E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

Prijedlog uredbe o kriterijima za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog izdavatelja za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata na području Republike Hrvatske

 

Na temelju članka 125. stavka 7. Zakona o obveznim mirovinskim fondovima („Narodne novine“, br. 19/14., 93/15., 64/18., 115/18., 58/20. i 156/23.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj __________________2025. donijela

 

 

Uredbu o kriterijima za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog izdavatelja za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata na području Republike Hrvatske

 

 

OPĆE ODREDBE

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 1.

 

Ovom Uredbom propisuju se kriteriji za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog izdavatelja za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata na području Republike Hrvatske, postupak i sadržaj prijave za izdavanje klasifikacije te postupak za procjenu i izdavanje klasifikacije.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 2.

 

(1) Klasifikacijom izdavatelja kao namjenskog u smislu ove Uredbe ostvaruju se uvjeti da društvo za upravljanje obveznim mirovinskim fondovima, u odnosu na izloženost prema prenosivim vlasničkim i/ili dužničkim vrijednosnim papirima koji služe za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata, koje je izdao takav izdavatelj, može primijeniti ograničenja izloženosti iz članaka 126. stavka 1. točke 9., 126.a stavka 1. točke 9., 126.b stavka 1. točke 8., 127. stavka 5., 127.a stavka 6., 128. stavka 1. točke 9., 128.a stavka 1. točke 7. i 128.b stavka 1. točke 9. Zakona o obveznim mirovinskim fondovima („Narodne novine“, br. 19/14., 93/15., 64/18., 115/18., 58/20. i 156/23.).

 

(2) Klasifikacija iz stavka 1. ovoga članka ne predstavlja obvezu društvu za upravljanje obveznim mirovinskim fondovima da ulaže u prenosive vrijednosne papire koje takav izdavatelj izdaje.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 3.

 

Ova Uredba se primjenjuje na izdavatelja prenosivoga vlasničkog i/ili dužničkog vrijednosnog papira, koji služi za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnog projekata na području Republike Hrvatske, koji se prijavljuje za klasifikaciju kao namjenskog izdavatelja.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 4.

 

Pojedini pojmovi u smislu ove Uredbe imaju sljedeća značenja:

 

1. infrastrukturni projekt je skup planiranih i povezanih aktivnosti kojima se, unutar utvrđenog vremenskog razdoblja, koje ne može biti kraće od pet godina, upotrebom dostupnih financijskih resursa stvaraju novi, odnosno rekonstruiraju, renoviraju ili proširuju postojeći javni sustavi, te se njima upravlja, na razini Republike Hrvatske ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave Republike Hrvatske, uključujući ceste, mostove, zračne luke, cjevovode, energetsku infrastrukturu, komunikacije, obrazovne ili zdravstvene ustanove, komunalnu infrastrukturu, javne zgrade i druge projekte koje Vlada Republike Hrvatske odredi kao takve, pri čemu takav projekt ne šteti bitno nijednom okolišnom cilju utvrđenom u članku 9. u skladu s člankom 17. Uredbe (EU) 2020/852 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. lipnja 2020. o uspostavi okvira za olakšavanje održivih ulaganja i izmjeni Uredbe (EU) 2019/2088.

 

2. greenfield infrastrukturni projekt ili primarni projekt odnosi se na infrastrukturu koja se prvi put razvija na danoj lokaciji, a može biti u fazi planiranja, razvoja, financiranja ili izgradnje

 

3. brownfield infrastrukturni projekt ili sekundarni projekt odnosi se na infrastrukturu koja je već operativna i/ili ima prethodnika na predmetnoj lokaciji, a mogu uključivati rekonstrukciju, renovaciju ili proširenje postojećih sustava

 

4. prenosivi vlasnički i/ili dužnički vrijednosni papiri koji služe za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata na području Republike Hrvatske su one vrste vrijednosnih papira koji su prenosivi na tržištu, koji predstavljaju udio u kapitalu ili članskim pravima u društvu, kao i potvrde o deponiranim dionicama, odnosno obveznice i druge vrste sekuritiziranog duga, uključujući i potvrde o deponiranim vrijednosnim papirima, koji su izdani sa svrhom financiranja ili sekuritizacije infrastrukturnih projekata na području Republike Hrvatske, koji ne moraju biti uvršteni na uređeno tržište odnosno primljeni u trgovanje na multilateralnu trgovinsku platformu

 

5. izdavatelj prenosivog vlasničkog i/ili dužničkog vrijednosnog papira koji služi za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnog projekta na području Republike Hrvatske je pravni subjekt koji posjeduje imovinu vezanu uz infrastrukturni projekt i/ili upravlja infrastrukturnom građevinom te koji izdaje predmetni prenosivi vrijednosni papir ili javno tijelo - inicijator projekta, u kojem slučaju će se sredstva prikupljena izdavanjem predmetnog vrijednosnog papira koristiti isključivo u svrhu financiranja ili sekuritizacije predmetnog infrastrukturnog projekta

 

6. namjenski izdavatelj je izdavatelj iz točke 5. ovoga članka kojeg je Vlada Republike Hrvatske odlukom klasificirala kao takvog, na temelju kriterija propisanih ovom Uredbom

 

7. postupak klasifikacije označava postupak vrednovanja i ocjene zadovoljava li izdavatelj iz točke 5. ovoga članka kriterije za namjenskog izdavatelja iz točke 6. ovoga članka

 

8. projektno društvo je društvo posebne namjene, odnosno trgovačko društvo koje osniva sponzor infrastrukturnog projekta, samostalno ili s drugim osnivačima, u svrhu provedbe infrastrukturnog projekta te koje preuzima obveze po infrastrukturnom projektu

 

9. inicijator projekta je jedno ili više društava ili javnih tijela na čiju inicijativu se sklapa dugoročan ugovorni odnos sa sponzorom projekta, predmet kojeg je rekonstrukcija, renovacija ili proširenje postojećeg javnog sustava, u svrhu pružanja usluga iz okvira nadležnosti inicijatora

 

10. sponzor projekta je subjekt koji sklapa ugovor o provedbi infrastrukturnog projekta s inicijatorom projekta

 

11. vijek projekta obuhvaća razdoblje provedbe infrastrukturnog projekta, uključujući razdoblje korištenja rezultata infrastrukturnog projekta

 

12. kapitalna vrijednost projekta znači ukupne procijenjene troškove izgradnje, rekonstrukcije, renovacije ili proširenja infrastrukturne građevine uključujući i sve zavisne troškove povezane s izgradnjom, rekonstrukcijom, renovacijom ili proširenjem infrastrukturne građevine, a isključuje troškove održavanja, zamjene istrošenih materijala i opreme te troškove uporabe

 

13. osnovne javne usluge u smislu ove Uredbe su opskrba vodom, proizvodnja, prijenos i distribucija električne i toplinske energije, proizvodnja, transport i skladištenje plina i ostalih energenata , obrazovne usluge, zdravstvene usluge, gospodarenje otpadom, gospodarenje otpadnim vodama, razvoj stanovanja i druge osnovne javne usluge definirane relevantnim zakonskim propisima.

 

UVJETI ZA KLASIFIKACIJU

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 5.

 

(1) Osnovni uvjeti za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog izdavatelja su:

 

- da je projekt na koji se odnosi prijava za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog izdavatelja infrastrukturni projekt na području Republike Hrvatske

 

- da je ukupna kapitalna vrijednost infrastrukturnog projekta veća od 50.000.000,00 eura, a ukupna vrijednost izdanja predmetnoga prenosivog vlasničkog i/ili dužničkog vrijednosnog papira veća od 25.000.000,00 eura, mjerena priznatom metodom za utvrđivanje fer vrijednosti, provedena od strane neovisnog vanjskog procjenitelja

 

- da je projekt brownfield infrastrukturni projekt u smislu ove Uredbe, odnosno da se projekt odnosi na operativan javni sustav i/ili ima prethodnika na lokaciji ili se projekt odnosi na rekonstrukciju, renovaciju ili proširenje postojećeg sustava ili da planirane preinake nisu značajne u smislu značajnog negativnog utjecaja na novčane tokove koje projekt generira.

 

(2) Iznimno od stavka 1. podstavka 3. ovoga članka izdavatelj koji je javno tijelo može se klasificirati kao namjenski izdavatelj vrijednosnih papira kojima se financiraju greenfield infrastrukturni projekti, ako se odnose na osnovne javne usluge i:

 

- ako se radi o dužničkim vrijednosnim papirima s redovitom, najmanje godišnjom, isplatom kamate, počevši najkasnije 397 dana od dana izdanja, ili vrijednosnim papirima kojima se sekuritizira infrastrukturni projekt, s redovitom, najmanje godišnjom, isplatom kamate, koja počinje najkasnije 397 dana od dana izdanja

 

- ako se radi o vlasničkim vrijednosnim papirima s redovitom, najmanje godišnjom, isplatom dividende iz dobiti projektnog društva od trenutka kad projekt počne ostvarivati dobit, pri čemu izdavatelj, koji je javno tijelo ili je izdavatelj u tu svrhu osnovan od strane javnog tijela, preuzima rizik potražnje, a planirano razdoblje koje prethodi generiranju dobiti od strane projektnog društva ne prelazi tri godine.

 

(3) Kvalitativni i kvantitativni uvjeti za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog izdavatelja su:

 

- da projekt generira predvidive i stabilne novčane tokove

 

- da ne postoje zakonske prepreke za provedbu projekta

 

- da je projekt dobio sva potrebna odobrenja, ako se na projekt primjenjuju drugi zakoni

 

- da je ministarstvo nadležno za gospodarstvo dalo pozitivno prethodno mišljenje, kada se na infrastrukturni projekt za koji se izdavatelj klasificira kao namjenski primjenjuju odredbe zakona koji uređuje javno-privatno partnerstvo, odnosno odredbe zakona kojim se uređuje postupak prijave, procjene, odabira, pripreme i provedbe strateških investicijskih projekata Republike Hrvatske

 

- da je financijski model projekta održiv kroz vijek trajanja projekta

 

- da je izdavatelj sklopio ili osigurao i učinio izglednim da će moći sklopiti sve ugovore potrebne za provedbu projekta

 

- da je izdavatelj procijenio sve rizike povezane s provedbom projekta, a posebno rizik gradnje, tržišni rizik, pri čemu se posebno uzima u obzir preuzima li izdavatelj taj rizik na sebe, rizik raspoloživosti, rizike koji proizlaze iz ugovornih odnosa, politički rizik, rizik financijske poluge te rizik od klimatskih promjena

 

- način raspodjele rizika između inicijatora i sponzora projekta

 

- da utjecaj provedbe projekta na društvo i okoliš nije negativan.

 

PRIJAVA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 6.

 

(1) Prijavu za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog izdavatelja planirani izdavatelj prenosivog vlasničkog i/ili dužničkog vrijednosnog papira koji služi za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata na području Republike Hrvatske samostalno ili s drugim zainteresiranim dionicima, dostavlja ministarstvu nadležnom za mirovinski sustav.

 

(2) Planirani izdavatelj iz stavka 1. ovoga članka može biti osnivač planiranog izdavatelja odnosno uprava već osnovanog planiranog izdavatelja prenosivoga vlasničkog i/ili dužničkog vrijednosnog papira koji služi za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata na području Republike Hrvatske.

 

(3) Oblik i sadržaj prijave iz stavka 1. ovoga članka te dokumentacija koja se prilaže prijavi propisani su u Prilogu I. ove Uredbe i njen je sastavni dio.

 

(4) Kada se na infrastrukturne projekte na području Republike Hrvatske za koje se podnosi prijava za klasificiranje izdavatelja kao namjenskog u smislu ove Uredbe primjenjuju odredbe i uvjeti iz drugih zakona, uz prijavu prilaže se i dokaz o ispunjavanju tih uvjeta.

 

(5) U roku od pet radnih dana od zaprimanja prijave, ministarstvo nadležno za mirovinski sustav prijavu dostavlja u rad povjerenstvu iz članka 7. ove Uredbe.

 

POVJERENSTVO ZA PROVEDBU POSTUPKA KLASIFIKACIJE

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 7.

 

(a) Povjerenstvo za provedbu postupka klasifikacije (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) je tijelo koje provodi postupak klasifikacije i daje prethodno mišljenje za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog izdavatelja.

 

(2) Povjerenstvo iz stavka 1. ovoga članka provodi nadzor nad namjenskim korištenjem sredstava iz članka 13. ove Uredbe.

 

(3) Povjerenstvo iz stavka 1. ovoga članka uvidom u prijavu i zaprimljenu dokumentaciju provjerava zadovoljava li infrastrukturni projekt kriterije iz članka 5. ove Uredbe.

 

(4) Povjerenstvo iz stavka 1. ovoga članka se sastoji od sedam stalnih članova i jednog člana koji se izmjenjuje, ovisno u čiji djelokrug spada infrastrukturni projekt koji se financira ili sekuritizira predmetnim prenosivim vlasničkim i/ili dužničkim vrijednosnim papirom.

 

(5) Članovi Povjerenstva su:

 

- državni tajnik iz ministarstva nadležnog za mirovinski sustav - predsjednik Povjerenstva

 

- državni tajnik iz ministarstva nadležnog za financije

 

- državni tajnik iz ministarstva nadležnog za gospodarstvo

 

- državni tajnik iz ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša i zelenu tranziciju

 

- državni tajnik iz ministarstva nadležnog za regionalni razvoj i fondove Europske unije

 

- državni tajnik iz ministarstva nadležnog za prostorno uređenje, graditeljstvo i državnu imovinu

 

-  državni tajnik iz ministarstva nadležnog za more, promet i infrastrukturu

 

- državni tajnik iz ministarstva iz čijeg djelokruga se predlaže infrastrukturni projekt, ako to ministarstvo već nije zastupljeno kao stalni član Povjerenstva.

 

(6) Povjerenstvo odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova, a u slučaju da su glasovi podijeljeni, odlučujući je glas predsjednika Povjerenstva.

 

(7) Svaki član Povjerenstva može predložiti zamjenika koji će sudjelovati u radu Povjerenstva, a koji mora biti iz redova državnih dužnosnika pojedinog ministarstva iz stavka 6. ovoga članka.

 

(8) Članovi Povjerenstva i njihovi zamjenici za rad u Povjerenstvu ne primaju naknadu.

 

(9) Povjerenstvo na sjednicu može pozvati i predstavnike drugih tijela državne uprave i stručnjake iz područja infrastrukturnih projekata na koje se zahtjev odnosi.

 

(10) Osobe koje su sukladno stavku 9. ovoga članka pozvane na sjednicu Povjerenstva mogu sudjelovati u njegovom radu, ali nemaju pravo odlučivanja.

 

(11) Administrativne i tehničke poslove za Povjerenstvo obavlja ministarstvo nadležno za mirovinski sustav.

 

(12) Način rada Povjerenstva uređuje se poslovnikom.

 

POSTUPAK ZA KLASIFIKACIJU IZDAVATELJA KAO NAMJENSKOG IZDAVATELJA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 8.

 

(1) Povjerenstvo provjerava je li prijava i zaprimljena dokumentacija podnesena u skladu s odredbama članka 5. i Priloga I. ove Uredbe.

 

(2) U slučaju nepotpune dokumentacije, Povjerenstvo će pisanim putem zatražiti od podnositelja prijave nadopunu dokumentacije.

 

(3) Povjerenstvo može tražiti i dodatna očitovanja i dokumentaciju od podnositelja zahtjeva.

 

(4) Ako podnositelj prijave u roku od deset radnih dana ne dopuni dokumentaciju sukladno stavcima 2. i 3. ovoga članka, smatrat će se da je odustao prijave.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 9.

 

(1) Kada se na infrastrukturni projekt za koji se izdavatelj klasificira kao namjenski primjenjuju odredbe zakona koji uređuje javno-privatno partnerstvo, odnosno odredbe zakona kojim se uređuje postupak prijave, procjene, odabira, pripreme i provedbe strateških investicijskih projekata Republike Hrvatske, Povjerenstvo prijavu za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog u roku od pet radnih dana dostavlja ministarstvu nadležnom za gospodarstvo na prethodno mišljenje.

 

(2) Ministarstvo nadležno za gospodarstvo daje prethodno mišljenje u odnosu na usklađenost prijave iz stavka 1. ovoga članka s odobrenjem koje je za predmetni infrastrukturni projekt izdano od strane ministarstva nadležnog za gospodarstvo, uzimajući pri tome u obzir i odredbe članka 107. stavka 1. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (SL C262,19.7.2016.) o državnim potporama.

 

(3) Ministarstvo nadležno za gospodarstvo prethodno mišljenje iz stavka 1. ovoga članka, dostavlja ministarstvu nadležnom za mirovinski sustav u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva za davanje prethodnog mišljenja.

 

(4) Ministarstvo nadležno za gospodarstvo može zatražiti izmjene i/ili dopune prijave za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog izdavatelja prije davanja prethodnog mišljenja iz stavka 2. ovoga članka.

 

(5) U slučaju iz stavka 4. ovoga članka, rok od 15 dana iz stavka 3. ovoga članka počinje teći od dana dostave traženih izmjena i/ili dopuna prijave za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog izdavatelja ministarstvu nadležnom za gospodarstvo.

 

(6) U ostalim slučajevima koji nisu obuhvaćeni stavkom 1. ovoga članka, Povjerenstvo prijavu za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog u roku od pet radnih dana dostavlja ministarstvu nadležnom za prostorno uređenje i graditeljstvo na prethodno mišljenje, ako se radi o infrastrukturnim građevinama.

 

(7) Ministarstvo nadležno za prostorno uređenje i graditeljstvo prethodno mišljenje daje u odnosu na usklađenost prijave iz stavka 1. ovoga članka s prostornim planom i propisima kojima se uređuje prostorno uređenje.

 

(8) U slučaju iz stavka 7. ovoga članka na postupak se na odgovarajući način primjenjuju odredbe stavaka 3. do 5. ovoga članka.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 10.

 

(1) Povjerenstvo će dati prethodno mišljenje zadovoljava li prijava uvjete iz članka 5. ove Uredbe u roku od 60 dana od dana dostave potpune prijave.

 

(2) Mišljenje Povjerenstva iz stavka 1. ovoga članka mora sadržavati detaljno obrazloženje zadovoljenja uvjeta iz članka 5. ove Uredbe.

 

ODLUKA VLADE REPUBLIKE HRVATSKE

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 11.

 

(1) Vlada Republike Hrvatske, na temelju pozitivnog mišljenja iz članka 10. stavka 1. ove Uredbe, donosi odluku o klasifikaciji izdavatelja kao namjenskog izdavatelja za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata na području Republike Hrvatske.

 

(b) Odluka iz stavka 1. ovoga članka mora sadržavati podatke o podnositelju prijave, podatke o planiranom izdavatelju, obrazloženje opravdanosti klasifikacije izdavatelja kao namjenskog izdavatelja za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata na području Republike Hrvatske i podatke o infrastrukturnom projektu, uključujući najmanje naziv projekta, lokaciju projekta i opis projekta.

 

ZNAČAJNE IZMJENE UVJETA POD KOJIMA JE IZDAVATELJ KLASIFICIRAN KAO NAMJENSKI

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 12.

 

(1) Izdavatelj je dužan pridržavati se uvjeta pod kojima je klasificiran kao namjenski te se ti uvjeti ne mogu značajno izmijeniti bez dostavljanja nove prijave za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog.

 

(2) O namjeri značajne izmjene uvjeta pod kojima je izdavatelj klasificiran kao namjenski, izdavatelj je dužan u roku od tri radna dana obavijestiti ministarstvo nadležno za mirovinski sustav te dostaviti novu prijavu za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog.

 

(3) Značajne izmjene uvjeta pod kojima je izdavatelj klasificiran kao namjenski mogu se provesti ako Vlada Republike Hrvatske na temelju nove prijave iz stavka 2. ovoga članka, donese novu odluku o klasifikaciji izdavatelja kao namjenskog, uzimajući u obzir prijedlog izmjene uvjeta.

 

(4) Značajnim izmjenama iz stavka 1. ovoga članka smatraju se:

 

1. promjena svrhe i predmeta infrastrukturnog projekta na koji se zahtjev odnosi

2. promjena predviđenog ugovornog razdoblja, u slučajevima kada to ima negativan utjecaj na izdavatelja

3. materijalne promjene u podjeli rizika između inicijatora i sponzora projekta, koje mogu imati značajan negativan utjecaj na mogućnost izdavatelja da ispuni svoje financijske obaveze

4. promjene predviđene namjene sredstva prikupljenih izdavanjem vrijednosnih papira, preusmjeravanjem u drugi infrastrukturni projekt.

(5) Promjena predviđene namjene sredstva prikupljenih izdavanjem vrijednosnih papira, osim namjene iz stavka 4. točke 4. ovoga članka, nije dopuštena.  

 

(6) U slučaju da inicijator ili sponzor projekta odustane od realizacije projekta, izdavatelj je o tome dužan u roku od tri radna dana obavijestiti ministarstvo nadležno za mirovinski sustav.

 

NADZOR NAD NAMJENSKIM KORIŠTENJEM SREDSTAVA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 13.

 

(1) Izdavatelj se obvezuje ministarstvu nadležnom za mirovinski sustav omogućiti provedbu tehničke i financijske kontrole te Povjerenstvu provedbu općeg nadzora i namjenskog korištenja sredstava prikupljenih predmetnim izdanjem.

 

(2) U svrhu kontrole i nadzora iz stavka 1. ovoga članka, izdavatelj jednom godišnje, najkasnije do 30. lipnja za prethodnu kalendarsku godinu, ministarstvu nadležnom za mirovinski sustav dostavlja izvješće o provedbi projekta, koje obvezno sadrži podatke o:

 

- projektu

 

- inicijatoru odnosno javnom partneru, kada je to primjenjivo

 

- sponzoru odnosno privatnom partneru, kada je to primjenjivo

 

- ugovorenoj naknadi

 

- umanjenju plaćanja

 

- izvršavanju obveza

 

- sporu i

 

- kaznama/penalima.

 

(3) Izvješće iz stavka 2. ovoga članka dostavlja se na obrascu izvješća o provedbi projekta iz Priloga II. ove Uredbe.

 

(4) Uz izvješće o provedbi projekta dostavlja se i službeno godišnje financijsko izvješće društva posebne namjene.

 

PRIJELAZNA I ZAVRŠNA ODREDBA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 14.

 

Povjerenstvo iz članka 7. stavka 1. ove Uredbe usvojit će poslovnik o radu Povjerenstva u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ove Uredbe.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 15.

 

Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.

 


 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

PRILOG I.

 

PRIJAVA ZA KLASIFIKACIJU IZDAVATELJA KAO NAMJENSKOG IZDAVATELJA

 

 

Naziv podnositelja prijave:

 

 

 

Naziv projekta:

 

 

 

 

Popunjava Ministarstvo:

 

Datum i vrijeme zaprimanja prijave:

 

 

Datum dopune prijave:

 

 

Datum zaključavanja prijave:

 

 

 

 

Referentni broj

prijave

 

 

 

 

 

PRIJAVA ZA KLASIFIKACIJU IZDAVATELJA KAO

NAMJENSKOG IZDAVATELJA

 

a. PODNOSITELJ PRIJAVE

1. Naziv podnositelja

prijave

                                                     

2. Adresa podnositelja prijave

(sjedište pravne osobe ili adresa članova uprave – članak 6. stavci 1. i 2. Uredbe)

Ulica i broj

 

Poštanski broj i mjesto

 

Općina/grad

 

Županija

 

Članovi/osnivači

 

Osobe ovlaštene za zastupanje

 

Nadzorni odbor

 

 

3. Podaci o kontakt osobama podnositelja prijave

Ime i prezime

 

Broj telefona/mobitela

 

Mail adresa

 

 

6. Adresa za dostavu odgovora na prijave

(ako se razlikuje od adrese podnositelja prijave)

Ulica i broj

 

Poštanski broj i mjesto

 

Općina/grad

 

Županija

 

10. Uloga podnositelja prijave u projektu

☐ namjenski izdavatelj

☐ osnivač namjenskog izdavatelja

☐ uprava namjenskog izdavatelja

☐ ostalo

11. Podaci o namjenskom izdavatelju

(ako podnositelj prijave nije planirani namjenski izdavatelj)

Naziv

 

Ulica i broj

 

Poštanski broj i mjesto

 

Općina/grad

 

Županija

 

Osnivači/članovi

 

Osobe ovlaštene za zastupanje

 

Nadzorni odbor

 

b. INICIJATOR PROJEKTA (javni partner, kada je primjenjivo)

19. Podaci o inicijatoru projekta

Pravni oblik

☐ trgovačko društvo: ( navesti broj društava )

☐ javno tijelo ( navesti broj javnih tijela )

Naziv

 

Ulica i broj

 

Poštanski broj i mjesto

 

Općina/grad

 

Županija

 

Osnivači/članovi

 

Osobe ovlaštene za zastupanje

 

Nadzorni odbor

 

c. SPONZOR PROJEKTA (privatni partner, kada je primjenjivo)

21. Podaci o sponzoru projekta

Naziv

 

Ulica i broj

 

Poštanski broj i mjesto

 

Općina/grad

 

Županija

 

Osnivači/članovi

 

Osobe ovlaštene za zastupanje

 

Nadzorni odbor

 

22. Ugovor između inicijatora i sponzora projekta

(nacrt ugovora dostaviti kao prilog)

a. Datum sklapanja ugovora

 

b. Ključne odredbe ugovora

 

d. PROJEKT ZA KOJEG SE PODNOSI PRIJAVA ZA KLASIFIKACIJOM IZDAVATELJA KAO NAMJENSKOG

24. Naziv projekta

(navesti puni i točan naziv projekta)

 

25. Kapitalna vrijednost projekta

(ukupni procijenjeni troškove i zavisni troškovi povezani s izgradnjom, rekonstrukcijom, renovacijom ili proširenjem infrastrukturne građevine)

 

26. Lokacija projekta

(lokacija provedbe projekta na području RH)

 

27. Vrsta projekta

☐ sekundarni projekt ( brownfield ) - infrastruktura koja je već operativna i/ili ima prethodnika na predmetnoj lokaciji, a može uključivati rekonstrukciju, renovaciju ili proširenje postojećih sustava

☐ primarni projekt ( greenfield ) - infrastruktura koja se prvi put razvija na danoj lokaciji, a može biti u fazi planiranja, razvoja, financiranja ili izgradnje

 

28. Planirani datum početka projekta

 

29. Osnovna javna usluga na koju se odnosi projekt

(ako se radi o primarnom projektu, članak 4. točka 13. i članak 5. stavak 2. Uredbe)

 

30. Vijek projekta

(razdoblje provedbe infrastrukturnog projekta, uključujući razdoblje korištenja rezultata infrastrukturnog projekta)

 

31. Podaci o projektu

(detaljan opis projekta dostaviti u prilogu)

a. Opis projekta

 

b. Cilj projekta

 

c. Opseg projekta (učinci i outputi)

 

d. Dionici u projektu

 

35. Vrsta i planirana vrijednost izdanja prenosivih vrijednosnih papira

 

36. Podaci o procjeni vrijednosti

(članak 5. stavak 1. Uredbe; procjenu dostaviti u prilogu)

a. Naziv i sjedište neovisnog procjenitelja

 

b. Metoda utvrđivanja fer vrijednosti

 

38. Odobrenja potrebna po drugim propisima

a. Naziv propisa

1.

2. …

b. Naziv odobrenja

1.

2. …

c. Izdavatelj odobrenja

1.

2. …

d. Svrha davanja odobrenja

1.

2. …

e. Datum odobrenja

1.

2. …

42. Datum izdavanja pozitivnog prethodnog mišljenja ministarstva nadležnog za gospodarstvo

(kada je primjenjivo)

 

43. Datum izdavanja pozitivnog prethodnog mišljenja ministarstva nadležnog za prostorno uređenje i graditeljstvo

(kada je primjenjivo)

 

44. Studija o utjecaju na okoliš

(u prilogu dostaviti studiju)

a. Datum izrade studije

 

b. Naziv i sjedište ovlaštenika

 

46. Zakonski propisani procesi koji moraju biti dovršeni prije početka projekta

(dozvole, suglasnosti, studije i sl.; u prilogu dostaviti detaljnije informacije )

 

a. Propisani proces

b. Propisani proces

c. …

 

Dokumentacija koja se prilaže Prijavi za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog izdavatelja:

a. Opis projekta koji mora sadržavati sljedeće podatke:

a) opis projekta i idejno rješenje koje je izradio ovlašteni arhitekt odnosno ovlašteni inženjer građevinarstva ako se radi o infrastrukturnim građevinama, a koje sadrži opis zahvata u prostoru unutar obuhvata zahvata s jasno određenim građevinama izvan obuhvata zahvata koje su u funkciji realizacije projekta (prometna i druga infrastruktura) i izjavu o usklađenosti zahvata s prostornim planom i popis zemljišnoknjižnih čestica na kojima će se realizirati projekt

b) za sve zemljišnoknjižne čestice na kojima se planira provesti projekt potrebno je priložiti lokacijsku informaciju sukladno posebnom propisu, ne stariju od šest mjeseci od dana podnošenja zahtjeva, potvrdu o tome je li podnesen zahtjev bivših vlasnika za povrat, sukladno zakonu kojim se uređuju uvjeti i postupak naknade za imovinu koju je prijašnjim vlasnicima oduzela jugoslavenska komunistička vlast i očitovanje trgovačkog društva Hrvatske šume d. o. o. nalazi li se nekretnina unutar šumskogospodarske osnove, ne starije od šest mjeseci od dana podnošenja zahtjeva

c) zadovoljava li projekt definiciju javno-privatnog partnerstva iz Zakona o javno-privatnom partnerstvu („Narodne novine“, br. 78/12., 152/14. i 114/18.)

d) je li projekt uvršten na Listu strateških projekata iz članka 11. stavka 5. Zakona o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 29/18. i 114/18.)

e) opis tehničkih zahtjeva projekta

f) financijsku strukturu (budžet projekta i planirani financijski efekti projekta), uključujući investicijski plan za razdoblje od najmanje pet godina koji uključuje informacije o izvorima i načinima financiranja projekta i koji obvezno sadrži bilancu stanja, račun dobiti i gubitka, izvještaj o novčanom tijeku, statističke i dinamičke ocjene projekta

g) dokaze o financijskoj sposobnosti izdavatelja koji obvezno uključuju revidirano godišnje financijsko izvješće za godinu koja prethodi godini podnošenja prijave, ako izdavatelj podliježe obvezi revizije, odnosno godišnje izvješće na propisanim obrascima za izdavatelje koji ne podliježu reviziji, poslovna izvješća za tromjesečje koje prethodi predaji prijave projekta, obrasce BON 1 i BON 2 ne starije od 30 dana

h) u slučaju kada je izdavatelj trgovačko društvo posebne namjene koje posluje na teritoriju Republike Hrvatske, a isti nije u mogućnosti dokazati svoju financijsku sposobnost za realizaciju projekta, osnivač trgovačkog društva koji je pravna osoba dužan je dostaviti podatke o svojoj financijskoj sposobnosti, koje je ovjerilo nadležno tijelo u državi sjedištu osnivača, a posebice revidirano financijsko izvješće za zadnje dvije godine poslovanja, podatke o solventnosti koje je ovjerila nadležna bankarska/financijska institucija te osnovne financijske pokazatelje poslovanja za zadnje dvije godine, i obvezujuće pismo namjere osnivača trgovačkog društva

i) ključne pokazatelje uspješnosti projekta

j) ključne komponente odabranog sustava plaćanja

k) operativna struktura (izgradnja-upravljanje-prijenos, eng. build-operate-transfer , zajednička ulaganja, ugovori o usluzi, koncesija za upravljanje i održavanje i sl.)

l) pravni kontekst koji uključuje analizu pravnih i praktičnih zapreka njegovoj realizaciji, svih tereta koji se moraju otkloniti kako bi se projekt realizirao i opis načina njihovog uklanjanja zapreka i tereta

m) opis plana provedbe projekta

n) okolišni i socijalni utjecaj projekta

b. Opis procesa koji moraju biti dovršeni prije početka projekta koji uključuje:

a) Plan njihove provedbe

b) Opis i nositelje rizika procesa

c. Nacrt ugovora između sponzora i inicijatora projekta

d. Matrica rizika koja uključuje:

a) rizike koji imaju materijalan utjecaj na projekt, s procjenom vjerojatnosti i utjecaj

b) raspodjelu rizika

c) tranzicijsku matricu kojom se opisuje transfer rizika među dionicima tokom provedbe procesa (npr. rizici koje će nositi inicijator do trenutka kada ugovori ne postanu operativni i rizici se prenesu na sponzora)

e. Procjena ukupne kapitalne vrijednosti projekta

f. Izvadak iz Registra ugovora o javno-privatnom partnerstvu, Liste strateških investicijskih projekata, odnosno registra koncesija, kada je primjenjivo

g. Odobrenje izdano od strane ministarstva nadležnog za gospodarstvo sukladno odredbama koje uređuju javno-privatno partnerstvu, odnosno odluku Vlade o uvrštenju na Listu strateških investicijskih projekata, kada je primjenjivo

h. Studija o utjecaju na okoliš

i. Projektna dokumentacija

j. Ugovori relevantni za provedbu projekta

k. Ostala dokumentacija relevantna za provedbu projekta (dozvole, koncesije, suglasnosti, odobrenja i sl.)

l. Izjava podnositelja prijave da ne postoje zakonske zapreke za provođenje projekta (npr. u prostornim planovima i sl.)

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

PRILOG II.

 

PRILOG II.

Obrazac za dostavu Izvješća o provedbi projekta JPP-a

Za godinu ______

1. PROJEKT:

1.1. 

PREDMET

 

1.2. 

NAZIV

 

1.3.

TRAJANJE UGOVORA

 

1.4.

PREOSTALO VRIJEME DO ISTEKA UGOVORA

 

2. INICIJATOR:

2.1. 

NAZIV

 

2.2.

ADRESA

 

2.3.

OIB, MB

 

2.4. 

KONTAKT OSOBA

 

2.5.

TELEFON, E-MAIL ADRESA

 

3. SPONZOR:

3.1.

NAZIV

 

3.2.

ADRESA

 

3.3.

OIB, MB

 

3.4.

KONTAKT OSOBA

 

3.5.

TELEFON, E-MAIL ADRESA

 

4. UGOVORENA NAKNADA:

4.1.

UGOVORENA NAKNADA RAZDOBLJA (1)

 

4.2.

USKLAĐENA NAKNADA RAZDOBLJA (2)

 

4.3. 

ISPLAĆENA NAKNADA RAZDOBLJA (3)

 

5. UMANJENJA PLAĆANJA

5.1.

Razlozi umanjenja naknade:

 

6. SPOR:

6.1.

Je li u posljednjih šest mjeseci pokrenut spor pri provedbi projekta – zbog čega?

 

6.2.

Je li pokrenut postupak rješavanja spora – kada i gdje, trenutni status?

 

7. KAZNE/PENALI:

7.1.

Postoji li razlika ugovorenog i izvršavanog plaćanja naknade uslijed evidentiranih propusta partnera u tijeku provedbe projekta – zašto?

 

7.2.

Koji partner nije izvršavao ugovorne obveze?

 

7.3.

Navedite iznos razlike – umanjenje vrijednosti

 

8. NAPOMENE:

 

(1) Naknada definirana ugovorom za razdoblje od šest mjeseci.

(2) Vrijednosno usklađena naknada parametrima definiranim ugovorom (inflacija, CPI i sl.).

(3) Stvarno isplaćena naknada javnom ili privatnom partneru na temelju ispostavljenog računa.


 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

OBRAZLOŽENJE

Zakonom o obveznim mirovinskim fondovima („Narodne novine“, br. 19/14., 93/15., 64/18., 115/18., 58/20. i 156/23.) propisano je da će Vlada Republike Hrvatske donijeti Uredbu o kriterijima za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog izdavatelja za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata na području Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Uredba).

Klasifikacijom izdavatelja kao namjenskog stvaraju se uvjeti da društvo za upravljanje obveznim mirovinskim fondovima za račun mirovinskih fondova može uložiti u prenosive vlasničke i/ili dužničke vrijednosne papire koji služe za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata, u skladu s ograničenjima izloženosti iz Zakona o obveznim mirovinskim fondovima.

Ovom Uredbom Vlada Republike Hrvatske propisuje kriterije za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog izdavatelja za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata na području Republike Hrvatske, postupak i sadržaj prijave te postupak za procjenu i izdavanje klasifikacije.

Vlada Republike Hrvatske odlukom klasificira izdavatelja kao namjenskog izdavatelja za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata na području Republike Hrvatske, ali sama klasifikacija ne predstavlja obvezu društva za upravljanje obveznim mirovinskim fondovima da ulaže u prenosive vrijednosne papire koje takav izdavatelj izdaje.

Infrastrukturni projekt podrazumijeva aktivnosti kojima se, u razdoblju ne kraćem od pet godina, ulaganjem financijskih resursa stvaraju novi, odnosno rekonstruiraju, renoviraju ili proširuju postojeći javni sustavi i njima se upravlja na razini Republike Hrvatske ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave Republike Hrvatske, uključujući ceste, mostove, zračne luke, cjevovode, mrežu za prijenos energije, komunikacije, obrazovne ili zdravstvene ustanove, komunalnu infrastrukturu, javne zgrade i druge projekte koje Vlada Republike Hrvatske odredi kao takve, pri čemu takav projekt ne šteti bitno niti jednom okolišnom cilju iz Uredbe (EU) 2020/852 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. lipnja 2020. o uspostavi okvira za olakšavanje održivih ulaganja i izmjeni Uredbe (EU) 2019/2088.

Osnovne javne usluge u smislu ove Uredbe su opskrba vodom, proizvodnja, prijenos i distribucija električne i toplinske energije, proizvodnja, transport i skladištenje plina i ostalih energenata, obrazovne usluge, zdravstvene usluge, gospodarenje otpadom, gospodarenje otpadnim vodama, razvoj stanovanja i druge osnovne javne usluge definirane relevantnim zakonskim propisima.

Kako bi izdavatelj bio klasificiran kao namjenski izdavatelj za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata na području Republike Hrvatske, projekt koji se prijavljuje mora zadovoljavati sljedeće uvjete:

- nalazi se na području Republike Hrvatske i mora generirati predvidive i stabilne novčane tokove

- procijenjeni troškovi izgradnje, rekonstrukcije, renovacije ili proširenja zajedno sa svim zavisnim troškovima moraju biti veći od 50.000.000,00 eura

- izdanje dionica ili drugog prenosivog vlasničkog i/ili dužničkog vrijednosnog papira za financiranje projekta mora biti veća od 25.000.000,00 eura

- odnosi se na već postojeći ( brownfield ) projekt

- iznimno, odnosi se na infrastrukturni projekt koji se prvi put razvija ( greenfield ) ako se ulaže u osnovne javne usluge kod kojih se kamata od dužničkih vrijednosnih papira isplaćuje najmanje godišnje, odnosno kod vlasničkih vrijednosnih papira dividenda iz dobiti isplaćuje najmanje godišnje od početka ostvarivanja dobiti, s tim da planirano razdoblje koje prethodi generiranju dobiti ne prelazi tri godine

- napravljena je procjena svih rizika povezanih s provedbom projekta

- ima pozitivno mišljenje ministarstva nadležnog za gospodarstvo i sva potrebna odobrenja

- ne smije negativno utjecati na društvo i okoliš.

Prijava za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog izdavatelja za financiranje ili sekuritizaciju infrastrukturnih projekata na području Republike Hrvatske dostavlja se ministarstvu nadležnom za mirovinski sustav. Povjerenstvo sastavljeno od predstavnika svih relevantnih ministarstava potom provodi neupravni postupak u kojem na temelju dostavljene dokumentacije daje mišljenje o tome zadovoljava li infrastrukturni projekt kriterije za klasifikaciju propisane ovom Uredbom. O klasifikaciji izdavatelja odlučuje Vlada Republike Hrvatske donošenjem odluke.

Klasificirani izdavatelj obvezan je ministarstvu nadležnom za mirovinski sustav omogućiti provedbu tehničke i financijske kontrole te provođenje općeg nadzora, kao i jednom godišnje, najkasnije do 30. lipnja za prethodnu kalendarsku godinu, dostaviti izvješće o provedbi projekta na propisanom obrascu te službeno godišnje financijsko izvješće.  

Kada se na infrastrukturni projekt za koji se izdavatelj klasificira kao namjenski primjenjuju odredbe zakona koji uređuje javno-privatno partnerstvo, Povjerenstvo prijavu za klasifikaciju izdavatelja kao namjenskog dostavlja ministarstvu nadležnom za gospodarstvo na prethodno mišljenje, a ako se radi o infrastrukturnim građevinama potrebno je prethodno mišljenje i ministarstva nadležnog za prostorno uređenje i graditeljstvo, radi provjere usklađenosti projekta s prostornim planom.

U slučaju značajnijih izmjena uvjeta pod kojima je izdavatelj klasificiran kao namjenski, kao što su promjena svrhe i predmeta infrastrukturnog projekta na koji se prijava odnosi, promjena predviđenog ugovornog razdoblja, ako ima negativan utjecaj na izdavatelja, materijalne promjene u podjeli rizika između inicijatora i sponzora projekta, koje mogu imati značajan negativan utjecaj na mogućnost izdavatelja da ispuni svoje financijske obaveze, dužan je dostaviti novu prijavu za klasifikaciju, a Vlada Republike Hrvatske će donijeti novu odluku.

Promjena predviđene namjene sredstava prikupljenih izdavanjem vrijednosnih papira, osim radi preusmjeravanja u drugi infrastrukturni projekt, nije dopuštena.

Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.