PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENI I DOPUNI ZAKONA O ZDRAVSTVENOJ ZAŠTITI, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENI I DOPUNI ZAKONA O ZDRAVSTVENOJ ZAŠTITI
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. podstavku 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/2010 – pročišćeni tekst i 5/2014 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Člankom 42. važećeg Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011, 84/2011, 12/2012, 35/2012, 70/2012, 82/2013, 22/2014 i 154/2014) propisan je obvezni sadržaj ugovora o koncesiji.
S obzirom da obveza sudjelovanja u dežurstvu i pripravnosti prema navedenoj odredbi Zakona o zdravstvenoj zaštiti nije obvezni sadržaj ugovora o koncesiji, što otežava odgovarajuću organizaciju dežurstava i pripravnosti, predložena je dopuna odredbi koje reguliraju obvezni sadržaj ugovora o koncesiji.
Radi potrebe provedbe cjelovite reforme djelatnosti hitne medicine, a u cilju osiguranja načela zdravstvene zaštite, osobito dostupnosti, te jačanja uloge primarne zdravstvene zaštite, nužno je proširiti obvezni sadržaj ugovora o koncesiji.
Obveza sudjelovanja koncesionara u dežurstvu i pripravnosti pretpostavka je za provođenje cjelovite reforme djelatnosti hitne medicine.
Nadalje, Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 82/2013) propisano je da zdravstveni radnici koji obavljaju privatnu praksu na osnovi zakupa iz članka 215. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011 i 84/2011) i članka 29. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 71/2010) mogu zdravstvenu djelatnost nastaviti obavljati u privatnoj praksi u prostoru doma zdravlja, odnosno ljekarničke zdravstvene ustanove u kojem su obavljali tu djelatnost do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, i to sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora.
Nadalje, zdravstveni radnici koji obavljaju privatnu praksu na osnovi zakupa iz članka 215. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011 i 84/2011) i članka 29. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 71/2010) mogu zdravstvenu djelatnost nastaviti obavljati u privatnoj praksi u prostoru koji nije u vlasništvu doma zdravlja, odnosno ljekarničke zdravstvene ustanove, u kojem su obavljali tu djelatnost do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, i to sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora i na temelju dokaza o raspolaganju navedenim prostorom.
Iznimno, zdravstveni radnici koji obavljaju djelatnost izvan mreže javne zdravstvene službe, ako do 30. lipnja 2016. godine ne nastave obavljati zdravstvenu djelatnost u privatnoj praksi sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora, imaju prednost pri zapošljavanju u domu zdravlja ako u domu zdravlja postoji potreba za nastavkom rada njihove djelatnosti na tom području.
Ako zdravstveni radnici do 30. lipnja 2016. godine ne nastave obavljati zdravstvenu djelatnost u privatnoj praksi sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora, ordinacija u mreži javne zdravstvene službe, odnosno ljekarna vraća se u sastav doma zdravlja, odnosno ljekarničke zdravstvene ustanove.
Rok kada prestaje rad u privatnoj praksi zakupom potrebno je produljiti do 31. prosinca 2017. godine, radi nužnosti osiguranja dostupnosti, sveobuhvatnosti i kontinuiranosti pružanja zdravstvene zaštite stanovništvu što bi bilo ugroženo u slučaju prestanka rada zdravstvenih radnika – zakupaca jedinica zakupa domova zdravlja s danom 30. lipnja 2016. godine.
Djelatnosti za koje je potrebno produljiti rok prestanka rada u zakupu su: ljekarnička djelatnost, djelatnost dentalnog laboratorija i pojedine specijalističke djelatnosti.
Ističemo da bi neproduljivanje navedenog roka rezultiralo gubitkom radnih mjesta (744 zdravstvenih radnika) te s tim u vezi odgovarajućim financijskim učincima na državni proračun Republike Hrvatske.
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Provođenje ovoga Zakona neće zahtijevati dodatna sredstva iz državnog proračuna Republike Hrvatske.
IV. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Sukladno članku 204. Poslovnika Hrvatskog sabora („Narodne novine“, broj 81/2013) predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku.
Neproduljivanje roka kada prestaje rad u privatnoj praksi zakupom rezultiralo bi gubitkom 744 radna mjesta te s tim u vezi odgovarajućim financijskim učincima na državni proračun Republike Hrvatske.
Radi boljeg korištenja resursa na svim razinama zdravstvene djelatnosti i osiguranja financijske stabilnosti zdravstvenog sustava te stvaranja pretpostavki za provedbu cjelovite reforme djelatnosti hitne medicine, predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENI I DOPUNI ZAKONA O ZDRAVSTVENOJ ZAŠTITI
Članak 1.
U Zakonu o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011, 84/2011, 12/2012, 35/2012, 70/2012, 82/2013, 22/2014 i 154/2014), u članku 42. stavku 2. iza podstavka 2. dodaje se novi podstavak 3. koji glasi:
„ – odredbu o obvezi koncesionara o sudjelovanju u obavljanju dežurstva i pripravnosti sukladno rasporedu utvrđenom od strane nadležnog doma zdravlja,“.
Dosadašnji podstavci 3. do 10. postaju podstavci 4. do 11.
Članak 2.
U članku 49., koji je propisan Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 82/2013), mijenja se stavak 3. i glasi:
„Zdravstvenim radnicima koji obavljaju privatnu praksu na osnovi zakupa iz članka 215. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011 i 84/2011) i članka 29. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 71/2010) prestaje rad u privatnoj praksi zakupom najkasnije 31. prosinca 2017. godine.“.
U stavcima 4., 5. i 6. riječi: „30. lipnja 2016.“ zamjenjuju se riječima: „31. prosinca 2017.“.
Članak 3.
Koncedent i koncesionar obvezni su sklopiti dodatak ugovoru o koncesiji vezan uz obvezu koncesionara iz članka 1. ovoga Zakona, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Članak 4.
Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Uredba o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 154/2014).
Članak 5.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Ob r a z l o ž e n j e
Uz članak 1.
Ovim se člankom mijenja obvezan sadržaj ugovora o koncesiji kojim se uređuju međusobna prava i obveze koncedenta i koncesionara.
Uz članak 2.
Ovim se člankom zdravstvenim radnicima koji obavljaju privatnu praksu na osnovi zakupa iz članka 215. Zakona o zdravstvenoj zaštiti produljuje rok prestanka rada u zakupu do 31. prosinca 2017. godine.
Uz članak 3.
Ovim člankom propisuje se obveza sklapanja dodatka ugovora o koncesiji sukladno ovome Zakonu kojim su koncedent i koncesionar obvezni sklopiti dodatak ugovoru o koncesiji vezan uz obvezu koncesionara o sudjelovanju u obavljanju dežurstva i pripravnosti sukladno rasporedu utvrđenom od strane nadležnog doma zdravlja, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Uz članak 4.
Ovim se člankom propisuje prestanak važenja Uredbe o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti.
Uz članak 5.
Ovim se člankom propisuje stupanje na snagu Zakona.
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU ODNOSNO DOPUNJUJU
Članak 42.
Ugovorom o koncesiji koncedent i koncesionar uređuju međusobna prava i obveze vezano uz korištenje dane koncesije.
Ugovor o koncesiji koji se sklapa s fizičkom osobom obvezno sadrži:
– odredbu o vrsti zdravstvene djelatnosti koja će se obavljati na osnovi koncesije,
– odredbu o opsegu obavljanja javne službe,
– odredbu o početku korištenja koncesije,
– odredbu o davanju koncesije na rok od deset godina,
– odredbu o naknadi za koncesiju,
– podatke o osobi, odnosno osobama s kojima će koncesionar raditi u timu određenom standardom obveznoga zdravstvenog osiguranja,
– odredbu o prostoru i opremi u kojem će se obavljati zdravstvena djelatnost,
– odredbu o obvezi koncesionara da će nastaviti radni odnos sa zdravstvenim radnikom s kojim je radio u timu do početka korištenja koncesije,
– odredbu o obvezi koncesionara da će prilikom određivanja plaća zdravstvenog radnika u svom timu usklađivati obračun plaća s odredbama kolektivnog ugovora za djelatnost zdravstva i zdravstvenog osiguranja,
– odredbu o obvezi koncesionara da obavijesti koncedenta o svakoj promjeni koja se odnosi na sadržaj ugovora o koncesiji.
Ugovor o koncesiji koji se sklapa sa zdravstvenom ustanovom obvezno sadrži odredbe iz stavka 2. ovoga članka, osim odredbi iz podstavka 6. i 8. istoga stavka.
Na pitanja iz ugovora o koncesiji koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe Zakona o koncesijama.
Članak 49.
Zdravstveni radnici koji obavljaju privatnu praksu na osnovi zakupa iz članka 215. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, br. 150/08., 71/10., 139/10., 22/11. i 84/11.) i članka 29. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, br. 71/10.) mogu zdravstvenu djelatnost nastaviti obavljati u privatnoj praksi u prostoru doma zdravlja, odnosno ljekarničke zdravstvene ustanove u kojem su obavljali tu djelatnost do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, i to sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora.
Zdravstveni radnici koji obavljaju privatnu praksu na osnovi zakupa iz članka 215. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, br. 150/08., 71/10., 139/10., 22/11. i 84/11.) i članka 29. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, br. 71/10.) mogu zdravstvenu djelatnost nastaviti obavljati u privatnoj praksi u prostoru koji nije u vlasništvu doma zdravlja, odnosno ljekarničke zdravstvene ustanove, u kojem su obavljali tu djelatnost do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, i to sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora i na temelju dokaza o raspolaganju navedenim prostorom.
Zdravstvenim radnicima koji obavljaju privatnu praksu na osnovi zakupa iz članka 215. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, br. 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011 i 84/2011) i članka 29. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 71/2010) prestaje rad u privatnoj praksi zakupom najkasnije 30. lipnja 2016.
Iznimno od stavka 1. ovoga članka, zdravstveni radnici iz stavka 1. ovoga članka koji obavljaju djelatnost izvan mreže javne zdravstvene službe, ako do 30. lipnja 2016. ne nastave obavljati zdravstvenu djelatnost u privatnoj praksi sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora, imaju prednost pri zapošljavanju u domu zdravlja ako u domu zdravlja postoji potreba za nastavkom rada njihove djelatnosti na tom području.
Ako zdravstveni radnici iz stavka 1. ovoga članka do 30. lipnja 2016. ne nastave obavljati zdravstvenu djelatnost u privatnoj praksi sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora, ordinacija u mreži javne zdravstvene službe, odnosno ljekarna vraća se u sastav doma zdravlja, odnosno ljekarničke zdravstvene ustanove.
Ako zakupcu iz stavka 1. ovoga članka koji obavlja privatnu praksu na osnovi zakupa do 30. lipnja 2016. prestane pravo na obavljanje privatne prakse sukladno članku 158. Zakona o zdravstvenoj zaštiti, ugovori o radu zdravstvenih radnika u timu zakupca doma zdravlja prenose se na dom zdravlja kao poslodavca koji je prethodio zakupcu kao poslodavcu.
Pravilnik o uvjetima za odobrenje nastavka rada u privatnoj praksi zdravstvenog radnika iz stavaka 1. i 2. ovoga članka donosi ministar.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENI I DOPUNI ZAKONA O ZDRAVSTVENOJ ZAŠTITI, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENI I DOPUNI ZAKONA O ZDRAVSTVENOJ ZAŠTITI
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. podstavku 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/2010 – pročišćeni tekst i 5/2014 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Člankom 42. važećeg Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011, 84/2011, 12/2012, 35/2012, 70/2012, 82/2013, 22/2014 i 154/2014) propisan je obvezni sadržaj ugovora o koncesiji.
S obzirom da obveza sudjelovanja u dežurstvu i pripravnosti prema navedenoj odredbi Zakona o zdravstvenoj zaštiti nije obvezni sadržaj ugovora o koncesiji, što otežava odgovarajuću organizaciju dežurstava i pripravnosti, predložena je dopuna odredbi koje reguliraju obvezni sadržaj ugovora o koncesiji.
Radi potrebe provedbe cjelovite reforme djelatnosti hitne medicine, a u cilju osiguranja načela zdravstvene zaštite, osobito dostupnosti, te jačanja uloge primarne zdravstvene zaštite, nužno je proširiti obvezni sadržaj ugovora o koncesiji.
Obveza sudjelovanja koncesionara u dežurstvu i pripravnosti pretpostavka je za provođenje cjelovite reforme djelatnosti hitne medicine.
Nadalje, Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 82/2013) propisano je da zdravstveni radnici koji obavljaju privatnu praksu na osnovi zakupa iz članka 215. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011 i 84/2011) i članka 29. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 71/2010) mogu zdravstvenu djelatnost nastaviti obavljati u privatnoj praksi u prostoru doma zdravlja, odnosno ljekarničke zdravstvene ustanove u kojem su obavljali tu djelatnost do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, i to sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora.
Nadalje, zdravstveni radnici koji obavljaju privatnu praksu na osnovi zakupa iz članka 215. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011 i 84/2011) i članka 29. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 71/2010) mogu zdravstvenu djelatnost nastaviti obavljati u privatnoj praksi u prostoru koji nije u vlasništvu doma zdravlja, odnosno ljekarničke zdravstvene ustanove, u kojem su obavljali tu djelatnost do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, i to sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora i na temelju dokaza o raspolaganju navedenim prostorom.
