E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

 

Akronim projekta: NCC-HR

Broj projekta: 101195170

Puni naziv projekta: Deploying Croatian National Coordination Center

Internetska stranica: https://www.carnet.hr/projekt/uspostava-hrvatskog-nacionalnog-koordinacijskog-sredista/

 

 

Poziv na dostavu projektnih prijedloga

– Unaprjeđenje kibernetičke sigurnosti mikro, malih i srednjih poduzeća –

Referentni broj Poziva: NKS-DEP-0001

 

  A black background with blue letters  AI-generated content may be incorrect.

Poziv objavljuje CARNET  -  Nacionalno koordinacijsko središte za industriju, tehnologiju i istraživanja u području kibernetičke sigurnosti (NKS)

Sadržaj

1. UVOD I PREDMET POZIVA

2. UVJETI I PRAVILA POZIVA

Alokacija Poziva

Odredbe vezane uz državne potpore

Trajanje Poziva

3. KLJUČNE INFORMACIJE O PROJEKTU I PRIJAVITELJIMA

Prihvatljivost prijavitelja

Prihvatljive aktivnosti

Opće odredbe o prihvatljivosti troškova

4. KAKO SE PRIJAVITI

5. POSTUPAK DODJELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA

6. PROVEDBA PROJEKTA

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: HRVATSKA AKADEMSKA ISTRAŽIVAČKA MREŽA - CARNET

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. UVOD I PREDMET POZIVA

 

O PROGRAMU DIGITALNA EUROPA

 

Opći ciljevi Programa Digitalna Europa (dalje u tekstu: DEP) su podupirati i ubrzati digitalnu transformaciju europskoga gospodarstva, industrije i društva te usmjeriti koristi digitalne transformacije prema građanima, javnoj upravi i poduzećima diljem Europske unije (EU). Njome se nastoji pridonijeti premošćivanju digitalnog jaza diljem EU i ojačati kapacitete Unije u područjima ključnih digitalnih tehnologija. Europski stručni centar u području kibernetičke sigurnosti (ECCC) i Mreža nacionalnih koordinacijskih centara ključni su provoditelji relevantnih mjera ovog programa. Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET kao Nacionalno koordinacijsko središte za industriju, tehnologiju i istraživanja u području kibernetičke sigurnosti (NKS) u Republici Hrvatskoj radi na jačanju hrvatskih kapaciteta u području kibernetičke sigurnosti s ciljem unaprjeđenja kibernetičke sigurnosti na nacionalnoj, međunarodnoj i međusektorskoj razini. Ujedno upravlja financijskim sredstvima Europske komisije odnosno ECCC-a za potrebe jačanja nacionalnih kapaciteta i kompetencija u području kibernetičke sigurnosti, a jedna od važnijih zadaća je i okupljanje zajednice stručnjaka, objedinjavanje stručnih znanja, razvoj i širenje obrazovnih programa u području kibernetičke sigurnosti te podizanje razine svijesti javnosti o ovoj temi.

 

ZAKONODAVNI OKVIR

 

Provedba ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga (dalje u tekstu: Poziv) obuhvaća zakonodavni okvir:  

- Uredba 2024/2509 (Financijska uredba) 1

- Uredba 2021/694 o uspostavi programa Digitalna Europa 2

- Uredba 2021/887 o osnivanju Europskog stručnog centra za industriju, tehnologiju i istraživanja u području kibersigurnosti i mreže nacionalnih koordinacijskih centara 3

- Radni program 2023. - 2024. za provedbu DEP (Odluka Komisije C/2023/8620 od 14.12.2023. o usvajanju programa rada za 2023. - 2024. i Odluka o financiranju za provedbu programa Digitalna Europa) Europske komisije, Glavne uprave za komunikacije, mreže, sadržaj i tehnologiju (DG CONNECT), u ime Europskog centra za stručnost u području kibernetičke sigurnosti (ECCC)

- Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava prema kojem su ECCC i NKS odgovorni za financiranje trećih strana i za upravljanje bespovratnim sredstvima u okviru Projekta  101195170 - NCC-HR

- Uredba 2023/2831 o de minimis potporama 4

- Zakon o državnim potporama (Narodne novine br. 47/14, 69/17)

- Pravilnik o dostavi prijedloga državnih potpora, podataka o državnim potporama i potporama male vrijednosti te registru državnih potpora i potpora male vrijednosti (Narodne novine br. 125/17)

 

Uredba (EU, Euratom) 2024/2509 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA od 23. rujna 2024. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije

2 Uredba (EU) 2021/694 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2021. o uspostavi programa Digitalna Europa te o stavljanju izvan snage Odluke (EU) 2015/2240

3 Uredba (EU) 2021/887 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. svibnja 2021. o osnivanju Europskog stručnog centra za industriju, tehnologiju i istraživanja u području kibersigurnosti i mreže nacionalnih koordinacijskih centara

4 Uredba (EU) 2023/2831 оd 13. prosinca 2023. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore

 

 

Pravila nabave: Za provedbu projektnih nabava primjenjiva su Pravila za neobveznike Zakona o javnoj nabavi koja su sastavni dio Poziva (Prilog 1).

 

 

INFORMACIJE O PROJEKTU NCC-HR

 

U sklopu Programa Digitalna Europa, a u svrhu uspostave Nacionalnog koordinacijskog središta i pokretanja svih ključnih aktivnosti propisanih Uredbom 2021/887 NKS je dobio financiranje za projekt br. 101195170, punog naziva Deploying Croatian National Coordination Center koji je s provedbom započeo 1. siječnja 2025. godine.

Cilj projekta je podržati razvoj Nacionalnog koordinacijskog središta za industriju, tehnologiju i istraživanja u području kibernetičke sigurnosti, koji će unutar Mreže nacionalnih centara za kibernetičku sigurnost doprinijeti ostvarenju ciljeva ECCC-a utjecanjem na usvajanje i širenje najnovijih rješenja za kibernetičku sigurnost te jačanjem nacionalnih kapaciteta i otpornosti na kibernetičke prijetnje.

Sve projektne aktivnosti podijeljene su kroz pet radnih paketa, a glavne projektne aktivnosti uključuju aktivnosti izgradnje nacionalne zajednice kibernetičkih stručnjaka i umrežavanje, aktivnosti edukacije i to razvoja obrazovnih materijala i provedbe obrazovnih sadržaja, aktivnosti promocije i podizanja svijesti o važnosti kibernetičke sigurnosti te aktivnosti jačanja kapaciteta malih i srednjih poduzeća (MSP) i drugih relevantnih dionika u području kibernetičke sigurnosti kroz pružanje podrške i dodjelu bespovratnih sredstava. Sve projektne aktivnosti imaju za cilj doprinijeti poboljšanju otpornosti na kibernetičke napade i produbljivanju znanja o procesima kibernetičke sigurnosti, posebno onih vezanih uz zakonske zahtjeve.

 

INFORMACIJE O POZIVU I CILJ POZIVA

 

Predmet Poziva je dodjela bespovratnih sredstava u svrhu unaprjeđenja kibernetičke sigurnosti mikro, malih i srednjih poduzeća.

 

Cilj Poziva je povećanje broja mikro, malih i srednjih poduzeća s usklađenim/unaprijeđenim internim procesima te osnaženim kapacitetima zaposlenika u području  kibernetičke sigurnosti.

 

Provodi se otvoreni postupak u modalitetu privremenog poziva u kojem se određuje krajnji rok za podnošenje projektnih prijedloga, po isteku kojeg započinje postupak dodjele bespovratnih sredstava.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: HRVATSKA AKADEMSKA ISTRAŽIVAČKA MREŽA - CARNET

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. UVJETI I PRAVILA POZIVA

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: HRVATSKA AKADEMSKA ISTRAŽIVAČKA MREŽA - CARNET

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Alokacija Poziva

 

Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 1.970.000,00 EUR.

 

Stopa sufinanciranja

Stopa sufinanciranja iznosi 50% ukupnih prihvatljivih troškova projekta navedenih u sklopu projektne prijave. Iznos od 50% ukupnih prihvatljivih troškova podmiruje Europska unija (Program DEP), a preostalih 50% ukupnih prihvatljivih troškova snosi sam prijavitelj. Neprihvatljive troškove podmiruje prijavitelj vlastitim sredstvima.

 

Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstva ili osiguravanjem financiranja na drugi način (sredstvima koja ne predstavljaju sredstva iz bilo kojeg javnog izvora, uključujući sredstva Unije) osigurati:

- sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projekta te iznosa bespovratnih sredstava;

- sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova projektnog prijedloga.

 

Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po pojedinom projektu

 

Najniži iznos bespovratnih sredstava za pojedini projekt iznosi 7.500,00 EUR da bi bio prihvatljiv za financiranje.

 

Minimalna vrijednost bespovratnih sredstava od 7.500,00 EUR predstavlja iznos potpore od 50% ukupnih prihvatljivih troškova projekta navedenih u sklopu projektne prijave te ukupna minimalna vrijednost projekta može iznositi 15.000,00 EUR.

 

Najviši iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po pojedinom projektu

 

Najviši iznos bespovratnih sredstava za pojedini projekt iznosi 60.000,00 EUR .

 

Maksimalna vrijednost bespovratnih sredstava od 60.000,00 EUR predstavlja iznos potpore od 50% ukupnih prihvatljivih troškova projekta navedenih u sklopu projektne prijave te ukupna maksimalna vrijednost projekta može iznositi 120.000,00 EUR.

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: HRVATSKA AKADEMSKA ISTRAŽIVAČKA MREŽA - CARNET

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Odredbe vezane uz državne potpore

Bespovratna sredstva koja će se dodijeliti putem ovog Poziva smatraju se potporom male vrijednosti ( de minimis potpore).

 

U okviru Poziva dodjeljivat će se potpore male vrijednosti u skladu s Programom dodjele potpora male vrijednosti ( de minimis potpore) za unapređenje kibernetičke sigurnosti, objavljenog na mrežnim stranicama NKS-a (poveznica na Program).

 

Odredbe vezane uz PDV

 

PDV je prihvatljiv trošak ako nije povrativ u skladu s nacionalnim zakonodavstvom. U slučaju kada je PDV povrativ, smatra se neprihvatljivim troškom.

 

Predfinanciranje

 

Po potpisu Ugovora, korisnik ostvaruje pravo na predfinanciranje. Ukupni iznos predfinanciranja ne može biti viši od 50% ukupne vrijednosti dodijeljenih bespovratnih sredstava. Uvjeti pod kojima se ostvaruje pravo na predfinanciranje  propisani su u članku 16. Ugovora.

 

Potraživanje troškova

Korisnik može potraživati troškove metodom nadoknade troškova, na način propisan točkom 4.2. Posebnog dijela Ugovora.  

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: HRVATSKA AKADEMSKA ISTRAŽIVAČKA MREŽA - CARNET

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Trajanje Poziva

 

Poziv će biti otvoren od xy.xy.2025. godine od 12:00 CET (Zagreb). Rok za podnošenje prijava je xy.xy.2025. godine do 17:00 CET (Zagreb) . Po isteku navedenog roka nije više moguće podnositi prijave te započinje postupak evaluacije podnesenih prijava za dodjelu bespovratnih sredstava. Preporučuje se da se projektni prijedlog podnese što je ranije moguće, a najmanje 48 sati prije istaknutog roka. Time će se izbjeći potencijalni tehnički problemi (sistemski zahtjevi, zagušenje sustava i sl.).

 

Indikativna tablica trajanja postupka dodjele bespovratnih sredstava

Indikativni rok

Objava Poziva

kolovoz 2025.

Rok za podnošenje prijava

studeni 2025.

Završetak evaluacija prijava

veljača 2026.

Sklapanje ugovora

ožujak 2026.

Okvirni završetak provedbe svih projekata

ožujak 2027.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: HRVATSKA AKADEMSKA ISTRAŽIVAČKA MREŽA - CARNET

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. KLJUČNE INFORMACIJE O PROJEKTU I PRIJAVITELJIMA

 

Trajanje projekata

 

Projektne aktivnosti mogu započeti najranije s danom predaje projektnog prijedloga 5 te mogu trajati najduže 12 (dvanaest) mjeseci od potpisivanja Ugovora.

 

5 Ukoliko Prijavitelj krene s provedbom aktivnosti prije potpisa Ugovora svjesno preuzima rizik za utrošena sredstva ukoliko ne bude pozitivno evaluiran i ne budu mu dodijeljena bespovratna sredstva u sklopu ovog Poziva.

 

U razdoblju trajanja projekta korisnici moraju osigurati sljedeće:

- Projektne aktivnosti moraju biti završene

- Nabava usluga mora biti izvršena, predmeti nabave moraju biti isporučeni te usluga mora biti završena

- Prihvatljivi troškovi moraju nastati u periodu trajanja projekta

 

U roku od 60 dana od kraja razdoblja trajanja projekta korisnici moraju osigurati da:

- svi prihvatljivi troškovi budu plaćeni

- predaju završno izvješće projekta.

 

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: HRVATSKA AKADEMSKA ISTRAŽIVAČKA MREŽA - CARNET

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Prihvatljivost prijavitelja

 

Prihvatljivi prijavitelji su mikro, mala i srednja poduzeća. 6 Poduzeće je svaki subjekt koji obavlja gospodarsku djelatnost, bez obzira na njegov pravni oblik (d.o.o., j.d.o.o., obrti i dr.).

6 Sukladno definiciji veličine poduzeća utvrđenoj u Prilogu 1. Uredbe EU 651/2014 (GBER uredba) - https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/PDF/?uri=CELEX:02014R0651-20230701

 

Prijavitelj mora biti osnovan i imati nastan u RH najmanje godinu dana prije datuma objave Poziva na dostavu projektnih prijedloga.

 

Prihvatljivim prijaviteljima smatraju se pravni subjekti koji imaju poslovni nastan u Republici Hrvatskoj, a pod kontrolom su država članica / državljana država članica Europske unije ili EEA država (Norveška, Island, Lihtenštajn).

 

Prijavitelj će se smatrati „kontroliranim od strane treće zemlje” kad (neprihvatljiva) treća zemlja, subjekt iz treće zemlje ili državljanin treće zemlje ima mogućnost izvršiti odlučujući utjecaj na dotični subjekt, posebno u vezi s njegovim strateškim poslovnim odlukama (kao što je imenovanje i smjenjivanje višeg menadžmenta, proračun, investicijski poslovni planovi, odluke specifične za tržište, itd.). Prilikom određivanja kontrole potrebno je uzeti u obzir sljedeće elemente: vlasnička struktura i određena prava, korporativno upravljanje, komercijalne veze koje omogućuju kontrolu, financijske veze koje omogućuju kontrolu te drugi izvori kontrole. NKS će obaviti kontrolu u skladu s informacijama i dokumentacijom koje je dostavio Prijavitelj. Ka o dokaz o nepostojanju navedenih okolnosti prijavitelj dostavlja Izjavu o vlasništvu koja je Obrazac 3. Poziva.

 

U svrhu prijave na Poziv prijavitelji moraju biti registrirani u Registru sudionika (Participant Register) na EU Funding & Tenders portalu Europske komisije 7 te imati PIC broj (Participant Identification Code) koji se svakom korisniku dodjeljuje prilikom registracije. Registraciju je moguće izvršiti u bilo kojem trenutku, a najkasnije do trenutka potpisa Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstavae. Preporučuje se da se registracija izvrši ranije. Moguće je da će sustav biti preopterećen. Također, obveza prijavitelja je dodavanje popratnih dokumenata putem portala, stoga je važno da ih se pravovremeno ispuni i doda u obliku privitka na sučelje.

7 Participant register | EU Funding & Tenders Portal

 

Isključenje prijavitelja iz postupka dodjele:

1. u slučaju kada je nad gospodarskim subjektom otvoren predstečajni postupak, stečajni postupak, ako je nesposoban za plaćanje ili prezadužen, ili u postupku likvidacije, ako njegovom imovinom upravlja stečajni upravitelj ili sud, ako je u nagodbi s vjerovnicima, ako je obustavio poslovne aktivnosti ili je u bilo kakvoj istovrsnoj situaciji koja proizlazi iz sličnog postupka prema nacionalnim zakonima i propisima, ili koji se nalazi u postupku koji su, prema propisima države njegova sjedišta ili nastana kojima se regulira pitanje insolvencijskog prava, slični svim prethodno navedenim postupcima;

2. ako je prijavitelj ili osoba ovlaštena po zakonu za zastupanje prijavitelja (osobe koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno osuđena za bilo koje od sljedećih kaznenih djela odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena po zakonu za njihovo zastupanje

- sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, uključujući zločinačko udruženje, počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, uključujući javno poticanje na terorizam, novačenje za terorizam, obuka za terorizam, putovanje u svrhu terorizma, terorističko udruženje, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima i ropstvo, korupciju, uključujući primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zlouporaba položaja i ovlasti, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, prijevaru, uključujući prijevara u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara;

3. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom zbog:

- teškog profesionalnog propusta ili drugog djela u smislu kršenja primjenjivih pravila koji se odnose na etičke standarde profesije na način da se to odražava na profesionalni kredibilitet, a riječ je o namjernom djelovanju ili propuštanju ili krajnjoj nepažnji, i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga;

4. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom za:

- djelo koje za posljedicu ima povredu načela Ugovora o EU i Povelje EU o temeljnim pravima, koja se odnose na zabranu diskriminacije, mržnje i nasilja te njihova poticanja prema grupi ili pojedincu i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga;

5. ako na temelju pravomoćne, odnosno konačne odluke nadležnog tijela prijavitelj i/ili fizička ili pravna osoba koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije ispunila obvezu isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi ugovor kojim se na korištenje dodjeljuju bespovratna sredstva i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako nema poslovni nastan u Republici Hrvatskoj), osim ako je po posebnim propisima oslobođen te obveze;

6. ako je pravomoćnom, odnosno konačnom odlukom nadležnog tijela utvrđeno da je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izbjegavala fiskalne, socijalne ili bilo koje druge pravne obveze osnivanjem fiktivnog gospodarskog subjekta, ili je takav subjekt osnovan s tim ciljem;

7. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) u sukobu interesa u postupku dodjele sredstava, odnosno u situaciji u kojoj se dolazi u priliku svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogodovati sebi ili sebi bliskim osobama, društvenim skupinama i organizacijama s ciljem dobivanja sredstava EU, posebice iskorištavanjem situacije postojanja sukoba interesa u odnosu na službenu osobu koja sudjeluje u postupku dodjele sredstava.

8. ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) po osnovi konačne ili pravomoćne odluke nadležnog tijela nije vratila sredstva u proračun Republike Hrvatske prema zahtjevu za povrat nadležnog tijela, kako je navedeno u obrascu izjave prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele koji je sastavni dio Poziva, ili grubo nije ispunjavala svoje obveze koje proizlaze iz pravila po kojima se provodi financiranje Unije, ili ih je s namjerom zaobilazila, a što je dovelo do prijevremenog raskidanja ugovornih odnosa i/ili odštetnih zahtjeva;

9. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) ne udovoljava obvezama u skladu s naloženim povratom, uključivo obvezama koje se odnose na odobrenu obročnu otplatu duga koji predstavlja sredstva državnog proračuna Republike Hrvatske, po osnovi pravomoćne ili konačne odluke nadležnog tijela;

10. ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora što ju je dodijelila država članica ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, a potpora je dodijeljena na temelju lažnih, netočnih, nepotpunih i/ili neistinitih izjava;

11. prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije postupala u skladu sa zahtjevima i pravilima trajnosti projekta, zbog čega je država članica morala ili mora vratiti doprinos iz fondova, neovisno o tome o kojem financijskom razdoblju je riječ (financijsko razdoblje 2007.- 2013., financijsko razdoblje 2014.-2020. ili financijsko razdoblje 2021.-2027.).

 

Nepostojanje navedenih osnova za isključenje prijavitelj dokazuje na Obrascu izjave prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele (Obrazac 2. Poziva).

 

NKS zadržava pravo da u postupku dodjele bespovratnih sredstava u nedostatku pravomoćne presude ili konačne odluke nadležnog tijela, a u slučaju postojanja okolnosti koje daju razumno i ozbiljno uvjerenje o nastanku ozbiljnog i neposrednog učinka na financijske interese Unije i/ili Republike Hrvatske i njihov ugled, isključi iz postupka dodjele prijavitelja, primjenom osnova za isključenje iz Poziva. Isključenje ne prejudicira postupanje, odnosno ishod postupanja nacionalnih kaznenih, prekršajnih i administrativnih tijela.

