NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O JEDISTVENOM TIJELU VJEŠTAČENJA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
I.USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. podstavku 1., te članku 58. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 85/2010 - pročišćeni teksti 5/2014 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
1. Ocjena stanja
U Zakonu o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, br. 85/2014 – u daljnjem tekstu: Zakon), bilo je nužno izmijeniti odredbe Zakona koje su se pokazale ograničavajućima za uredno funkcioniranje Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom (u daljnjem tekstu: Zavod). Zbog vrlo osjetljive prirode posla iz djelokruga Zavoda na području vještačenja o kojemu ovisi ostvarivanje velikog broja prava osoba s invaliditetom, te zbog zahtjevnosti i izuzetno velikog broja predmeta koje Zavod svakodnevno zaprima iz različitih sustava, predložene izmjene predstavljaju preduvjet za poboljšanje sustava vještačenja u Republici Hrvatskoj. Navedene izmjene su potrebne radi značajnog manjka vještaka u Zavodu koji izravno utječe na optimalno i pravovremeno obavljanje poslova vještačenja.
U tu svrhu je Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj 3. rujna 2015. godine donijela Uredbu o izmjeni Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, br. 95/15) kojim izmjenama se omogućilo angažiranje potrebnog broja i vrsta vještaka te dala mogućnost njihovog angažiranja kao vanjskih suradnika. Kako bi se i nadalje omogućilo poboljšano funkcioniranje Zavoda i pravovremeno obavljanje poslova potrebno je donijeti Zakon kojim će se potvrditi izmjene donesene Uredbom. Naime, donesena Uredba o izmjeni Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja je na snazi do 30. lipnja 2016. godine, te je slijedom toga potrebno donijeti Zakon o izmjenama Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja.
2. Osnovna pitanja koja se uređuju predloženim zakonom
Izmjenama i dopunama zakonskih odredbi osigurao bi se potreban broj i vrsta vještaka te dala mogućnost njihovog angažiranja kao vanjskih suradnika.
Ovim propisom predlaže se:
-osim liječnika specijalista, omogućiti zapošljavanje doktora medicine bez nužne specijalizacije;
-propisati mogućnost angažiranja vještaka i viših vještaka kao vanjskih suradnika.
3. Posljedice koje će donošenjem Zakona proisteći
Potvrđivanjem Uredbe o izmjeni Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, br. 95/15) na način da se donese Zakon o izmjenama Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja
omogućit će se redovno poslovanje Zavoda o čemu ovisi ostvarivanje prava velikog broja korisnika.
III.OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovog zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV.PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
U skladu s odredbom članka 204. Poslovnika Hrvatskog sabora („Narodne novine, broj 81/13) predlaže se donošenje Zakona po hitnom postupku iz osobito opravdanih razloga, s obzirom da se predloženim Zakonom reguliraju prava vrlo osjetljivih korisničkih skupina, kojima je donošenje ovog Zakona od životne važnosti.
Naime, cilj je da se sadržaj Uredbe o izmjeni Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, br. 95/15) zakonski potvrdi te na taj način omogući i nakon 30. lipnja 2016. proširenje uvjeta potrebnih za imenovanje osobe vještakom ili višim vještakom, na način da se za vještaka i višeg vještaka može imenovati i osoba iz redova doktora medicine bez nužne specijalizacije te propisati mogućnost angažiranja vještaka i viših vještaka kao vanjskih suradnika Zavoda koji će poslove vještačenja obavljati na temelju ugovora o djelu osigura poboljšanje sustava vještačenja s ciljem pravovremenog ostvarivanje prava korisnika.
Slijedom navedenog, predlaže se stupanje Zakona na snagu u hitnom postupku.
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O JEDINSTVENOM TIJELU VJEŠTAČENJE S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Članak 1.
U Zakonu o jedinstvenom tijelu vještačenja (Narodne novine, br. 85/2014), u članku 3. stavku 4. riječi: „specijalisti odgovarajuće specijalizacije“ brišu se.
Stavak 5. mijenja se i glasi:
„(5) Vještaci iz stavka 4. ovoga članka mogu biti zaposlenici i vanjski suradnici Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom (u daljnjem tekstu: Zavod).“.
Članak 2.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA: 011-02/16-02/3
URBROJ: 519-03-2-2/1-2
Zagreb, 14. travnja 2016.
OBRAZLOŽENJE
Članak 1.
Člankom 1. predlaže se da se osim liječnika specijalista, omogućiti zapošljavanje doktora medicine bez nužne specijalizacije te se propisuje mogućnost angažiranja vještaka i viših vještaka kao vanjskih suradnika.
Izmjenama i dopunama zakonskih odredbi osigurao bi se potreban broj i vrsta vještaka te dala mogućnost njihovog angažiranja kao vanjskih suradnika.
Članak 2.
Ovim se člankom propisuje rok u kojem će Zakon stupiti na snagu.
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O JEDISTVENOM TIJELU VJEŠTAČENJA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
I.USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. podstavku 1., te članku 58. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 85/2010 - pročišćeni tekst i 5/2014 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
1. Ocjena stanja
U Zakonu o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, br. 85/2014 – u daljnjem tekstu: Zakon), bilo je nužno izmijeniti odredbe Zakona koje su se pokazale ograničavajućima za uredno funkcioniranje Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom (u daljnjem tekstu: Zavod). Zbog vrlo osjetljive prirode posla iz djelokruga Zavoda na području vještačenja o kojemu ovisi ostvarivanje velikog broja prava osoba s invaliditetom, te zbog zahtjevnosti i izuzetno velikog broja predmeta koje Zavod svakodnevno zaprima iz različitih sustava, predložene izmjene predstavljaju preduvjet za poboljšanje sustava vještačenja u Republici Hrvatskoj. Navedene izmjene su potrebne radi značajnog manjka vještaka u Zavodu koji izravno utječe na optimalno i pravovremeno obavljanje poslova vještačenja.
U tu svrhu je Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj 3. rujna 2015. godine donijela Uredbu o izmjeni Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, br. 95/15) kojim izmjenama se omogućilo angažiranje potrebnog broja i vrsta vještaka te dala mogućnost njihovog angažiranja kao vanjskih suradnika. Kako bi se i nadalje omogućilo poboljšano funkcioniranje Zavoda i pravovremeno obavljanje poslova potrebno je donijeti Zakon kojim će se potvrditi izmjene donesene Uredbom. Naime, donesena Uredba o izmjeni Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja je na snazi do 30. lipnja 2016. godine, te je slijedom toga potrebno donijeti Zakon o izmjenama Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
2. Osnovna pitanja koja se uređuju predloženim zakonom
Izmjenama i dopunama zakonskih odredbi osigurao bi se potreban broj i vrsta vještaka te dala mogućnost njihovog angažiranja kao vanjskih suradnika.
Ovim propisom predlaže se:
-osim liječnika specijalista, omogućiti zapošljavanje doktora medicine bez nužne specijalizacije;
-propisati mogućnost angažiranja vještaka i viših vještaka kao vanjskih suradnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
3. Posljedice koje će donošenjem Zakona proisteći
Potvrđivanjem Uredbe o izmjeni Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, br. 95/15) na način da se donese Zakon o izmjenama Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja
omogućit će se redovno poslovanje Zavoda o čemu ovisi ostvarivanje prava velikog broja korisnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
III.OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovog zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
IV.PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
U skladu s odredbom članka 204. Poslovnika Hrvatskog sabora („Narodne novine, broj 81/13) predlaže se donošenje Zakona po hitnom postupku iz osobito opravdanih razloga, s obzirom da se predloženim Zakonom reguliraju prava vrlo osjetljivih korisničkih skupina, kojima je donošenje ovog Zakona od životne važnosti.
Naime, cilj je da se sadržaj Uredbe o izmjeni Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, br. 95/15) zakonski potvrdi te na taj način omogući i nakon 30. lipnja 2016. proširenje uvjeta potrebnih za imenovanje osobe vještakom ili višim vještakom, na način da se za vještaka i višeg vještaka može imenovati i osoba iz redova doktora medicine bez nužne specijalizacije te propisati mogućnost angažiranja vještaka i viših vještaka kao vanjskih suradnika Zavoda koji će poslove vještačenja obavljati na temelju ugovora o djelu osigura poboljšanje sustava vještačenja s ciljem pravovremenog ostvarivanje prava korisnika.
Slijedom navedenog, predlaže se stupanje Zakona na snagu u hitnom postupku.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O JEDINSTVENOM TIJELU VJEŠTAČENJE S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 1.
U Zakonu o jedinstvenom tijelu vještačenja (Narodne novine, br. 85/2014), u članku 3. stavku 4. riječi: „specijalisti odgovarajuće specijalizacije“ brišu se.
Stavak 5. mijenja se i glasi:
„(5) Vještaci iz stavka 4. ovoga članka mogu biti zaposlenici i vanjski suradnici Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom (u daljnjem tekstu: Zavod).“.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 2.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA: 011-02/16-02/3
URBROJ: 519-03-2-2/1-2
Zagreb, 14. travnja 2016.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
OBRAZLOŽENJE
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 1.
Člankom 1. predlaže se da se osim liječnika specijalista, omogućiti zapošljavanje doktora medicine bez nužne specijalizacije te se propisuje mogućnost angažiranja vještaka i viših vještaka kao vanjskih suradnika.
Izmjenama i dopunama zakonskih odredbi osigurao bi se potreban broj i vrsta vještaka te dala mogućnost njihovog angažiranja kao vanjskih suradnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Članak 2.
Ovim se člankom propisuje rok u kojem će Zakon stupiti na snagu.
Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku