Savjetovanje s javnošću o Prijedlogu pravilnika o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte
Ukupno komentara: 0
Ukupno općih komentara: 0
Ukupno nadopuna teksta: 0
Savjetovanje s javnošću o Prijedlogu pravilnika o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte
Ukupno komentara: 0
Ukupno općih komentara: 0
Ukupno nadopuna teksta: 0
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Na temelju članka 20. Zakona o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte (Narodne novine, br. 64/18 i 152/24), ministar nadležan za gospodarstvo donosi
PRAVILNIK O DRŽAVNOJ POTPORI ZA ISTRAŽIVAČKO-RAZVOJNE PROJEKTE
(1) Ovim Pravilnikom propisuje se postupak utvrđivanja ispunjenosti uvjeta za ostvarivanje prava na dodatno umanjenje osnovice poreza na dobit odnosno poreza na dohodak za opravdane prihvatljive troškove istraživačko-razvojnih projekata i studija izvedivosti, postupak dodjele potpore, način ostvarivanja prava, način praćenja provedbe projekta, te druga pitanja vezana uz ostvarivanje prava na državne potpore sukladno Zakonu o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte (u daljnjem tekstu: Zakon).
(2) Opravdanim troškovima istraživačko-razvojnih projekata smatraju se prihvatljivi troškovi propisani člankom 10. Zakona čija je realizacija dokazana.
(3) Pravilnikom se detaljnije propisuje i postupak prijave projekta, način utvrđivanja prihvatljivosti projekta, prijavitelja i troškova, sadržaj evidencije korisnika državne potpore, način informiranja u vezi vidljivosti i dostupnosti potpore, način praćenja realizacije projekata i usklađenosti prijavljenih i stvarnih projektnih troškova, praćenje učinaka dodijeljene potpore te određivanje naknade za vanjske stručnjake u vrednovanju projektnih prijava i praćenju realizacije projekta.
(4) Davatelj potpore i provedbeno tijelo iz članka 5. Zakona, radi učinkovite provedbe Zakona i ovog Pravilnika, kada za to utvrde potrebu, mogu izraditi i na svojim mrežnim stranicama i u sustavu za elektroničku prijavu objaviti dodatne upute za prijavitelje kojima se određuju tehnički detalji vezani uz prijavu i vrednovanje projektnih prijedloga.
(1) Pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju značenje kako je propisano u članku 4. Zakona, a kriteriji za definiranje aktivnosti istraživanja i razvoja propisani su člankom 3. Zakona.
(2) Početak rada na projektu definiran u članku 4. stavak 1. točka 13. Zakona podrazumijeva prvu preuzetu zakonski obvezujuću obvezu koja ulaganje čini neopozivim ili početak rada na istraživačko-razvojnom projektu ili studiji izvedivosti ili bilo kakav utrošak ili ulaganje sredstava u projekt, ovisno što nastupi prije.
(3) Aktivnosti vlastitog istraživanja i razvoja definirane u članku 6. stavak 2. Zakona podrazumijevaju provođenje aktivnosti isključivo vlastitim sredstvima i osobljem koje je zaposleno kod prijavitelja, odnosno korisnika potpore.
(4) U slučaju kada prijavitelj provodi ugovorno istraživanje u korist naručitelja, prema definiciji iz članka 4. stavka 1. točke 28. Zakona, a to istraživanje je sklopljeno s drugim poduzećima, poduzećima unutar iste grupe ili s javnim ili privatnim organizacijama koje se bave istraživanjem i širenjem znanja, takvo istraživanje se ne smatra prihvatljivim za dodjelu državne potpore.
(5) Organizacijom za istraživanje i širenje znanja iz članka 4. stavak 1. točka 9. Zakona podrazumijeva se organizacija koja aktivno provodi istraživačke aktivnosti, ispunjava kriterije propisane posebnim propisima, posjeduje odgovarajuću akreditaciju ili licencu nadležnog tijela te može samostalno provoditi istraživačke projekte, uz obavezu dostavljanja izvoda iz upisnika/registra ili druge službene evidencije, osnivačkog akta, statuta ili drugog dokumenta koji jasno prikazuje organizaciju, svrhu i područja istraživanja.
(1) Davatelj potpore provedbu pojedinih aktivnosti u postupku davanja potpore povjerava Hrvatskoj agenciji za malo gospodarstvo, inovacije i investicije – HAMAG BICRO, kao provedbenom tijelu sukladno članku 5. stavku 2. Zakona (u daljnjem tekstu: provedbeno tijelo).
(2) Provedbenom tijelu u postupku davanja potpore povjerava se provedba sljedećih aktivnosti:
a) administrativna provjera
b) provjera prihvatljivosti korisnika, projekta, aktivnosti i troškova
c) evidentiranje korisnika potpore za istraživačko-razvojne projekte
d) praćenje realizacije projektnih aktivnosti i troškova projekta
e) izvještavanje o rezultatima i učincima potpora prema zadanim indikatorima za vrijeme i nakon završetka projekta.
(3) Davatelj potpore nakon provedenog postupka obrade i vrednovanja prijave, temeljem nalaza i mišljenja provedbenog tijela, izdaje korisniku potpore Potvrdu o statusu korisnika potpore ili Obavijest o neprihvaćanju prijave.
(4) Davatelj potpore nakon obrađenog godišnjeg izvješća, temeljem nalaza i mišljenja provedbenog tijela, izdaje Odobrenje za korištenje potpore za prethodno razdoblje, Obavijest o neizdavanju odobrenja za korištenje potpore za prethodno razdoblje odnosno Odluku o gubitku statusa korisnika potpore u slučaju da korisnik potpore ne podnese izvješća iz članka 18. stavka 5. Zakona.
(5) Kada davatelj potpore, temeljem nalaza i mišljenja provedbenog tijela, tijekom praćenja realizacije utvrdi da je pojedini korisnik iskoristio maksimalni intenzitet ili maksimalni iznos potpore za istraživanje i razvoj, o tome pisanim putem izvještava korisnika potpore.
(6) Provedbeno tijelo na zahtjev davatelja potpore dostavlja izvješće o statusu obrade zaprimljenih prijava.
(7) Davatelj potpore po potrebi može izvršiti uvid i obaviti nadzor provedbe potpora kod provedbenog tijela sukladno članku 5. stavku 2. Zakona.
(1) Korisnici potpore su pravne i fizičke osobe iz članka 6. Zakona, kojima je izdana Potvrda o statusu korisnika potpore.
(2) Korisnici potpore iz stavka 1. ovog članka dužni su, u svrhu ostvarenja državne potpore, podatke o prihvatljivim troškovima iz članka 10. Zakona evidentirati u svojim poslovnim knjigama odnosno evidencijama, posebno za svaki prijavljeni projekt te obračunavati posebno za svako porezno razdoblje u kojem su troškovi nastali.
(3) Korisnik potpore dužan je voditi evidenciju o radnim satima osoblja koje radi na projektu, u svrhu obračuna prihvatljivih troškova osoblja.
(4) Dokumentacija koja dokazuje kako su troškovi amortizacije izračunati i evidentirani čuva se i po potrebi daje na uvid provedbenom tijelu tijekom praćenja realizacije projekta, radi utvrđivanja prihvatljivih troškova projekta.
(5) Korisnik potpore može, tijekom provedbe projekta, odustati od daljnje provedbe o čemu obavještava davatelja potpore i provedbeno tijelo s obrazloženjem, nakon čega davatelj potpore izdaje Odluku o gubitku statusa korisnika potpore.
(1) Poduzetnik koji namjerava koristiti potporu temeljem Zakona (u daljnjem tekstu: prijavitelj) podnosi Prijavu za dodjelu državne potpore za istraživačko-razvojni projekt prije početka rada na projektu kako bi potpora imala učinak poticaja sukladno članku 6. stavku 2. Uredbe o općem skupnom izuzeću iz članka 2. Zakona (u daljnjem tekstu: Prijava).
(2) Podaci Prijave iz stavka 3. ovoga članka navode se na obrascu koji je sastavni dio ovoga Pravilnika (Obrazac 1).
(3) Formalno uredna Prijava obavezno sadrži elemente propisane člankom 6. stavak 2. Uredbe o općem skupnom izuzeću iz članka 2. Zakona:
a)naziv i veličinu poduzetnika
b)opis projekta, uključujući datume njegova početka i dovršetka
c)lokaciju projekta
d)popis troškova projekta
e)vrstu potpore
f)iznos javnog financiranja potrebnog za projekt
g)sve ostale tražene podatke iz Obrasca 1.
(4) Uz Prijavu se obavezno prilažu:
a)skupne izjave Prijavitelja, dane na obrascima koji je sastavni dio ovog Pravilnika (Obrazac 2, 2A i 2B)
b)potvrda Porezne uprave u izvorniku da je prijavitelj ispunio obveze plaćanja poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne starija od 30 dana od datuma predaje Prijave;
c)platna lista odnosno zadnji dokumentirani mjesečni bruto iznos troška plaće zaposlenika za mjesec koji prethodi podnošenju prijave
d)ugovor o radu ili istovrijedni dokument plaće zaposlenika za mjesec koji prethodi podnošenju prijave
e)odluka o visini plaće, za novozaposlenu osobu u slučaju kada kod prijavitelja niti jedna od zaposlenih osoba nije raspoređena na isto ili na radno mjesto slično onom novozaposlene osobe
f)organizacijska shema prijavitelja s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti, u slučaju kada se potražuje plaća za novozaposlenu osobu i kada kod prijavitelja niti jedna od zaposlenih osoba nije raspoređena na isto ili na radno mjesto slično onom novozaposlene osobe
g)dokumentacija koje dokazuje učinkovitu suradnju ili njezinu namjeru kao što je pismo namjere, predugovor, sporazum ili istovrijedni dokument, iz koje je jasno vidljiva učinkovita suradnja iz članka 11., stavak 2. a) Zakona, ako je poznata potreba za istom prilikom podnošenja prijave
h)ponudu za izradu studije izvedivosti, u slučaju kada se prijavljuje izrada studije izvedivosti i kada ista uključuje vanjsku uslugu, osim kad izradu studije izvedivosti prijavitelj u cijelosti izvodi sam
i)odgovore na etička pitanja iz obrasca koji je sastavni dio ovog Pravilnika, u slučaju kada se prijava odnosi na etičke probleme koji bi mogli nastati iz primjene prijavljenog projekta (Obrazac 1B) ili ovjereno i potpisano odobrenje nadležnog tijela za etička pitanja iz zemlje u kojoj se provodi istraživanje
j)pismo namjere ili ovjerena izjava da će se više od 50 % troškova istraživanja koje se provodi na temelju ugovora, znanja i patenata koji se pribavljaju ili licencijom ustupaju od drugih strana po tržišnim uvjetima te troškovi savjetodavnih i sličnih usluga koje se pribavljaju isključivo za projekt, ugovoriti s organizacijama za istraživanje i širenje znanja, ako je primjenjivo
k)dokumentaciju kojom organizacija za istraživanje i širenje znanja dokazuje svoj status organizacije za istraživanje i širenje znanja iz članka 2. stavak 5. ovog Pravilnika, u slučaju kada u projektu sudjeluje ili se koriste usluge organizacije za istraživanje i širenje znanja.
(5) Prijavitelj koji u tekućoj godini podnese više prijava projekata, skupnu izjavu na Obrascu 2 može dostaviti prilikom podnošenja prijave prvog projekta, a prilikom prijave ostalih projekata uputiti da je dokument dostavljen u prijavi prvog projekta.
(6) Na zahtjev provedbenog tijela, prijavitelj je dužan dostaviti i druge podatke radi ocjene materijalnih uvjeta za dodjelu potpore.
(1) Studija izvedivosti vrednuje i analizira potencijal istraživačko-razvojnog projekta sa svrhom podržavanja procesa donošenja odluka objektivnim i racionalnim otkrivanjem prednosti i nedostataka projekta, mogućnosti i prijetnji (SWOT analiza) te utvrđivanja resursa potrebnih za njegovu provedbu i izgleda za uspjeh.
(2) Prihvatljivom studijom izvedivosti ne smatra se ona koja se odnosi na komercijalizaciju rezultata istraživanja.
(3) Obvezni sadržaj studije izvedivosti je:
a)pretraga novosti tehnologije i prijedlog optimalne strategije zaštite intelektualnog vlasništva
b)analiza rizika razvijane tehnologije, analiza njezine optimalne primjenjivosti i komercijalnog potencijala - SWOT matrica rizika, analiza tržišta i slično
c)analiza troškova i koristi, analiza mjerljive koristi, nemjerljive koristi, potrebnih resursa, analiza svih vanjskih i unutrašnjih rizika tehnologije i poduzeća
d)preporuke za smjer daljnjeg razvoja tehnologije ili istraživačko-razvojnog projekta s obrazloženjima.
(1) Prijava se podnosi prije početka rada na projektu, na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu.
(2) Potpisana prijava se podnosi neposredno ili poštom, davatelju potpore, u papirnom obliku ilielektronički putem ako je potpisana važećim elektroničkim potpisom.
(3) Istovjetna potpisana i skenirana prijava se prilaže na elektroničkom mediju uz isti taj obrazac u Word ili Excel formatu.
(4) Kada davatelj potpore uvede sustav elektroničke prijave, Prijavu će biti moguće podnijeti isključivo putem toga sustava, a pristup sustavu bit će omogućen na mrežnim stranicama davatelja potpore ili provedbenog tijela iz članka 5. stavak 2. Zakona.
(5) Nakon aktivacije sustava elektroničke prijave, dopune Prijave i dostava naknadnih podnesaka bit će moguća jedino putem sustava elektroničke prijave.
(1) Jednom Prijavom može se zahtijevati potpora samo za jedan projekt, koji se može sastojati od:
a) jedne ili više kategorija istraživanja i razvoja ili
b) studije izvedivosti.
(2) Pojedinačni projekt nije dopušteno umjetno podijeliti na više projekata.
(3) Maksimalni pragovi potpore za pojedinog poduzetnika po projektu određuju se na način propisan člankom 12. Zakona.
(4) Svaki prihvatljiv trošak projekta istraživanja i razvoja razvrstava se u jednu od kategorija istraživanja i razvoja.
(5) Za svaku kategoriju istraživanja i razvoja unutar jednog prijavljenog projekta primjenjuju se pripadajući maksimalni intenziteti potpore propisani u članku 11. Zakona.
(1) Nakon primitka Prijave, provedbeno tijelo administrativnom provjerom utvrđuje udovoljava li Prijava projekta formalne uvjete iz članka 5. stavaka 2., 3. i 4. ovog Pravilnika.
(2) Prijave se obrađuju redom zaprimanja.
(3) U slučaju formalno neuredne Prijave, kada se utvrdi da je potrebno zatražiti dopunu određenih dijelova Prijave vezanih uz propisane kriterije, provedbeno tijelo poziva prijavitelja da u roku od 5 radnih dana od primitka poziva nadopuni Prijavu dostavom svih potrebnih podataka s upozorenjem da se u protivnom neće moći postupiti po Prijavi.
(4) Ako prijavitelj ne nadopuni Prijavu po zaprimljenom pozivu u propisanom roku, smatrat će se da je odustao od svoje Prijave.
(1) Na formalno urednim Prijavama provodi se provjera materijalnih uvjeta za dodjelu potpora, koja uključuje provjeru Zakonom propisanih kriterija:
a) prihvatljivosti prijavitelja za dodjelu potpore sukladno članku 6. stavku 1. i članku 7. Zakona i
b) prihvatljivosti projekta u pogledu:
– kategorije istraživačko-razvojnog projekta iz članka 4. stavak 1. Zakona
– aktivnosti istraživanja i razvoja u projektu iz članka 3. Zakona
– prihvatljivih troškova projekta iz članka 10. Zakona i njihovo odgovarajuće strukturiranje unutar prijavljenih vrsta troškova u odnosu na kategorije istraživanja koje su navedene u Prijavi;
– postojanje umjetnog dijeljenja projekta na manje cjeline (podprojekte).
(2) Pod prihvatljivim projektom podrazumijeva se projekt koji nije umjetno podijeljen, koji uključuje prihvatljive troškove i aktivnosti koje se protežu na jednu ili više kategorija istraživanja i razvoja ili studiju izvedivosti iz članka 4., stavak 1. Zakona, čiji je cilj precizne gospodarske, znanstvene ili tehničke prirode i jasno je unaprijed definiran te nije u suprotnosti s pozitivnim nacionalnim propisima, a podnosi ga prijavitelj koji udovoljava uvjetima iz članka 6. i 7. Zakona u pogledu korisnika potpore i područja primjene potpore.
(3) U slučaju kada se prilikom provjere materijalnih uvjeta za dodjelu potpora utvrdi da je potrebno zatražiti dopunu podataka ili pojašnjenje određenih dijelova Prijave vezane uz propisane kriterije prihvatljivosti projekta iz stavka 1. ovog članka, provedbeno tijelo poziva prijavitelja da u roku od 5 dana od primitka poziva dostavi dopunu podataka ili pojašnjenje Prijave dostavom potrebnih podataka, s upozorenjem da će se u protivnom prijava odbaciti.
(4) Davatelj potpore dužan je u roku od 90 dana od dana podnošenja formalno uredne Prijave obavijestiti prijavitelja o ishodu provedbe vrednovanja materijalnih uvjeta njegove Prijave izdavanjem Potvrde o statusu korisnika potpore ili Obavijesti o neprihvaćanju Prijave. Rok miruje u slučaju traženja dopuna podataka ili pojašnjenja određenih dijelova Prijave iz stavka 3. ovog članka.
(1) Nakon administrativne provjere prijave provedbeno tijelo iz članka 3. ovog Pravilnika vrši provjeru materijalnih uvjeta za dodjelu potpora.
(2) Provedbeno tijelo provodi utvrđivanje materijalnih uvjeta prihvatljivosti Prijave iz članka 10. stavak 1. podstavak b)ovog Pravilnika angažiranjem vanjskih stručnjaka u vrednovanju Prijava i praćenju realizacije projekata (u daljnjem tekstu: vanjski stručnjaci) za pojedina znanstvena i tehnologijska područja, te po potrebi, područja financija, računovodstva ili državnih potpora.
(3) Vanjskim stručnjacima iz stavka 2. ovog članka, provedbeno tijelo dostavlja podatke potrebne za utvrđivanje prihvatljivosti prijave.
(4) Podaci iz stavka 3. ovog članka smatraju se poslovnom tajnom.
(1) Vanjski stručnjaci su neovisni stručnjaci sa znanjem i vještinama iz relevantnih znanstvenih, tehnologijskih i industrijskih područja ili drugih područja (financije, računovodstvo, državne potpore) koji vrednuju udovoljavanje materijalnim uvjetima zaprimljenih projektnih prijava i nisu zaposleni u organizaciji pod nadzorom davatelja potpore.
(2) Kao vanjski stručnjaci mogu se javiti i pravne osobe koje raspolažu stručnjacima iz stavka 1. ovog članka.
(3) Zadaća vanjskih stručnjaka je utvrđivanje ispunjenosti materijalnih uvjeta prihvatljivosti Prijave iz članka 10. stavak 1., podstavak b) i praćenje realizacije projekta sukladno članku 23. ovog Pravilnika.
(4) Vanjski stručnjak može u obavljanju svojih zadaća zatražiti pojašnjenja određenih dijelova prijave ili godišnjeg izvješća te dodatnu dokumentaciju isključivo putem provedbenog tijela.
(5) Vanjski stručnjaci mogu predložiti umanjenje iznosa koji je prijavitelj odnosno korisnik potpore prijavio, uz odgovarajuće obrazloženje.
(6) Vanjski stručnjak može dati pozitivnu ili negativnu ocjenu za prijavu projekta ili godišnje izvješće, uz jasno obrazloženje razloga negativne ocjene.
(1) Vanjski stručnjak za znanstvena, tehnologijska i industrijska područja mora udovoljavati najmanje sljedećim uvjetima:
a) najmanje razina 7.1.sv HKO-a (VSS) ili završen stupanj obrazovanja koji odgovara završenom diplomskom sveučilišnom studiju ili specijalističkom diplomskom stručnom studiju
b) imati najmanje pet godina iskustva u radu u području za koje se odabire
c) da nije kažnjavan za kaznena djela iz područja imovinsko--pravnih odnosa.
(2) Vanjski stručnjak iz područja financija i računovodstva i stručnjak iz područja državnih potpora mora udovoljavati najmanje sljedećim uvjetima:
a) najmanje razina 7.1.sv HKO-a (VSS) ili završen stupanj obrazovanja koji odgovara završenom diplomskom sveučilišnom studiju ili specijalističkom diplomskom stručnom studiju
b) imati najmanje pet godina iskustva u radu na području financija, računovodstva ili državnih potpora
c) da nije kažnjavan za kaznena djela iz područja imovinsko-pravnih odnosa.
(3) Uvjeti stručnosti i iskustva iz točaka a) i b) stavka 1. i 2. ovog članka dokazuju se svjedodžbama o ostvarenom stupnju obrazovanja i životopisima, a uvjet iz stavka 1. točke c) i stavka 2. točke c) ovog članka dokazom o nekažnjavanju odnosno pravomoćnom sudskom odlukom (uvjerenje o podacima iz kaznene evidencije).
(1) Stručnjaci za rad na vrednovanju Prijava određuju se sukladno njihovoj ekspertizi odnosno znanstvenom, tehnologijskom i industrijskom području Prijave projekta.
(2) Vanjski stručnjak ne smije biti u sukobu interesa u vezi s istraživačko-razvojnim projektom u postupku odobrenja potpore niti poslovno povezan s poduzećem čiji projekt vrednuje, odnosno ne smije biti rodbinski ili poslovno povezan s voditeljem ili suradnikom na tom projektu.
(3) Za pojedini projekt moguće je imenovati više vanjskih stručnjaka u vrednovanju Prijava i praćenju realizacije projekata zbog složenosti projekta, primjerice u područjima financija, računovodstva, državnih potpora ili ako projekt obuhvaća više različitih znanstvenih, tehnologijskih ili industrijskih područja.
(4) Izabrani vanjski stručnjak s Provedbenim tijelom sklapa ugovor, kojim se ugovara provjera materijalnih uvjeta Prijave i Godišnjih izvješća o izvršenju projektnih aktivnosti, ostvarenim troškovima i korištenju potpora projekta za cijelo razdoblje njegove realizacije.
(5) Izjavu o nepostojanju sukoba interesa izabrani vanjski stručnjak potpisuje prilikom dodjele pojedinog projekta na vrednovanje.
(6) U svrhu utvrđivanja postojanja umjetnog dijeljenja projekata na podprojekte, provedbeno tijelo može vanjskom stručnjaku dati na uvid i projektnu dokumentaciju drugih projekata istog prijavitelja.
(1) Iznos naknade za vanjske stručnjake u vrednovanju zaprimljenih Prijava i obradi zaprimljenih godišnjih izvješća određuje se dokumentacijom u postupku odabira vanjskih stručnjaka, a temeljem odluke Provedbenog tijela.
(2) Vanjskom stručnjaku se naknada isplaćuje nakon završetka provjere prijave projekta te nakon obrade svakog godišnjeg izvješća za predmetni projekt.
(3) Davatelj potpore ili provedbeno tijelo daje službene upute vanjskim stručnjacima, kojom se detaljnije određuje postupak vrednovanja iz članka 10. ovog Pravilnika, način postupanja u slučajevima uključivanja više vanjskih stručnjaka na istom projektu, te način pribavljanja dodatne dokumentacije.
(1) Korisnik troškove iz stavka 2. ovog članka okvirno utvrđuje u Prijavi, a stvarno prijavljuje i dokazuje u okviru dostave Godišnjih izvješća o izvršenju projektnih aktivnosti, ostvarenim troškovima i korištenju potpore te po zahtjevu davatelja potpore ili provedbenog tijela.
(2) Dodatni režijski troškovi i ostali izdaci poslovanja, uključujući troškove materijala, potrošne robe i sličnih proizvoda, nastali izravno kao posljedica projekta, mogu se izračunati na slijedeće načine:
a) na temelju pojednostavnjenog pristupa troškovima u obliku fiksne stope od najviše 20 %, koja se primjenjuje na ukupne prihvatljive troškove projekta istraživanja i razvoja iz članka 10., stavka 1., točke od 1. do 3. Zakona u kategoriji istraživanja u kojoj oni nastaju ili
b) izračunom fiksne stope dodatnih režijskih troškova kao što su npr. troškovi najma prostora, režijski troškovi koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, odvoz otpada i telekomunikacije, u iznosu od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja u kategoriji istraživanja u kojoj oni nastaju dok se ostali izdaci poslovanja izračunavaju prema stvarnom trošku.
(3) Prihvatljivi troškovi projekta nastali nakon podnošenja prijave, u razdoblju realizacije projekta utvrđuju se:
a) iz platnih lista trošak se izračunava kao jedinični trošak, pri čemu se za izračun jediničnog troška koristi bruto 2 plaća, koja uključuje bruto 1 plaću i obvezne doprinose na plaću, a ne uključuje naknade i dodatke na plaću kao što su putni trošak, jubilarna nagrada, stimulacija, dar za djecu, regres, božićnica, uskrsnica, naknada za prijevoz, te bolovanje na teret HZZO
- pri pripremi prijave za dodjelu državne potpore za istraživačko-razvojni projekt odnosno proračuna projekta, prijavitelj mora uzeti u obzir projicirane stvarne sate koje će djelatnici utrošiti na provedbu projektnih aktivnosti, pri čemu ukupan broj sati prijavljen po osobi za određeni mjesec ne smije premašiti broj sati upotrijebljen za izračun te satnice
- troškovi osoblja zaposlenog kod prijavitelja koji će raditi na provedbi aktivnosti projekta izračunavaju se dijeljenjem posljednjeg dokumentiranog mjesečnog bruto 2 iznosa troškova, dokazanog platnom listom za mjesec koji prethodi podnošenju prijave, za pojedinog zaposlenika s prosječnim mjesečnim radnim vremenom toga zaposlenika prema ugovoru o radu ili istovrijednom dokumentu
- izračun se vrši na temelju standardne veličine jediničnog troška pri čemu se kao prosječni broj sati tj. djelitelj, na temelju uobičajenih računovodstvenih praksi, uzima prosjek Fonda sati za godinu za koju je dostavljena platna lista, izuzev sati koji se odnose na državne blagdane i minimalnu zakonsku obvezu za godišnji odmor
- za novozaposlene djelatnike kod prijavitelja za koje se ne može minimalno jednom platnom listom za mjesec koji prethodi podnošenju prijave dokazati stvarni trošak plaće, troškovi plaća izračunavaju se na temelju bruto 2 iznosa troškova plaća drugog zaposlenog osoblja raspoređenog na isto ili slično radno mjesto, za koje se može minimalno jednom platnom listom za mjesec koji prethodi podnošenju prijave dokazati stvarni trošak plaće, a u slučaju kada kod prijavitelja niti jedna od zaposlenih osoba nije raspoređena na isto ili na radno mjesto slično onom novozaposlene osobe, trošak plaće određuje se odlukom o visini plaće
- iznos jediničnog troška ne može se mijenjati za pojedinog djelatnika tijekom provedbe projekta.
b) za troškove amortizacije instrumenata i opreme koji se koriste kao osnovna sredstva u projektu potrebno je dostaviti računovodstvenu dokumentaciju koja uključuje postojeće instrumente i opremu s izvodom iz bilance ne starijim od 30 dana od iskazanog troška te nove instrumente i opremu prema nabavnoj vrijednosti, u skladu s internim dokumentima korisnika potpore i analitičkim karticama osnovnih sredstava, s pojedinačnom vrijednošću ne manjom od 5.000,00 EUR, u opsegu i razdoblju u kojem se ta oprema koristi za projekt, pri čemu se navedena dugotrajna materijalna imovina uzima u obzir samo ako je izravno korištena za projekt, a troškovi amortizacije izračunavaju se prema metodologiji propisanoj u propisima koji reguliraju porez na dobit odnosno u skladu s relevantnim nacionalnim računovodstvenim pravilima i računovodstvenom politikom korisnika.
c) iz računa s pripadajućim izvodima plaćanja i ugovora za:
– troškove istraživanja koje se provodi na temelju ugovora, znanja i patenata koji se pribavljaju ili su licencijom ustupljeni na korištenje od drugih strana po tržišnim uvjetima
– troškove savjetodavnih i sličnih usluga kao što su prijenos znanja ili tehnologije, zaštita i iskorištavanje nematerijalne imovine, korištenje banaka podataka, knjižnica, usluga laboratorija koje su potrebne i upotrebljavaju se isključivo za projekt, u koje nisu uključeni troškovi održavanja patenta i drugih prava industrijskog vlasništva
– tehničkih usluga različitog tipa za potrebe projekta kao što su CNC obrade, 3D printanja, izrade topografije poluvodiča, usluge kemijske obrade materijala, kemijske i tehnološke analize, razvoja kontrolnih programa za industrijski standardne PLC ili mikrokontrolere, razvoj određenih softverskih modula i slično
d) iz računa s pripadajućim izvodima plaćanja za troškove ostalih izdataka poslovanja kao što su troškovi materijala, potrošne robe i sličnih proizvoda, a nastali su kao posljedica rada na projektu
e) iz računa s pripadajućim izvodima plaćanja i drugih dokaza za izradu studije izvedivosti, uz prilaganje izrađene studije izvedivosti i
f) iz ostalih relevantnih dokaza da je trošak nastao i isplaćen.
(1) Davatelj potpore u slučaju pozitivnog ishoda provedenog postupka utvrđivanja formalnih i materijalnih uvjeta prijave za dodjelu potpore prijavitelju izdaje Potvrdu o statusu korisnika potpore (u daljnjem tekstu: Potvrda), kojom se potvrđuje da podnositelj Prijave ispunjava sve uvjete propisane Zakonom i ovim Pravilnikom.
(2) Po izdavanju Potvrde, stečeni status korisnika potpore upisuje se u Evidenciju korisnika državne potpore za istraživačko-razvojne projekte.
(3) Davatelj potpore u slučaju negativnog ishoda provedenog postupka utvrđivanja prihvatljivosti Prijave prijavitelju izdaje Obavijest o neprihvaćanju prijave s navedenim razlozima odbijanja zahtjeva za dodjelu potpore.
(4) U slučaju negativnog ishoda, prijavitelj može ponovo predati novu prilagođenu Prijavu, uvažavajući obrazloženja iz Obavijesti o neprihvaćanju Prijave.
(1) Korisnici mogu koristiti potporu nakon izdavanja Potvrde.
(2) Potpora se koristi na temelju ostvarenih prihvatljivih troškova u razdoblju realizacije projekta, od trenutka podnošenja prijave, koje korisnik prijavljuje u Godišnjem izvješću o izvršenju projektnih aktivnosti, ostvarenim prihvatljivim troškovima i korištenju potpore.
(3) Iznos državne potpore ograničen je maksimalnim intenzitetom potpore propisanim člankom 11. Zakona, te maksimalnim iznosima potpore propisanim člankom 12. Zakona.
(4) U slučaju kada korisnik potpore stekne status korisnika potpore u jednom poreznom razdoblju, a realizacija projekta je pokrenuta u prethodnom poreznom razdoblju, status utvrđen potvrdom iz članka 17. ovog Pravilnika odnosi se i na prethodna razdoblja.
(5) Ako je korisnik potpore tijekom realizacije projekta bio poduzetnik u teškoćama, troškovi nastali u razdoblju dok je bio u teškoćama, ne smatraju se prihvatljivima.
(1) Iznos dodatnog umanjenja porezne osnovice (IUPO) izračunava se putem formule: IUPO = T x UPO pri čemu T predstavlja ukupni iznos prihvatljivih troškova istraživačko-razvojnog projekta ili studije izvedivosti, a UPO postotak umanjenja porezne osnovice sukladno članku 13., stavku 1. Zakona.
(2) Kada se odobreni istraživačko-razvojni projekt sastoji od više kategorija istraživanja i razvoja, potrebno je izračunati IUPO za svaku odgovarajuću kategoriju, primjenjujući postotke navedene u članku 13., stavku 1. Zakona. Tada IUPO čini zbroj svih uključenih IUPO po kategorijama istraživanja i razvoja.
(3) Dobiveni iznos IUPO korisnik upisuje u obrazac prijave poreza na dobit, odnosno poreza na dohodak.
(1) Iznos državne potpore (DP) izračunava se putem formule: DP = IUPO x S.
IUPO se izračunava na način propisan prethodnim člankom, a S označava odgovarajuću stopu poreza na dobit, odnosno prosječnu odgovarajuću stopu poreza na dohodak.
(2) Prosječna odgovarajuća stopa poreza na dohodak izračunava se na način da se izračuna aritmetička sredina važećih stopa poreza na dohodak i koristi se u slučaju kad porezni obveznik plaća porez na dohodak po dvije stope. U slučaju kada porezni obveznik plaća porez na dohodak po jednoj stopi, za izračun državne potpore uzima se ta stopa.
(3) Prilikom utvrđivanja visine državne potpore, maksimalni iznosi potpore moraju poštivati propisane maksimalne intenzitete potpore i maksimalne pragove potpore propisane člancima 11. i 12. Zakona.
(4) Korištenje potpore može se iskoristiti do maksimalnih iznosa potpore utvrđenih za pojedinu kategoriju istraživanja.
(1) Godišnje izvješće o izvršenju projektnih aktivnosti, ostvarenim troškovima i korištenju potpore (u daljnjem tekstu: Godišnje izvješće) korisnik potpore podnosi provedbenom tijelu i sadrži sljedeće:
a)proračun projekta i pisani izvještaj s opisom realizacije u odnosu na prijavljeni plan i obrazloženje eventualnih odstupanja, sastavljen na obrascu koji čini sastavni dio ovog Pravilnika (Obrazac 3)
b)presliku prijave poreza na dobit, odnosno poreza na dohodak
c)izjavu o radu koju potpisuje osoba ovlaštena za zastupanje/čelnik prijavitelja i u kojoj se navodi broj odrađenih radnih sati projektnog tima/osoba u izvještajnom razdoblju
d)analitičke kartice osnovnih sredstava za instrumente i opremu koja se koristi u odobrenom projektu, iz kojih je vidljiva stopa izračuna amortizacije te ostala dokumentacija sukladno članku 16., stavku 2., točki 2., u slučaju kada je to primjenjivo
e)dokument iz kojeg je vidljiv način izračuna troškova amortizacije instrumenata i opreme, u slučaju iz prethodne točke
f)dokumentaciju kojom se dokazuje učinkovita suradnja iz članka 11., stavka 2., točke 2 a) Zakona, u slučaju kada je to primjenjivo
g)dokumentaciju kojom se dokazuje objava rezultata projekta, u slučaju kada je to primjenjivo
h)dokumentaciju iz koje je vidljiv udio realiziranih troškova istraživanja koje se provodi na temelju ugovora, znanja i patenata koji se pribavljaju ili su licencijom ustupljeni od drugih strana po tržišnim uvjetima kao što je ugovor, račun i slično, ili troškova savjetodavnih i sličnih usluga pribavljenih isključivo za projekt, koji su ugovoreni sa organizacijama za istraživanje i širenja znanja, u slučaju kada je to primjenjivo
i)dokaze o korištenju odnosno dodjeli prava na državnu potporu i potpori male vrijednosti na temelju drugih pravnih osnova koja se odnose na iste prihvatljive troškove, neovisno ako se oni djelomično ili potpuno preklapaju u slučaju kada je to primjenjivo
j)dokaze o korištenju odnosno financiranju kojim centralno upravljaju institucije, agencije, zajednička poduzeća ili druga tijela Unije koja nisu pod izravnom ili neizravnom kontrolom države članice, ako se financiranje kombinira s državnom potporom odobrenom sukladno ovom Zakonu
k)ostale dokaze ako je potrebno.
(2) Korisnik podnosi provedbenom tijelu, u Godišnjem izvješću, dokumentaciju iz točaka a., b. i k. stavka 1. ovog članka, te prilaže gotovu studiju izvedivosti, pri čemu je, kada korisnik izrađuje studiju izvedivosti samostalno, dužan dostaviti dokaz o trošku izrade studije izvedivosti kao što su izjava o radu koju potpisuje ovlaštena osoba za zastupanje/čelnik prijavitelja i u kojoj se navodi broj odrađenih radnih sati projektnog tima/osoba u izvještajnom razdoblju osoblja uključenog u izradu studije, dokaz o realiziranim troškovima vezanim za provjeru patentnih baza, evaluaciju i analizu i slično, a u slučaju kada je izrada studije izvedivosti u cijelosti ili djelomično naručena od vanjskog izvođača, potrebno je dostaviti i račun s pripadajućim izvodima plaćanja za izradu studije izvedivosti.
(3) Korisnik je dužan podnositi Godišnja izvješća tijekom cijelog razdoblja realizacije odobrenog projekta, odnosno do iskorištenja državne potpore.
(4) Godišnje izvješće se podnosi po završetku svake financijske godine unutar razdoblja realizacije projekta, a najkasnije do 31. siječnja tekuće godine za prethodnu godinu.
(5) Iznimno od stavka 4. ovoga članka, u slučaju kada obrada prijave traje duže od propisanog roka, korisnik može podnijeti godišnje izvješće u roku od 30 dana od dana zaprimanja Potvrde o statusu korisnika potpore.
(6) Godišnja izvješća podnose se do iskorištenja odobrene potpore.
(7) U slučaju nepodnošenja Godišnjeg izvješća ili podnošenja Godišnjeg izvješća nakon propisanog roka zbog neopravdanog razloga, korisnik gubi status korisnika potpore za taj projekt.
(1) Po zaprimljenom Godišnjem izvješću, provedbeno tijelo provodi postupak utvrđivanja realizacije materijalnih uvjeta uz angažman vanjskih stručnjaka.
(2) Provedbeno tijelo obavještava davatelja potpore o rezultatima postupka utvrđivanja realizacije materijalnih uvjeta prijave za dodjelu potpore.
(3) Nakon obrade Godišnjeg izvješća, davatelj potpore izdaje korisniku potpore Odobrenje za korištenje potpore za prethodno razdoblje, kojim se odobrava utvrđeni iznos umanjenja porezne osnovice i iznos državne potpore koju korisnik može koristiti s obzirom na realizaciju projekta u tom izvještajnom razdoblju ili Obavijest o neizdavanju Odobrenja za korištenje potpore za prethodno razdoblje.
(4) Korisnik je dužan po zaprimanju Odobrenja za korištenje potpore ili Obavijesti o neizdavanju Odobrenja za korištenje potpore za prethodno razdoblje dostaviti prijavu poreza na dobit odnosno poreza na dohodak, sukladno poreznim propisima, te o tome povratno obavijestiti provedbeno tijelo i davatelja potpore.
(5) Odobrenje za korištenje potpore za prethodno razdoblje sadrži sljedeće podatke:
a)naziv prijavitelja
b)veličinu poduzetnika
c)naziv projekta
d)vrstu potpore (istraživanje i razvoj ili studija izvedivosti) i instrument potpore
e)kategoriju/e istraživanja i razvoja na koju se projekt odnosi, ako je primjenjivo
f)maksimalni intenzitet potpore i najviši mogući iznos potpore
g)početak korištenja potpore (datum početka istraživačko-razvojnog projekta/studije izvedivosti)
h)obveze korisnika potpore
i)osnovu odobrenja za prethodno razdoblje (obrađeno Godišnje izvješće)
j)uputu za daljnje korištenje s obrazloženjem u slučaju iz stavka 3. ovog članka
k)iznos umanjenja porezne osnovice i iznos državne potpore za to razdoblje
(1) Korisnici potpore mogu odstupati od dinamike i strukture troškova unutar pojedine vrste troška koja je prijavljena unutar iste kategorije istraživanja i razvoja na temelju koje je odobren status korisnika potpore.
(2) Korisnici potpore mogu odstupati odnosno mijenjati dinamiku i strukturu troškova između različitih vrsta troškova koji su prijavljeni unutar iste kategorije istraživanja i razvoja na temelju koje je odobren status korisnika potpore.
(3) Odstupanja u dinamici i strukturi troškova se moraju jasno obrazložiti u obrascu Godišnjeg izvješća.
(4) Odstupanja ne mogu rezultirati povećanjem maksimalnog intenziteta potpore i najvišeg mogućeg iznosa potpore prema kategoriji istraživanja navedene u Potvrdi.
(5) Prihvatljivost odstupanja se određuje sukladno članku 23. Pravilnika.
(1) Korisnik potpore može zatražiti produljenje trajanja projekta bez izmjene ostalih uvjeta projekta.
(2) Produljenje trajanja projekta ne može biti dulje od razdoblja propisanog u članku 9. Zakona.
(3) Zahtjev za produljenje podnosi se davatelju potpore i provedbenom tijelu najkasnije 60 dana prije isteka razdoblja provedbe projekta.
(4) O zahtjevu za produljenje odlučuje se na temelju evaluacije vanjskog stručnjaka o čemu provedbeno tijelo obavještava davatelja potpore, a davatelj potpore o tome izdaje obavijest korisniku potpore.
(1) Korisnik potpore dužan je tijekom nadzora davatelju potpore i provedbenom tijelu davati potrebne podatke, predočiti evidencije, poslovne knjige i ostalu poslovnu dokumentaciju i isprave vezane uz projekt za koji se vrši nadzor.
(2) O obavljenom nadzoru provedbeno tijelo sastavlja zapisnik i prijedlog upute za daljnje postupanje u roku koji odredi davatelj potpore nakon čega ga davatelj potpore odobrava.
(3) Davatelj potpore dostavlja, putem provedbenog tijela, jedan primjerak zapisnika korisniku potpore.
(4) U slučaju utvrđenih nepravilnosti ili nezakonitosti, davatelj potpore donosi i pisanim ili elektronskim putem dostavlja uputu korisniku potpore za daljnje postupanje te se dostava upute korisniku potpore smatra pozivom na postupanje po uputi u zadanom roku.
(5) Ako se u ponovljenom nadzoru utvrdi da i nakon poziva na ispravljanje nepravilnosti u određenom roku one nisu otklonjene, a bitno utječu na pravo korištenja potpore, provedbeno tijelo po nalogu davatelja potpore, korisnika potpore obavještava o potrebi povrata potpore s navođenjem razloga za povrat.
(6) Kada davatelj potpore ili provedbeno tijelo utvrdi da se sredstva potpore koriste suprotno odredbama Zakona ili kada povrat naloži Europska komisija, korisniku potpore davatelj potpore pisanim putem dostavlja poziv da izvrši povrat cjelokupnog iznosa dodijeljene potpore uvećanog za iznos osnovne referentne stope koja se određuje i objavljuje na temelju pravila o državnim potporama, uvećane za 100 baznih bodova s kamatom, od datuma dodjele do datuma povrata na način propisan pravilima pravnog akta na temelju kojeg je državna potpora dodijeljena korisniku.
(1) O prijavama projekata za korištenje državne potpore za istraživačko-razvojne projekte i korisnicima državne potpore, davatelj potpore vodi Evidenciju korisnika državne potpore za istraživačko-razvojne projekte (u daljnjem tekstu: Evidencija) u koju upisuje podatke o prijavljenim projektima, podatke o korisnicima državne potpore i o projektima koji su ostvarili pravo na državnu potporu.
(2) U Evidenciju se upisuju sljedeći podaci:
a)klasifikacijska oznaka predmeta
b)datum prijave projekta
c)naziv prijavitelja projekta
d)pravni oblik poduzetnika
e)veličina poduzetnika
f)naziv prijavljenog projekta
g)tip projekta (istraživanje i razvoj ili studija izvedivosti)
h)kategorije istraživanja i razvoja označene u prijavi za koju je zatražena potpora (temeljno istraživanje, industrijsko istraživanje, eksperimentalni razvoj
i)vrijednost prijavljenog projekta (po kategorijama i ukupno)
j)lokacija projekta (NUTS III i NUTS II)
k)troškove prema vrsti prihvatljivih troškova i njihovom iznosu
l)tržišno područje primjene (sektor prema NKD, oznaci Odjeljka)
m)učinkovita suradnja
n)objava rezultata
o)vrijednost ostvarene potpore
p)status projekta (zaprimljena Prijava, u administrativnoj obradi, u postupku vrednovanja, izdana Potvrda o statusu korisnika potpore, dostavljeno godišnje izvješće, godišnje izvješće u obradi, izdano Odobrenje za korištenje potpora sa oznakom razdoblja za koje je odobrenje izdano, izdana Odluka o gubitku statusa korisnika potpore, izvršen povrat potpore)
r)vrednovanjem utvrđena kategorija ili kategorije istraživanja i razvoja temeljem kojih se ostvaruje pravo na potporu
s)popis datuma provedenih kontrola i rezultata kontrole.
(3) Provedbeno tijelo ovlašteno je za upis u Evidenciju odgovarajućih podataka iz svoje nadležnosti navedenih u članku 3. stavku 2. ovog Pravilnika, te je dužno na zahtjev davatelja potpore dostaviti mu odgovarajuće podatke.
(4) Evidenciju iz ovog članka te prateću dokumentaciju potrebno je čuvati 10 godina od datuma dodjele posljednje potpore temeljem Zakona.
(5) Evidencija provedenih kontrola čuva se najmanje 10 godina od datuma zadnje provedene kontrole.
(1) Učinak mjere državne potpore za istraživačko-razvojne projekte prati se sukladno sljedećim pokazateljima:
a)povećanje ulaganja u aktivnosti istraživanja i razvoja malih, srednjih i velikih poduzetnika
b)povećanje broja korisnika potpore
c)povećanje broja provedenih istraživačko-razvojnih projekata u okviru mjere državne potpore za istraživačko-razvojne projekte
d)povećanje broja istraživača kod korisnika državne potpore za istraživačko-razvojne projekte
e)povećanje broja projekata koji se provode u suradnji malih, srednjih i velikih poduzetnika i organizacija za istraživanje i širenje znanja u okviru mjere državne potpore za istraživačko-razvojne projekte; a posebno povećanje broja projekata učinkovite suradnje i povećanje broja projekata naručenih vanjskih usluga od organizacija za istraživanje i širenje znanja
f)povećanje broja patenata, odnosno drugih prava intelektualnog vlasništva proizašlih iz projekata koji su ostvarili državnu potporu za istraživačko-razvojne projekte
g)povećanje broja objava rezultata istraživačko-razvojnih projekata u okviru mjere državne potpore za istraživačko-razvojne projekte.
(2) Polazna vrijednost učinka mjere državne potpore je za sve pokazatelje nula, osim u pogledu broja korisnika potpore, kod kojeg je polazna vrijednost ukupan broj provedenih istraživačko-razvojnih projekata ove vrste potpore temeljem Pravilnika o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte (NN 9/2019).
(1) Zakon o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte i Pravilnik o državnoj potpori za istraživačko razvojne projekte, njihove izmjene ili dopune objavljuju se na mrežnim stranicama davatelja potpore i provedbenog tijela.
(2) Davatelj potpore i provedbeno tijelo po potrebi će na svojim mrežnim stranicama objaviti dodatne upute za prijavitelje, kojima se pobliže određuju tehnički detalji vezani uz podnošenje prijava i vrednovanje projektnih prijedloga.
(3) Davatelj potpore će na svojim mrežnim stranicama periodično objavljivati informacije o korisnicima potpora i visini dodijeljene potpore.
(1) Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte „Narodne novine“ broj 9/19.
(2) Postupci pokrenuti temeljem Pravilnika o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte „Narodne novine“ broj 9/19, dovršit će se sukladno odredbama toga Pravilnika.
OBRAZAC 2A - IZJAVA PRIJAVITELJA O ISTINITOSTI PODATAKA, IZBJEGAVANJU DVOSTRUKOG FINANCIRANJA I USKLAĐENOSTI S ZAKONOM O DRŽAVNOJ POTPORI ZA ISTRAŽIVAČKO-RAZVOJNE PROJEKTE, A U SVRHU SUDJELOVANJA U POSTUPKU DODJELE DRŽAVNE POTPORE
OBRAZAC 2B - IZJAVA O KORIŠTENIM DRŽAVNIM POTPORAMA I POTPORAMA MALE VRIJEDNOSTI ZA PRIJAVITELJA I POJEDINAČNO ZA SVAKO POVEZANO PODUZEĆE KOJE SE SMATRA „JEDNIM PODUZETNIKOM”
Savjetovanje s javnošću o Prijedlogu pravilnika o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Na temelju članka 20. Zakona o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte (Narodne novine, br. 64/18 i 152/24), ministar nadležan za gospodarstvo donosi
PRAVILNIK O DRŽAVNOJ POTPORI ZA ISTRAŽIVAČKO-RAZVOJNE PROJEKTE
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovim Pravilnikom propisuje se postupak utvrđivanja ispunjenosti uvjeta za ostvarivanje prava na dodatno umanjenje osnovice poreza na dobit odnosno poreza na dohodak za opravdane prihvatljive troškove istraživačko-razvojnih projekata i studija izvedivosti, postupak dodjele potpore, način ostvarivanja prava, način praćenja provedbe projekta, te druga pitanja vezana uz ostvarivanje prava na državne potpore sukladno Zakonu o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte (u daljnjem tekstu: Zakon).
(2) Opravdanim troškovima istraživačko-razvojnih projekata smatraju se prihvatljivi troškovi propisani člankom 10. Zakona čija je realizacija dokazana.
(3) Pravilnikom se detaljnije propisuje i postupak prijave projekta, način utvrđivanja prihvatljivosti projekta, prijavitelja i troškova, sadržaj evidencije korisnika državne potpore, način informiranja u vezi vidljivosti i dostupnosti potpore, način praćenja realizacije projekata i usklađenosti prijavljenih i stvarnih projektnih troškova, praćenje učinaka dodijeljene potpore te određivanje naknade za vanjske stručnjake u vrednovanju projektnih prijava i praćenju realizacije projekta.
(4) Davatelj potpore i provedbeno tijelo iz članka 5. Zakona, radi učinkovite provedbe Zakona i ovog Pravilnika, kada za to utvrde potrebu, mogu izraditi i na svojim mrežnim stranicama i u sustavu za elektroničku prijavu objaviti dodatne upute za prijavitelje kojima se određuju tehnički detalji vezani uz prijavu i vrednovanje projektnih prijedloga.
Pojmovi
Članak 2.
(1) Pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju značenje kako je propisano u članku 4. Zakona, a kriteriji za definiranje aktivnosti istraživanja i razvoja propisani su člankom 3. Zakona.
(2) Početak rada na projektu definiran u članku 4. stavak 1. točka 13. Zakona podrazumijeva prvu preuzetu zakonski obvezujuću obvezu koja ulaganje čini neopozivim ili početak rada na istraživačko-razvojnom projektu ili studiji izvedivosti ili bilo kakav utrošak ili ulaganje sredstava u projekt, ovisno što nastupi prije.
(3) Aktivnosti vlastitog istraživanja i razvoja definirane u članku 6. stavak 2. Zakona podrazumijevaju provođenje aktivnosti isključivo vlastitim sredstvima i osobljem koje je zaposleno kod prijavitelja, odnosno korisnika potpore.
(4) U slučaju kada prijavitelj provodi ugovorno istraživanje u korist naručitelja, prema definiciji iz članka 4. stavka 1. točke 28. Zakona, a to istraživanje je sklopljeno s drugim poduzećima, poduzećima unutar iste grupe ili s javnim ili privatnim organizacijama koje se bave istraživanjem i širenjem znanja, takvo istraživanje se ne smatra prihvatljivim za dodjelu državne potpore.
(5) Organizacijom za istraživanje i širenje znanja iz članka 4. stavak 1. točka 9. Zakona podrazumijeva se organizacija koja aktivno provodi istraživačke aktivnosti, ispunjava kriterije propisane posebnim propisima, posjeduje odgovarajuću akreditaciju ili licencu nadležnog tijela te može samostalno provoditi istraživačke projekte, uz obavezu dostavljanja izvoda iz upisnika/registra ili druge službene evidencije, osnivačkog akta, statuta ili drugog dokumenta koji jasno prikazuje organizaciju, svrhu i područja istraživanja.
II. DAVATELJ POTPORE I PROVEDBENO TIJELO
Nadležnost davatelja potpore i provedbenog tijela u provedbi pojedinih aktivnosti u postupku davanja državne potpore
Članak 3.
(1) Davatelj potpore provedbu pojedinih aktivnosti u postupku davanja potpore povjerava Hrvatskoj agenciji za malo gospodarstvo, inovacije i investicije – HAMAG BICRO, kao provedbenom tijelu sukladno članku 5. stavku 2. Zakona (u daljnjem tekstu: provedbeno tijelo).
(2) Provedbenom tijelu u postupku davanja potpore povjerava se provedba sljedećih aktivnosti:
a) administrativna provjera
b) provjera prihvatljivosti korisnika, projekta, aktivnosti i troškova
c) evidentiranje korisnika potpore za istraživačko-razvojne projekte
d) praćenje realizacije projektnih aktivnosti i troškova projekta
e) izvještavanje o rezultatima i učincima potpora prema zadanim indikatorima za vrijeme i nakon završetka projekta.
(3) Davatelj potpore nakon provedenog postupka obrade i vrednovanja prijave, temeljem nalaza i mišljenja provedbenog tijela, izdaje korisniku potpore Potvrdu o statusu korisnika potpore ili Obavijest o neprihvaćanju prijave.
(4) Davatelj potpore nakon obrađenog godišnjeg izvješća, temeljem nalaza i mišljenja provedbenog tijela, izdaje Odobrenje za korištenje potpore za prethodno razdoblje, Obavijest o neizdavanju odobrenja za korištenje potpore za prethodno razdoblje odnosno Odluku o gubitku statusa korisnika potpore u slučaju da korisnik potpore ne podnese izvješća iz članka 18. stavka 5. Zakona.
(5) Kada davatelj potpore, temeljem nalaza i mišljenja provedbenog tijela, tijekom praćenja realizacije utvrdi da je pojedini korisnik iskoristio maksimalni intenzitet ili maksimalni iznos potpore za istraživanje i razvoj, o tome pisanim putem izvještava korisnika potpore.
(6) Provedbeno tijelo na zahtjev davatelja potpore dostavlja izvješće o statusu obrade zaprimljenih prijava.
(7) Davatelj potpore po potrebi može izvršiti uvid i obaviti nadzor provedbe potpora kod provedbenog tijela sukladno članku 5. stavku 2. Zakona.
III. KORISNICI POTPORE
Opće obveze korisnika potpore
Članak 4.
(1) Korisnici potpore su pravne i fizičke osobe iz članka 6. Zakona, kojima je izdana Potvrda o statusu korisnika potpore.
(2) Korisnici potpore iz stavka 1. ovog članka dužni su, u svrhu ostvarenja državne potpore, podatke o prihvatljivim troškovima iz članka 10. Zakona evidentirati u svojim poslovnim knjigama odnosno evidencijama, posebno za svaki prijavljeni projekt te obračunavati posebno za svako porezno razdoblje u kojem su troškovi nastali.
(3) Korisnik potpore dužan je voditi evidenciju o radnim satima osoblja koje radi na projektu, u svrhu obračuna prihvatljivih troškova osoblja.
(4) Dokumentacija koja dokazuje kako su troškovi amortizacije izračunati i evidentirani čuva se i po potrebi daje na uvid provedbenom tijelu tijekom praćenja realizacije projekta, radi utvrđivanja prihvatljivih troškova projekta.
(5) Korisnik potpore može, tijekom provedbe projekta, odustati od daljnje provedbe o čemu obavještava davatelja potpore i provedbeno tijelo s obrazloženjem, nakon čega davatelj potpore izdaje Odluku o gubitku statusa korisnika potpore.
IV. POSTUPAK PRIJAVE PROJEKTA
Podnošenje Prijave za dodjelu državne potpore za istraživačko-razvojni projekt
Članak 5.
(1) Poduzetnik koji namjerava koristiti potporu temeljem Zakona (u daljnjem tekstu: prijavitelj) podnosi Prijavu za dodjelu državne potpore za istraživačko-razvojni projekt prije početka rada na projektu kako bi potpora imala učinak poticaja sukladno članku 6. stavku 2. Uredbe o općem skupnom izuzeću iz članka 2. Zakona (u daljnjem tekstu: Prijava).
(2) Podaci Prijave iz stavka 3. ovoga članka navode se na obrascu koji je sastavni dio ovoga Pravilnika (Obrazac 1).
(3) Formalno uredna Prijava obavezno sadrži elemente propisane člankom 6. stavak 2. Uredbe o općem skupnom izuzeću iz članka 2. Zakona:
a) naziv i veličinu poduzetnika
b) opis projekta, uključujući datume njegova početka i dovršetka
c) lokaciju projekta
d) popis troškova projekta
e) vrstu potpore
f) iznos javnog financiranja potrebnog za projekt
g) sve ostale tražene podatke iz Obrasca 1.
(4) Uz Prijavu se obavezno prilažu:
a) skupne izjave Prijavitelja, dane na obrascima koji je sastavni dio ovog Pravilnika (Obrazac 2, 2A i 2B)
b) potvrda Porezne uprave u izvorniku da je prijavitelj ispunio obveze plaćanja poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne starija od 30 dana od datuma predaje Prijave;
c) platna lista odnosno zadnji dokumentirani mjesečni bruto iznos troška plaće zaposlenika za mjesec koji prethodi podnošenju prijave
d) ugovor o radu ili istovrijedni dokument plaće zaposlenika za mjesec koji prethodi podnošenju prijave
e) odluka o visini plaće, za novozaposlenu osobu u slučaju kada kod prijavitelja niti jedna od zaposlenih osoba nije raspoređena na isto ili na radno mjesto slično onom novozaposlene osobe
f) organizacijska shema prijavitelja s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti, u slučaju kada se potražuje plaća za novozaposlenu osobu i kada kod prijavitelja niti jedna od zaposlenih osoba nije raspoređena na isto ili na radno mjesto slično onom novozaposlene osobe
g) dokumentacija koje dokazuje učinkovitu suradnju ili njezinu namjeru kao što je pismo namjere, predugovor, sporazum ili istovrijedni dokument, iz koje je jasno vidljiva učinkovita suradnja iz članka 11., stavak 2. a) Zakona, ako je poznata potreba za istom prilikom podnošenja prijave
h) ponudu za izradu studije izvedivosti, u slučaju kada se prijavljuje izrada studije izvedivosti i kada ista uključuje vanjsku uslugu, osim kad izradu studije izvedivosti prijavitelj u cijelosti izvodi sam
i) odgovore na etička pitanja iz obrasca koji je sastavni dio ovog Pravilnika, u slučaju kada se prijava odnosi na etičke probleme koji bi mogli nastati iz primjene prijavljenog projekta (Obrazac 1B) ili ovjereno i potpisano odobrenje nadležnog tijela za etička pitanja iz zemlje u kojoj se provodi istraživanje
j) pismo namjere ili ovjerena izjava da će se više od 50 % troškova istraživanja koje se provodi na temelju ugovora, znanja i patenata koji se pribavljaju ili licencijom ustupaju od drugih strana po tržišnim uvjetima te troškovi savjetodavnih i sličnih usluga koje se pribavljaju isključivo za projekt, ugovoriti s organizacijama za istraživanje i širenje znanja, ako je primjenjivo
k) dokumentaciju kojom organizacija za istraživanje i širenje znanja dokazuje svoj status organizacije za istraživanje i širenje znanja iz članka 2. stavak 5. ovog Pravilnika, u slučaju kada u projektu sudjeluje ili se koriste usluge organizacije za istraživanje i širenje znanja.
(5) Prijavitelj koji u tekućoj godini podnese više prijava projekata, skupnu izjavu na Obrascu 2 može dostaviti prilikom podnošenja prijave prvog projekta, a prilikom prijave ostalih projekata uputiti da je dokument dostavljen u prijavi prvog projekta.
(6) Na zahtjev provedbenog tijela, prijavitelj je dužan dostaviti i druge podatke radi ocjene materijalnih uvjeta za dodjelu potpore.
Obavezni sastavni dijelovi studije izvedivosti
Članak 6.
(1) Studija izvedivosti vrednuje i analizira potencijal istraživačko-razvojnog projekta sa svrhom podržavanja procesa donošenja odluka objektivnim i racionalnim otkrivanjem prednosti i nedostataka projekta, mogućnosti i prijetnji (SWOT analiza) te utvrđivanja resursa potrebnih za njegovu provedbu i izgleda za uspjeh.
(2) Prihvatljivom studijom izvedivosti ne smatra se ona koja se odnosi na komercijalizaciju rezultata istraživanja.
(3) Obvezni sadržaj studije izvedivosti je:
a) pretraga novosti tehnologije i prijedlog optimalne strategije zaštite intelektualnog vlasništva
b) analiza rizika razvijane tehnologije, analiza njezine optimalne primjenjivosti i komercijalnog potencijala - SWOT matrica rizika, analiza tržišta i slično
c) analiza troškova i koristi, analiza mjerljive koristi, nemjerljive koristi, potrebnih resursa, analiza svih vanjskih i unutrašnjih rizika tehnologije i poduzeća
d) preporuke za smjer daljnjeg razvoja tehnologije ili istraživačko-razvojnog projekta s obrazloženjima.
Način podnošenja Prijave i drugih podnesaka i njihovo zaprimanje
Članak 7.
(1) Prijava se podnosi prije početka rada na projektu, na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu.
(2) Potpisana prijava se podnosi neposredno ili poštom, davatelju potpore, u papirnom obliku ili elektronički putem ako je potpisana važećim elektroničkim potpisom.
(3) Istovjetna potpisana i skenirana prijava se prilaže na elektroničkom mediju uz isti taj obrazac u Word ili Excel formatu.
(4) Kada davatelj potpore uvede sustav elektroničke prijave, Prijavu će biti moguće podnijeti isključivo putem toga sustava, a pristup sustavu bit će omogućen na mrežnim stranicama davatelja potpore ili provedbenog tijela iz članka 5. stavak 2. Zakona.
(5) Nakon aktivacije sustava elektroničke prijave, dopune Prijave i dostava naknadnih podnesaka bit će moguća jedino putem sustava elektroničke prijave.
Jedinstvo Prijave
Članak 8.
(1) Jednom Prijavom može se zahtijevati potpora samo za jedan projekt, koji se može sastojati od:
a) jedne ili više kategorija istraživanja i razvoja ili
b) studije izvedivosti.
(2) Pojedinačni projekt nije dopušteno umjetno podijeliti na više projekata.
(3) Maksimalni pragovi potpore za pojedinog poduzetnika po projektu određuju se na način propisan člankom 12. Zakona.
(4) Svaki prihvatljiv trošak projekta istraživanja i razvoja razvrstava se u jednu od kategorija istraživanja i razvoja.
(5) Za svaku kategoriju istraživanja i razvoja unutar jednog prijavljenog projekta primjenjuju se pripadajući maksimalni intenziteti potpore propisani u članku 11. Zakona.
V. NAČIN UTVRĐIVANJA PRIHVATLJIVOSTI PROJEKTA, PRIJAVITELJA I TROŠKOVA
Provjera formalne urednosti Prijave
Članak 9.
(1) Nakon primitka Prijave, provedbeno tijelo administrativnom provjerom utvrđuje udovoljava li Prijava projekta formalne uvjete iz članka 5. stavaka 2., 3. i 4. ovog Pravilnika.
(2) Prijave se obrađuju redom zaprimanja.
(3) U slučaju formalno neuredne Prijave, kada se utvrdi da je potrebno zatražiti dopunu određenih dijelova Prijave vezanih uz propisane kriterije, provedbeno tijelo poziva prijavitelja da u roku od 5 radnih dana od primitka poziva nadopuni Prijavu dostavom svih potrebnih podataka s upozorenjem da se u protivnom neće moći postupiti po Prijavi.
(4) Ako prijavitelj ne nadopuni Prijavu po zaprimljenom pozivu u propisanom roku, smatrat će se da je odustao od svoje Prijave.
Provjera materijalnih uvjeta za dodjelu potpore
Članak 10.
(1) Na formalno urednim Prijavama provodi se provjera materijalnih uvjeta za dodjelu potpora, koja uključuje provjeru Zakonom propisanih kriterija:
a) prihvatljivosti prijavitelja za dodjelu potpore sukladno članku 6. stavku 1. i članku 7. Zakona i
b) prihvatljivosti projekta u pogledu:
– kategorije istraživačko-razvojnog projekta iz članka 4. stavak 1. Zakona
– aktivnosti istraživanja i razvoja u projektu iz članka 3. Zakona
– prihvatljivih troškova projekta iz članka 10. Zakona i njihovo odgovarajuće strukturiranje unutar prijavljenih vrsta troškova u odnosu na kategorije istraživanja koje su navedene u Prijavi;
– postojanje umjetnog dijeljenja projekta na manje cjeline (podprojekte).
(2) Pod prihvatljivim projektom podrazumijeva se projekt koji nije umjetno podijeljen, koji uključuje prihvatljive troškove i aktivnosti koje se protežu na jednu ili više kategorija istraživanja i razvoja ili studiju izvedivosti iz članka 4., stavak 1. Zakona, čiji je cilj precizne gospodarske, znanstvene ili tehničke prirode i jasno je unaprijed definiran te nije u suprotnosti s pozitivnim nacionalnim propisima, a podnosi ga prijavitelj koji udovoljava uvjetima iz članka 6. i 7. Zakona u pogledu korisnika potpore i područja primjene potpore.
(3) U slučaju kada se prilikom provjere materijalnih uvjeta za dodjelu potpora utvrdi da je potrebno zatražiti dopunu podataka ili pojašnjenje određenih dijelova Prijave vezane uz propisane kriterije prihvatljivosti projekta iz stavka 1. ovog članka, provedbeno tijelo poziva prijavitelja da u roku od 5 dana od primitka poziva dostavi dopunu podataka ili pojašnjenje Prijave dostavom potrebnih podataka, s upozorenjem da će se u protivnom prijava odbaciti.
(4) Davatelj potpore dužan je u roku od 90 dana od dana podnošenja formalno uredne Prijave obavijestiti prijavitelja o ishodu provedbe vrednovanja materijalnih uvjeta njegove Prijave izdavanjem Potvrde o statusu korisnika potpore ili Obavijesti o neprihvaćanju Prijave. Rok miruje u slučaju traženja dopuna podataka ili pojašnjenja određenih dijelova Prijave iz stavka 3. ovog članka.
Provedba provjere materijalnih uvjeta za dodjelu potpore
Članak 11.
(1) Nakon administrativne provjere prijave provedbeno tijelo iz članka 3. ovog Pravilnika vrši provjeru materijalnih uvjeta za dodjelu potpora.
(2) Provedbeno tijelo provodi utvrđivanje materijalnih uvjeta prihvatljivosti Prijave iz članka 10. stavak 1. podstavak b) ovog Pravilnika angažiranjem vanjskih stručnjaka u vrednovanju Prijava i praćenju realizacije projekata (u daljnjem tekstu: vanjski stručnjaci) za pojedina znanstvena i tehnologijska područja, te po potrebi, područja financija, računovodstva ili državnih potpora.
(3) Vanjskim stručnjacima iz stavka 2. ovog članka, provedbeno tijelo dostavlja podatke potrebne za utvrđivanje prihvatljivosti prijave.
(4) Podaci iz stavka 3. ovog članka smatraju se poslovnom tajnom.
Vanjski stručnjaci i njihove zadaće
Članak 12.
(1) Vanjski stručnjaci su neovisni stručnjaci sa znanjem i vještinama iz relevantnih znanstvenih, tehnologijskih i industrijskih područja ili drugih područja (financije, računovodstvo, državne potpore) koji vrednuju udovoljavanje materijalnim uvjetima zaprimljenih projektnih prijava i nisu zaposleni u organizaciji pod nadzorom davatelja potpore.
(2) Kao vanjski stručnjaci mogu se javiti i pravne osobe koje raspolažu stručnjacima iz stavka 1. ovog članka.
(3) Zadaća vanjskih stručnjaka je utvrđivanje ispunjenosti materijalnih uvjeta prihvatljivosti Prijave iz članka 10. stavak 1., podstavak b) i praćenje realizacije projekta sukladno članku 23. ovog Pravilnika.
(4) Vanjski stručnjak može u obavljanju svojih zadaća zatražiti pojašnjenja određenih dijelova prijave ili godišnjeg izvješća te dodatnu dokumentaciju isključivo putem provedbenog tijela.
(5) Vanjski stručnjaci mogu predložiti umanjenje iznosa koji je prijavitelj odnosno korisnik potpore prijavio, uz odgovarajuće obrazloženje.
(6) Vanjski stručnjak može dati pozitivnu ili negativnu ocjenu za prijavu projekta ili godišnje izvješće, uz jasno obrazloženje razloga negativne ocjene.
Kriteriji za odabir vanjskih stručnjaka i postupak odabira
Članak 13.
(1) Vanjski stručnjak za znanstvena, tehnologijska i industrijska područja mora udovoljavati najmanje sljedećim uvjetima:
a) najmanje razina 7.1.sv HKO-a (VSS) ili završen stupanj obrazovanja koji odgovara završenom diplomskom sveučilišnom studiju ili specijalističkom diplomskom stručnom studiju
b) imati najmanje pet godina iskustva u radu u području za koje se odabire
c) da nije kažnjavan za kaznena djela iz područja imovinsko--pravnih odnosa.
(2) Vanjski stručnjak iz područja financija i računovodstva i stručnjak iz područja državnih potpora mora udovoljavati najmanje sljedećim uvjetima:
a) najmanje razina 7.1.sv HKO-a (VSS) ili završen stupanj obrazovanja koji odgovara završenom diplomskom sveučilišnom studiju ili specijalističkom diplomskom stručnom studiju
b) imati najmanje pet godina iskustva u radu na području financija, računovodstva ili državnih potpora
c) da nije kažnjavan za kaznena djela iz područja imovinsko-pravnih odnosa.
(3) Uvjeti stručnosti i iskustva iz točaka a) i b) stavka 1. i 2. ovog članka dokazuju se svjedodžbama o ostvarenom stupnju obrazovanja i životopisima, a uvjet iz stavka 1. točke c) i stavka 2. točke c) ovog članka dokazom o nekažnjavanju odnosno pravomoćnom sudskom odlukom (uvjerenje o podacima iz kaznene evidencije).
Izbor vanjskih stručnjaka
Članak 14.
(1) Stručnjaci za rad na vrednovanju Prijava određuju se sukladno njihovoj ekspertizi odnosno znanstvenom, tehnologijskom i industrijskom području Prijave projekta.
(2) Vanjski stručnjak ne smije biti u sukobu interesa u vezi s istraživačko-razvojnim projektom u postupku odobrenja potpore niti poslovno povezan s poduzećem čiji projekt vrednuje, odnosno ne smije biti rodbinski ili poslovno povezan s voditeljem ili suradnikom na tom projektu.
(3) Za pojedini projekt moguće je imenovati više vanjskih stručnjaka u vrednovanju Prijava i praćenju realizacije projekata zbog složenosti projekta, primjerice u područjima financija, računovodstva, državnih potpora ili ako projekt obuhvaća više različitih znanstvenih, tehnologijskih ili industrijskih područja.
(4) Izabrani vanjski stručnjak s Provedbenim tijelom sklapa ugovor, kojim se ugovara provjera materijalnih uvjeta Prijave i Godišnjih izvješća o izvršenju projektnih aktivnosti, ostvarenim troškovima i korištenju potpora projekta za cijelo razdoblje njegove realizacije.
(5) Izjavu o nepostojanju sukoba interesa izabrani vanjski stručnjak potpisuje prilikom dodjele pojedinog projekta na vrednovanje.
(6) U svrhu utvrđivanja postojanja umjetnog dijeljenja projekata na podprojekte, provedbeno tijelo može vanjskom stručnjaku dati na uvid i projektnu dokumentaciju drugih projekata istog prijavitelja.
Upute za rad i naknade vanjskih stručnjaka
Članak 15.
(1) Iznos naknade za vanjske stručnjake u vrednovanju zaprimljenih Prijava i obradi zaprimljenih godišnjih izvješća određuje se dokumentacijom u postupku odabira vanjskih stručnjaka, a temeljem odluke Provedbenog tijela.
(2) Vanjskom stručnjaku se naknada isplaćuje nakon završetka provjere prijave projekta te nakon obrade svakog godišnjeg izvješća za predmetni projekt.
(3) Davatelj potpore ili provedbeno tijelo daje službene upute vanjskim stručnjacima, kojom se detaljnije određuje postupak vrednovanja iz članka 10. ovog Pravilnika, način postupanja u slučajevima uključivanja više vanjskih stručnjaka na istom projektu, te način pribavljanja dodatne dokumentacije.
Način utvrđivanja prihvatljivih troškova projekta
Članak 16.
(1) Korisnik troškove iz stavka 2. ovog članka okvirno utvrđuje u Prijavi, a stvarno prijavljuje i dokazuje u okviru dostave Godišnjih izvješća o izvršenju projektnih aktivnosti, ostvarenim troškovima i korištenju potpore te po zahtjevu davatelja potpore ili provedbenog tijela.
(2) Dodatni režijski troškovi i ostali izdaci poslovanja, uključujući troškove materijala, potrošne robe i sličnih proizvoda, nastali izravno kao posljedica projekta, mogu se izračunati na slijedeće načine:
a) na temelju pojednostavnjenog pristupa troškovima u obliku fiksne stope od najviše 20 %, koja se primjenjuje na ukupne prihvatljive troškove projekta istraživanja i razvoja iz članka 10., stavka 1., točke od 1. do 3. Zakona u kategoriji istraživanja u kojoj oni nastaju ili
b) izračunom fiksne stope dodatnih režijskih troškova kao što su npr. troškovi najma prostora, režijski troškovi koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, odvoz otpada i telekomunikacije, u iznosu od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja u kategoriji istraživanja u kojoj oni nastaju dok se ostali izdaci poslovanja izračunavaju prema stvarnom trošku.
(3) Prihvatljivi troškovi projekta nastali nakon podnošenja prijave, u razdoblju realizacije projekta utvrđuju se:
a) iz platnih lista trošak se izračunava kao jedinični trošak, pri čemu se za izračun jediničnog troška koristi bruto 2 plaća, koja uključuje bruto 1 plaću i obvezne doprinose na plaću, a ne uključuje naknade i dodatke na plaću kao što su putni trošak, jubilarna nagrada, stimulacija, dar za djecu, regres, božićnica, uskrsnica, naknada za prijevoz, te bolovanje na teret HZZO
- pri pripremi prijave za dodjelu državne potpore za istraživačko-razvojni projekt odnosno proračuna projekta, prijavitelj mora uzeti u obzir projicirane stvarne sate koje će djelatnici utrošiti na provedbu projektnih aktivnosti, pri čemu ukupan broj sati prijavljen po osobi za određeni mjesec ne smije premašiti broj sati upotrijebljen za izračun te satnice
- troškovi osoblja zaposlenog kod prijavitelja koji će raditi na provedbi aktivnosti projekta izračunavaju se dijeljenjem posljednjeg dokumentiranog mjesečnog bruto 2 iznosa troškova, dokazanog platnom listom za mjesec koji prethodi podnošenju prijave, za pojedinog zaposlenika s prosječnim mjesečnim radnim vremenom toga zaposlenika prema ugovoru o radu ili istovrijednom dokumentu
- izračun se vrši na temelju standardne veličine jediničnog troška pri čemu se kao prosječni broj sati tj. djelitelj, na temelju uobičajenih računovodstvenih praksi, uzima prosjek Fonda sati za godinu za koju je dostavljena platna lista, izuzev sati koji se odnose na državne blagdane i minimalnu zakonsku obvezu za godišnji odmor
- za novozaposlene djelatnike kod prijavitelja za koje se ne može minimalno jednom platnom listom za mjesec koji prethodi podnošenju prijave dokazati stvarni trošak plaće, troškovi plaća izračunavaju se na temelju bruto 2 iznosa troškova plaća drugog zaposlenog osoblja raspoređenog na isto ili slično radno mjesto, za koje se može minimalno jednom platnom listom za mjesec koji prethodi podnošenju prijave dokazati stvarni trošak plaće, a u slučaju kada kod prijavitelja niti jedna od zaposlenih osoba nije raspoređena na isto ili na radno mjesto slično onom novozaposlene osobe, trošak plaće određuje se odlukom o visini plaće
- iznos jediničnog troška ne može se mijenjati za pojedinog djelatnika tijekom provedbe projekta.
b) za troškove amortizacije instrumenata i opreme koji se koriste kao osnovna sredstva u projektu potrebno je dostaviti računovodstvenu dokumentaciju koja uključuje postojeće instrumente i opremu s izvodom iz bilance ne starijim od 30 dana od iskazanog troška te nove instrumente i opremu prema nabavnoj vrijednosti, u skladu s internim dokumentima korisnika potpore i analitičkim karticama osnovnih sredstava, s pojedinačnom vrijednošću ne manjom od 5.000,00 EUR, u opsegu i razdoblju u kojem se ta oprema koristi za projekt, pri čemu se navedena dugotrajna materijalna imovina uzima u obzir samo ako je izravno korištena za projekt, a troškovi amortizacije izračunavaju se prema metodologiji propisanoj u propisima koji reguliraju porez na dobit odnosno u skladu s relevantnim nacionalnim računovodstvenim pravilima i računovodstvenom politikom korisnika.
c) iz računa s pripadajućim izvodima plaćanja i ugovora za:
– troškove istraživanja koje se provodi na temelju ugovora, znanja i patenata koji se pribavljaju ili su licencijom ustupljeni na korištenje od drugih strana po tržišnim uvjetima
– troškove savjetodavnih i sličnih usluga kao što su prijenos znanja ili tehnologije, zaštita i iskorištavanje nematerijalne imovine, korištenje banaka podataka, knjižnica, usluga laboratorija koje su potrebne i upotrebljavaju se isključivo za projekt, u koje nisu uključeni troškovi održavanja patenta i drugih prava industrijskog vlasništva
– tehničkih usluga različitog tipa za potrebe projekta kao što su CNC obrade, 3D printanja, izrade topografije poluvodiča, usluge kemijske obrade materijala, kemijske i tehnološke analize, razvoja kontrolnih programa za industrijski standardne PLC ili mikrokontrolere, razvoj određenih softverskih modula i slično
d) iz računa s pripadajućim izvodima plaćanja za troškove ostalih izdataka poslovanja kao što su troškovi materijala, potrošne robe i sličnih proizvoda, a nastali su kao posljedica rada na projektu
e) iz računa s pripadajućim izvodima plaćanja i drugih dokaza za izradu studije izvedivosti, uz prilaganje izrađene studije izvedivosti i
f) iz ostalih relevantnih dokaza da je trošak nastao i isplaćen.
VI. POSTUPAK DODJELE POTPORE
Izdavanje Potvrde o statusu korisnika potpore
Članak 17.
(1) Davatelj potpore u slučaju pozitivnog ishoda provedenog postupka utvrđivanja formalnih i materijalnih uvjeta prijave za dodjelu potpore prijavitelju izdaje Potvrdu o statusu korisnika potpore (u daljnjem tekstu: Potvrda), kojom se potvrđuje da podnositelj Prijave ispunjava sve uvjete propisane Zakonom i ovim Pravilnikom.
(2) Po izdavanju Potvrde, stečeni status korisnika potpore upisuje se u Evidenciju korisnika državne potpore za istraživačko-razvojne projekte.
(3) Davatelj potpore u slučaju negativnog ishoda provedenog postupka utvrđivanja prihvatljivosti Prijave prijavitelju izdaje Obavijest o neprihvaćanju prijave s navedenim razlozima odbijanja zahtjeva za dodjelu potpore.
(4) U slučaju negativnog ishoda, prijavitelj može ponovo predati novu prilagođenu Prijavu, uvažavajući obrazloženja iz Obavijesti o neprihvaćanju Prijave.
Sadržaj Potvrde
Članak 18.
Potvrda sadrži sljedeće podatke:
a) naziv poduzetnika
b) veličinu poduzetnika
c) naziv projekta
d) vrstu potpore (istraživanje i razvoj ili studija izvedivosti) i instrument potpore;
e) kategoriju/e istraživanja i razvoja na koju se projekt odnosi, ako je primjenjivo
f) maksimalni intenzitet potpore i najviši mogući iznos potpore
g) početak korištenja potpore (datum početka istraživačko-razvojnog projekta/studije izvedivosti)
h) izjavu davatelja potpore da podnositelj Prijave ispunjava uvjete iz Zakona i dobiva status korisnika potpore
i) projekciju iznosa potpore za razdoblje trajanja projekta
j) obveze korisnika potpore.
Korištenje državne potpore
Članak 19.
(1) Korisnici mogu koristiti potporu nakon izdavanja Potvrde.
(2) Potpora se koristi na temelju ostvarenih prihvatljivih troškova u razdoblju realizacije projekta, od trenutka podnošenja prijave, koje korisnik prijavljuje u Godišnjem izvješću o izvršenju projektnih aktivnosti, ostvarenim prihvatljivim troškovima i korištenju potpore.
(3) Iznos državne potpore ograničen je maksimalnim intenzitetom potpore propisanim člankom 11. Zakona, te maksimalnim iznosima potpore propisanim člankom 12. Zakona.
(4) U slučaju kada korisnik potpore stekne status korisnika potpore u jednom poreznom razdoblju, a realizacija projekta je pokrenuta u prethodnom poreznom razdoblju, status utvrđen potvrdom iz članka 17. ovog Pravilnika odnosi se i na prethodna razdoblja.
(5) Ako je korisnik potpore tijekom realizacije projekta bio poduzetnik u teškoćama, troškovi nastali u razdoblju dok je bio u teškoćama, ne smatraju se prihvatljivima.
Izračun dodatnog umanjenja porezne osnovice
Članak 20.
(1) Iznos dodatnog umanjenja porezne osnovice (IUPO) izračunava se putem formule: IUPO = T x UPO pri čemu T predstavlja ukupni iznos prihvatljivih troškova istraživačko-razvojnog projekta ili studije izvedivosti, a UPO postotak umanjenja porezne osnovice sukladno članku 13., stavku 1. Zakona.
(2) Kada se odobreni istraživačko-razvojni projekt sastoji od više kategorija istraživanja i razvoja, potrebno je izračunati IUPO za svaku odgovarajuću kategoriju, primjenjujući postotke navedene u članku 13., stavku 1. Zakona. Tada IUPO čini zbroj svih uključenih IUPO po kategorijama istraživanja i razvoja.
(3) Dobiveni iznos IUPO korisnik upisuje u obrazac prijave poreza na dobit, odnosno poreza na dohodak.
Izračun iznosa državne potpore
Članak 21.
(1) Iznos državne potpore (DP) izračunava se putem formule: DP = IUPO x S.
IUPO se izračunava na način propisan prethodnim člankom, a S označava odgovarajuću stopu poreza na dobit, odnosno prosječnu odgovarajuću stopu poreza na dohodak.
(2) Prosječna odgovarajuća stopa poreza na dohodak izračunava se na način da se izračuna aritmetička sredina važećih stopa poreza na dohodak i koristi se u slučaju kad porezni obveznik plaća porez na dohodak po dvije stope. U slučaju kada porezni obveznik plaća porez na dohodak po jednoj stopi, za izračun državne potpore uzima se ta stopa.
(3) Prilikom utvrđivanja visine državne potpore, maksimalni iznosi potpore moraju poštivati propisane maksimalne intenzitete potpore i maksimalne pragove potpore propisane člancima 11. i 12. Zakona.
(4) Korištenje potpore može se iskoristiti do maksimalnih iznosa potpore utvrđenih za pojedinu kategoriju istraživanja.
VII. POSTUPAK IZVJEŠTAVANJA O REALIZACIJI PROJEKTNIH AKTIVNOSTI, TROŠKOVA PROJEKTA I KORIŠTENJA POTPORE
Sadržaj Godišnjeg izvješća o izvršenju projektnih aktivnosti, ostvarenim troškovima i korištenju potpore
Članak 22.
(1) Godišnje izvješće o izvršenju projektnih aktivnosti, ostvarenim troškovima i korištenju potpore (u daljnjem tekstu: Godišnje izvješće) korisnik potpore podnosi provedbenom tijelu i sadrži sljedeće:
a) proračun projekta i pisani izvještaj s opisom realizacije u odnosu na prijavljeni plan i obrazloženje eventualnih odstupanja, sastavljen na obrascu koji čini sastavni dio ovog Pravilnika (Obrazac 3)
b) presliku prijave poreza na dobit, odnosno poreza na dohodak
c) izjavu o radu koju potpisuje osoba ovlaštena za zastupanje/čelnik prijavitelja i u kojoj se navodi broj odrađenih radnih sati projektnog tima/osoba u izvještajnom razdoblju
d) analitičke kartice osnovnih sredstava za instrumente i opremu koja se koristi u odobrenom projektu, iz kojih je vidljiva stopa izračuna amortizacije te ostala dokumentacija sukladno članku 16., stavku 2., točki 2., u slučaju kada je to primjenjivo
e) dokument iz kojeg je vidljiv način izračuna troškova amortizacije instrumenata i opreme, u slučaju iz prethodne točke
f) dokumentaciju kojom se dokazuje učinkovita suradnja iz članka 11., stavka 2., točke 2 a) Zakona, u slučaju kada je to primjenjivo
g) dokumentaciju kojom se dokazuje objava rezultata projekta, u slučaju kada je to primjenjivo
h) dokumentaciju iz koje je vidljiv udio realiziranih troškova istraživanja koje se provodi na temelju ugovora, znanja i patenata koji se pribavljaju ili su licencijom ustupljeni od drugih strana po tržišnim uvjetima kao što je ugovor, račun i slično, ili troškova savjetodavnih i sličnih usluga pribavljenih isključivo za projekt, koji su ugovoreni sa organizacijama za istraživanje i širenja znanja, u slučaju kada je to primjenjivo
i) dokaze o korištenju odnosno dodjeli prava na državnu potporu i potpori male vrijednosti na temelju drugih pravnih osnova koja se odnose na iste prihvatljive troškove, neovisno ako se oni djelomično ili potpuno preklapaju u slučaju kada je to primjenjivo
j) dokaze o korištenju odnosno financiranju kojim centralno upravljaju institucije, agencije, zajednička poduzeća ili druga tijela Unije koja nisu pod izravnom ili neizravnom kontrolom države članice, ako se financiranje kombinira s državnom potporom odobrenom sukladno ovom Zakonu
k) ostale dokaze ako je potrebno.
(2) Korisnik podnosi provedbenom tijelu, u Godišnjem izvješću, dokumentaciju iz točaka a., b. i k. stavka 1. ovog članka, te prilaže gotovu studiju izvedivosti, pri čemu je, kada korisnik izrađuje studiju izvedivosti samostalno, dužan dostaviti dokaz o trošku izrade studije izvedivosti kao što su izjava o radu koju potpisuje ovlaštena osoba za zastupanje/čelnik prijavitelja i u kojoj se navodi broj odrađenih radnih sati projektnog tima/osoba u izvještajnom razdoblju osoblja uključenog u izradu studije, dokaz o realiziranim troškovima vezanim za provjeru patentnih baza, evaluaciju i analizu i slično, a u slučaju kada je izrada studije izvedivosti u cijelosti ili djelomično naručena od vanjskog izvođača, potrebno je dostaviti i račun s pripadajućim izvodima plaćanja za izradu studije izvedivosti.
(3) Korisnik je dužan podnositi Godišnja izvješća tijekom cijelog razdoblja realizacije odobrenog projekta, odnosno do iskorištenja državne potpore.
(4) Godišnje izvješće se podnosi po završetku svake financijske godine unutar razdoblja realizacije projekta, a najkasnije do 31. siječnja tekuće godine za prethodnu godinu.
(5) Iznimno od stavka 4. ovoga članka, u slučaju kada obrada prijave traje duže od propisanog roka, korisnik može podnijeti godišnje izvješće u roku od 30 dana od dana zaprimanja Potvrde o statusu korisnika potpore.
(6) Godišnja izvješća podnose se do iskorištenja odobrene potpore.
(7) U slučaju nepodnošenja Godišnjeg izvješća ili podnošenja Godišnjeg izvješća nakon propisanog roka zbog neopravdanog razloga, korisnik gubi status korisnika potpore za taj projekt.
Obrada Godišnjeg izvješća i izdavanje Odobrenja za korištenje potpore za prethodno razdoblje
Članak 23.
(1) Po zaprimljenom Godišnjem izvješću, provedbeno tijelo provodi postupak utvrđivanja realizacije materijalnih uvjeta uz angažman vanjskih stručnjaka.
(2) Provedbeno tijelo obavještava davatelja potpore o rezultatima postupka utvrđivanja realizacije materijalnih uvjeta prijave za dodjelu potpore.
(3) Nakon obrade Godišnjeg izvješća, davatelj potpore izdaje korisniku potpore Odobrenje za korištenje potpore za prethodno razdoblje, kojim se odobrava utvrđeni iznos umanjenja porezne osnovice i iznos državne potpore koju korisnik može koristiti s obzirom na realizaciju projekta u tom izvještajnom razdoblju ili Obavijest o neizdavanju Odobrenja za korištenje potpore za prethodno razdoblje .
(4) Korisnik je dužan po zaprimanju Odobrenja za korištenje potpore ili Obavijesti o neizdavanju Odobrenja za korištenje potpore za prethodno razdoblje dostaviti prijavu poreza na dobit odnosno poreza na dohodak, sukladno poreznim propisima, te o tome povratno obavijestiti provedbeno tijelo i davatelja potpore.
(5) Odobrenje za korištenje potpore za prethodno razdoblje sadrži sljedeće podatke:
a) naziv prijavitelja
b) veličinu poduzetnika
c) naziv projekta
d) vrstu potpore (istraživanje i razvoj ili studija izvedivosti) i instrument potpore
e) kategoriju/e istraživanja i razvoja na koju se projekt odnosi, ako je primjenjivo
f) maksimalni intenzitet potpore i najviši mogući iznos potpore
g) početak korištenja potpore (datum početka istraživačko-razvojnog projekta/studije izvedivosti)
h) obveze korisnika potpore
i) osnovu odobrenja za prethodno razdoblje (obrađeno Godišnje izvješće)
j) uputu za daljnje korištenje s obrazloženjem u slučaju iz stavka 3. ovog članka
k) iznos umanjenja porezne osnovice i iznos državne potpore za to razdoblje
l) razdoblje za koje se odnosi odobrenje.
Opravdano odstupanje od projekta
Članak 24.
(1) Korisnici potpore mogu odstupati od dinamike i strukture troškova unutar pojedine vrste troška koja je prijavljena unutar iste kategorije istraživanja i razvoja na temelju koje je odobren status korisnika potpore.
(2) Korisnici potpore mogu odstupati odnosno mijenjati dinamiku i strukturu troškova između različitih vrsta troškova koji su prijavljeni unutar iste kategorije istraživanja i razvoja na temelju koje je odobren status korisnika potpore.
(3) Odstupanja u dinamici i strukturi troškova se moraju jasno obrazložiti u obrascu Godišnjeg izvješća .
(4) Odstupanja ne mogu rezultirati povećanjem maksimalnog intenziteta potpore i najvišeg mogućeg iznosa potpore prema kategoriji istraživanja navedene u Potvrdi.
(5) Prihvatljivost odstupanja se određuje sukladno članku 23. Pravilnika.
Produljenje projekta
Članak 25.
(1) Korisnik potpore može zatražiti produljenje trajanja projekta bez izmjene ostalih uvjeta projekta.
(2) Produljenje trajanja projekta ne može biti dulje od razdoblja propisanog u članku 9. Zakona.
(3) Zahtjev za produljenje podnosi se davatelju potpore i provedbenom tijelu najkasnije 60 dana prije isteka razdoblja provedbe projekta.
(4) O zahtjevu za produljenje odlučuje se na temelju evaluacije vanjskog stručnjaka o čemu provedbeno tijelo obavještava davatelja potpore, a davatelj potpore o tome izdaje obavijest korisniku potpore.
VIII. PRAĆENJE UČINAKA DODIJELJENE POTPORE
Nadzor korištenja potpora
Članak 26.
(1) Davatelj potpore, u suradnji s provedbenim tijelom i/ili Poreznom upravom po potrebi, može izvršiti nadzor nad korištenjem potpora.
(2) Korisnika potpore provedbeno tijelo obavještava o namjeri izvršenja nadzora najmanje pet radnih dana koja prethode planiranom nadzoru.
Utvrđivanje nepravilnosti i nezakonitosti
Članak 27.
(1) Korisnik potpore dužan je tijekom nadzora davatelju potpore i provedbenom tijelu davati potrebne podatke, predočiti evidencije, poslovne knjige i ostalu poslovnu dokumentaciju i isprave vezane uz projekt za koji se vrši nadzor.
(2) O obavljenom nadzoru provedbeno tijelo sastavlja zapisnik i prijedlog upute za daljnje postupanje u roku koji odredi davatelj potpore nakon čega ga davatelj potpore odobrava.
(3) Davatelj potpore dostavlja, putem provedbenog tijela, jedan primjerak zapisnika korisniku potpore.
(4) U slučaju utvrđenih nepravilnosti ili nezakonitosti, davatelj potpore donosi i pisanim ili elektronskim putem dostavlja uputu korisniku potpore za daljnje postupanje te se dostava upute korisniku potpore smatra pozivom na postupanje po uputi u zadanom roku.
(5) Ako se u ponovljenom nadzoru utvrdi da i nakon poziva na ispravljanje nepravilnosti u određenom roku one nisu otklonjene, a bitno utječu na pravo korištenja potpore, provedbeno tijelo po nalogu davatelja potpore, korisnika potpore obavještava o potrebi povrata potpore s navođenjem razloga za povrat.
(6) Kada davatelj potpore ili provedbeno tijelo utvrdi da se sredstva potpore koriste suprotno odredbama Zakona ili kada povrat naloži Europska komisija, korisniku potpore davatelj potpore pisanim putem dostavlja poziv da izvrši povrat cjelokupnog iznosa dodijeljene potpore uvećanog za iznos osnovne referentne stope koja se određuje i objavljuje na temelju pravila o državnim potporama, uvećane za 100 baznih bodova s kamatom, od datuma dodjele do datuma povrata na način propisan pravilima pravnog akta na temelju kojeg je državna potpora dodijeljena korisniku.
IX. SADRŽAJ EVIDENCIJE KORISNIKA DRŽAVNE POTPORE
Evidencija korisnika državne potpore za istraživačko-razvojne projekte
Članak 28.
(1) O prijavama projekata za korištenje državne potpore za istraživačko-razvojne projekte i korisnicima državne potpore, davatelj potpore vodi Evidenciju korisnika državne potpore za istraživačko-razvojne projekte (u daljnjem tekstu: Evidencija) u koju upisuje podatke o prijavljenim projektima, podatke o korisnicima državne potpore i o projektima koji su ostvarili pravo na državnu potporu.
(2) U Evidenciju se upisuju sljedeći podaci:
a) klasifikacijska oznaka predmeta
b) datum prijave projekta
c) naziv prijavitelja projekta
d) pravni oblik poduzetnika
e) veličina poduzetnika
f) naziv prijavljenog projekta
g) tip projekta (istraživanje i razvoj ili studija izvedivosti)
h) kategorije istraživanja i razvoja označene u prijavi za koju je zatražena potpora (temeljno istraživanje, industrijsko istraživanje, eksperimentalni razvoj
i) vrijednost prijavljenog projekta (po kategorijama i ukupno)
j) lokacija projekta (NUTS III i NUTS II)
k) troškove prema vrsti prihvatljivih troškova i njihovom iznosu
l) tržišno područje primjene (sektor prema NKD, oznaci Odjeljka)
m) učinkovita suradnja
n) objava rezultata
o) vrijednost ostvarene potpore
p) status projekta (zaprimljena Prijava, u administrativnoj obradi, u postupku vrednovanja, izdana Potvrda o statusu korisnika potpore, dostavljeno godišnje izvješće, godišnje izvješće u obradi, izdano Odobrenje za korištenje potpora sa oznakom razdoblja za koje je odobrenje izdano, izdana Odluka o gubitku statusa korisnika potpore, izvršen povrat potpore)
r) vrednovanjem utvrđena kategorija ili kategorije istraživanja i razvoja temeljem kojih se ostvaruje pravo na potporu
s) popis datuma provedenih kontrola i rezultata kontrole.
(3) Provedbeno tijelo ovlašteno je za upis u Evidenciju odgovarajućih podataka iz svoje nadležnosti navedenih u članku 3. stavku 2. ovog Pravilnika, te je dužno na zahtjev davatelja potpore dostaviti mu odgovarajuće podatke.
(4) Evidenciju iz ovog članka te prateću dokumentaciju potrebno je čuvati 10 godina od datuma dodjele posljednje potpore temeljem Zakona.
(5) Evidencija provedenih kontrola čuva se najmanje 10 godina od datuma zadnje provedene kontrole.
Pokazatelji učinka mjere državne potpore
Članak 29.
(1) Učinak mjere državne potpore za istraživačko-razvojne projekte prati se sukladno sljedećim pokazateljima:
a) povećanje ulaganja u aktivnosti istraživanja i razvoja malih, srednjih i velikih poduzetnika
b) povećanje broja korisnika potpore
c) povećanje broja provedenih istraživačko-razvojnih projekata u okviru mjere državne potpore za istraživačko-razvojne projekte
d) povećanje broja istraživača kod korisnika državne potpore za istraživačko-razvojne projekte
e) povećanje broja projekata koji se provode u suradnji malih, srednjih i velikih poduzetnika i organizacija za istraživanje i širenje znanja u okviru mjere državne potpore za istraživačko-razvojne projekte; a posebno povećanje broja projekata učinkovite suradnje i povećanje broja projekata naručenih vanjskih usluga od organizacija za istraživanje i širenje znanja
f) povećanje broja patenata, odnosno drugih prava intelektualnog vlasništva proizašlih iz projekata koji su ostvarili državnu potporu za istraživačko-razvojne projekte
g) povećanje broja objava rezultata istraživačko-razvojnih projekata u okviru mjere državne potpore za istraživačko-razvojne projekte.
(2) Polazna vrijednost učinka mjere državne potpore je za sve pokazatelje nula, osim u pogledu broja korisnika potpore, kod kojeg je polazna vrijednost ukupan broj provedenih istraživačko-razvojnih projekata ove vrste potpore temeljem Pravilnika o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte (NN 9/2019).
X. NAČIN INFORMIRANJA U VEZI VIDLJIVOSTI I DOSTUPNOSTI POTPORE
Dostupnost informacija o provedbi Zakona i potporama
Članak 30.
(1) Zakon o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte i Pravilnik o državnoj potpori za istraživačko razvojne projekte, njihove izmjene ili dopune objavljuju se na mrežnim stranicama davatelja potpore i provedbenog tijela.
(2) Davatelj potpore i provedbeno tijelo po potrebi će na svojim mrežnim stranicama objaviti dodatne upute za prijavitelje, kojima se pobliže određuju tehnički detalji vezani uz podnošenje prijava i vrednovanje projektnih prijedloga.
(3) Davatelj potpore će na svojim mrežnim stranicama periodično objavljivati informacije o korisnicima potpora i visini dodijeljene potpore.
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 31.
(1) Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte „Narodne novine“ broj 9/19.
(2) Postupci pokrenuti temeljem Pravilnika o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte „Narodne novine“ broj 9/19, dovršit će se sukladno odredbama toga Pravilnika.
Članak 32.
Ovaj Pravilnik objavit će se u „Narodnim novinama“ i stupa na snagu dan nakon objave.
OBRAZAC 1 – PRIJAVA ZA KORIŠTENJE DRŽAVNE POTPORE ZA ISTRAŽUIVAČKO-RAZVOJNI PROJEKT
Molimo vidjeti pod „Ostali dokumenti“.
OBRAZAC 2 – SKUPNA IZJAVA
Molimo vidjeti pod „Ostali dokumenti“.
OBRAZAC 2A - IZJAVA PRIJAVITELJA O ISTINITOSTI PODATAKA, IZBJEGAVANJU DVOSTRUKOG FINANCIRANJA I USKLAĐENOSTI S ZAKONOM O DRŽAVNOJ POTPORI ZA ISTRAŽIVAČKO-RAZVOJNE PROJEKTE, A U SVRHU SUDJELOVANJA U POSTUPKU DODJELE DRŽAVNE POTPORE
Molimo vidjeti pod „Ostali dokumenti“.
OBRAZAC 2B - IZJAVA O KORIŠTENIM DRŽAVNIM POTPORAMA I POTPORAMA MALE VRIJEDNOSTI ZA PRIJAVITELJA I POJEDINAČNO ZA SVAKO POVEZANO PODUZEĆE KOJE SE SMATRA „JEDNIM PODUZETNIKOM”
Molimo vidjeti pod „Ostali dokumenti“.
OBRAZAC 3 - GODIŠNJE IZVJEŠĆE O IZVRŠENJU PROJEKTNIH AKTIVNOSTI, OSTVARENIM TROŠKOVIMA I KORIŠTENJU POTPORE
Molimo vidjeti pod „Ostali dokumenti“.
Obrazloženje za skraćeni postupak e-Savjetovanja
Molimo vidjeti pod „Ostali dokumenti“.