Iznimno, zdravstveni radnici koji obavljaju djelatnost izvan mreže javne zdravstvene službe, ako do 30. lipnja 2016. godine ne nastave obavljati zdravstvenu djelatnost u privatnoj praksi sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora, imaju prednost pri zapošljavanju u domu zdravlja ako u domu zdravlja postoji potreba za nastavkom rada njihove djelatnosti na tom području.
Ako zdravstveni radnici do 30. lipnja 2016. godine ne nastave obavljati zdravstvenu djelatnost u privatnoj praksi sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora, ordinacija u mreži javne zdravstvene službe, odnosno ljekarna vraća se u sastav doma zdravlja, odnosno ljekarničke zdravstvene ustanove.
Rok kada prestaje rad u privatnoj praksi zakupom potrebno je produljiti do 31. prosinca 2017. godine, radi nužnosti osiguranja dostupnosti, sveobuhvatnosti i kontinuiranosti pružanja zdravstvene zaštite stanovništvu što bi bilo ugroženo u slučaju prestanka rada zdravstvenih radnika – zakupaca jedinica zakupa domova zdravlja s danom 30. lipnja 2016. godine.
Djelatnosti za koje je potrebno produljiti rok prestanka rada u zakupu su: ljekarnička djelatnost, djelatnost dentalnog laboratorija i pojedine specijalističke djelatnosti.
Ističemo da bi neproduljivanje navedenog roka rezultiralo gubitkom radnih mjesta (744 zdravstvenih radnika) te s tim u vezi odgovarajućim financijskim učincima na državni proračun Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Provođenje ovoga Zakona neće zahtijevati dodatna sredstva iz državnog proračuna Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
IV. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Sukladno članku 204. Poslovnika Hrvatskog sabora („Narodne novine“, broj 81/2013) predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku.
Neproduljivanje roka kada prestaje rad u privatnoj praksi zakupom rezultiralo bi gubitkom 744 radna mjesta te s tim u vezi odgovarajućim financijskim učincima na državni proračun Republike Hrvatske.
Radi boljeg korištenja resursa na svim razinama zdravstvene djelatnosti i osiguranja financijske stabilnosti zdravstvenog sustava te stvaranja pretpostavki za provedbu cjelovite reforme djelatnosti hitne medicine, predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENI I DOPUNI ZAKONA O ZDRAVSTVENOJ ZAŠTITI
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 1.
U Zakonu o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011, 84/2011, 12/2012, 35/2012, 70/2012, 82/2013, 22/2014 i 154/2014), u članku 42. stavku 2. iza podstavka 2. dodaje se novi podstavak 3. koji glasi:
„ – odredbu o obvezi koncesionara o sudjelovanju u obavljanju dežurstva i pripravnosti sukladno rasporedu utvrđenom od strane nadležnog doma zdravlja,“.
Dosadašnji podstavci 3. do 10. postaju podstavci 4. do 11.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 2.
U članku 49., koji je propisan Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 82/2013), mijenja se stavak 3. i glasi:
„Zdravstvenim radnicima koji obavljaju privatnu praksu na osnovi zakupa iz članka 215. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011 i 84/2011) i članka 29. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 71/2010) prestaje rad u privatnoj praksi zakupom najkasnije 31. prosinca 2017. godine.“.
U stavcima 4., 5. i 6. riječi: „30. lipnja 2016.“ zamjenjuju se riječima: „31. prosinca 2017.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 3.
Koncedent i koncesionar obvezni su sklopiti dodatak ugovoru o koncesiji vezan uz obvezu koncesionara iz članka 1. ovoga Zakona, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 4.
Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Uredba o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 154/2014).
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 5.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Ob r a z l o ž e n j e
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Uz članak 1.
Ovim se člankom mijenja obvezan sadržaj ugovora o koncesiji kojim se uređuju međusobna prava i obveze koncedenta i koncesionara.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Uz članak 2.
Ovim se člankom zdravstvenim radnicima koji obavljaju privatnu praksu na osnovi zakupa iz članka 215. Zakona o zdravstvenoj zaštiti produljuje rok prestanka rada u zakupu do 31. prosinca 2017. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Uz članak 3.
Ovim člankom propisuje se obveza sklapanja dodatka ugovora o koncesiji sukladno ovome Zakonu kojim su koncedent i koncesionar obvezni sklopiti dodatak ugovoru o koncesiji vezan uz obvezu koncesionara o sudjelovanju u obavljanju dežurstva i pripravnosti sukladno rasporedu utvrđenom od strane nadležnog doma zdravlja, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Uz članak 4.
Ovim se člankom propisuje prestanak važenja Uredbe o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Uz članak 5.
Ovim se člankom propisuje stupanje na snagu Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU ODNOSNO DOPUNJUJU
Članak 42.
Ugovorom o koncesiji koncedent i koncesionar uređuju međusobna prava i obveze vezano uz korištenje dane koncesije.
Ugovor o koncesiji koji se sklapa s fizičkom osobom obvezno sadrži:
– odredbu o vrsti zdravstvene djelatnosti koja će se obavljati na osnovi koncesije,
– odredbu o opsegu obavljanja javne službe,
– odredbu o početku korištenja koncesije,
– odredbu o davanju koncesije na rok od deset godina,
– odredbu o naknadi za koncesiju,
– podatke o osobi, odnosno osobama s kojima će koncesionar raditi u timu određenom standardom obveznoga zdravstvenog osiguranja,
– odredbu o prostoru i opremi u kojem će se obavljati zdravstvena djelatnost,
– odredbu o obvezi koncesionara da će nastaviti radni odnos sa zdravstvenim radnikom s kojim je radio u timu do početka korištenja koncesije,
– odredbu o obvezi koncesionara da će prilikom određivanja plaća zdravstvenog radnika u svom timu usklađivati obračun plaća s odredbama kolektivnog ugovora za djelatnost zdravstva i zdravstvenog osiguranja,
– odredbu o obvezi koncesionara da obavijesti koncedenta o svakoj promjeni koja se odnosi na sadržaj ugovora o koncesiji.
Ugovor o koncesiji koji se sklapa sa zdravstvenom ustanovom obvezno sadrži odredbe iz stavka 2. ovoga članka, osim odredbi iz podstavka 6. i 8. istoga stavka.
Na pitanja iz ugovora o koncesiji koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe Zakona o koncesijama.
Članak 49.
Zdravstveni radnici koji obavljaju privatnu praksu na osnovi zakupa iz članka 215. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, br. 150/08., 71/10., 139/10., 22/11. i 84/11.) i članka 29. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, br. 71/10.) mogu zdravstvenu djelatnost nastaviti obavljati u privatnoj praksi u prostoru doma zdravlja, odnosno ljekarničke zdravstvene ustanove u kojem su obavljali tu djelatnost do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, i to sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora.
Zdravstveni radnici koji obavljaju privatnu praksu na osnovi zakupa iz članka 215. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, br. 150/08., 71/10., 139/10., 22/11. i 84/11.) i članka 29. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, br. 71/10.) mogu zdravstvenu djelatnost nastaviti obavljati u privatnoj praksi u prostoru koji nije u vlasništvu doma zdravlja, odnosno ljekarničke zdravstvene ustanove, u kojem su obavljali tu djelatnost do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, i to sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora i na temelju dokaza o raspolaganju navedenim prostorom.
Zdravstvenim radnicima koji obavljaju privatnu praksu na osnovi zakupa iz članka 215. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, br. 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011 i 84/2011) i članka 29. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“, broj 71/2010) prestaje rad u privatnoj praksi zakupom najkasnije 30. lipnja 2016.
Iznimno od stavka 1. ovoga članka, zdravstveni radnici iz stavka 1. ovoga članka koji obavljaju djelatnost izvan mreže javne zdravstvene službe, ako do 30. lipnja 2016. ne nastave obavljati zdravstvenu djelatnost u privatnoj praksi sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora, imaju prednost pri zapošljavanju u domu zdravlja ako u domu zdravlja postoji potreba za nastavkom rada njihove djelatnosti na tom području.
Ako zdravstveni radnici iz stavka 1. ovoga članka do 30. lipnja 2016. ne nastave obavljati zdravstvenu djelatnost u privatnoj praksi sukladno odredbama općih propisa o zakupu poslovnog prostora, ordinacija u mreži javne zdravstvene službe, odnosno ljekarna vraća se u sastav doma zdravlja, odnosno ljekarničke zdravstvene ustanove.
Ako zakupcu iz stavka 1. ovoga članka koji obavlja privatnu praksu na osnovi zakupa do 30. lipnja 2016. prestane pravo na obavljanje privatne prakse sukladno članku 158. Zakona o zdravstvenoj zaštiti, ugovori o radu zdravstvenih radnika u timu zakupca doma zdravlja prenose se na dom zdravlja kao poslodavca koji je prethodio zakupcu kao poslodavcu.
Pravilnik o uvjetima za odobrenje nastavka rada u privatnoj praksi zdravstvenog radnika iz stavaka 1. i 2. ovoga članka donosi ministar.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva