Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da
Program Vlade Republike Hrvatske
2024. – 2028.
Opis mjere: Normativno uređenje temeljnog vojnog osposobljavanja u dijelu koji se odnosi na plaću i materijalna prava ročnika te druga pitanja koja se predlažu urediti radi daljnjeg poboljšanja standarda uvjeta života i rada vojnika, dočasnika i časnika.
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Ne
Nema pravne stečevine
2.UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.
Misija temeljnog vojnog osposobljavanja je obuka mlađe generacije vojnih obveznika novaka radi stjecanja potrebnih sposobnosti, znanja i vještina koje su jedan od uvjeta za prijam u djelatnu vojnu službu ili raspoređivanje u pričuvni sastav Oružanih snaga Republike Hrvatske. Kroz dokazane programe osposobljavanja ročnika, primjenom inovativnih ideja i suvremene tehnologije te uz potporu instruktora temeljno vojno osposobljavanje bit će posvećeno razvoju ročnika za uspješno izvršavanje vojničkih dužnosti i zaštiti nacionalnih interesa. Ovim Zakonom predlaže se uređenje statusnih prava i obveza ročnika koji su na temeljnom vojnom osposobljavanju. Osoba može biti primljena kao vojnik odnosno mornar u djelatnu vojnu službu ako ima osnovnoškolsko obrazovanje uz uvjet da do isteka prvog ugovora o vojničkoj službi uz potporu Ministarstva obrane završi srednjoškolsko obrazovanje. Vojnik je središte obrambenog sustava. Vlada Republike Hrvatske i Ministarstvo obrane kontinuirano poduzimaju mjere za daljnje unaprjeđenje standarda života i rada djelatnih vojnih osoba te se predlaže da se djelatnoj vojnoj osobi koja u mjestu službe nema riješeno stambeno pitanje može omogućiti sufinanciranje dijela stambenog kredita. Ovim Zakonom predlažu se i određene promjene koje se odnose na vojnu izobrazbu te prestanak službe za djelatne vojne osobe.
2.2.
Izvor podataka:
Ministarstvo obrane
3.UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Ovim Zakonom predlaže se uređenje statusnih prava i obveza ročnika koji su na temeljnom vojnom osposobljavanju. Uvodi se novina da osoba može biti primljena kao vojnik odnosno mornar u djelatnu vojnu službu ako ima osnovnoškolsko obrazovanje uz uvjet da do isteka prvoga ugovora o vojničkoj službi uz potporu Ministarstva obrane završi srednjoškolsko obrazovanje. Ovim Zakonom predlaže da se djelatnoj vojnoj osobi koja u mjestu službe nema riješeno stambeno pitanje može omogućiti sufinanciranje dijela stambenog kredita. Predlažu se i određene promjene koje se odnose na vojnu izobrazbu te na prestanak službe po sili zakona za djelatne vojne osobe.
3.2.
Opis svrhe propisa
Novine su uređenje statusnih prava i obveza navedene kategorije vojnog osoblja Oružanih snaga – ročnika koji su na temeljnom vojnom osposobljavanju. Osoba može biti primljena kao vojnik odnosno mornar u djelatnu vojnu službu ako ima osnovnoškolsko obrazovanje uz uvjet da do isteka prvoga ugovora o vojničkoj službi uz potporu Ministarstva obrane završi srednjoškolsko obrazovanje. Predlaže da se djelatnoj vojnoj osobi koja u mjestu službe nema riješeno stambeno pitanje može omogućiti sufinanciranje dijela stambenog kredita prema utvrđenim uvjetima i kriterijima. Ovim Zakonom predlažu se i određene promjene koje se odnose na pohađanje vojne izobrazbe te na prestanak službe po sili zakona za djelatne vojne osobe.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Cilj koji se želi postići može se ostvariti samo normativnim rješenjem. Stoga druga normativna i nenormativna rješenja nisu moguća.
3.4.
Izvor podataka:
Ministarstvo obrane
4.UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Novine su uređenje statusnih prava i obveza navedene kategorije vojnog osoblja Oružanih snaga – ročnika koji su na temeljnom vojnom osposobljavanju. Osoba može biti primljena kao vojnik odnosno mornar u djelatnu vojnu službu ako ima osnovnoškolsko obrazovanje uz uvjet da do isteka prvoga ugovora o vojničkoj službi uz potporu Ministarstva obrane završi srednjoškolsko obrazovanje. Predlaže da se djelatnoj vojnoj osobi koja u mjestu službe nema riješeno stambeno pitanje može omogućiti sufinanciranje dijela stambenog kredita. Ovim se Zakonom predlažu i određene promjene koje se odnose na vojnu izobrazbu te na prestanak službe po sili zakona za djelatne vojne osobe. Cilj je definiran i izvediv u narednom razdoblju.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Provedba ovog Zakona imat će i utvrđeni učinak koristi i za gospodarstvo.
Vojne osobe
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka 11. Uredbe
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka 12. Uredbe
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka 13. Uredbe
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisi utvrđeni učinci na druga područja
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe
5.ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Navodi se utvrđeni učinak u području gospodarstva koji će provedbom ovog Zakona imati i utvrđeni učinak koristi i za gospodarstvo
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci i adresati u području održivog razvoja
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci i adresati u području socijalne skrbi
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nisu utvrđeni učinci i adresati u području zaštite ljudskih prava
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci i adresati u drugim područjima
5.6.
Izvor podataka:
Ministarstvo obrane
6.SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje se provodi u trajanju od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću (e-Savjetovanja)
6.2.
Propis se dostavlja na mišljenje Uredu za zakonodavstvo i nadležnim ministarstvima.
7.ZAKLJUČAK
7.
ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
- uređenje statusnih prava i obveza ročnika koji su na temeljnom vojnom osposobljavanju - prijam vojnika odnosno mornara u djelatnu vojnu službu ako ima osnovnoškolsko obrazovanje uz uvjet da do isteka prvoga ugovora o vojničkoj službi uz potporu Ministarstva obrane završi srednjoškolsko obrazovanje
-poduzimaju mjere za daljnje unaprjeđenje standarda života i rada djelatnih vojnih osoba
- djelatnoj vojnoj osobi koja u mjestu službe nema riješeno stambeno pitanje omogućuje se sufinanciranje dijela stambenog kredita
- promjene koje se odnose na pohađanje vojne izobrazbe
- promjene koje se odnose na prestanak službe po sili zakona za djelatne vojne osobe
Negativni učinci:
ne očekuju se negativni učinci
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Na temelju iznesenih učinaka izvodi se zaključak o pozitivnim učincima koji se očekuju provedbom ovog Zakona.
7.
ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
- uređenje statusnih prava i obveza ročnika koji su na temeljnom vojnom osposobljavanju
- prijam vojnika odnosno mornara u djelatnu vojnu službu ako ima osnovnoškolsko obrazovanje uz uvjet da do isteka prvoga ugovora o vojničkoj službi uz potporu Ministarstva obrane završi srednjoškolsko obrazovanje
-poduzimaju mjere za daljnje unaprjeđenje standarda života i rada djelatnih vojnih osoba
- djelatnoj vojnoj osobi koja u mjestu službe nema riješeno stambeno pitanje omogućuje se sufinanciranje dijela stambenog kredita
- promjene koje se odnose na pohađanje vojne izobrazbe
- promjene koje se odnose na prestanak službe po sili zakona za djelatne vojne osobe
Negativni učinci:
ne očekuju se negativni učinci
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Na temelju iznesenih učinaka izvodi se zaključak o pozitivnim učincima koji se očekuju provedbom ovog Zakona.
8.PRILOZI
8.
PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
9.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Ivan Anušić, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar obrane
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
PRILOG 4.:
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
1. OPĆE INFORMACIJE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo obrane
1.2.
Naziv propisa:
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da
Program Vlade Republike Hrvatske
2024. – 2028.
Opis mjere: Normativno uređenje temeljnog vojnog osposobljavanja u dijelu koji se odnosi na plaću i materijalna prava ročnika te druga pitanja koja se predlažu urediti radi daljnjeg poboljšanja standarda uvjeta života i rada vojnika, dočasnika i časnika.
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Ne
Nema pravne stečevine
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
2.UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.
Misija temeljnog vojnog osposobljavanja je obuka mlađe generacije vojnih obveznika novaka radi stjecanja potrebnih sposobnosti, znanja i vještina koje su jedan od uvjeta za prijam u djelatnu vojnu službu ili raspoređivanje u pričuvni sastav Oružanih snaga Republike Hrvatske. Kroz dokazane programe osposobljavanja ročnika, primjenom inovativnih ideja i suvremene tehnologije te uz potporu instruktora temeljno vojno osposobljavanje bit će posvećeno razvoju ročnika za uspješno izvršavanje vojničkih dužnosti i zaštiti nacionalnih interesa. Ovim Zakonom predlaže se uređenje statusnih prava i obveza ročnika koji su na temeljnom vojnom osposobljavanju. Osoba može biti primljena kao vojnik odnosno mornar u djelatnu vojnu službu ako ima osnovnoškolsko obrazovanje uz uvjet da do isteka prvog ugovora o vojničkoj službi uz potporu Ministarstva obrane završi srednjoškolsko obrazovanje. Vojnik je središte obrambenog sustava. Vlada Republike Hrvatske i Ministarstvo obrane kontinuirano poduzimaju mjere za daljnje unaprjeđenje standarda života i rada djelatnih vojnih osoba te se predlaže da se djelatnoj vojnoj osobi koja u mjestu službe nema riješeno stambeno pitanje može omogućiti sufinanciranje dijela stambenog kredita. Ovim Zakonom predlažu se i određene promjene koje se odnose na vojnu izobrazbu te prestanak službe za djelatne vojne osobe.
2.2.
Izvor podataka:
Ministarstvo obrane
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
3.UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Ovim Zakonom predlaže se uređenje statusnih prava i obveza ročnika koji su na temeljnom vojnom osposobljavanju. Uvodi se novina da osoba može biti primljena kao vojnik odnosno mornar u djelatnu vojnu službu ako ima osnovnoškolsko obrazovanje uz uvjet da do isteka prvoga ugovora o vojničkoj službi uz potporu Ministarstva obrane završi srednjoškolsko obrazovanje. Ovim Zakonom predlaže da se djelatnoj vojnoj osobi koja u mjestu službe nema riješeno stambeno pitanje može omogućiti sufinanciranje dijela stambenog kredita. Predlažu se i određene promjene koje se odnose na vojnu izobrazbu te na prestanak službe po sili zakona za djelatne vojne osobe.
3.2.
Opis svrhe propisa
Novine su uređenje statusnih prava i obveza navedene kategorije vojnog osoblja Oružanih snaga – ročnika koji su na temeljnom vojnom osposobljavanju. Osoba može biti primljena kao vojnik odnosno mornar u djelatnu vojnu službu ako ima osnovnoškolsko obrazovanje uz uvjet da do isteka prvoga ugovora o vojničkoj službi uz potporu Ministarstva obrane završi srednjoškolsko obrazovanje. Predlaže da se djelatnoj vojnoj osobi koja u mjestu službe nema riješeno stambeno pitanje može omogućiti sufinanciranje dijela stambenog kredita prema utvrđenim uvjetima i kriterijima. Ovim Zakonom predlažu se i određene promjene koje se odnose na pohađanje vojne izobrazbe te na prestanak službe po sili zakona za djelatne vojne osobe.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Cilj koji se želi postići može se ostvariti samo normativnim rješenjem. Stoga druga normativna i nenormativna rješenja nisu moguća.
3.4.
Izvor podataka:
Ministarstvo obrane
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
4.UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Novine su uređenje statusnih prava i obveza navedene kategorije vojnog osoblja Oružanih snaga – ročnika koji su na temeljnom vojnom osposobljavanju. Osoba može biti primljena kao vojnik odnosno mornar u djelatnu vojnu službu ako ima osnovnoškolsko obrazovanje uz uvjet da do isteka prvoga ugovora o vojničkoj službi uz potporu Ministarstva obrane završi srednjoškolsko obrazovanje. Predlaže da se djelatnoj vojnoj osobi koja u mjestu službe nema riješeno stambeno pitanje može omogućiti sufinanciranje dijela stambenog kredita. Ovim se Zakonom predlažu i određene promjene koje se odnose na vojnu izobrazbu te na prestanak službe po sili zakona za djelatne vojne osobe. Cilj je definiran i izvediv u narednom razdoblju.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Provedba ovog Zakona imat će i utvrđeni učinak koristi i za gospodarstvo.
Vojne osobe
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka 11. Uredbe
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka 12. Uredbe
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci iz članka 13. Uredbe
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisi utvrđeni učinci na druga područja
Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
5.ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Navodi se utvrđeni učinak u području gospodarstva koji će provedbom ovog Zakona imati i utvrđeni učinak koristi i za gospodarstvo
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci i adresati u području održivog razvoja
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci i adresati u području socijalne skrbi
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nisu utvrđeni učinci i adresati u području zaštite ljudskih prava
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci i adresati u drugim područjima
5.6.
Izvor podataka:
Ministarstvo obrane
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
6.SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje se provodi u trajanju od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću (e-Savjetovanja)
6.2.
Propis se dostavlja na mišljenje Uredu za zakonodavstvo i nadležnim ministarstvima.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
7.ZAKLJUČAK
7.
ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
- uređenje statusnih prava i obveza ročnika koji su na temeljnom vojnom osposobljavanju
- prijam vojnika odnosno mornara u djelatnu vojnu službu ako ima osnovnoškolsko obrazovanje uz uvjet da do isteka prvoga ugovora o vojničkoj službi uz potporu Ministarstva obrane završi srednjoškolsko obrazovanje
-poduzimaju mjere za daljnje unaprjeđenje standarda života i rada djelatnih vojnih osoba
- djelatnoj vojnoj osobi koja u mjestu službe nema riješeno stambeno pitanje omogućuje se sufinanciranje dijela stambenog kredita
- promjene koje se odnose na pohađanje vojne izobrazbe
- promjene koje se odnose na prestanak službe po sili zakona za djelatne vojne osobe
Negativni učinci:
ne očekuju se negativni učinci
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Na temelju iznesenih učinaka izvodi se zaključak o pozitivnim učincima koji se očekuju provedbom ovog Zakona.
7.
ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
- uređenje statusnih prava i obveza ročnika koji su na temeljnom vojnom osposobljavanju
- prijam vojnika odnosno mornara u djelatnu vojnu službu ako ima osnovnoškolsko obrazovanje uz uvjet da do isteka prvoga ugovora o vojničkoj službi uz potporu Ministarstva obrane završi srednjoškolsko obrazovanje
-poduzimaju mjere za daljnje unaprjeđenje standarda života i rada djelatnih vojnih osoba
- djelatnoj vojnoj osobi koja u mjestu službe nema riješeno stambeno pitanje omogućuje se sufinanciranje dijela stambenog kredita
- promjene koje se odnose na pohađanje vojne izobrazbe
- promjene koje se odnose na prestanak službe po sili zakona za djelatne vojne osobe
Negativni učinci:
ne očekuju se negativni učinci
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Na temelju iznesenih učinaka izvodi se zaključak o pozitivnim učincima koji se očekuju provedbom ovog Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
8.PRILOZI
8.
PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
9.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Ivan Anušić, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar obrane
Datum: 4. lipnja 2025.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane