E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

Na temelju članka 14. stavka 7., članka 17. stavka 5. i članka 26. stavka 2. točke 2.  Zakona o provedbi Uredbe (EU) 2023/1114 o tržištima kriptoimovine (»Narodne novine« br. 85/24), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga na sjednici Upravnog vijeća održanoj _______donosi

 

PRAVILNIK

O IZDAVANJU ODOBRENJA ZA RAD PRUŽATELJU USLUGA POVEZANIH S KRIPTOIMOVINOM, PROCJENI STJECANJA KVALIFICIRANOG UDJELA I IZDAVANJU SUGLASNOSTI ZA IMENOVANJE ČLANA UPRAVE

I. ZAJEDNIČKE ODREDBE

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Opće odredbe

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 1.

Ovim Pravilnikom pobliže se uređuju:

1. sadržaj zahtjeva za izdavanje odobrenja za rad pružatelju usluga povezanih s kriptoimovinom

2. uvjeti za članstvo u upravi pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom, kriteriji za procjenu ispunjavanja uvjeta za izdavanje suglasnosti za imenovanje člana uprave, dokumentacija koja se prilaže zahtjevu, sadržaj politike za izbor i procjenu ispunjavanja uvjeta za članove uprave, pojam dovoljnog vremena koje član uprave posvećuje obavljanju svojih funkcija i pojmove odgovarajućih stručnih znanja, sposobnosti i iskustva potrebnog za vođenje poslova pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom te obvezni sadržaj programa vođenja poslova pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom

3. podaci koje namjeravani stjecatelj pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom kojem je Agencija izdala odobrenje za rad u skladu s odredbama Zakona i Uredbe (EU) 2023/1114 dostavlja Agenciji za potrebe procjene namjeravanih stjecanja u skladu s člankom 68. stavkom 2. i člankom 83. stavkom 4. Uredbe (EU) 2023/1114.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Definicije

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 2.

(1) Pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju sljedeće značenje:

1.  Zakon  je Zakon o provedbi Uredbe (EU) 2023/1114 o tržištima kriptoimovine („Narodne novine“, broj 85/24)

2.  Hanfa  je Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

3. Uredba (EU) 2023/1114 je Uredba (EU) 2023/1114 Europskog parlamenta i Vijeća od 31. svibnja 2023. o tržištima kriptoimovine i izmjeni uredaba (EU) br. 1093/2010 i (EU) br. 1095/2010 te direktiva 2013/36/EU i (EU) 2019/1937 (Tekst značajan za EGP) (SL L 150, 9. 6. 2023.)

4. Delegirana Uredba (EU) 2025/305 je Delegirana uredba Komisije (EU) 2025/305 оd 31. listopada 2024. o dopuni Uredbe (EU) 2023/1114 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu regulatornih tehničkih standarda kojima se utvrđuju informacije koje treba uključiti u zahtjev za izdavanje odobrenja za rad kao pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom (Tekst značajan za EGP) (SL, L 2025/305, 31.03.2025.)

5. Provedbena Uredba (EU) 2025/306 je Provedbena uredba Komisije (EU) 2025/306 оd 31. listopada 2024. o utvrđivanju provedbenih tehničkih standarda za primjenu Uredbe (EU) 2023/1114 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu standardnih obrazaca, predložaka i postupaka za informacije koje treba uključiti u zahtjev za izdavanje odobrenja za rad kao pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom (Tekst značajan za EGP) (SL, L 2025/306, 31.03.2025.)

6. Delegirana Uredba (EU) 2025/414 je Delegirana uredba Komisije (EU) 2025/414 оd 18. prosinca 2024. o dopuni Uredbe (EU) 2023/1114 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu regulatornih tehničkih standarda kojima se utvrđuje detaljan sadržaj informacija potrebnih za procjenu namjeravanog stjecanja kvalificiranog udjela u pružatelju usluga povezanih s kriptoimovinom. (Tekst značajan za EGP) (SL, L 2025/414, 31.03. 2025.)

7. ZSPNFT je Zakon o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma („Narodne novine“, br. 108/2017, 39/2019 i 151/2022)

8. Smjernice su Zajedničke smjernice EBA-e i ESMA-e o procjeni primjerenosti članova upravljačkog tijela izdavatelja tokena vezanih uz imovinu i pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom (ESMA75-453128700-10)

9.  kandidat  je osoba za koju su pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom odnosno članovi pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom ili nadzorni odbor ili osnivači, kako je primjenjivo, podnijeli zahtjev za izdavanje suglasnosti za imenovanje na funkciju člana uprave

10.  uprava  u smislu ovoga Pravilnika uključuje i izvršne direktore kod onih društava koja imaju upravni odbor umjesto uprave i nadzornog odbora

11.  dioničar  u smislu ovoga Pravilnika podrazumijeva i imatelja poslovnog udjela u društvu s ograničenom odgovornošću kao pružatelju usluga povezanih s kriptoimovinom.

 

(2) Ostali pojmovi upotrijebljeni u ovom Pravilniku imaju značenje kao u Zakonu, Uredbi (EU) 2023/1114 i Smjernicama .

II. ODOBRENJE ZA RAD ZA PRUŽATELJA USLUGA POVEZANIH S KRIPTOIMOVINOM

Podaci i dokumentacija koja se prilaže zahtjevu za izdavanje odobrenja za rad za pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Zahtjev za izdavanje odobrenja za rad

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 3.

(1) Zahtjev za izdavanje odobrenja za rad podnosi se na obrascu iz Priloga Provedbene Uredbe (EU) 2025/306, zajedno sa svom dokumentacijom i podacima propisanima ovim Pravilnikom i Delegiranom Uredbom Komisije (EU) 2025/305, koji Hanfa objavljuje na svojim internetskim stranicama.

(2) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka zaprima se, u pravilu, na adresu elektroničke pošte pisarnica@hanfa.hr .

(3) Zahtjevu iz stavka 1. ovoga članka potrebno je priložiti i:

1. zahtjev za izdavanje prethodne suglasnosti za obavljanje funkcije člana uprave, u skladu s Glavom III. ovoga Pravilnika, za svakog člana uprave

2. ako je primjenjivo, podatke o namjeravanom stjecatelju kvalificiranog udjela i pripadajuću dokumentaciju, u skladu s Glavom IV. ovoga Pravilnika.

(4) Zahtjevu nije potrebno priložiti one podatke i dokumentaciju propisanu ovim Pravilnikom kojima Hanfa već raspolaže, pod uvjetom da su te informacije potpune, istinite, točne i ažurne, što je podnositelj zahtjeva dužan potvrditi pisanom izjavom.

(5) Hanfa može zatražiti i drugu dokumentaciju osim one propisane ovim Pravilnikom, kao i dodatna objašnjenja kada je to potrebno radi provjere jesu li ispunjeni svi uvjeti potrebni za izdavanje odobrenja za rad.

(6) Podnositelj zahtjeva mora voditi računa da svi podaci i dokumenti priloženi zahtjevu za izdavanje odobrenja za rad budu točni, istiniti i potpuni sve do dana izdavanja odobrenja za rad. U slučaju bilo kakvog događaja koji nastane nakon podnošenja zahtjeva, a koji utječe ili bi mogao utjecati na točnost, istinitost i potpunost dokumentacije, podnositelj zahtjeva je dužan dostaviti Hanfi ažurirane podatke i dokumentaciju i navedeno potvrditi pisanom izjavom.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 4.

(1) Zahtjevu za izdavanje odobrenja za rad obvezno se prilažu:

1. opće informacije iz članka 1. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305

2. plan rada iz članka 2. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305

3. informacije o načinu ispunjenja bonitetnih zahtjeva iz članka 3. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305

4. informacije o mehanizmima upravljanja i mehanizmima unutarnje kontrole te sukobima interesa iz članka 4. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305

5. plan kontinuiteta poslovanja iz članka 5. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305

6. informacije o mehanizmima, politikama i postupcima unutarnje kontrole iz članka 6. Delegirane Uredbe (EU) 2025/30, uspostavljenima radi usklađivanja s odredbama ZSPNFT-a,

7. informacije za sve članove upravljačkog tijela iz članka 7. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305

8. informacije o dioničarima ili članovima s kvalificiranim udjelima u skladu s člankom 8. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305 i ovim Pravilnikom

9. informacije o upravljanju IKT sustavima i povezanim sigurnosnim mjerama iz članka 9. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305

10. detaljan opis svojih postupaka rješavanja pritužbi iz članka 11. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305

11. dokaz o plaćenoj naknadi.

(2) Ako podnositelj namjerava držati kriptoimovinu ili novčana sredstva klijenata ili držati sredstva za pristup takvoj imovini, zahtjevu prilaže i podatke o odvajanju i čuvanju kriptoimovine i novčanih sredstava klijenata iz članka 10. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305.

(3) Ako podnositelj namjerava pružati skrbništvo nad kriptoimovinom i upravljati njome u ime klijenata, zahtjevu prilaže i politiku skrbništva i upravljanja u skladu s člankom 12. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305.

(4) Ako podnositelj namjerava upravljati platformom za trgovanje kriptoimovinom, zahtjevu prilaže i Pravila rada platforme za trgovanje i svih sustava, politika i postupaka za otkrivanje i sprječavanje zlouporabe tržišta u skladu s člankom 13. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305.

(5) Ako podnositelj namjerava razmjenjivati kriptoimovinu za novčana sredstva ili drugu kriptoimovinu, zahtjevu prilaže i podatke iz članka 14. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305.

(6) Ako p odnositelj zahtjeva namjerava izvršavati naloge za kriptoimovinu u ime klijenata zahtjevu prilaže i politiku izvršavanja naloga, uključujući sve informacije iz članka 15. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305.

(7) Ako podnositelj zahtjeva namjerava pružati usluge savjetovanja o kriptoimovini ili upravljanja portfeljem kriptoimovine zahtjevu prilaže i sve podatke iz članka 16. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305.

(8)  Ako podnositelj zahtjeva namjerava pružati usluge prijenosa kriptoimovine u ime klijenata zahtjevu prilaže i sve podatke iz članka 17. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Proširenje odobrenja za rad

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 5.

 

(1) Odredbe ovoga Pravilnika o sadržaju i podnošenju zahtjeva za izdavanje odobrenja za rad na odgovarajući način odnose se na sadržaj i podnošenje zahtjeva za proširenje odobrenja za rad, primjereno opsegu novih usluga povezanih s kriptoimovinom iz članka 3. stavka 16. Uredbe (EU) 2023/1114.

(2) Zahtjevu za proširenje odobrenja za rad prilažu se oni podaci odnosno promjene podataka iz ovoga Pravilnika koji se odnose na obavljanje usluge za koju se proširenje traži, uz jasnu naznaku izmjena ili dopuna dokumentacije kojom Hanfa već raspolaže.

(3) Zahtjevu za proširenje odobrenja za rad nije potrebno priložiti one podatke i dokumentaciju propisanu ovim Pravilnikom kojima Hanfa raspolaže, pod uvjetom da su te informacije potpune, istinite, točne i ažurne, što je podnositelj zahtjeva dužan potvrditi pisanom izjavom.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Registar pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 6.

 

(1) Hanfa vodi Registar pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom kojima je izdala odobrenje za rad (dalje u tekstu: Registar).

(2) Registar se vodi u elektroničkom obliku, a pojedini podaci iz Registra dostupni su na internetskoj stranici Hanfe.

(3) Upis i izmjena podataka u Registru provodi se na temelju primljenih podataka i obavijesti od društava i po službenoj dužnosti.

(4) Hanfa će kronološkim redoslijedom izdavanja odobrenja odnosno upisa u Registar svakom subjektu upisa prilikom upisa u Registar dodijeliti jedinstven, nepromjenjiv i neponovljiv registarski broj subjekta upisa (dalje u tekstu: RBS).

(5) U Registar se upisuju sljedeći podaci:

1. tvrtka

2. sjedište

3. OIB

4. registarski broj subjekta (RBS)

5. datum izdavanja odobrenja za rad

6. datum ukidanja odobrenja za rad

7. temeljni kapital

8. popis usluga za koje je pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom dobio odobrenja za rad

9. datum izdavanja odobrenja rad u odnosu na pojedinu djelatnost

10. datum ukidanja odobrenja za rad u odnosu na pojedinu djelatnost

11. datum donošenja rješenja kojim se utvrđuje prestanak važenja odobrenja za rad

12. podaci za kontakt (elektronička pošta, internetska stranica, telefon, faks)

13. uprava ili izvršni direktori (ime i prezime, funkcija i ovlaštenje za zastupanje, OIB, prebivalište, datum rođenja, telefon, elektronička pošta, datum izdavanja odobrenja, datum stupanja na dužnost, datum prestanka dužnosti, datum ukidanja odobrenja)

14. prokuristi (ime i prezime, funkcija i ovlaštenje za zastupanje, OIB, prebivalište, datum rođenja, telefon, elektronička pošta, datum stupanja na dužnost, datum prestanka dužnosti)

15. nadzorni odbor ili upravni odbor (ime i prezime, funkcija, OIB, prebivalište, datum rođenja, telefon, elektronička pošta, datum stupanja na dužnost, datum prestanka dužnosti)

16. revizor (tvrtka, sjedište, OIB, telefon, elektronička pošta)

17. članovi pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom (tvrtka/naziv ili ime i prezime, OIB, sjedište ili prebivalište, datum rođenja, vlasnički udjel u postotku)

18. brisanje pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom.

(6) Podaci iz stavka 5. točke 1., 2., 3., 8. i 12. ovoga članka javno se objavljuju.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Unos podataka po službenoj dužnosti

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 7.

 

Hanfa po službenoj dužnosti u Registru iz članka 6. ovoga Pravilnika upisuje:

1. datum izdavanja odobrenja za rad

2. datum ukidanja odobrenja za rad u odnosu na pojedinu djelatnost

3. datum donošenja rješenja kojim se utvrđuje prestanak važenja odobrenja za rad

4. datum ukidanja odobrenja članu uprave ili izvršnom direktoru

5. brisanje pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom iz Registra

6. datum ukidanja odobrenja za rad.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Dostava podataka u Registar

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 8.

 

(1) Pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom dužan je u roku od 30 dana od dana izdavanja odobrenja za rad, Hanfi dostaviti podatke iz članka 6. ovoga Pravilnika koje Hanfa ne upisuje po službenoj dužnosti.

(2) Točni i ažurni podaci iz članka 6. ovoga Pravilnika dostavljaju se elektroničkim putem, a posljednja stranica zahtjeva za upis u registar treba biti potpisana od osoba koje su ovlaštene za zastupanje pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Promjena podataka u Registru

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 9.

 

(1) Podaci koji se upisuju u Registar trebaju biti točni i ažurni. Ako dođe do promjene podataka iz članka 6. ovoga Pravilnika, koje Hanfa ne upisuje po službenoj dužnosti, pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom je dužan o tome bez odgađanja, a najkasnije u roku od tri dana obavijestiti Hanfu i uz navedenu obavijest dostaviti i dokumentaciju koja dokazuje navedenu promjenu.

(2) Pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom dužan je bez odgađanja, a najkasnije u roku od tri dana obavijestiti Hanfu o uočenom netočnom podatku koji je objavljen u Registru i dostaviti točan podatak za upis u Registar s dokumentacijom koja dokazuje navedenu promjenu.

III. UPRAVA PRUŽATELJA USLUGA POVEZANIH S KRIPTOIMOVINOM

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Zahtjev za izdavanje suglasnosti za imenovanje člana uprave

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 10.

 

(1) Zahtjev za izdavanje suglasnosti za imenovanje člana uprave podnose članovi ili osnivači pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom odnosno nadzorni odbor pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom na obrascu iz Priloga I. ovoga Pravilnika, u pravilu, elektroničkim putem, u skladu s uputama koje Hanfa objavljuje na svojoj internetskoj stranici.

(2) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka mora sadržavati funkciju i planirani opseg nadležnosti za koje se izabrani kandidat namjerava imenovati, obrazloženu odluku o izboru kandidata, predloženo trajanje mandata, ovlasti za odlučivanje i odgovornosti.

(3) Uz obrazac zahtjeva dostavljaju se, kada je primjenjivo, sljedeći prilozi:

1. odluka o imenovanju izabranog kandidata za člana uprave uvjetovana pribavljanjem odobrenja Hanfe odnosno odluka o izboru kandidata za člana uprave

2. informacija o rezultatu procjene primjerenosti koju je proveo podnositelj zahtjeva i dokaze o ispunjavanju svih pojedinih kriterija primjerenosti kao što su dobar ugled, odgovarajuća stručna znanja i sposobnosti, radno iskustvo i obrazloženje procjene na koji način je utvrđeno ispunjavanje cjelokupne primjerenosti i pojedinih kriterija primjerenosti kandidata

3. preslika osobne iskaznice odnosno preslika putovnice za strane državljane,

4. ovjerena preslika diplome odnosno prijevod diplome stranog fakulteta koju je ovjerio stalni sudski tumač

5. potvrda pravne osobe u kojoj je kandidat stekao relevantno radno iskustvo (tvrtka pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom, naziv funkcije/radnog mjesta, razdoblje rada, opis poslova i dužnosti) ili iznimno, kada potvrdu relevantne pravne osobe nije moguće dobiti jer pravna osoba više ne postoji, drugi dokument ili dokumente kojima se potvrđuje takvo relevantno iskustvo, vjerodostojnost kojih može procijeniti Hanfa

6. ispunjeni Upitnik za kandidata za člana uprave (Prilog II.) s potpisom kandidata za člana uprave ovjerenim od javnog bilježnika, ne stariji od mjesec dana od dana podnošenja zahtjeva za izdavanje odobrenja za obavljanje funkcije člana uprave ili potpisan kvalificiranim elektroničkim potpisom

7. izjava pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom o postojanju okolnosti koje mogu dovesti do sukoba interesa i poduzete mjere za njegovo smanjenje odnosno otklanjanje

8. izjava kandidata o tome vodi li se protiv njega kazneni ili prekršajni postupak (Prilog III.), s potpisom kandidata za člana uprave ovjerenim od javnog bilježnika, ne starija od mjesec dana od dana podnošenja zahtjeva za izdavanje odobrenja za obavljanje funkcije člana uprave ili potpisana kvalificiranim elektroničkim potpisom

9. uvjerenje da se protiv kandidata ne vodi kazneni i prekršajni postupak, koje nije starije od tri mjeseca

10. ako je kandidat strani državljanin, dokaz da nije pravomoćno osuđen za kaznena djela iz članka 13. stavka 1. i prekršaje iz članka 13. stavka 2. točaka 4. i 5. ovoga Pravilnika (kada  nadležno tijelo izdaje potvrdu iz ove točke, dostavlja se potvrda koja nije starija od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva, a u suprotnom se dostavlja izjava iz Priloga IV. ovog Pravilnika s potpisom namjeravanog stjecatelja ovjerenim od javnog bilježnika, o ispunjavanju uvjeta iz ove točke, ne starija od mjesec dana od dana podnošenja zahtjeva ili potpisana kvalificiranim elektroničkim potpisom)

11. program vođenja poslova iz članka 18. ovoga Pravilnika

12. pri inicijalnom imenovanju, podatak o preporuci koju daje izravno nadređena osoba, odnosno kod članova uprave član nadzornog odbora ili član pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom, u poslodavcu kod kojeg je kandidat radio posljednje tri godine ako su dostupne odnosno, ako nisu dostupne, obrazloženje razloga nedostupnosti,

13. popis suradnika kandidata koji, u odnosu na:

a) suradnike hrvatske državljane, osim podatka o imenu i prezimenu suradnika, sadrži i podatke o OIB-u, rođenom prezimenu, spolu, državljanstvu, imenu i prezimenu oca i majke, datumu rođenja, mjestu i državi rođenja, prebivalištu

b) suradnike strane državljane, osim podataka iz točke a), dostavlja se i dokaz da nisu pravomoćno osuđeni za kaznena djela iz članka 13. stavka 1. točke 5. ovoga Pravilnika (kada nadležno tijelo izdaje uvjerenje iz ove točke, dostavlja se uvjerenje koje nije starije od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva, a u suprotnom se dostavlja izjava iz Priloga IV. ovoga Pravilnika, s potpisom osobe koja će nakon stjecanja voditi poslove ili nadzirati vođenje poslova pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom, ovjerenim od javnog bilježnika, o ispunjavanju uvjeta iz ove točke, ne starija od mjesec dana od dana podnošenja zahtjeva)

14. dokaz o plaćenoj naknadi koja se plaća uz zahtjev za izdavanje odobrenja za obavljanje funkcije člana uprave Pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom propisana aktom Hanfe o vrsti i visini naknada,

15. i drugi dokumenti kojima se može potvrditi stručnost i primjerenost kandidata.

(4) Kada se ista osoba ponovno imenuje u upravu istog pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom, zahtjevu nije potrebno priložiti dokaze iz točke 3., 4., 5. i 12. stavka 3. ovoga članka, kao i druge dokumente kojima Hanfa već raspolaže, pod uvjetom da se isti mogu upotrijebiti kao dokazno sredstvo u novom postupku.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Odlučivanje o zahtjevu

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 11.

 

(1) Na temelju dokumentacije i podataka kojima raspolaže, Hanfa donosi odluku o zahtjevu za izdavanje suglasnosti za imenovanje člana uprave.

(2) Hanfa će prilikom odlučivanja o zahtjevu za izdavanje suglasnosti za obavljanje funkcije člana uprave uzeti u obzir sve elemente koji mogu utjecati na ocjenu ispunjava li kandidat postavljene uvjete, a u cilju osiguranja kontinuiranog poslovanja pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom.

(3) Pozitivno ocijenjen program iz članka 18. ovoga Pravilnika predstavlja jedan od uvjeta za izdavanje suglasnosti za obavljanje funkcije člana uprave.

(4) Hanfa može izdati suglasnost za imenovanje člana uprave za mandat kraći od zahtijevanog u slučaju:

1. kada se kandidat prvi put kandidira za člana uprave u pružatelju usluga povezanih s kriptoimovinom, a na predstavljanju programa nije u dovoljnoj mjeri pokazao kako raspolaže stručnim znanjem o poslovnim procesima, ali se procjenjuje kako će isto kroz dogledno vrijeme iskustveno steći

2. kada se kandidat kandidira za novo mandatno razdoblje u istom pružatelju usluga povezanih s kriptoimovinom, a za vrijeme prethodnog mandata su protiv pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom izrečene nadzorne mjere po kojima se još nije u cijelosti postupilo i rokovi u kojima je iste dužno otkloniti još nisu istekli

3. kada se kandidat kandidira za novo mandatno razdoblje u istom pružatelju usluga povezanih s kriptoimovinom, a pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom opetovano ima poteškoća s održavanjem bonitetnih kapitalnih zahtjeva

4. ako iz nalaza i informacija iz postupaka nadzora koji provodi Hanfa ili drugo nadzorno tijelo proizlaze nepravilnosti ili nedosljednosti koje utječu na stabilnost i funkcioniranje pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom, a odnose se na upravljačke strukture, ispunjavanje organizacijskih zahtjeva ili uspostavu kontrolnih funkcija, a radi kojih je potrebno pojačano praćenje društva u ispunjavanju regulatornih zahtjeva

5. ako iz podataka kojima Hanfa raspolaže proizlazi neurednost i nedosljednost po propisanim obvezama u obavještavanju Hanfe od strane pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom

6. kada se kandidat kandidira za novo mandatno razdoblje u istom društvu, a za prethodno mandatno razdoblje nisu ostvarene ključne točke programa vođenja poslova, a nisu prezentirani objektivni razlozi za njihovo neostvarivanje

7. ako su u odnosu na kandidata ili društvo u tijeku postupci odlučivanja o izdavanju odobrenja ili suglasnosti po drugim zakonskim osnovama, a koji mogu biti od utjecaja na odluku o trajanju mandata

8. ako u odnosu na kandidata ili društvo postoje druge okolnosti koje mogu utjecati na odluku o izdavanju odobrenja za mandat kraći od zahtijevanog.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Uvjeti za članstvo u upravi

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 12.

 

(1) Član uprave pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom mora imati dobar ugled, odgovarajuća stručna znanja, sposobnost i iskustvo za obavljanje te funkcije u pružatelju usluga povezanih s kriptoimovinom i ispunjavati posebne uvjete za člana uprave pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom propisane zakonom kojim se uređuje osnivanje i ustroj trgovačkih društava, Zakonom i ovim pravilnikom u pogledu sukoba interesa, poštenog i savjesnog obavljanja posla i posvećenosti ispunjavanju obveza iz svoje nadležnosti.

(2) Procjenu uvjeta iz stavka 1. ovoga članka Hanfa provodi u skladu sa Smjernicama.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Dobar ugled

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 13.

(1) Dobar ugled, u smislu Zakona i ovoga Pravilnika, ima kandidat u odnosu na kojega ne postoje okolnosti koje dovode u sumnju dobar ugled te koji ispunjava sljedeće uvjete:

1. da nije pravomoćno osuđen ni za jedno od sljedećih kaznenih djela, osim ako je za osobu čiji se podaci vode u kaznenoj evidenciji nastupila rehabilitacija sukladno zakonu kojim se uređuju pravne posljedice osude, kaznena evidencija i rehabilitacija:

a) protiv imovine (osim za kazneno djelo neovlaštene uporabe tuđe pokretne stvari i kazneno djelo oštećenja tuđe stvari) kod kojih se kazneni postupak pokreće po službenoj dužnosti (Glava XXIII.), protiv čovječnosti i ljudskog dostojanstva (Glava IX.), protiv života i tijela (Glava X.), protiv gospodarstva (Glava XXIV.), protiv računalnih sustava, programa i podataka (Glava XXV.), krivotvorenja (Glava XXVI.), protiv službene dužnosti (Glava XXVIII.), protiv pravosuđa (Glava XXIX.), iz Kaznenog zakona (»Narodne novine«, broj 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19, 84/21, 114/22, 114/23 i 36/24)

b) protiv života i tijela (Glava X.), protiv imovine (osim za kazneno djelo oduzimanja tuđe pokretne stvari i kazneno djelo uništenja i oštećenja tuđe stvari) kod kojih se kazneni postupak pokreće po službenoj dužnosti (Glava XVII.), protiv vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom (Glava XIII.), protiv sigurnosti platnog prometa i poslovanja (Glava XXI.), protiv vjerodostojnosti isprava (Glava XXIII.), protiv službene dužnosti (Glava XXV.), protiv pravosuđa (Glava XXII.), protiv slobode i prava čovjeka i građanina, i to za kazneno djelo povrede prava na rad i drugih prava iz rada i za kazneno djelo povrede prava na zdravstvenu i invalidsku zaštitu (Glava XI.), iz Kaznenog zakona (»Narodne novine«, broj 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03 – Odluka Ustavnog suda, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08 i 57/11)

c) iz Zakona o trgovačkim društvima („Narodne novine“, broj 111/93, 34/99, 121/99, 52/00, 118/03, 107/07, 146/08, 137/09, 125/2011, 111/12, 68/13, 110/15, 40/19, 34/22, 114/22, 18/23, 130/23 i 136/24)

2 . da nije pravomoćno osuđen za kaznena djela koja su u pravnom kontinuitetu s  kaznenim djelima iz točke 1. ovoga stavka

3. da nije pravomoćno osuđen ni za jedno od kaznenih djela iz zakona drugih država članica i trećih država koja po svom opisu odgovaraju kaznenim djelima iz točke 1. ovoga stavka

4. koja nije kao zakonski zastupnik teže ili sustavno povrijedila odredbe Uredbe (EU) 2023/1114, Zakona, ZSPNFT-a  i propisa donesenih na temelju tih zakona

5. koja nije suradnik osobe osuđene za kazneno djelo za koje se progoni po službenoj dužnosti

6. da nije protiv njega uvedena međunarodna mjera ograničavanja raspolaganja imovinom, embargo na oružje i vojnu opremu ili druga mjera prema zakonu koji uređuje mjere ograničavanja, dok je takva mjera na snazi

(2) Sljedeće okolnosti mogu dovesti u sumnju dobar ugled kandidata:

1. ako mu je zbog nepoštivanja propisa ukinuta ili odbijena odgovarajuća suglasnost odnosno odobrenje za obavljanje poslova od strane nadležnog tijela

2. ako se protiv njega vodi kazneni postupak za kaznena djela iz stavka 1. ovoga članka

3. ako se protiv njega vodi prekršajni postupak za prekršaje iz točaka 4. i 5. ovoga stavka

4. ako je pravomoćno osuđen za prekršaj koji predstavlja grubo kontinuirano ili učestalo kršenje propisa iz nadležnosti Hanfe, Hrvatske narodne banke ili drugih nadzornih tijela Republike Hrvatske, država članica i trećih država

5. ako je pravomoćno osuđen za djela prekršaja koja su u pravnom kontinuitetu s  prekršajima iz točke 4. ovoga stavka

6. ako je protiv kandidata izrečena mjera ili protiv njega nadležni sudovi ili tijela vode postupke zbog nepravilnosti ili nepridržavanja Uredbe (EU) 2023/1114, Zakona, propisa kojima se uređuje područje sprječavanja pranja novca i financiranja terorizma ili drugih propisa koji reguliraju poslovanje financijskih institucija

7. ako rukovodi ili je u vrijeme počinjenja djela rukovodio pravnom osobom koja je pravomoćno osuđena za neko od kaznenih djela iz stavka 1. ovoga članka ili prekršaja iz točke 4. i 5. ovoga stavka, posebno ako joj je izrečena sigurnosna ili zaštitna mjera zabrane obavljanja određenih djelatnosti ili poslova ili protiv koje se vode postupci iz točke 2. i 3. ovoga stavka.

(3) Pri ocjeni okolnosti iz stavka 2. ovoga članka Hanfa će uzeti u obzir sve dostupne informacije vezane za vrstu odluke, stupanj u kojem se postupak nalazi i izjavljene pravne lijekove, izrečenu sankciju, učinke rehabilitacijskih mjera, olakotne i otegotne okolnosti, težinu djela, razdoblje koje je proteklo od vremena počinjenja djela i ponašanje osobe u tom vremenu, sve dostupne informacije o postupcima, nadzornim mjerama i prijavama nadležnim tijelima koje su pokrenula, izdala ili podnijela nadležna tijela.

(4) Odredbe stavaka 1. do 4. ovoga članka na odgovarajući način primjenjuju se i na državljane druge države članice ili treće države.

(5) Pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom dužan je bez odgode obavijestiti Hanfu o nastupanju okolnosti iz stavaka 1. i 2. ovoga članka.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Stručna znanja i sposobnosti člana uprave

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 14.

 

(1) Hanfa će pri procjeni stručnog znanja kandidata uzeti u obzir stručno usavršavanje kandidata u područjima iz točke 24. Smjernica, a posebno o:

1. financijskim tržištima,

2. kriptoimovini, posebno u dijelu razumijevanja različite vrste kriptoimovine

2. računovodstvenom okviru i analizi financijskih podataka,

3. regulatornom okviru i regulatornim zahtjevima u području upravljanja IKT rizika

4. strateškom planiranju i poznavanju poslovne strategije, poslovnog plana i njegova izvršenja,

5. upravljanju rizicima (utvrđivanje, mjerenje, praćenje, kontrola i ovladavanje glavnim vrstama rizika pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom)

6. u pogledu utvrđivanja i procjene rizika od pranja novca i financiranja terorizma te politika, kontrola i postupaka vezanih za sprječavanje pranja novca i financiranja terorizma.

(2) Hanfa može prilikom procjene sposobnosti kandidata za člana uprave procjenjivati njegovu sposobnost strateškog razmišljanja i kreiranja kratkoročnih i dugoročnih poslovnih planova, prosuđivanja rizika i upravljanja istima, sposobnost organiziranja poslovanja i vođenja pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom, neovisnost u mišljenju te sposobnost i spremnost kandidata za kontinuirano učenje i profesionalni razvoj. Prilikom procjene uzima se u obzir i područje nadležnosti za koje je kandidat odgovoran te dužnosti i sposobnosti koje njegova pozicija u upravi zahtijeva.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Iskustvo člana uprave

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 15.

(1) Hanfa će odgovarajućim iskustvom kandidata za člana uprave smatrati:

1. najmanje tri godine iskustva na rukovodećim poslovima u pružatelju usluga povezanih s kriptoimovinom, financijskoj instituciji ili pružatelju usluga s virtualnim valutama u smislu ZSPNFT-a , koje čini iskustvo u obavljanju funkcije člana uprave, nositelja ključne funkcije i/ili u rukovođenju organizacijskim dijelovima društva ili na radnim mjestima s visokim stupnjem samostalnosti za koje Hanfa ocijeni da su takvog karaktera da je obavljajući takve poslove kandidat mogao steći tehnička i financijska znanja potrebno za obavljanje funkcije člana uprave pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom, ili

2. najmanje pet godina iskustva u poslovima koji se mogu usporediti s poslovima pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom, za koje Hanfa ocijeni da su takvog karaktera da je obavljajući takve poslove kandidat mogao steći znanje potrebno za obavljanje funkcije člana uprave pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom u vezi s tržištem kriptoimovine, financijskim tržištima, regulatornim okvirom i zahtjevima, strateškim planiranjem i povezivanjem poslovne strategije, poslovnog plana i njegovog izvršenja, upravljanjem rizicima, procjenom djelotvornosti nadzora i kontrole te tumačenjem financijskih podataka, utvrđivanjem glavnih problema na osnovi tih podataka te odgovarajućim kontrolama i mjerama, a koje čini:

- radno iskustvo na razini uprave ili neposredno ispod uprave, odnosno na rukovodećim mjestima s visokim stupnjem samostalnosti, prvenstveno u financijskim institucijama odnosno pravnim osobama koje su prema zakonu kojim se uređuje računovodstvo poduzetnika razvrstane u velike poduzetnike

- rad na ključnim rukovodećim mjestima s visokim stupnjem samostalnosti u tijelima javne vlasti ili tijelu nadležnom za nadzor financijskih institucija

- iskustvo prokurista, a osobito prokurista kreditne institucije ili druge financijske institucije

- radno iskustvo za koje Hanfa ocijeni da je obavljajući takve poslove osoba mogla steći iskustvo za obavljanje funkcije člana uprave u smislu ovoga Pravilnika.

(2) Pri procjenjivanju trajanja potrebnog radnog iskustva Hanfa može uzeti u obzir više kratkoročnih ili privremenih obavljanja poslova ako utvrdi da je, zajedno s ostalim prijašnjim poslovima koje je obavljao kandidat, stekao najmanje tri odnosno pet godina iskustva na poslovima iz stavka 1. ovoga članka.

(3) Pored kriterija iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, Hanfa će iskustvo kandidata dodatno procjenjivati prema sljedećim kriterijima iz Smjernica:

1. prirodi funkcije i njezinoj hijerarhijskoj razini

2. trajanju radnog odnosa na tom radnom mjestu

3. broju podređenih zaposlenika

4. prirodi i složenosti djelatnosti u sklopu koje se nalazi dotično radno mjesto, uključujući njegovu organizacijsku strukturu

5. opsegu kompetencija, ovlasti za donošenje odluka i odgovornosti člana

6. tehničkom znanju stečenom na tom radnom mjestu

7. dodatnom znanju stečenom kroz akademske aktivnosti.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Posvećenost ispunjavanju dužnosti

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 16.

 

(1) Prilikom procjene može li kandidat za člana uprave posvetiti dovoljno vremena za ispunjavanje svojih dužnosti procjenjuje se sljedeće:

1. broj izvršnih i neizvršnih funkcija ili funkcija zamjenika koje istodobno obavlja

2. vrsta, veličina, opseg i složenost poslova koje pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom obavlja, a u kojemu kandidat ima izvršnu ili neizvršnu funkciju ili funkciju zamjenika

3. zemljopisna lokacija pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom u kojem kandidat obavlja funkciju i vrijeme putovanja koje je potrebno za obavljanje te funkcije

4. broj sastanaka uprave ili nadzornog odbora koji se prosječno održavaju kroz godinu

5. sastanke uprave ili nadzornog odbora koji se po potrebi održavaju s nadležnim tijelima i zainteresiranim stranama

6. pozicija, odgovornosti i područja nadležnosti koje kandidat pokriva

7. druge profesionalne, političke ili druge funkcije ili relevantne aktivnosti

8. broj funkcija u organizacijama ili subjektima koji nisu osnovani primarno s ciljem ostvarivanja dobiti i

9. vrijeme koje je potrebno posvetiti uvodnoj i kontinuiranoj edukaciji.

(2) Prilikom procjene iz stavka 1. ovoga članka u obzir se ne uzimaju funkcije člana uprave ili nadzornog odbora u organizacijama ili subjektima koji nisu osnovani primarno s ciljem ostvarivanja dobiti poput udruga, neprofitnih organizacija, društava koja su osnovana isključivo sa svrhom upravljanja osobnom imovinom člana uprave, člana nadzornog odbora ili s njima povezanim osobama pod uvjetom da njima član uprave ili član nadzornog odbora ne mora svakodnevno upravljati te sličnim organizacijama ili subjektima.

(3) Okolnosti iz stavka 1. ovoga članka utvrđuju se u odnosu na pojedinačne okolnosti i prirodu, opseg i složenost aktivnosti pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Politika za procjenu primjerenosti

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 17.

(1) Pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom je dužan usvojiti i primjenjivati politiku za izbor i procjenu ispunjenja uvjeta za članove uprave i nadzornog odbora, koja mora biti primjerena veličini i razredu usluga povezanih s kriptoimovinom iz priloga IV. Uredbe (EU) 2023/1114.

(2) Politika iz stavka 1. ovoga članka treba uključivati načela odabira, praćenja i planiranja zamjene članova i za ponovno imenovanje postojećih članova te njome treba utvrditi barem sljedeće:

1. postupak odabira, imenovanja, ponovnog imenovanja i planiranja zamjene članova upravljačkog tijela te primjenjivi unutarnji postupak za procjenu primjerenosti članova, uključujući unutarnju funkciju odgovornu za podršku procjeni (na primjer, ljudski resursi)

2. kriterije koji će se primjenjivati u procjeni, koji trebaju uključivati kriterije primjerenosti utvrđene u ovom Pravilniku i  Smjernicama

3. kriterije za sastav upravljačkog tijela, uključujući način na koji se uzimaju u obzir aspekti raznolikosti u pogledu roda, dobi, obrazovnog i profesionalnog iskustva te zemljopisnog podrijetla članova upravljačkog tijela i, ako je primjenjivo, način na koji će se postići ciljevi u pogledu odgovarajuće rodne ravnoteže

4. komunikacijski kanal s Hanfom i

5. način na koji procjenu i njezin rezultat treba dokumentirati, uključujući određivanje odgovarajućeg razdoblja čuvanja dokumentacije.

(3) Pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji u skladu s prilogom IV. Uredbe (EU) 2023/1114, a s obzirom na njihovu veličinu i razred usluga povezanih s kriptoimovinom, spadaju u Razred 3, dužni su usvojiti naprednije politike i postupke procjene primjerenosti, koje kod pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom koji upravljaju platformama za trgovanje moraju uključivati provjere znanja članova uprave u nadzoru i sprječavanju zlouporaba na tržištima kriptoimovine.

(4) Podnositelj zahtjeva dužan je osigurati da se procjena primjerenosti provodi osim prilikom podnošenja zahtjeva i u svim drugim slučajevima koji su detaljnije propisani Smjernicama:

1. kod značajne promjene u sastavu upravljačkog tijela,

2. kod bitnih promjena u poslovnom modelu pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom

3. na kontinuiranoj osnovi

4. kod sumnje na povrede propisa kojim je uređeno sprječavanje pranja novca i financiranja terorizma.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Program vođenja poslova

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 18.

 

(1) Program vođenja poslova pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom za mandatno razdoblje dostavlja se Hanfi uz zahtjev, u pravilu, u elektroničkom obliku na odgovarajućem trajnom mediju i mora sadržavati:

1. kratak opis stanja u pružatelju usluga povezanih s kriptoimovinom te organizacijsku shemu pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom s brojem zaposlenih po organizacijskim jedinicama (u mjeri u kojoj su relevantni podaci dostupni kandidatu)

2. opis okruženja u kojem pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom posluje i njegov položaj u odnosu na cijeli sektor u kojem posluje, kao i u odnosu na konkurenciju (poželjno je navesti uočene prednosti, ali i određene slabosti u odnosu na usporedive grupe)

3. opis rizika kojima je izložen pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom i kojima pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom može biti izložen realizacijom planiranih aktivnosti s opisom sustava upravljanja rizicima

4. detaljan opis planiranih aktivnosti u mandatnom razdoblju uz planiranu dinamiku realizacije, uključujući planirane značajne promjene u odnosu na postojeće stanje

5. projekcije financijskih izvještaja i izvještaja o bonitetnim zahtjevima pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom za mandatno razdoblje, i to:

i. u obliku poslovnih i financijskih izvješća pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom, a kako je zasebno uređeno odgovarajućim podzakonskim propisom za pružatelja usluga s kriptoimovinom,

ii. kao podatke o bonitetnim zahtjevima iz odgovarajućih obrazaca i podzakonskih propisa koji se primjenjuju na pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom,

6. opis pretpostavki i činjenica koje su uzete u obzir prilikom izrade programa i projekcijama iz točke 5. ovoga stavka

7. detaljan opis aktivnosti koje će biti podrška planiranim osnovnim aktivnostima, a sve s ciljem adekvatnog prepoznavanja, mjerenja i upravljanja svim rizicima koji iz poduzetih aktivnosti mogu proizaći, opis sustava upravljanja rizicima (strategije, politike, postupci, mjere upravljanja rizicima, tehnike mjerenja rizika i podjele odgovornosti u vezi s upravljanjem rizicima) te opis aktivnosti kojima će se poboljšati postojeće stanje u pružatelju usluga povezanih s kriptoimovinom,

8. opis predviđenog postupanja prilikom donošenja odluka, te razgraničenja ovlasti među članovima uprave s istaknutim promjenama u odnosu na postojeće stanje i postupanje,

9. opis predviđene politike sprječavanja sukoba interesa,

10. plan budućeg postupanja za slučaj insolventnosti pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom koji namjerava provoditi,

11. opis predviđenog sustava unutarnjih kontrola i kontrolnih i ključnih funkcija,

12. pregled nadzornih mjera koje je Hanfa ili drugo nadležno nadzorno tijelo naložilo te postupanje po istima, u postupcima koji su u tijeku u trenutku podnošenja zahtjeva, u mjeri u kojoj su kandidatu poznate, s osvrtom kandidata na iste,

13. kad je primjenjivo, navode o poslovima i/ili funkcijama koje se planiraju izdvojiti i

14. kada se radi o novom mandatnom razdoblju koje se nastavlja na prethodno mandatno razdoblje u istom društvu ili je prekid između dva mandata kraći od 6 mjeseci potrebno je opisati koji su planovi iz prethodnog programa kandidata ostvareni, a koji nisu i zašto, osvrt na realizaciju prethodnog programa, kada je primjenjivo

15. u zaključku sažeto sve navedeno pod točkama 1. do 14. ovoga stavka.

(2) Pri izradi programa iz stavka 1. ovoga članka kandidat za člana uprave dužan je posebno detaljno razraditi točke iz programa vođenja poslova koje su bitne za realizaciju i učinke planiranih aktivnosti u njegovu djelokrugu budućeg rada i odgovornosti.

(3) U slučaju da kandidat nije u mogućnosti pribaviti koji od podataka navedenih u stavku 1. ovoga članka, potrebnih za izradu programa vođenja poslova pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom, potrebno je u programu iz stavka 1. ovog Pravilnika navesti razloge nemogućnosti pribavljanja podataka.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Postupak i kriteriji za ocjenjivanje programa kandidata za člana uprave

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 19.

 

(1) Hanfa će utvrditi ispunjava li kandidat uvjete za obavljanje funkcije člana uprave propisane Zakonom i ovim Pravilnikom, a pri procjeni sposobnosti kandidata za obavljanje funkcije člana uprave osobito će procjenjivati znanje kandidata potrebno za upravljanje pružateljem usluga povezanih s kriptoimovinom i konkretne kompetencije, njegov ugled i iskustvo, jasnoću vizija i ideja, motivaciju i način ostvarivanja postavljenih ciljeva, poznavanje i prosuđivanje rizika i upravljanje istima, donošenje odluka, sposobnost organiziranja poslovanja i upravljanja pružateljem usluga povezanih s kriptoimovinom te spremnost kandidata na kontinuirano učenje i profesionalni razvoj.

(2) Kada Hanfa u postupku odlučivanja o izdavanju suglasnosti kandidatu za člana uprave ocijeni da je potrebno da kandidat predstavi program vođenja poslova i dokaže potrebnu razinu stručnosti, pozvat će kandidata na predstavljanje programa.

(3) Hanfa ocjenjuje program vođenja poslova pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom uzimajući u obzir je li u programu jasno i u skladu s propisima postavljena vizija i strategija za ostvarenje zacrtanih ciljeva, poznavanje industrije i cjelokupnog gospodarskog konteksta, greške u programu koje ukazuju na nepoznavanje predmeta poslovanja pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom i propisa koji uređuju poslovanje pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom, realnost pretpostavki na temelju kojih je Program izrađen odnosno adekvatnost predloženog plana i planiranih aktivnosti u mandatnom razdoblju s obzirom na:

1. realnost pretpostavki programa,

2. predstavljene ciljeve i načine za ostvarivanje ciljeva,

3. planirane aktivnosti u mandatnom razdoblju i

4. usklađenosti planiranih aktivnosti s postavljenim ciljevima, propisima i najboljom praksom.

(4) Hanfa provodi ocjenjivanje sposobnosti i stručnosti kandidata koji predstavlja program vođenja poslova vodeći osobito računa o:

1. poslovnom ugledu i radnom iskustvu kandidata,

2. poznavanju propisa koji se primjenjuju na poslovanje pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom,

3. poznavanju rizika i načina upravljanja rizicima kojima je pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom izložen,

4. poznavanju vizije, strategije i ciljeva te poslovnih procesa pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom,

5. poznavanju sustava interne revizije i sustava unutarnjih kontrola poslovanja pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom,

6. poznavanju poslovanja pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom i poznavanju gospodarskog okruženja.

(5) Propisi u odnosu na koje se provodi ocjenjivanje u smislu stavka 4. točke 2. ovoga članka obuhvaćaju:

1. Uredbu (EU) 2023/1114 i relevantne provedbene propise

2. Uredbu (EU) 2022/2554 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2022. o digitalnoj operativnoj otpornosti za financijski sektor i izmjeni uredbi (EZ) br. 1060/2009, (EU) br. 648/2012, (EU) br. 600/2014, (EU) br. 909/2014 i (EU) 2016/1011 (Tekst značajan za EGP)

(SL L 333, 27.12.2022)

3. ZSPNFT i pripadajuće podzakonske propise.

(6) U slučaju potrebe, a osobito ako kandidat na predstavljanju ne pokaže adekvatno poznavanje propisa iz stavka 5. ovoga članka, Hanfa može kandidata pozvati na dodatno predstavljanje.

 

IV. PRIMJERENOST NAMJERAVANOG STJECATELJA KVALIFICIRANOG UDJELA

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Primjena propisa

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 20.

(1) Hanfa u postupku izdavanja odobrenja za rad u skladu s Glavom I. ovoga Pravilnika, te kod svake promjene kvalificiranog udjela u pružatelju usluga povezanih s kriptoimovinom procjenjuje primjerenost stjecatelja (dalje: namjeravani stjecatelj) u skladu s odredbama Uredbe (EU) 2003/1114, Zakona, ovoga Pravilnika i Zajedničkih smjernica za procjenu primjerenosti izravnih ili neizravnih dioničara ili članova s kvalificiranim udjelima u izdavateljima tokena vezanih uz imovinu ili pružateljima usluga povezanih s kriptoimovinom .

(2) Podaci o namjeravanim stjecateljima kvalificiranog udjela u postupku izdavanja odobrenja za rad dostavljaju se u okviru podataka propisanih člankom 8. Delegirane Uredbe (EU) 2025/305, te se o namjeravanom stjecanju odlučuje u okviru odlučivanja o izdavanju odobrenja za rad u skladu s Glavom I. ovoga Pravilnika.

(3)  Podaci o promjeni kvalificiranog udjela dostavljaju se Hanfi putem obavijesti na temelju članka 83. stavka 1. Uredbe (EU) 2023/1114.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Obavijest o namjeravanom stjecanju

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 21.

(1) Obavijest o namjeravanom stjecanju iz članka 20. stavka 3. ovoga Pravilnika podnosi se zajedno sa svim prilozima potrebnima za odlučivanje kako je propisano Uredbom (EU) 2025/414, na obrascu koji se nalazi u Prilogu V. ovoga Pravilnika.

(2) Osim dokumentacije iz stavka 1. ovoga članka, Hanfa je od namjeravanog stjecatelja ovlaštena tražiti i druge podatke i dokumentaciju kojom se dokazuje ispunjavanje uvjeta propisanih Uredbom (EU) 2023/1114, Zakonom i ovim Pravilnikom, uključujući podatke propisane ZSPNFT-a, a koje prikupljaju obveznici primjene toga zakona.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Dokumentacija koju dostavlja namjeravani stjecatelj

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 22.

(1) Namjeravani stjecatelj fizička osoba uz obavijest iz članka 21. ovoga Pravilnika prilaže podatke i dokumentaciju iz članka 1., 2., 6. i 8., te kada je primjenjivo, članaka 4., 5., 9., 10. i 11. Uredbe (EU) 2025/414, na obrascu iz Priloga VI. ovoga Pravilnika

(2) Namjeravani stjecatelj pravna osoba uz obavijest iz članka 21. ovog Pravilnika prilaže podatke i dokumentaciju iz članka 1., 3., 6. i 8., te kada je primjenjivo, članaka 4., 5., 7., 9., 10. i 11.  Uredbe (EU) 2025/414, na obrascu iz Priloga VII. ovoga Pravilnika

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Obavijest o otpuštanju kvalificiranog udjela

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 23.

(1) Ako imatelj kvalificiranog udjela namjerava otpustiti izravni ili neizravni kvalificirani udio ili namjerava otpustiti udio na način da se kvalificirani udio smanji ispod praga za koji je dobio odobrenje ili ako pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom prestaje biti pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom kćer imatelja kvalificiranog udjela, dužan je Hanfu obavijestiti o tome najmanje 15 radnih dana prije namjeravanog otpuštanja.

(2) Obavijest iz stavka 1. ovoga Hanfi dostavlja se, u pravilu, elektroničkim putem i sadrži najmanje visinu udjela koji se namjerava otpustiti i vremensko razdoblje u kojemu će se otpuštanje dogoditi.

(3) Hanfa može tražiti i dodatne podatke i pojašnjenja vezano za namjeravano otpuštanje kvalificiranog udjela u pružatelju usluga povezanih s kriptoimovinom.

V. DOSTAVA ZAHTJEVA, DOKUMENTACIJE
I PODATAKA

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 24.

(1) Svi zahtjevi i dokumentacija propisana ovim Pravilnikom, osim pisanim putem, Hanfi se mogu dostavljati i elektroničkim putem na način i u skladu s tehničkim uputama Hanfe koje se objavljuju na internetskoj stranici Hanfe.

(2) Kada se pismeno dostavlja elektroničkim putem, smatra se da je dostavljeno u trenutku kada je dokumentacija zabilježena na poslužitelju za primitak takve dokumentacije.

 

VI. ZAVRŠNA ODREDBA

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Stupanje na snagu

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 25.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana  objave u »Narodnim novinama«.

 

 

KLASA:
URBROJ:

Zagreb,

 

PREDSJEDNIK UPRAVNOG VIJEĆA
dr. sc. Ante Žigman

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.