E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O JEDISTVENOM TIJELU VJEŠTAČENJA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

I.USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA

 

Ustavna osnova za donošenje ovoga zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. podstavku 1., te članku 58. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 85/2010 - pročišćeni tekst i 5/2014 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. Ocjena stanja

 

U Zakonu o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, br. 85/2014 – u daljnjem tekstu: Zakon), bilo je nužno izmijeniti odredbe Zakona koje su se pokazale ograničavajućima za uredno funkcioniranje Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom (u daljnjem tekstu: Zavod). Zbog vrlo osjetljive prirode posla iz djelokruga Zavoda na području vještačenja o kojemu ovisi ostvarivanje velikog broja prava osoba s invaliditetom, te zbog zahtjevnosti i izuzetno velikog broja predmeta koje Zavod svakodnevno zaprima iz različitih sustava, predložene izmjene predstavljaju preduvjet za poboljšanje sustava vještačenja u Republici Hrvatskoj. Navedene izmjene su potrebne radi značajnog manjka vještaka u Zavodu koji izravno utječe na optimalno i pravovremeno obavljanje poslova vještačenja.

U tu svrhu je Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj 3. rujna 2015. godine donijela Uredbu o izmjeni Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, br. 95/15) kojim izmjenama se omogućilo angažiranje potrebnog broja i vrsta vještaka te dala mogućnost njihovog angažiranja kao vanjskih suradnika. Kako bi se i nadalje omogućilo poboljšano funkcioniranje Zavoda i pravovremeno obavljanje poslova potrebno je donijeti Zakon kojim će se potvrditi izmjene donesene  Uredbom. Naime, donesena Uredba o izmjeni Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja je na snazi do 30. lipnja 2016. godine, te je slijedom toga potrebno donijeti Zakon o izmjenama Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. Osnovna pitanja koja se uređuju predloženim zakonom

 

Izmjenama i dopunama zakonskih odredbi osigurao bi se potreban broj i vrsta vještaka te dala mogućnost njihovog angažiranja kao vanjskih suradnika.

Ovim propisom predlaže se:

-osim liječnika specijalista, omogućiti zapošljavanje doktora medicine bez nužne specijalizacije;

-propisati mogućnost angažiranja vještaka i viših vještaka kao vanjskih suradnika.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. Posljedice koje će donošenjem Zakona proisteći

 

Potvrđivanjem Uredbe o izmjeni Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja  („Narodne novine“, br. 95/15) na način da se donese Zakon o izmjenama Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja

omogućit će se redovno poslovanje Zavoda o čemu ovisi ostvarivanje prava velikog broja korisnika.

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

III.OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA

 

Za provedbu ovog zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske.

 

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

IV.PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU

 

U skladu s odredbom članka 204. Poslovnika Hrvatskog sabora („Narodne novine, broj 81/13) predlaže se donošenje Zakona po hitnom postupku iz osobito opravdanih razloga, s obzirom da se predloženim Zakonom reguliraju prava vrlo osjetljivih korisničkih skupina, kojima je donošenje ovog Zakona od životne važnosti.

Naime, cilj je da se sadržaj Uredbe o izmjeni Zakona o jedinstvenom tijelu vještačenja  („Narodne novine“, br. 95/15) zakonski potvrdi te na taj način omogući i nakon 30. lipnja 2016. proširenje uvjeta potrebnih za imenovanje osobe vještakom ili višim vještakom, na način da se za vještaka i višeg vještaka može imenovati i osoba iz redova doktora medicine bez nužne specijalizacije te propisati mogućnost angažiranja vještaka i viših vještaka kao vanjskih suradnika Zavoda koji će poslove vještačenja obavljati na temelju ugovora o djelu osigura poboljšanje sustava vještačenja s ciljem pravovremenog ostvarivanje prava korisnika.

Slijedom navedenog, predlaže se stupanje Zakona na snagu u hitnom postupku.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O JEDINSTVENOM TIJELU VJEŠTAČENJE S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 1.

U Zakonu o jedinstvenom tijelu vještačenja (Narodne novine, br. 85/2014), u članku 3. stavku 4. riječi: „specijalisti odgovarajuće specijalizacije“ brišu se.

Stavak 5. mijenja se i glasi:

„(5) Vještaci iz stavka 4. ovoga članka mogu biti zaposlenici i vanjski suradnici Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom (u daljnjem tekstu: Zavod).“.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 2.

Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.

 

KLASA: 011-02/16-02/3

URBROJ: 519-03-2-2/1-2

Zagreb, 14. travnja 2016.

         

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

OBRAZLOŽENJE

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 1.

Člankom 1. predlaže se da se osim liječnika specijalista, omogućiti zapošljavanje doktora medicine bez nužne specijalizacije te se propisuje mogućnost angažiranja vještaka i viših vještaka kao vanjskih suradnika.

Izmjenama i dopunama zakonskih odredbi osigurao bi se potreban broj i vrsta vještaka te dala mogućnost njihovog angažiranja kao vanjskih suradnika.

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 2.

Ovim se člankom propisuje rok u kojem će Zakon stupiti na snagu.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.