Obrazac zakonodavnih aktivnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture van Plana zakonodavnih aktivnosti za 2025. godinu
Obrazac zakonodavnih aktivnosti
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Zakon o naplati cestarine
III. tromjesječje 2025. godine
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Novi Zakon o naplati cestarine, uz uređivanje pitanja koja do sada nisu bila normirana zakonom, preuzet će i sve odredbe Zakona o cestama koje reguliraju navedeno područje, uz dodatno usklađivanje s Direktivom 2022/362.
Republika Hrvatska kao država članica EU obvezna je nacionalni propis koji uređuje područje naknada koje se naplaćuju za korištenje određenih infrastruktura za vozila uskladiti s Direktivom 2022/362 do 25. ožujka 2024. godine.
Novi elektronički sustav naplate cestarine bit će u funkciji najranije u zadnjem kvartalu 2026. godine.
Predloženim Zakonom o naplati cestarine uređuje se naplata cestarine kao skup aktivnosti za ispunjavanje obveze plaćanja cestarine i nadzor nad plaćanjem iste, što uključuje sljedeća temeljna pitanja:
-uvođenje i ukidanje naplate cestarine
-obveznici plaćanja cestarine
-cestarina kao naknada za korištenje autoceste na temelju duljine korištene naplatne dionice
-postupak određivanja autocesta i cestovnih objekata za korištenje kojih se može uvesti naplata cestarine
-naplatne skupine u koje se vozila razvrstavaju za potrebe naplate cestarine
-obveza uspostave novog sustava elektroničke naplate cestarine na svim autocestama u Republici Hrvatskoj i propisivanje obvezne tehnologije
-sustav elektroničke naplate cestarine u Republici Hrvatskoj
-pretpostavke stjecanja prava na upotrebu autoceste
-naplata za bespravnu upotrebu autoceste
-pružanje usluge europske elektroničke naplate cestarine
-interoperabilnost naplate cestarine u slobodnom prometnom toku
-obrada podataka i razmjena informacija o neplaćanju cestarine
-odredbe o cestarini za vozila posebnih skupina korisnika
-nadzor naplate cestarine
-inspekcijski nadzor naplate cestarine
-prekršajna odgovornost za kršenje propisanih obveza.
Novim Zakonom o naplati cestarine postići će se usklađivanje nacionalnog zakonodavstva s Direktivom 2022/362 i stvoriti pravni okvir za uvođenje novog elektroničkog sustava naplate cestarine u Republici Hrvatskoj.
Promjena koja se postiže je novi elektronički sustav naplate cestarine u Republici Hrvatskoj, temeljen na slobodnom prometnom toku, s mikrovalnom tehnologijom na frekvenciji 5,8 GHz i tehnologijom automatskog prepoznavanja registarskih pločica.
Zakonom će se isključiti mogućnost da se korištenje autoceste plati u gotovini, što će posljedično smanjiti operativne troškove naplate cestarine.
Sva teretna vozila i motocikli imat će obvezu korištenja uređaja u vozilu za plaćanje cestarine.
Laka vozila do 3,5 t nosivosti imat će mogućnost odabrati između korištenja uređaja u vozilu za elektroničku naplatu cestarine i prijave u sustav naplate cestarine za automatske prepoznavanje registarskih pločica.
Koncesionari će, u slučaju uvođenja elektroničke naplate cestarine ili znatne promjene postojećeg sustava elektroničke naplate cestarine, imati obvezu implementacije sustava u skladu s ovim Zakonom.
2.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
2.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: potpredsjednik Vlade i ministar, Oleg Butković
Datum: 07. travnja 2025. godine
KLASA:
URBROJ:
Uputa:
1.Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
2.Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
3.Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
4.Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
5.Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom "(EU)"
6.Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom "(RM)"
7.Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Obrazac zakonodavnih aktivnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture van Plana zakonodavnih aktivnosti za 2025. godinu
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Obrazac zakonodavnih aktivnosti
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
2.1.
Zakon o naplati cestarine
III. tromjesječje 2025. godine
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Novi Zakon o naplati cestarine, uz uređivanje pitanja koja do sada nisu bila normirana zakonom, preuzet će i sve odredbe Zakona o cestama koje reguliraju navedeno područje, uz dodatno usklađivanje s Direktivom 2022/362.
Republika Hrvatska kao država članica EU obvezna je nacionalni propis koji uređuje područje naknada koje se naplaćuju za korištenje određenih infrastruktura za vozila uskladiti s Direktivom 2022/362 do 25. ožujka 2024. godine.
Novi elektronički sustav naplate cestarine bit će u funkciji najranije u zadnjem kvartalu 2026. godine.
Predloženim Zakonom o naplati cestarine uređuje se naplata cestarine kao skup aktivnosti za ispunjavanje obveze plaćanja cestarine i nadzor nad plaćanjem iste, što uključuje sljedeća temeljna pitanja:
- uvođenje i ukidanje naplate cestarine
- obveznici plaćanja cestarine
- cestarina kao naknada za korištenje autoceste na temelju duljine korištene naplatne dionice
- postupak određivanja autocesta i cestovnih objekata za korištenje kojih se može uvesti naplata cestarine
- naplatne skupine u koje se vozila razvrstavaju za potrebe naplate cestarine
- obveza uspostave novog sustava elektroničke naplate cestarine na svim autocestama u Republici Hrvatskoj i propisivanje obvezne tehnologije
- sustav elektroničke naplate cestarine u Republici Hrvatskoj
- pretpostavke stjecanja prava na upotrebu autoceste
- naplata za bespravnu upotrebu autoceste
- pružanje usluge europske elektroničke naplate cestarine
- interoperabilnost naplate cestarine u slobodnom prometnom toku
- obrada podataka i razmjena informacija o neplaćanju cestarine
- odredbe o cestarini za vozila posebnih skupina korisnika
- nadzor naplate cestarine
- inspekcijski nadzor naplate cestarine
- prekršajna odgovornost za kršenje propisanih obveza.
Novim Zakonom o naplati cestarine postići će se usklađivanje nacionalnog zakonodavstva s Direktivom 2022/362 i stvoriti pravni okvir za uvođenje novog elektroničkog sustava naplate cestarine u Republici Hrvatskoj.
Promjena koja se postiže je novi elektronički sustav naplate cestarine u Republici Hrvatskoj, temeljen na slobodnom prometnom toku, s mikrovalnom tehnologijom na frekvenciji 5,8 GHz i tehnologijom automatskog prepoznavanja registarskih pločica.
Zakonom će se isključiti mogućnost da se korištenje autoceste plati u gotovini, što će posljedično smanjiti operativne troškove naplate cestarine.
Sva teretna vozila i motocikli imat će obvezu korištenja uređaja u vozilu za plaćanje cestarine.
Laka vozila do 3,5 t nosivosti imat će mogućnost odabrati između korištenja uređaja u vozilu za elektroničku naplatu cestarine i prijave u sustav naplate cestarine za automatske prepoznavanje registarskih pločica.
Koncesionari će, u slučaju uvođenja elektroničke naplate cestarine ili znatne promjene postojećeg sustava elektroničke naplate cestarine, imati obvezu implementacije sustava u skladu s ovim Zakonom.
2.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
2.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
3.1.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.2.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
3.3.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: potpredsjednik Vlade i ministar, Oleg Butković
Datum: 07. travnja 2025. godine
KLASA:
URBROJ:
Uputa:
1. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
2. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
3. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
4. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
5. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "
6. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "
7. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE