PRAVILNIK O PLANIRANJU I PROVEDBI POSTUPAKA NABAVE TE PRAĆENJU IZVRŠENJA PREDMETA NABAVE
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
U svrhu poštivanja osnovnih načela javne nabave te zakonitog, namjenskog i svrhovitog trošenja sredstava, ovim se Pravilnikom uređuje postupanje i nadležnost unutarnjih ustrojstvenih jedinica Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (dalje: HAKOM) u izradi Plana nabave, pripremi i provođenju javne i jednostavne nabave te radnje u postupku ugovaranja i izvršenju istih.
Članak 2.
U provedbi postupaka nabave robe, usluga i radova obvezno je primjenjivati i druge važeće zakone, podzakonske propise, upute, odluke i pravilnike, koji se odnose na predmet nabave.
Članak 3.
Prilikom provođenja postupaka nabave HAKOM je obvezan u odnosu na sve gospodarske subjekte poštovati načelo slobode kretanja robe, načelo slobode poslovnog nastana i načelo slobode pružanja usluga te načela koja iz toga proizlaze, kao što su načelo tržišnog natjecanja, načelo jednakog tretmana, načelo zabrane diskriminacije, načelo uzajamnog priznavanja, načelo razmjernosti i načelo transparentnosti, sve na način koji omogućava učinkovitu nabavu te ekonomično trošenje sredstava za nabavu.
Članak 4.
Sastavni dio ovog Pravilnika je:
Obrazac - Prijedlog članova stručnog povjerenstva tehničkog nositelja u postupcima javne nabave
II. DEFINICIJE I POJMOVI
Članak 5.
Tehnički nositelj predmeta nabave je unutarnja ustrojstvenajedinica HAKOM-a koja:
- planira i iskazuje potrebe za nabavom roba, radova i usluga te izrađuje i podnosi Zahtjev za planiranje nabave roba, radova i usluga,
- izrađuje i podnosi Zahtjev za nabavu roba, radova i usluga,
- prati realizaciju sklopljenog ugovora i/ili narudžbenice o nabavi.
Odlukao početku postupka javne nabave je dokument kojim se imenuje stručno povjerenstvo za provedbu postupka javne nabave roba, radova i usluga te njihove obveze i dužnosti, a donosi je predsjednik Vijeća HAKOM-a.
Plan nabave je dokument koji je temelj za planiranje i pokretanje postupaka nabave, a donosi ga predsjednik Vijeća HAKOM-a uz prethodnu obavijest Vijeću, sukladno posebnim propisima i Financijskom planu. U Plan nabave unose se sve nabave koje se pokreću u poslovnoj godini, a isti se donosi u roku od 30 dana od dana donošenja Financijskog plana.
Zahtjev za planiranje nabave roba, radova i usluga tehnički nositelj podnosi putem internog računovodstvenog programa kojim iskazuje svoje potrebe roba, radova i usluga za narednu proračunsku godinu i koji služi kao podloga za izradu Plana nabave. Zahtjev sadrži obrazloženja zahtjeva za planiranje koji se generira iz računovodstvenog programa.
Zahtjev za pokretanjem nabavu robe, radova i usluga je dokument koji tehnički nositelj, u skladu s Planom nabave podnosi putem interne aplikacije.
Članak 6.
U smislu ovog Pravilnika, jednostavna nabava ima pragove procijenjene vrijednosti ispod 2.650,00 EUR koja se ne prikazuje u Planu nabave, od 2.650,00 EUR do 15.000,00 EUR i od 15.000,00 EUR do 26.540,00 EUR, odnosno 66.360,00 EUR (za radove).
III. PLANIRANJE NABAVE
Plan nabave
Članak 7.
(1) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave HAKOM-a nositelj je izrade Plana nabave koji izrađuje u suradnji s tehničkim nositeljima s ciljem objedinjavanja predmeta nabave prema vrsti, svojstvima ili namjeni i s ciljem povezivanja stavki iz Plana nabave s pozicijama iz Financijskoga plana, sve u svrhu učinkovitog upravljanja procesom planiranja nabave.
(2) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave pisanim putem poziva tehničke nositelje da u roku od najduže 30 dana unesu prijedloge stavki plana nabave s upisanim Obrazloženjem generiranim iz računovodstvenog programa, a na temelju prijedloga Financijskog plana HAKOM-a za sljedeću godinu.
(3) Zahtjev za planiranje nabave izrađuje tehnički nositelji na temelju provedenog istraživanja tržišta te stvarnih i objedinjenih potreba, sukladno poslovnoj strategiji, programima rada i aktivnostima. U obzir treba uzeti i protek roka trajanja te financijsko ispunjenje prethodno zaključenih ugovora o nabavi, ako je primjenjivo.
(4) U slučaju potrebe za nabavom robe, usluga i radova koji nisu planirani i ne nalaze se u Planu nabave ili se isti treba izmijeniti, tehnički nositelj dostavlja Obrazac 1 - zahtjev ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za poslove financija i nabave, koja na temelju istih provodi izmjene i dopune. Sve izmjene i dopune Plana nabave donosi predsjednik Vijeća uz prethodnu obavijest Vijeću, a prateće promjene unosi i objavljuje ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave.
(5) U Zahtjevu za planiranje nabave iskazuje se potreba za nabavom robe, usluga i radova svih procijenjenih vrijednosti. Za prijedloge javne nabave (velike vrijednosti) potrebno je priložiti prikupljene ponude koje su dobivene istraživanjem tržišta i na temelju kojih je izračunata procijenjena vrijednost nabave.
(6) Sve Zahtjeve za planiranje nabave (primjerice zahtjevi internih korisnika, istraživanje i analiziranje tržišta, računovodstveni podaci o ostvarenim rashodima u prethodnom razdoblju i sl.), koji su služili kao podloga za izradu Plana nabave kao i cjelokupnu dokumentaciju postupka nabave, potrebno je čuvati od strane ustrojstvene jedinice nadležne za poslove financija i nabave najmanje 4 godine od dana sklapanja ugovora/izdavanja narudžbenice.
(7) Sve stavke procijenjene vrijednosti ispod 2.650,00 EUR, neće se prikazivati u Planu nabave.
IV. POSEBNI UVJETI
Sukob interesa
Članak 8.
(1) Radnici HAKOM-a koji su obvezni potpisati izjavu o postojanju ili nepostojanju sukoba interesa su:
1. članovi Vijeća HAKOM-a;
2. član stručnog povjerenstva za javnu nabavu;
3. druga osoba koja je uključena u provedbu ili koja može utjecati na odlučivanje naručitelja u postupku javne nabave.
(2) Davatelji izjava o postojanju ili nepostojanju sukoba interesa dužni su ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za poslove financija i nabave prijaviti svaku promjenu koja se odnosi na sadržaj prethodno dostavljene izjave.
(3) Izjave o postojanju ili nepostojanju sukoba interesa pohranjuju se u ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za poslove financija i nabave, koja ih jednom godišnje prikuplja i po potrebi ažurira.
Predmet nabave
Članak 9.
(1) Predmet nabave određuje se na način da predstavlja njegovu tehničku, tehnološku, oblikovnu, funkcionalnu i/ili drugu objektivno odredivu cjelinu, a može se podijeliti na grupe na temelju objektivnih kriterija, primjerice prema vrsti, svojstvima, namjeni, mjestu i/ili vremenu ispunjenja.
(2) Vrijednost nabave ne smije se dijeliti s namjerom izbjegavanja primjene posebnih propisa ili pravila koja vrijede prema procijenjenoj vrijednosti nabave.
Opis predmeta nabave
Članak 10.
(1) Predmet nabave mora se opisati na jasan, nedvojben, potpun i neutralan način koji osigurava usporedivost ponuda u pogledu uvjeta i postavljenih zahtjeva.
(2) Opis predmeta nabave ne smije pogodovati određenom gospodarskom subjektu.
Rokovi za pokretanje postupaka
Članak 11.
(1)Sukladno potrebama i Planu nabave, tehnički nositelj Zahtjev za pokretanje postupka nabave podnosi prije isteka prethodnog ugovora. okvirnog sporazuma ili narudžbenice, odnosno prije potrebe za sklapanjem ugovora/okvirnog sporazuma to:
- za javnu nabavu velike vrijednosti – minimalno 90 dana prije
- za javnu nabavu male vrijednosti – minimalno 60 dana prije
- za jednostavnu nabavu - minimalno 10 dana prije
V. POSTUPCI U PROVOĐENJU JEDNOSTAVNE I JAVNE NABAVE
Zahtjev za pokretanje nabave
Članak 12.
(1) Sukladno potrebama i Planu nabave, rukovoditelj tehničkog nositelja predlaže članove stručnog povjerenstva u postupcima javne nabave koji:
-sudjeluju u izradi opisa predmeta nabave te određivanju tehničkih specifikacija i posebnih uvjeta vezanih uz predmet nabave te davanju objašnjenja i izmjena dokumentacije o nabavi u dijelu koji se odnosi na tehnički i stručni dio predmeta nabave;
-sudjeluju u postupku pregleda i ocjene ponuda u tehničkom i stručnom dijelu;
- sudjeluju u kontroli izvršenja ugovora.
(2) Zahtjev za pokretanje postupka nabave podnosi se putem interne aplikacije te sadrži sljedeće podatke, ako je primjenjivo:
- podnositelj zahtjeva (tehnički nositelj),
- predmet nabave i evidencijski broj nabave iz Plana nabave,
- naziv, broj i rok trajanja važećeg ugovora/okvirnog sporazuma, ako postoji,
- procijenjena vrijednost za pojedini postupak nabave (bez PDV), ne iz Plana nabave,
- opis predmeta nabave i tehničke specifikacije,
- prijedlog troškovnika predmeta nabave s definiranim stavkama po jedinici mjere i količinama,
- potrebni dokazi tehničke i stručne sposobnosti te profesionalne sposobnosti (upis u sudski, obrtni, strukovni ili drugi odgovarajući registar, ovlaštenja i sl.), u dijelu koji se odnosi na predmet nabave, zajedno sa nazivom izdavatelja traženih dokumenata,
- kriterije za odabir ekonomski najpovoljnije ponude (dalje: ENP) kod javnih nabava kao npr. rok isporuke ili rok izvršenja, ekološke osobine, jamstvo za robu/radove ili usluge, estetske i funkcionalne osobine i drugo,
- ukoliko je odabran samo jedan ponuditelj koji može isporučiti robu/pružiti usluge ili izvoditi radove, u zahtjevu za pokretanje nabave je potrebno obrazložiti razloge postojanja samo jedne ponude (npr. zbog zaštite isključivih prava, uključujući prava intelektualnog vlasništva, nepostojanje tržišnog natjecanja iz tehničkih razloga i sl.),
- rok trajanja ugovora/narudžbenice/okvirnog sporazuma,
- način izvršenja ugovora/narudžbenice/okvirnog sporazuma,
- rok početka isporuke robe/pružanja usluga/izvođenja radova,
- rok završetka isporuke robe/pružanja usluga/izvođenja radova,
- mjesto isporuke robe/pružanja usluga/izvođenja radova,
- svi ostali elementi i okolnosti bitni za ispunjenje ugovornih odredbi,
- nazive, adresa i e-mail adresa gospodarskih subjekata kojima se upućuje poziv za dostavu ponuda u postupcima jednostavne nabave.
(3) Uz Zahtjev za pokretanje postupka javne nabave potrebno je priložiti Obrazac prijedloga članova stručnog povjerenstva koji je privitak i sastavni dio ovog Pravilnika.
Stručno povjerenstvo
Članak 13.
(1) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave po zaprimljenom zahtjevu izrađuje odluku o početku postupka javne nabave kojom se imenuju članovi stručnog povjerenstva te njihova zaduženje i obveze. Odluku donosi predsjednik Vijeća HAKOM-a.
(2) U provođenju postupka javne nabave po potrebi sudjelovati mogu i radnici drugih odjela.
(3) Članovi stručnog povjerenstva ustrojstvene jedinice nadležne za poslove financija i nabave koji su zaduženi za pripremu dokumentacije o nabavi istu izrađuju u skladu s posebnim propisima i dostavljenim Zahtjevom, a sve nadopune i/ili izmjene podataka iz Zahtjeva usuglašavaju sa osobom imenovanom za pripremu tehničkog dijela dokumentacije.
(4) Član stručnog povjerenstva zadužen za izradu opisa predmeta nabave te određivanje tehničkih specifikacija sudjeluje u davanju objašnjenja i izmjena dokumentacije o nabavi u dijelu koji se odnosi na tehnički i stručni dio predmet nabave.
(5) Na temelju kriterija za odabir ponuda članovi stručnog povjerenstva izrađuju i potpisuju zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda u kojem predlažu odabir najpovoljnije ponude. Predsjednik Vijeća HAKOM-a donosi odluku o odabiru/poništenju.
VI. PROVOĐENJE JEDNOSTAVNE NABAVE PROCIJENJENE VRIJEDNOSTI OD 15.000,00 EUR DO 26.540,00 EUR, ODNOSNO 66.360,00 EUR (ZA RADOVE) – dodatne radnje
Općenite odredbe
Članak 14.
(1) Odlukom o početku postupka jednostavne nabave, smatra se suglasnost svih odobravatelja u internoj aplikaciji.
(2) Po dobivenoj suglasnosti, ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave izrađuje poziv na dostavu ponude. Poziv na dostavu ponude upućuje istovremeno isključivo elektroničkim putem na e-mail adrese najmanje tri gospodarska subjekta po izboru na dokaziv način ili objavom u EOJN RH.
(3) Iznimno, ovisno o prirodi predmeta nabave, poziv na dostavu ponuda može se uputiti samo jednom gospodarskom subjektu u slučajevima provedbe nabave koja zahtijeva žurnost ili kada je to potrebno zbog obavljanja specifičnih usluga ili radova, za dovršenje započetih, a povezanih funkcionalnih ili prostornih cjelina, odnosno u slučaju tehničkih razloga ili razloga isključivih prava vlasništva. Detaljno obrazloženje razloga za iznimku se upisuje u zahtjevu za pokretanje postupka nabave, a razlozi za iznimku mogu biti: ako samo određeni gospodarski subjekt može izvoditi radove, isporučiti robu ili pružiti usluge iz bilo kojeg od sljedećih razloga:
a) cilj nabave je stvaranje ili stjecanje jedinstvenog umjetničkog djela ili umjetničke izvedbe
b) nepostojanje tržišnog natjecanja iz tehničkih razloga, ili
c) zbog zaštite isključivih prava, uključujući prava intelektualnog vlasništva
(4) Poziv za dostavu ponude minimalno sadrži: naziv naručitelja, naziv i adresu gospodarskog subjekta, opis predmeta nabave, rok za dostavu ponude (datum i vrijeme), uvjete i zahtjeve koje ponuditelji trebaju ispuniti, način dostave ponude, ugovornu kaznu, uvjete i načine plaćanja, komunikaciju s gospodarskim subjektima, e-mail adresu na koju se ponude dostavljaju i adresu elektroničke pošte za kontakt.
(5) U pozivu za dostavu ponude mogu se odrediti i osnove za isključenje i uvjete sposobnosti gospodarskih subjekata te tražiti jamstva ovisno o složenosti predmeta nabave i procijenjenoj vrijednosti, primjenjujući na odgovarajući način odredbe posebnih propisa.
(6) U pozivu za dostavu ponude definira se rok plaćanja od 30 (trideset) dana od dana primitka valjanog elektroničkog računa, koji se temelji na isporuci.
(7) Iznimno, moguće je plaćanje predujmom ako je ispunjen najmanje jedan od uvjeta: osigurava se razvidna i mjerljiva korist (npr. iskazan popust), ostvaruje se kraći rok isporuke robe, radova i usluga ili je plaćanje predujmom nužan uvjet za isporuku robe, radova i usluga do iznosa utvrđenog u važećem Zakonu o izvršavanju državnog proračuna.
(8) Rok za dostavu ponude treba biti primjeren, ali ne kraći od 3 radna dana, osim u žurnim slučajevima koje je potrebno obrazložiti u zahtjevu za pokretanje postupka nabave.
(9) Za vrijeme roka za dostavu ponuda, gospodarski subjekti mogu zahtijevati objašnjenja vezana uz poziv na dostavu ponude, pisanim putem. Pod uvjetom da je zahtjev dostavljen pravodobno, odnosno najkasnije dva dana prije roka za dostavu ponuda, članovi stručnog povjerenstva zaduženi za pripremu i provođenje nabave, dužni su odgovoriti na isti. Ako iz bilo kojeg razloga nije odgovoreno na pravodoban zahtjev, odnosno ako dano objašnjenje i izmjena bitno utječu na izradu ponuda, rok za dostavu ponuda mora se primjereno produžiti kako bi gospodarski subjekti mogli biti upoznati sa svim informacijama potrebnima za izradu ponude.
(10) Za vrijeme roka za dostavu ponuda, uvjeti navedeni u pozivu za dostavu ponude mogu se iz opravdanih razloga promijeniti.
(11) Stručno povjerenstvo može, u opravdanim slučajevima, predložiti odabir najpovoljnije ponude do najviše 20% (dvadeset posto) iznad procijenjene vrijednosti nabave ukoliko postoje osigurana financijska sredstva te ponuda ne prelazi prag jednostavne nabave. U protivnom se predlaže donošenje odluke o poništenju postupka.
(12) HAKOM zadržava pravo poništiti postupak jednostavne nabave, prije ili nakon roka za dostavu ponuda bez posebnog pisanog obrazloženja.
(13) U postupcima sukcesivne nabave gdje je procijenjena vrijednost pojedinačne nabave manja od 15.000,00 EUR, primjenjuju se odredbe glave VII. ovog Pravilnika.
(14) U iznimnim slučajevima, za iznose procijenjene vrijednosti iznad 15.000,00 EUR, može se poslati Zahtjevnica ako za to postoji opravdan razlog (npr. članarine, kotizacije i sl.).
Postupanje s ponudama
Članak 15.
(1) Svaka pravodobno zaprimljena ponuda u pisarnici upisuje se u pregled spisa s podnescima te dobiva redni broj prema redoslijedu zaprimanja.
(2) Ponude se upisuju u informatički sustav primitka prema redoslijedu zaprimanja.
(3) Ponuda dostavljena nakon isteka roka za dostavu ponuda evidentira se i obilježava kao zakašnjela i ne razmatra se u postupku pregleda i ocjene ponuda.
(4) U postupcima jednostavne nabave u kojima se poziv na dostavu ponuda šalje na adrese određenih gospodarskih subjekata, ponuda dostavljena od strane nepozvanog gospodarskog subjekta neće se uzeti u razmatranje, već će se evidentirati kao zaprimljena pošiljka nepozvanog gospodarskog subjekta.
(5) Do trenutka otvaranja ponuda nije dopušteno davanje informacija o zaprimljenim ponudama.
(6) Otvaranje ponuda nije javno.
(7) Na temelju kriterija za odabir ponuda (najniža cijena ili ekonomski najpovoljnija ponuda), članovi stručnog povjerenstva izrađuju i potpisuju zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda u kojem predlažu odabir najpovoljnije ponude na koji suglasnost daje predsjednik Vijeća HAKOM-a.
(8) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave obavještava sve ponuditelje o ishodu postupka elektroničkom poštom ili dostavlja odluku o odabiru ili poništenju putem EOJN-a.
(9) Nakon odabira najpovoljnije ponude, podnosi se zahtjev za sklapanje ugovora ili izdaje narudžbenica.
VII. PROVOĐENJE NABAVE ISPOD 15.000,00 EUR bez PDV-a
Članak 16.
(1)Za nabavu ispod 15.000,00 EUR nije obvezno provođenje postupaka nabave.
(2) Nabava ispod 15.000,00 EUR provodi se na način da tehnički nositelj putem interne aplikacije podnese zahtjev za izdavanje narudžbenice, odnosno sklapanje ugovora.
(3) Rok plaćanja je 30 (trideset) dana od dana primitka valjanog elektroničkog računa, koji se emelji na isporuci, osim u slučaju potrebe plaćanja po ponudi.
(4) Na iznose veće od 7.500,00 EUR bez PDV-a, tehnički nositelj zahtjevu iz stavka 2. ovog članka dodatno prilaže ponude minimalno tri gospodarska subjekta koje je prethodno zatražio dostavu ponuda.
(5)Po potrebi, na provođenje postupaka nabave iz ovog članka, na odgovarajući se način primjenjuju odredbe Pravilnika koje vrijede za postupke javne i jednostavne nabave.
VIII. RADNJE NAKON PROVEDENOG POSTUPKA NABAVE
Članak 17.
(1) Po izvršnosti odluke o odabiru, ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave predaje spis predmeta ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za pravne poslove. U slučaju potrebe za izradom narudžbenice ista se priprema od strane ustrojstvene jedinice nadležne za poslove financija i nabave za odobravanje predsjedniku Vijeća HAKOM-a.
(2) Ustrojstvena jedinica nadležna za pravne poslove izrađuje ugovor u skladu s uvjetima određenima u dokumentaciji o nabavi, odnosno pozivu na dostavu ponuda i odabranom ponudom te ga dostavlja na uvid i provjeru podnositelju zahtjeva. Prijedlog ugovora odobravaju rukovoditelji tehničkog nositelja i ustrojstvene jedinice nadležne za pravne poslove. Ustrojstvena jedinica za poslove financija i nabave na financijske odredbe ugovora te isti parafira ravnatelj.
(3) Ustrojstvena jedinica nadležna za pravne poslove dostavlja prijedlog ugovora na pregled drugoj ugovornoj strani. Po dobivenoj suglasnosti predsjednik Vijeća HAKOM-a potpisuje ugovor. Ustrojstvena jedinica nadležna za pravne poslove brine o otpremi usuglašene konačne verzije i pravovremenom potpisivanju ugovora.
(4) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave zadužena je za pohranu izvornika sklopljenih ugovora i narudžbenica.
(5) Za evidenciju i pohranu te povrat dostavljenih jamstava nadležna je ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave.
IX. IZVRŠENJE UGOVORA O NABAVI I NARUDŽBENICA
Članak 18.
(1) Osoba za kontrolu izvršenja ugovora navodi se u ugovoru te je odgovorna nadzirati i kontrolirati izvršenje ugovora o nabavi u skladu s ugovornim odredbama i odabranoj ponudi.
(2) Osoba za kontrolu izvršenja ugovora/narudžbenice provodi aktivnosti:
- preuzimanja i kontrole ugovorenih kvaliteta i količina
- provjere ispunjenja svih (ugovornih) zahtjeva
- ovjeravanja zapisnika o preuzimanju roba, radova i usluga te prateće dokumentacije
- preuzimanja i pohranjivanje atesta, certifikata, izvornih kodova, garancija i slično
- reklamacije u slučaju nepravilne isporuke ili nepoštivanja rokova
- po potrebi iniciranje naplate jamstva za uredno izvršenje predmeta nabave
- ovjeravanje računa sa svom popratnom dokumentacijom i izvršenje drugih ugovornih obveza
- iniciranje izmjena ugovornih odredbi.
(3) U slučaju potrebe za izmjenom ugovornih odredbi, tehnički nositelj putem interne aplikacije dostavlja zahtjev s obrazloženjem. Izmjene ugovornih odredaba provode se na način jednak onom za sklapanje ugovora. Osoba za kontrolu izvršenja ugovora dužna je inicirati izmjenu ugovornih odredbi prije isteka trajanja ugovora.
(4) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave, na zahtjev gospodarskog subjekta, izdaje potvrdu o urednom ispunjenju ugovora.
(5) U slučaju dvojbe oko urednog ispunjenja ugovora, trajanja primjerenog roka za ispunjenje ugovorne odredbe ili drugih okolnosti vezanih za izvršenje ugovornih odredbi, osoba za kontrolu izvršenja ugovora dužna je bez odgode zatražiti mišljenje ustrojstvene jedinice nadležne za poslove financija i nabave i ustrojstvene jedinice nadležne za pravne poslove.
(6) U slučaju da druga ugovorna strana ne izvršava ugovorne odredbe uredno, savjesno i odgovorno, sukladno rokovima, cijenama, načinu izvršenja, te drugim ugovornim obvezama, osoba za kontrolu izvršenja ugovora dužna je o istome odmah obavijestiti ustrojstvenu jedinicu nadležnu za pravne poslove. U opravdanim slučajevima ustrojstvena jedinica nadležna za pravne poslove poziva drugu ugovornu stranu pisanim putem na uredno izvršenje ugovornih odredbi te upozorava da će u slučaju neispunjenja u danom roku naplatiti jamstvo i/ili ugovornu kaznu i/ili zatražiti naknadu štete i/ili raskinuti ugovor.
(7) Ako se na temelju objektivne procjene utvrdi da je došlo do povrede ugovornih odredbi, osoba za kontrolu izvršenja ugovora dužna je bez odgode dostaviti ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za pravne poslove zahtjev za raskid ugovora o nabavi s obrazloženjem i navodom o naplati jamstava. Uz zahtjev za raskid, dostavlja se sva dokumentacija koja se odnosi na izvršenje ugovora/okvirnog sporazuma, uključujući i dokaze o neizvršenju ugovornih odredbi.
(8) U slučaju potrebe za naplatom ugovorne kazne, osoba za kontrolu izvršenja ugovora dužna je bez odgode dostaviti ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za poslove financija i nabave i ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za pravne poslove zahtjev za naplatu.
(9) Istekom roka valjanosti ugovora ili realizacijom ugovorenog financijskog iznosa, ugovor prestaje vrijediti te nije dozvoljena daljnja narudžba.
(10) Odluku o raskidu ugovora o javnoj i jednostavnoj nabavi donosi predsjednik Vijeća HAKOM-a.
(11) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave vodi evidenciju o raskidu ugovora o nabavi/okvirnih sporazuma.
(12) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave obvezna je voditi Registar ugovora o javnoj nabavi te podatke iz Registra ažurirati sukladno odredbama važećeg Zakona o javnoj nabavi.
(13) Ukoliko se ugovor o jednostavnoj nabavi proširuje na robu, radove ili usluge koje nisu obuhvaćene osnovnim ugovorom/ili u slučaju potrebe nabave dodatnih radova, robe ili usluga, ugovor se može izmijeniti sklapanjem dodatka osnovnom ugovoru.
(14) Vrijednost osnovnog ugovora i svih njegovih dodataka ne smije prelaziti propisane vrijednosne pragove nabava.
X. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 19.
(1) Na sva ostala pitanja koja nisu pobliže uređena ovim Pravilnikom primjenjuje se kao poseban propis, važeći Zakon o javnoj nabavi te njegovi provedbeni propisi.
(2) Eventualne suprotnosti pojedine odredbe ovog Pravilnika s pojedinim posebnim propisima ne utječu na valjanost Pravilnika u cjelini, nego će se umjesto odredbe suprotne posebnom propisu primijeniti odgovarajuća odredba posebnog propisa.
XI. STUPANJE NA SNAGU PRAVILNIKA
Članak 20.
(1) Stupanjem na snagu ovog Pravilnika, prestaje vrijediti Pravilnik o planiranju i provedbi postupaka nabave te praćenju izvršenja predmeta nabave (KLASA: 025-02/23-02/02, URBROJ: 376-10-1-25-02) od 9. svibnja 2024.
(2) Ovaj Pravilnik objavit će se internetskoj i intranetskoj stranici HAKOM-a, a stupa na snagu danom donošenja.
(3) O prijedlogu Pravilnika proveden je postupak e-Savjetovanja.
KLASA:
URBROJ:
Predsjednik Vijeća
Tonko Obuljen
Pravilnik o planiranju i provedbi postupaka nabave te praćenju izvršenja predmeta nabave objavljen je na internetskoj i intranetskoj stranici HAKOM-a.
PRAVILNIK O PLANIRANJU I PROVEDBI POSTUPAKA NABAVE TE PRAĆENJU IZVRŠENJA PREDMETA NABAVE
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 1.
U svrhu poštivanja osnovnih načela javne nabave te zakonitog, namjenskog i svrhovitog trošenja sredstava, ovim se Pravilnikom uređuje postupanje i nadležnost unutarnjih ustrojstvenih jedinica Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (dalje: HAKOM) u izradi Plana nabave, pripremi i provođenju javne i jednostavne nabave te radnje u postupku ugovaranja i izvršenju istih.
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 2.
U provedbi postupaka nabave robe, usluga i radova obvezno je primjenjivati i druge važeće zakone, podzakonske propise, upute, odluke i pravilnike, koji se odnose na predmet nabave.
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 3.
Prilikom provođenja postupaka nabave HAKOM je obvezan u odnosu na sve gospodarske subjekte poštovati načelo slobode kretanja robe, načelo slobode poslovnog nastana i načelo slobode pružanja usluga te načela koja iz toga proizlaze, kao što su načelo tržišnog natjecanja, načelo jednakog tretmana, načelo zabrane diskriminacije, načelo uzajamnog priznavanja, načelo razmjernosti i načelo transparentnosti, sve na način koji omogućava učinkovitu nabavu te ekonomično trošenje sredstava za nabavu.
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 4.
Sastavni dio ovog Pravilnika je:
Obrazac - Prijedlog članova stručnog povjerenstva tehničkog nositelja u postupcima javne nabave
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
II. DEFINICIJE I POJMOVI
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 5.
Tehnički nositelj predmeta nabave je unutarnja ustrojstvena jedinica HAKOM-a koja:
- planira i iskazuje potrebe za nabavom roba, radova i usluga te izrađuje i podnosi Zahtjev za planiranje nabave roba, radova i usluga,
- izrađuje i podnosi Zahtjev za nabavu roba, radova i usluga,
- prati realizaciju sklopljenog ugovora i/ili narudžbenice o nabavi.
Odluka o početku postupka javne nabave je dokument kojim se imenuje stručno povjerenstvo za provedbu postupka javne nabave roba, radova i usluga te njihove obveze i dužnosti, a donosi je predsjednik Vijeća HAKOM-a.
Plan nabave je dokument koji je temelj za planiranje i pokretanje postupaka nabave, a donosi ga predsjednik Vijeća HAKOM-a uz prethodnu obavijest Vijeću, sukladno posebnim propisima i Financijskom planu. U Plan nabave unose se sve nabave koje se pokreću u poslovnoj godini, a isti se donosi u roku od 30 dana od dana donošenja Financijskog plana.
Zahtjev za planiranje nabave roba, radova i usluga tehnički nositelj podnosi putem internog računovodstvenog programa kojim iskazuje svoje potrebe roba, radova i usluga za narednu proračunsku godinu i koji služi kao podloga za izradu Plana nabave. Zahtjev sadrži obrazloženja zahtjeva za planiranje koji se generira iz računovodstvenog programa.
Zahtjev za pokretanjem nabavu robe, radova i usluga je dokument koji tehnički nositelj, u skladu s Planom nabave podnosi putem interne aplikacije.
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 6.
U smislu ovog Pravilnika, jednostavna nabava ima pragove procijenjene vrijednosti ispod 2.650,00 EUR koja se ne prikazuje u Planu nabave, od 2.650,00 EUR do 15.000,00 EUR i od 15.000,00 EUR do 26.540,00 EUR, odnosno 66.360,00 EUR (za radove).
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
III. PLANIRANJE NABAVE
Plan nabave
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 7.
(1) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave HAKOM-a nositelj je izrade Plana nabave koji izrađuje u suradnji s tehničkim nositeljima s ciljem objedinjavanja predmeta nabave prema vrsti, svojstvima ili namjeni i s ciljem povezivanja stavki iz Plana nabave s pozicijama iz Financijskoga plana, sve u svrhu učinkovitog upravljanja procesom planiranja nabave.
(2) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave pisanim putem poziva tehničke nositelje da u roku od najduže 30 dana unesu prijedloge stavki plana nabave s upisanim Obrazloženjem generiranim iz računovodstvenog programa, a na temelju prijedloga Financijskog plana HAKOM-a za sljedeću godinu.
(3) Zahtjev za planiranje nabave izrađuje tehnički nositelji na temelju provedenog istraživanja tržišta te stvarnih i objedinjenih potreba, sukladno poslovnoj strategiji, programima rada i aktivnostima. U obzir treba uzeti i protek roka trajanja te financijsko ispunjenje prethodno zaključenih ugovora o nabavi, ako je primjenjivo.
(4) U slučaju potrebe za nabavom robe, usluga i radova koji nisu planirani i ne nalaze se u Planu nabave ili se isti treba izmijeniti, tehnički nositelj dostavlja Obrazac 1 - zahtjev ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za poslove financija i nabave, koja na temelju istih provodi izmjene i dopune. Sve izmjene i dopune Plana nabave donosi predsjednik Vijeća uz prethodnu obavijest Vijeću, a prateće promjene unosi i objavljuje ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave.
(5) U Zahtjevu za planiranje nabave iskazuje se potreba za nabavom robe, usluga i radova svih procijenjenih vrijednosti. Za prijedloge javne nabave (velike vrijednosti) potrebno je priložiti prikupljene ponude koje su dobivene istraživanjem tržišta i na temelju kojih je izračunata procijenjena vrijednost nabave.
(6) Sve Zahtjeve za planiranje nabave (primjerice zahtjevi internih korisnika, istraživanje i analiziranje tržišta, računovodstveni podaci o ostvarenim rashodima u prethodnom razdoblju i sl.), koji su služili kao podloga za izradu Plana nabave kao i cjelokupnu dokumentaciju postupka nabave, potrebno je čuvati od strane ustrojstvene jedinice nadležne za poslove financija i nabave najmanje 4 godine od dana sklapanja ugovora/izdavanja narudžbenice.
(7) Sve stavke procijenjene vrijednosti ispod 2.650,00 EUR, neće se prikazivati u Planu nabave.
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
IV. POSEBNI UVJETI
Sukob interesa
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 8.
(1) Radnici HAKOM-a koji su obvezni potpisati izjavu o postojanju ili nepostojanju sukoba interesa su:
1. članovi Vijeća HAKOM-a;
2. član stručnog povjerenstva za javnu nabavu;
3. druga osoba koja je uključena u provedbu ili koja može utjecati na odlučivanje naručitelja u postupku javne nabave.
(2) Davatelji izjava o postojanju ili nepostojanju sukoba interesa dužni su ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za poslove financija i nabave prijaviti svaku promjenu koja se odnosi na sadržaj prethodno dostavljene izjave.
(3) Izjave o postojanju ili nepostojanju sukoba interesa pohranjuju se u ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za poslove financija i nabave, koja ih jednom godišnje prikuplja i po potrebi ažurira.
Predmet nabave
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 9.
(1) Predmet nabave određuje se na način da predstavlja njegovu tehničku, tehnološku, oblikovnu, funkcionalnu i/ili drugu objektivno odredivu cjelinu, a može se podijeliti na grupe na temelju objektivnih kriterija, primjerice prema vrsti, svojstvima, namjeni, mjestu i/ili vremenu ispunjenja.
(2) Vrijednost nabave ne smije se dijeliti s namjerom izbjegavanja primjene posebnih propisa ili pravila koja vrijede prema procijenjenoj vrijednosti nabave.
Opis predmeta nabave
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 10.
(1) Predmet nabave mora se opisati na jasan, nedvojben, potpun i neutralan način koji osigurava usporedivost ponuda u pogledu uvjeta i postavljenih zahtjeva.
(2) Opis predmeta nabave ne smije pogodovati određenom gospodarskom subjektu.
Rokovi za pokretanje postupaka
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 11.
(1) Sukladno potrebama i Planu nabave, tehnički nositelj Zahtjev za pokretanje postupka nabave podnosi prije isteka prethodnog ugovora. okvirnog sporazuma ili narudžbenice, odnosno prije potrebe za sklapanjem ugovora/okvirnog sporazuma to:
- za javnu nabavu velike vrijednosti – minimalno 90 dana prije
- za javnu nabavu male vrijednosti – minimalno 60 dana prije
- za jednostavnu nabavu - minimalno 10 dana prije
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
V. POSTUPCI U PROVOĐENJU JEDNOSTAVNE I JAVNE NABAVE
Zahtjev za pokretanje nabave
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 12.
(1) Sukladno potrebama i Planu nabave, rukovoditelj tehničkog nositelja predlaže članove stručnog povjerenstva u postupcima javne nabave koji:
- sudjeluju u izradi opisa predmeta nabave te određivanju tehničkih specifikacija i posebnih uvjeta vezanih uz predmet nabave te davanju objašnjenja i izmjena dokumentacije o nabavi u dijelu koji se odnosi na tehnički i stručni dio predmeta nabave;
- sudjeluju u postupku pregleda i ocjene ponuda u tehničkom i stručnom dijelu;
- sudjeluju u kontroli izvršenja ugovora.
(2) Zahtjev za pokretanje postupka nabave podnosi se putem interne aplikacije te sadrži sljedeće podatke, ako je primjenjivo:
- podnositelj zahtjeva (tehnički nositelj),
- predmet nabave i evidencijski broj nabave iz Plana nabave,
- naziv, broj i rok trajanja važećeg ugovora/okvirnog sporazuma, ako postoji,
- procijenjena vrijednost za pojedini postupak nabave (bez PDV), ne iz Plana nabave,
- opis predmeta nabave i tehničke specifikacije,
- prijedlog troškovnika predmeta nabave s definiranim stavkama po jedinici mjere i količinama,
- potrebni dokazi tehničke i stručne sposobnosti te profesionalne sposobnosti (upis u sudski, obrtni, strukovni ili drugi odgovarajući registar, ovlaštenja i sl.), u dijelu koji se odnosi na predmet nabave, zajedno sa nazivom izdavatelja traženih dokumenata,
- kriterije za odabir ekonomski najpovoljnije ponude (dalje: ENP) kod javnih nabava kao npr. rok isporuke ili rok izvršenja, ekološke osobine, jamstvo za robu/radove ili usluge, estetske i funkcionalne osobine i drugo,
- ukoliko je odabran samo jedan ponuditelj koji može isporučiti robu/pružiti usluge ili izvoditi radove, u zahtjevu za pokretanje nabave je potrebno obrazložiti razloge postojanja samo jedne ponude (npr. zbog zaštite isključivih prava, uključujući prava intelektualnog vlasništva, nepostojanje tržišnog natjecanja iz tehničkih razloga i sl.),
- rok trajanja ugovora/narudžbenice/okvirnog sporazuma,
- način izvršenja ugovora/narudžbenice/okvirnog sporazuma,
- rok početka isporuke robe/pružanja usluga/izvođenja radova,
- rok završetka isporuke robe/pružanja usluga/izvođenja radova,
- mjesto isporuke robe/pružanja usluga/izvođenja radova,
- svi ostali elementi i okolnosti bitni za ispunjenje ugovornih odredbi,
- nazive, adresa i e-mail adresa gospodarskih subjekata kojima se upućuje poziv za dostavu ponuda u postupcima jednostavne nabave.
(3) Uz Zahtjev za pokretanje postupka javne nabave potrebno je priložiti Obrazac prijedloga članova stručnog povjerenstva koji je privitak i sastavni dio ovog Pravilnika.
Stručno povjerenstvo
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 13.
(1) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave po zaprimljenom zahtjevu izrađuje odluku o početku postupka javne nabave kojom se imenuju članovi stručnog povjerenstva te njihova zaduženje i obveze. Odluku donosi predsjednik Vijeća HAKOM-a.
(2) U provođenju postupka javne nabave po potrebi sudjelovati mogu i radnici drugih odjela.
(3) Članovi stručnog povjerenstva ustrojstvene jedinice nadležne za poslove financija i nabave koji su zaduženi za pripremu dokumentacije o nabavi istu izrađuju u skladu s posebnim propisima i dostavljenim Zahtjevom, a sve nadopune i/ili izmjene podataka iz Zahtjeva usuglašavaju sa osobom imenovanom za pripremu tehničkog dijela dokumentacije.
(4) Član stručnog povjerenstva zadužen za izradu opisa predmeta nabave te određivanje tehničkih specifikacija sudjeluje u davanju objašnjenja i izmjena dokumentacije o nabavi u dijelu koji se odnosi na tehnički i stručni dio predmet nabave.
(5) Na temelju kriterija za odabir ponuda članovi stručnog povjerenstva izrađuju i potpisuju zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda u kojem predlažu odabir najpovoljnije ponude. Predsjednik Vijeća HAKOM-a donosi odluku o odabiru/poništenju.
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
VI. PROVOĐENJE JEDNOSTAVNE NABAVE PROCIJENJENE VRIJEDNOSTI OD 15.000,00 EUR DO 26.540,00 EUR, ODNOSNO 66.360,00 EUR (ZA RADOVE) – dodatne radnje
Općenite odredbe
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 14.
(1) Odlukom o početku postupka jednostavne nabave, smatra se suglasnost svih odobravatelja u internoj aplikaciji.
(2) Po dobivenoj suglasnosti, ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave izrađuje poziv na dostavu ponude. Poziv na dostavu ponude upućuje istovremeno isključivo elektroničkim putem na e-mail adrese najmanje tri gospodarska subjekta po izboru na dokaziv način ili objavom u EOJN RH.
(3) Iznimno, ovisno o prirodi predmeta nabave, poziv na dostavu ponuda može se uputiti samo jednom gospodarskom subjektu u slučajevima provedbe nabave koja zahtijeva žurnost ili kada je to potrebno zbog obavljanja specifičnih usluga ili radova, za dovršenje započetih, a povezanih funkcionalnih ili prostornih cjelina, odnosno u slučaju tehničkih razloga ili razloga isključivih prava vlasništva. Detaljno obrazloženje razloga za iznimku se upisuje u zahtjevu za pokretanje postupka nabave, a razlozi za iznimku mogu biti: ako samo određeni gospodarski subjekt može izvoditi radove, isporučiti robu ili pružiti usluge iz bilo kojeg od sljedećih razloga:
a) cilj nabave je stvaranje ili stjecanje jedinstvenog umjetničkog djela ili umjetničke izvedbe
b) nepostojanje tržišnog natjecanja iz tehničkih razloga, ili
c) zbog zaštite isključivih prava, uključujući prava intelektualnog vlasništva
(4) Poziv za dostavu ponude minimalno sadrži: naziv naručitelja, naziv i adresu gospodarskog subjekta, opis predmeta nabave, rok za dostavu ponude (datum i vrijeme), uvjete i zahtjeve koje ponuditelji trebaju ispuniti, način dostave ponude, ugovornu kaznu, uvjete i načine plaćanja, komunikaciju s gospodarskim subjektima, e-mail adresu na koju se ponude dostavljaju i adresu elektroničke pošte za kontakt.
(5) U pozivu za dostavu ponude mogu se odrediti i osnove za isključenje i uvjete sposobnosti gospodarskih subjekata te tražiti jamstva ovisno o složenosti predmeta nabave i procijenjenoj vrijednosti, primjenjujući na odgovarajući način odredbe posebnih propisa.
(6) U pozivu za dostavu ponude definira se rok plaćanja od 30 (trideset) dana od dana primitka valjanog elektroničkog računa, koji se temelji na isporuci.
(7) Iznimno, moguće je plaćanje predujmom ako je ispunjen najmanje jedan od uvjeta: osigurava se razvidna i mjerljiva korist (npr. iskazan popust), ostvaruje se kraći rok isporuke robe, radova i usluga ili je plaćanje predujmom nužan uvjet za isporuku robe, radova i usluga do iznosa utvrđenog u važećem Zakonu o izvršavanju državnog proračuna.
(8) Rok za dostavu ponude treba biti primjeren, ali ne kraći od 3 radna dana, osim u žurnim slučajevima koje je potrebno obrazložiti u zahtjevu za pokretanje postupka nabave.
(9) Za vrijeme roka za dostavu ponuda, gospodarski subjekti mogu zahtijevati objašnjenja vezana uz poziv na dostavu ponude, pisanim putem. Pod uvjetom da je zahtjev dostavljen pravodobno, odnosno najkasnije dva dana prije roka za dostavu ponuda, članovi stručnog povjerenstva zaduženi za pripremu i provođenje nabave, dužni su odgovoriti na isti. Ako iz bilo kojeg razloga nije odgovoreno na pravodoban zahtjev, odnosno ako dano objašnjenje i izmjena bitno utječu na izradu ponuda, rok za dostavu ponuda mora se primjereno produžiti kako bi gospodarski subjekti mogli biti upoznati sa svim informacijama potrebnima za izradu ponude.
(10) Za vrijeme roka za dostavu ponuda, uvjeti navedeni u pozivu za dostavu ponude mogu se iz opravdanih razloga promijeniti.
(11) Stručno povjerenstvo može, u opravdanim slučajevima, predložiti odabir najpovoljnije ponude do najviše 20% (dvadeset posto) iznad procijenjene vrijednosti nabave ukoliko postoje osigurana financijska sredstva te ponuda ne prelazi prag jednostavne nabave. U protivnom se predlaže donošenje odluke o poništenju postupka.
(12) HAKOM zadržava pravo poništiti postupak jednostavne nabave, prije ili nakon roka za dostavu ponuda bez posebnog pisanog obrazloženja.
(13) U postupcima sukcesivne nabave gdje je procijenjena vrijednost pojedinačne nabave manja od 15.000,00 EUR, primjenjuju se odredbe glave VII. ovog Pravilnika.
(14) U iznimnim slučajevima, za iznose procijenjene vrijednosti iznad 15.000,00 EUR, može se poslati Zahtjevnica ako za to postoji opravdan razlog (npr. članarine, kotizacije i sl.).
Postupanje s ponudama
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 15.
(1) Svaka pravodobno zaprimljena ponuda u pisarnici upisuje se u pregled spisa s podnescima te dobiva redni broj prema redoslijedu zaprimanja.
(2) Ponude se upisuju u informatički sustav primitka prema redoslijedu zaprimanja.
(3) Ponuda dostavljena nakon isteka roka za dostavu ponuda evidentira se i obilježava kao zakašnjela i ne razmatra se u postupku pregleda i ocjene ponuda.
(4) U postupcima jednostavne nabave u kojima se poziv na dostavu ponuda šalje na adrese određenih gospodarskih subjekata, ponuda dostavljena od strane nepozvanog gospodarskog subjekta neće se uzeti u razmatranje, već će se evidentirati kao zaprimljena pošiljka nepozvanog gospodarskog subjekta.
(5) Do trenutka otvaranja ponuda nije dopušteno davanje informacija o zaprimljenim ponudama.
(6) Otvaranje ponuda nije javno.
(7) Na temelju kriterija za odabir ponuda (najniža cijena ili ekonomski najpovoljnija ponuda), članovi stručnog povjerenstva izrađuju i potpisuju zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda u kojem predlažu odabir najpovoljnije ponude na koji suglasnost daje predsjednik Vijeća HAKOM-a.
(8) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave obavještava sve ponuditelje o ishodu postupka elektroničkom poštom ili dostavlja odluku o odabiru ili poništenju putem EOJN-a.
(9) Nakon odabira najpovoljnije ponude, podnosi se zahtjev za sklapanje ugovora ili izdaje narudžbenica.
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
VII. PROVOĐENJE NABAVE ISPOD 15.000,00 EUR bez PDV-a
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 16.
(1) Za nabavu ispod 15.000,00 EUR nije obvezno provođenje postupaka nabave.
(2) Nabava ispod 15.000,00 EUR provodi se na način da tehnički nositelj putem interne aplikacije podnese zahtjev za izdavanje narudžbenice, odnosno sklapanje ugovora.
(3) Rok plaćanja je 30 (trideset) dana od dana primitka valjanog elektroničkog računa, koji se emelji na isporuci, osim u slučaju potrebe plaćanja po ponudi.
(4) Na iznose veće od 7.500,00 EUR bez PDV-a, tehnički nositelj zahtjevu iz stavka 2. ovog članka dodatno prilaže ponude minimalno tri gospodarska subjekta koje je prethodno zatražio dostavu ponuda.
(5) Po potrebi, na provođenje postupaka nabave iz ovog članka, na odgovarajući se način primjenjuju odredbe Pravilnika koje vrijede za postupke javne i jednostavne nabave.
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
VIII. RADNJE NAKON PROVEDENOG POSTUPKA NABAVE
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 17.
(1) Po izvršnosti odluke o odabiru, ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave predaje spis predmeta ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za pravne poslove. U slučaju potrebe za izradom narudžbenice ista se priprema od strane ustrojstvene jedinice nadležne za poslove financija i nabave za odobravanje predsjedniku Vijeća HAKOM-a.
(2) Ustrojstvena jedinica nadležna za pravne poslove izrađuje ugovor u skladu s uvjetima određenima u dokumentaciji o nabavi, odnosno pozivu na dostavu ponuda i odabranom ponudom te ga dostavlja na uvid i provjeru podnositelju zahtjeva. Prijedlog ugovora odobravaju rukovoditelji tehničkog nositelja i ustrojstvene jedinice nadležne za pravne poslove. Ustrojstvena jedinica za poslove financija i nabave na financijske odredbe ugovora te isti parafira ravnatelj.
(3) Ustrojstvena jedinica nadležna za pravne poslove dostavlja prijedlog ugovora na pregled drugoj ugovornoj strani. Po dobivenoj suglasnosti predsjednik Vijeća HAKOM-a potpisuje ugovor. Ustrojstvena jedinica nadležna za pravne poslove brine o otpremi usuglašene konačne verzije i pravovremenom potpisivanju ugovora.
(4) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave zadužena je za pohranu izvornika sklopljenih ugovora i narudžbenica.
(5) Za evidenciju i pohranu te povrat dostavljenih jamstava nadležna je ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave.
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
IX. IZVRŠENJE UGOVORA O NABAVI I NARUDŽBENICA
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 18.
(1) Osoba za kontrolu izvršenja ugovora navodi se u ugovoru te je odgovorna nadzirati i kontrolirati izvršenje ugovora o nabavi u skladu s ugovornim odredbama i odabranoj ponudi.
(2) Osoba za kontrolu izvršenja ugovora/narudžbenice provodi aktivnosti:
- preuzimanja i kontrole ugovorenih kvaliteta i količina
- provjere ispunjenja svih (ugovornih) zahtjeva
- ovjeravanja zapisnika o preuzimanju roba, radova i usluga te prateće dokumentacije
- preuzimanja i pohranjivanje atesta, certifikata, izvornih kodova, garancija i slično
- reklamacije u slučaju nepravilne isporuke ili nepoštivanja rokova
- po potrebi iniciranje naplate jamstva za uredno izvršenje predmeta nabave
- ovjeravanje računa sa svom popratnom dokumentacijom i izvršenje drugih ugovornih obveza
- iniciranje izmjena ugovornih odredbi.
(3) U slučaju potrebe za izmjenom ugovornih odredbi, tehnički nositelj putem interne aplikacije dostavlja zahtjev s obrazloženjem. Izmjene ugovornih odredaba provode se na način jednak onom za sklapanje ugovora. Osoba za kontrolu izvršenja ugovora dužna je inicirati izmjenu ugovornih odredbi prije isteka trajanja ugovora.
(4) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave, na zahtjev gospodarskog subjekta, izdaje potvrdu o urednom ispunjenju ugovora.
(5) U slučaju dvojbe oko urednog ispunjenja ugovora, trajanja primjerenog roka za ispunjenje ugovorne odredbe ili drugih okolnosti vezanih za izvršenje ugovornih odredbi, osoba za kontrolu izvršenja ugovora dužna je bez odgode zatražiti mišljenje ustrojstvene jedinice nadležne za poslove financija i nabave i ustrojstvene jedinice nadležne za pravne poslove.
(6) U slučaju da druga ugovorna strana ne izvršava ugovorne odredbe uredno, savjesno i odgovorno, sukladno rokovima, cijenama, načinu izvršenja, te drugim ugovornim obvezama, osoba za kontrolu izvršenja ugovora dužna je o istome odmah obavijestiti ustrojstvenu jedinicu nadležnu za pravne poslove. U opravdanim slučajevima ustrojstvena jedinica nadležna za pravne poslove poziva drugu ugovornu stranu pisanim putem na uredno izvršenje ugovornih odredbi te upozorava da će u slučaju neispunjenja u danom roku naplatiti jamstvo i/ili ugovornu kaznu i/ili zatražiti naknadu štete i/ili raskinuti ugovor.
(7) Ako se na temelju objektivne procjene utvrdi da je došlo do povrede ugovornih odredbi, osoba za kontrolu izvršenja ugovora dužna je bez odgode dostaviti ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za pravne poslove zahtjev za raskid ugovora o nabavi s obrazloženjem i navodom o naplati jamstava. Uz zahtjev za raskid, dostavlja se sva dokumentacija koja se odnosi na izvršenje ugovora/okvirnog sporazuma, uključujući i dokaze o neizvršenju ugovornih odredbi.
(8) U slučaju potrebe za naplatom ugovorne kazne, osoba za kontrolu izvršenja ugovora dužna je bez odgode dostaviti ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za poslove financija i nabave i ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za pravne poslove zahtjev za naplatu.
(9) Istekom roka valjanosti ugovora ili realizacijom ugovorenog financijskog iznosa, ugovor prestaje vrijediti te nije dozvoljena daljnja narudžba.
(10) Odluku o raskidu ugovora o javnoj i jednostavnoj nabavi donosi predsjednik Vijeća HAKOM-a.
(11) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave vodi evidenciju o raskidu ugovora o nabavi/okvirnih sporazuma.
(12) Ustrojstvena jedinica nadležna za poslove financija i nabave obvezna je voditi Registar ugovora o javnoj nabavi te podatke iz Registra ažurirati sukladno odredbama važećeg Zakona o javnoj nabavi.
(13) Ukoliko se ugovor o jednostavnoj nabavi proširuje na robu, radove ili usluge koje nisu obuhvaćene osnovnim ugovorom/ili u slučaju potrebe nabave dodatnih radova, robe ili usluga, ugovor se može izmijeniti sklapanjem dodatka osnovnom ugovoru.
(14) Vrijednost osnovnog ugovora i svih njegovih dodataka ne smije prelaziti propisane vrijednosne pragove nabava.
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
X. ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 19.
(1) Na sva ostala pitanja koja nisu pobliže uređena ovim Pravilnikom primjenjuje se kao poseban propis, važeći Zakon o javnoj nabavi te njegovi provedbeni propisi.
(2) Eventualne suprotnosti pojedine odredbe ovog Pravilnika s pojedinim posebnim propisima ne utječu na valjanost Pravilnika u cjelini, nego će se umjesto odredbe suprotne posebnom propisu primijeniti odgovarajuća odredba posebnog propisa.
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
XI. STUPANJE NA SNAGU PRAVILNIKA
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Članak 20.
(1) Stupanjem na snagu ovog Pravilnika, prestaje vrijediti Pravilnik o planiranju i provedbi postupaka nabave te praćenju izvršenja predmeta nabave (KLASA: 025-02/23-02/02, URBROJ: 376-10-1-25-02) od 9. svibnja 2024.
(2) Ovaj Pravilnik objavit će se internetskoj i intranetskoj stranici HAKOM-a, a stupa na snagu danom donošenja.
(3) O prijedlogu Pravilnika proveden je postupak e-Savjetovanja.
KLASA:
URBROJ:
Predsjednik Vijeća
Tonko Obuljen
Pravilnik o planiranju i provedbi postupaka nabave te praćenju izvršenja predmeta nabave objavljen je na internetskoj i intranetskoj stranici HAKOM-a.
Komentirate u ime: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI