Na temelju članka 8.a stavka 27. Zakona o poljoprivredi („Narodne novine“, br. 118/18, 42/20, 127/20 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21, 152/22 i 152/24) ministar poljoprivrede, šumarstva i ribarstva donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027.
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi intervencije 78.02. Potpora za pružanje savjetodavnih usluga iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027. („Narodne novine“, broj 156/23) članku 1. iza riječi „poljoprivrede“ dodaje se zarez i riječi „šumarstva i ribarstva“.
Članak 2.
U članku 2. postavak14. mijenja se i glasi:
„ - Uredba Komisije (EU) 2023/2831 o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (u daljnjem tekstu: Uredba Komisije (EU) br. 2023/2831).“.
Članak 3.
U članku 3. stavku 1. točka 11. mijenja se i glasi:
„11. Godišnji plan provedbe intervencije 78.02. je dokument koji korisnik popunjava u skladu s predloškom koji se objavljuje uz natječaj, a koji sadržava sve elemente u skladu s obveznim sadržajem iz Priloga 1. ovoga Pravilnika (u daljnjem tekstu: Godišnji plan)“.
U točkama 16. i 17 . iza riječi „poljoprivrede“ dodaje se zarez i riječi „šumarstva i ribarstva“.
Iza točke 17. dodaje se nova točka 18. koja glasi:
„18. Edukacija savjetnika je stručno usavršavanje osnovnih i specifičnih znanja i kompetencija savjetnika, koja su potrebna savjetnicima za provođenje kvalitetne i pravovremene edukacije i savjetovanja poljoprivrednika“.
Dosadašnje točke 18. do 35. postaju točke 19. do 36.
Dosadašnja točka 28. koja postaje točka 29. mijenja se i glasi:
„29. dopuna je naknadno dostavljanje dokumentacije ili dijela dokumentacije koja nije dostavljena prilikom podnošenja zahtjeva za potporu na zahtjev Agencije za plaćanja“.
Dosadašnja točka 32. koja postaje točka 33. mijenja se i glasi:
„33. sumnja na prijevaru je nepravilnost koja je razlog za pokretanje postupaka na nacionalnoj razini kako bi se utvrdilo postojanje postupanja s namjerom, osobito prijevare, iz članaka 3. i 4. Direktive (EU) 2017/1371 Europskog parlamenta i Vijeća od 5. srpnja 2017. o suzbijanju prijevara počinjenih protiv financijskih interesa Unije kaznenopravnim sredstvima (SL L 198, 28. 7. 2017.) (u daljnjem tekstu: Direktiva (EU) 2017/1371)“.
Iza točke 36. dodaje se točka 37. koja glasi:
„37. jednostavna nabava je nabava koju provode javni naručitelji za nabavu radova, robe i/ili usluga u slučaju kada je procijenjena vrijednost predmeta nabave ispod praga primjene propisa koji uređuju postupak javne nabave.“
Članak 4.
Članak 5. mijenja se i glasi:
„(1) Agencija za plaćanja, u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i ribarstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), u skladu s člankom 59. Uredbe (EU) br. 2021/2116, osigurava učinkovitu zaštitu financijskih interesa Europske unije i Republike Hrvatske te uspostavlja sustav upravljanja i kontrola koje uključuju provjere u postupku dodjele potpore kao i provjere tijekom provedbe projekta i nakon konačne isplate kako bi na učinkovit način i razmjerno u odnosu na administrativno i financijsko opterećenje utvrdila, spriječila i sankcionirala nepravilnosti, a posebno pokušaj prijevare i umjetnih stvaranja uvjeta za ostvarivanje prava na potporu.
(2) Kada u postupku dodjele i/ili isplate potpore Agencija za plaćanja utvrdi postojanje sumnje na prijevaru za kaznena djela iz članaka 3. i 4. Direktive (EU) 2017/1371, Agencija za plaćanja zastaje s postupkom dodjele/isplate potpore te podnosi kaznenu prijavu nadležnom tijelu.
(3) Nakon što Agencija za plaćanja zaprimi od nadležnog tijela obavijest da je pokrenut kazneni postupak za kaznena djela iz članaka 3. i 4. Direktive (EU) 2017/1371, dostavlja korisniku Obavijest o privremenoj odgodi dodjele i/ili isplate potpore.
(4) Ako nadležna pravosudna tijela odbace kaznenu prijavu, obustave kazneni postupak, donesu pravomoćnu odbijajuću presudu ili pravomoćnom presudom oslobode korisnika za počinjenje kaznenog djela u kaznenom postupku pokrenutom na temelju sumnje na prijevaru, Agencija za plaćanja će korisnika, kojemu je izdana obavijest iz stavka 3. ovoga članka u roku od 30 dana od zaprimanja odluke/rješenja pravosudnog tijela obavijestiti o nastavku postupka dodjele i/ili isplate potpore.
(5) Agencija za plaćanja će korisnicima kojima je izrečena pravomoćna presuda kojom se proglašava krivim za počinjenje kaznenog djela za kaznena djela iz članaka 3. i 4. Direktive (EU) 2017/1371:
a)odbiti sve zahtjeve koji su u tijeku postupka administrativne kontrole
b)raskinuti sve važeće ugovore o financiranju za projekte koji nisu isplaćeni u cijelosti, u slučajevima kada se ugovori o financiranju sklapaju
c)poništiti sve odluke koje je izdala, a kojima su stekli prava na potporu
d)obustaviti sva plaćanja
e)zatražiti povrat sredstava u odnosu na ona sredstva koja nisu predmetom instituta oduzimanja imovinske koristi u kaznenom postupku za sve projekte/zahtjeve koji već nisu konačno isplaćeni.
(6) Na akte Agencije za plaćanja donesene u postupcima iz stavka 5. ovoga članka korisnik ne može izjaviti žalbu već može pokrenuti upravni spor.
(7) Osoba koju su nadležna pravosudna tijela pravomoćnom presudom proglasila krivom te fizičke i pravne osobe u kojima je osuđena osoba vlasnik obrta i/ili nositelj/član poljoprivrednog gospodarstva i/ili osnivač/član društva i/ili osoba ovlaštena za zastupanje, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava, u kalendarskoj godini donošenja pravomoćne presude i u sljedeće tri kalendarske godine isključuju se iz mogućnosti dodjele potpore iz EPFRR i Europskog fonda za jamstva u poljoprivredi (u daljnjem tekstu EFJP).
(8) Posljedica u slučaju utvrđenog umjetnog stvaranja uvjeta u skladu s člankom 62. Uredbe (EU) br. 2021/2116 je odbijanje zahtjeva korisnika ili ukidanje pogodnosti za koje su uvjeti umjetno stvoreni.
(9) Agencija za plaćanja može u svakom trenutku postupka dodjele potpore, provedbe projekta i tijekom pet godina nakon konačne isplate donijeti odluku kojom će odbiti zahtjev korisnika, umanjiti potporu, odnosno zatražiti povrat djelomičnog ili cjelokupnog iznosa sredstava, ako korisnik ne ispunjava obveze propisane ovim Pravilnikom, natječajem ili drugim primjenjivim nacionalnim propisima ili propisima Europske unije.
(10) Kad odlučuje o odbijanju, umanjenju ili povratu sredstava potpore, Agencija za plaćanja uzima u obzir utvrđene nepravilnosti i odredbe ovoga Pravilnika o primjeni financijskih korekcija iz Priloga 5 ovoga Pravilnika.
(11) Tijekom cjelokupne provedbe sustava kontrola, Agencija za plaćanja može u svrhu sprečavanja pokušaja prevara i nepravilnosti koristiti ARACHNE sustav za procjenu rizika (https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=325&intPageId=3587&langId=hr) te poduzimati daljnje radnje u skladu s dobivenim rezultatima.“.
Članak 5.
U članku 7. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Prihvatljivi korisnici u sklopu edukacije savjetnika iz članka 8. stavka 2. točke b) ovoga Pravilnika su odobreni korisnici u sklopu intervencije 78.02. iz članka 8. stavka 2. točke a) ovoga Pravilnika.“
U stavku 3. točka d) mijenja se i glasi:
„d) i stručne osobe korisnika nisu prodajni predstavnici prodavatelja zaštitnih sredstava, gnojiva, poboljšivača tla i drugih inputa u poljoprivredi te poljoprivredne mehanizacije, strojeva i opreme“.
Iza točke d) dodaje se točka e) koja glasi:
„e) ne smije mu trajati razdoblje isključenja iz mogućnosti dodjele potpore u kalendarskoj godini donošenja pravomoćne presude i sljedeće tri kalendarske godine.“.
U stavku 6. točka d) mijenja se i glasi:
„d) i stručne osobe korisnika nisu prodajni predstavnici prodavatelja zaštitnih sredstava, gnojiva, poboljšivača tla i drugih inputa u poljoprivredi te poljoprivredne mehanizacije, strojeva i opreme.“.
Članak 6.
U članku 8. stavku 10. točka b) mijenja se i glasi:
„b) uvjete prihvatljivosti iz stavaka 2. do 7. ovoga članka, prihvatljivost, opravdanost i razumnost troškova (aktivnosti) iz članka 11. ovoga Pravilnika, navedenih u Godišnjem planu“.
Iza točke c) dodaje se točka d) koja glasi:
„d) prihvatljivost edukacija savjetnika.“.
Stavak 11. mijenja se i glasi:
„(11) Ako je potrebno, Upravljačko tijelo može tražiti obrazloženja Godišnjih planova.“.
Stavak 13. mijenja se i glasi:
„(13) Ako Upravljačko tijelo tijekom odobravanja Godišnjih planova utvrdi da isti ne ispunjavaju uvjete iz stavaka 2. do 10. ovoga članka, Agencija za plaćanja će korisniku izdati odluku o odbijanju zahtjeva za potporu u skladu s člankom 29. ovoga Pravilnika, odnosno umanjiti iznos potpore ako Upravljačko tijelo neki od troškova svrsta u neprihvatljive.“.
Stavak 18. mijenja se i glasi:
„(18) Primatelj savjeta koji je odslušao tečaj i/ili demonstracijsku aktivnost iz obvezne teme kroz intervenciju 78.01. Potpora prenošenju znanja (u daljnjem tekstu: intervencija 78.01.) ne može biti primatelj savjeta iz iste teme u sklopu ove intervencije za obveze proistekle u godini podnošenja Jedinstvenog zahtjeva.“.
Stavak 20. mijenja se i glasi:
„(20) Isti primatelj savjeta može primiti savjetovanje od više odabranih savjetnika, ali ne više od 24 sata savjetovanja po pojedinom natječaju intervencije 78.02.“.
Stavak 21. mijenja se i glasi:
„(21) Primatelj savjeta u sklopu svih savjetničkih paketa u jednoj godini ne može kombinirati savjetovanje iz teme 1. i 4., 2. i 5. te 3. i 6. iz Priloga 2 ovoga Pravilnika.“.
Članak 7.
U članku 9. stavku 1. točka e) mijenja se glasi:
„e) za korisnike obveznike javne nabave provođenje postupaka javne nabave s propisima kojima se uređuje područje javne nabave te provođenje postupaka jednostavne nabave u skladu s Pravilima za provođenje postupaka jednostavne nabave iz Priloga 6 ovoga Pravilnika.“.
Članak 8.
U članku 10. stavku 3. točka c) mijenja se i glasi:
„c) troškovi najma prostora (lokacije) gdje se održava savjetovanje, najma opreme i kupnje potrošnog materijala (u slučaju grupnog savjetovanja).“.
Stavci 8. i 9. brišu se.
Članak 9.
U članku 11. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Maksimalna vrijednost potpore za edukacije savjetnika iznosi najviše 300.000,00 EUR po korisniku u trogodišnjem razdoblju u skladu s člankom 3. Uredbe Komisije (EU) br. 2023/2831).“.
Iza stavka 2. dodaju se novi stavci 3. i 4. koji glase:
„(3) Maksimalna vrijednost potpore za edukaciju savjetnika u jednoj godini koja može biti odobrena korisniku iznosi najviše 10 % od ukupno odobrenog iznosa iz Godišnjeg plana za prihvatljive troškove iz članka 8. stavka 2. točke a) ovoga Pravilnika za istu godinu provedbe natječaja.“.
„(4) Maksimalna vrijednost potpore za edukaciju savjetnika u jednoj godini koja može biti isplaćena korisniku iznosi najviše 10 % od ukupno isplaćenog iznosa za prihvatljive troškove navedene u članku 8. stavku 2. točki a) ovoga Pravilnika, ali ne više od visine iznosa stvarno nastalog troška.“.
Dosadašnji stavci 3., 4. i 5. postaju stavci 5., 6. i 7.
Dosadašnji stavak 4. koji postaje stavak 6. mijenja se i glasi:
„(6) Za oblik savjetovanja iz članka 8. stavka 2. točka b) nije prihvatljivo organizirati i naplaćivati edukaciju savjetnika koju provode korisnici i zaposlenici svih korisnika intervencije 78.01. i 78.02. u svrhu osposobljavanja svojih djelatnika niti odobrenih stručnih osoba korisnika.“.
Dosadašnji stavak 5. koji postaje stavak 7. mijenja se i glasi:
„(7) Nije prihvatljiv trošak odlaska na konferencije, savjetovanja, simpozije, stručne skupove i sl..“.
Dosadašnji stavak 6. briše se.
Članak 10.
U članku 14. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Kriteriji odabira izrađeni su u skladu s člankom 79. Uredbe (EU) br. 2021/2115 i Prilogom I. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2021/2289.“.
Članak 11.
U članku 17. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Natječaj objavljuje i provodi Agencija za plaćanja temeljem odluke o objavi natječaja koju donosi Upravljačko tijelo.“.
Iza stavka 5. dodaje se novi stavak 6. koji glasi:
„(6) Način i rokovi postavljanja pitanja u vezi objavljenog natječaja bit će propisani natječajem.“.
Dosadašnji stavci 6., 7., 8., 9. i 10. postaju stavci 7., 8., 9., 10. i 11.
Dosadašnji stavak 7. koji postaje stavak 8. mijenja se i glasi:
„(8) U slučaju da je korisnik prekršio propisane rokove iz stavka 7. ovoga članka, izdat će se odluka o odbijanju.“.
U dosadašnjem stavku 8. koji postaje stavak 9. brišu se riječi: „Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr“.
U dosadašnjem stavku 9. koji postaje stavak 10. brišu se riječi: „Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr“.
Članak 12.
U članku 22. stavku 1. iza riječi „odustajanje“ briše se zarez i riječi „zahtjeva za isplatu predujma“.
Članak 13.
U članku 25. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Prije popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti u skladu s člankom 39. ovoga Pravilnika. Korisnik je u obvezi podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku putem elektroničke pošte poslati obavijest da su promjene izvršene ili nisu izvršene.“.
Stavak 4. mijenja se i glasi:
„(4) Zahtjev za potporu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Zahtjev za potporu mora sadržavati svu dokumentaciju propisanu natječajem na jeziku propisanom člankom 20. ovoga Pravilnika. Prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik popunjava tražene podatke u elektronički obrazac zahtjeva i učitava traženu dokumentaciju u obliku koji omogućava čitljivost.“
Iza stavka 4. dodaju se novi stavci 5., 6. i 7. koji glase:
„(5) Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u, zahtjev za potporu elektronički podnosi isključivo korisnik putem NIAS-a u skladu s Uputom za elektroničko podnošenje zahtjeva koja čini sastavni dio natječaja. Za elektroničko podnošenje korisnik mora biti prijavljen u AGRONET-u putem NIAS-a.
(6) Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad korisnik potvrdi elektroničko podnošenje zahtjeva.
(7) Traženi iznos potpore je iznos koji korisnik upisuje u zahtjev za potporu pri popunjavanju zahtjeva za potporu u AGRONET-u, poglavlje „Izračun potpore“.“.
Dosadašnji stavci 5., 6., 7., 8. i 9. postaju stavci 8., 9., 10., 11. i 12.
Članak 14.
U članku 27. stavak 6. mijenja se i glasi:
„(6) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost zahtjeva za potporu te ispunjava li korisnik Pravilnikom sve propisane uvjete prihvatljivosti korisnika iz članka 7. stavaka 1., 2. i 3. ovoga Pravilnika i postoje li razlozi za odbijanje i/ili isključenje zahtjeva korisnika.“.
Iza stavka 11. dodaju se stavci 12., 13., 14. i 15. koji glase:
„(12) U slučaju korisnika obveznika javne nabave i korisnika koji nisu obveznici javne nabave, Agencija za plaćanja ocjenjuje opravdanost procjene visine prihvatljivih troškova iz Godišnjeg plana za trošak edukacije savjetnika temeljem dokumentacije prikupljene istraživanjem tržišta.
