Na temelju članka 13.a stavka 11. Zakona o audiovizualnim djelatnostima (»Narodne novine«, broj 61/18, 114/22 i 123/24) ministrica kulture i medija na prijedlog Hrvatskog audiovizualnog centra i uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za financije, donosi
PRAVILNIK O FINANCIJSKOM POTICAJU RAZVOJU I PROIZVODNJI HRVATSKIH AUDIOVIZUALNIH DJELA PRODUCENATA KOJI SE SMATRAJU NEOVISNIM PROIZVOĐAČIMA
Opće odredbe
Članak 1.
(1) Ovim Pravilnikom se uređuju uvjeti, kriteriji, popis prihvatljivih fiskalnih davanja i drugi uvjeti za ostvarivanje državne potpore u obliku financijskog poticaja razvoju i proizvodnji hrvatskih audiovizualnih djela producenata koji se smatraju neovisnim proizvođačima, provedba ostvarivanja potpore te obrazac prijave prihvatljivih fiskalnih davanja.
(2) Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.
Članak 2.
(1) Mjere financijskog poticaja iz ovoga Pravilnika predstavljaju državnu potporu sukladno propisima o državnim potporama Republike Hrvatske.
(2) Davatelj državne potpore temeljem odredbi ovog Pravilnika je Hrvatski audiovizualni centar (u daljnjem tekstu: Centar).
(3) Program državne potpore sukladno propisima o državnim potporama te odredbama ovoga Pravilnika donosi Centar uz prethodno mišljenje nadležnog tijela za financije.
(4) Mjere financijskog poticaja iz ovoga Pravilnika dodjeljuju se sukladno odredbama:
- Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištima u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL L 187, 26. 6. 2014.)
- Uredbe Komisije (EU) od 14. lipnja 2017., br. 2017/1084 o izmjeni uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i za potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih i operativnih programa potpore za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (SL L 156, 20. 6. 2017.)
- Uredbe Komisije (EU) 2020/972 od 2. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1407/2013 u pogledu njezina produljenja i o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u pogledu njezina produljenja i odgovarajućih prilagodbi (SL EU L 215, 7. 7. 2020.)
- Uredbe Komisije (EU) 2023/1315 оd 23. lipnja 2023. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora i Uredbe (EU) 2022/2473 o proglašenju određenih kategorija potpora poduzetnicima koji se bave proizvodnjom, preradom i stavljanjem na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL L 167, 30. 6. 2023.), (u daljnjem tekstu skupno: Opća uredba o skupnom izuzeću) te
- na temelju kriterija i uvjeta propisanih ovim Pravilnikom.
(5) Sredstva za financijski poticaj osiguravaju se u državnom proračunu Republike Hrvatske na razdjelu ministarstva nadležnog za poslove kulture u okviru aktivnosti i pozicija namijenjenih za mjere poticaja te iz drugih izvora.
Uvjeti za dodjelu financijskog poticaja
Članak 3.
(1) Državna potpora predstavlja financijski poticaj do visine vrijednosti ukupnog iznosa prihvatljivih fiskalnih davanja koje je korisnik potpore obračunao i/ili uplatio u prethodnih pet godina u Republici Hrvatskoj, ali ne ranije od 31. listopada 2024. godine, obračunatih na dan podnošenja zahtjeva, umanjenih za prethodno ostvarene potpore iz ove mjere u istom razdoblju.
(2) Prihvatljiva fiskalna davanja kao temelj izračuna visine financijskog poticaja sukladno ovom Pravilniku su:
- porez na dobit (uplaćeni predujmovi i razlika po konačnom obračunu)
- porez na dodanu vrijednost (priznat prema ulaznim računima)
-porez na dohodak (uplate izvršene od strane korisnika potpore)
- porez po odbitku (uplate izvršene od strane korisnika potpore) te
- porez na korištenje javnih površina.
(3) Obrazac s popisom prihvatljivih fiskalnih davanja određen je u Dodatku 1. koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
(4) Visina financijskog poticaja za pojedino audiovizualno djelo iznosi:
-za potporu razvoju: najmanje 10.000,00 EUR, a najviše 50.000,00 EUR, ali ne više od 80 % prihvatljivih troškova razvoja
-za potporu proizvodnji: najmanje 10.000,00 EUR, a najviše 132.000,00 EUR, ali ne više od 30 % prihvatljivih troškova proizvodnje (uključujući postprodukciju)
primjenjujući pri ukupnom izračunu odgovarajuća pravila o državnim potporama.
(5) Pojedinom korisniku u jednoj kalendarskoj godini mogu se isplatiti financijski poticaji iz ove potpore u najvišem iznosu do ukupno 132.000,00 EUR.
(6) Ovom potporom financiraju se standardna i zahtjevna audiovizualna djela, pri čemu je zahtjevno audiovizualno djelo definirano zakonom kojim je regulirana audiovizualna djelatnost, te pripadajućim podzakonskim propisima.
(7) Za pojedino audiovizualno djelo dozvoljeno je podnošenje samo jednog zahtjeva za financijski poticaj za razvoj i jednog zahtjeva za proizvodnju temeljem ovog Pravilnika.
(8) Potpora koja se dodjeljuje sukladno ovom Pravilniku je bespovratna i zbraja se s bilo kojom drugom državnom potporom dodijeljenoj korisniku za isti projekt.
(9) Financijski poticaj za razvoj iz ovog Pravilnika uračunava se, ako iz predmetnog projekta nastane audiovizualno djelo, u ukupni proračun i uzima u obzir pri izračunu ukupnog intenziteta potpore, sukladno pravilima propisanim Općom uredbom o skupnom izuzeću.
(10) Dozvoljeno je podnošenje zahtjeva za financijski poticaj za proizvodnju audiovizualnog djela za djelo koje je već primilo financijski poticaj za razvoj temeljem ovog Pravilnika, kao i koje je ostvarilo poticaje iz drugih programa državnih potpora, uz uvjet iz članka 14. ovog Pravilnika.
(11) Nije dozvoljeno podnošenje zahtjeva za financijski poticaj za razvoj, ako je predmetno djelo već ostvarilo poticaje za proizvodnju iz drugih programa državnih potpora.
(12) U slučaju da audiovizualno djelo ostvaruje poticaje i iz drugih programa državnih potpora koje dodjeljuje Centar, poticaj sukladno ovom Pravilniku može zatražiti isključivo onaj korisnik koji je u trenutku podnošenja zahtjeva za financijski poticaj, za navedeno audiovizualno djelo korisnik i drugih programa državnih potpora Centra odnosno nositelj projekta za navedeno audiovizualno djelo.
Kriteriji koje mora ispuniti podnositelj zahtjeva za ostvarivanje prava na financijski poticaj
Članak 4.
(1) Podnositelj zahtjeva mora biti neovisni proizvođač sukladno definiciji utvrđenoj propisima koji reguliraju elektroničke medije.
(2) Podnositelj zahtjeva ne može biti osoba iz stavka 1. ovoga članka:
-koja je poduzetnik u teškoćama prema Općoj uredbi o skupnom izuzeću
-koja je u predstečajnom ili stečajnom postupku ili likvidaciji
-kojoj je naložen povrat državne potpore i/ili se nalazi u postupku povrata potpore
-koja ima neplaćene, dospjele obveze po osnovi javnih davanja i/ili prema Centru
-ako je podnositelju i osobi ovlaštenoj po zakonu za zastupanje izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više sljedećih kaznenih djela sukladno zakonu kojim se uređuju kaznena djela i kaznenopravne sankcije: prijevara (članak 236.), prijevara u gospodarskom poslovanju (članak 247.), primanje mita u gospodarskom poslovanju (članak 252.), davanje mita u gospodarskom poslovanju (članak 253.), zlouporaba u postupku javne nabave (članak 254.), utaja poreza ili carine (članak 256.), subvencijska prijevara (članak 258.), pranje novca (članak 265.), zlouporaba položaja i ovlasti (članak 291.), nezakonito pogodovanje (članak 292.), primanje mita (članak 293.), davanje mita (članak 294.), trgovanje utjecajem (članak 295.), davanje mita za trgovanje utjecajem (članak 296.), zločinačko udruženje (članak 328.) i počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja (članak 329.).
Kriteriji koje mora ispuniti audiovizualno djelo za koje se može tražiti financijski poticaj
Članak 5.
(1) Ovom potporom potiče se razvoj i proizvodnja hrvatskih audiovizualnih djela neovisnih proizvođača.
(2) Hrvatska audiovizualna djela predstavljaju djela definirana propisima koji uređuju elektroničke medije.
(3) Audiovizualno djelo, kao kulturni proizvod, za koje podnositelj zahtjeva može tražiti financijski poticaj su dugometražni i kratkometražni igrani filmovi, dugometražni i kratkometražni dokumentarni filmovi, animirani filmovi i eksperimentalni filmovi, kao i serijska igrana, dokumentarna ili animirana djela koja se smatraju hrvatskim audiovizualnim djelima.
Članak 6.
Djelo za koje podnositelj zahtjeva ne može steći pravo na financijski poticaj su:
-promidžbeno ili naručeno audiovizualno djelo
-dnevne drame („sapunica“ i/ili „telenovele“)
-„talent show“ emisije ili programi
-„reality show“ emisije ili programi
kao i djela bilo koje vrste koja promiču nasilje, rasizam, govor mržnje i/ili imaju pornografski sadržaj i slično, ili djela koja promiču ponašanja u suprotnosti s interesima javnog zdravlja, zaštite ljudskih prava, vrednotama ustavnog poretka Republike Hrvatske, javne sigurnosti i slično.
Podnošenje zahtjeva za ostvarivanje prava na financijski poticaj
Članak 7.
(1) Zahtjevi za financijski poticaj podnose se na obrascima dostupnim na internetskoj stranici Centra.
(2) Zahtjev i svi dokumenti podnose se na hrvatskom jeziku, elektroničkim putem ili u fizičkom obliku.
(3) Dokumenti uz zahtjev, dostupni u javnim registrima kao službenim evidencijama tijela s javnim ovlastima u elektroničkom obliku (e-uprava) prihvaćeni su kao način dokazivanja, pod uvjetima propisanim posebnim propisima.
Članak 8.
(1) Podnositelj zahtjevan dužan je podnijeti pisani zahtjev za financijski poticaj prije početka rada na projektu i to:
-za potporu razvoju: prije započinjanja razvoja djela,
-za potporu proizvodnji: najranije 120 dana, a najkasnije 15 dana prije početka snimanja djela.
(2) Prilikom podnošenja zahtjeva, podnositelj je obvezan Centru dostaviti:
1.ispunjeni obrazac zahtjeva koji je dostupan na stranicama Centra
2.ispunjeni Obrazac prihvatljivih fiskalnih davanja, s iznosima prihvatljivih fiskalnih davanja na dan podnošenja Zahtjeva, koja predstavljaju obračunski iznos za potrebe utvrđivanja raspoloživih iznosa poticaja, a koja je podnositelj zahtjeva uplatio i/ili obračunao u prethodnih 5 godina prije dana podnošenja zahtjeva, ali ne ranije od 31.listopada 2024. godine
3.izjavu potpisanu od strane ovlaštene osobe vlastoručnim ili kvalificiranim elektroničkim potpisom, na obrascu koji je dostupan na stranicama Centra, da je podnositelj zahtjeva neovisni proizvođač, da nije osoba iz članka 4. stavka 2. ovog Pravilnika, da proizvodi hrvatsko audiovizualno djelo, te da djelo ne predstavlja djelo iz članka 6. ovog Pravilnika
4.potvrdu nadležnog tijela o uredno izvršenim obvezama plaćanja po osnovi javnih davanja, ne stariju od 30 dana
5.potvrdu Bon-2
6.službeni izvadak iz sudskog ili drugog odgovarajućeg registra da je korisnik pravna osoba registrirana za proizvodnju audiovizualnih djela, te
7. a) za potporu razvoju:
-sinopsis filma ili serije duljine 1-2 kartice
-scenarij (ukoliko scenarij već postoji) ili treatment duljine 4-10 kartica te dvije raspisane scene s raspisanim dijalozima ili jednakovrijedan dokument za dokumentarni, animirani ili eksperimentalni film
-ime i prezime scenarista, te ime i prezime redatelja ako je već poznato
-dokaz o uređenim autorskim pravima (autorskopravni ugovor za scenarij ili izvorno autorsko djelo)
-proračun (financijski plan) razvoja projekta s naznačenim aktivnostima koje se financiraju iz ove potpore
-operativni plan razvoja projekta
-plan financiranja razvoja projekta
b) za potporu proizvodnji:
-ispunjeni Kvalifikacijski test
-sinopsis
-scenarij (za serije scenariji prve dvije epizode, uz obvezu dostavljanja scenarija svake sljedeće epizode osam dana prije početka snimanja) ili jednakovrijedan dokument za dokumentarni, animirani ili eksperimentalni film
-proračun (financijski plan) djela s naznačenim aktivnostima koje se financiraju iz ove potpore
-plan proizvodnje cjelokupnog djela (operativni plan) s naznačenim datumom dovršetka aktivnosti
-plan snimanja/animacije/postprodukcije (za serije – za prve dvije epizode, uz obvezu dostave plana za sve epizode) ili jednakovrijedan dokument za dokumentarni ili eksperimentalni film
-plan financiranja cjelokupnog djela s podacima o svim dogovorenim i predviđenim izvorima financiranja uz potvrde navedenih izvora financiranja (ugovori, predugovori, pisma namjere i slično) iz čega je razvidno da je osigurano najmanje 50 % sredstava predviđenih za proizvodnju audiovizualnog djela
-dokaz o uređenim autorskim pravima (autorskopravni ugovori za scenarij i režiju, te ako je riječ o ekranizaciji postojećeg autorskog djela, za izvorno autorsko djelo, a u kategoriji animiranih filmova i ugovor o uređenim autorskim pravima na korištenje likova)
-popis autora i djelatnika.
Kvalifikacijski test i Popis prihvatljivih troškova
Članak 9.
Kvalifikacijski test za audiovizualna djela (A Kulturni sadržaj i B Doprinos ljudskih potencijala) i Popis prihvatljivih troškova su Dodaci 2. i 3. te su sastavni dio ovoga Pravilnika.
Ostvarivanje prava na financijski poticaj
Članak 10.
(1) Centar pregledava zahtjeve redoslijedom njihovog pristizanja.
(2) U slučaju da prilikom pregleda zahtjeva i priložene dokumentacije Centar utvrdi da zahtjev nije uredan, bez odgode će obavijestiti podnositelja zahtjeva o potrebi za ispravkom ili nadopunom zahtjeva, te odrediti podnositelju zahtjeva rok za ispravak ili nadopunu zahtjeva, ne kraći od 15 dana.
(3) Ukoliko u ostavljenom roku podnositelj zahtjeva ne ispravi ili ne dopuni zahtjev sukladno ovom Pravilniku i uputi Centra, Centar će donijeti rješenje o odbacivanju zahtjeva, a ukoliko u ostavljenom roku podnositelj zahtjeva postupi po uputi Centra, zahtjev će se smatrati urednim od datuma primitka traženog ispravka ili dopune.
(4) Ukoliko podnositelj zahtjeva ili audiovizualno djelo za koje se podnosi zahtjev ne udovoljava kriterijima iz ovog Pravilnika ili u slučaju kada nisu ispunjeni uvjeti iz članka 3. stavaka 10. i 11. ovoga Pravilnika Centar će donijeti rješenje o odbijanju zahtjeva.
(5) Centar će, nakon što utvrdi da je zahtjev uredan, dostaviti Poreznoj upravi Ministarstva financija ispunjeni Obrazac fiskalnih davanja, radi utvrđivanja ispravnosti navedenih iznosa, a Porezna uprava će u roku od 15 radnih dana provjeriti podatke iz ispunjenog Obrasca te vratiti Obrazac Centru s iznosima potvrđenim sukladno podacima iz sustava Porezne uprave.
(6) Financijski poticaji odobravaju se redoslijedom primitaka urednih zahtjeva koji udovoljavaju uvjetima sukladno ovom Pravilniku, a mogu se podnositi i odobravati sve do iskorištenja financijskih sredstava koji su u proračunu Centra namijenjeni za potporu iz ovog Pravilnika.
(7) U slučaju da je podnositelj zahtjeva u prethodnom razdoblju već koristio poticaj iz ove mjere, Centar će prilikom izračuna utvrditi preostali raspoloživi iznos poticaja.
(8) U slučaju udovoljavanja uvjetima za ostvarivanje poticaja sukladno ovom Pravilniku, te ovisno o raspoloživim sredstvima Centra, Centar donosi privremeno rješenje.
(9) Ako podnositelj i djelo ispunjavaju sve kriterije i uvjete za dodjelu poticaja, ali su za tekuću godinu sredstva namijenjena financijskim poticajima raspodijeljena, a pod uvjetom da je podnositelj podnio zahtjev prije objave Centra iz članka 15. stavka 4. ovog Pravilnika, Centar će o istome obavijestiti podnositelja koji ima pravo ili zahtijevati direktno prenošenje njegovog urednog zahtjeva u cijelosti za sljedeću godinu, odnosno za moguće dodatne isplate sukladno članku 15. stavku 5. ovoga Pravilnika ili povući zahtjev i odustati od korištenja poticaja. Ukoliko podnositelj u zadanom roku ne obavijesti Centar o svojoj odluci, smatrat će se da je povukao zahtjev.
(10) Privremenim rješenjem Centra utvrđuje se pravo na financijski poticaj, najviša visina poticaja za projekt, rješava se o odobrenju iznosa poticaja, utvrđuje rok izvršenja obveze podnositelja zahtjeva na predaju izvještaja, kao i rok za donošenje konačnog Rješenja.
(11) Rok izvršenja obveze podnositelja zahtjeva je:
a) za potporu razvoju:
-90 dana od okončanja ili izvršenja aktivnosti koje su bile predviđene zahtjevom za poticaj, ali ne kasnije od 12 mjeseci od donošenja privremenog rješenja;
b) za potporu proizvodnji:
-90 dana od okončanja ili izvršenja aktivnosti koje su bile predviđene zahtjevom za poticaj, ali ne kasnije od 18 mjeseci od donošenja privremenog rješenja.
(12) Ako se, u slučaju poticaja za proizvodnju, rok proizvodnje produlji na razdoblje dulje od onog koji je bio predviđen prilikom predaje zahtjeva, podnositelj zahtjeva dužan je prije isteka roka pisanim putem obavijestiti Centar o produljenju roka uz obrazloženje objektivnih razloga, te u opravdanom slučaju Centar može donijeti dopunsko rješenje i odrediti novi rok za izvršenje obveze podnositelja i donošenje rješenja o korištenju financijskog poticaja.
Isplata financijskog poticaja
Članak 11.
(1) Centar će izvršiti isplatu financijskog poticaja po donošenju privremenog rješenja iz članka 10. ovog Pravilnika nakon što podnositelj zahtjeva dostavi bjanko zadužnicu na iznos odobrenog financijskog poticaja, kao i dokaz o izvršenoj obvezi evidencije snimanja audiovizualnog djela sukladno propisima Centra, ako se radi o poticaju za proizvodnju.
(2) Korisnik je obvezan dostaviti bjanko zadužnicu i dokaz o izvršenoj obvezi evidencije snimanja audiovizualnog djela iz stavka 1. ovoga članka u roku od 15 dana od dana zaprimanja privremenog rješenja.
Obveze pravne osobe kojoj je izdano privremeno rješenje
Članak 12.
(1) Korisnik kojem je privremenim rješenjem odobren financijski poticaj ima obvezu potrošnje odobrenih sredstava na troškove za robe i usluge učinjene i plaćene u Republici Hrvatskoj i to:
-60 % odobrenih sredstava, u slučaju odobrenog poticaja za razvoj, odnosno
-80% odobrenih sredstava u slučaju odobrenog poticaja za proizvodnju.
(2) Korisnik kojem je izdano privremeno rješenje dužan je u propisanom roku dostaviti Centru izvješće koje sadržava sljedeću dokumentaciju:
a) za potporu za razvoj:
-novu verziju kreativnog sadržaja (primjerice nova verzija scenarija ili jednakovrijedan dokument u slučaju animiranog, dokumentarnog ili eksperimentalnog filma)
-ažurirani operativni plan
-ažurirani plan financiranja
-ažurirani financijski plan razvoja projekta
-pisani izvještaj te odgovarajuće dokaze o izvršenim aktivnostima i rezultatima, u odnosu na aktivnosti prijavljene u proračunu koji je bio prilog Zahtjevu;
-izjavu o nepostojanju dvostrukog financiranja
-revizijsko izvješće s finalnim troškovnikom (proračunom) stvarno učinjenih troškova razvoja u odnosu na troškove aktivnosti naznačenih u proračunu koji je bio prilog Zahtjevu i potvrdom revizora da su uredno izvršene sve obveze plaćanja vezane uz razvoj audiovizualnog djela uključujući i obveze plaćanja po osnovi javnih davanja
b) za potporu za proizvodnju:
–ažurirani plan proizvodnje
–ažurirani plan financiranja
–ažuriran financijski plan razvoja cjelokupnog djela
–ažurirani popis autora i djelatnika
–pisani izvještaj o izvršenim aktivnostima prijavljenim u proračunu koji je bio prilog Zahtjevu
–izjavu o nepostojanju dvostrukog financiranja
–revizijsko izvješće s finalnim troškovnikom (proračunom) stvarno učinjenih troškova proizvodnje u odnosu na troškove aktivnosti naznačenih u proračunu koji je bio prilog Zahtjevu i potvrdom revizora da su uredno izvršene sve obveze plaćanja vezane uz proizvodnju audiovizualnog djela uključujući i obveze plaćanja po osnovi javnih davanja.
(3) Korisnik je dužan na odjavnoj špici audiovizualnog djela naznačiti, uz navođenje službenog logotipa Centra, da je isto financirano sredstvima državne potpore koju dodjeljuje Centar te, po završetku proizvodnje cjelokupnog audiovizualnog djela, a najkasnije osam dana od početka službene distribucije odnosno emitiranja predmetnog audiovizualnog djela Centru dostaviti pet fotografija i video najavu predmetnog audiovizualnog djela za potrebe promocije programa potpore u zemlji i inozemstvu.
(4) Obveza iz stavka 3. ovog članka odnosi se i na djelo čiji je razvoj financiran sredstvima državne potpore ukoliko se isto proizvede.
(5) Korisnik kojem je izdano privremeno rješenje dužan je bez odgode izvijestiti Centar u slučaju da je nakon donošenja rješenja došlo do bitne izmjene pravnog i/ili činjeničnog stanja, naročito u odnosu na kriterije za prihvatljivost audiovizualnog djela i podnositelja zahtjeva.
Rješenje o korištenju financijskog poticaja
Članak 13.
(1) U slučaju da prilikom predaje izvješća i dokumentacije sukladno članku 12. stavku 2. ovog Pravilnika nedostaje neki od potrebnih priloga, Centar će bez odgode pisanim putem obavijestiti korisnika, te mu odrediti rok za dostavu tražene dokumentacije koji ne može biti kraći od 15 dana.
(2) Ukoliko je izvješće sastavljeno sukladno ovom Pravilniku, a učinjeni troškovi u cijelosti prihvatljivi, Centar će izvršiti izračun te donijeti rješenje o korištenju financijskog poticaja kojim će utvrditi da je ostvareno pravo na financijski poticaj, utvrditi visinu poticaja kao i da je intenzitet potpore u skladu primjenjivim propisima te ukinuti privremeno rješenje.
(3) Centar će donijeti rješenje o korištenju financijskog poticaja kojim će utvrditi da je ostvareno pravo na financijski poticaj, utvrditi visinu dozvoljenog poticaja, te obvezu korisnika potpore na povrat iznosa kojim se premašuje visina dozvoljenog poticaja ili intenzitet svih primljenih potpora, ili iznosa koji nisu pravdani prihvatljivim troškovima, u slučaju da je izračunom utvrđeno:
- da je isplatom poticaja premašena visina poticaja određena u članku 3. stavku 4. ovog Pravilnika, ili
- da je djelo dovršeno, a da je premašen ukupni intenzitet potpore uzimajući u obzir pravila o državnim potporama, ili
- da je određeni dio sredstava utrošen na troškove koji nisu prihvatljivi, ili
- da se postupilo suprotno pravilima o zabrani dvostrukog financiranja.
(4) U slučaju neplaćanja sukladno rješenju o korištenju financijskog poticaja iz stavka 3. ovoga članka, Centar je ovlašten izvršiti neposredan povrat sredstava putem bjanko zadužnice.
(5) Centar će donijeti rješenje o korištenju financijskog poticaja kojim će ukinuti privremeno rješenje, te naložiti povrat primljenih sredstava poticaja, ako:
- su nastale okolnosti iz članka 12. stavka 5. ovoga Pravilnika, te ako navedene promijenjene okolnosti imaju za posljedicu gubitak prihvatljivosti korisnika i/ili gubitak prihvatljivosti audiovizualnog djela,
- korisnik ne podnese izvješće sukladno privremenom rješenju i ovom Pravilniku, ili ne dopuni izvješće u zadanom mu roku, sukladno stavku 1. ovog članka,
- korisnik neistinito prijavi aktivnosti iz članka 11. ovog Pravilnika koje su preduvjet za isplatu poticaja,
- temeljem podnesenog izvješća korisnika, Centar utvrdi nenamjensko korištenje poticaja.
(6) U slučaju neplaćanja sukladno rješenju o korištenju financijskog poticaja iz stavka 5. ovoga članka, Centar je ovlašten izvršiti neposredan povrat sredstava putem bjanko zadužnice.
(7) Centar zadržava pravo praćenja realizacije i kontrole namjenskoga korištenja dodijeljenih sredstava, te aktivnosti prijavljenih za poticaj, uključujući i razdoblje odpet godina po donošenju privremenog rješenja. Centar ima pravo obaviti neposrednu kontrolu (kontrolu na licu mjesta) kod korisnika.
(8) U slučaju da poticaj nije iskorišten u ukupnom odobrenom iznosu ili je korisnik bio dužan vratiti dio ili sva uplaćena sredstva, tako neiskorišteni iznos bit će na raspolaganju korisniku prilikom predaje eventualnih novih zahtjeva temeljem ove mjere, osim u slučaju da se nalazi u postupku povrata potpore po bilo kojoj osnovi.
(9) Prihvatljivi troškovi su:
-troškovi aktivnosti povezanih s razvojem audiovizualnog djela koje je podnositelj naveo u zahtjevu, pod uvjetom da su nastali nakon podnesenog zahtjeva za potporu razvoju, te
-troškovi aktivnosti povezanih s proizvodnjom audiovizualnog djela koje je podnositelj naveo u zahtjevu, pod uvjetom da su nastali nakon podnesenog zahtjeva za potporu za proizvodnju.
(10) Popis prihvatljivih troškova koji se priznaju za pravdanje financijskog poticaja iz ovog Pravilnika određen je u Dodatku 3.
(11) Konačni iznos ostvarenog poticaja bit će relevantan za izračun eventualnih budućih poticaja po ovoj mjeri, kao i za izračun ukupnog dozvoljenog intenziteta potpora za audiovizualno djelo za koje je poticaj isplaćen.
Članak 14.
Financijski poticaji koji se dodjeljuju temeljem ovog Pravilnika mogu se zbrajati s drugim državnim potporama, pod uvjetom da se odnose na različite prihvatljive troškove.
Članak 15.
(1) Sredstva za financijske poticaje planiraju se u godišnjem iznosu u državnom proračunu Republike Hrvatske koja ministarstvo nadležno za poslove kulture, kao namjenska sredstva, doznačuje na račun Centra.
(2) Osim sredstava osiguranih u stavku 1. ovoga članka sredstva za financijske poticaje mogu se osigurati i iz drugih izvora.
(3) Zahtjevi se zaprimaju počevši od 1. siječnja za tekuću godinu, sve do iskorištenja godišnjeg iznosa sredstava osiguranih u proračunu Centra za poticaje iz ovog Pravilnika.
(4) Po iskorištenju ukupnog iznosa sredstava predviđenih proračunom za tekuću godinu Centar će isto objaviti na svojim mrežnim stranicama, a zahtjevi pristigli nakon objave neće se obrađivati.
(5) U slučaju da nakon obavijesti Centra, a tijekom godine, budu stvoreni preduvjeti za isplatu dodatnih sredstava poticaja, Centar zadržava pravo objaviti da se mogu podnositi daljnji zahtjevi sve do iskorištenja takvih dodatnih sredstava.
Obveza davatelja državne potpore
Članak 16.
(1) Davatelj državne potpore iz ovog Pravilnika je dužan temeljem pravne osnove objavljivanja informacija iz članka 9. Opće uredbe o skupnom izuzeću na svojim službenim internetskim stranicama objaviti potpuni tekst odobrenog programa potpore i njegove provedene odredbe, ime korisnika potpore, naziv podnositelja zahtjeva i projekt za koji je dodijeljen financijski poticaj, iznos i intenzitet državne potpore izražen kao udjel u ukupnom proračunu projekta za koji je financijski poticaj dodijeljen.
(2) Navedene informacije davatelj državne potpore je dužan čuvati najmanje 10 godina te učiniti dostupnim javnosti sukladno važećim propisima koji reguliraju prava na pristup informacijama.
Prijelazne i završne odredbe
Članak 17.
Centar je ovlašten neiskorištena sredstva za zahtjeve predane prema odredbama ovog Pravilnika u tekućoj godini, odobriti i isplatiti najkasnije do 30. lipnja sljedeće godine.
Članak 18.
Iznimno od članka 15. stavka 3. ovog Pravilnika zahtjevi za prvu godinu korištenja poticaja sukladno ovom Pravilniku počet će se zaprimati osmog dana od dana stupanja na snagu programa predmetne državne potpore.
Stupanje na snagu
Članak 19.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, 22. travnja 2025.
M I N I S T R I C A
dr. sc. Nina Obuljen Koržinek
Dodatak 1.
OBRAZAC PRIHVATLJIVIH FISKALNIH DAVANJA
OBRAČUNSKO RAZDOBLJE ____________________
Naziv korisnika:__________________
Adresa sjedišta:__________________
OIB:__________________
Porezni broj/matični broj (DZS)___________________
IZVOR
RAZDOBLJE
PRIJAVLJENI IZNOS
IZNOS POTVRĐEN OD STRANE PU
POREZ NA DODANU VRIJEDNOST
POREZ NA DOBIT
POREZ NA DOHODAK
POREZ PO ODBITKU
POREZ NA
KORIŠTENJE JAVNIH POVRŠINA
UKUPNO:
ISPUNIO:
KORISNIK:
POREZNA UPRAVA:
Dodatak 2.
KVALIFIKACIJSKI TEST
Osnovni uvjeti: da bi projekt zadovoljio kvalifikacijski test, mora ostvariti minimalno 12 od ukupno 25 mogućih bodova, uz obvezu 2 ostvarena boda u dijelu A4.
DIO A – KULTURNI SADRŽAJ
Mogući broj bodova:
Ostvareni broj bodova:
A1
Djelo je smješteno na lokaciji u Hrvatskoj ili u nekoj europskoj državi, ili njegove slike predstavljaju Hrvatsku ili neku drugu europsku državu ili kulturno okruženje
2
A2
Djelo je inspirirano ili se temelji na adaptaciji postojećeg književnog, glazbenog, kazališnog ili audiovizualnog djela
2
A3
Djelo se bavi suvremenim političkim, društvenim ili kulturnim temama i/ili sadržajima
2
A4
Konačna verzija djela je na hrvatskom ili jednom od europskih jezika
2
UKUPNO A
8
DIO B – DOPRINOS LJUDSKIH POTENCIJALA
Mogući broj bodova:
Ostvareni broj bodova:
B1
Djelu će svoj doprinos dati državljani Republike Hrvatske ili državljani EEA u ulozi:
a) redatelj
1
b) producent
1
c) barem jedan koautor:
– autor scenarija
– glavni snimatelj
– glavni montažer slike i zvuka
– glavni animator
– glavni crtač (layout man)
– skladatelj glazbe
1
d) barem jedan autor doprinosa ili voditelj sektora:
1
za igrana i dokumentarna djela*:
– direktor filma
– glavni garderobijer
– kostimograf
– operater kamere
– pomoćni redatelj
– pomoćnik redatelja
– autor dijaloga
– scenograf
– slikar maski
– supervizor vizualnih efekata
– vođa snimanja
ILI
za animirana djela*:
– animator
– asistent animatora
– pomoćni redatelj
– compositing
– autor dijaloga
– čistač
– dizajner likova
– dizajner pozadina
– dizajner svjetla
– fazer
– kolorist
– lutkar
– modeler
– motion capture supervizor
– operater kamere
– rendering slike
– rigger
– scenograf
– supervizor vizualnih efekata
– trik snimatelj
e) glavni glumac/glumica ili glas u animaciji
1
f) minimalno 3 sporedna glumca/glumice ili glasa
1
UKUPNO B1
6
B2
ostali članovi ekipe angažirani u proizvodnji djela
najmanje 50 % članova ekipe predviđenih za angažman u proizvodnji djela u Hrvatskoj su državljani Republike Hrvatske ili državljani EEA
6
ILI
najmanje 40 % članova ekipe predviđenih za angažman u proizvodnji djela u Hrvatskoj su državljani Republike Hrvatske ili državljani EEA
4
ILI
najmanje 30 % članova ekipe predviđenih za angažman u proizvodnji djela u Hrvatskoj su državljani Republike Hrvatske ili državljani EEA
3
UKUPNO B2
6
UKUPNO B (B1+B2)
12
DIO C – KORIŠTENJE PRODUKCIJSKIH POTENCIJALA REPUBLIKE HRVATSKE
Mogući broj bodova:
Ostvareni broj bodova:
C
snimanje i/ili proizvodnja obavljat će se na lokacijama ili u studijima u Hrvatskoj
najmanje 50 % od ukupnih dana snimanja/proizvodnje obavljat će se u Hrvatskoj
5
ILI
najmanje 30 do 50 % od ukupnih dana snimanja/proizvodnje obavljat će se u Hrvatskoj
3
ILI
najmanje 15 do 30 % od ukupnih dana snimanja/proizvodnje obavljat će se u Hrvatskoj
2
UKUPNO C
5
UKUPNO A + B + C
25
Dodatak 3.
TROŠKOVI PRIHVATLJIVI ZA PRAVDANJE FINANCIJSKOG POTICAJA
Prihvatljivi troškovi (izravni i neizravni) jesu troškovi:
-stvarno nastali nakon podnošenja zahtjeva, a za vrijeme razdoblja i u svezi s provedbom projekta, bez obzira na vrstu troška ili način nastanka,
-aktivnosti na koje se troškovi odnose predviđene su u zahtjevu,
-evidentirani su u poslovnim knjigama korisnika u skladu sa važećim računovodstvenim propisima te u skladu s uobičajenom računovodstvenom praksom (svaki interno ili eksterno sastavljen dokument ili elektronički zapis o poslovnom događaju koji čini osnovu za unos podataka o poslovnom događaju u poslovne knjige, a sukladno zakonu predstavlja vjerodostojnu knjigovodstvenu ispravu ili drugu ispravu kojom se zaračunavaju isporučena dobra i obavljene usluge, bez obzira kako se ta isprava naziva u poslovnom prometu),
-za troškove internih ljudskih resursa angažiranih na projektu (npr. plaće i naknade troškova isplaćene radnicima) dokumentirani obračuni plaća i naknada radnicima, s pripadajućim javnim davanjima, izdanim u skladu s važećim propisima,
Smatraju se prihvatljivim troškovima troškovi vezani za reguliranje intelektualnog vlasništva, autorska, izvođačka i ostala prava, osim prava koja se obvezno kolektivno ostvaruju.
POPIS prihvatljivih troškova:
Za razvoj:
-troškovi stjecanja autorskih prava i reguliranja drugih prava intelektualnog vlasništva
-troškovi internih ljudskih resursa angažiranih na projektu (npr. plaće i naknade troškova isplaćene radnicima) dokumentirani obračuni plaća i naknada radnicima, s pripadajućim javnim davanjima, izdanim u skladu s važećim propisima,
-troškovi stručne literature i ostale literature nužne za realizaciju razvoja projekta
-troškovi istraživanja, honorari i usluge stručnih suradnika (konzultanata, savjetnika) i svi pripadajući troškovi
-troškovi rezervacije prava na ekranizaciju izvornika,
-usluge dramaturga i savjetnika na scenariju, s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
-autorski honorari za izradu vizualizacija te honorari programera za izradu tehničkih zahtjeva, s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
-troškovi izrade treatmenta
-sudjelovanje u programima stručnog usavršavanja radi daljnjeg razvoja scenarija i/ili projekta
-vezani troškovi i honorari – odvjetnik, javni bilježnik, agent i sl.
-trošak knjigovodstva i računovodstva
-trošak revizije
-troškovi izrade zelenog certifikata
-honorar producenta s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi) tijekom razvoja projekta
-prijevodi, poštarine, telefonske usluge, printanje, kopiranje i sl.
-izrada operativnog plana, izrada troškovnika audiovizualnog djela
-honorar redatelja tijekom razvoja projekta, s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
-troškovi odabira izvođača i castinga, probe s glumcima
-troškovi sudjelovanja u programima stručnog usavršavanja radi daljnjeg razvoja projekta
-troškovi sudjelovanja na koprodukcijskim forumima
-troškovi izrade dokumentacije za međunarodne i EU fondove i troškovi prijave
-troškovi scouta i obilaska lokacija, honorari za autorski i produkcijski tim u obilasku lokacija te stručne suradnike s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
-probna snimanja, probe kamere, objektiva, probne projekcije i sl.
-autorski honorari i usluge u razvoju projekta: direktor fotografije, scenograf, kostimograf, majstor maske, kompozitor, sound designer, organizator lokacija, koordinator produkcije, VFX supervisor, SFX supervizor i ostali suradnici angažirani u razvoju
-zakup ureda, režijski troškovi i pripadajući troškovi
-troškovi uredskog materijala i sl.
-troškovi medija za pohranu slike i podataka
-troškovi puta, smještaja (s pripadajućim troškovima) dnevnica, transporta, carine, špedicije i ostalih vezanih troškova
-troškovi toplog obroka za ekipu
-troškovi arhiva i drugi vezani troškovi
Za proizvodnju (uključujući postprodukciju):
–troškovi stjecanja autorskih prava i reguliranja drugih prava intelektualnog vlasništva
–troškovi internih ljudskih resursa angažiranih na projektu (npr. plaće i naknade troškova isplaćene radnicima) dokumentirani obračuni plaća i naknada radnicima, sa pripadajućim javnim davanjima, izdanim u skladu s važećim propisima,
–troškovi scenarija, honorar scenarista, pisaca, pisaca dijaloga itd. s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
–troškovi stručne literature i ostale literature nužne za realizaciju projekta
–troškovi istraživanja, honorari i usluge stručnih suradnika (konzultanata, savjetnika) i svi pripadajući troškovi i javna davanja
–troškovi rezervacije prava na ekranizaciju izvornika,
–usluge dramaturga i savjetnika na scenariju, s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
–troškovi izrade treatmenta
–sudjelovanje u programima stručnog usavršavanja radi daljnjega razvoja scenarija i/ili projekta
–vezani troškovi i honorari – odvjetnik, javni bilježnik, agent i sl.
–trošak knjigovodstva i računovodstva
–bankarski troškovi
–trošak revizije
–troškovi izrade zelenog certifikata
–honorar producenta s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
–prijevodi, poštarine, telefonske usluge, printanje, kopiranje i sl.
–druge posebne potrebe, uključujući storyboard ili razrade pojedinih važnih elemenata
–izrada paketa za prezentaciju projekta potencijalnim partnerima
–izrada foršpana i sl.
–izrada pilota za potrebe prezentacije projekta
–troškovi razrade
–izrada operativnog plana, izrada troškovnika filma
–honorar redatelja, s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
–troškovi odabira izvođača i castinga, probe s glumcima
–troškovi sudjelovanja u programima stručnog usavršavanja radi daljnjega razvoja projekta
–troškovi sudjelovanja na koprodukcijskim forumima
–troškovi izrade dokumentacije za međunarodne i EU fondove i troškovi prijave
–troškovi scouta i obilaska lokacija, honorari za autorski i produkcijski tim u obilasku lokacija te stručne suradnike s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
–probna snimanja, probne kamere, objektiva, probne projekcije i sl.
–autorski honorari i usluge umjetničke i tehničke ekipe s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
–troškovi dadilje sukladno Zakonu o dadiljama
–zakup ureda, režijski troškovi i pripadajući troškovi
–troškovi uredskog materijala i sl.
–troškovi medija za pohranu slike i podataka
–troškovi puta, smještaja (s pripadajućim troškovima), dnevnica, transporta, carine, špedicije i ostali vezani troškovi
–troškovi reprezentacije
–troškovi arhiva i drugi vezani troškovi
–troškovi arhiviranja materijala i dokumentacije prema Zakonu o arhivskom gradivu i arhivima – ovisno o kategoriji producenta
–troškovi pohrane i back upa snimljenog materijala
–troškovi uništavanja sirovine – snimljenog materijala i uništavanja nosača slike i zvuka, troškovi uništavanja dokumentacije (npr. kopija scenarija, dispozicija, planova i sl.).
–odvoz i zbrinjavanje otpada ekipe, ureda, na snimajućim lokacijama itd.
–troškovi dozvola, mišljenja i suglasnosti državnih tijela, lokalne samouprave i dr.
–troškovi javnih i sličnih službi, (HAK, Državni hidrometeorološki zavod, policija, vatrogasci, gorske službe spašavanja i sl.)
–lijekovi, medicinska oprema, medicinske usluge, troškovi medicinskog osoblja, hitna pomoć i sl.
–troškovi opreme zaštite na radu
–troškovi analize kakvoće vode, hrane i sl.
–najam/zakup lokacija
–troškovi zaštitarski službi, osiguranja i sl.
–zavisni troškovi lokacija, čišćenje i sl.
–troškovi izrade dokumentacije, studija, projekta (nacrta) za: zatvaranje i preusmjeravanje prometa, eksplozije, privremene gradnje, razminiranje, brisanje grafita i sl.
–javno oglašavanje i upozoravanje i dodatna osiguranja kod izvođenja složenih scena i sl.
–troškovi kupovine i najma scenografije i rekvizita
–troškovi gradnje i adaptacije scenografije, trošak materijala i usluga, prilagođavanja, rušenja, vraćanje u prvobitno stanje i sl.
–troškovi najma scenografije, i scenografskih elemenata
–troškovi gradnje pristupnih puteva i sl.
–set dressing, rekvizita i sl.
–trošak izrade maketa
–troškovi najma/zakupa studija s režijskim i sl. troškovima
–troškovi najma/zakupa skladišta scenografije, rekvizita, garderobe i sl.
–najam životinja i biljaka svih vrsta
–najam/zakup pokretne i nepokretne imovine
–troškovi igrajućih vozila, uključujući najam, popravke i prepravke igrajućih vozila, uništenje vozila, osiguranje igrajućih vozila i sl.
–najmovi objekata i infrastruktura potrebnih za snimanje audiovizualnih djela, pokretne kuhinje, kamp-kućice, toaleti, šatori, grijalice i sl.
–zavisni troškovi, gorivo, prijevoz, transport
–troškovi specijalnih i kaskaderskih scena i zahtjeva
–troškovi posebno obučenih osoba s pripadajućim troškovima, npr.: ronioci, padobranci, specijalci, alpinisti itd.
–troškovi kostimografije, troškovi svih usluga, izrade, najma i kupovine dobara vezanih uz kostimografiju audiovizualnog djela
–troškovi modeliranja likova i scenografije te izrade pozadina, troškovi usluga, najma i kupovine potrošnih materijala za animirani film
–troškovi specijalnih efekata i pripadajućeg potrošnog materijala, filmskog oružja, filmskog streljiva, uključujući najam i usluge
–troškovi šminke, maske i frizure, preparativne i dekorativne kozmetike, protetike i sl., uključujući i potrošni materijal, najam i pripadajuće usluge
–troškovi najma scenske tehnike i kupovine potrošne robe i dobara vezanih uz scensku tehniku, troškovi transporta i ostali vezani troškovi
–troškovi najma rasvjetne tehnike i kupovine potrošne robe i dobara vezanih uz rasvjetnu tehniku, troškovi transporta i ostali vezani troškovi
–troškovi najma kamere, prateće tehnike uz kameru, te kupovina potrošne robe i dobara vezanih za kameru i prateću tehniku, troškovi transporta i ostali vezani troškovi
–kupovina opreme, uključivo i računalne opreme i programa, kompoziting i rendering za animaciju za snimanje, animaciju i postprodukciju u Republici Hrvatskoj za snimanja u trajanju dužem od godinu dana, priznata u vrijednosti godišnje amortizacijske stope za dugotrajnu imovinu
–troškovi električne energije – najam agregata, nafta, električni priključci i sl.
–troškovi najma opreme za zvuk, prateće tehnike uz opreme za zvuk, te kupovina potrošne robe i dobara vezanih uz opremu za zvuk, troškovi transporta i ostali vezani troškovi
–troškovi transporta i usluge prijevoza, najam kombija i svih vozila potrebnih tijekom proizvodnje audiovizualnog djela
–vezani troškovi uz prijevoz i transport uključujući cestarine, gorivo, ležarine, vučne službe i sl.
–troškovi smještaja, dnevnica, troškovi hrane, topli obrok i craft i sl.
–troškovi montaže slike, zvuka i glazbe, troškovi obrade, dorade i dizajna slike i zvuka, uključivo najam opreme, usluge, angažman suradnika i potrošni materijal
–trošak zakupa satelitskih linkova za prijenos slike, optičkih linkova i sl.
–troškovi najma opreme i računalnih programa za animaciju, kompoziting i rendering te kupovina potrošnih materijala vezanih uz animaciju
–troškovi snimanja glasova
–troškovi najma ostale računalne opreme i programa za vrijeme proizvodnje, troškovi vizualnih efekata, usluge i honorari suradnika, s pripadajućim javnim davanjima
–troškovi najma i rada posebne tehnike, strojeva i pomoćnih usluga, policijska vozila, zaštitarska vozila, hitna pomoć, vatrogasna kola, camera car, camera boat, dron, cherry picker, bageri, traktori i sl.
–troškovi najma ostalih sredstava, npr.: parkinga, stupića, ograde, rampe, semafori, kontejneri i prijevoznih sredstva (npr. avioni, helikopter, morska plovila, hidraulične dizalice i dr.)
–troškovi osiguranja tehnike, scenografije, lokacija, objekata, igrajućih vozila, sfx-a. i sl.
–troškovi distribucije, promidžbe i festivala, uključujući usluge, izradu promotivnih materijala, te popratni troškovi
–troškovi testiranja kvalitete
–troškovi dostave, poštarine, kurira i sl.
–troškovi glazbe, komponiranja, pisanja teksta, snimanja, izvođača, prostora, instrumenata i sl.
–troškovi rješavanja glazbenih prava, prava arhiva i drugi vezani troškovi
–troškovi izrade fonograma, stenograma, trošak prijevoda, lektoriranja, titlovanja, prijevoda za osobe oštećenog sluha i vida i sl.
–troškovi izrade međunarodnih verzija projekta, prijevodi, nadsinkronizacija, IT ton i sl.
–troškovi stručnog tima za borbu protiv piratstva
–strana (ili domaća) licencija i svi troškovi vezano uz licencije i/ili strane formate
–troškovi izrade prikazivačke kopije
–troškovi osiguranja od ozljeda na radu cjelokupne ekipe, troškovi od odgovornosti prema trećima (priznati troškovi za vrijeme svih faza financiranja projekta).
Prijedlog
Na temelju članka 13.a stavka 11. Zakona o audiovizualnim djelatnostima (»Narodne novine«, broj 61/18, 114/22 i 123/24) ministrica kulture i medija na prijedlog Hrvatskog audiovizualnog centra i uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za financije, donosi
PRAVILNIK O FINANCIJSKOM POTICAJU RAZVOJU I PROIZVODNJI HRVATSKIH AUDIOVIZUALNIH DJELA PRODUCENATA KOJI SE SMATRAJU NEOVISNIM PROIZVOĐAČIMA
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Opće odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 1.
(1) Ovim Pravilnikom se uređuju uvjeti, kriteriji, popis prihvatljivih fiskalnih davanja i drugi uvjeti za ostvarivanje državne potpore u obliku financijskog poticaja razvoju i proizvodnji hrvatskih audiovizualnih djela producenata koji se smatraju neovisnim proizvođačima, provedba ostvarivanja potpore te obrazac prijave prihvatljivih fiskalnih davanja.
(2) Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 2.
(1) Mjere financijskog poticaja iz ovoga Pravilnika predstavljaju državnu potporu sukladno propisima o državnim potporama Republike Hrvatske.
(2) Davatelj državne potpore temeljem odredbi ovog Pravilnika je Hrvatski audiovizualni centar (u daljnjem tekstu: Centar).
(3) Program državne potpore sukladno propisima o državnim potporama te odredbama ovoga Pravilnika donosi Centar uz prethodno mišljenje nadležnog tijela za financije.
(4) Mjere financijskog poticaja iz ovoga Pravilnika dodjeljuju se sukladno odredbama:
- Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištima u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL L 187, 26. 6. 2014.)
- Uredbe Komisije (EU) od 14. lipnja 2017., br. 2017/1084 o izmjeni uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i za potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih i operativnih programa potpore za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (SL L 156, 20. 6. 2017.)
- Uredbe Komisije (EU) 2020/972 od 2. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1407/2013 u pogledu njezina produljenja i o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u pogledu njezina produljenja i odgovarajućih prilagodbi (SL EU L 215, 7. 7. 2020.)
- Uredbe Komisije (EU) 2023/1315 оd 23. lipnja 2023. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora i Uredbe (EU) 2022/2473 o proglašenju određenih kategorija potpora poduzetnicima koji se bave proizvodnjom, preradom i stavljanjem na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL L 167, 30. 6. 2023.), (u daljnjem tekstu skupno: Opća uredba o skupnom izuzeću) te
- na temelju kriterija i uvjeta propisanih ovim Pravilnikom.
(5) Sredstva za financijski poticaj osiguravaju se u državnom proračunu Republike Hrvatske na razdjelu ministarstva nadležnog za poslove kulture u okviru aktivnosti i pozicija namijenjenih za mjere poticaja te iz drugih izvora.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Uvjeti za dodjelu financijskog poticaja
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 3.
(1) Državna potpora predstavlja financijski poticaj do visine vrijednosti ukupnog iznosa prihvatljivih fiskalnih davanja koje je korisnik potpore obračunao i/ili uplatio u prethodnih pet godina u Republici Hrvatskoj, ali ne ranije od 31. listopada 2024. godine, obračunatih na dan podnošenja zahtjeva, umanjenih za prethodno ostvarene potpore iz ove mjere u istom razdoblju.
(2) Prihvatljiva fiskalna davanja kao temelj izračuna visine financijskog poticaja sukladno ovom Pravilniku su:
- porez na dobit (uplaćeni predujmovi i razlika po konačnom obračunu)
- porez na dodanu vrijednost (priznat prema ulaznim računima)
- porez na dohodak (uplate izvršene od strane korisnika potpore)
- porez po odbitku (uplate izvršene od strane korisnika potpore) te
- porez na korištenje javnih površina.
(3) Obrazac s popisom prihvatljivih fiskalnih davanja određen je u Dodatku 1. koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
(4) Visina financijskog poticaja za pojedino audiovizualno djelo iznosi:
- za potporu razvoju: najmanje 10.000,00 EUR, a najviše 50.000,00 EUR, ali ne više od 80 % prihvatljivih troškova razvoja
- za potporu proizvodnji: najmanje 10.000,00 EUR, a najviše 132.000,00 EUR, ali ne više od 30 % prihvatljivih troškova proizvodnje (uključujući postprodukciju)
primjenjujući pri ukupnom izračunu odgovarajuća pravila o državnim potporama.
(5) Pojedinom korisniku u jednoj kalendarskoj godini mogu se isplatiti financijski poticaji iz ove potpore u najvišem iznosu do ukupno 132.000,00 EUR.
(6) Ovom potporom financiraju se standardna i zahtjevna audiovizualna djela, pri čemu je zahtjevno audiovizualno djelo definirano zakonom kojim je regulirana audiovizualna djelatnost, te pripadajućim podzakonskim propisima.
(7) Za pojedino audiovizualno djelo dozvoljeno je podnošenje samo jednog zahtjeva za financijski poticaj za razvoj i jednog zahtjeva za proizvodnju temeljem ovog Pravilnika.
(8) Potpora koja se dodjeljuje sukladno ovom Pravilniku je bespovratna i zbraja se s bilo kojom drugom državnom potporom dodijeljenoj korisniku za isti projekt.
(9) Financijski poticaj za razvoj iz ovog Pravilnika uračunava se, ako iz predmetnog projekta nastane audiovizualno djelo, u ukupni proračun i uzima u obzir pri izračunu ukupnog intenziteta potpore, sukladno pravilima propisanim Općom uredbom o skupnom izuzeću.
(10) Dozvoljeno je podnošenje zahtjeva za financijski poticaj za proizvodnju audiovizualnog djela za djelo koje je već primilo financijski poticaj za razvoj temeljem ovog Pravilnika, kao i koje je ostvarilo poticaje iz drugih programa državnih potpora, uz uvjet iz članka 14. ovog Pravilnika.
(11) Nije dozvoljeno podnošenje zahtjeva za financijski poticaj za razvoj, ako je predmetno djelo već ostvarilo poticaje za proizvodnju iz drugih programa državnih potpora.
(12) U slučaju da audiovizualno djelo ostvaruje poticaje i iz drugih programa državnih potpora koje dodjeljuje Centar, poticaj sukladno ovom Pravilniku može zatražiti isključivo onaj korisnik koji je u trenutku podnošenja zahtjeva za financijski poticaj, za navedeno audiovizualno djelo korisnik i drugih programa državnih potpora Centra odnosno nositelj projekta za navedeno audiovizualno djelo.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Kriteriji koje mora ispuniti podnositelj zahtjeva za ostvarivanje prava na financijski poticaj
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 4.
(1) Podnositelj zahtjeva mora biti neovisni proizvođač sukladno definiciji utvrđenoj propisima koji reguliraju elektroničke medije.
(2) Podnositelj zahtjeva ne može biti osoba iz stavka 1. ovoga članka:
- koja je poduzetnik u teškoćama prema Općoj uredbi o skupnom izuzeću
- koja je u predstečajnom ili stečajnom postupku ili likvidaciji
- kojoj je naložen povrat državne potpore i/ili se nalazi u postupku povrata potpore
- koja ima neplaćene, dospjele obveze po osnovi javnih davanja i/ili prema Centru
- ako je podnositelju i osobi ovlaštenoj po zakonu za zastupanje izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više sljedećih kaznenih djela sukladno zakonu kojim se uređuju kaznena djela i kaznenopravne sankcije: prijevara (članak 236.), prijevara u gospodarskom poslovanju (članak 247.), primanje mita u gospodarskom poslovanju (članak 252.), davanje mita u gospodarskom poslovanju (članak 253.), zlouporaba u postupku javne nabave (članak 254.), utaja poreza ili carine (članak 256.), subvencijska prijevara (članak 258.), pranje novca (članak 265.), zlouporaba položaja i ovlasti (članak 291.), nezakonito pogodovanje (članak 292.), primanje mita (članak 293.), davanje mita (članak 294.), trgovanje utjecajem (članak 295.), davanje mita za trgovanje utjecajem (članak 296.), zločinačko udruženje (članak 328.) i počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja (članak 329.).
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Kriteriji koje mora ispuniti audiovizualno djelo za koje se može tražiti financijski poticaj
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 5.
(1) Ovom potporom potiče se razvoj i proizvodnja hrvatskih audiovizualnih djela neovisnih proizvođača.
(2) Hrvatska audiovizualna djela predstavljaju djela definirana propisima koji uređuju elektroničke medije.
(3) Audiovizualno djelo, kao kulturni proizvod, za koje podnositelj zahtjeva može tražiti financijski poticaj su dugometražni i kratkometražni igrani filmovi, dugometražni i kratkometražni dokumentarni filmovi, animirani filmovi i eksperimentalni filmovi, kao i serijska igrana, dokumentarna ili animirana djela koja se smatraju hrvatskim audiovizualnim djelima.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 6.
Djelo za koje podnositelj zahtjeva ne može steći pravo na financijski poticaj su:
- promidžbeno ili naručeno audiovizualno djelo
- dnevne drame („sapunica“ i/ili „telenovele“)
- „talent show“ emisije ili programi
- „reality show“ emisije ili programi
kao i djela bilo koje vrste koja promiču nasilje, rasizam, govor mržnje i/ili imaju pornografski sadržaj i slično, ili djela koja promiču ponašanja u suprotnosti s interesima javnog zdravlja, zaštite ljudskih prava, vrednotama ustavnog poretka Republike Hrvatske, javne sigurnosti i slično.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Podnošenje zahtjeva za ostvarivanje prava na financijski poticaj
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 7.
(1) Zahtjevi za financijski poticaj podnose se na obrascima dostupnim na internetskoj stranici Centra.
(2) Zahtjev i svi dokumenti podnose se na hrvatskom jeziku, elektroničkim putem ili u fizičkom obliku.
(3) Dokumenti uz zahtjev, dostupni u javnim registrima kao službenim evidencijama tijela s javnim ovlastima u elektroničkom obliku (e-uprava) prihvaćeni su kao način dokazivanja, pod uvjetima propisanim posebnim propisima.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 8.
(1) Podnositelj zahtjevan dužan je podnijeti pisani zahtjev za financijski poticaj prije početka rada na projektu i to:
- za potporu razvoju: prije započinjanja razvoja djela,
- za potporu proizvodnji: najranije 120 dana, a najkasnije 15 dana prije početka snimanja djela.
(2) Prilikom podnošenja zahtjeva, podnositelj je obvezan Centru dostaviti:
1. ispunjeni obrazac zahtjeva koji je dostupan na stranicama Centra
2. ispunjeni Obrazac prihvatljivih fiskalnih davanja, s iznosima prihvatljivih fiskalnih davanja na dan podnošenja Zahtjeva, koja predstavljaju obračunski iznos za potrebe utvrđivanja raspoloživih iznosa poticaja, a koja je podnositelj zahtjeva uplatio i/ili obračunao u prethodnih 5 godina prije dana podnošenja zahtjeva, ali ne ranije od 31.listopada 2024. godine
3. izjavu potpisanu od strane ovlaštene osobe vlastoručnim ili kvalificiranim elektroničkim potpisom, na obrascu koji je dostupan na stranicama Centra, da je podnositelj zahtjeva neovisni proizvođač, da nije osoba iz članka 4. stavka 2. ovog Pravilnika, da proizvodi hrvatsko audiovizualno djelo, te da djelo ne predstavlja djelo iz članka 6. ovog Pravilnika
4. potvrdu nadležnog tijela o uredno izvršenim obvezama plaćanja po osnovi javnih davanja, ne stariju od 30 dana
5. potvrdu Bon-2
6. službeni izvadak iz sudskog ili drugog odgovarajućeg registra da je korisnik pravna osoba registrirana za proizvodnju audiovizualnih djela, te
7. a) za potporu razvoju:
- sinopsis filma ili serije duljine 1-2 kartice
- scenarij (ukoliko scenarij već postoji) ili treatment duljine 4-10 kartica te dvije raspisane scene s raspisanim dijalozima ili jednakovrijedan dokument za dokumentarni, animirani ili eksperimentalni film
- ime i prezime scenarista, te ime i prezime redatelja ako je već poznato
- dokaz o uređenim autorskim pravima (autorskopravni ugovor za scenarij ili izvorno autorsko djelo)
- proračun (financijski plan) razvoja projekta s naznačenim aktivnostima koje se financiraju iz ove potpore
- operativni plan razvoja projekta
- plan financiranja razvoja projekta
b) za potporu proizvodnji:
- ispunjeni Kvalifikacijski test
- sinopsis
- scenarij (za serije scenariji prve dvije epizode, uz obvezu dostavljanja scenarija svake sljedeće epizode osam dana prije početka snimanja) ili jednakovrijedan dokument za dokumentarni, animirani ili eksperimentalni film
- proračun (financijski plan) djela s naznačenim aktivnostima koje se financiraju iz ove potpore
- plan proizvodnje cjelokupnog djela (operativni plan) s naznačenim datumom dovršetka aktivnosti
- plan snimanja/animacije/postprodukcije (za serije – za prve dvije epizode, uz obvezu dostave plana za sve epizode) ili jednakovrijedan dokument za dokumentarni ili eksperimentalni film
- plan financiranja cjelokupnog djela s podacima o svim dogovorenim i predviđenim izvorima financiranja uz potvrde navedenih izvora financiranja (ugovori, predugovori, pisma namjere i slično) iz čega je razvidno da je osigurano najmanje 50 % sredstava predviđenih za proizvodnju audiovizualnog djela
- dokaz o uređenim autorskim pravima (autorskopravni ugovori za scenarij i režiju, te ako je riječ o ekranizaciji postojećeg autorskog djela, za izvorno autorsko djelo, a u kategoriji animiranih filmova i ugovor o uređenim autorskim pravima na korištenje likova)
- popis autora i djelatnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Kvalifikacijski test i Popis prihvatljivih troškova
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 9.
Kvalifikacijski test za audiovizualna djela (A Kulturni sadržaj i B Doprinos ljudskih potencijala) i Popis prihvatljivih troškova su Dodaci 2. i 3. te su sastavni dio ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Ostvarivanje prava na financijski poticaj
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 10.
(1) Centar pregledava zahtjeve redoslijedom njihovog pristizanja.
(2) U slučaju da prilikom pregleda zahtjeva i priložene dokumentacije Centar utvrdi da zahtjev nije uredan, bez odgode će obavijestiti podnositelja zahtjeva o potrebi za ispravkom ili nadopunom zahtjeva, te odrediti podnositelju zahtjeva rok za ispravak ili nadopunu zahtjeva, ne kraći od 15 dana.
(3) Ukoliko u ostavljenom roku podnositelj zahtjeva ne ispravi ili ne dopuni zahtjev sukladno ovom Pravilniku i uputi Centra, Centar će donijeti rješenje o odbacivanju zahtjeva, a ukoliko u ostavljenom roku podnositelj zahtjeva postupi po uputi Centra, zahtjev će se smatrati urednim od datuma primitka traženog ispravka ili dopune.
(4) Ukoliko podnositelj zahtjeva ili audiovizualno djelo za koje se podnosi zahtjev ne udovoljava kriterijima iz ovog Pravilnika ili u slučaju kada nisu ispunjeni uvjeti iz članka 3. stavaka 10. i 11. ovoga Pravilnika Centar će donijeti rješenje o odbijanju zahtjeva.
(5) Centar će, nakon što utvrdi da je zahtjev uredan, dostaviti Poreznoj upravi Ministarstva financija ispunjeni Obrazac fiskalnih davanja, radi utvrđivanja ispravnosti navedenih iznosa, a Porezna uprava će u roku od 15 radnih dana provjeriti podatke iz ispunjenog Obrasca te vratiti Obrazac Centru s iznosima potvrđenim sukladno podacima iz sustava Porezne uprave.
(6) Financijski poticaji odobravaju se redoslijedom primitaka urednih zahtjeva koji udovoljavaju uvjetima sukladno ovom Pravilniku, a mogu se podnositi i odobravati sve do iskorištenja financijskih sredstava koji su u proračunu Centra namijenjeni za potporu iz ovog Pravilnika.
(7) U slučaju da je podnositelj zahtjeva u prethodnom razdoblju već koristio poticaj iz ove mjere, Centar će prilikom izračuna utvrditi preostali raspoloživi iznos poticaja.
(8) U slučaju udovoljavanja uvjetima za ostvarivanje poticaja sukladno ovom Pravilniku, te ovisno o raspoloživim sredstvima Centra, Centar donosi privremeno rješenje.
(9) Ako podnositelj i djelo ispunjavaju sve kriterije i uvjete za dodjelu poticaja, ali su za tekuću godinu sredstva namijenjena financijskim poticajima raspodijeljena, a pod uvjetom da je podnositelj podnio zahtjev prije objave Centra iz članka 15. stavka 4. ovog Pravilnika, Centar će o istome obavijestiti podnositelja koji ima pravo ili zahtijevati direktno prenošenje njegovog urednog zahtjeva u cijelosti za sljedeću godinu, odnosno za moguće dodatne isplate sukladno članku 15. stavku 5. ovoga Pravilnika ili povući zahtjev i odustati od korištenja poticaja. Ukoliko podnositelj u zadanom roku ne obavijesti Centar o svojoj odluci, smatrat će se da je povukao zahtjev.
(10) Privremenim rješenjem Centra utvrđuje se pravo na financijski poticaj, najviša visina poticaja za projekt, rješava se o odobrenju iznosa poticaja, utvrđuje rok izvršenja obveze podnositelja zahtjeva na predaju izvještaja, kao i rok za donošenje konačnog Rješenja.
(11) Rok izvršenja obveze podnositelja zahtjeva je:
a) za potporu razvoju:
- 90 dana od okončanja ili izvršenja aktivnosti koje su bile predviđene zahtjevom za poticaj, ali ne kasnije od 12 mjeseci od donošenja privremenog rješenja;
b) za potporu proizvodnji:
- 90 dana od okončanja ili izvršenja aktivnosti koje su bile predviđene zahtjevom za poticaj, ali ne kasnije od 18 mjeseci od donošenja privremenog rješenja.
(12) Ako se, u slučaju poticaja za proizvodnju, rok proizvodnje produlji na razdoblje dulje od onog koji je bio predviđen prilikom predaje zahtjeva, podnositelj zahtjeva dužan je prije isteka roka pisanim putem obavijestiti Centar o produljenju roka uz obrazloženje objektivnih razloga, te u opravdanom slučaju Centar može donijeti dopunsko rješenje i odrediti novi rok za izvršenje obveze podnositelja i donošenje rješenja o korištenju financijskog poticaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Isplata financijskog poticaja
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 11.
(1) Centar će izvršiti isplatu financijskog poticaja po donošenju privremenog rješenja iz članka 10. ovog Pravilnika nakon što podnositelj zahtjeva dostavi bjanko zadužnicu na iznos odobrenog financijskog poticaja, kao i dokaz o izvršenoj obvezi evidencije snimanja audiovizualnog djela sukladno propisima Centra, ako se radi o poticaju za proizvodnju.
(2) Korisnik je obvezan dostaviti bjanko zadužnicu i dokaz o izvršenoj obvezi evidencije snimanja audiovizualnog djela iz stavka 1. ovoga članka u roku od 15 dana od dana zaprimanja privremenog rješenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Obveze pravne osobe kojoj je izdano privremeno rješenje
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 12.
(1) Korisnik kojem je privremenim rješenjem odobren financijski poticaj ima obvezu potrošnje odobrenih sredstava na troškove za robe i usluge učinjene i plaćene u Republici Hrvatskoj i to:
- 60 % odobrenih sredstava, u slučaju odobrenog poticaja za razvoj, odnosno
- 80% odobrenih sredstava u slučaju odobrenog poticaja za proizvodnju.
(2) Korisnik kojem je izdano privremeno rješenje dužan je u propisanom roku dostaviti Centru izvješće koje sadržava sljedeću dokumentaciju:
a) za potporu za razvoj:
- novu verziju kreativnog sadržaja (primjerice nova verzija scenarija ili jednakovrijedan dokument u slučaju animiranog, dokumentarnog ili eksperimentalnog filma)
- ažurirani operativni plan
- ažurirani plan financiranja
- ažurirani financijski plan razvoja projekta
- pisani izvještaj te odgovarajuće dokaze o izvršenim aktivnostima i rezultatima, u odnosu na aktivnosti prijavljene u proračunu koji je bio prilog Zahtjevu;
- izjavu o nepostojanju dvostrukog financiranja
- revizijsko izvješće s finalnim troškovnikom (proračunom) stvarno učinjenih troškova razvoja u odnosu na troškove aktivnosti naznačenih u proračunu koji je bio prilog Zahtjevu i potvrdom revizora da su uredno izvršene sve obveze plaćanja vezane uz razvoj audiovizualnog djela uključujući i obveze plaćanja po osnovi javnih davanja
b) za potporu za proizvodnju:
– ažurirani plan proizvodnje
– ažurirani plan financiranja
– ažuriran financijski plan razvoja cjelokupnog djela
– ažurirani popis autora i djelatnika
– pisani izvještaj o izvršenim aktivnostima prijavljenim u proračunu koji je bio prilog Zahtjevu
– izjavu o nepostojanju dvostrukog financiranja
– revizijsko izvješće s finalnim troškovnikom (proračunom) stvarno učinjenih troškova proizvodnje u odnosu na troškove aktivnosti naznačenih u proračunu koji je bio prilog Zahtjevu i potvrdom revizora da su uredno izvršene sve obveze plaćanja vezane uz proizvodnju audiovizualnog djela uključujući i obveze plaćanja po osnovi javnih davanja.
(3) Korisnik je dužan na odjavnoj špici audiovizualnog djela naznačiti, uz navođenje službenog logotipa Centra, da je isto financirano sredstvima državne potpore koju dodjeljuje Centar te, po završetku proizvodnje cjelokupnog audiovizualnog djela, a najkasnije osam dana od početka službene distribucije odnosno emitiranja predmetnog audiovizualnog djela Centru dostaviti pet fotografija i video najavu predmetnog audiovizualnog djela za potrebe promocije programa potpore u zemlji i inozemstvu.
(4) Obveza iz stavka 3. ovog članka odnosi se i na djelo čiji je razvoj financiran sredstvima državne potpore ukoliko se isto proizvede.
(5) Korisnik kojem je izdano privremeno rješenje dužan je bez odgode izvijestiti Centar u slučaju da je nakon donošenja rješenja došlo do bitne izmjene pravnog i/ili činjeničnog stanja, naročito u odnosu na kriterije za prihvatljivost audiovizualnog djela i podnositelja zahtjeva.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Rješenje o korištenju financijskog poticaja
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 13.
(1) U slučaju da prilikom predaje izvješća i dokumentacije sukladno članku 12. stavku 2. ovog Pravilnika nedostaje neki od potrebnih priloga, Centar će bez odgode pisanim putem obavijestiti korisnika, te mu odrediti rok za dostavu tražene dokumentacije koji ne može biti kraći od 15 dana.
(2) Ukoliko je izvješće sastavljeno sukladno ovom Pravilniku, a učinjeni troškovi u cijelosti prihvatljivi, Centar će izvršiti izračun te donijeti rješenje o korištenju financijskog poticaja kojim će utvrditi da je ostvareno pravo na financijski poticaj, utvrditi visinu poticaja kao i da je intenzitet potpore u skladu primjenjivim propisima te ukinuti privremeno rješenje.
(3) Centar će donijeti rješenje o korištenju financijskog poticaja kojim će utvrditi da je ostvareno pravo na financijski poticaj, utvrditi visinu dozvoljenog poticaja, te obvezu korisnika potpore na povrat iznosa kojim se premašuje visina dozvoljenog poticaja ili intenzitet svih primljenih potpora, ili iznosa koji nisu pravdani prihvatljivim troškovima, u slučaju da je izračunom utvrđeno:
- da je isplatom poticaja premašena visina poticaja određena u članku 3. stavku 4. ovog Pravilnika, ili
- da je djelo dovršeno, a da je premašen ukupni intenzitet potpore uzimajući u obzir pravila o državnim potporama, ili
- da je određeni dio sredstava utrošen na troškove koji nisu prihvatljivi, ili
- da se postupilo suprotno pravilima o zabrani dvostrukog financiranja.
(4) U slučaju neplaćanja sukladno rješenju o korištenju financijskog poticaja iz stavka 3. ovoga članka, Centar je ovlašten izvršiti neposredan povrat sredstava putem bjanko zadužnice.
(5) Centar će donijeti rješenje o korištenju financijskog poticaja kojim će ukinuti privremeno rješenje, te naložiti povrat primljenih sredstava poticaja, ako:
- su nastale okolnosti iz članka 12. stavka 5. ovoga Pravilnika, te ako navedene promijenjene okolnosti imaju za posljedicu gubitak prihvatljivosti korisnika i/ili gubitak prihvatljivosti audiovizualnog djela,
- korisnik ne podnese izvješće sukladno privremenom rješenju i ovom Pravilniku, ili ne dopuni izvješće u zadanom mu roku, sukladno stavku 1. ovog članka,
- korisnik neistinito prijavi aktivnosti iz članka 11. ovog Pravilnika koje su preduvjet za isplatu poticaja,
- temeljem podnesenog izvješća korisnika, Centar utvrdi nenamjensko korištenje poticaja.
(6) U slučaju neplaćanja sukladno rješenju o korištenju financijskog poticaja iz stavka 5. ovoga članka, Centar je ovlašten izvršiti neposredan povrat sredstava putem bjanko zadužnice.
(7) Centar zadržava pravo praćenja realizacije i kontrole namjenskoga korištenja dodijeljenih sredstava, te aktivnosti prijavljenih za poticaj, uključujući i razdoblje od pet godina po donošenju privremenog rješenja. Centar ima pravo obaviti neposrednu kontrolu (kontrolu na licu mjesta) kod korisnika.
(8) U slučaju da poticaj nije iskorišten u ukupnom odobrenom iznosu ili je korisnik bio dužan vratiti dio ili sva uplaćena sredstva, tako neiskorišteni iznos bit će na raspolaganju korisniku prilikom predaje eventualnih novih zahtjeva temeljem ove mjere, osim u slučaju da se nalazi u postupku povrata potpore po bilo kojoj osnovi.
(9) Prihvatljivi troškovi su:
- troškovi aktivnosti povezanih s razvojem audiovizualnog djela koje je podnositelj naveo u zahtjevu, pod uvjetom da su nastali nakon podnesenog zahtjeva za potporu razvoju, te
- troškovi aktivnosti povezanih s proizvodnjom audiovizualnog djela koje je podnositelj naveo u zahtjevu, pod uvjetom da su nastali nakon podnesenog zahtjeva za potporu za proizvodnju.
(10) Popis prihvatljivih troškova koji se priznaju za pravdanje financijskog poticaja iz ovog Pravilnika određen je u Dodatku 3.
(11) Konačni iznos ostvarenog poticaja bit će relevantan za izračun eventualnih budućih poticaja po ovoj mjeri, kao i za izračun ukupnog dozvoljenog intenziteta potpora za audiovizualno djelo za koje je poticaj isplaćen.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 14.
Financijski poticaji koji se dodjeljuju temeljem ovog Pravilnika mogu se zbrajati s drugim državnim potporama, pod uvjetom da se odnose na različite prihvatljive troškove.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 15.
(1) Sredstva za financijske poticaje planiraju se u godišnjem iznosu u državnom proračunu Republike Hrvatske koja ministarstvo nadležno za poslove kulture, kao namjenska sredstva, doznačuje na račun Centra.
(2) Osim sredstava osiguranih u stavku 1. ovoga članka sredstva za financijske poticaje mogu se osigurati i iz drugih izvora.
(3) Zahtjevi se zaprimaju počevši od 1. siječnja za tekuću godinu, sve do iskorištenja godišnjeg iznosa sredstava osiguranih u proračunu Centra za poticaje iz ovog Pravilnika.
(4) Po iskorištenju ukupnog iznosa sredstava predviđenih proračunom za tekuću godinu Centar će isto objaviti na svojim mrežnim stranicama, a zahtjevi pristigli nakon objave neće se obrađivati.
(5) U slučaju da nakon obavijesti Centra, a tijekom godine, budu stvoreni preduvjeti za isplatu dodatnih sredstava poticaja, Centar zadržava pravo objaviti da se mogu podnositi daljnji zahtjevi sve do iskorištenja takvih dodatnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Obveza davatelja državne potpore
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 16.
(1) Davatelj državne potpore iz ovog Pravilnika je dužan temeljem pravne osnove objavljivanja informacija iz članka 9. Opće uredbe o skupnom izuzeću na svojim službenim internetskim stranicama objaviti potpuni tekst odobrenog programa potpore i njegove provedene odredbe, ime korisnika potpore, naziv podnositelja zahtjeva i projekt za koji je dodijeljen financijski poticaj, iznos i intenzitet državne potpore izražen kao udjel u ukupnom proračunu projekta za koji je financijski poticaj dodijeljen.
(2) Navedene informacije davatelj državne potpore je dužan čuvati najmanje 10 godina te učiniti dostupnim javnosti sukladno važećim propisima koji reguliraju prava na pristup informacijama.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Prijelazne i završne odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 17.
Centar je ovlašten neiskorištena sredstva za zahtjeve predane prema odredbama ovog Pravilnika u tekućoj godini, odobriti i isplatiti najkasnije do 30. lipnja sljedeće godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 18.
Iznimno od članka 15. stavka 3. ovog Pravilnika zahtjevi za prvu godinu korištenja poticaja sukladno ovom Pravilniku počet će se zaprimati osmog dana od dana stupanja na snagu programa predmetne državne potpore.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Stupanje na snagu
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Članak 19.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, 22. travnja 2025.
M I N I S T R I C A
dr. sc. Nina Obuljen Koržinek
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Dodatak 1.
OBRAZAC PRIHVATLJIVIH FISKALNIH DAVANJA
OBRAČUNSKO RAZDOBLJE ____________________
Naziv korisnika: __________________
Adresa sjedišta: __________________
OIB: __________________
Porezni broj/matični broj (DZS) ___________________
IZVOR
RAZDOBLJE
PRIJAVLJENI IZNOS
IZNOS POTVRĐEN OD STRANE PU
POREZ NA DODANU VRIJEDNOST
POREZ NA DOBIT
POREZ NA DOHODAK
POREZ PO ODBITKU
POREZ NA
KORIŠTENJE JAVNIH POVRŠINA
UKUPNO:
ISPUNIO:
KORISNIK:
POREZNA UPRAVA:
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Dodatak 2.
KVALIFIKACIJSKI TEST
Osnovni uvjeti: da bi projekt zadovoljio kvalifikacijski test, mora ostvariti minimalno 12 od ukupno 25 mogućih bodova, uz obvezu 2 ostvarena boda u dijelu A4.
DIO A – KULTURNI SADRŽAJ
Mogući broj bodova:
Ostvareni broj bodova:
A1
Djelo je smješteno na lokaciji u Hrvatskoj ili u nekoj europskoj državi, ili njegove slike predstavljaju Hrvatsku ili neku drugu europsku državu ili kulturno okruženje
2
A2
Djelo je inspirirano ili se temelji na adaptaciji postojećeg književnog, glazbenog, kazališnog ili audiovizualnog djela
2
A3
Djelo se bavi suvremenim političkim, društvenim ili kulturnim temama i/ili sadržajima
2
A4
Konačna verzija djela je na hrvatskom ili jednom od europskih jezika
2
UKUPNO A
8
DIO B – DOPRINOS LJUDSKIH POTENCIJALA
Mogući
broj bodova:
Ostvareni broj bodova:
B1
Djelu će svoj doprinos dati državljani Republike Hrvatske ili državljani EEA u ulozi:
a) redatelj
1
b) producent
1
c) barem jedan koautor:
– autor scenarija
– glavni snimatelj
– glavni montažer slike i zvuka
– glavni animator
– glavni crtač (layout man)
– skladatelj glazbe
1
d) barem jedan autor doprinosa ili voditelj sektora:
1
za igrana i dokumentarna djela*:
– direktor filma
– glavni garderobijer
– kostimograf
– operater kamere
– pomoćni redatelj
– pomoćnik redatelja
– autor dijaloga
– scenograf
– slikar maski
– supervizor vizualnih efekata
– vođa snimanja
ILI
za animirana djela*:
– animator
– asistent animatora
– pomoćni redatelj
– compositing
– autor dijaloga
– čistač
– dizajner likova
– dizajner pozadina
– dizajner svjetla
– fazer
– kolorist
– lutkar
– modeler
– motion capture supervizor
– operater kamere
– rendering slike
– rigger
– scenograf
– supervizor vizualnih efekata
– trik snimatelj
e) glavni glumac/glumica ili glas u animaciji
1
f) minimalno 3 sporedna glumca/glumice ili glasa
1
UKUPNO B1
6
B2
ostali članovi ekipe angažirani u proizvodnji djela
najmanje 50 % članova ekipe predviđenih za angažman u proizvodnji djela u Hrvatskoj su državljani Republike Hrvatske ili državljani EEA
6
ILI
najmanje 40 % članova ekipe predviđenih za angažman u proizvodnji djela u Hrvatskoj su državljani Republike Hrvatske ili državljani EEA
4
ILI
najmanje 30 % članova ekipe predviđenih za angažman u proizvodnji djela u Hrvatskoj su državljani Republike Hrvatske ili državljani EEA
3
UKUPNO B2
6
UKUPNO B (B1+B2)
12
DIO C – KORIŠTENJE PRODUKCIJSKIH POTENCIJALA REPUBLIKE HRVATSKE
Mogući
broj bodova:
Ostvareni broj bodova:
C
snimanje i/ili proizvodnja obavljat će se na lokacijama ili u studijima u Hrvatskoj
najmanje 50 % od ukupnih dana snimanja/proizvodnje obavljat će se u Hrvatskoj
5
ILI
najmanje 30 do 50 % od ukupnih dana snimanja/proizvodnje obavljat će se u Hrvatskoj
3
ILI
najmanje 15 do 30 % od ukupnih dana snimanja/proizvodnje obavljat će se u Hrvatskoj
2
UKUPNO C
5
UKUPNO A + B + C
25
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija
Dodatak 3.
TROŠKOVI PRIHVATLJIVI ZA PRAVDANJE FINANCIJSKOG POTICAJA
Prihvatljivi troškovi (izravni i neizravni) jesu troškovi:
- stvarno nastali nakon podnošenja zahtjeva, a za vrijeme razdoblja i u svezi s provedbom projekta, bez obzira na vrstu troška ili način nastanka,
- aktivnosti na koje se troškovi odnose predviđene su u zahtjevu,
- evidentirani su u poslovnim knjigama korisnika u skladu sa važećim računovodstvenim propisima te u skladu s uobičajenom računovodstvenom praksom (svaki interno ili eksterno sastavljen dokument ili elektronički zapis o poslovnom događaju koji čini osnovu za unos podataka o poslovnom događaju u poslovne knjige, a sukladno zakonu predstavlja vjerodostojnu knjigovodstvenu ispravu ili drugu ispravu kojom se zaračunavaju isporučena dobra i obavljene usluge, bez obzira kako se ta isprava naziva u poslovnom prometu),
- za troškove internih ljudskih resursa angažiranih na projektu (npr. plaće i naknade troškova isplaćene radnicima) dokumentirani obračuni plaća i naknada radnicima, s pripadajućim javnim davanjima, izdanim u skladu s važećim propisima,
Smatraju se prihvatljivim troškovima troškovi vezani za reguliranje intelektualnog vlasništva, autorska, izvođačka i ostala prava, osim prava koja se obvezno kolektivno ostvaruju.
POPIS prihvatljivih troškova:
Za razvoj:
- troškovi stjecanja autorskih prava i reguliranja drugih prava intelektualnog vlasništva
- troškovi internih ljudskih resursa angažiranih na projektu (npr. plaće i naknade troškova isplaćene radnicima) dokumentirani obračuni plaća i naknada radnicima, s pripadajućim javnim davanjima, izdanim u skladu s važećim propisima,
- troškovi scenarija, honorar scenarista, pisaca, pisaca dijaloga itd., s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
- troškovi stručne literature i ostale literature nužne za realizaciju razvoja projekta
- troškovi istraživanja, honorari i usluge stručnih suradnika (konzultanata, savjetnika) i svi pripadajući troškovi
- troškovi rezervacije prava na ekranizaciju izvornika,
- usluge dramaturga i savjetnika na scenariju, s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
- autorski honorari za izradu vizualizacija te honorari programera za izradu tehničkih zahtjeva, s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
- troškovi izrade treatmenta
- sudjelovanje u programima stručnog usavršavanja radi daljnjeg razvoja scenarija i/ili projekta
- vezani troškovi i honorari – odvjetnik, javni bilježnik, agent i sl.
- trošak knjigovodstva i računovodstva
- trošak revizije
- troškovi izrade zelenog certifikata
- honorar producenta s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi) tijekom razvoja projekta
- prijevodi, poštarine, telefonske usluge, printanje, kopiranje i sl.
- honorar producenta supervizora, s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
- troškovi izrade knjige snimanja
- druge posebne potrebe, uključujući storyboard ili razrade pojedinih važnih elemenata
- izrada paketa za prezentaciju projekta potencijalnim partnerima
- izrada foršpana i sl.
- izrada pilota za potrebe prezentacije projekta
- izrada demo-verzije (prototip, vertikalni prerez) za potrebe prezentacije projekta
- troškovi izrade režijske i/ili produkcijske razrade
- izrada operativnog plana, izrada troškovnika audiovizualnog djela
- honorar redatelja tijekom razvoja projekta, s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
- troškovi odabira izvođača i castinga, probe s glumcima
- troškovi sudjelovanja u programima stručnog usavršavanja radi daljnjeg razvoja projekta
- troškovi sudjelovanja na koprodukcijskim forumima
- troškovi izrade dokumentacije za međunarodne i EU fondove i troškovi prijave
- troškovi scouta i obilaska lokacija, honorari za autorski i produkcijski tim u obilasku lokacija te stručne suradnike s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
- probna snimanja, probe kamere, objektiva, probne projekcije i sl.
- autorski honorari i usluge u razvoju projekta: direktor fotografije, scenograf, kostimograf, majstor maske, kompozitor, sound designer, organizator lokacija, koordinator produkcije, VFX supervisor, SFX supervizor i ostali suradnici angažirani u razvoju
- zakup ureda, režijski troškovi i pripadajući troškovi
- troškovi uredskog materijala i sl.
- troškovi medija za pohranu slike i podataka
- troškovi puta, smještaja (s pripadajućim troškovima) dnevnica, transporta, carine, špedicije i ostalih vezanih troškova
- troškovi toplog obroka za ekipu
- troškovi arhiva i drugi vezani troškovi
Za proizvodnju (uključujući postprodukciju):
– troškovi stjecanja autorskih prava i reguliranja drugih prava intelektualnog vlasništva
– troškovi internih ljudskih resursa angažiranih na projektu (npr. plaće i naknade troškova isplaćene radnicima) dokumentirani obračuni plaća i naknada radnicima, sa pripadajućim javnim davanjima, izdanim u skladu s važećim propisima,
– troškovi scenarija, honorar scenarista, pisaca, pisaca dijaloga itd. s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
– troškovi stručne literature i ostale literature nužne za realizaciju projekta
– troškovi istraživanja, honorari i usluge stručnih suradnika (konzultanata, savjetnika) i svi pripadajući troškovi i javna davanja
– troškovi rezervacije prava na ekranizaciju izvornika,
– usluge dramaturga i savjetnika na scenariju, s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
– troškovi izrade treatmenta
– sudjelovanje u programima stručnog usavršavanja radi daljnjega razvoja scenarija i/ili projekta
– vezani troškovi i honorari – odvjetnik, javni bilježnik, agent i sl.
– trošak knjigovodstva i računovodstva
– bankarski troškovi
– trošak revizije
– troškovi izrade zelenog certifikata
– honorar producenta s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
– prijevodi, poštarine, telefonske usluge, printanje, kopiranje i sl.
– honorar producenta supervizora, s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
– troškovi izrade knjige snimanja
– druge posebne potrebe, uključujući storyboard ili razrade pojedinih važnih elemenata
– izrada paketa za prezentaciju projekta potencijalnim partnerima
– izrada foršpana i sl.
– izrada pilota za potrebe prezentacije projekta
– troškovi razrade
– izrada operativnog plana, izrada troškovnika filma
– honorar redatelja, s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
– troškovi odabira izvođača i castinga, probe s glumcima
– troškovi sudjelovanja u programima stručnog usavršavanja radi daljnjega razvoja projekta
– troškovi sudjelovanja na koprodukcijskim forumima
– troškovi izrade dokumentacije za međunarodne i EU fondove i troškovi prijave
– troškovi scouta i obilaska lokacija, honorari za autorski i produkcijski tim u obilasku lokacija te stručne suradnike s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
– probna snimanja, probne kamere, objektiva, probne projekcije i sl.
– autorski honorari i usluge umjetničke i tehničke ekipe s pripadajućim javnim davanjima (porezi, prirezi, razrezi, doprinosi)
– troškovi dadilje sukladno Zakonu o dadiljama
– zakup ureda, režijski troškovi i pripadajući troškovi
– troškovi uredskog materijala i sl.
– troškovi medija za pohranu slike i podataka
– troškovi puta, smještaja (s pripadajućim troškovima), dnevnica, transporta, carine, špedicije i ostali vezani troškovi
– troškovi reprezentacije
– troškovi arhiva i drugi vezani troškovi
– troškovi arhiviranja materijala i dokumentacije prema Zakonu o arhivskom gradivu i arhivima – ovisno o kategoriji producenta
– troškovi pohrane i back upa snimljenog materijala
– troškovi uništavanja sirovine – snimljenog materijala i uništavanja nosača slike i zvuka, troškovi uništavanja dokumentacije (npr. kopija scenarija, dispozicija, planova i sl.).
– odvoz i zbrinjavanje otpada ekipe, ureda, na snimajućim lokacijama itd.
– troškovi dozvola, mišljenja i suglasnosti državnih tijela, lokalne samouprave i dr.
– troškovi javnih i sličnih službi, (HAK, Državni hidrometeorološki zavod, policija, vatrogasci, gorske službe spašavanja i sl.)
– lijekovi, medicinska oprema, medicinske usluge, troškovi medicinskog osoblja, hitna pomoć i sl.
– troškovi opreme zaštite na radu
– troškovi analize kakvoće vode, hrane i sl.
– najam/zakup lokacija
– troškovi zaštitarski službi, osiguranja i sl.
– zavisni troškovi lokacija, čišćenje i sl.
– troškovi izrade dokumentacije, studija, projekta (nacrta) za: zatvaranje i preusmjeravanje prometa, eksplozije, privremene gradnje, razminiranje, brisanje grafita i sl.
– javno oglašavanje i upozoravanje i dodatna osiguranja kod izvođenja složenih scena i sl.
– troškovi kupovine i najma scenografije i rekvizita
– troškovi gradnje i adaptacije scenografije, trošak materijala i usluga, prilagođavanja, rušenja, vraćanje u prvobitno stanje i sl.
– troškovi najma scenografije, i scenografskih elemenata
– troškovi gradnje pristupnih puteva i sl.
– set dressing, rekvizita i sl.
– trošak izrade maketa
– troškovi najma/zakupa studija s režijskim i sl. troškovima
– troškovi najma/zakupa skladišta scenografije, rekvizita, garderobe i sl.
– najam životinja i biljaka svih vrsta
– najam/zakup pokretne i nepokretne imovine
– troškovi igrajućih vozila, uključujući najam, popravke i prepravke igrajućih vozila, uništenje vozila, osiguranje igrajućih vozila i sl.
– najmovi objekata i infrastruktura potrebnih za snimanje audiovizualnih djela, pokretne kuhinje, kamp-kućice, toaleti, šatori, grijalice i sl.
– zavisni troškovi, gorivo, prijevoz, transport
– troškovi specijalnih i kaskaderskih scena i zahtjeva
– troškovi posebno obučenih osoba s pripadajućim troškovima, npr.: ronioci, padobranci, specijalci, alpinisti itd.
– troškovi kostimografije, troškovi svih usluga, izrade, najma i kupovine dobara vezanih uz kostimografiju audiovizualnog djela
– troškovi modeliranja likova i scenografije te izrade pozadina, troškovi usluga, najma i kupovine potrošnih materijala za animirani film
– troškovi specijalnih efekata i pripadajućeg potrošnog materijala, filmskog oružja, filmskog streljiva, uključujući najam i usluge
– troškovi šminke, maske i frizure, preparativne i dekorativne kozmetike, protetike i sl., uključujući i potrošni materijal, najam i pripadajuće usluge
– troškovi najma scenske tehnike i kupovine potrošne robe i dobara vezanih uz scensku tehniku, troškovi transporta i ostali vezani troškovi
– troškovi najma rasvjetne tehnike i kupovine potrošne robe i dobara vezanih uz rasvjetnu tehniku, troškovi transporta i ostali vezani troškovi
– troškovi najma kamere, prateće tehnike uz kameru, te kupovina potrošne robe i dobara vezanih za kameru i prateću tehniku, troškovi transporta i ostali vezani troškovi
– kupovina opreme, uključivo i računalne opreme i programa, kompoziting i rendering za animaciju za snimanje, animaciju i postprodukciju u Republici Hrvatskoj za snimanja u trajanju dužem od godinu dana, priznata u vrijednosti godišnje amortizacijske stope za dugotrajnu imovinu
– troškovi električne energije – najam agregata, nafta, električni priključci i sl.
– troškovi najma opreme za zvuk, prateće tehnike uz opreme za zvuk, te kupovina potrošne robe i dobara vezanih uz opremu za zvuk, troškovi transporta i ostali vezani troškovi
– troškovi transporta i usluge prijevoza, najam kombija i svih vozila potrebnih tijekom proizvodnje audiovizualnog djela
– troškovi prijevoza zrakoplovom, vlakom, autobusom, brodom
– vezani troškovi uz prijevoz i transport uključujući cestarine, gorivo, ležarine, vučne službe i sl.
– troškovi smještaja, dnevnica, troškovi hrane, topli obrok i craft i sl.
– troškovi montaže slike, zvuka i glazbe, troškovi obrade, dorade i dizajna slike i zvuka, uključivo najam opreme, usluge, angažman suradnika i potrošni materijal
– trošak zakupa satelitskih linkova za prijenos slike, optičkih linkova i sl.
– troškovi najma opreme i računalnih programa za animaciju, kompoziting i rendering te kupovina potrošnih materijala vezanih uz animaciju
– troškovi snimanja glasova
– troškovi najma ostale računalne opreme i programa za vrijeme proizvodnje, troškovi vizualnih efekata, usluge i honorari suradnika, s pripadajućim javnim davanjima
– troškovi najma i rada posebne tehnike, strojeva i pomoćnih usluga, policijska vozila, zaštitarska vozila, hitna pomoć, vatrogasna kola, camera car, camera boat, dron, cherry picker, bageri, traktori i sl.
– troškovi najma ostalih sredstava, npr.: parkinga, stupića, ograde, rampe, semafori, kontejneri i prijevoznih sredstva (npr. avioni, helikopter, morska plovila, hidraulične dizalice i dr.)
– troškovi osiguranja tehnike, scenografije, lokacija, objekata, igrajućih vozila, sfx-a. i sl.
– troškovi distribucije, promidžbe i festivala, uključujući usluge, izradu promotivnih materijala, te popratni troškovi
– troškovi testiranja kvalitete
– troškovi dostave, poštarine, kurira i sl.
– troškovi glazbe, komponiranja, pisanja teksta, snimanja, izvođača, prostora, instrumenata i sl.
– troškovi rješavanja glazbenih prava, prava arhiva i drugi vezani troškovi
– troškovi izrade fonograma, stenograma, trošak prijevoda, lektoriranja, titlovanja, prijevoda za osobe oštećenog sluha i vida i sl.
– troškovi izrade međunarodnih verzija projekta, prijevodi, nadsinkronizacija, IT ton i sl.
– troškovi stručnog tima za borbu protiv piratstva
– strana (ili domaća) licencija i svi troškovi vezano uz licencije i/ili strane formate
– troškovi izrade prikazivačke kopije
– troškovi osiguranja od ozljeda na radu cjelokupne ekipe, troškovi od odgovornosti prema trećima (priznati troškovi za vrijeme svih faza financiranja projekta).
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija