E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

PRILOG 1.: OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. STRUČNI NOSITELJ:

 

 

MINISTARSTVO GOSPODARSTVA

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

2.1.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

2.2.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

2.3.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

3.1.

Zakon o smanjenju emisija metana u energetskom sektoru, s Konačnim prijedlogom zakona (EU)

III. tromjesečje 2025.

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Ovim Zakonom osigurava se provedba Uredbe (EU) 2024/1787 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. o smanjenju emisija metana u energetskom sektoru i izmjeni Uredbe (EU) 2019/942 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2024/1787) , koja je u cijelosti obvezujuća i primjenjuje se u svim državama članicama od 4. kolovoza 2024.

Republika Hrvatska je zaprimila EU pilot predmet EUP(2025)10833 zbog nepoštivanja obveze obavješćivanja o imenima i kontaktnim podacima nadležnih tijela u skladu s člankom 4. stavkom 1. Uredbe (EU) 2024/1787. Naime, u Republici Hrvatskoj do sada nije određeno nadležno tijelo, njegove ovlasti i zadaće ni prekršajne odredbe za provedbu Uredbe (EU) 2024/1787.

 

Stoga, hitno treba donijeti zakon kojim će se odrediti nadležno tijelo odgovorno za provedbu i nadzor mjera iz Uredbe (EU) 2024/1787 te prekršajne odredbe.

 

Zakonom se osigurava provedba Uredbe (EU) 2024/1787 kojom se utvrđuju pravila za mjerenje, kvantifikaciju, praćenje, izvješćivanje i verifikaciju emisija metana u energetskom sektoru u Europskoj uniji,  kao i za smanjivanje tih emisija, među ostalim s pomoću pregleda radi otkrivanja i sanacije istjecanja, obveze u pogledu sanacije te ograničenja odzračivanja i spaljivanja na baklji. Uredbom (EU) 2024/1787 se utvrđuju i pravila o alatima kojima se osigurava transparentnost u pogledu emisija metana.

Predmetna uredba uvodi detaljne obveze za operatore sektora nafte, plina i ugljena, države članice Europske unije te uvoznike fosilnih goriva, što uključuje obvezno kvantificiranje, praćenje, izvještavanje i verifikaciju emisija metana, kao i implementaciju sustava za otkrivanje i popravak propuštanja metana na samim izvorima emisija. Dakle, za industriju nafte, fosilnog plina i ugljena uvodi se mjerenje, kvantifikacija, praćenje, verifikacija emisija metana prema najvišim standardima praćenja, izvješćivanje o njima, uključujući emisije koje nastaju zbog istjecanja, odzračivanja ili spaljivanja na baklji te poduzimanje mjera za njihovo smanjenje.

Uredba (EU) 2024/1787 predviđa sljedeća pravila:

- praćenje, izvještavanje i verifikaciju, što uključuje mjerenje emisija metana, prikupljanje i komunikaciju tih podataka, dok verifikacija osigurava točnost i pouzdanost prijavljenih informacija putem neovisnih procjena i procesa validacije

- otkrivanje i sanacija istjecanja, što uključuje identificiranje i otklanjanje neplaniranih propuštanja

- ograničenja rutinskog ispuštanja i spaljivanja plina, što uključuje namjerno ispuštanje metana u atmosferu

           - zatvorena, neaktivna, privremeno zatvorena i napuštena bušotina - države članice trebaju javno dostupnim učiniti popis svih evidentiranih neaktivnih bušotina, privremeno zatvorenih bušotina te trajno zatvorenih i napuštenih bušotina, koji se mora redovito ažurirati. Dokaz o nepostojanju emisija metana trebao bi biti dostupan za bušotine trajno zatvorene i napuštene prije manje od 30 godina, a ako je dostupno, i za bušotine trajno zatvorene i napuštene prije više od 30 godina.

Smanjenje emisija metana u industriji nafte, plina i ugljena predstavlja važan korak u borbi protiv klimatskih promjena, a mjere iz predmetne uredbe mogu doprinijeti održivijoj i čišćoj budućnosti.

 

3.2.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

3.3.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis: Ante Šušnjar, ministar

 

 

 

Datum: 6. svibnja 2025.

Uputa:

. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave

. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja

. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "

. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "

. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.