(13) U slučaju kada je iznos tražene potpore veći od iznosa iz dokumentacije koju je korisnik prikupio u svrhu ocjene opravdanosti troška edukacije savjetnika navedene u stavku 12. ovog članka Agencija za plaćanja će iznos tražene potpore umanjiti na iznose iz prikupljene dokumentacije navedene u stavku 12. ovoga članka.
(14) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja ne može dodijeliti iznos potpore veći od traženog u zahtjevu za potporu.
(15) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi iznos potpore manji od traženog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje iznosa potpore te će razloge umanjenja obrazložiti u odluci.“.
Članak 15.
U članku 29. stavak 7. mijenja se i glasi:
„(7) Ako Agencija za plaćanja zaprimi od nadležnog tijela obavijest da je pokrenut kazneni postupak za kaznena djela iz članaka 3. i 4. Direktive (EU) 2017/1371, Agencija za plaćanja će korisniku izdati obavijest o privremenoj odgodi dodjele potpore, u skladu sa stavkom 1. podstavkom e) ovoga članka.“.
Stavak 9. mijenja se i glasi:
„(9) Na obavijesti iz stavka 1 točke c) i e) i potvrdu iz stavka 1. točke d) ovoga članka nije dopuštena žalba. Protiv navedenih akata može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim upravnim sudom.“.
Stavak 11. mijenja se i glasi:
„(11) U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo koji od akata iz stavka 1. ovoga članka odgovarajućom odlukom i/ili aktom u razdoblju od donošenja akta iz stavka 1. ovoga članka pa do isteka pet godina od konačne isplate potpore.“.
Članak 16.
U članku 30. stavak 12. mijenja se i glasi:
„(12) S korisnikom se u svakom trenutku mogu raskinuti sve ugovorne obveze, kao i obveze iz odgovarajućih akata i to u razdoblju od sklapanja ugovora o financiranju do isteka pet godina od konačne isplate potpore u skladu s člankom 45. ovoga Pravilnika.“.
Članak 17.
U članku 31. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Postupak provedbe Godišnjeg plana uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu ili sklapanja ugovora o financiranju do podnošenja konačnog zahtjeva za isplatu sredstava.“.
Stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Rok za provedbu prihvatljivih aktivnosti je najviše 12 mjeseci od podnošenja zahtjeva za potporu ili od sklapanja ugovora o financiranju.“.
Članak 18.
U članku 32. stavku 1. iza riječi radova i usluga briše se riječ: „provode“.
Članak 19.
Iza članka 32. dodaju se novi članci 32.a i 32.b koji glase:
„Postupci jednostavne nabave za obveznike javne nabave
Članak 32.a
(1) Korisnici koji su obveznici javne nabave provode postupke jednostavne nabave roba, radova i usluga u skladu s Pravilima za provođenje postupaka jednostavne nabave iz Priloga 6 ovoga Pravilnika.
(2) Odluka o odabiru ne smije biti izvršna (ugovor o nabavi sklopljen/narudžbenica izdana) prije podnošenja zahtjeva za potporu.
(3) Korisnici su obvezni dostaviti svu dokumentaciju vezanu uz provedene postupke jednostavne nabave i vezanu uz provedbu ugovora (izvršenje ugovora/narudžbenice) propisanu u natječaju pri podnošenju zahtjeva za isplatu.
(4) Postupak jednostavne nabave se provodi javnom objavom poziva na dostavu ponuda putem Elektroničkog oglasnika javne nabave Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: EOJN RH). Korisnici su obvezni čuvati i omogućiti pristup dokazima o objavi postupaka jednostavne nabave i svoj ostaloj popratnoj dokumentaciji pet godina od datuma konačne isplate.
(5) Korisnik provodi postupak jednostavne nabave uvažavajući temeljena načela nabave. Uvjeti i zahtjevi u pozivu na dostavu ponuda i/ili dokumentaciji o nabavi ne smiju biti diskriminatorni te moraju biti propisani u minimalnim razinama za potencijalne ponuditelje kako bi se u potpunosti ostvarilo načelo tržišnog natjecanja i nediskriminacije. Komunikacija i razmjena podataka između naručitelja i gospodarskih subjekata obavlja se elektroničkim sredstvima komunikacije putem EOJN RH.
(6) Detaljnija pravila i uvjeti provedbe postupka jednostavne nabave su navedeni u Prilogu 6 ovoga Pravilnika, što uključuje i mogućnost primjene financijskih korekcija navedenih u Prilogu 5. ovoga Pravilnika.
(7) U slučaju dostave nepotpune/neprihvatljive dokumentacije korisniku se upućuje zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje te se postupa u skladu s člankom 28. ovoga Pravilnika.
Postupci nabave za neobveznike javne nabave prije podnošenja zahtjeva za isplatu
Članak 32.b
Korisnici koji nisu obveznici javne nabave (NOJN) obvezni su uz račune za stvarno nastale troškove dostaviti minimalno jednu ponudu za istu ili sličnu vrstu edukacije, odnosno za troškove edukacije navedene u članku 11. stavak 1. točka a), postavak i. kao i stavak 1. točka b) postavak i., kojom se opravdava iznos stvarno nastalog troška.“.
Članak 20.
Naslov iznad članka 33. mijenja se i glasi:
„Uvjeti i načini podnošenja zahtjeva za isplatu“.
Članak 33. mijenja se i glasi:
„(1) Prije popunjavanja zahtjeva za isplatu korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika.
(2) Prije popunjavanja zahtjeva za isplatu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti u skladu s člankom 39. ovoga Pravilnika. Korisnik je u obvezi podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku putem elektroničke pošte poslati obavijest da su promjene izvršene ili nisu izvršene.
(3) Zahtjev za isplatu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a.
(4) Nakon popunjavanja zahtjeva za isplatu u AGRONET-u, zahtjev za isplatu elektronički podnosi isključivo korisnik putem NIAS-a u skladu s Uputom za elektroničko podnošenje zahtjeva koja čini sastavni dio natječaja. Za elektroničko podnošenje korisnik mora biti prijavljen u AGRONET-u putem NIAS-a.
(5) Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad korisnik potvrdi elektroničko podnošenje zahtjeva.
(6) Prilikom popunjavanja zahtjeva za isplatu korisnik popunjava tražene podatke u elektronički obrazac zahtjeva i učitava traženu dokumentaciju u obliku koji omogućava čitljivost.
(7) Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana natječajem zahtjevu za isplatu dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedbu postupka dodjele potpore.
(8) Korisnik je odgovoran za točnost i potpunost podataka unesenih u elektronički obrazac zahtjeva za isplatu, kao i za istovjetnost dokumentacije koja je učitana u elektronički obrazac zahtjeva s izvornom dokumentacijom.
(9) Zahtjev za isplatu mora biti podnesen unutar roka predviđenog u natječaju.
(10) Zahtjev za isplatu korisnik podnosi tromjesečno, u periodu koji će biti propisan natječajem.
(11) Korisnici edukacije savjetnika iz članka 8. stavka 2. točke b) ovoga Pravilnika zahtjev za isplatu podnose jednokratno nakon realizacije svih aktivnosti iz Godišnjeg plana edukacije savjetnika.
(12) Način, uvjeti i rokovi podnošenja zahtjeva za isplatu bit će propisani natječajem.“
Članak 21.
Naslov iznad članka 34. mijenja se i glasi:
„Administrativna kontrola zahtjeva za isplatu“.
Članak 34. mijenja se i glasi:
„(1) Potpora se isplaćuje korisniku na temelju zahtjeva za isplatu.
(2) Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu zahtjeva za isplatu koja obuhvaća kontrolu prihvatljivosti korisnika i troškova odnosno kontrolu provedbe Godišnjeg plana na temelju zahtjeva za isplatu i dokumentacije učitane u zahtjev za isplatu te administrativnu kontrola provedenih postupaka javne i/ili jednostavne nabave korisnika koji su obveznici javne nabave.
(3) Nepravovremeni zahtjevi za isplatu ne razmatraju se, a Agencija za plaćanja donosi odluku o odbijanju.
(4) Tijekom administrativne kontrole zahtjeva za isplatu Agencija za plaćanja provjerava realizaciju Godišnjeg plana te radi usporedbu realiziranih aktivnosti/troškova sa aktivnostima troškovima navedenim u odobrenom Godišnjem planu. Ako realizirani troškovi/aktivnosti nisu u skladu s troškovima/aktivnostima navedenim u odobrenom Godišnjem planu, Agencija za plaćanja može primijeniti financijsku korekciju u skladu s Prilogom 5 ovoga Pravilnika i/ili svrstati trošak u neprihvatljive troškove.
(5) U slučaju da je zahtjev za isplatu nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija za plaćanja u bilo kojoj fazi administrativne kontrole može korisniku izdati zahtjev za dopunu/obrazloženje (u daljnjem tekstu: zahtjev za dopunu).
(6) Zahtjev za dopunu se korisniku dostavlja elektroničkim putem na elektroničku adresu navedenu u zahtjevu za isplatu.
(7) Korisnik je u obvezi postupiti po zahtjevu za dopunu te dostaviti traženu dokumentaciju, obrazloženje ili ispravak putem elektroničke pošte/preporučenom pošiljkom/neposredno u roku od sedam dana od dana slanja zahtjeva za dopunu od strane Agencije za plaćanja.
(8) U slučaju da korisnik koji je obveznik javne nabave u propisanom roku u odgovoru na zahtjev za dopunu dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju vezanu uz provedeni postupak nabave ili izvršenje ugovora, Agencija za plaćanja može izreći financijske korekcije u skladu s Prilogom 5 ovoga Pravilnika.
(9) Ako tijekom administrativne kontrole postupaka nabave ili kontrole provedbe (izvršenja) ugovora Agencija za plaćanja utvrdi nepravilnost u postupku nabave te primijeni financijsku korekciju u skladu s Prilogom 5 ovoga Pravilnika, izračunati iznos potpore za prihvatljive troškove (iznos potpore prije primjene financijske korekcije) umanjit će se za primjenjivu stopu financijske korekcije.
(10) Danom podnošenja potpunog zahtjeva za isplatu smatra se dan dostave tražene dokumentacije i/ili traženih podataka iz stavka 5. ovoga članka.“
Članak 22.
Članak 35. mijenja se i glasi:
„(1) Nakon administrativne kontrole zahtjeva za isplatu, Agencija za plaćanja donosi:
a) odluku o isplati ili
b) odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu.
(2) U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja u obvezi je ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo koji od akata iz stavka 1. ovoga članka odgovarajućom odlukom i/ili aktom.
(3) Odluka o isplati izdaje se u slučaju da zahtjev za isplatu ispunjava uvjete propisane ovim Pravilnikom, natječajem i ugovorom o financiranju.
(4) Odlukom o isplati određuje se iznos prihvatljive potpore.
(5) Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu izdaje se zbog neispunjavanja obveza propisanih ovim Pravilnikom, natječajem i ugovorom o financiranju.
(6) U slučaju donošenja odluke o odbijanju zahtjeva za isplatu kad se radi o isplati potpore u ratama, korisniku će biti omogućeno podnošenje zahtjeva za isplatu sljedeće rate ako su ostali uvjeti propisani Pravilnikom, natječajem i ugovorom o financiranju ispunjeni.
(7) Nakon što Agencija za plaćanja zaprimi od nadležnog tijela obavijest da je pokrenut kazneni postupak za kaznena djela iz članaka 3. i 4. Direktive (EU) 2017, Agencija za plaćanja će u skladu s člankom 5. ovoga Pravilnika korisniku izdati obavijest o odgodi odobrenja isplate i obustaviti sve postupke Agencije za plaćanja u provedbi projekta.
(8) Sve aktivnosti/troškovi koji su panirani u pojedinom tromjesečju, a tijekom administrativne kontrole zahtjeva za isplatu nisu prihvaćeni i/ili ih korisnik nije realizirao u tromjesečju za koje je podnesen zahtjev za isplatu i/ili je zahtjev za isplatu odbijen se ne mogu prebacivati u sljedeće tromjesečje.“
Članak 23.
U članku 39. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Promjena Godišnjeg plana moguća je dva puta u vremenskom razdoblju provedbe projekta.“.
Stavak 5. mijenja se i glasi:
„(5) Promjene iz stavka 3. ovoga članka moguće su najkasnije do početka IV. kvartala provedbe projekta.“.
Stavak 8. mijenja se i glasi:
„(8) Korisnik koji je obveznik javne nabave obvezan je u slučaju promjene odabranog ponuditelja te u slučaju ostalih promjena vezanih uz izvršenje ugovora o nabavi, uz poštivanje odredbi ovoga Pravilnika, postupati u skladu s propisima koji uređuju postupak javne nabave te u skladu s Pravilima za provođenje postupaka jednostavne nabave iz Priloga 6. ovog Pravilnika. Dokumentacija se dostavlja prilikom podnošenja zahtjeva za isplatu.“.
Iza stavka 10. dodaju se stavci 11., 12. i 13. koji glase:
„(11) Zahtjev za promjenu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a.
(12) Nakon popunjavanja zahtjeva za promjenu u AGRONET-u, zahtjev za promjenu elektronički podnosi isključivo korisnik putem NIAS-a u skladu s Uputom za elektroničko podnošenje zahtjeva koja čini sastavni dio natječaja. Za elektroničko podnošenje korisnik mora biti prijavljen u AGRONET-u putem NIAS-a.
(13) Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kada korisnik potvrdi elektroničko podnošenje zahtjeva.“.
Dosadašnji stavak 11. briše se.
Dosadašnji stavci 12. do 23. postaju stavci 14. do 25.
U dosadašnjem stavku 12. koji postaje stavak 14. brišu se riječi: „zahtjevu za isplatu predujma/“.
Članak 24.
Članak 41. mijenja se i glasi:
„(1) Korisnik je u obvezi pridržavati se zahtjeva povezanih s informiranjem i vidljivošću. Korisnik se posebno obvezuje poduzeti sve potrebne korake kako bi objavio činjenicu da Europska Unija sufinancira projekt, a relevantne informacije u vezi s informiranjem i vidljivosti propisane su Prilogom 4 ovoga Pravilnika.
(2) Ako Agencija za plaćanja tijekom provjere utvrdi da korisnik ne ispunjava uvjet prihvatljivosti iz stavka 1. ovoga članka, korisniku će se ostaviti rok od 30 dana da ispuni uvjet.
(3) U slučaju da korisnik u ostavljenom roku iz stavka 2. ovoga članka ne ispuni uvjet iz stavka 1. ovoga članka Agencija za plaćanja će izdati odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu i/ili odluku o povratu sredstava u skladu s člankom 43. ovoga Pravilnika.“.
Članak 25.
U članku 43. stavku 8. točka g) briše se.
Dosadašnja točka h) postaje točka g).
Članak 26.
U članku 44. iza stavka 1. dodaju se novi stavci 2., 3. i 4. koji glase:
„(2) Zahtjev za odustajanje korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a.
(3) Nakon popunjavanja zahtjeva za odustajanje u AGRONET-u, zahtjev za odustajanje elektronički podnosi isključivo korisnik putem NIAS-a u skladu s Uputom za elektroničko podnošenje zahtjeva koja čini sastavni dio natječaja. Za elektroničko podnošenje korisnik mora biti prijavljen u AGRONET-u putem NIAS-a.
(4) Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad korisnik potvrdi elektroničko podnošenje zahtjeva.“.
Dosadašnji stavak 2. briše se.
Dosadašnji stavci 3., 4., 5. i 6. postaju stavci 5., 6., 7. i 8.
Članak 27.
U članku 48. stavak 9. mijenja se i glasi:
„(9) Žalba podnesena na odluku o isplati ne odgađa izvršenje pobijane odluke.“.
Članak 28.
U članku 50. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Za troškove edukacije savjetnika potpora se dodjeljuje kao de minimis potpora - potpora male vrijednosti u skladu s Uredbom Komisije (EU) br. 2023/2831 o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore.“.
Članak 29.
Članak 51. mijenja se i glasi:
„Javni registar savjetnika i najave/objave savjetovanja poljoprivrednika dostupni su na mrežnoj stranici https://akis.mps.hr/.“
Članak 30.
Članak 52. mijenja se i glasi:
„Prilozi 1, 2, 3, 4, 5 i 6 tiskani su dodatak ovoga Pravilnika i njegov su sastavni dio.“
Članak 31.
Postupci započeti po odredbama Pravilnika o provedbi intervencije 78.02. Potpora za pružanje savjetodavnih usluga iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027. („Narodne novine“, broj 156/23) dovršit će se po odredbama toga Pravilnika.
Članak 32.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Na temelju članka 8.a stavka 27. Zakona o poljoprivredi („Narodne novine“, br. 118/18, 42/20, 127/20 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21, 152/22 i 152/24) ministar poljoprivrede, šumarstva i ribarstva donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi intervencije 78.02. Potpora za pružanje savjetodavnih usluga iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027. („Narodne novine“, broj 156/23) članku 1. iza riječi „poljoprivrede“ dodaje se zarez i riječi „šumarstva i ribarstva“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 2.
U članku 2. postavak 14. mijenja se i glasi:
„ - Uredba Komisije (EU) 2023/2831 o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (u daljnjem tekstu: Uredba Komisije (EU) br. 2023/2831).“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 3.
U članku 3. stavku 1. točka 11. mijenja se i glasi:
„11. Godišnji plan provedbe intervencije 78.02. je dokument koji korisnik popunjava u skladu s predloškom koji se objavljuje uz natječaj, a koji sadržava sve elemente u skladu s obveznim sadržajem iz Priloga 1. ovoga Pravilnika (u daljnjem tekstu: Godišnji plan)“.
U točkama 16. i 17 . iza riječi „poljoprivrede“ dodaje se zarez i riječi „šumarstva i ribarstva“.
Iza točke 17. dodaje se nova točka 18. koja glasi:
„18. Edukacija savjetnika je stručno usavršavanje osnovnih i specifičnih znanja i kompetencija savjetnika, koja su potrebna savjetnicima za provođenje kvalitetne i pravovremene edukacije i savjetovanja poljoprivrednika“.
Dosadašnje točke 18. do 35. postaju točke 19. do 36.
Dosadašnja točka 28. koja postaje točka 29. mijenja se i glasi:
„29. dopuna je naknadno dostavljanje dokumentacije ili dijela dokumentacije koja nije dostavljena prilikom podnošenja zahtjeva za potporu na zahtjev Agencije za plaćanja“.
Dosadašnja točka 32. koja postaje točka 33. mijenja se i glasi:
„33 . sumnja na prijevaru je nepravilnost koja je razlog za pokretanje postupaka na nacionalnoj razini kako bi se utvrdilo postojanje postupanja s namjerom, osobito prijevare, iz članaka 3. i 4. Direktive (EU) 2017/1371 Europskog parlamenta i Vijeća od 5. srpnja 2017. o suzbijanju prijevara počinjenih protiv financijskih interesa Unije kaznenopravnim sredstvima (SL L 198, 28. 7. 2017.) (u daljnjem tekstu: Direktiva (EU) 2017/1371)“.
Iza točke 36. dodaje se točka 37. koja glasi:
„37. jednostavna nabava je nabava koju provode javni naručitelji za nabavu radova, robe i/ili usluga u slučaju kada je procijenjena vrijednost predmeta nabave ispod praga primjene propisa koji uređuju postupak javne nabave.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 4.
Članak 5. mijenja se i glasi:
„(1) Agencija za plaćanja, u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i ribarstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), u skladu s člankom 59. Uredbe (EU) br. 2021/2116, osigurava učinkovitu zaštitu financijskih interesa Europske unije i Republike Hrvatske te uspostavlja sustav upravljanja i kontrola koje uključuju provjere u postupku dodjele potpore kao i provjere tijekom provedbe projekta i nakon konačne isplate kako bi na učinkovit način i razmjerno u odnosu na administrativno i financijsko opterećenje utvrdila, spriječila i sankcionirala nepravilnosti, a posebno pokušaj prijevare i umjetnih stvaranja uvjeta za ostvarivanje prava na potporu.
(2) Kada u postupku dodjele i/ili isplate potpore Agencija za plaćanja utvrdi postojanje sumnje na prijevaru za kaznena djela iz članaka 3. i 4. Direktive (EU) 2017/1371, Agencija za plaćanja zastaje s postupkom dodjele/isplate potpore te podnosi kaznenu prijavu nadležnom tijelu.
(3) Nakon što Agencija za plaćanja zaprimi od nadležnog tijela obavijest da je pokrenut kazneni postupak za kaznena djela iz članaka 3. i 4. Direktive (EU) 2017/1371, dostavlja korisniku Obavijest o privremenoj odgodi dodjele i/ili isplate potpore.
(4) Ako nadležna pravosudna tijela odbace kaznenu prijavu, obustave kazneni postupak, donesu pravomoćnu odbijajuću presudu ili pravomoćnom presudom oslobode korisnika za počinjenje kaznenog djela u kaznenom postupku pokrenutom na temelju sumnje na prijevaru, Agencija za plaćanja će korisnika, kojemu je izdana obavijest iz stavka 3. ovoga članka u roku od 30 dana od zaprimanja odluke/rješenja pravosudnog tijela obavijestiti o nastavku postupka dodjele i/ili isplate potpore.
(5) Agencija za plaćanja će korisnicima kojima je izrečena pravomoćna presuda kojom se proglašava krivim za počinjenje kaznenog djela za kaznena djela iz članaka 3. i 4. Direktive (EU) 2017/1371:
a) odbiti sve zahtjeve koji su u tijeku postupka administrativne kontrole
b) raskinuti sve važeće ugovore o financiranju za projekte koji nisu isplaćeni u cijelosti, u slučajevima kada se ugovori o financiranju sklapaju
c) poništiti sve odluke koje je izdala, a kojima su stekli prava na potporu
d) obustaviti sva plaćanja
e) zatražiti povrat sredstava u odnosu na ona sredstva koja nisu predmetom instituta oduzimanja imovinske koristi u kaznenom postupku za sve projekte/zahtjeve koji već nisu konačno isplaćeni.
(6) Na akte Agencije za plaćanja donesene u postupcima iz stavka 5. ovoga članka korisnik ne može izjaviti žalbu već može pokrenuti upravni spor.
(7) Osoba koju su nadležna pravosudna tijela pravomoćnom presudom proglasila krivom te fizičke i pravne osobe u kojima je osuđena osoba vlasnik obrta i/ili nositelj/član poljoprivrednog gospodarstva i/ili osnivač/član društva i/ili osoba ovlaštena za zastupanje, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava, u kalendarskoj godini donošenja pravomoćne presude i u sljedeće tri kalendarske godine isključuju se iz mogućnosti dodjele potpore iz EPFRR i Europskog fonda za jamstva u poljoprivredi (u daljnjem tekstu EFJP) .
(8) Posljedica u slučaju utvrđenog umjetnog stvaranja uvjeta u skladu s člankom 62. Uredbe (EU) br. 2021/2116 je odbijanje zahtjeva korisnika ili ukidanje pogodnosti za koje su uvjeti umjetno stvoreni.
(9) Agencija za plaćanja može u svakom trenutku postupka dodjele potpore, provedbe projekta i tijekom pet godina nakon konačne isplate donijeti odluku kojom će odbiti zahtjev korisnika, umanjiti potporu, odnosno zatražiti povrat djelomičnog ili cjelokupnog iznosa sredstava, ako korisnik ne ispunjava obveze propisane ovim Pravilnikom, natječajem ili drugim primjenjivim nacionalnim propisima ili propisima Europske unije.
(10) Kad odlučuje o odbijanju, umanjenju ili povratu sredstava potpore, Agencija za plaćanja uzima u obzir utvrđene nepravilnosti i odredbe ovoga Pravilnika o primjeni financijskih korekcija iz Priloga 5 ovoga Pravilnika.
(11) Tijekom cjelokupne provedbe sustava kontrola, Agencija za plaćanja može u svrhu sprečavanja pokušaja prevara i nepravilnosti koristiti ARACHNE sustav za procjenu rizika ( https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=325&intPageId=3587&langId=hr ) te poduzimati daljnje radnje u skladu s dobivenim rezultatima.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 5.
U članku 7. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Prihvatljivi korisnici u sklopu edukacije savjetnika iz članka 8. stavka 2. točke b) ovoga Pravilnika su odobreni korisnici u sklopu intervencije 78.02. iz članka 8. stavka 2. točke a) ovoga Pravilnika.“
U stavku 3. točka d) mijenja se i glasi:
„d) i stručne osobe korisnika nisu prodajni predstavnici prodavatelja zaštitnih sredstava, gnojiva, poboljšivača tla i drugih inputa u poljoprivredi te poljoprivredne mehanizacije, strojeva i opreme“.
Iza točke d) dodaje se točka e) koja glasi:
„e) ne smije mu trajati razdoblje isključenja iz mogućnosti dodjele potpore u kalendarskoj godini donošenja pravomoćne presude i sljedeće tri kalendarske godine.“.
U stavku 6. točka d) mijenja se i glasi:
„d) i stručne osobe korisnika nisu prodajni predstavnici prodavatelja zaštitnih sredstava, gnojiva, poboljšivača tla i drugih inputa u poljoprivredi te poljoprivredne mehanizacije, strojeva i opreme.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 6.
U članku 8. stavku 10. točka b) mijenja se i glasi:
„b) uvjete prihvatljivosti iz stavaka 2. do 7. ovoga članka, prihvatljivost, opravdanost i razumnost troškova (aktivnosti) iz članka 11. ovoga Pravilnika, navedenih u Godišnjem planu“.
Iza točke c) dodaje se točka d) koja glasi:
„d) prihvatljivost edukacija savjetnika.“.
Stavak 11. mijenja se i glasi:
„(11) Ako je potrebno, Upravljačko tijelo može tražiti obrazloženja Godišnjih planova.“.
Stavak 13. mijenja se i glasi:
„(13) Ako Upravljačko tijelo tijekom odobravanja Godišnjih planova utvrdi da isti ne ispunjavaju uvjete iz stavaka 2. do 10. ovoga članka, Agencija za plaćanja će korisniku izdati odluku o odbijanju zahtjeva za potporu u skladu s člankom 29. ovoga Pravilnika, odnosno umanjiti iznos potpore ako Upravljačko tijelo neki od troškova svrsta u neprihvatljive.“.
Stavak 18. mijenja se i glasi:
„(18) Primatelj savjeta koji je odslušao tečaj i/ili demonstracijsku aktivnost iz obvezne teme kroz intervenciju 78.01. Potpora prenošenju znanja (u daljnjem tekstu: intervencija 78.01.) ne može biti primatelj savjeta iz iste teme u sklopu ove intervencije za obveze proistekle u godini podnošenja Jedinstvenog zahtjeva .“.
Stavak 20. mijenja se i glasi:
„(20) Isti primatelj savjeta može primiti savjetovanje od više odabranih savjetnika, ali ne više od 24 sata savjetovanja po pojedinom natječaju intervencije 78.02 .“.
Stavak 21. mijenja se i glasi:
„(21) Primatelj savjeta u sklopu svih savjetničkih paketa u jednoj godini ne može kombinirati savjetovanje iz teme 1. i 4., 2. i 5. te 3. i 6. iz Priloga 2 ovoga Pravilnika.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 7.
U članku 9. stavku 1. točka e) mijenja se glasi:
„e) za korisnike obveznike javne nabave provođenje postupaka javne nabave s propisima kojima se uređuje područje javne nabave te provođenje postupaka jednostavne nabave u skladu s Pravilima za provođenje postupaka jednostavne nabave iz Priloga 6 ovoga Pravilnika.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 8.
U članku 10. stavku 3. točka c) mijenja se i glasi:
„c) troškovi najma prostora (lokacije) gdje se održava savjetovanje, najma opreme i kupnje potrošnog materijala (u slučaju grupnog savjetovanja).“.
Stavci 8. i 9. brišu se.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 9.
U članku 11. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Maksimalna vrijednost potpore za edukacije savjetnika iznosi najviše 300.000,00 EUR po korisniku u trogodišnjem razdoblju u skladu s člankom 3. Uredbe Komisije (EU) br. 2023/2831).“.
Iza stavka 2. dodaju se novi stavci 3. i 4. koji glase:
„(3) Maksimalna vrijednost potpore za edukaciju savjetnika u jednoj godini koja može biti odobrena korisniku iznosi najviše 10 % od ukupno odobrenog iznosa iz Godišnjeg plana za prihvatljive troškove iz članka 8. stavka 2. točke a) ovoga Pravilnika za istu godinu provedbe natječaja.“.
„(4) Maksimalna vrijednost potpore za edukaciju savjetnika u jednoj godini koja može biti isplaćena korisniku iznosi najviše 10 % od ukupno isplaćenog iznosa za prihvatljive troškove navedene u članku 8. stavku 2. točki a) ovoga Pravilnika, ali ne više od visine iznosa stvarno nastalog troška.“.
Dosadašnji stavci 3., 4. i 5. postaju stavci 5., 6. i 7.
Dosadašnji stavak 4. koji postaje stavak 6. mijenja se i glasi:
„(6) Za oblik savjetovanja iz članka 8. stavka 2. točka b) nije prihvatljivo organizirati i naplaćivati edukaciju savjetnika koju provode korisnici i zaposlenici svih korisnika intervencije 78.01. i 78.02. u svrhu osposobljavanja svojih djelatnika niti odobrenih stručnih osoba korisnika.“.
Dosadašnji stavak 5. koji postaje stavak 7. mijenja se i glasi:
„(7) Nije prihvatljiv trošak odlaska na konferencije, savjetovanja, simpozije, stručne skupove i sl..“.
Dosadašnji stavak 6. briše se.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 10.
U članku 14. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Kriteriji odabira izrađeni su u skladu s člankom 79. Uredbe (EU) br. 2021/2115 i Prilogom I. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2021/2289.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 11.
U članku 17. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Natječaj objavljuje i provodi Agencija za plaćanja temeljem odluke o objavi natječaja koju donosi Upravljačko tijelo.“.
Iza stavka 5. dodaje se novi stavak 6. koji glasi:
„(6) Način i rokovi postavljanja pitanja u vezi objavljenog natječaja bit će propisani natječajem.“.
Dosadašnji stavci 6., 7., 8., 9. i 10. postaju stavci 7., 8., 9., 10. i 11.
Dosadašnji stavak 7. koji postaje stavak 8. mijenja se i glasi:
„(8) U slučaju da je korisnik prekršio propisane rokove iz stavka 7. ovoga članka, izdat će se odluka o odbijanju.“.
U dosadašnjem stavku 8. koji postaje stavak 9. brišu se riječi: „Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr “.
U dosadašnjem stavku 9. koji postaje stavak 10. brišu se riječi: „Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr “.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 12.
U članku 22. stavku 1. iza riječi „odustajanje“ briše se zarez i riječi „zahtjeva za isplatu predujma“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 13.
U članku 25. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Prije popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti u skladu s člankom 39. ovoga Pravilnika. Korisnik je u obvezi podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku putem elektroničke pošte poslati obavijest da su promjene izvršene ili nisu izvršene.“.
Stavak 4. mijenja se i glasi:
„(4) Zahtjev za potporu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Zahtjev za potporu mora sadržavati svu dokumentaciju propisanu natječajem na jeziku propisanom člankom 20. ovoga Pravilnika. Prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik popunjava tražene podatke u elektronički obrazac zahtjeva i učitava traženu dokumentaciju u obliku koji omogućava čitljivost.“
Iza stavka 4. dodaju se novi stavci 5., 6. i 7. koji glase:
„(5) Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u, zahtjev za potporu elektronički podnosi isključivo korisnik putem NIAS-a u skladu s Uputom za elektroničko podnošenje zahtjeva koja čini sastavni dio natječaja. Za elektroničko podnošenje korisnik mora biti prijavljen u AGRONET-u putem NIAS-a.
(6) Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad korisnik potvrdi elektroničko podnošenje zahtjeva.
(7) Traženi iznos potpore je iznos koji korisnik upisuje u zahtjev za potporu pri popunjavanju zahtjeva za potporu u AGRONET-u, poglavlje „Izračun potpore“.“.
Dosadašnji stavci 5., 6., 7., 8. i 9. postaju stavci 8., 9., 10., 11. i 12.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 14.
U članku 27. stavak 6. mijenja se i glasi:
„(6) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost zahtjeva za potporu te ispunjava li korisnik Pravilnikom sve propisane uvjete prihvatljivosti korisnika iz članka 7. stavaka 1., 2. i 3. ovoga Pravilnika i postoje li razlozi za odbijanje i/ili isključenje zahtjeva korisnika.“.
Iza stavka 11. dodaju se stavci 12., 13., 14. i 15. koji glase:
„(12) U slučaju korisnika obveznika javne nabave i korisnika koji nisu obveznici javne nabave, Agencija za plaćanja ocjenjuje opravdanost procjene visine prihvatljivih troškova iz Godišnjeg plana za trošak edukacije savjetnika temeljem dokumentacije prikupljene istraživanjem tržišta.
(13) U slučaju kada je iznos tražene potpore veći od iznosa iz dokumentacije koju je korisnik prikupio u svrhu ocjene opravdanosti troška edukacije savjetnika navedene u stavku 12. ovog članka Agencija za plaćanja će iznos tražene potpore umanjiti na iznose iz prikupljene dokumentacije navedene u stavku 12. ovoga članka.
(14) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja ne može dodijeliti iznos potpore veći od traženog u zahtjevu za potporu.
(15) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi iznos potpore manji od traženog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje iznosa potpore te će razloge umanjenja obrazložiti u odluci.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 15.
U članku 29. stavak 7. mijenja se i glasi:
„(7) Ako Agencija za plaćanja zaprimi od nadležnog tijela obavijest da je pokrenut kazneni postupak za kaznena djela iz članaka 3. i 4. Direktive (EU) 2017/1371, Agencija za plaćanja će korisniku izdati obavijest o privremenoj odgodi dodjele potpore, u skladu sa stavkom 1. podstavkom e) ovoga članka.“.
Stavak 9. mijenja se i glasi:
„(9) Na obavijesti iz stavka 1 točke c) i e) i potvrdu iz stavka 1. točke d) ovoga članka nije dopuštena žalba. Protiv navedenih akata može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim upravnim sudom.“.
Stavak 11. mijenja se i glasi:
„(11) U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo koji od akata iz stavka 1. ovoga članka odgovarajućom odlukom i/ili aktom u razdoblju od donošenja akta iz stavka 1. ovoga članka pa do isteka pet godina od konačne isplate potpore.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 16.
U članku 30. stavak 12. mijenja se i glasi:
„ (12) S korisnikom se u svakom trenutku mogu raskinuti sve ugovorne obveze, kao i obveze iz odgovarajućih akata i to u razdoblju od sklapanja ugovora o financiranju do isteka pet godina od konačne isplate potpore u skladu s člankom 45. ovoga Pravilnika .“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 17.
U članku 31. stavak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Postupak provedbe Godišnjeg plana uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu ili sklapanja ugovora o financiranju do podnošenja konačnog zahtjeva za isplatu sredstava.“.
Stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Rok za provedbu prihvatljivih aktivnosti je najviše 12 mjeseci od podnošenja zahtjeva za potporu ili od sklapanja ugovora o financiranju.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 18.
U članku 32. stavku 1. iza riječi radova i usluga briše se riječ: „provode“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 19.
Iza članka 32. dodaju se novi članci 32.a i 32.b koji glase:
„Postupci jednostavne nabave za obveznike javne nabave
Članak 32.a
(1) Korisnici koji su obveznici javne nabave provode postupke jednostavne nabave roba, radova i usluga u skladu s Pravilima za provođenje postupaka jednostavne nabave iz Priloga 6 ovoga Pravilnika.
(2) Odluka o odabiru ne smije biti izvršna (ugovor o nabavi sklopljen/narudžbenica izdana) prije podnošenja zahtjeva za potporu.
(3) Korisnici su obvezni dostaviti svu dokumentaciju vezanu uz provedene postupke jednostavne nabave i vezanu uz provedbu ugovora (izvršenje ugovora/narudžbenice) propisanu u natječaju pri podnošenju zahtjeva za isplatu.
(4) Postupak jednostavne nabave se provodi javnom objavom poziva na dostavu ponuda putem Elektroničkog oglasnika javne nabave Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: EOJN RH). Korisnici su obvezni čuvati i omogućiti pristup dokazima o objavi postupaka jednostavne nabave i svoj ostaloj popratnoj dokumentaciji pet godina od datuma konačne isplate.
(5) Korisnik provodi postupak jednostavne nabave uvažavajući temeljena načela nabave. Uvjeti i zahtjevi u pozivu na dostavu ponuda i/ili dokumentaciji o nabavi ne smiju biti diskriminatorni te moraju biti propisani u minimalnim razinama za potencijalne ponuditelje kako bi se u potpunosti ostvarilo načelo tržišnog natjecanja i nediskriminacije. Komunikacija i razmjena podataka između naručitelja i gospodarskih subjekata obavlja se elektroničkim sredstvima komunikacije putem EOJN RH.
(6) Detaljnija pravila i uvjeti provedbe postupka jednostavne nabave su navedeni u Prilogu 6 ovoga Pravilnika, što uključuje i mogućnost primjene financijskih korekcija navedenih u Prilogu 5. ovoga Pravilnika.
(7) U slučaju dostave nepotpune/neprihvatljive dokumentacije korisniku se upućuje zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje te se postupa u skladu s člankom 28. ovoga Pravilnika.
Postupci nabave za neobveznike javne nabave prije podnošenja zahtjeva za isplatu
Članak 32.b
Korisnici koji nisu obveznici javne nabave (NOJN) obvezni su uz račune za stvarno nastale troškove dostaviti minimalno jednu ponudu za istu ili sličnu vrstu edukacije, odnosno za troškove edukacije navedene u članku 11. stavak 1. točka a), postavak i. kao i stavak 1. točka b) postavak i., kojom se opravdava iznos stvarno nastalog troška.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 20.
Naslov iznad članka 33. mijenja se i glasi:
„Uvjeti i načini podnošenja zahtjeva za isplatu“.
Članak 33. mijenja se i glasi:
„(1) Prije popunjavanja zahtjeva za isplatu korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika.
(2) Prije popunjavanja zahtjeva za isplatu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti u skladu s člankom 39. ovoga Pravilnika. Korisnik je u obvezi podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku putem elektroničke pošte poslati obavijest da su promjene izvršene ili nisu izvršene.
(3) Zahtjev za isplatu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a.
(4) Nakon popunjavanja zahtjeva za isplatu u AGRONET-u, zahtjev za isplatu elektronički podnosi isključivo korisnik putem NIAS-a u skladu s Uputom za elektroničko podnošenje zahtjeva koja čini sastavni dio natječaja. Za elektroničko podnošenje korisnik mora biti prijavljen u AGRONET-u putem NIAS-a.
(5) Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad korisnik potvrdi elektroničko podnošenje zahtjeva.
(6) Prilikom popunjavanja zahtjeva za isplatu korisnik popunjava tražene podatke u elektronički obrazac zahtjeva i učitava traženu dokumentaciju u obliku koji omogućava čitljivost.
(7) Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana natječajem zahtjevu za isplatu dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedbu postupka dodjele potpore.
(8) Korisnik je odgovoran za točnost i potpunost podataka unesenih u elektronički obrazac zahtjeva za isplatu, kao i za istovjetnost dokumentacije koja je učitana u elektronički obrazac zahtjeva s izvornom dokumentacijom.
(9) Zahtjev za isplatu mora biti podnesen unutar roka predviđenog u natječaju.
(10) Zahtjev za isplatu korisnik podnosi tromjesečno, u periodu koji će biti propisan natječajem.
(11) Korisnici edukacije savjetnika iz članka 8. stavka 2. točke b) ovoga Pravilnika zahtjev za isplatu podnose jednokratno nakon realizacije svih aktivnosti iz Godišnjeg plana edukacije savjetnika.
(12) Način, uvjeti i rokovi podnošenja zahtjeva za isplatu bit će propisani natječajem.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 21.
Naslov iznad članka 34. mijenja se i glasi:
„Administrativna kontrola zahtjeva za isplatu“.
Članak 34. mijenja se i glasi:
„(1) Potpora se isplaćuje korisniku na temelju zahtjeva za isplatu.
(2) Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu zahtjeva za isplatu koja obuhvaća kontrolu prihvatljivosti korisnika i troškova odnosno kontrolu provedbe Godišnjeg plana na temelju zahtjeva za isplatu i dokumentacije učitane u zahtjev za isplatu te administrativnu kontrola provedenih postupaka javne i/ili jednostavne nabave korisnika koji su obveznici javne nabave.
(3) Nepravovremeni zahtjevi za isplatu ne razmatraju se, a Agencija za plaćanja donosi odluku o odbijanju.
(4) Tijekom administrativne kontrole zahtjeva za isplatu Agencija za plaćanja provjerava realizaciju Godišnjeg plana te radi usporedbu realiziranih aktivnosti/troškova sa aktivnostima troškovima navedenim u odobrenom Godišnjem planu. Ako realizirani troškovi/aktivnosti nisu u skladu s troškovima/aktivnostima navedenim u odobrenom Godišnjem planu, Agencija za plaćanja može primijeniti financijsku korekciju u skladu s Prilogom 5 ovoga Pravilnika i/ili svrstati trošak u neprihvatljive troškove.
(5) U slučaju da je zahtjev za isplatu nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija za plaćanja u bilo kojoj fazi administrativne kontrole može korisniku izdati zahtjev za dopunu/obrazloženje (u daljnjem tekstu: zahtjev za dopunu).
(6) Zahtjev za dopunu se korisniku dostavlja elektroničkim putem na elektroničku adresu navedenu u zahtjevu za isplatu.
(7) Korisnik je u obvezi postupiti po zahtjevu za dopunu te dostaviti traženu dokumentaciju, obrazloženje ili ispravak putem elektroničke pošte/preporučenom pošiljkom/neposredno u roku od sedam dana od dana slanja zahtjeva za dopunu od strane Agencije za plaćanja.
(8) U slučaju da korisnik koji je obveznik javne nabave u propisanom roku u odgovoru na zahtjev za dopunu dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju vezanu uz provedeni postupak nabave ili izvršenje ugovora, Agencija za plaćanja može izreći financijske korekcije u skladu s Prilogom 5 ovoga Pravilnika.
(9) Ako tijekom administrativne kontrole postupaka nabave ili kontrole provedbe (izvršenja) ugovora Agencija za plaćanja utvrdi nepravilnost u postupku nabave te primijeni financijsku korekciju u skladu s Prilogom 5 ovoga Pravilnika, izračunati iznos potpore za prihvatljive troškove (iznos potpore prije primjene financijske korekcije) umanjit će se za primjenjivu stopu financijske korekcije.
(10) Danom podnošenja potpunog zahtjeva za isplatu smatra se dan dostave tražene dokumentacije i/ili traženih podataka iz stavka 5. ovoga članka.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 22.
Članak 35. mijenja se i glasi:
„(1) Nakon administrativne kontrole zahtjeva za isplatu, Agencija za plaćanja donosi:
a) odluku o isplati ili
b) odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu.
(2) U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja u obvezi je ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo koji od akata iz stavka 1. ovoga članka odgovarajućom odlukom i/ili aktom.
(3) Odluka o isplati izdaje se u slučaju da zahtjev za isplatu ispunjava uvjete propisane ovim Pravilnikom, natječajem i ugovorom o financiranju.
(4) Odlukom o isplati određuje se iznos prihvatljive potpore.
(5) Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu izdaje se zbog neispunjavanja obveza propisanih ovim Pravilnikom, natječajem i ugovorom o financiranju.
(6) U slučaju donošenja odluke o odbijanju zahtjeva za isplatu kad se radi o isplati potpore u ratama, korisniku će biti omogućeno podnošenje zahtjeva za isplatu sljedeće rate ako su ostali uvjeti propisani Pravilnikom, natječajem i ugovorom o financiranju ispunjeni.
(7) Nakon što Agencija za plaćanja zaprimi od nadležnog tijela obavijest da je pokrenut kazneni postupak za kaznena djela iz članaka 3. i 4. Direktive (EU) 2017, Agencija za plaćanja će u skladu s člankom 5. ovoga Pravilnika korisniku izdati obavijest o odgodi odobrenja isplate i obustaviti sve postupke Agencije za plaćanja u provedbi projekta.
(8) Sve aktivnosti/troškovi koji su panirani u pojedinom tromjesečju, a tijekom administrativne kontrole zahtjeva za isplatu nisu prihvaćeni i/ili ih korisnik nije realizirao u tromjesečju za koje je podnesen zahtjev za isplatu i/ili je zahtjev za isplatu odbijen se ne mogu prebacivati u sljedeće tromjesečje.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 23.
U članku 39. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Promjena Godišnjeg plana moguća je dva puta u vremenskom razdoblju provedbe projekta.“.
Stavak 5. mijenja se i glasi:
„(5) Promjene iz stavka 3. ovoga članka moguće su najkasnije do početka IV. kvartala provedbe projekta.“.
Stavak 8. mijenja se i glasi:
„(8) Korisnik koji je obveznik javne nabave obvezan je u slučaju promjene odabranog ponuditelja te u slučaju ostalih promjena vezanih uz izvršenje ugovora o nabavi, uz poštivanje odredbi ovoga Pravilnika, postupati u skladu s propisima koji uređuju postupak javne nabave te u skladu s Pravilima za provođenje postupaka jednostavne nabave iz Priloga 6. ovog Pravilnika. Dokumentacija se dostavlja prilikom podnošenja zahtjeva za isplatu.“.
Iza stavka 10. dodaju se stavci 11., 12. i 13. koji glase:
„(11) Zahtjev za promjenu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a.
(12) Nakon popunjavanja zahtjeva za promjenu u AGRONET-u, zahtjev za promjenu elektronički podnosi isključivo korisnik putem NIAS-a u skladu s Uputom za elektroničko podnošenje zahtjeva koja čini sastavni dio natječaja. Za elektroničko podnošenje korisnik mora biti prijavljen u AGRONET-u putem NIAS-a.
(13) Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kada korisnik potvrdi elektroničko podnošenje zahtjeva.“.
Dosadašnji stavak 11. briše se.
Dosadašnji stavci 12. do 23. postaju stavci 14. do 25.
U dosadašnjem stavku 12. koji postaje stavak 14. brišu se riječi: „zahtjevu za isplatu predujma/“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 24.
Članak 41. mijenja se i glasi:
„(1) Korisnik je u obvezi pridržavati se zahtjeva povezanih s informiranjem i vidljivošću. Korisnik se posebno obvezuje poduzeti sve potrebne korake kako bi objavio činjenicu da Europska Unija sufinancira projekt, a relevantne informacije u vezi s informiranjem i vidljivosti propisane su Prilogom 4 ovoga Pravilnika.
(2) Ako Agencija za plaćanja tijekom provjere utvrdi da korisnik ne ispunjava uvjet prihvatljivosti iz stavka 1. ovoga članka, korisniku će se ostaviti rok od 30 dana da ispuni uvjet.
(3) U slučaju da korisnik u ostavljenom roku iz stavka 2. ovoga članka ne ispuni uvjet iz stavka 1. ovoga članka Agencija za plaćanja će izdati odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu i/ili odluku o povratu sredstava u skladu s člankom 43. ovoga Pravilnika.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 25.
U članku 43. stavku 8. točka g) briše se.
Dosadašnja točka h) postaje točka g).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 26.
U članku 44. iza stavka 1. dodaju se novi stavci 2., 3. i 4. koji glase:
„(2) Zahtjev za odustajanje korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a.
(3) Nakon popunjavanja zahtjeva za odustajanje u AGRONET-u, zahtjev za odustajanje elektronički podnosi isključivo korisnik putem NIAS-a u skladu s Uputom za elektroničko podnošenje zahtjeva koja čini sastavni dio natječaja. Za elektroničko podnošenje korisnik mora biti prijavljen u AGRONET-u putem NIAS-a.
(4) Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad korisnik potvrdi elektroničko podnošenje zahtjeva.“.
Dosadašnji stavak 2. briše se.
Dosadašnji stavci 3., 4., 5. i 6. postaju stavci 5., 6., 7. i 8.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 27.
U članku 48. stavak 9. mijenja se i glasi:
„(9) Žalba podnesena na odluku o isplati ne odgađa izvršenje pobijane odluke.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 28.
U članku 50. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Za troškove edukacije savjetnika potpora se dodjeljuje kao de minimis potpora - potpora male vrijednosti u skladu s Uredbom Komisije (EU) br. 2023/2831 o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 29.
Članak 51. mijenja se i glasi:
„Javni registar savjetnika i najave/objave savjetovanja poljoprivrednika dostupni su na mrežnoj stranici https://akis.mps.hr/ .“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 30.
Članak 52. mijenja se i glasi:
„Prilozi 1, 2, 3, 4, 5 i 6 tiskani su dodatak ovoga Pravilnika i njegov su sastavni dio.“
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 31.
Postupci započeti po odredbama Pravilnika o provedbi intervencije 78.02. Potpora za pružanje savjetodavnih usluga iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027. („Narodne novine“, broj 156/23) dovršit će se po odredbama toga Pravilnika.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 32.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
POTPREDSJEDNIK VLADE
I MINISTAR
David Vlajčić
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA