedloga na Poziv i isto se odnosi na provedbu aktivnosti projekta.
Najniži iznos sredstava iz Modernizacijskog fonda koji može biti dodijeljen za financiranje pojedinačnog projektnog prijedloga u sklopu ovog Poziva je 10.000,00 eura .
Najviši iznos sredstava iz Modernizacijskog fonda koji može biti dodijeljen za financiranje pojedinačnog projektnog prijedloga u sklopu ovog Poziva je 2 .000.000,00 eura , a po Prijavitelju do najvišeg iznosa 4.000.000,00 eura .
Pravo na sredstva Modernizacijskog fonda ostvaruju se temeljem Odluke o dodjeli sredstava koju donosi ministar nadležan za provedbu Programa ulaganja OIE. Ministarstvo u okviru ovog Poziva dodjeljuje potpore Modernizacijskog fonda do iskorištenja raspoloživog iznosa sredstava te zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Maksimalni intenziteti potpore koji se mogu dodijeliti u odnosu na prihvatljive troškove pojedine vrste ulaganja, ovisno o veličini poduzeća 2 sukladno članku 107. stavku 3. točka (a) i točka (c) Ugovora o funkcioniranju Europske unije i Programu potpore, su sljedeći:
_____________________________________________
2 Mikro, malo, srednje ili veliko poduzeće sukladno Prilogu I. Uredbe Komisije (EU) 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora.
JAVNI ISPORUČITELJI VODNIH USLUGA
Mikro i
malo poduzeće
Srednje poduzeće
Veliko poduzeće
Dokument 4
a. za ulaganja
u proizvodnju OIE
65,00%
55,00%
45,00%
Program potpora, Poglavlje VIII, Intenzitet potpore točka 1.a)
b. za ulaganja u skladištenje energije
50,00%
40,00%
30,00%
Program potpora, Poglavlje VIII, Intenzitet potpore točka 1.a)
DAVATELJI JAVNE USLUGE SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA
Mikro i
malo poduzeće
Srednje poduzeće
Veliko poduzeće
Dokument 4
a. za ulaganja
u proizvodnju OIE
65,00%
55,00%
45,00%
Program potpora, Poglavlje VIII, Intenzitet potpore točka 1.a)
Tablica 3. Maksimalni intenzitet potpore
Uz sredstva Modernizacijskog fonda Prijavitelj je obvezan osigurati:
- sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projekta te iznosa traženih sredstava;
- sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova projekta.
2. PRAVILA POZIVA
2.1. Prihvatljivost Prijavitelja
Prijavitelji u sklopu ovog Poziva mogu biti mikro, mali, srednji i veliki poduzetnici , koji su:
a) temeljem Zakona o vodnim uslugama („Narodne novine“, br. 66/19, u daljnjem tekstu: ZVU ) javni isporučitelji vodnih usluga u Republici Hrvatskoj.
Javni isporučitelji vodnih usluga u Republici Hrvatskoj su društva kapitala kojima je predmet poslovanja i vlasnička struktura u skladu s člancima 12., 13. i 92. ZVU te koji ispunjavaju posebne uvjete tehničke opremljenosti te brojnosti i stručnosti zaposlenika iz članka 16. ZVU.
ili
b) temeljem Zakona o gospodarenju otpadom („Narodne novine“, br. 84/21 i 142/23, u daljnjem tekstu: ZGO ) davatelji javne usluge skupljanja komunalnog otpada u Republici Hrvatskoj.
Davatelji javne usluge skupljanja komunalnog otpada u Republici Hrvatskoj temeljem ZGO, su :
a. trgovačko društvo koje osniva jedna ili više jedinica lokalne samouprave i u kojem većinski dio dionica odnosno udjela čine dionice odnosno udjeli jedne ili nekoliko jedinica lokalne samouprave, temeljem odluke predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave o dodjeli obavljanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada ili
b. pravna ili fizička osoba - obrtnik, temeljem koncesije dodijeljene odlukom predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave.
Prijavitelji u projektnom prijedlogu moraju djelovati pojedinačno . Partnerske organizacije i partnerstvo 3 bilo koje vrste nisu prihvatljivi.
Prijavitelj mora dokazati da ne podliježe kriterijima za isključenje Prijavitelja potpisanom i ovjerenom Izjavom Prijavitelja (Obrazac 2.) te propisanim obaveznim dokumentima.
Potpora se ne može dodijeliti Prijavitelju koji:
dokazuje se: Preslikom izvršnog i pravomoćnog Rješenja ministarstva nadležnog za vodno gospodarstvo, Preslikom Odluke o dodjeli obavljanja javne usluge ili koncesije za javnu uslugu za područje pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada
dokazuje se: Izjavom Prijavitelja , Dokazom o registraciji (Izvod iz sudskog ili obrtnog registra), Potvrdom Porezne uprave 4 , ostalim dostupnim izvorima
dokazuje se: Izjavom Prijavitelja, ostalim dostupnim izvorima
dokazuje se: Prijavnim obrascem, Izjavom Prijavitelja, ostalim dostupnim izvorima
dokazuje se: Izjavom Prijavitelja, ostalim dostupnim izvorima
dokazuje se: Izjavom Prijavitelja, Izvod iz sudskog ili obrtnog registra 4 ili ostalim dostupnim izvorima
dokazuje se: GFI-POD 4 , REGOS 4 , Potvrda HZMO-a 4 , ostalim dostupnim izvorima
a) ako vodi poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dobit, ima iskazan negativan EBITDA (poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija) u 2024. godini5, dokazuje se: GFI-POD za 20245., ostalim dostupnim izvorima4, ili
b) ako vodi poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak, ima iskazan gubitak u 2024. godini 6 , dokazuje se: Obrazac DOH 6 , ostalim dostupnim izvorima
dokazuje se: uvidom u Jedinstveni registar računa - JRR (FINA) 4 , ostalim dostupnim izvorima
_____________________________________________
3 Partner je svaka pravna osoba javnog ili privatnog prava, uključujući osobe privatnog prava registrirane za obavljanje gospodarske djelatnosti i subjekte malog gospodarstva, kako su definirani sukladno članku 3. Priloga I. Uredbe GBER.
4 uključujući jednakovrijednu dokumentaciju koja je izdana od strane nadležnog tijela (npr. za slučajeve poduzeća koja nisu registrirana u RH u trenutku prijave )
5 Ako se projektni prijedlog predaje nakon 30.4.2026. potrebno je dostaviti tražene podatke za 2025. godinu
6 Ako se projektni prijedlog predaje nakon 28.02.2026. potrebno je dostaviti tražene podatke za 2025. godinu
2.2. Prihvatljivost Projekta
Kako bi bio prihvatljiv, Projekt mora udovoljiti svim kriterijima prihvatljivosti, navedenim u nastavku:
dokazuje se: Prijavnim obrascem, Glavnim projektom, Izjavom Prijavitelja
dokazuje se: Prijavnim obrascem, Izjavom Prijavitelja, ostalim dostupnim izvorima
dokazuje se: Prijavnim obrascem, Izjavom Prijavitelja
dokazuje se: Prijavnim obrascem, Izjavom Prijavitelja
dokazuje se: Prijavnim obrascem, Izjavom Prijavitelja
dokazuje se: Zemljišno-knjižnim izvatkom, dokazom pravnog interesa, Izjavom Prijavitelja i ostalim dostupnim izvorima (npr. ISPU, Uređena zemlja, i sl.),
dokazuje se: Prijavnim obrascem i Izjavom Prijavitelja, Glavnim projektom
dokazuje se: Neobvezujućom izjavom banke o financiranju ili uvjetnom odlukom o odobrenju kredita ili obvezujućim pismom namjere banke kao dokaz o zatvorenoj financijskoj konstrukciji, Izjavom o osiguranju vlastitih sredstava ili drugim jednakovrijednim dokumentom
dokazuje se: Prijavnim obrascem i Izjavom Prijavitelja, Glavnim projektom ,
dokazuje se : Izjavom prijavitelja (Obrazac 2).
________________________________
7 Lokacijom se smatra skup međusobno povezanih (katastarski, troškovno, energetski, OIB-om vlasnika obračunskog mjernog mjesta) postojećih građevina uključujući prostor i zgrade u blizini takvih građevina na kojima bi se proizvodila i trošila električna energija. Lokacija može obuhvaćati jedno ili više obračunskih mjernih mjesta samo ako je na obračunskom mjernom mjestu snaga predaje električne energije u mrežu manja ili jednaka od snage preuzimanja električne energije iz mreže. Lokacija može obuhvaćati jednu ili više različitih katastarskih čestica u istim ili različitim katastarskim općinama pod uvjetom da su na lokaciji sva obračunska mjerna mjesta u vlasništvu istog prihvatljivog Prijavitelja u smislu ovog Poziva (isti OIB vlasnika obračunskog mjernog mjesta) te da je na obračunskim mjernim mjestima moguća predaja proizvedene električne energije u mrežu prema izdanoj elektroenergetskoj suglasnosti za svako brojilo. Ako prema elektroenergetskoj suglasnosti ne postoji mogućnost predaje proizvedene električne energije u mrežu za određeno obračunsko mjerno mjesto, u tom slučaju potrebno je obračunsko mjerno mjesto prijaviti kao zasebnu lokaciju odnosno prijavu u smislu ovog Poziva
8 Proizvodno postrojenje koje koristi OIE je samostalno i tehnički cjelovito postrojenje za proizvodnju električne i/ili toplinske energije, a koje se može sastojati od više proizvodnih jedinica. Proizvodna jedinica je postrojenje za proizvodnju električne i/ili toplinske energije, koje je dio proizvodnog postrojenja te koje s drugim proizvodnim jedinicama može koristiti zajedničke dijelove proizvodnog postrojenja i zajedničku pripremu primarnog energenta odnosno koristi isti izvor energije, pri čemu proizvodna jedinica proizvodi energiju neovisno o drugim proizvodnim jedinicama proizvodnog postrojenja.
9 Početak aktivnosti (radova) znači početak građevinskih radova povezanih s ulaganjem ili prva zakonski obvezujuća obveza za naručivanje opreme ili bilo koja druga obveza koja ulaganje čini neopozivim, ovisno o tome što nastupi ranije. Kupnja zemljišta i pripremni radovi, primjerice ishođenje dozvola i provođenje studija izvedivosti, ne smatraju se početkom radova. U slučaju preuzimanja ,,početak radova'' znači trenutak stjecanja imovine koja je izravno povezana sa stečenom poslovnom jedinicom.
10 Postojeća građevina u smislu Poziva je ona izgrađena temeljem građevinske dozvole ili drugog odgovarajućeg akta sukladno Zakonu o gradnji („Narodne novine“ broj 153/13, 20/17, 39/19, 125/19 i 145/24) i svaka druga koja je navedenim ili posebnim zakonom s njom izjednačena.
2.3. Prihvatljivost projektnih aktivnosti
Aktivnosti prihvatljive za financiranje u okviru Poziva su aktivnosti koje pridonose ostvarivanju svrhe i pokazatelja Poziva, odnosno aktivnosti ulaganja u proizvodnju električne energije iz OIE za vlastite potrebe 11 za:
a) Javne isporučitelje vodnih usluga:
A1. Izgradnja integriranih i/ili neintegriranih fotonaponskih elektrana u mrežnom pogonu (on-grid) pri čemu učinkovitost svakog pojedinog fotonaponskog modula mora iznositi najmanje 20%
A2. Postavljanje sustava za skladištenje električne energije ( baterije ) na lokaciji OIE elektrane (iza mjernog mjesta), samo uz provođenje aktivnosti pod brojem A1, pri čemu sustav za skladištenje električne energije godišnje apsorbira najmanje 75 % svoje energije iz izravno povezane opreme za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora .
A3. Projektantski nadzor i stručni nadzor građenja te koordinacija zaštite na radu u fazi izvođenja radova aktivnosti navedenih pod brojem A1. i A2.
A4. Upravljanje projektom uključujući aktivnosti informiranja i vidljivosti, u skladu s točkom 5.5. Poziva.
b) Davatelje javne usluge skupljanja komunalnog otpada :
A1. Izgradnja integriranih i/ili neintegriranih fotonaponskih elektrana u mrežnom pogonu (on-grid) pri čemu učinkovitost svakog pojedinog fotonaponskog modula mora iznositi najmanje 20%.
A2. Izrade projektno-tehničke dokumentacije: glavnog projekta sa svim propisanim proračunima i prilozima odnosno druge dokumentacije čija je izrada obvezna sukladno Zakonu o gradnji i podzakonskim aktima proizašlim iz Zakona o gradnji i Pravilniku o uštedama
A3. Projektantski nadzor i stručni nadzor građenja te koordinacija zaštite na radu u fazi izvođenja radova aktivnosti navedenih pod brojem A1. i A2.
A4. Upravljanje projektom uključujući aktivnosti informiranja i vidljivosti, u skladu s točkom 5.5. Poziva.
___________________________________
1 1 Proizvodnjom za vlastite potrebe smatra se godišnja proizvodnja električne energije iz proizvodnog/ih postrojenja koje koristi OIE u količini (kWh/god) koja ne premašuje ukupnu referentnu godišnju potrošnju električne energije (kWh/god) na lokaciji projekta. Referentnu godišnju potrošnju isporučene električne energije, navedenu u Glavnom projektu, potrebno je prikazati prema ispisu potrošnje s obračunskog mjernog mjesta ili više obračunskih mjernih mjesta na lokaciji provedbe projekta za 2024. godinu. Ako Prijavitelj već posjeduje fotonaponsku elektranu za proizvodnju el. energije za vlastite potrebe, mora obavezno prikazati proizvodnju postojeće elektrane za proizvodnju el. energije za vlastite potrebe. Nastavno na navedeno, ukupno zbrojena potrošnja električne energije sa jednog ili više obračunskih mjernih mjesta na lokaciji projekta mora biti veća od ukupne zbrojene proizvodnje električne energije iz jedne ili više fotonaponskih elektrana koje se planiraju izgraditi provedbom ovog projekta uključujući i proizvodnju iz postojećih fotonaponskih elektrana koje se nalaze na jednom ili više obračunskih mjernih mjesta na lokaciji projekta.
2.4. Prihvatljivost troškov a
Prihvatljivi troškovi po Pozivu su isključivo troškovi provedbe prihvatljivih projektnih aktivnosti koji su neposredno vezani uz Projekt i neophodni za njegovu realizaciju. Sukladnost troškova s pravilima Poziva i prihvatljivost troškova dokazuje se Glavnim projektom s pripadajućim troškovnikom radova i opreme te svim propisanim proračunima i prilozima.
Prihvatljivi troškovi moraju nastati kod Prijavitelja i biti plaćeni tijekom razdoblja prihvatljivosti troškova definiranog u točki 5. Poziva, što se dokazuje računima ili računovodstvenim dokumentima jednake dokazne vrijednosti te dokazima o plaćanju računa (izvod iz transakcijskog računa ili drugi odgovarajući dokaz). Vrijeme nastanka troškova utvrđuje se datumom izdavanja računa i drugom dokumentacijom.
Iznos maksimalno dozvoljenih prihvatljivih troškova za izvođenje radova i/ili opremanje po ovome Pozivu iznosi:
Po ovom Pozivu prihvatljivi su troškovi provedbe prihvatljivih projektnih aktivnosti definiranih točkom 2.3 Poziva:
2.5. Neprihvatljivi troškovi
Po ovom Pozivu neprihvatljivi troškovi su:
·
3. NAČIN P ODNOŠENJA PROJEKTNOG PRIJEDLOGA
3.1. Podnošenje projektnog prijedloga
Projektni prijedlog podnosi se od strane ovlaštene osobe Prijavitelja na propisanim obrascima i sa cjelokupnom obaveznom dokumentacijom (iz točke 3.2. Poziva), u elektroničkom obliku na USB-u/CD-u/DVD-u, isključivo preporučenom poštom s povratnicom u zatvorenoj omotnici na adresu:
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Radnička cesta 80, 10000 Zagreb
Zatvorena omotnica mora sadržavati:
- naziv i adresu Prijavitelja,
- datum i vrijeme zaprimanja u poštanskom uredu 1 2 ,
- naznaku Poziv za dodjelu sredstava „MF-2025-1-1“.
Rok za dostavu projektnih prijedloga na Poziv započinje xxxx 2025. godine u 09:00 sati.
Rok za dostavu projektnih prijedloga na Poziv završava najkasnije do 30.09.2026. ili do iskorištenja sredstava, ovisno o tome koji uvjet prije nastupi. Obavijest o privremenom/trajnom zatvaranju te ponovnom otvaranju Poziva bit će javno dostupna putem mrežne stranice Ministarstva www.mzozt.hr i Fonda www.fzoeu.hr .
NAPOMENA: Projektni prijedlozi koji neće biti dostavljeni u naznačenom roku za dostavu neće biti razmatrani.
Prijavitelj u roku za dostavu projektnog prijedloga, a prije donošenja Odluke o dodjeli sredstava Ministarstva, može odustati od projektnog prijedloga ili dopuniti isti isključivo na zahtjev Odbora za odabir projekata. U slučaju dopune projektni prijedlog dobiva novi redni broj koji se tada smatra rednim brojem podnošenja projektnog prijedloga.
Jedan Prijavitelj u sklopu ovog Poziva može podnijeti jedan ili više projektnih prijedloga pod uvjetom da je riječ o razdvojenim projektnim prijedlozima koji se temelje na međusobno razdvojenim prihvatljivim troškovima i dokumentaciji te se provode na razdvojenim lokacijama 7 .
Projektni prijedlozi, odnosno sva dokumentacija tražena ovim Pozivom izrađuju se na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu.
3.2. Obvezna dokumentacija
Svaki projektni prijedlog mora sadržavati sljedeće dokumente u traženom formatu:
a. Prijavni obrazac; u .xlsx formatu (Obrazac 1. Poziva)
b. Dokaz o registraciji, važeći na dan prijave na Poziv ( Izvod iz sudskog ili obrtnog registra ); u .pdf formatu
c. a) Preslika izvršnog i pravomoćnog Rješenja ministarstva nadležnog za vodno gospodarstvo o ispunjenju posebnih uvjeta tehničke opremljenosti te brojnosti i stručnosti zaposlenika iz članka 16. Zakona o vodnim uslugama – samo za projekte koje prijavljuju Javni isporučitelji vodnih usluga
_ b) Preslika Odluke o dodjeli obavljanja javne usluge ili koncesije za javnu uslugu za područje pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada – samo za projekte koje prijavljuju davatelji javne usluge skupljanja komunalnog otpada
d. Potvrda Porezne uprave o podmirenju obveza javnih davanja 1 3 ili drugi važeći jednakovrijedni dokument koje je izdalo nadležno tijelo, ne starija od 30 dana od dana prijave na Poziv; u .pdf formatu
e. Izjava Prijavitelja; u .pdf formatu (Obrazac 2. Poziva)
f. Skupna izjava Prijavitelja ; u .pdf formatu (Obrazac 3. Poziva)
g. Financijski izvještaji za prethodno porezno razdoblje sukladno propisanim rokovima za podnošenje istih:
a) GFI-POD 2024. 5 ovisno koji dokument je zadnje dostupan u odnosu na trenutak prijave ili drugi važeći jednakovrijedni dokumenti koje je izdalo nadležno tijelo; u .pdf formatu (odnosi se na Prijavitelje koji vode poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dobit)
b) Obrazac DOH za 2024. 6 ovisno koji dokument je zadnje dostupan u odnosu na trenutak prijave te Potvrdu HZMO-a o broju zaposlenih 2024. 6 ovisno koji dokument je zadnje dostupan u odnosu na trenutak prijave ili druge važeće jednakovrijedne dokumente koje je izdalo nadležno tijelo; u .pdf formatu (odnosi se na Prijavitelje koji vode poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak)
h. Dokaz o zatvorenoj financijskoj konstrukciji (neobvezujuća izjava banke o financiranju ili uvjetna odluka o odobrenju kredita ili obvezujuće pismo namjere banke ili izjava o osiguranju vlastitih sredstava ili drugi važeći jednakovrijedni dokument); u .pdf formatu
i. Važeći dokaz 1 4 da je građevina/e na koju se ugrađuje sustav OIE izgrađena prema Zakonu o gradnji ili koja je prema navedenom ili posebnom zakonu s njom izjednačena; u .pdf formatu (odnosi se na projekte izgradnje integriranih fotonaponskih elektrana)
j. Zemljišno-knjižni izvadak kojim se dokazuje knjižno vlasništvo 1 5 građevine/ zemljišta za građevinu/zemljište gdje se koristi sustav OIE i za građevinu/zemljište na koju se ugrađuje sustav OIE ; u .pdf formatu
k. Suglasnost vlasnika ili suvlasnika za provođenje Projekta ili drugi odgovarajući dokument kojim se nedvojbeno može utvrditi da Prijavitelj ima pravo (npr. pravo građenja, pravo zakupa i sl.) provedbe Projekta kada Prijavitelj nije vlasnik ili isključivi vlasnik građevine/ zemljišta na kojoj se provodi Projekt ; u .pdf formatu
(Ako je vlasnik ili suvlasnik RH ili JLP(R)S suglasnost za provođenje Projekta u ime RH izdaje nadležno tijelo sukladno odredbama Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“ broj 155/23), a u ime JLP(R)S nadležni ured sukladno Zakonu o lokalnoj i područnoj(regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20) ).
l. Uvjerenje/potvrdu nadležnog ureda za katastar o istovjetnosti čestica, ako se u dokumentima pod 9. i 10.. razlikuju brojevi katastarskih čestica i kada nije moguće povezati katastarske čestice putem portala Uređena zemlja i sl; u .pdf formatu
m. Glavni projekt 1 6 koji sadržava proračun i rekapitulaciju ušteda energije i emisija CO 2 (energetsku bilancu) za lokaciju provedbe Projekta, s odobrenjima, suglasnostima i posebnim uvjetima građenja, ako su isti potrebni; u .pdf formatu
n. Troškovnik opreme, radova i usluga s naznačenim jediničnim cijenama s rekapitulacijom troškova, za lokaciju provedbe Projekta; u .xlsx formatu
o. Fotodokumentaciju postojećeg stanja 1 7 , moguće dostaviti i kao sastavni dio Glavnog projekta
Dokumentacija koja zahtijeva potpis Prijavitelja mora biti skenirani izvornik u .pdf formatu, potpisan od odgovorne/ovlaštene osobe za zastupanje.
Izvornici cjelokupne dokumentacije koja se dostavlja u sklopu podnošenja projektne prijave trebaju biti dostupni Fondu na zahtjev u traženom roku.
_____________________________________________________
12 Vrijeme zaprimanja u poštanskom uredu je vrijeme zaprimanja preporučene pošiljke evidentirano u online sustavu praćenja poštanskih pošiljaka (posiljka.posta.hr i ostali)
13 Sukladno članku 150. Općeg poreznog zakona („Narodne novine“ broj 115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 42/20, 114/22 i 152/24), dospjeli porezni dug koji ne prelazi iznos od 1,50 eura neće se smatrati poreznim dugom u smislu uvjeta ovog Poziva
1 4 Ako je riječ o upravnom aktu, isti mora biti izvršan/pravomoćan (imati odgovarajući žig izvršnosti/pravomoćnosti, odnosno potvrdu izvršnosti/pravomoćnosti od strane nadležnog tijela).
1 5 Ako su zemljišne knjige uništene ili nedostupne potrebno je dostaviti Potvrdu suda da su iste uništene ili nedostupne i Posjedovni list područnog ureda za katastar.
3.3. Pitanja i odgovori
Potencijalni Prijavitelji mogu kontinuirano za vrijeme Poziva u pisanom obliku postavljati pitanja slanjem upita elektroničkom poštom na adresu: upiti.modernizacijski-fond@mzozt.hr s jasnim navođenjem naznake Poziva „MF-2025-1-1“, najkasnije 14 dana prije isteka roka za podnošenje projektnih prijedloga.
Odgovori će se objaviti tijekom postupka dodjele na mrežnoj stranici Ministarstva u roku do 7 radnih dana od dana zaprimanja pojedinog pitanja, a najkasnije do 7 radnih dana prije isteka roka za podnošenje projektnih prijedloga iz točke 3.1. Poziva.
U svrhu osiguravanja poštivanja načela jednakog postupanja prema svim Prijaviteljima, Ministarstvo ne može dati prethodno mišljenje vezano uz prihvatljivost Prijavitelja, projekta ili određenih aktivnosti i troškova.
_____________________________________________
16 Proračun i rekapitulacija ušteda energije i emisija CO2 mogu biti dostavljeni odvojeno od glavnog projekta, ako je Proračun izrađen i ovjeren od strane ovlaštenog inženjera nakon stupanja na snagu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o sustavu za praćenje, mjerenje i verifikaciju ušteda energije. Ako je izračun ušteda energije izračunat temeljem softverskog programa potrebno je jasno prikazati vrijednosti korištenih podataka prema izrazu za uštedu energije prema točki 15.2. iz Priloga III navedenog Pravilnika.
17 Fotografije postojećeg stanja svih dijelova građevina/zemljišta na kojima se planira provedba Projekta.
4. POSTUPAK DODJELE SREDSTAVA
Postupak dodjele sredstava iz Modernizacijskog fonda provode Ministarstvo i Fond, pri čemu je Odbor za odabir projekata kojega osniva Fond (dalje u tekstu: Odbor) zadužen za provjeru projektnih prijedloga u skladu sa zahtjevima i kriterijima utvrđenim Pozivom, a Ministarstvo je zaduženo za donošenje Odluka o dodjeli sredstava.
4.1. Provjera projektnih prijedloga
Provjeru projektnih prijedloga u skladu sa zahtjevima i kriterijima utvrđenim Pozivom provodi Odbor. Odbor je sastavljen od predstavnika Fonda i Ministarstva.
Obveze Odbora su: provođenje provjere projektnih prijedloga u skladu sa zahtjevima i kriterijima utvrđenim u Pozivu; priprema Izvješća o provedenom pregledu pristiglog projektnog prijedloga (u daljnjem tekstu: Izvješće) i dostava Izvješća Ministarstvu najkasnije 90 dana od zaprimanja projektnog prijedloga.
4.1.1. Provjera projektnih prijedloga
Provjera projektnog prijedloga obuhvaća provjeru prema slijedećom na rasporedu:
a. načina i vremena podnošenja projektnog prijedloga,
b. potpunosti dostavljene dokumentacije,
c. prihvatljivosti Prijavitelja
d. prihvatljivosti Projekta,
e. prihvatljivosti projektnih aktivnosti,
f. prihvatljivosti troškova.
Projektni prijedlozi koji ne udovolje provjeru pod a. ne razmatraju se, što podrazumijeva da se za njih ne provode provjere navedene u točkama b. do f. Projektni prijedlozi koji ne udovolje provjere navedene pod b. i/ili c. i/ili d. i/ili e. i/ili f. smatraju se neprihvatljivima te se isključuju iz daljnjeg tijeka postupka provjere. O razlozima neprihvatljivosti prijavitelji se obavještavaju na način i u rokovima definiranim točkom 4.2. Poziva.
4.1.2. Pojašnjenja i dopune tijekom postupka dodjele
U postupku provjere projektnih prijedloga , ako u projektnom prijedlogu dostavljeni podaci nisu jasni ili je uočena neusklađenost u dostavljenim podacima koja objektivno onemogućava provedbu postupka dodjele, Odbor od Prijavitelja može zahtijevati pojašnjenja ili dopunu dokumentacije. Ako Odbor može samostalno nesporno utvrditi točnost podataka koji su nejasno ili neusklađeno navedeni u projektnom prijedlogu, za isto neće zahtijevati pojašnjenje od Prijavitelja.
Zahtjev za pojašnjenjem Prijavitelju se dostavlja putem elektroničke pošte te je na njega obavezan odgovoriti istim putem. Odgovorom na zahtjev za pojašnjenjem nije moguće raditi ispravke ili dopune dostavljene dokumentacije osim ako to nije traženo od strane Odbora.
Zahtjev za dopunom projektnog prijedloga Prijavitelju se dostavlja putem elektroničke pošte samo u slučaju ako Poziv nije privremeno ili trajno zatvoren te je na njega obavezan odgovoriti istim putem. Odbor pridržava pravo ne zatražiti dopunu projektnog prijedloga ako zbog opravdanih razloga (npr. privremeno ili trajno zatvoren Poziv u trenutku postupka provjere projektnog prijedloga, velik broj pristiglih projektnih prijedloga neposredno prije isteka roka za dostavu projektnog prijedloga i sl.) nije moguće odrediti primjereni rok za dostavu dopune projektnog prijedloga.
Ako Prijavitelj ne postupi u skladu sa zahtjevom za pojašnjenjem ili dopunom i u zahtijevanom roku, projektni prijedlog se isključuje iz daljnjeg tijeka postupka provjere.
4.1.3. Izvješće o provedenom pregledu
Po završetku postupka provjere projektnog prijedloga Odbor priprema pojedinačno Izvješće. Izvješće obavezno sadrži i informacije o iznosima utvrđenih prihvatljivih i/ili neprihvatljivih troškova po pojedinačnom projektnom prijedlogu s obrazloženjima razloga neprihvatljivosti (ako je primjenjivo), kao i prijedlog iznosa sredstava za dodjelu.
4.2. Obavijest Ministarstva
Na temelju pojedinačnog Izvješća, Ministarstvo donosi Obavijest Ministarstva, koja sadrži informacije vezane za prihvatljivost i/ili neprihvatljivost projektnog prijedloga te rok mirovanja kao i pravo na odricanje od prigovora. Obavijest Ministarstva dostavlja se putem elektroničke pošte svakom pojedinačnom Prijavitelju. Vrijeme zaprimanja Obavijesti Ministarstva smatra se trenutak zabilježen na poslužitelju Ministarstva za slanje elektroničkih poruka.
4.2.1. Prigovor na Obavijest Ministarstva
Prigovor se može podnijeti Ministarstvu na Obavijest Ministarstva iz točke 4.2. Poziva u roku 8 dana od dana dostave Obavijesti Ministarstva.
Prigovor se podnosi pisanim putem na adresu Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije, Radnička cesta 80, 10000 Zagreb putem preporučene pošte ili osobno predajom u pisarnici.
Prigovoru mora biti priložena punomoć osobe ovlaštene za zastupanje ako je podnositelj prigovora ima.
Prigovor mora biti razumljiv i sadržavati sve što je potrebno da bi se po njemu moglo postupiti, naziv/ime i prezime te adresu podnositelja prigovora, ime i prezime te adresu osobe ovlaštene za zastupanje ako je podnositelj prigovora ima (uključujući punomoć), naziv i referentni broj Poziva, detaljno pojašnjenje za podnošenje prigovora, potpis podnositelja prigovora ili ovlaštene osobe prijavitelja osobe ovlaštene za zastupanje, naznaku statusa potpisnika prigovora koji ga ovlašćuje na zastupanje podnositelja prigovora (direktor, prokurist, član Uprave itd.), punomoć za podnošenje prigovora ako je primjenjivo i dokumentaciju kojom dokazuje navode iznijete u prigovoru. Teret dokazivanja navedenih činjenica je na podnositelju prigovora.
Kada prigovor sadržava kakav nedostatak koji onemogućuje da bi se po njemu moglo postupiti, odnosno ako je nerazumljiv ili nepotpun, Ministarstvo će podnositelja prigovora na to upozoriti i odrediti će se rok u kojem je dužan otkloniti nedostatak, uz upozorenje ako to ne učini da se prigovor neće uzeti u razmatranje, već će se rješenjem odbaciti. Ako prigovor bude ispravljen, odnosno dopunjen i predan u roku određenom za dopunu ili ispravak, smatrat će se da je podnesen onog dana kada je prvi put bio podnesen. Smatrat će se da je prigovor povučen ako podnositelj prigovora ne dostavi dopunu ili ispravak u skladu s dobivenom uputom i u roku. Ako podnositelj prigovora dostavi u roku ispravke i dopune, ali po kojima se ne može postupati, prigovor će se odbaciti rješenjem.
Prigovor koji je dostavljen izvan roka, podnesen od neovlaštene osobe (osobe koja nije podnositelj prigovora ili nije ovlaštena od strane podnositelja prigovora) te nedopušten, odbacit će se rješenjem.
Ministarstvo će bez odgode putem elektroničke pošte obavijestiti Odbor iz točke 4.1. Poziva o zaprimljenom prigovoru. Odbor je dužan dostaviti potrebnu dokumentaciju i očitovanje Ministarstvu o navodima iz zaprimljenog prigovora. Odbor je dužan zatraženo dostaviti u roku koji ne može biti dulji od pet radnih dana od zaprimanja prigovora, dok u slučajevima jednostavnijih zahtjeva (kao npr. zahtjev za dostavljanjem dostavnice), rok ne može biti dulji od dva radna dana. O nemogućnosti postupanja u navedenom roku Odbor obavještava Ministarstvo.
O prigovoru odlučuje čelnik Ministarstva rješenjem, na temelju prijedloga Komisije za razmatranje prigovora (u daljnjem tekstu: Komisija) te se protiv istoga može pokrenuti upravni spor pred nadležnim Upravnim sudom u roku trideset (30) dana od dana dostave rješenja.
Čelnik Ministarstva odlukom osniva i imenuje članove Komisije koja se sastoji od najmanje tri člana pri tome svaki član ima jedan glas. Komisija o prijedlogu odlučuje većinom glasova svih prisutnih članova Komisije. Član Komisije koji je sudjelovao u glasovanju, a ne slaže se s odlukom većine, može svoje stajalište obrazložiti u izdvojenom mišljenju koje se obavezno prilaže prijedlogu. Komisija razmatra o prigovoru na temelju priložene dokumentacije podnositelja prigovora i dostavljene dokumentacije Odbora, na sjednicama o kojima se sastavlja zapisnik o radu ili službena bilješka.
Komisija donosi prijedlog rješenja kojim utvrđuje da se prigovor:
a. odbacuje u slučaju da je nedopušten, nepravodoban ili izjavljen od neovlaštene osobe ili
b. odbija kao neosnovan ili
c. prihvaća kao osnovan
Ministarstvo će o prigovoru rješavati po zaprimanju dokumentacije i očitovanju Odbora. Rješenje se dostavlja podnositelju prigovora pisanim putem, preporučenom poštom i na znanje Fondu.
U slučaju da je prigovor osnovan, Odbor će temeljem rješenja bez odgode provesti provjeru predmetnog projektnog prijedloga i dostaviti Ministarstvu izmjenu Izvješća.
4.2.2. Rok mirovanja
Rok mirovanja obuhvaća razdoblje od dostave Obavijesti Ministarstva do isteka roka od 15 dana, koji obuhvaća rok za podnošenje prigovora.
4.3. Donošenje Odluke o dodjeli sredstava
Nakon isteka roka mirovanja Ministar donosi pojedinačne Odluke o dodjeli sredstava za projektne prijedloge koji su udovoljili svim kriterijima u postupku dodjele u skladu s Izvješćem, a u okviru raspoloživih sredstava.
Ministarstvo dostavlja Odluku o dodjeli sredstava, putem preporučene pošte, svakom odabranom Prijavitelju pojedinačno i na znanje Fondu.
NAPOMENA: Ministarstvo u okviru ovog Poziva dodjeljuje potpore Modernizacijskog fonda do iskorištenja raspoloživog iznosa sredstava. U slučaju da sredstva Poziva ne budu dovoljna za financiranje projekta koji je prošao postupak provjere projektnog prijedloga koji je određen ovim Pozivom u traženom iznosu , Prijavitelju može biti ponuđena mogućnost da poveća vlastiti udio sufinanciranja kako bi se premostio taj manjak. Ako je Prijavitelj dokazao mogućnost povećanja vlastitog udjela sufinanciranja projekta (financijska izvješća, bankovne garancije i slični elementi kao dokaz financijske sposobnosti), Ministarstvo donosi Odluku o dodjeli sredstava. U slučaju da Prijavitelj ne može osigurati dodatna sredstva, neće se donijeti Odluka o dodjeli sredstava i kontaktirat će se sljedećeg Prijavitelja prema redoslijedu zaprimanja. Od Prijavitelja se neće zahtijevati smanjenje ili izmjena projektnih aktivnosti, kako bi se uklopile u raspoloživo financiranje, jer bi se radilo o nedopuštenoj izmjeni projektnog prijedloga.
U slučaju povećanja raspoloživog iznosa sredstava iz Modernizacijskog fonda u okviru Programa ulaganja OIE, a prije donošenja Odluke ministra o dodjeli sredstava, Ministarstvo će ovim Pozivom dodijeliti potporu i onim Prijaviteljima koji nisu ostvarili pravo na potporu zbog iskorištenosti sredstava, a obuhvatiti će Prijavitelje po redoslijedu zaprimanja, a sve do iskorištenja ukupnih sredstava iz Programa ulaganja OIE.
4.4. Potpisivanje Ugovora o dodjeli sredstava između Ministarstva, Fonda i Korisnika
Po donošenju Odluke o dodjeli sredstava, Ministarstvo i Fond će sklopiti Ugovor o dodjeli sredstava (u daljnjem tekstu: Ugovor) s pojedinim odabranim Prijaviteljem (u daljnjem testu: Korisnik).
Korisnik mora u roku od 30 dana po zaprimanju Odluke o dodjeli sredstava, dostaviti Fondu dokaze o zatvorenoj financijskoj konstrukciji i Izjavu da nisu nastupile promjene odnosno okolnosti koje bi utjecale na ispravnost dodjele sredstava (da nije nastupio stečaj ili slično), kao preduvjet za pripremu Ugovora.
Korisnik mora u roku dokazati zatvorenu financijsku konstrukciju projekta na jedan od sljedećih načina:
a) Financiranje kreditom banke
Ako se udio privatnog sufinanciranja Prijavitelja podmiruje kreditom banke, Korisnik mora dostaviti Ugovor o kreditu na iznos ukupne vrijednosti projekta umanjene za iznos dodijeljenih sredstava.
b) Financiranje vlastitim sredstvima
Ako se udio privatnog sufinanciranja Prijavitelja podmiruje iz vlastitih izvora, Korisnik mora dostaviti dokaz (izvod) da je na računu osigurao sredstva u iznosu od minimalno 30% ukupne vrijednosti projekta. Izvod (sa stanjem osiguranih sredstava) ne smije biti stariji od 30 dana od dana donošenja Odluke o dodjeli sredstava.
Ako Korisnik ne dostavi u traženom roku dokaz o zatvorenoj financijskoj konstrukciji ili ne dostavi Izjavu da nisu nastupile promjene, može izgubiti pravo na sredstva te Ministarstvo po službenoj dužnosti može staviti Odluku o dodjeli sredstava staviti van snage .
Ako su nastupile promijenjene okolnosti zbog kojih sklapanje Ugovora više nije moguće, Ministarstvo će Odluku o dodjeli sredstava staviti van snage.
Ugovorom će se urediti međusobna prava i obveze ugovornih strana, a osobito predmet ugovora, aktivnosti projekta, rokovi za provedbu projekta, razdoblje prihvatljivosti troškova, sredstva za financiranje, uvjeti isplate sredstava (predujam), ugovorni troškovnici, odredbe vezane uz zaštitu financijskih interesa Modernizacijskog fonda (kontrola namjenskog korištenja sredstava od strane Fonda i Ministarstva, način praćenja provedbe projekta, instrumenti osiguranja, dostava izvješća, odredbe vezane uz prekinuto ulaganje i raskid ugovora) kao i druga međusobna prava i obveze.
Ministarstvo dostavlja Ugovor na potpis Korisniku uz naznaku roka za potpisivanje Ugovora. Ugovor stupa na snagu tek kada ga potpiše zadnja ugovorna strana te je na snazi do izvršenja svih obaveza ugovornih strana.
U slučaju da Korisnik ne potpiše i dostavi Ugovor Ministarstvu u roku koji odredi Ministarstvo, smatrat će se da je Korisnik odustao od dodjele bespovratnih sredstava, a Ministarstvo će po službenoj dužnosti Odluku o dodjeli sredstava staviti van snage.
4.5. Objava rezultata Poziva
Popis Korisnika s kojima je sklopljen Ugovor bit će objavljen na mrežnoj stranici Ministarstva u roku od 10 dana od potpisa svih Ugovora sa Korisnicima.
Objavljuju se najmanje sljedeći podaci:
•naziv korisnika,
•naziv projekta,
•iznos dodijeljenih sredstava i intenzitet potpore.
5. PROVEDBA PROJEKTA
5.1. Razdoblje provedbe projekta
Pod razdobljem provedbe projekta podrazumijeva se datum početka i predviđenog završetka provedbe Projekta, a definira se u Ugovoru.
Početkom provedbe projekta smatra se zakonski obvezujuća obveza za naručivanje usluga ili bilo koja druga obveza koja ulaganje čini neopozivim (npr. potpis ugovora, izdavanje narudžbenice, itd.). Priprema projektnog prijedloga (dokumentacije iz točke 3.2. Poziva) ne smatra se početkom provedbe Projekta.
Provedba projekta ne smije započeti prije predaje projektnog prijedloga u okviru Poziva ni završiti prije potpisivanja Ugovora, a može trajati najdulje 24 mjeseca od potpisivanja Ugovora.
Razdoblje prihvatljivosti troškova započinje danom početka razdoblja provedbe projekta, a završava najdulje 6 mjeseci nakon završetka razdoblja provedbe projekta. Tijekom razdoblja prihvatljivosti troškova moraju nastati i biti plaćeni svi troškovi projekta te Fondu dostavljen cjeloviti završni zahtjev za isplatu.
Korisnik može izgubiti pravo na sredstva, odnosno Ministarstvo i Fond mogu s Korisnikom raskinuti Ugovor ako Korisnikovo postupanje, odnosno propuštanje postupanja nije rezultiralo niti jednom isplatom dodijeljenih sredstava u roku od 12 mjeseci od dana potpisivanja Ugovora.
5.2. Praćenje provedbe Projekta
Fond provodi kontrolu namjenski utrošenih sredstava na temelju dokumentacije i terenske kontrole Korisnika kojima je dodijeljena potpora iz Modernizacijskog fonda, u suradnji s Ministarstvom (po potrebi).
Korisnik ima obavezu svakih 6 mjeseci u razdoblju provedbe projekta podnijeti Izvješće o napretku provedbe Projekta.
Fond u praćenju provedbe Ugovora, provodi sljedeće aktivnosti:
- kontrolu namjenski utrošenih sredstava,
- provjeru dokumentacije i provjeru na licu mjesta kod Korisnika sukladno fiskalnoj odgovornosti Fonda,
- isplatu sredstava sukladno dinamici određenoj Ugovorom u roku od 30 dana od dana dostave cjelovitog Zahtjeva/Završnog zahtjeva za isplatu sredstava, odnosno predujma,
- praćenje provedbe projekta i ostvarivanje pokazatelja,
- vođenje evidencije o ostvarenim pokazateljima,
- praćenje napretka projekta i praćenje novčanog tijeka, najmanje dva puta godišnje za svaki projekt,
- provođenje preventivnih mjera i poduzimanje svih aktivnosti u svrhu povrata isplaćenih sredstava za koje je utvrđeno nenamjensko korištenje,
- provjere provođenja mjera informiranja i komunikacije od strane Korisnika u skladu sa obvezama provedbe mjera iz Ugovora.
Praćenje provedbe Ugovora od strane Fonda i Ministarstva koja uključuje učinkovitu provjeru ulaganja putem provjera na licu mjesta i provjere dokumentacije kojom se potvrđuje tijek ulaganja u Projekte, preventivne mjere i poduzimanje svih aktivnosti u svrhu povrata isplaćenih sredstava za koje je utvrđeno nenamjensko korištenje, kao i čuvanje dokumentacije od strane Korisnika uređeno je u Ugovoru (Prilog 2. Poziva).
Ministarstvo i Fond mogu, u svrhu praćenja napretka provedbe projekata, od Korisnika zahtijevati osim Ugovorom određenih Izvješća i dostavu druge dokumentacije vezano uz provedbu Projekta na zahtjev Fonda, informacije o ostvarivanju pokazatelja ili drugim informacijama potrebnim za izvještavanje.
Ministarstvo i Fond, kao i bilo koji vanjski revizor ovlašten od strane nadležnih tijela, kada ocjene potrebnim, mogu obaviti nenajavljenu provjeru na licu mjesta i kontrolu namjenski utrošenih sredstava, o čemu nisu dužni obavijestiti Korisnika.
Korisnik i njegovi izvođači i podizvođači obavezni su 5 godina od posljednje isplat e za predmetni Ugovor čuvati i imati na raspolaganju svu popratnu dokumentaciju i podatke u vezi plaćanja i rashodima.
Fond i Ministarstvo pridržavaju pravo provjere namjenskog korištenja sredstava od strane Korisnika, što uključuje i provjere na licu mjesta, u razdoblju od 5 godina od posljednje isplate sredstava od strane Fonda prema Korisniku.
Sukladno članku 6. stavku 4. Zakona o energetskoj učinkovitosti („Narodne novine“, br. 127/14, 116/18, 25/20, 32/21, 41/21) Fond upisuje podatke u sustav za praćenje, mjerenje i verifikaciju ušteda energije.
5.3. Podnošenje Zahtjeva za isplatu predujma/isplatu sredstava
Mogućnosti i uvjeti za podnošenje Zahtjeva za isplatu predujma/isplatu sredstava prema Fondu i korištenje predujma utvrđuju se u Ugovoru (Prilog 2. Poziva).
U trenutku isplate sredstava Korisnik treba imati sjedište u RH ili registriranu podružnicu/poslovnu jedinicu. Ako se utvrdi da u trenutku plaćanja Korisnik nema sjedište u RH ili registriranu podružnicu/poslovnu jedinicu, Odluka o dodjeli sredstava za predmetno ulaganje stavit će se van snage sukladno čemu će se steći uvjeti za raskid Ugovora.
Korisnik ima pravo jednokratno zatražiti predujam podnošenjem Zahtjeva za isplatu predujma prema Fondu u svrhu provedbe projekta sukladno uvjetima određenim u Ugovoru, a čiji iznos može iznositi najviše 20% od dodijeljenih sredstava Modernizacijskog fonda u svrhu provedbe Projekta.
Uvjet za isplatu predujma je dostava instrumenata osiguranja (bankarske garancije 1 8 ) koja se dostavlja Fondu uz Zahtjev za isplatu predujma na iznos predujma s rokom važenja 240 dana 19 od datuma završetka razdoblja provedbe Projekta .
Bankarska garancija mora glasiti na Fond kao isplatitelju sredstava prema Korisniku, a u skladu s Minimalnim sadržajem garancije za predujam (Prilog 3. Poziva).
Pravdanje isplaćenog predujma Fonda provodi se dostavom Zahtjeva za isplatu s obveznom dokumentacijom utvrđenom Ugovorom (Prilog 2. Poziva), što uključuje obveznu dostavu dokaza o plaćanju nastalih troškova i dostavu jamstva za uredno ispunjenje Ugovora.
Ako je Korisniku isplaćen predujam, daljnja isplata dodijeljenih sredstava vršit će se nakon pravdanja ukupnog iznosa isplaćenog predujma.
_____________________________________________
18 Obveza dostave bankarske garancije se ne odnosi na korisnike koji su trgovačka društva u javnom vlasništvu, a koja su obvezna dostaviti prije isplate sredstava zadužnicu/e ili bjanko zadužnicu/e koja/e mora/ju biti ispostavljene najmanje u visini jednakoj iznosu ili za prvi mogući iznos viši od iznosa dodijeljenih sredstava
19 U slučaju produljenja razdoblja provedbe projekta, ukoliko predujam nije opravdan, Korisnik je dužan nadležnom tijelu dostaviti dodatak garanciji s istim uvjetima trajnosti garancije, odnosno 240 dana od završetka razdoblja provedbe projekta.
5.4. Povrat sredstva od Korisnika
Fond će poduzeti sve aktivnosti u svrhu povrata sredstava od strane Korisnika u slučaju raskida Ugovora ili nenamjenski utrošenih sredstava. Pri tome Fond može tražiti od Korisnika da u određenom roku dostavi relevantne informacije, dokumentaciju i očitovanja vezano za odlučivanje o raskidu Ugovora i/ili o nenamjenski utrošenim sredstvima.
Svaki Projekt podliježe postupku povrata sredstava u slučaju nepoštivanja zahtjeva koji se odnose na sposobnost Korisnika, učinkovito i namjensko korištenje sredstava i trajnost projekta.
Sva pitanja vezana uz financijsko praćenje provedbe Projekata od strane Fonda i Ministarstva te povrat sredstava od Korisnika razrađena su u Ugovoru (Prilog 2. Poziva).
5.5. Informiranje i vidljivost
Korisnik je dužan osigurati vidljivost sredstava iz Modernizacijskog fonda.
Korisnik će se pridržavati zahtjeva vezanih za informiranje i vidljivost navedenih u Ugovoru (Prilog 2. Poziva).
Korisnik se obvezuje tijekom trajanja Projekta pružati dosljedne, relevantne i ciljane informacije o primljenoj potpori iz Modernizacijskog fonda te na strateškim mjestima vidljivima javnosti osigurati mjeru za informiranje u skladu s Priručnikom s definiranim vizualnim identitetom i knjigom grafičkih standarda Modernizacijskog fonda objavljenim na mrežnoj stanici Ministarstva.
Osim mjera informiranja i vidljivosti koje Korisnik samostalno poduzima u okviru Projekta, Korisnik je obavezan odazvati se na pozive Ministarstva i Fonda za sudjelovanje na organiziranim događanjima informiranja i vidljivosti.
6. ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA
Zaštita osobnih podataka temelji se na Uredbi (EU) 2016/679 od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) te odredbama Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka („Narodne novine“, broj 42/18).
Prijavom na Poziv Prijavitelj pristaje i osigurava da se osobni podaci koji se dostavljaju u okviru projektnog prijedloga, kao i drugi podaci koji se mogu smatrati osobnim podacima koje Prijavitelj dostavlja Ministarstvu i Fondu u svrhu učinkovite provedbe postupka dodjele sredstava, izvršavanja ugovora o dodjeli sredstava te provedbe revizije i vrednovanja (potonje u odnosu na sve zaprimljene projektne prijedloge u okviru Poziva), u tu svrhu obrađuju, koriste i razmjenjuju.
Podaci se mogu razmjenjivati između Ministarstva i Fonda i tijela koja su ovlaštena provoditi reviziju i vrednovanje, u skladu s pravnim i institucionalnim okvirom za Modernizacijski fond. Pristup osobnim podacima je ograničen samo na osobe koje obavljaju poslove za koje je pristup osobnim podacima nužan.
Pravna osnova za obradu osobnih podataka sadržana je u članku 6. stavku 1. točkama (b), (c) i (e) Opće uredbe o zaštiti podataka.
Uvjeti Ugovora o dodjeli sredstava uključuju i odredbe kojima se uređuje pristup informacijama i zaštitu osobnih podataka. Prijavitelji se upućuju da podatke iz prijave mogu označiti poslovnom tajnom kada je isto utemeljeno na zakonu, propisu ili općem aktu Prijavitelja te sukladno posebnim propisima kojima se štiti tajnost podataka. Dodatno se napominje da su nadležna tijela javne vlasti i kao takva obvezna na primjenu Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, br. 25/13, 85/15, 69/22; dalje ZPPI). Posljedično, obveza čuvanja povjerljivih informacija ne primjenjuje se u slučajevima određenim čl. 5.3. Općih uvjeta ugovora, što među ostalim uključuje i obvezu tijela javne vlasti da otkrije povjerljivi podatak kada je isto obvezno sukladno odredbama ZPPI.
Identitet i kontaktni podatci voditelja obrade : Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije, Radnička cesta 80, 10000 Zagreb, OIB: 19370100881
Kontakt podatci službenika za zaštitu podataka : https://mingor.gov.hr/etika-i-posebna-imenovanja/2175
Uvažavajući gore istaknuto Prijavitelj postupajući na opisani način razumije i prihvaća da se podaci prikupljaju u svrhu učinkovite provedbe postupka dodjele sredstava u odnosu na njihov projektni prijedlog, kao i činjenicu da se s uspješnim Prijaviteljem sklapa ugovor o dodjeli sredstava te da se prikupljanje i obrada podataka temelji na nužnosti za izvršavanje ugovora, odnosno poduzimanju radnji na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora, u smislu članka 6. stavka 1. točke (b) Opće uredbe o zaštiti podataka. Prijavitelj isto potpisuje se u Izjavi prijavitelja (Obrazac 2.);
Zahtjev za utvrđenje povrede prava se podnosi nadzornom tijelu (Agencija za zaštitu osobnih podataka).
7. OBRASCI I PRILOZI POZIVA
Dokumentacija za podnošenje projektnih prijedloga za ovaj Poziv može se preuzeti s mrežne stranice, a uključuje:
1. Obrasci koji su sastavni dio Poziva:
Obrazac 1. Prijavni obrazac
Obrazac 2. Izjava Prijavitelja
Obrazac 3. Skupna izjava Prijavitelja
2. Prilozi koji su sastavni dio Poziva:
Prilog 1. Program dodjele državnih potpora za ulaganje u promicanje energije iz obnovljivih izvora energije za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada i Izmjene Programa dodjele državnih potpora za ulaganje u promicanje energije iz obnovljivih izvora energije za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada
Prilog 2. Nacrt Ugovora o dodjeli sredstava iz Modernizacijskog fonda
Prilog 3. Minimalni sadržaj garancije za predujam