Na temelju članka 46. b. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, br. 118/18., 42/20., 127/20. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21., 152/22. i 152/24.) ministar poljoprivrede, šumarstva i ribarstva donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI INTERVENCIJA U SEKTORU PČELARSTVA UNUTAR STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027.
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi intervencija u sektoru pčelarstva unutar Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027. (»Narodne novine«, br. 24/23., 46/24., 90/24. i 70/25.)u članku 3. iza točke 19. dodaju se točke 20. do 22. koje glase:
„20) putni nalog je uredno popunjen i vjerodostojan dokument za isplatu nastalih troškova putovanja čiji sadržaj je propisan provedbenim propisima kojima se uređuje porez na dohodak, naknada prijevoznih troškova i dnevnica u tuzemstvu propisana je u visini uređenoj kolektivnim ugovorima za državne i javne službenike, dok se visina dnevnice za službena putovanja u inozemstvo određuje u skladu s važećom Odlukom o visini dnevnice za službeno putovanje u inozemstvo za korisnike koji se financiraju iz sredstava Državnog proračuna
21) AGRONET je zaštićena mrežna aplikacija (https://agronet.apprrr.hr/) namijenjena za pomoć poljoprivrednim gospodarstvima i ostalim korisnicima u ostvarivanju prava na potpore u poljoprivredi (u daljnjem tekstu: AGRONET)
22) ex post razdoblje obuhvaća petogodišnje razdoblje nakon konačne isplate sredstava.
Članak 2.
Iza članka 3. dodaje se naslov iznad članka i članak 3.a koji glasi:
„Korištenje pojmova s rodnim značenjem“
Članak 3.a
Pojmovi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.“.
Članak 3.
Članak 5. mijenja se i glasi:
„(1) Podnositelj zahtjeva označava i potvrđuje intervenciju odnosno podintervenciju za koju podnosi zahtjev za isplatu potpore (u daljnjem tekstu: zahtjev) Agenciji za plaćanja putem AGRONET-a.
(2) Uz označenu intervenciju odnosno podintervenciju na AGRONET-u podnositelj zahtjeva dužan je u ZIP komprimiranu mapu priložiti popunjeni obrazac zahtjeva ovjeren potpisom za fizičke osobe odnosno potpisom i pečatom za pravne osobe te ostalu propisanu dokumentaciju i obrasce za označenu intervenciju odnosno podintervenciju u skladu s ovim Pravilnikom.
(3) Obrazac zahtjeva za svaku intervenciju odnosno podintervenciju objavljuje Agencija za plaćanja na svojim službenim mrežnim stranicama(www.apprrr.hr).
(4) Podnositelj zahtjeva u zahtjevu potvrđuje da:
– su podaci navedeni u zahtjevu istiniti
– je upoznat s odredbama provedbe intervencija iz sektora pčelarstva unutar Strateškog plana i ovoga Pravilnika
– će se odazvati pozivu Agencije za plaćanja u slučaju potrebe dopune zahtjeva i dokumentacije u roku 10 dana od dana zaprimanja obavijesti o dopuni
– će omogućiti kontrolu na terenu i inspekcijski nadzor
– će čuvati preslike zahtjeva i dokazne dokumentacije pet godina od dana podnošenja zahtjeva
– nije po računima priloženim uz zahtjev ostvario potporu iz drugih izvora financiranja i
– nije s dobavljačima povezan vlasničkim odnosima.
(5) Nakon označavanja intervencije odnosno podintervencije u skladu sa stavkom 1. ovoga članka i učitavanju zahtjeva i propisane dokumentacije u skladu sa stavkom 4. ovoga članka podnositelj zahtjeva dužan je ispisati obrazac s AGRONET-a na kojem su označene intervencije odnosno podintervencije te isti ovjeriti potpisom u slučaju fizičke ili potpisom i pečatom u slučaju pravne osobe kojim jamči za istinitost i točnost dokumentacije dostavljene putem AGRONET-a i dostaviti ga u zatvorenoj omotnici za svaku intervenciju odnosno podintervenciju odvojeno s navedenim nazivom i adresom podnositelja zahtjeva napisanima na poleđini omotnice, preporučenom poštom ili osobno na prijemnom odjelu (pisarnica) Agencije za plaćanja.
(6) Datum dostave obrasca iz stavka 5. ovoga članka smatra se datumom podnošenja zahtjeva u smislu ovoga Pravilnika.
(7) Pčelari koji nemaju pristup AGRONET-u, a žele podnijeti zahtjev, dužni su najkasnije 15 dana prije podnošenja zahtjeva Agenciji za plaćanja dostaviti osobno ili preporučenom pošiljkom, popunjen obrazac Zahtjeva za upis u evidenciju korisnika Zajedničke organizacije tržišta s valjanom adresom elektroničke pošte.
(8) Nakon dostave obrasca iz stavka 7. ovoga članka, Agencija za plaćanja će podnositelju zahtjeva na adresu elektroničke pošte navedenu na obrascu, dostaviti pristupne podatke i omogućiti pristup AGRONET-u.
(9) Podnositelj zahtjeva za svaku intervenciju odnosno podintervenciju iz Strateškog plana, izuzev za intervenciju Suradnja sa specijaliziranim tijelima za provedbu istraživačkih programa u području pčelarstva i pčelarskih proizvoda, može podnijeti jedan zahtjev u jednoj intervencijskoj godini u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.
(10) Na originalu računa koji se koristi za provedbu intervencije, mora biti naznačeno ime i prezime odnosno naziv podnositelja i OIB podnositelja zahtjeva te je na original računa podnositelj zahtjeva dužan vlastoručno napisati: »ISP – tekuća intervencijska godina«i samo preslike tako označenih računa učitane u ZIP komprimiranu mapu iz stavka 2. ovoga članka uzimaju se u obzir pri obradi zahtjeva.
(11) Uz zahtjev se u ZIP komprimiranu mapu iz stavka 2. ovoga članka učitava jasno čitljiva preslika pravovaljanog originala plaćenog računa iz stavka 10. ovoga članka u PDF formatu, a u slučaju plaćanja transakcijskim računom i jasno čitljiva preslika dokaza o plaćenom računu u PDF formatu, na kojem je naznačeno ime i prezime podnositelja zahtjeva, a u slučaju plaćanja internetskim bankarstvom potrebno je priložiti potvrdu banke o izvršenoj transakciji u PDF formatu.
(12) U slučaju kad je original računa iz stavka 10. ovoga članka pisan na jeziku koji nije hrvatski ili engleski, Agencija za plaćanja ima pravo tražiti da podnositelj zahtjeva u ZIP komprimiranu mapu iz stavka 2. ovoga članka učita i ovjereni prijevod sudskog tumača navedenog dokumenta.
(13) Ekološki pčelari dužni su uz zahtjev kojim ostvaruju dodatno pravo na potporu, u skladu sa statusom ekološkog pčelara, u ZIP komprimiranu mapu iz stavka 2. ovoga članka učitati presliku važećeg certifikata o ekološkoj proizvodnji.
(14) Zahtjev podnesen nakon isteka roka navedenog za pojedinu intervenciju odnosno podintervenciju smatrat će se nepravovremeno podnesenim i neće se razmatrati.
(15) Svi računi, predračuni i ponude na temelju kojih su plaćeni računi, koji se učitavaju u ZIP komprimiranu mapu iz stavka 2. ovoga članka, moraju biti izdani i u cijelosti plaćeni u razdoblju od 1. kolovoza do trenutka podnošenja zahtjeva za svaku intervencijsku godinu počevši od intervencijske godine 2026.
Članak 4.
U članku 7. iza stavka 4. dodaje se stavak 5. koji glasi:
„(5) Ako se prilikom administrativne kontrole Zahtjeva za isplatu utvrdi neudovoljavanje uvjetima propisanim u stavcima 1., 2. i/ili 3. ovoga članka, korisnik nije prihvatljiv za isplatu potpore u narednoj intervencijskoj godini za intervenciju u kojoj je utvrđeno neudovoljavanje uvjetima.“.
Članak 5.
Članak 12. mijenja se i glasi:
„ (1) Intervencija iz članka 11. ovoga Pravilnika korisnicima omogućava povrat maksimalno do 100 % prihvatljivog troška u skladu sa Strateškim planom i ovim Pravilnikom.
(2) U okviru podintervencije iz članka 11. stavka 1. točke a) ovoga Pravilnika, prije mogućeg umanjenja, minimalni iznos potpore po korisniku iznosi 150,00 EUR, a maksimalni iznos potpore je sljedeći:
1. za edukaciju pčelara za zvanje: pčelar, senzorski analitičar ili apiterapeut po programima u trajanju od minimalno 20 sati po završenom pojedinačnom stupnju edukacije, 600,00 EUR
2. za stručna predavanja i radionice održane u okviru tekuće godine koje organizira:
a) udruga pčelara, 5.000,00 EUR i
b) savez udruga (županijski, nacionalni), 8.000,00 EUR
(3) Troškovi iz stavka 2. točke 2. ovoga članka uključuju maksimalni iznos potpore za:
- najam prostora bez opreme za prezentaciju, 130,00 EUR-a po danu
- najam prostora s opremom za prezentaciju, 205,00 EUR-a po danu
- troškovi predavača po predavanju 300,00 EUR-a
- putni nalog
- troškovi noćenja u visini stvarnih izdataka najviše do visine iznosa 100,00 EUR po noćenju
- najam vozila kategorije M2 i/ili M3 (više od 8 sjedišta) za potrebe udruge za odlazak na edukaciju pčelara izvan mjesta registracije Udruge (pčelarski sajam, kongres ili praktična edukacija na pčelinjaku), najviše do iznosa od 444,00 EUR-a po danu najma.
(4) U okviru podintervencije iz članka 11. stavka 1. točke b) ovoga Pravilnika prije mogućeg umanjenja, minimalni iznos potpore po korisniku iznosi 150,00 EUR, a maksimalni iznos potpore je sljedeći:
1. registriranoj udruzi pčelara, 2.000,00 EUR i
2. županijskom savezu, 5.000,00 EUR.
(5) Troškovi iz stavka 4. ovoga članka uključuju maksimalni iznos potpore za:
- tisak letaka, 93,00 EUR za 100 komada (0,93 EUR po komadu)
- tisak brošura/stručnih časopisa, 181,00 EUR za 100 komada (1,81 EUR po komadu)
- tisak banera, 100,00 EUR po komadu
- izrada mrežnih stranica, 1.206,00 EUR
- troškovi kotizacije
- putni nalog
- troškovi noćenja u visini stvarnih izdataka najviše do visine iznosa 100,00 EUR po noćenju.
(6) Troškovi iz stavka 5. ovoga članka koji se odnose na reklamne, promotivne ili marketinške aktivnosti ne smatraju se prihvatljivima u okviru ove aktivnosti.
(7) U neprihvatljive troškove iz stavka 5. ovoga članka ubrajaju se svi sadržaji koji, izravno ili neizravno, potiču potrošnju, kupnju ili pozitivnu tržišnu percepciju proizvoda, neovisno o tome temelje li se na zdravstvenim, stručnim ili drugim argumentima, i to:
-promotivni letci, plakati, brošure i oglasi s ciljem povećanja prodaje, vidljivosti brenda ili poticanja komercijalne aktivnosti
-materijali koji sadrže reklamne poruke, slogane, cijene, popuste, posebne ponude ili druge elemente tržišnog oglašavanja
-tiskani ili digitalni sadržaji izrađeni u svrhu promocije proizvoda, usluga, događanja ili organizacije
-promotivni suveniri, pokloni i vizualni materijali s logotipima u promotivne svrhe
-oglasi u medijima, plaćeni sadržaji na društvenim mrežama, sponzorirani članci i slični oblici plaćenog oglašavanja.
(8) U okviru podintervencije iz članka 11. stavka 1. točke d) ovoga Pravilnika prije mogućeg umanjenja minimalni iznos potpore po korisniku iznosi 150,00 EUR, a maksimalni iznos potpore je 80.000,00 EUR.“.
Članak 6.
U članku 14. stavku 2. iza podstavka 6. dodaje se podstavak 7. koji glasi:
„- preslika plaćenih troškova za najam vozila.“.
Iza stavka 4. dodaje se stavak 5. koji glasi:
„(5) Zahtjev i sva dokumentacija navedena u stavcima 1. do 4. ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu.“.
Članak 7.
U članku 15. iza stavka 5. dodaje se stavak 6. koji glasi:
„(6) Za opremu iz Priloga I. za koju nisu definirani maksimalni iznosi potpore u Popisu opreme iz Priloga I., maksimalna potpora iznosi 644,00 EUR.“.
Članak 8.
U članku 16. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Uz zahtjev iz stavka 1. ovoga članka prilažu se preslike originala računa i dokazi u skladu s člankom 5. stavkom 15. te dokazima iz članka 5. stavaka 10. i 11. ovoga Pravilnika i obrazac specifikacije priloženih računa.“.
Iza stavka 5. dodaje se stavak 6. koji glasi:
„(6) Zahtjev i sva dokumentacija iz stavaka 1. i 2. ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu, a obrazac specifikacije priloženih računa u XML formatu.“.
Članak 9.
U članku 18. iza stavka 2. dodaje se stavak 3. koji glasi:
„(3) Zahtjev i sva dokumentacija iz stavaka 1. i 2. ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu.“.
Članak 10.
U članku 19. stavak 4. mijenja se i glasi:
„(4) U okviru intervencije iz stavka 1. ovoga članka prije mogućeg umanjenja, minimalni iznos potpore po korisniku iznosi 150,00 EUR, a maksimalni iznos potpore prema razredima je sljedeći:
a) 30 - 50 košnica, 5.000,00 EUR
b) 51 - 150 košnica, 10.000,00 EUR
c) 151 i više košnica, 15.000,00 EUR.“.
Članak 11.
U članku 20. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Uz zahtjev iz stavka 1. ovoga članka prilažu se preslike originala računa i dokazi u skladu s člankom 5. stavkom 15. te dokazima iz članka 5. stavaka 10. i 11. ovoga Pravilnika i obrazac specifikacije priloženih računa.“.
Iza stavka 5. dodaju se stavci 6. i 7. koji glase:
„(6) Za opremu iz Priloga II. za koju nisu definirani maksimalni iznosi potpore u Popisu izPriloga II., maksimalna potpora iznosi 1.495,00 EUR-a.
(7) Zahtjev i sva dokumentacija navedena u stavcima 1. i 2. ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu, a obrazac specifikacije priloženih računa u XML formatu.“.
Članak 12.
U članku 22. iza stavka 2. dodaje se stavak 3. koji glasi:
„(3) Zahtjev i sva dokumentacija iz stavaka 1. i 2. ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu.“.
Članak 13.
U članku 24. iza stavka 2. dodaje se stavak 3. koji glasi:
„(3) Zahtjev i sva dokumentacija iz stavaka 1. i 2. ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu.“.
Članak 14.
U članku 25. iza stavka 14. dodaju se stavci 15. i 16. koji glase:
„(15) Ako se prilikom administrativne kontrole Zahtjeva za isplatu utvrdi da je:
- prilikom provedbe postupka javne/jednostavne nabave došlo do sukoba interesa koji je utjecao na ishod postupaka javne/jednostavne nabave
- izostala objava obavijesti o nadmetanju odnosno objava ili poziv za dostavu ponude
- došlo do umjetno stvorenih uvjeta u postupku provedbe javne/jednostavne nabave
korisnik neće biti prihvatljiv u provedbi Javnog natječaja iz stavka 1. ovoga članka u narednoj intervencijskoj godini.
(16) Ako se prilikom administrativne kontrole Zahtjeva za isplatu utvrdi da su prekršene obveze:
1. poštivanje kriterija za odabir ponuditelja u fazi ocjene ponuda u provedbi nabave,
plaćanje se umanjuje za 25% od ugovorenog iznosa ukoliko Korisnik u fazi ocjene ponuda odabere ponuditelja kojeg nije trebalo prihvatiti ili Korisnik u fazi ocjene ponuda odbije ponuditelja čija ponuda bi bila odabrana da su se poštivali kriteriji za odabir ponuditelja.
2. precizna i dostatna definicija predmeta javne /jednostavne nabave,plaćanje se umanjuje za 10% od ugovorenog iznosa ukoliko je definirani uvjet predmeta nabave (tehničke specifikacije) nedostatan i/ili neprecizan na način koji može spriječiti potencijalne ponuditelje da u potpunosti razluče predmet nabave, što ima odvraćajući učinak kojim je potencijalno ograničeno tržišno natjecanje.
3. ponuda odabranog ponuditelja nije u skladu s tehničkim specifikacijama iz poziva na nadmetanje/dostavu ponuda,
plaćanje se umanjuje za 25% od ugovorenog iznosa ukoliko se odabrana ponuda ne podudara s tehničkom specifikacijom iz poziva, što bi moglo dovesti do različitih rezultata vrednovanja.“.
Članak 15.
U članku 26. stavku 1. riječi:“ za jednogodišnju provedbu projekta i za svaku godinu provedbe višegodišnjih projekata“ brišu se.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Zahtjev mora sadržavati preslike originala računa izdanih i plaćenih od datuma izdavanja Odluke o odabiru projekta do trenutka podnošenja zahtjeva za tekuću intervencijsku godinu u skladu s odabranom ponudom i Odlukom o odabiru projekta kao i dodatnu dokumentaciju u skladu s Javnim natječajem, dokumentaciju u skladu s člankom 5. stavkom 15. te dokazima iz članka 5. stavaka 10. i 11. ovoga Pravilnika.“.
Iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
„(4) Zahtjev i sva dokumentacija iz stavaka 1. do 3. ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu.“.
Članak 16.
Članak 28. mijenja se i glasi:
“(1) Intervencijom Promocija, komunikacija i marketing, uključujući aktivnosti usmjerene posebno na podizanje svijesti potrošača o kvaliteti pčelarskih proizvoda dodjeljuje se potpora za:
a) promocija i komunikacija prema javnosti o pčelarstvu i pčelinjim proizvodima i
b) informiranje i edukacija potrošača kroz medijske aktivnosti.
(2) Korisnici iz stavka 1. točke a) ovoga članka su pčelari ažurirani u Evidenciji za godinu podnošenja zahtjeva.
(3) Korisnici iz stavka 1. točke b) ovoga članka su organizacije pčelara upisane u Registar udruga Republike Hrvatske i proizvođačke organizacije u sektoru pčelarstva.
(4) Za intervenciju iz stavka 1. ovoga članka korisnicima je omogućen povrat maksimalno do 100 % prihvatljivog troška u skladu sa Strateškim planom i ovim Pravilnikom.
(5) Minimalni iznos potpore po korisniku prije mogućeg umanjenja iznosi 150,00 EUR, a maksimalni iznos potpore je sljedeći:
a) 700,00 EUR-a za izradu i tisak promotivnih materijala
b) za troškove informiranja i edukacije potrošača kroz medijske aktivnosti iz stavka 1. točke b) ovoga članka 15.000,00 EUR pri čemu su pojedinačni troškovi prihvatljivi do sljedećih iznosa:
- oglašavanje na TV-u 153,00 EUR-a po sekundi
- oglašavanje na radiju 2,30 EUR-a po sekundi
- oglašavanje u tiskovinama 659,00 EUR-a po oglasu
- oglašavanje na web portalima 148,00 EUR-a po oglasu.“.
Članak 17.
Članak 29. mijenja se i glasi:
„ (1) Prihvatljivi troškovi iz članka 28. stavka 1. točke a) su troškovi izrade web-stranice te izrada i tisak promotivnih materijala kao što su letci, brošure, plakati, majice s promotivnim logom i rokovnici.(2) Prihvatljivi troškovi iz članka 28. stavka 1. točke b) su troškovi promotivnih aktivnosti putem:
- elektroničkih medija (televizija, radio i internetski portali) i
- tiskanih medija (tiskovine).“.
Članak 18.
Članak 30. mijenja se i glasi:
„Zahtjev za isplatu za troškove iz članka 28. stavka 1. ovoga Pravilnika podnosi se Agenciji za plaćanja za:
a) podintervenciju iz članka 28. stavka 1. točke a) ovoga Pravilnika na Obrascu VIII dio B
„Promocija i komunikacija prema javnosti“ do 31. srpnja tekuće intervencijske godine
b) podintervenciju iz članka 28. stavka 1. točke b) ovoga Pravilnika na Obrascu VIII dio C
„Informiranje i edukacija potrošača“ do 31. srpnja tekuće intervencijske godine.“.
Članak 19.
Članak 31. mijenja se i glasi:
„ (1) Uz Zahtjev iz članka 30. stavka 1. točke a) ovoga Pravilnika prilažu se:
– adresa web-stranice (domena) i najam servera (hosting) ako su zakupljeni, primjerak promotivnog materijala, preslika originala računa plaćenih najkasnije do trenutka podnošenja zahtjeva za tekuću intervencijsku godinu u skladu s člankom 5. stavkom 15. te dokazima iz članka 5. stavaka 10. i 11. ovoga Pravilnika.
(2) Uz Zahtjev iz članka 30. stavka 1. točke b) ovoga Pravilnika prilažu se:
– preslik ugovora/ponude sklopljenog s poslovnim subjektom, preslik originala računa plaćenih najkasnije do trenutka podnošenja zahtjeva za tekuću intervencijsku godinu u skladu s člankom 5. stavkom 15. te dokazima iz članka 5. stavaka 10. i 11. ovoga Pravilnika
– za promotivne aktivnosti putem internetskih portala, na računu mora biti navedeno ime i domena portala te usluge koje su zakupljene za promotivne aktivnosti (baneri, članci, objave, video i slično).
(3) Zahtjev i sva dokumentacija iz stavaka 1. i 2. . ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu.“.
Članak 20.
Dosadašnji Prilozi I. i II. zamjenjuju se novim Prilozima I. i II. koji su tiskani uz ovaj Pravilnik i čine njegov sastavni dio.
Članak 21.
Ovaj Pravilnik objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. kolovoza 2025. godine.
PRILOG I.
POPIS POMAGALA, PRIBORA I OPREME KOJA SE KORISTI U PČELARSKOJ PROIZVODNJI I UZGOJU PČELA ZA KOJU JE MOGUĆE PODNIJETI ZAHTJEV ZA ISPLATU U INTERVENCIJI NABAVA NOVIH POMAGALA, PRIBORA I OPREME
Sva pomagala, pribor i oprema za koju je moguće podnijeti zahtjev za isplatu u ovoj intervenciji, a za koje postoje specifikacije EU u skladu s kojima je obvezno stavljanje CE oznake, moraju imati istu.
* Pomagala, pribor i oprema koja se koristi u pčelarstvu, a za koju su podnositelji zahtjeva obvezni priložiti tehničke karakteristike kupljenih proizvoda pri podnošenju zahtjeva.
− cjedilo za med
− dimilice
− dlijeta
− gume za noge vrcaljke s vijkom
− hvatač matice
− igle za presađivanje ličinki (inox, PVC)
− izolator za maticu
− kalupi za izradu matične osnove (matičnjaka)
− kliješta za vađenje okvira
− košnice
− lupa za presađivanje
− matičnjak (PVC)
− mrežice za skupljanje propolisa (pvc, silikonske)
− naglavna svjetiljka
− nukleusi
− oplodnjaci
− pipa za med (slavina)
− plastične satne osnove
− pneumatske,električne ili mehaničke klamerice (pištolji, spajalica) za sastavljanje dijelova pčelarske opreme (okvira, nastavaka, podnica)
− pojilica
− postolje za košnice
− pribor za otklapanje saća (vilica/otklapač, nož, ljestve za otklapanje, tacna za otklapanje)
− pribor za označavanje matica (flomaster i valjak)
− prihvatljivi dijelovi električnog pastira: električni čuvar, uzemljenje el. ograde, masa za privlačenje vlage na uzemljenje, vodič el. napona, izolator – nosač vodiča, vrata el. ograde, visokonaponski kabel, zatezači žice, voltmetar i baterija
− prihvatljivi dijelovi vrcaljke: koš, mreža za koš, osovina koša, nosači koša
− prihvatljivi dijelovi za solarni sustav: solarni paneli, regulator napona, pretvarač struje i baterijski sustav
– prihvatljivi dijelovi za video nadzor pčelinjaka: kamere, kablovi, napajanje
− refraktometar
− ručni pogon za vrcaljku
− sakupljač cvjetnog praha (peludi)
− sakupljač otrova
− senzori za zaštitu od krađe, GPS lokatori
− setovi za uzgoj matica
− sipaonik za pčele
− skidač roja (hvatač roja)
− stalak za okvire prilikom pregleda
− stalak za sita
− transformatori za utapanje satne osnove
− zaštitna odjeća: pčelarska košulja/bluza/jakna, kombinezon, zaštitni kombinezon s kapuljačom i vizirom, hlače, pčelarske rukavice, pčelarski šešir
− zaštitne maske i polumaske
− zatezač žice
Pomagala, pribor i oprema čija je nabava ograničena na najviše jedan komad po korisniku intervencije u okviru jedne intervencijske godine:
− aerosolni topovi
− automatski aplikator (dozator) za liječenje pčela
− bušilica/odvijač za okvire (s jednom i više glava)
− čistač cvjetnog praha
− čistač cvjetnog praha s motornim pogonom
− dekristalizator
− dizalica za nastavke ili košnice
− električni sustav ograde (pastir)
− elektromotor i/ili elektro-upravljačka jedinica za vrcaljke
− grijači za med
− homogenizator za med
− inkubator za proizvodnju matica
− kalup za lijevanje satnih osnova
− ljestve (dvodijelne/trodijelne) na razvlačenje/izvlačenje
− miješalica za med (uređaj za pripremu kremastog meda)
− mlin za cvjetni prah
− pčelarska vaga i oprema: vaga, podnica ili kućište vage, baterija, antena i solarni panel za elektronsku vagu
− posuda (korito, stol) za otklapanje saća
− posuda od 20 litara i veća *
− preša za medne poklopce (izdvajanje meda iz mednih poklopaca)
− preša za satne osnove
− pumpe za pretakanje meda
− separator pčelinjeg kruha (perge)
− separator voska
− solarni sustav
− sterilizator voska
− stroj za formiranje ili valjanje pogača
− sušionik za cvjetni prah
− topionik voska: parni ili sunčani
− uređaj za umjetnu inseminaciju (oplodnju) matica
− uređaj za miješanje pogača
− uređaj za mljevenje šećera
− uređaj za ometanje i otresanje pčela
− usisavač za matičnu mliječ
− varilice za plastične vrećice i vakumirke
– video nadzor pčelinjaka
− vrcaljka
Pomagala, pribor i oprema čija je nabava ograničena na najviše jedan komad po korisniku intervencije u okviru provedbe Strateškog plana:
− agregat
− električni kompresori (volumena do 50 l)*
− kolica transportna mehanička (s dva ili četiri kotača) maksimalne nosivosti do 500 kg*
− oprema za obradu i pakiranje meda i pčelinjih proizvoda: kružni stol za punjenje meda, dozator za med (punilica meda)
− ručni električni viličar
− ručni viličar (bez električnog pogona)
− trimer: akumulatorski ili električni ili motorni
− uređaj za otklapanje saća (ručni, automatski, poluautomatski)
− visokotlačni perači
Pomagala, pribor i oprema čija je nabava ograničena na najviše jedan komad po korisniku intervencije u okviru provedbe Strateškog plana uz uvjet da korisnik ima najmanje 30 košnica ažuriranih u Evidenciji za godinu podnošenja zahtjeva
− kosilica: akumulatorska ili električna ili motorna
− lančana pila: akumulatorska ili električna ili motorna
− električna stolna pila
− ubodna pila
− traktorski malčer (s ili bez kardana)
PRILOG II.
POPIS OPREME KOJA SE KORISTI U PČELARSKOJ PROIZVODNJI I UZGOJU PČELA ZA KOJU JE MOGUĆE PODNIJETI ZAHTJEV ZA ISPLATU U INTERVENCIJI RACIONALIZACIJA SELEĆEG PČELARSTVA
Oprema za koju je moguće podnijeti zahtjev za isplatu u ovoj intervenciji, a za koje postoje specifikacije EU u skladu s kojima je obvezno stavljanje CE oznake, moraju imati istu.
* Oprema koja se koristi u pčelarstvu, a za koju su podnositelji zahtjeva obvezni priložiti tehničke karakteristike kupljenih proizvoda pri podnošenju zahtjeva.
− arnjevi
− cerade
− kontejner za selidbu košnica
− kopče i stege za selidbu
− mehanička dizalica
− mehanička vitla
− platforma za selidbu pčela
Oprema čija je nabava ograničena na najviše jedan komad po korisniku intervencije u okviru provedbe Strateškog plana:
− hidraulična dizalica
− hidraulična rampa
− mehanička utovarna rampa
− priključno vozilo bez vlastitog pogona s natkrivenim ili otkrivenim teretnim prostorom do uključujući 3 500 kg, s ili bez potpornog kotača, izuzev poluprikolica i traktorskih prikolica*
− priključno vozilo bez vlastitog pogona s fiksnom konstrukcijom za košnice
Na temelju članka 46. b. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, br. 118/18., 42/20., 127/20. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21., 152/22. i 152/24.) ministar poljoprivrede, šumarstva i ribarstva donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI INTERVENCIJA U SEKTORU PČELARSTVA UNUTAR STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi intervencija u sektoru pčelarstva unutar Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027. (»Narodne novine«, br. 24/23., 46/24., 90/24. i 70/25.) u članku 3. iza točke 19. dodaju se točke 20. do 22. koje glase:
„20) putni nalog je uredno popunjen i vjerodostojan dokument za isplatu nastalih troškova putovanja čiji sadržaj je propisan provedbenim propisima kojima se uređuje porez na dohodak, naknada prijevoznih troškova i dnevnica u tuzemstvu propisana je u visini uređenoj kolektivnim ugovorima za državne i javne službenike, dok se visina dnevnice za službena putovanja u inozemstvo određuje u skladu s važećom Odlukom o visini dnevnice za službeno putovanje u inozemstvo za korisnike koji se financiraju iz sredstava Državnog proračuna
21) AGRONET je zaštićena mrežna aplikacija (https://agronet.apprrr.hr/) namijenjena za pomoć poljoprivrednim gospodarstvima i ostalim korisnicima u ostvarivanju prava na potpore u poljoprivredi (u daljnjem tekstu: AGRONET)
22) ex post razdoblje obuhvaća petogodišnje razdoblje nakon konačne isplate sredstava.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 2.
Iza članka 3. dodaje se naslov iznad članka i članak 3.a koji glasi:
„Korištenje pojmova s rodnim značenjem“
Članak 3.a
Pojmovi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 3.
Članak 5. mijenja se i glasi:
„(1) Podnositelj zahtjeva označava i potvrđuje intervenciju odnosno podintervenciju za koju podnosi zahtjev za isplatu potpore (u daljnjem tekstu: zahtjev) Agenciji za plaćanja putem AGRONET-a.
(2) Uz označenu intervenciju odnosno podintervenciju na AGRONET-u podnositelj zahtjeva dužan je u ZIP komprimiranu mapu priložiti popunjeni obrazac zahtjeva ovjeren potpisom za fizičke osobe odnosno potpisom i pečatom za pravne osobe te ostalu propisanu dokumentaciju i obrasce za označenu intervenciju odnosno podintervenciju u skladu s ovim Pravilnikom.
(3) Obrazac zahtjeva za svaku intervenciju odnosno podintervenciju objavljuje Agencija za plaćanja na svojim službenim mrežnim stranicama (www.apprrr.hr).
(4) Podnositelj zahtjeva u zahtjevu potvrđuje da:
– su podaci navedeni u zahtjevu istiniti
– je upoznat s odredbama provedbe intervencija iz sektora pčelarstva unutar Strateškog plana i ovoga Pravilnika
– će se odazvati pozivu Agencije za plaćanja u slučaju potrebe dopune zahtjeva i dokumentacije u roku 10 dana od dana zaprimanja obavijesti o dopuni
– će omogućiti kontrolu na terenu i inspekcijski nadzor
– će čuvati preslike zahtjeva i dokazne dokumentacije pet godina od dana podnošenja zahtjeva
– nije po računima priloženim uz zahtjev ostvario potporu iz drugih izvora financiranja i
– nije s dobavljačima povezan vlasničkim odnosima.
(5) Nakon označavanja intervencije odnosno podintervencije u skladu sa stavkom 1. ovoga članka i učitavanju zahtjeva i propisane dokumentacije u skladu sa stavkom 4. ovoga članka podnositelj zahtjeva dužan je ispisati obrazac s AGRONET-a na kojem su označene intervencije odnosno podintervencije te isti ovjeriti potpisom u slučaju fizičke ili potpisom i pečatom u slučaju pravne osobe kojim jamči za istinitost i točnost dokumentacije dostavljene putem AGRONET-a i dostaviti ga u zatvorenoj omotnici za svaku intervenciju odnosno podintervenciju odvojeno s navedenim nazivom i adresom podnositelja zahtjeva napisanima na poleđini omotnice, preporučenom poštom ili osobno na prijemnom odjelu (pisarnica) Agencije za plaćanja.
(6) Datum dostave obrasca iz stavka 5. ovoga članka smatra se datumom podnošenja zahtjeva u smislu ovoga Pravilnika.
(7) Pčelari koji nemaju pristup AGRONET-u, a žele podnijeti zahtjev, dužni su najkasnije 15 dana prije podnošenja zahtjeva Agenciji za plaćanja dostaviti osobno ili preporučenom pošiljkom, popunjen obrazac Zahtjeva za upis u evidenciju korisnika Zajedničke organizacije tržišta s valjanom adresom elektroničke pošte.
(8) Nakon dostave obrasca iz stavka 7. ovoga članka, Agencija za plaćanja će podnositelju zahtjeva na adresu elektroničke pošte navedenu na obrascu, dostaviti pristupne podatke i omogućiti pristup AGRONET-u.
(9) Podnositelj zahtjeva za svaku intervenciju odnosno podintervenciju iz Strateškog plana, izuzev za intervenciju Suradnja sa specijaliziranim tijelima za provedbu istraživačkih programa u području pčelarstva i pčelarskih proizvoda, može podnijeti jedan zahtjev u jednoj intervencijskoj godini u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.
(10) Na originalu računa koji se koristi za provedbu intervencije, mora biti naznačeno ime i prezime odnosno naziv podnositelja i OIB podnositelja zahtjeva te je na original računa podnositelj zahtjeva dužan vlastoručno napisati: »ISP – tekuća intervencijska godina« i samo preslike tako označenih računa učitane u ZIP komprimiranu mapu iz stavka 2. ovoga članka uzimaju se u obzir pri obradi zahtjeva.
(11) Uz zahtjev se u ZIP komprimiranu mapu iz stavka 2. ovoga članka učitava jasno čitljiva preslika pravovaljanog originala plaćenog računa iz stavka 10. ovoga članka u PDF formatu, a u slučaju plaćanja transakcijskim računom i jasno čitljiva preslika dokaza o plaćenom računu u PDF formatu, na kojem je naznačeno ime i prezime podnositelja zahtjeva, a u slučaju plaćanja internetskim bankarstvom potrebno je priložiti potvrdu banke o izvršenoj transakciji u PDF formatu.
(12) U slučaju kad je original računa iz stavka 10. ovoga članka pisan na jeziku koji nije hrvatski ili engleski, Agencija za plaćanja ima pravo tražiti da podnositelj zahtjeva u ZIP komprimiranu mapu iz stavka 2. ovoga članka učita i ovjereni prijevod sudskog tumača navedenog dokumenta.
(13) Ekološki pčelari dužni su uz zahtjev kojim ostvaruju dodatno pravo na potporu, u skladu sa statusom ekološkog pčelara, u ZIP komprimiranu mapu iz stavka 2. ovoga članka učitati presliku važećeg certifikata o ekološkoj proizvodnji.
(14) Zahtjev podnesen nakon isteka roka navedenog za pojedinu intervenciju odnosno podintervenciju smatrat će se nepravovremeno podnesenim i neće se razmatrati.
(15) Svi računi, predračuni i ponude na temelju kojih su plaćeni računi, koji se učitavaju u ZIP komprimiranu mapu iz stavka 2. ovoga članka, moraju biti izdani i u cijelosti plaćeni u razdoblju od 1. kolovoza do trenutka podnošenja zahtjeva za svaku intervencijsku godinu počevši od intervencijske godine 2026.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 4.
U članku 7. iza stavka 4. dodaje se stavak 5. koji glasi:
„(5) Ako se prilikom administrativne kontrole Zahtjeva za isplatu utvrdi neudovoljavanje uvjetima propisanim u stavcima 1., 2. i/ili 3. ovoga članka, korisnik nije prihvatljiv za isplatu potpore u narednoj intervencijskoj godini za intervenciju u kojoj je utvrđeno neudovoljavanje uvjetima.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 5.
Članak 12. mijenja se i glasi:
„ (1) Intervencija iz članka 11. ovoga Pravilnika korisnicima omogućava povrat maksimalno do 100 % prihvatljivog troška u skladu sa Strateškim planom i ovim Pravilnikom.
(2) U okviru podintervencije iz članka 11. stavka 1. točke a) ovoga Pravilnika, prije mogućeg umanjenja, minimalni iznos potpore po korisniku iznosi 150,00 EUR, a maksimalni iznos potpore je sljedeći:
1. za edukaciju pčelara za zvanje: pčelar, senzorski analitičar ili apiterapeut po programima u trajanju od minimalno 20 sati po završenom pojedinačnom stupnju edukacije, 600,00 EUR
2. za stručna predavanja i radionice održane u okviru tekuće godine koje organizira:
a) udruga pčelara, 5.000,00 EUR i
b) savez udruga (županijski, nacionalni), 8.000,00 EUR
(3) Troškovi iz stavka 2. točke 2. ovoga članka uključuju maksimalni iznos potpore za:
- najam prostora bez opreme za prezentaciju, 130,00 EUR-a po danu
- najam prostora s opremom za prezentaciju, 205,00 EUR-a po danu
- troškovi predavača po predavanju 300,00 EUR-a
- putni nalog
- troškovi noćenja u visini stvarnih izdataka najviše do visine iznosa 100,00 EUR po noćenju
- najam vozila kategorije M2 i/ili M3 (više od 8 sjedišta) za potrebe udruge za odlazak na edukaciju pčelara izvan mjesta registracije Udruge (pčelarski sajam, kongres ili praktična edukacija na pčelinjaku), najviše do iznosa od 444,00 EUR-a po danu najma.
(4) U okviru podintervencije iz članka 11. stavka 1. točke b) ovoga Pravilnika prije mogućeg umanjenja, minimalni iznos potpore po korisniku iznosi 150,00 EUR, a maksimalni iznos potpore je sljedeći:
1. registriranoj udruzi pčelara, 2.000,00 EUR i
2. županijskom savezu, 5.000,00 EUR.
(5) Troškovi iz stavka 4. ovoga članka uključuju maksimalni iznos potpore za:
- tisak letaka, 93,00 EUR za 100 komada (0,93 EUR po komadu)
- tisak brošura/stručnih časopisa, 181,00 EUR za 100 komada (1,81 EUR po komadu)
- tisak banera, 100,00 EUR po komadu
- izrada mrežnih stranica, 1.206,00 EUR
- troškovi kotizacije
- putni nalog
- troškovi noćenja u visini stvarnih izdataka najviše do visine iznosa 100,00 EUR po noćenju.
(6) Troškovi iz stavka 5. ovoga članka koji se odnose na reklamne, promotivne ili marketinške aktivnosti ne smatraju se prihvatljivima u okviru ove aktivnosti.
(7) U neprihvatljive troškove iz stavka 5. ovoga članka ubrajaju se svi sadržaji koji, izravno ili neizravno, potiču potrošnju, kupnju ili pozitivnu tržišnu percepciju proizvoda, neovisno o tome temelje li se na zdravstvenim, stručnim ili drugim argumentima, i to:
- promotivni letci, plakati, brošure i oglasi s ciljem povećanja prodaje, vidljivosti brenda ili poticanja komercijalne aktivnosti
- materijali koji sadrže reklamne poruke, slogane, cijene, popuste, posebne ponude ili druge elemente tržišnog oglašavanja
- tiskani ili digitalni sadržaji izrađeni u svrhu promocije proizvoda, usluga, događanja ili organizacije
- promotivni suveniri, pokloni i vizualni materijali s logotipima u promotivne svrhe
- oglasi u medijima, plaćeni sadržaji na društvenim mrežama, sponzorirani članci i slični oblici plaćenog oglašavanja.
(8) U okviru podintervencije iz članka 11. stavka 1. točke d) ovoga Pravilnika prije mogućeg umanjenja minimalni iznos potpore po korisniku iznosi 150,00 EUR, a maksimalni iznos potpore je 80.000,00 EUR.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 6.
U članku 14. stavku 2. iza podstavka 6. dodaje se podstavak 7. koji glasi:
„- preslika plaćenih troškova za najam vozila.“.
Iza stavka 4. dodaje se stavak 5. koji glasi:
„(5) Zahtjev i sva dokumentacija navedena u stavcima 1. do 4. ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 7.
U članku 15. iza stavka 5. dodaje se stavak 6. koji glasi:
„(6) Za opremu iz Priloga I. za koju nisu definirani maksimalni iznosi potpore u Popisu opreme iz Priloga I., maksimalna potpora iznosi 644,00 EUR.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 8.
U članku 16. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Uz zahtjev iz stavka 1. ovoga članka prilažu se preslike originala računa i dokazi u skladu s člankom 5. stavkom 15. te dokazima iz članka 5. stavaka 10. i 11. ovoga Pravilnika i obrazac specifikacije priloženih računa.“.
Iza stavka 5. dodaje se stavak 6. koji glasi:
„(6) Zahtjev i sva dokumentacija iz stavaka 1. i 2. ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu, a obrazac specifikacije priloženih računa u XML formatu .“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 9.
U članku 18. iza stavka 2. dodaje se stavak 3. koji glasi:
„(3) Zahtjev i sva dokumentacija iz stavaka 1. i 2. ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 10.
U članku 19. stavak 4. mijenja se i glasi:
„(4) U okviru intervencije iz stavka 1. ovoga članka prije mogućeg umanjenja, minimalni iznos potpore po korisniku iznosi 150,00 EUR, a maksimalni iznos potpore prema razredima je sljedeći:
a) 30 - 50 košnica, 5.000,00 EUR
b) 51 - 150 košnica, 10.000,00 EUR
c) 151 i više košnica, 15.000,00 EUR.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 11.
U članku 20. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Uz zahtjev iz stavka 1. ovoga članka prilažu se preslike originala računa i dokazi u skladu s člankom 5. stavkom 15. te dokazima iz članka 5. stavaka 10. i 11. ovoga Pravilnika i obrazac specifikacije priloženih računa.“.
Iza stavka 5. dodaju se stavci 6. i 7. koji glase:
„(6) Za opremu iz Priloga II. za koju nisu definirani maksimalni iznosi potpore u Popisu iz
Priloga II., maksimalna potpora iznosi 1.495,00 EUR-a.(7) Zahtjev i sva dokumentacija navedena u stavcima 1. i 2. ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu, a obrazac specifikacije priloženih računa u XML formatu.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 12.
U članku 22. iza stavka 2. dodaje se stavak 3. koji glasi:
„(3) Zahtjev i sva dokumentacija iz stavaka 1. i 2. ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 13.
U članku 24. iza stavka 2. dodaje se stavak 3. koji glasi:
„(3) Zahtjev i sva dokumentacija iz stavaka 1. i 2. ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 14.
U članku 25. iza stavka 14. dodaju se stavci 15. i 16. koji glase:
„(15) Ako se prilikom administrativne kontrole Zahtjeva za isplatu utvrdi da je:
- prilikom provedbe postupka javne/jednostavne nabave došlo do sukoba interesa koji je utjecao na ishod postupaka javne/jednostavne nabave
- izostala objava obavijesti o nadmetanju odnosno objava ili poziv za dostavu ponude
- došlo do umjetno stvorenih uvjeta u postupku provedbe javne/jednostavne nabave
korisnik neće biti prihvatljiv u provedbi Javnog natječaja iz stavka 1. ovoga članka u narednoj intervencijskoj godini.
(16) Ako se prilikom administrativne kontrole Zahtjeva za isplatu utvrdi da su prekršene obveze:
1. poštivanje kriterija za odabir ponuditelja u fazi ocjene ponuda u provedbi nabave,
plaćanje se umanjuje za 25% od ugovorenog iznosa ukoliko Korisnik u fazi ocjene ponuda odabere ponuditelja kojeg nije trebalo prihvatiti ili Korisnik u fazi ocjene ponuda odbije ponuditelja čija ponuda bi bila odabrana da su se poštivali kriteriji za odabir ponuditelja.
2. precizna i dostatna definicija predmeta javne /jednostavne nabave,plaćanje se umanjuje za 10% od ugovorenog iznosa ukoliko je definirani uvjet predmeta nabave (tehničke specifikacije) nedostatan i/ili neprecizan na način koji može spriječiti potencijalne ponuditelje da u potpunosti razluče predmet nabave, što ima odvraćajući učinak kojim je potencijalno ograničeno tržišno natjecanje.
3. ponuda odabranog ponuditelja nije u skladu s tehničkim specifikacijama iz poziva na nadmetanje/dostavu ponuda,
plaćanje se umanjuje za 25% od ugovorenog iznosa ukoliko se odabrana ponuda ne podudara s tehničkom specifikacijom iz poziva, što bi moglo dovesti do različitih rezultata vrednovanja.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 15.
U članku 26. stavku 1. riječi:“ za jednogodišnju provedbu projekta i za svaku godinu provedbe višegodišnjih projekata“ brišu se.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Zahtjev mora sadržavati preslike originala računa izdanih i plaćenih od datuma izdavanja Odluke o odabiru projekta do trenutka podnošenja zahtjeva za tekuću intervencijsku godinu u skladu s odabranom ponudom i Odlukom o odabiru projekta kao i dodatnu dokumentaciju u skladu s Javnim natječajem, dokumentaciju u skladu s člankom 5. stavkom 15. te dokazima iz članka 5. stavaka 10. i 11. ovoga Pravilnika.“.
Iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
„(
4) Zahtjev i sva dokumentacija iz stavaka 1. do 3. ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu.“.Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 16.
Članak 28. mijenja se i glasi:
“(1) Intervencijom Promocija, komunikacija i marketing, uključujući aktivnosti usmjerene posebno na podizanje svijesti potrošača o kvaliteti pčelarskih proizvoda dodjeljuje se potpora za:
a) promocija i komunikacija prema javnosti o pčelarstvu i pčelinjim proizvodima i
b) informiranje i edukacija potrošača kroz medijske aktivnosti.
(2) Korisnici iz stavka 1. točke a) ovoga članka su pčelari ažurirani u Evidenciji za godinu podnošenja zahtjeva.
(3) Korisnici iz stavka 1. točke b) ovoga članka su organizacije pčelara upisane u Registar udruga Republike Hrvatske i proizvođačke organizacije u sektoru pčelarstva.
(4) Za intervenciju iz stavka 1. ovoga članka korisnicima je omogućen povrat maksimalno do 100 % prihvatljivog troška u skladu sa Strateškim planom i ovim Pravilnikom.
(5) Minimalni iznos potpore po korisniku prije mogućeg umanjenja iznosi 150,00 EUR, a maksimalni iznos potpore je sljedeći:
a) 700,00 EUR-a za izradu i tisak promotivnih materijala
b) za troškove informiranja i edukacije potrošača kroz medijske aktivnosti iz stavka 1. točke b) ovoga članka 15.000,00 EUR pri čemu su pojedinačni troškovi prihvatljivi do sljedećih iznosa:
- oglašavanje na TV-u 153,00 EUR-a po sekundi
- oglašavanje na radiju 2,30 EUR-a po sekundi
- oglašavanje u tiskovinama 659,00 EUR-a po oglasu
- oglašavanje na web portalima 148,00 EUR-a po oglasu.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 17.
Članak 29. mijenja se i glasi:
„ (1) Prihvatljivi troškovi iz članka 28. stavka 1. točke a) su troškovi izrade web-stranice te izrada i tisak promotivnih materijala kao što su letci, brošure, plakati, majice s promotivnim logom i rokovnici.(2) Prihvatljivi troškovi iz članka 28. stavka 1. točke b) su troškovi promotivnih aktivnosti putem:
- elektroničkih medija (televizija, radio i internetski portali) i
- tiskanih medija (tiskovine).“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 18.
Članak 30. mijenja se i glasi:
„Zahtjev za isplatu za troškove iz članka 28. stavka 1. ovoga Pravilnika podnosi se Agenciji za plaćanja za:
a) podintervenciju iz članka 28. stavka 1. točke a) ovoga Pravilnika na Obrascu VIII dio B
„Promocija i komunikacija prema javnosti“ do 31. srpnja tekuće intervencijske godine
b) podintervenciju iz članka 28. stavka 1. točke b) ovoga Pravilnika na Obrascu VIII dio C
„Informiranje i edukacija potrošača“ do 31. srpnja tekuće intervencijske godine.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 19.
Članak 31. mijenja se i glasi:
„ (1) Uz Zahtjev iz članka 30. stavka 1. točke a) ovoga Pravilnika prilažu se:
– adresa web-stranice (domena) i najam servera (hosting) ako su zakupljeni, primjerak promotivnog materijala, preslika originala računa plaćenih najkasnije do trenutka podnošenja zahtjeva za tekuću intervencijsku godinu u skladu s člankom 5. stavkom 15. te dokazima iz članka 5. stavaka 10. i 11. ovoga Pravilnika.
(2) Uz Zahtjev iz članka 30. stavka 1. točke b) ovoga Pravilnika prilažu se:
– preslik ugovora/ponude sklopljenog s poslovnim subjektom, preslik originala računa plaćenih najkasnije do trenutka podnošenja zahtjeva za tekuću intervencijsku godinu u skladu s člankom 5. stavkom 15. te dokazima iz članka 5. stavaka 10. i 11. ovoga Pravilnika
– za promotivne aktivnosti putem internetskih portala, na računu mora biti navedeno ime i domena portala te usluge koje su zakupljene za promotivne aktivnosti (baneri, članci, objave, video i slično).
(3) Zahtjev i sva dokumentacija iz stavaka 1. i 2. . ovoga članka učitava se u ZIP komprimiranu mapu iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika u PDF formatu.“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 20.
Dosadašnji Prilozi I. i II. zamjenjuju se novim Prilozima I. i II. koji su tiskani uz ovaj Pravilnik i čine njegov sastavni dio.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 21.
Ovaj Pravilnik objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. kolovoza 2025. godine.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
PRILOG I.
POPIS POMAGALA, PRIBORA I OPREME KOJA SE KORISTI U PČELARSKOJ PROIZVODNJI I UZGOJU PČELA ZA KOJU JE MOGUĆE PODNIJETI ZAHTJEV ZA ISPLATU U INTERVENCIJI NABAVA NOVIH POMAGALA, PRIBORA I OPREME
Sva pomagala, pribor i oprema za koju je moguće podnijeti zahtjev za isplatu u ovoj intervenciji, a za koje postoje specifikacije EU u skladu s kojima je obvezno stavljanje CE oznake, moraju imati istu.
* Pomagala, pribor i oprema koja se koristi u pčelarstvu, a za koju su podnositelji zahtjeva obvezni priložiti tehničke karakteristike kupljenih proizvoda pri podnošenju zahtjeva.
− cjedilo za med
− dimilice
− dlijeta
− gume za noge vrcaljke s vijkom
− hvatač matice
− igle za presađivanje ličinki (inox, PVC)
− izolator za maticu
− kalupi za izradu matične osnove (matičnjaka)
− kliješta za vađenje okvira
− košnice
− lupa za presađivanje
− matičnjak (PVC)
− mrežice za skupljanje propolisa (pvc, silikonske)
− naglavna svjetiljka
− nukleusi
− oplodnjaci
− pipa za med (slavina)
− plastične satne osnove
− pneumatske,električne ili mehaničke klamerice (pištolji, spajalica) za sastavljanje dijelova pčelarske opreme (okvira, nastavaka, podnica)
− pojilica
− postolje za košnice
− pribor za otklapanje saća (vilica/otklapač, nož, ljestve za otklapanje, tacna za otklapanje)
− pribor za označavanje matica (flomaster i valjak)
− prihvatljivi dijelovi električnog pastira: električni čuvar, uzemljenje el. ograde, masa za privlačenje vlage na uzemljenje, vodič el. napona, izolator – nosač vodiča, vrata el. ograde, visokonaponski kabel, zatezači žice, voltmetar i baterija
− prihvatljivi dijelovi košnice: podnice, hranilice, krovovi, bježalice, snelgrove daske, poklopne daske, matične rešetke, vratašca, poletaljka (leto), nastavci, okviri, zbjeg/ventilacijska mreža, termo pregradne daske
− prihvatljivi dijelovi vrcaljke: koš, mreža za koš, osovina koša, nosači koša
− prihvatljivi dijelovi za solarni sustav: solarni paneli, regulator napona, pretvarač struje i baterijski sustav
– prihvatljivi dijelovi za video nadzor pčelinjaka: kamere, kablovi, napajanje
− refraktometar
− ručni pogon za vrcaljku
− sakupljač cvjetnog praha (peludi)
− sakupljač otrova
− senzori za zaštitu od krađe, GPS lokatori
− setovi za uzgoj matica
− sipaonik za pčele
− skidač roja (hvatač roja)
− stalak za okvire prilikom pregleda
− stalak za sita
− transformatori za utapanje satne osnove
− zaštitna odjeća: pčelarska košulja/bluza/jakna, kombinezon, zaštitni kombinezon s kapuljačom i vizirom, hlače, pčelarske rukavice, pčelarski šešir
− zaštitne maske i polumaske
− zatezač žice
Pomagala, pribor i oprema čija je nabava ograničena na najviše jedan komad po korisniku intervencije u okviru jedne intervencijske godine:
− aerosolni topovi
− automatski aplikator (dozator) za liječenje pčela
− bušilica/odvijač za okvire (s jednom i više glava)
− čistač cvjetnog praha
− čistač cvjetnog praha s motornim pogonom
− dekristalizator
− dizalica za nastavke ili košnice
− električni sustav ograde (pastir)
− elektromotor i/ili elektro-upravljačka jedinica za vrcaljke
− grijači za med
− homogenizator za med
− inkubator za proizvodnju matica
− kalup za lijevanje satnih osnova
− ljestve (dvodijelne/trodijelne) na razvlačenje/izvlačenje
− miješalica za med (uređaj za pripremu kremastog meda)
− mlin za cvjetni prah
− pčelarska vaga i oprema: vaga, podnica ili kućište vage, baterija, antena i solarni panel za elektronsku vagu
− posuda (korito, stol) za otklapanje saća
− posuda od 20 litara i veća *
− preša za medne poklopce (izdvajanje meda iz mednih poklopaca)
− preša za satne osnove
− pumpe za pretakanje meda
− separator pčelinjeg kruha (perge)
− separator voska
− solarni sustav
− sterilizator voska
− stroj za formiranje ili valjanje pogača
− sušionik za cvjetni prah
− topionik voska: parni ili sunčani
− uređaj za umjetnu inseminaciju (oplodnju) matica
− uređaj za miješanje pogača
− uređaj za mljevenje šećera
− uređaj za ometanje i otresanje pčela
− usisavač za matičnu mliječ
− varilice za plastične vrećice i vakumirke
– video nadzor pčelinjaka
− vrcaljka
Pomagala, pribor i oprema čija je nabava ograničena na najviše jedan komad po korisniku intervencije u okviru provedbe Strateškog plana:
− agregat
− električni kompresori (volumena do 50 l)*
− kolica transportna mehanička (s dva ili četiri kotača) maksimalne nosivosti do 500 kg*
− oprema za obradu i pakiranje meda i pčelinjih proizvoda: kružni stol za punjenje meda, dozator za med (punilica meda)
− ručni električni viličar
− ručni viličar (bez električnog pogona)
− trimer: akumulatorski ili električni ili motorni
− uređaj za otklapanje saća (ručni, automatski, poluautomatski)
− visokotlačni perači
Pomagala, pribor i oprema čija je nabava ograničena na najviše jedan komad po korisniku intervencije u okviru provedbe Strateškog plana uz uvjet da korisnik ima najmanje 30 košnica ažuriranih u Evidenciji za godinu podnošenja zahtjeva
− kosilica: akumulatorska ili električna ili motorna
− lančana pila: akumulatorska ili električna ili motorna
− električna stolna pila
− ubodna pila
− traktorski malčer (s ili bez kardana)
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
PRILOG II.
POPIS OPREME KOJA SE KORISTI U PČELARSKOJ PROIZVODNJI I UZGOJU PČELA ZA KOJU JE MOGUĆE PODNIJETI ZAHTJEV ZA ISPLATU U INTERVENCIJI RACIONALIZACIJA SELEĆEG PČELARSTVA
Oprema za koju je moguće podnijeti zahtjev za isplatu u ovoj intervenciji, a za koje postoje specifikacije EU u skladu s kojima je obvezno stavljanje CE oznake, moraju imati istu.
* Oprema koja se koristi u pčelarstvu, a za koju su podnositelji zahtjeva obvezni priložiti tehničke karakteristike kupljenih proizvoda pri podnošenju zahtjeva.
− arnjevi
− cerade
− kontejner za selidbu košnica
− kopče i stege za selidbu
− mehanička dizalica
− mehanička vitla
− platforma za selidbu pčela
Oprema čija je nabava ograničena na najviše jedan komad po korisniku intervencije u okviru provedbe Strateškog plana:
− hidraulična dizalica
− hidraulična rampa
− mehanička utovarna rampa
− priključno vozilo bez vlastitog pogona s natkrivenim ili otkrivenim teretnim prostorom do uključujući 3 500 kg, s ili bez potpornog kotača, izuzev poluprikolica i traktorskih prikolica*
− priključno vozilo bez vlastitog pogona s fiksnom konstrukcijom za košnice
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA