Na temelju članka 10. stavka 9. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj 30/2015) ministar poljoprivrede donosi
PRAVILNIK
O PROVEDBI PODMJERE 19.2. »PROVEDBA OPERACIJA UNUTAR CLLD STRATEGIJE«, PODMJERE 19.3. »PRIPREMA I PROVEDBA AKTIVNOSTI SURADNJE LAG-a« I PODMJERE 19.4. »TEKUĆI TROŠKOVI I ANIMACIJA« UNUTAR MJERE 19 »POTPORA LOKALNOM RAZVOJU U OKVIRU INICIJATIVE LEADER (CLLD – LOKALNI RAZVOJ POD VODSTVOM ZAJEDNICE)« IZ PROGRAMA RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE 2014. – 2020.
I. OPĆE ODREDBE
Sadržaj Pravilnika
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom uređuje provedba Podmjere 19.2. »Provedba operacija unutar CLLD strategije« (u daljnjem tekstu: Podmjera 19.2.), Podmjere 19.3. »Priprema i provedba aktivnosti suradnje LAG-a“ (u daljnjem tekstu: Podmjera 19.3.) i Podmjere 19.4. »Tekući troškovi i animacija« (u daljnjem tekstu: Podmjera 19.4.) unutar Mjere 19. »Potpora lokalnom razvoju u okviru inicijative LEADER (CLLD – lokalni razvoj pod vodstvom zajednice« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (u daljnjem tekstu: Program), a u skladu s člancima 42., 43. i 44. Uredbe (EU) br. 1305/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1698/2005 (SL L 347, 20.12.2013) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1305/2013; člancima 35.,41.,45.,48. i 49. Uredbe Komisije (EU) br. 702/2014 оd 25. lipnja 2014. o proglašenju određenih kategorija potpora u sektoru poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (SL L 193/1, 1.7.2014.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 702/2014); člancima 53. i 55. Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL L 187, 26.6.2014) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 651/2014); odredbama Smjernica Europske unije o državnim potporama u sektoru poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima za razdoblje 2014.–2020. (SL C 204, 1.7.2014) (u daljnjem tekstu: Smjernice (EU) o državnim potporama) i s primjenjivim odredbama Uredbe Komisije (EU) br. 1407/2013 оd 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (SL L 352/1, 24.12.2013.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1407/2013).).
Upravljačko tijelo i operativna provedba
Članak 2.
(1)Upravljačko tijelo Programa u smislu članka 66. Uredbe (EU) br. 1305/2013 (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo) je Ministarstvo poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), sukladno članku 10. stavku 8. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj 30/2015).
(2)Operativnu provedbu Programa obavlja Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja), sukladno članku 14. stavku 1. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj 30/2015).
Pojmovnik
Članak 3.
(1)Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1.CLLD (eng. Community Led Local Development- lokalni razvoj pod vodstvom zajednice) je mehanizam za uključivanje partnera na lokalnoj razini, uključujući i predstavnike civilnog društva i lokalne gospodarske dionike, u izradu i provedbu integrirane lokalne razvojne strategije koja pomaže njihovom području u prijelazu k održivoj budućnosti.
2.LEADER (franc. Liaison Entre Actions de Développement de l’Economie Rurale – Veze među aktivnostima za razvoj ruralnog gospodarstva) je mehanizam provedbe mjera politike ruralnog razvoja Europske unije, a temelji se na realizaciji lokalnih razvojnih strategija kojima upravljaju lokalne akcijske grupe.
3.Lokalna akcijska grupa (u daljnjem tekstu: LAG) je partnerstvo predstavnika javnog, gospodarskog i civilnog sektora određenog ruralnog područja koje je osnovano s namjerom izrade i provedbe lokalne razvojne strategije tog područja.
4.Lokalna razvojna strategija (u daljnjem tekstu: LRS) je CLLD strategija tj. strateški plansko-razvojni dokument koji donosi i provodi LAG za područje koje obuhvaća.
5.Tipoperacije je skup aktivnosti koje doprinose ostvarivanju ciljeva jednog ili više prioriteta Europske unije za ruralni razvoj na koje se odnose.
6.Projekt je cjelokupna i sveobuhvatna investicijska aktivnost, koja se sastoji od prihvatljivih i neprihvatljivih troškova te pripada određenom tipu operacije za kojeg je nositelj projekta podniozahtjev LAG-u za odabir projekta/operacije.
7.Prihvatljivi troškovi su troškovi koji mogu biti sufinancirani iz Programa.
8.Odabrani LAG je LAG koji s Agencijom za plaćanja sklopi ugovor o dodijeli sredstava za Podmjere 19.2., 19.3 i 19.4. u okviru Mjere 19. »Potpora lokalnom razvoju u okviru inicijative LEADER (CLLD – lokalni razvoj pod vodstvom zajednice)« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020.
9.Odabrana LRS je LRS odabranog LAG-a.
10.Nositelj projekta je svaki subjekt koji je podnio prijavu odabranom LAG-u za odabir projekta/operacije, a koji je izravno odgovoran za početak, upravljanje, provedbu i rezultate projekta/operacije i koji ima prebivalište ili je registriran ili ima podružnicu unutar područja koje obuhvaća odabrani LAG.
11.Odabrani projekt na LAG razini je projekt kojeg je odabrao LAG u okviru Podmjere 19.2.
12.Javna potpora je svaki oblik potpore iz javnih izvora Republike Hrvatske i proračuna Europske unije.
13.Intenzitet javne potpore izražen je kao postotni udio javne potpore u prihvatljivim troškovima aktivnosti.
14.Međuteritorijalni projekti suradnje su projekti suradnje između partnera koji djeluju unutar Republike Hrvatske.
15.Transnacionalni projekti suradnje su projekti suradnje sa partnerima koji djeluju izvan granica Republike Hrvatske odnosno na području EU i izvan područja EU.
16.AGRONET je zaštićena mrežna aplikacija namijenjena korisnicima za upis u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika), pregled uputa za korištenje AGRONET-a, pregled pravne osnove, elektronsko popunjavanje određenih Zahtjeva i preuzimanje dokumenata.
17.Vodič za korisnike je namijenjen korisnicima za podnošenje Zahtjeva za Podmjere 19.2, 19.3 i 19.4 iz EPFRR programa i koji se nalazi na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
18.Tečaj Europske komisije je mjesečni tečaj Europske komisije iskazanom na šest (6) decimala u mjesecu u kojem je podnesen određeni Zahtjev. Mrežna stranica na kojoj se može dobiti uvid u navedeni tečaj je: http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/.
19.Natječaj na nacionalnoj razini je natječaj koji provodi Agencija za plaćanja za mjeru, podmjeru, tip operacije i nije namijenjen samo za područje jednog LAG-a.
20.Natječaj na LAG razini je natječaj koji provodi LAG za mjeru, podmjeru, tip operacije koji je naveden u odabranoj LRS i namijenjen je nositeljima projekta na području LAG-a.
21.Poduzetnik je svaka fizička ili pravna osoba, udružene osobe ili imovinska masa bez pravne osobnosti, koja gospodarstvenu djelatnost obavlja samostalno, trajno i radi ostvarivanja prihoda, dohotka, dobiti ili drugih gospodarstveno procjenjivih koristi.
22.Gospodarskom djelatnošću smatra se razmjena dobara i usluga na tržištu radi ostvarivanja prihoda, dohotka, dobiti ili drugih gospodarski procjenjivih koristi. Gospodarske djelatnosti udruga može obavljati pored djelatnosti kojima se ostvaruju njezini ciljevi utvrđeni statutom, ali ih ne smije obavljati radi stjecanja dobiti za svoje članove ili treće osobe. Ako u obavljanju gospodarske djelatnosti udruga ostvari višak prihoda nad rashodima, on se mora sukladno statutu udruge koristiti isključivo za ostvarenje ciljeva utvrđenih statutom.
23.Upravno (izvršno) tijelo LAG-a je tijelo LAG-a izabrano od strane skupštine LAG-a na način propisan statutom LAG-a.
24.Plan provedbe LRS je plan provedbe LRS kojeg LAG dostavlja u Agenciju za plaćanja nakon potpisivanja Ugovora, a prije objave prvog Natječaja na LAG razini.
(2)Ostali pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao pojmovi u Uredbi (EU) br. 1305/2013.
Sastavni dijelovi
Članak 4.
Sastavni dijelovi ovoga Pravilnika su:
1.Prilog I. – »Kriteriji odabira zahtjeva za potporu«
2.Prilog II. – »Bodovi za izračun iznosa javne potpore «
3.Prilog III. – »Popis naselja u Republici Hrvatskoj s više od 25.000 stanovnika«
4.Prilog IV. – »Obvezni sadržaj i preporuke za izradu LRS«
5.Prilog V. - »Kriteriji bodovanja za ocjenu kvalitete LRS«
6.Prilog VI. - »Popis mjera i podmjera iz Programa koje se mogu provoditi kroz LRS«
7.Prilog VII – »Obrazac za informiranje o projektima transnacionalne suradnje«
8.Prilog VIII. - »Označavanje aktivnosti sufinanciranih iz proračuna Europske unije«
II. VRSTA POTPORE, KORISNICI, UVJETI PRIHVATLJIVOSTI, KRITERIJI ODABIRA
Poglavlje A.
Podmjera 19.2.- Odabir LAG-ova
Vrsta potpore
Članak 5.
(1)U okviru Podmjere 19.2. potpora se dodjeljuje putem tipa operacije 19.2.1. Provedba operacija unutar CLLD strategije(u daljnjem tekstu: tip operacije 19.2.1.).
(2)Potpora se dodjeljuje u obliku bespovratnih financijskih sredstava za prihvatljive troškove u okviru tipa operacije 19.2.1.
(3)Sredstva javne potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 90 % udjela, a Republika Hrvatska s 10 % udjela, a intenzitet javne potpore iznosi do 100 % od ukupnih prihvatljivih troškova.
(4)Za tip operacije 19.2.1. visina javne potpore po LAG-u tijekom provedbe Programa iznosi do 3.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama prema tečaju Europske komisije.
(5)Izračun iznosa javne potpore po LAG-u za tip operacije 19.2.1. izračunava se temeljem ostvarenog broja bodova za kriterije navedene u Prilogu II. ovoga Pravilnika.
(6)U kriterij broj dva Priloga I. i II. ovoga Pravilnika ne ubrajaju se naselja u sastavu LAG-a s više od 25.000 stanovnika navedena u Prilogu III. ovoga Pravilnika.
(7)Vrijednost jednog boda iz Priloga II. ovoga Pravilnika iznosi 17.000 eura u protuvrijednosti u kunama prema tečaju Europske komisije.
(8)Agencija za plaćanja će temeljem ostvarenog broja bodova za kriterije iz Priloga II. ovoga Pravilnika izračunati iznos javne potpore za podmjeru 19.2. po LAG- u.
(9)Agencija za plaćanja će izračunati iznos javne potpore iz stavka 8. ovoga članka uvećati za 5 % po LAG-u ako se utvrdi da postoji višak raspoloživih sredstava, a do iskorištenja viška raspoloživih sredstava, namijenjenih za provedbu Podmjera 19.2., 19.3. i 19.4..
(10)Uvećani iznos javne potpore iz stavka 9. ovog članka dodijeliti će se LAG-ovima nakon administrativne obrade prihvaćenih prigovora sukladno ažuriranoj privremenoj rang listi iz članka 19. stavka 3. ovog Pravilnika počevši od prvog mjesta.
(11)Višak raspoloživih sredstava iz stavka 9. ovog članka je razlika između iznosa ukupno raspoloživih sredstava za provedbu Podmjera 19.2., 19.3. i 19.4. i iznosa izračunate javne potpore sukladno prilogu II. ovog Pravilnika za sve LAG-ove koji ispunjavaju uvjete i kriterije propisane Pravilnikom i Natječajem.
(12)Ukoliko LAG izračunatim iznosom javne potpore za provedbu Podmjere 19.2., 19.3. i 19.4. premašuje iznos ukupnih raspoloživih sredstava, istome će se dodijeliti iznos javne potpore do iznosa ukupno raspoloživih sredstava.
(13)Dodjela sredstava iz stavka 12. ovog članka će se utvrditi nakon administrativne obrade prihvaćenih prigovora sukladno ažuriranoj privremenoj rang listi.
(14)Javna potpora za provedbu Podmjera 19.2., 19.3. i 19.4. naknadno će se dodijeliti odabranim LAG-ovim i to u sljedećim slučajevima:
a) temeljem rang liste iz članka 19. stavka 3. ovoga Pravilnika i sustava nagrađivanja (razvijenost područja i slično) koje će odrediti Upravljačko tijelo nakon provedenog savjetovanja s predstavnicima LAG-ovaukoliko se izmjenama Programa povećaju raspoloživa sredstva za provedbu Podmjera 19.2., 19.3. i 19.4.,
b) temeljem sustava nagrađivanja (razvijenost područja i slično) koje će odrediti Upravljačko tijelo nakon provedenog savjetovanja s predstavnicima LAG-ova ukoliko javna potpora namijenjena za provedbu podmjera ostane neiskorištena nakon potpisivanja ugovora iz članka 20. ovog Pravilnika,
c) temeljem sustava nagrađivanja (razvijenost područja i slično) koje će odrediti Upravljačko tijelo nakon provedenog savjetovanja s predstavnicima LAG-ova ukoliko je Agencija za plaćanja zaprimila povrat sredstava temeljem Odluka o povratu i/ili umanjila iznos dodijeljene potpore odabranim LAG-ovima.
Prihvatljivi korisnici
Članak 6.
Korisnici u procesu odabira LAG-ova su LAG-ovi.
Prihvatljivi troškovi
Članak 7.
Prihvatljivi troškovi u okviru tipa operacije 19.2.1. odnose se na provedbu projekata iz LRS.
Uvjeti prihvatljivosti
Članak 8.
(1)LAG mora udovoljiti slijedećim uvjetima:
1.mora biti registriran kao udruga sukladno Zakonu o udrugama
2.mora imati izdano Rješenje o usklađenosti statuta sukladno Zakonu o udrugama ili imati podnesen zahtjev za upis promjene statuta u Registru udruga
3.mora obuhvaćati ruralno područje s više od 10.000, a manje od 150.000 stanovnika
4.mora obuhvaćati jasno definirano i zemljopisno kontinuirano područje te stanovnike jednog ili više naselja unutar najmanje pet jedinica lokalne samouprave
5.naselja, tj. jedinice lokalne samouprave, u sastavu LAG-a moraju biti međusobno izravno povezani bilo kopnom, morem ili vodom
6.jedno naselje može pripadati isključivo jednom LAG-u
7.sjedište LAG-a mora se nalaziti unutar područja koje LAG obuhvaća
8.u upravnom (izvršnom) tijelu LAG-a moraju sudjelovati:
–predstavnici gospodarskog (kao što su trgovačka društva koja nisu u većinskom vlasništvu Republike Hrvatske i/ili jedinica regionalne/područne i/ili jedinica lokalne samouprave, zadruge, obrtnici, poljoprivredna gospodarstva) i civilnog sektora (kao što su građani, udruge, zaklade, fondacije) s najmanje 50 % zastupljenosti
–predstavnici javnog sektora (kao što su jedinice lokalne samouprave, trgovačka društva u većinskom vlasništvu Republike Hrvatske i/ili jedinice regionalne/područne i/ili jedinice lokalne samouprave, ustanove i institucije u većinskom vlasništvuRepublike Hrvatske i/ili jedinice regionalne/područne i/ili jedinice lokalne samouprave) s najviše 49 % zastupljenosti
–kao predstavnici fizičke ili pravne osobe, žene s najmanje 30 %zastupljenosti
9.pravne osobe koje su članovi upravnog (izvršnog) tijela LAG-a moraju biti registrirani ili imati podružnicu unutar područja koje obuhvaća LAG
10.fizičke osobe koje su članovi upravnog (izvršnog) tijela LAG-a moraju imati prebivalište unutar područja koje obuhvaća LAG
11.jedna osoba u upravnom (izvršnom) tijelu LAG-a predstavlja samo jednog člana u upravnom (izvršnom) tijelu LAG- a
12.javni, gospodarski ili civilni sektor unutar upravnog (izvršnog) tijela LAG-a pojedinačno ne smije posjedovati više od 49 % glasačkih prava, u skladu s člankom 32. Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006. (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1303/2013)
13.mora imati podmirene odnosno regulirane financijske obveze prema državnom proračunu Republike Hrvatske
14.mora imati izrađenu i od strane tijela nadležnog sukladno statutu LAG-a usvojenu LRS za razdoblje 2014. – 2020.
(2)LAG je dužan ispunjavati uvjete prihvatljivosti iz stavka 1. ovoga članka do datuma konačne isplate Agencije za plaćanja za Podmjere 19.2., 19.3. i 19.4..
Lokalna razvojna strategija
Članak 9.
(1)LRS mora obuhvaćati čitavo područje na kojem LAG djeluje.
(2)LRS se izrađuje za programsko razdoblje 2014. - 2020.
(3)Obvezan sadržaj LRS-a naveden je u Prilogu IV. ovoga Pravilnika.
(4)LRS mora sadržavati jasno naznačen sadržaj, pojmovnik i/ili tablicu kratica, numerirana poglavlja s pripadajućim naslovima te numerirane stranice.
(5)LRS mora biti objavljena na mrežnoj stranici LAG-a u elektronskom (pdf, word) obliku.
(6)LRS mora doprinositi i horizontalnim ciljevima Programa- inovacije, ublažavanje klimatskih promjena i zaštita okoliša.
(7)Ciljevi LRS moraju proizlaziti iz SWOT analize i razvojnih mogućnosti područja te biti u skladu s općim ciljevima Programa.
(8)Planirani tipovi operacija u LRS trebaju doprinositi ostvarenju ciljeva i prioriteta LRS i ciljeva i prioriteta Programa.
(9)Vrsta potpore, intenzitet potpore, najmanji i najviši iznos potpore, prihvatljivi korisnici, prihvatljiva ulaganja, uvjeti prihvatljivosti, prihvatljivi i neprihvatljivi troškovi te opći uvjeti pojedinog tipa operacije iz LRS LAG-a propisani su Programom i provedbenim podzakonskim aktima za mjere, podmjere i tipove operacija iz Programa.
(10)Kriterije odabira određuje LAG u LRS za svaki tip operacije, a isti ne moraju biti istovjetni kriterijima odabira u Programu i provedbenim propisima za određeni tip operacije.
(11)LAG može, uz uvjete prihvatljivosti za korisnika navedene u članku 31. ovoga Pravilnika i u provedbenim propisima za određeni tip operacije, navesti u LRS i dodatne uvjete prihvatljivosti koji moraju biti u skladu s ciljevima i prioritetima LRS.
(12)Iznimno od stavka 10. ovoga članka, odabrani LAG može dodijeliti maksimalno 20% višu stopu potpore od propisane za pojedini tip operacije u Programu i provedbenimpodzakonskim aktima za mjere, podmjere i tipove operacija iz Programa do maksimalne potpore za pojedini tip operacije navedene u Prilogu II. Uredbe (EU) br. 1305/2013 ili, gdje je primjenjivo, ovisno o važećim uvjetima državnih potpora.
(13)Postupak odlučivanja i kriteriji za dodjelu višeg intenziteta potpore iz stavka 13. ovoga članka moraju biti opisani u LRS.
(14)Prilikom odlučivanja o intenzitetu potpore za određeni projekt, LAG treba uzeti u obzir neke od sljedećih kriterija:
a)zajednički interes lokalne zajednice,
b)zajedničke korisnike (gdje je primjenjivo),
c)javni pristup provedenom projektu,
d)inovativan karakter projekta na lokalnom nivou,
e)raspoloživu alokaciju sredstava.
Ocjenjivanje kvalitete LRS
Članak 10.
(1)Ocjenjivanje kvalitete LRS provodi Ocjenjivački odbor za ocjenjivanje kvalitete LRS u okviru Mjere 19. (u daljnjem tekstu: Ocjenjivački odbor).
(2)Nakon zaprimanja zahtjeva za potporu pristiglih po objavljenom natječaju iz članka 16. ovoga Pravilnika, Agencija za plaćanja, u roku od tri dana, dostavlja LRS Upravljačkom tijelu radi ocjenjivanja kvalitete LRS.
(3)Dostavljanje LRS i druge potrebne dokumentacije između Upravljačkog tijela i Agencije za plaćanja, obavlja se elektroničkom poštom ili službenom dostavom putem dostavljača uz dostavnicu.
(4)Upravljačko tijelo dostavlja Agenciji za plaćanja rezultate ocjenjivanja LRS najkasnije 90 dana od dana završetka Natječaja za tip operacije 19.2.1..
(5) Ocjenjivački odbor iz stavka 1. ovoga članka imenuje ministar poljoprivrede.
(6) Ocjenjivački odbor radi na temelju Poslovnika o radu Ocjenjivačkog odbora.
(7) Ocjenjivanje kvalitete LRS provodi se temeljem kriterija iz Priloga V. ovoga Pravilnika.
(8) Najmanji broj bodova kojeg LAG mora ostvariti u ocjeni kvalitete LRS je 51.
Izmjene odabrane LRS
Članak 11.
(1)Odabrana LRS može se izmijeniti najviše tri puta tijekom provedbe LRS.
(2)Prijedlog izmjena odabrane LRS mora najmanje sadržavati:
a)izmijenjeni sadržaj LRS
b)razloge zbog kojih se predlaže izmjena,
c)očekivane rezultate predloženih izmjena,
d)utjecaj predloženih izmjena na indikatore.
(3)U broj izmjena iz stavka 1. ovoga članka se ne računaju izmjene odabrane LRS radi usklađivanja s EU zakonodavstvom donesenim nakon odabira LRS i/ili radi usklađivanja s nacionalnim zakonodavstvom i/ili izmjenama Programa i provedbenim podzakonskim aktima za mjere, podmjere i tipove operacija iz Programa koje su nastale nakon odabira LRS.
(4)Prijedlog izmjena odabrane LRS može se podnijeti najkasnije do 31. prosinca 2019. godine.
(5)Prijedlog izmjena odabrane LRS podnosi se putem Zahtjeva za promjenu sukladno članku 22. stavku 2. ovog Pravilnika u roku od 30 dana nakon dana usvajanja izmjena odabrane LRS na razini tijela LAG-a.
(6) Agencija za plaćanja prosljeđuje prijedlog izmjena odabrane LRS iz stavka 5. ovoga članka Upravljačkom tijelu.
(7) Ocjenjivanje prijedloga izmjena odabrane LRS iz stavka 2. ovoga članka provodi Ocjenjivački odbor.
(8)Ocjenjivački odbor ocjenjivanje prijedloga izmjena odabrane LRS radi na temelju Poslovnika o radu Ocjenjivačkog odbora.
(9)Upravljačko tijelo će izdati Odluku o usklađenosti izmjena LRS za promjene koje Ocjenjivači odbor ocjeni pozitivno.
(10)Ukoliko se u odabranoj LRS izmjenjuje samo sadržaj za pojedini tip operacija vezano za iznos potpore, intenzitet potpore, najmanji i najviši iznos potpore, prihvatljive korisnike, prihvatljiva ulaganja, uvjete prihvatljivosti, kriterije odabira, prihvatljive i neprihvatljive troškove te opće uvjete uslijed promjena Programa ili provedbenih podzakonskih akata za mjere, podmjere i tipove operacija iz Programa, ocjenjivanje prijedloga odabrane LRS iz stavka 2. ovoga članka provodi Upravljačko tijelo.
(11) Upravljačko tijelo će u roku od 60 dana od zaprimanja izmjena iz stavka 10. ovoga članka, donijeti Odluku o usklađenosti izmjena LRS s izmjenama Programa ili provedbenih podzakonskih akata za mjere, podmjere i tipove operacija iz Programa ukoliko su iste sukladne izmjenama Programa ili provedbenih akata za mjere, podmjere i tipove operacija iz Programa.
(12) Upravljačko tijelo će u roku od 60 dana od zaprimanja izmjena iz stavka 10. ovoga članka, zatražiti dopunu dostavljenih izmjena LRS, ukoliko iste nisu sukladne izmjenama Programa ili provedbenih akata za mjere, podmjere i tipove operacija iz Programa.
(13) Upravljačko tijelo odluke iz stavka 9. i 11. ovog članka prosljeđuje Agenciji za plaćanja.
(14) Odabrani LAG je dužan provoditi važeću LRS, a izmijenjenu LRS može početi provoditi od dana zaprimanja odluke o odobrenju promjene iz članka 22., stavka 5., točke 1..
(15) Izmjena LRS ne utječe na ostvareni broj bodova za kvalitetu LRS i ne može se ostvariti potpora u iznosu višem od iznosa navedenoga u ugovoru o dodjeli sredstava odabranom LAG-u (u daljnjem tekstu: Ugovor).
Godišnje izvješće o radu LAG-a
Članak 12.
(1)Odabrani LAG je dužan dostaviti Godišnje izvješće o radu LAG-a za godinu „n-1“ Upravljačkom tijelu.
(2)Godišnje izvješće o radu LAG-a za godinu „n-1“ podnosi se preporučenom pošiljkom Upravljačkom tijelu najkasnije do 15. veljače godine „n“i dostavlja se u elektronskom obliku na propisanome obrascu.
(3)Godišnje izvješće o radu LAG-a za godinu „n-1“ odnosi se na provedene sufinancirane aktivnosti od 1. siječnja do 31. prosinca godine „n-1“. U slučajunedostavljanja izvješća iz stavka 1. ovoga članka, Upravljačko tijelo će donijeti zaključak o neispunjavanju obveze dostavljanja godišnjeg izvješća o radu LAG-a za godinu „n-1“ te o tome obavijestiti Agenciju za plaćanja najkasnije do 15. svibnja godine „n“.
(4)U slučaju dostavljanja nepotpunog izvješća iz stavka 1. ovoga članka, Upravljačko tijelo će zatražiti dodatno obrazloženje i/ili nadopunu godišnjeg izvješća o radu LAG-a za godinu „n-1“.
(5)LAG dostavlja dodatno obrazloženje i/ili nadopunu u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva za dodatno obrazloženje i/ili nadopunu godišnjeg izvješća o radu LAG-a za godinu „n-1“.
(6)U slučaju neuspješne dostave zahtjeva za dodatno obrazloženje i/ili nadopunu godišnjeg izvješća o radu LAG-a za godinu „n-1“, zahtjev će se objaviti na oglasnoj ploči Ministarstva poljoprivrede i smatra se uručenim osmoga dana od dana postavljanja obavijesti na oglasnu ploču.
(7)U slučaju nedostavljanja dodatnog obrazloženja i /ili nadopune izvješća iz stavka 6. ovoga članka, Upravljačko tijelo će donijeti zaključak o neispunjavanju obveze dostavljanja godišnjeg izvješća o radu LAG-a za godinu „n-1“ te o tome obavijestiti Agenciju za plaćanja.
(8) Agencija za plaćanja će temeljem dostavljenog zaključka iz stavka 3. i 7. ovoga članka donijeti Odluku o promjeni ugovorenih odredbi i umanjiti za 25% iznos dodijeljenih sredstava za provedbu podmjere 19.4..
(9)Za sva pravovremena i potpuna izvješća iz stavka 1. ovoga članka, Upravljačko tijelo donijeti će zaključak o ispunjavanju obveze dostavljanja godišnjeg izvješća o radu LAG-a za godinu „n-1“.
Plan provedbe LRS
Članak 13.
(1)LAG je dužan nakon sklapanja Ugovora iz članka 20. ovog Pravilnika, a prije objave prvog Natječaja na LAG razini dostaviti Agenciji za plaćanja Plan provedbe LRS.
(2)Plan provedbe LRS sadrži raspodjelu sredstava za provedbu podmjere 19.2. po tipovima operacije navedenim u LRS, podmjere 19.3. i podmjere 19.4. na nivou cjelokupnog razdoblja provedbe LRS, a obrazac Plana provedbe LRS će biti propisan Natječajem iz članka 16., stavka 1. ovog Pravilnika.
(3)LAG ne može objavljivati i provoditi Natječaje na LAG razini dok ne dostavi Plan provedbe LRS.
(4)Ukoliko odabrani LAG tijekom provedbe LRS namjerava izmijeniti iznose za pojedini tip operacije koji je naveden u Planu provedbe LRS, morati će putem Zahtjeva za promjenu izmijeniti LRS sukladno članku 11. ovog Pravilnika.
(5)Odabrani LAG se prilikom postupka odabira projekata dužan pridržavati Plana provedbe LRS koji je vrijedio u trenutku objavljivanja Natječaja na LAG razini.
(6)Od trenutka izmjene Plana provedbe LRS odobrenog od nadležnog tijela LAG-a do donošenje Odluke o odobrenju promjene zbog izmjene LRS od strane Agencije za plaćanja, odabrani LAG ne smije raspisati Natječaj na LAG razini za niti jedan tip operacije.
Opći uvjeti
Članak 14.
(1)Broj stanovnika jedinica lokalne samouprave odnosno naselja u sastavu korisnika, će se utvrditi sukladno podacima zadnjeg važećeg popisa stanovništva Državnog zavoda za statistiku.
(2)Ukoliko LAG ima podružnicu, ista mora biti navedena u Statutu LAG-a i ne smije imati pravnu osobnost.
(3)Nakon provedenog ocjenjivanja kvalitete LRS iz članka 9. stavka 2. ovoga Pravilnika, Agencija za plaćanja sklapa Ugovor s LAG-om čime je LAG odabran za razdoblje provedbe Programa.
(4)Sastavni dio ugovora LAG-a je i izračun iznosa javne potpore unutar podmjere 19.2., 19.3. i 19.4. po LAG-u temeljem ostvarenog broja bodova za kriterije navedene u Prilogu II. ovoga Pravilnika i mogućeg uvećanja u slučaju viška raspoloživih sredstava.
(5)Ukoliko za odabrane projekte odabranog LAG-a Agencija za plaćanja do 31. prosinca 2018. ne donese odluke o dodjeli sredstava za najmanje 15% sredstava dodijeljene javne potpore unutar aktivnosti iz članka 7. ovoga Pravilnika, Agencija za plaćanje će Aneksom Ugovora umanjiti dodijeljeni iznos potpore iz Ugovora za 50 % ukupnog dodijeljenog iznosa potpore iz Ugovora.
(6)Ukoliko za odabrane projekte odabranog LAG-a Agencija za plaćanja do 31. prosinca 2018. ne donese niti jednu odluku o dodjeli sredstava unutar aktivnosti iz članka 7. ovog Pravilnika, Agencija za plaćanje će raskinuti Ugovor i zatražiti povrat ukupno isplaćenih sredstava za Podmjere 19.3. i 19.4..
(7)Agencija za plaćanja će do 01. ožujka 2019. godine dostaviti Upravljačkom tijelu iznos sredstava za koja je Agencija za plaćanja zaprimila povrat ili umanjila iznos dodijeljene potpore sukladno stavku 5. i 6. ovoga članka.
Kriteriji odabira
Članak 15.
(1)Kriteriji odabira koji se primjenjuju na sve podnijete zahtjeve za potporu određeni su u Prilogu I. ovoga Pravilnika.
(2)Kriterije odabira iz stavka 1. ovoga članka prethodno odobrava Odbor za praćenje Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020.
(3)Da bi aktivnost bila prihvatljiva za dodjelu potpore, korisnik mora ostvariti minimalan broj bodova sukladno Prilogu I. ovoga Pravilnika.
Podnošenje zahtjeva za potporu
Članak 16.
(1) Zahtjev za potporu se podnosi temeljem Natječa
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Na temelju članka 10. stavka 9. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj 30/2015) ministar poljoprivrede donosi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRAVILNIK
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
O PROVEDBI PODMJERE 19.2. »PROVEDBA OPERACIJA UNUTAR CLLD STRATEGIJE«, PODMJERE 19.3. »PRIPREMA I PROVEDBA AKTIVNOSTI SURADNJE LAG-a« I PODMJERE 19.4. »TEKUĆI TROŠKOVI I ANIMACIJA« UNUTAR MJERE 19 »POTPORA LOKALNOM RAZVOJU U OKVIRU INICIJATIVE LEADER (CLLD – LOKALNI RAZVOJ POD VODSTVOM ZAJEDNICE)« IZ PROGRAMA RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE 2014. – 2020.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Sadržaj Pravilnika
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom uređuje provedba Podmjere 19.2. »Provedba operacija unutar CLLD strategije« (u daljnjem tekstu: Podmjera 19.2.), Podmjere 19.3. »Priprema i provedba aktivnosti suradnje LAG-a“ (u daljnjem tekstu: Podmjera 19.3.) i Podmjere 19.4. »Tekući troškovi i animacija« (u daljnjem tekstu: Podmjera 19.4.) unutar Mjere 19. » P otpora lokalnom razvoju u okviru inicijative LEADER (CLLD – lokalni razvoj pod vodstvom zajednice « iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (u daljnjem tekstu: Program), a u skladu s člancima 42., 43. i 44. Uredbe (EU) br. 1305/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1698/2005 (SL L 347, 20.12.2013) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1305/2013; člancima 35.,41.,45.,48. i 49. Uredbe Komisije (EU) br. 702/2014 оd 25. lipnja 2014. o proglašenju određenih kategorija potpora u sektoru poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (SL L 193/1, 1.7.2014.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 702/2014); člancima 53. i 55. Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL L 187, 26.6.2014) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 651/2014); odredbama Smjernica Europske unije o državnim potporama u sektoru poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima za razdoblje 2014.–2020. (SL C 204, 1.7.2014) (u daljnjem tekstu: Smjernice (EU) o državnim potporama) i s primjenjivim odredbama Uredbe Komisije (EU) br. 1407/2013 оd 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (SL L 352/1, 24.12.2013.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1407/2013) .).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Upravljačko tijelo i operativna provedba
Članak 2.
(1) Upravljačko tijelo Programa u smislu članka 66. Uredbe (EU) br. 1305/2013 (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo) je Ministarstvo poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), sukladno članku 10. stavku 8. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj 30/2015).
(2) Operativnu provedbu Programa obavlja Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja), sukladno članku 14. stavku 1. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj 30/2015).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Pojmovnik
Članak 3.
(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. CLLD (eng. Community Led Local Development- lokalni razvoj pod vodstvom zajednice) je mehanizam za uključivanje partnera na lokalnoj razini, uključujući i predstavnike civilnog društva i lokalne gospodarske dionike, u izradu i provedbu integrirane lokalne razvojne strategije koja pomaže njihovom području u prijelazu k održivoj budućnosti.
2. LEADER (franc. Liaison Entre Actions de Développement de l’Economie Rurale – Veze među aktivnostima za razvoj ruralnog gospodarstva) je mehanizam provedbe mjera politike ruralnog razvoja Europske unije, a temelji se na realizaciji lokalnih razvojnih strategija kojima upravljaju lokalne akcijske grupe.
3. Lokalna akcijska grupa (u daljnjem tekstu: LAG) je partnerstvo predstavnika javnog, gospodarskog i civilnog sektora određenog ruralnog područja koje je osnovano s namjerom izrade i provedbe lokalne razvojne strategije tog područja.
4. Lokalna razvojna strategija (u daljnjem tekstu: LRS) je CLLD strategija tj. strateški plansko-razvojni dokument koji donosi i provodi LAG za područje koje obuhvaća.
5. Tip operacije je skup aktivnosti koje doprinose ostvarivanju ciljeva jednog ili više prioriteta Europske unije za ruralni razvoj na koje se odnose.
6. Projekt je cjelokupna i sveobuhvatna investicijska aktivnost, koja se sastoji od prihvatljivih i neprihvatljivih troškova te pripada određenom tipu operacije za kojeg je nositelj projekta podnio zahtjev LAG-u za odabir projekta/operacije.
7. Prihvatljivi troškovi su troškovi koji mogu biti sufinancirani iz Programa.
8. Odabrani LAG je LAG koji s Agencijom za plaćanja sklopi ugovor o dodijeli sredstava za Podmjere 19.2., 19.3 i 19.4. u okviru Mjere 19. » P otpora lokalnom razvoju u okviru inicijative LEADER (CLLD – lokalni razvoj pod vodstvom zajednice) « iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020.
9. Odabrana LRS je LRS odabranog LAG-a.
10. Nositelj projekta je svaki subjekt koji je podnio prijavu odabranom LAG-u za odabir projekta/operacije, a koji je izravno odgovoran za početak, upravljanje, provedbu i rezultate projekta/operacije i koji ima prebivalište ili je registriran ili ima podružnicu unutar područja koje obuhvaća odabrani LAG.
11. Odabrani projekt na LAG razini je projekt kojeg je odabrao LAG u okviru Podmjere 19.2.
12. Javna potpora je svaki oblik potpore iz javnih izvora Republike Hrvatske i proračuna Europske unije.
13. Intenzitet javne potpore izražen je kao postotni udio javne potpore u prihvatljivim troškovima aktivnosti .
14. Međuteritorijalni projekti suradnje su projekti suradnje između partnera koji djeluju unutar Republike Hrvatske.
15. Transnacionalni projekti suradnje su projekti suradnje sa partnerima koji djeluju izvan granica Republike Hrvatske odnosno na području EU i izvan područja EU.
16. AGRONET je zaštićena mrežna aplikacija namijenjena korisnicima za upis u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika), pregled uputa za korištenje AGRONET-a, pregled pravne osnove, elektronsko popunjavanje određenih Zahtjeva i preuzimanje dokumenata.
17. Vodič za korisnike je namijenjen korisnicima za podnošenje Zahtjeva za Podmjere 19.2, 19.3 i 19.4 iz EPFRR programa i koji se nalazi na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
18. Tečaj Europske komisije je mjesečni tečaj Europske komisije iskazanom na šest (6) decimala u mjesecu u kojem je podnesen određeni Zahtjev. Mrežna stranica na kojoj se može dobiti uvid u navedeni tečaj je: http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/.
19. Natječaj na nacionalnoj razini je natječaj koji provodi Agencija za plaćanja za mjeru, podmjeru, tip operacije i nije namijenjen samo za područje jednog LAG-a.
20. Natječaj na LAG razini je natječaj koji provodi LAG za mjeru, podmjeru, tip operacije koji je naveden u odabranoj LRS i namijenjen je nositeljima projekta na području LAG-a.
21. Poduzetnik je svaka fizička ili pravna osoba, udružene osobe ili imovinska masa bez pravne osobnosti, koja gospodarstvenu djelatnost obavlja samostalno, trajno i radi ostvarivanja prihoda, dohotka, dobiti ili drugih gospodarstveno procjenjivih koristi.
22. Gospodarskom djelatnošću smatra se razmjena dobara i usluga na tržištu radi ostvarivanja prihoda, dohotka, dobiti ili drugih gospodarski procjenjivih koristi. Gospodarske djelatnosti udruga može obavljati pored djelatnosti kojima se ostvaruju njezini ciljevi utvrđeni statutom, ali ih ne smije obavljati radi stjecanja dobiti za svoje članove ili treće osobe. Ako u obavljanju gospodarske djelatnosti udruga ostvari višak prihoda nad rashodima, on se mora sukladno statutu udruge koristiti isključivo za ostvarenje ciljeva utvrđenih statutom.
23. Upravno (izvršno) tijelo LAG-a je tijelo LAG-a izabrano od strane skupštine LAG-a na način propisan statutom LAG-a.
24. Plan provedbe LRS je plan provedbe LRS kojeg LAG dostavlja u Agenciju za plaćanja nakon potpisivanja Ugovora, a prije objave prvog Natječaja na LAG razini.
(2) Ostali pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao pojmovi u Uredbi (EU) br. 1305/2013.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Sastavni dijelovi
Članak 4.
Sastavni dijelovi ovoga Pravilnika su:
1. Prilog I. – »Kriteriji odabira zahtjeva za potporu«
2. Prilog II. – »Bodovi za izračun iznosa javne potpore «
3. Prilog III. – »Popis naselja u Republici Hrvatskoj s više od 25.000 stanovnika«
4. Prilog IV. – »Obvezni sadržaj i preporuke za izradu LRS«
5. Prilog V. - »Kriteriji bodovanja za ocjenu kvalitete LRS«
6. Prilog VI. - »Popis mjera i podmjera iz Programa koje se mogu provoditi kroz LRS«
7. Prilog VII – »Obrazac za informiranje o projektima transnacionalne suradnje«
8. Prilog VIII. - »Označavanje aktivnosti sufinanciranih iz proračuna Europske unije«
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
II. VRSTA POTPORE, KORISNICI, UVJETI PRIHVATLJIVOSTI, KRITERIJI ODABIRA
Poglavlje A.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Podmjera 19.2.- Odabir LAG-ova
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Vrsta potpore
Članak 5.
(1) U okviru Podmjere 19.2. potpora se dodjeljuje putem tipa operacije 19.2.1. Provedba operacija unutar CLLD strategije (u daljnjem tekstu: tip operacije 19.2.1.).
(2) Potpora se dodjeljuje u obliku bespovratnih financijskih sredstava za prihvatljive troškove u okviru tipa operacije 19.2.1.
(3) Sredstva javne potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 90 % udjela, a Republika Hrvatska s 10 % udjela, a intenzitet javne potpore iznosi do 100 % od ukupnih prihvatljivih troškova.
(4) Za tip operacije 19.2.1. visina javne potpore po LAG-u tijekom provedbe Programa iznosi do 3.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama prema tečaju Europske komisije .
(5) Izračun iznosa javne potpore po LAG-u za tip operacije 19.2.1. izračunava se temeljem ostvarenog broja bodova za kriterije navedene u Prilogu II. ovoga Pravilnika.
(6) U kriterij broj dva Priloga I. i II. ovoga Pravilnika ne ubrajaju se naselja u sastavu LAG-a s više od 25.000 stanovnika navedena u Prilogu III. ovoga Pravilnika.
(7) Vrijednost jednog boda iz Priloga II. ovoga Pravilnika iznosi 17.000 eura u protuvrijednosti u kunama prema tečaju Europske komisije.
(8) Agencija za plaćanja će temeljem ostvarenog broja bodova za kriterije iz Priloga II. ovoga Pravilnika izračunati iznos javne potpore za podmjeru 19.2. po LAG- u.
(9) Agencija za plaćanja će izračunati iznos javne potpore iz stavka 8. ovoga članka uvećati za 5 % po LAG-u ako se utvrdi da postoji višak raspoloživih sredstava, a do iskorištenja viška raspoloživih sredstava, namijenjenih za provedbu Podmjera 19.2., 19.3. i 19.4..
(10) Uvećani iznos javne potpore iz stavka 9. ovog članka dodijeliti će se LAG-ovima nakon administrativne obrade prihvaćenih prigovora sukladno ažuriranoj privremenoj rang listi iz članka 19. stavka 3. ovog Pravilnika počevši od prvog mjesta.
(11) Višak raspoloživih sredstava iz stavka 9. ovog članka je razlika između iznosa ukupno raspoloživih sredstava za provedbu Podmjera 19.2., 19.3. i 19.4. i iznosa izračunate javne potpore sukladno prilogu II. ovog Pravilnika za sve LAG-ove koji ispunjavaju uvjete i kriterije propisane Pravilnikom i Natječajem.
(12) Ukoliko LAG izračunatim iznosom javne potpore za provedbu Podmjere 19.2., 19.3. i 19.4. premašuje iznos ukupnih raspoloživih sredstava, istome će se dodijeliti iznos javne potpore do iznosa ukupno raspoloživih sredstava.
(13) Dodjela sredstava iz stavka 12. ovog članka će se utvrditi nakon administrativne obrade prihvaćenih prigovora sukladno ažuriranoj privremenoj rang listi.
(14) Javna potpora za provedbu Podmjera 19.2., 19.3. i 19.4. naknadno će se dodijeliti odabranim LAG-ovim i to u sljedećim slučajevima:
a) temeljem rang liste iz članka 19. stavka 3. ovoga Pravilnika i sustava nagrađivanja (razvijenost područja i slično) koje će odrediti Upravljačko tijelo nakon provedenog savjetovanja s predstavnicima LAG-ova ukoliko se izmjenama Programa povećaju raspoloživa sredstva za provedbu Podmjera 19.2., 19.3. i 19.4.,
b) temeljem sustava nagrađivanja (razvijenost područja i slično) koje će odrediti Upravljačko tijelo nakon provedenog savjetovanja s predstavnicima LAG-ova ukoliko javna potpora namijenjena za provedbu podmjera ostane neiskorištena nakon potpisivanja ugovora iz članka 20. ovog Pravilnika,
c) temeljem sustava nagrađivanja (razvijenost područja i slično) koje će odrediti Upravljačko tijelo nakon provedenog savjetovanja s predstavnicima LAG-ova ukoliko je Agencija za plaćanja zaprimila povrat sredstava temeljem Odluka o povratu i/ili umanjila iznos dodijeljene potpore odabranim LAG-ovima.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi korisnici
Članak 6.
Korisnici u procesu odabira LAG-ova su LAG-ovi.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi troškovi
Članak 7.
Prihvatljivi troškovi u okviru tipa operacije 19.2.1. odnose se na provedbu projekata iz LRS.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uvjeti prihvatljivosti
Članak 8.
(1) LAG mora udovoljiti slijedećim uvjetima:
1. mora biti registriran kao udruga sukladno Zakonu o udrugama
2. mora imati izdano Rješenje o usklađenosti statuta sukladno Zakonu o udrugama ili imati podnesen zahtjev za upis promjene statuta u Registru udruga
3. mora obuhvaćati ruralno područje s više od 10.000, a manje od 150.000 stanovnika
4. mora obuhvaćati jasno definirano i zemljopisno kontinuirano područje te stanovnike jednog ili više naselja unutar najmanje pet jedinica lokalne samouprave
5. naselja, tj. jedinice lokalne samouprave, u sastavu LAG-a moraju biti međusobno izravno povezani bilo kopnom, morem ili vodom
6. jedno naselje može pripadati isključivo jednom LAG-u
7. sjedište LAG-a mora se nalaziti unutar područja koje LAG obuhvaća
8. u upravnom (izvršnom) tijelu LAG-a moraju sudjelovati:
– predstavnici gospodarskog (kao što su trgovačka društva koja nisu u većinskom vlasništvu Republike Hrvatske i/ili jedinica regionalne/područne i/ili jedinica lokalne samouprave, zadruge, obrtnici, poljoprivredna gospodarstva) i civilnog sektora (kao što su građani, udruge, zaklade, fondacije) s najmanje 50 % zastupljenosti
– predstavnici javnog sektora (kao što su jedinice lokalne samouprave, trgovačka društva u većinskom vlasništvu Republike Hrvatske i/ili jedinice regionalne/područne i/ili jedinice lokalne samouprave, ustanove i institucije u većinskom vlasništvu Republike Hrvatske i/ili jedinice regionalne/područne i/ili jedinice lokalne samouprave) s najviše 49 % zastupljenosti
– kao predstavnici fizičke ili pravne osobe, žene s najmanje 30 % zastupljenosti
9. pravne osobe koje su članovi upravnog (izvršnog) tijela LAG-a moraju biti registrirani ili imati podružnicu unutar područja koje obuhvaća LAG
10. fizičke osobe koje su članovi upravnog (izvršnog) tijela LAG-a moraju imati prebivalište unutar područja koje obuhvaća LAG
11. jedna osoba u upravnom (izvršnom) tijelu LAG-a predstavlja samo jednog člana u upravnom (izvršnom) tijelu LAG- a
12. javni, gospodarski ili civilni sektor unutar upravnog (izvršnog) tijela LAG-a pojedinačno ne smije posjedovati više od 49 % glasačkih prava, u skladu s člankom 32. Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006. (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1303/2013)
13. mora imati podmirene odnosno regulirane financijske obveze prema državnom proračunu Republike Hrvatske
14. mora imati izrađenu i od strane tijela nadležnog sukladno statutu LAG-a usvojenu LRS za razdoblje 2014. – 2020.
(2) LAG je dužan ispunjavati uvjete prihvatljivosti iz stavka 1. ovoga članka do datuma konačne isplate Agencije za plaćanja za Podmjere 19.2., 19.3. i 19.4..
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Lokalna razvojna strategija
Članak 9.
(1) LRS mora obuhvaćati čitavo područje na kojem LAG djeluje.
(2) LRS se izrađuje za programsko razdoblje 2014. - 2020.
(3) Obvezan sadržaj LRS-a naveden je u Prilogu IV. ovoga Pravilnika.
(4) LRS mora sadržavati jasno naznačen sadržaj, pojmovnik i/ili tablicu kratica, numerirana poglavlja s pripadajućim naslovima te numerirane stranice.
(5) LRS mora biti objavljena na mrežnoj stranici LAG-a u elektronskom (pdf, word) obliku.
(6) LRS mora doprinositi i horizontalnim ciljevima Programa- inovacije, ublažavanje klimatskih promjena i zaštita okoliša.
(7) Ciljevi LRS moraju proizlaziti iz SWOT analize i razvojnih mogućnosti područja te biti u skladu s općim ciljevima Programa.
(8) Planirani tipovi operacija u LRS trebaju doprinositi ostvarenju ciljeva i prioriteta LRS i ciljeva i prioriteta Programa.
(9) Vrsta potpore, intenzitet potpore, najmanji i najviši iznos potpore, prihvatljivi korisnici, prihvatljiva ulaganja, uvjeti prihvatljivosti, prihvatljivi i neprihvatljivi troškovi te opći uvjeti pojedinog tipa operacije iz LRS LAG-a propisani su Programom i provedbenim podzakonskim aktima za mjere, podmjere i tipove operacija iz Programa.
(10) Kriterije odabira određuje LAG u LRS za svaki tip operacije, a isti ne moraju biti istovjetni kriterijima odabira u Programu i provedbenim propisima za određeni tip operacije .
(11) LAG može, uz uvjete prihvatljivosti za korisnika navedene u članku 31. ovoga Pravilnika i u provedbenim propisima za određeni tip operacije, navesti u LRS i dodatne uvjete prihvatljivosti koji moraju biti u skladu s ciljevima i prioritetima LRS.
(12) Iznimno od stavka 10. ovoga članka, odabrani LAG može dodijeliti maksimalno 20% višu stopu potpore od propisane za pojedini tip operacije u Programu i provedbenim podzakonskim aktima za mjere, podmjere i tipove operacija iz Programa do maksimalne potpore za pojedini tip operacije navedene u Prilogu II. Uredbe (EU) br. 1305/2013 ili, gdje je primjenjivo, ovisno o važećim uvjetima državnih potpora.
(13) Postupak odlučivanja i kriteriji za dodjelu višeg intenziteta potpore iz stavka 13. ovoga članka moraju biti opisani u LRS.
(14) Prilikom odlučivanja o intenzitetu potpore za određeni projekt, LAG treba uzeti u obzir neke od sljedećih kriterija:
a) zajednički interes lokalne zajednice,
b) zajedničke korisnike (gdje je primjenjivo),
c) javni pristup provedenom projektu,
d) inovativan karakter projekta na lokalnom nivou,
e) raspoloživu alokaciju sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Ocjenjivanje kvalitete LRS
Članak 10.
(1) Ocjenjivanje kvalitete LRS provodi Ocjenjivački odbor za ocjenjivanje kvalitete LRS u okviru Mjere 19. (u daljnjem tekstu: Ocjenjivački odbor).
(2) Nakon zaprimanja zahtjeva za potporu pristiglih po objavljenom natječaju iz članka 16. ovoga Pravilnika, Agencija za plaćanja, u roku od tri dana, dostavlja LRS Upravljačkom tijelu radi ocjenjivanja kvalitete LRS.
(3) Dostavljanje LRS i druge potrebne dokumentacije između Upravljačkog tijela i Agencije za plaćanja, obavlja se elektroničkom poštom ili službenom dostavom putem dostavljača uz dostavnicu.
(4) Upravljačko tijelo dostavlja Agenciji za plaćanja rezultate ocjenjivanja LRS najkasnije 90 dana od dana završetka Natječaja za tip operacije 19.2.1..
(5) Ocjenjivački odbor iz stavka 1. ovoga članka imenuje ministar poljoprivrede.
(6) Ocjenjivački odbor radi na temelju Poslovnika o radu Ocjenjivačkog odbora.
(7) Ocjenjivanje kvalitete LRS provodi se temeljem kriterija iz Priloga V. ovoga Pravilnika.
(8) Najmanji broj bodova kojeg LAG mora ostvariti u ocjeni kvalitete LRS je 51.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Izmjene odabrane LRS
Članak 11.
(1) Odabrana LRS može se izmijeniti najviše tri puta tijekom provedbe LRS.
(2) Prijedlog izmjena odabrane LRS mora najmanje sadržavati:
a) izmijenjeni sadržaj LRS
b) razloge zbog kojih se predlaže izmjena,
c) očekivane rezultate predloženih izmjena,
d) utjecaj predloženih izmjena na indikatore.
(3) U broj izmjena iz stavka 1. ovoga članka se ne računaju izmjene odabrane LRS radi usklađivanja s EU zakonodavstvom donesenim nakon odabira LRS i/ili radi usklađivanja s nacionalnim zakonodavstvom i/ili izmjenama Programa i provedbenim podzakonskim aktima za mjere, podmjere i tipove operacija iz Programa koje su nastale nakon odabira LRS.
(4) Prijedlog izmjena odabrane LRS može se podnijeti najkasnije do 31. prosinca 2019. godine.
(5) Prijedlog izmjena odabrane LRS podnosi se putem Zahtjeva za promjenu sukladno članku 22. stavku 2. ovog Pravilnika u roku od 30 dana nakon dana usvajanja izmjena odabrane LRS na razini tijela LAG-a.
(6) Agencija za plaćanja prosljeđuje prijedlog izmjena odabrane LRS iz stavka 5. ovoga članka Upravljačkom tijelu.
(7) Ocjenjivanje prijedloga izmjena odabrane LRS iz stavka 2. ovoga članka provodi Ocjenjivački odbor.
(8) Ocjenjivački odbor ocjenjivanje prijedloga izmjena odabrane LRS radi na temelju Poslovnika o radu Ocjenjivačkog odbora.
(9) Upravljačko tijelo će izdati Odluku o usklađenosti izmjena LRS za promjene koje Ocjenjivači odbor ocjeni pozitivno.
(10) Ukoliko se u odabranoj LRS izmjenjuje samo sadržaj za pojedini tip operacija vezano za iznos potpore, intenzitet potpore, najmanji i najviši iznos potpore, prihvatljive korisnike, prihvatljiva ulaganja, uvjete prihvatljivosti, kriterije odabira, prihvatljive i neprihvatljive troškove te opće uvjete uslijed promjena Programa ili provedbenih podzakonskih akata za mjere, podmjere i tipove operacija iz Programa, ocjenjivanje prijedloga odabrane LRS iz stavka 2. ovoga članka provodi Upravljačko tijelo.
(11) Upravljačko tijelo će u roku od 60 dana od zaprimanja izmjena iz stavka 10. ovoga članka, donijeti Odluku o usklađenosti izmjena LRS s izmjenama Programa ili provedbenih podzakonskih akata za mjere, podmjere i tipove operacija iz Programa ukoliko su iste sukladne izmjenama Programa ili provedbenih akata za mjere, podmjere i tipove operacija iz Programa.
(12) Upravljačko tijelo će u roku od 60 dana od zaprimanja izmjena iz stavka 10. ovoga članka, zatražiti dopunu dostavljenih izmjena LRS, ukoliko iste nisu sukladne izmjenama Programa ili provedbenih akata za mjere, podmjere i tipove operacija iz Programa.
(13) Upravljačko tijelo odluke iz stavka 9. i 11. ovog članka prosljeđuje Agenciji za plaćanja.
(14) Odabrani LAG je dužan provoditi važeću LRS, a izmijenjenu LRS može početi provoditi od dana zaprimanja odluke o odobrenju promjene iz članka 22., stavka 5., točke 1..
(15) Izmjena LRS ne utječe na ostvareni broj bodova za kvalitetu LRS i ne može se ostvariti potpora u iznosu višem od iznosa navedenoga u ugovoru o dodjeli sredstava odabranom LAG-u (u daljnjem tekstu: Ugovor).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Godišnje izvješće o radu LAG-a
Članak 12.
(1) Odabrani LAG je dužan dostaviti Godišnje izvješće o radu LAG-a za godinu „n-1“ Upravljačkom tijelu.
(2) Godišnje izvješće o radu LAG-a za godinu „n-1“ podnosi se preporučenom pošiljkom Upravljačkom tijelu najkasnije do 15. veljače godine „n“ i dostavlja se u elektronskom obliku na propisanome obrascu.
(3) Godišnje izvješće o radu LAG-a za godinu „n-1“ odnosi se na provedene sufinancirane aktivnosti od 1. siječnja do 31. prosinca godine „n-1“. U slučaju nedostavljanja izvješća iz stavka 1. ovoga članka, Upravljačko tijelo će donijeti zaključak o neispunjavanju obveze dostavljanja godišnjeg izvješća o radu LAG-a za godinu „n-1“ te o tome obavijestiti Agenciju za plaćanja najkasnije do 15. svibnja godine „n“.
(4) U slučaju dostavljanja nepotpunog izvješća iz stavka 1. ovoga članka, Upravljačko tijelo će zatražiti dodatno obrazloženje i/ili nadopunu godišnjeg izvješća o radu LAG-a za godinu „n-1“.
(5) LAG dostavlja dodatno obrazloženje i/ili nadopunu u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva za dodatno obrazloženje i/ili nadopunu godišnjeg izvješća o radu LAG-a za godinu „n-1“.
(6) U slučaju neuspješne dostave zahtjeva za dodatno obrazloženje i/ili nadopunu godišnjeg izvješća o radu LAG-a za godinu „n-1“, zahtjev će se objaviti na oglasnoj ploči Ministarstva poljoprivrede i smatra se uručenim osmoga dana od dana postavljanja obavijesti na oglasnu ploču.
(7) U slučaju nedostavljanja dodatnog obrazloženja i /ili nadopune izvješća iz stavka 6. ovoga članka, Upravljačko tijelo će donijeti zaključak o neispunjavanju obveze dostavljanja godišnjeg izvješća o radu LAG-a za godinu „n-1“ te o tome obavijestiti Agenciju za plaćanja.
(8) Agencija za plaćanja će temeljem dostavljenog zaključka iz stavka 3. i 7. ovoga članka donijeti Odluku o promjeni ugovorenih odredbi i umanjiti za 25% iznos dodijeljenih sredstava za provedbu podmjere 19.4..
(9) Za sva pravovremena i potpuna izvješća iz stavka 1. ovoga članka, Upravljačko tijelo donijeti će zaključak o ispunjavanju obveze dostavljanja godišnjeg izvješća o radu LAG-a za godinu „n-1“.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Plan provedbe LRS
Članak 13.
(1) LAG je dužan nakon sklapanja Ugovora iz članka 20. ovog Pravilnika, a prije objave prvog Natječaja na LAG razini dostaviti Agenciji za plaćanja Plan provedbe LRS.
(2) Plan provedbe LRS sadrži raspodjelu sredstava za provedbu podmjere 19.2. po tipovima operacije navedenim u LRS, podmjere 19.3. i podmjere 19.4. na nivou cjelokupnog razdoblja provedbe LRS, a obrazac Plana provedbe LRS će biti propisan Natječajem iz članka 16., stavka 1. ovog Pravilnika.
(3) LAG ne može objavljivati i provoditi Natječaje na LAG razini dok ne dostavi Plan provedbe LRS.
(4) Ukoliko odabrani LAG tijekom provedbe LRS namjerava izmijeniti iznose za pojedini tip operacije koji je naveden u Planu provedbe LRS, morati će putem Zahtjeva za promjenu izmijeniti LRS sukladno članku 11. ovog Pravilnika.
(5) Odabrani LAG se prilikom postupka odabira projekata dužan pridržavati Plana provedbe LRS koji je vrijedio u trenutku objavljivanja Natječaja na LAG razini.
(6) Od trenutka izmjene Plana provedbe LRS odobrenog od nadležnog tijela LAG-a do donošenje Odluke o odobrenju promjene zbog izmjene LRS od strane Agencije za plaćanja, odabrani LAG ne smije raspisati Natječaj na LAG razini za niti jedan tip operacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Opći uvjeti
Članak 14.
(1) Broj stanovnika jedinica lokalne samouprave odnosno naselja u sastavu korisnika, će se utvrditi sukladno podacima zadnjeg važećeg popisa stanovništva Državnog zavoda za statistiku.
(2) Ukoliko LAG ima podružnicu, ista mora biti navedena u Statutu LAG-a i ne smije imati pravnu osobnost.
(3) Nakon provedenog ocjenjivanja kvalitete LRS iz članka 9. stavka 2. ovoga Pravilnika, Agencija za plaćanja sklapa Ugovor s LAG-om čime je LAG odabran za razdoblje provedbe Programa.
(4) Sastavni dio ugovora LAG-a je i izračun iznosa javne potpore unutar podmjere 19.2., 19.3. i 19.4. po LAG-u temeljem ostvarenog broja bodova za kriterije navedene u Prilogu II. ovoga Pravilnika i mogućeg uvećanja u slučaju viška raspoloživih sredstava.
(5) Ukoliko za odabrane projekte odabranog LAG-a Agencija za plaćanja do 31. prosinca 2018. ne donese odluke o dodjeli sredstava za najmanje 15% sredstava dodijeljene javne potpore unutar aktivnosti iz članka 7. ovoga Pravilnika, Agencija za plaćanje će Aneksom Ugovora umanjiti dodijeljeni iznos potpore iz Ugovora za 50 % ukupnog dodijeljenog iznosa potpore iz Ugovora.
(6) Ukoliko za odabrane projekte odabranog LAG-a Agencija za plaćanja do 31. prosinca 2018. ne donese niti jednu odluku o dodjeli sredstava unutar aktivnosti iz članka 7. ovog Pravilnika, Agencija za plaćanje će raskinuti Ugovor i zatražiti povrat ukupno isplaćenih sredstava za Podmjere 19.3. i 19.4..
(7) Agencija za plaćanja će do 01. ožujka 2019. godine dostaviti Upravljačkom tijelu iznos sredstava za koja je Agencija za plaćanja zaprimila povrat ili umanjila iznos dodijeljene potpore sukladno stavku 5. i 6. ovoga članka.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Kriteriji odabira
Članak 15.
(1) Kriteriji odabira koji se primjenjuju na sve podnijete zahtjeve za potporu određeni su u Prilogu I. ovoga Pravilnika.
(2) Kriterije odabira iz stavka 1. ovoga članka prethodno odobrava Odbor za praćenje Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020.
(3) Da bi aktivnost bila prihvatljiva za dodjelu potpore, korisnik mora ostvariti minimalan broj bodova sukladno Prilogu I. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Podnošenje zahtjeva za potporu
Članak 16.
(1) Zahtjev za potporu se podnosi temeljem Natječa