 

Odluku o isključenju donosi čelnik NKS-a na prijedlog Odbora za odabir projekata (u daljnjem tekstu: Odbor).

 

Ako je provjerom u sustavu ranog otkrivanja i isključenja, kako je opisan u Financijskoj uredbi, utvrđeno da je prijavitelj/stvarni vlasnik na listi isključenja po osnovi pravomoćne presude, odnosno konačne odluke nadležnog tijela, bez provedbe posebne procedure i djelovanja posebnog povjerenstva, isključuje se iz postupka dodjele po osnovama isključenja koje su navedene u točkama 2. i 7.

 

Odluka o isključenju je izvršna, a protiv odluke o isključenju moguće je pokrenuti upravni spor. Svi naprijed navedeni razlozi isključenja za koje se, naknadno tijekom izvršenja Ugovora, utvrdi da su postojali u trenutku podnošenja projektnog prijedloga, osnova su za raskid Ugovora, neovisno o tome jesu li u predmetnom Ugovoru izrijekom navedeni i je li njihovo postojanje provjeravano tijekom postupka dodjele, uključivo izjavama. Pri tome, ne dovode se u pitanje obvezni ili mogući razlozi za raskid Ugovora navedenih u Ugovoru.

 

Partnerstvo u projektu

 

U sklopu ovog Poziva prihvatljivi su isključivo samostalni prijavitelji. Grupa prijavitelja ili konzorcij nisu prihvatljivi.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: HRVATSKA AKADEMSKA ISTRAŽIVAČKA MREŽA - CARNET

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Prihvatljive aktivnosti

Zainteresirani prijavitelji mogu se prijaviti za dobivanje potpore za implementaciju aktivnosti, kojima će doprinijeti unaprjeđenju kibernetičke sigurnosti svog poduzeća. Potrebno je kombinirati aktivnosti, odnosno prijavitelj je obvezan odabrati minimalno jednu aktivnosti iz najmanje dvije 2 grupe aktivnosti navedene u nastavku:

 

a. grupa aktivnosti: Certificiranje i usklađivanja sustava

 

- Usluge provedbe interne samoprocjene stanja kibernetičke sigurnosti u poduzeću u skladu sa Zakonom o kibernetičkoj sigurnosti.

- Usluge uvođenja/implementacije mjera kibernetičke sigurnosti u poslovanje poduzeća na temelju provedene samoprocjene u skladu sa Zakonom o kibernetičkoj sigurnosti.

- Usluge pripreme dokumentacije i/ili implementacije sustava upravljanja kibernetičkom sigurnošću  prema zahtjevima međunarodno priznatih normi  (kao što su ISO 27001, 27002, 27005, 22301, 27032 i slično).

- Usluge certificiranja sustava upravljanja kibernetičkom sigurnošću prema zahtjevima međunarodno priznatih normi  (kao što su ISO 27001, 27002, 27005, 22301, 27032 i slično).

 

Aktivnosti certifikacije/certificiranja sustava upravljanja kibernetičkom sigurnošću mogu biti prihvatljive samo ukoliko su provedene od strane tijela akreditiranog za uvođenje sustava upravljanja kibernetičkom sigurnošću prema zahtjevima međunarodno priznatih normi (kao što su ISO 27001, 27002, 27005, 22301, 27032 i slično)

 

Preporuča se osigurati da su aktivnosti provedbe interne samoprocjene stanja kibernetičke sigurnosti te uvođenja/implementacije mjera kibernetičke sigurnosti u poslovanje poduzeća na temelju provedene samoprocjene u skladu sa Zakonom o kibernetičkoj sigurnosti provedene od strane pružatelja usluga koji zadovoljavaju određene organizacijske, stručne i tehničke zahtjeve s ciljem osiguranja kvalitete i pouzdanosti svojih usluga. Dokument “Pravila sigurnosne certifikacije za reviziju kibernetičke sigurnosti“ definirat će kriterije i smjernice za provedbu postupka certifikacije revizora kibernetičke sigurnosti te postupke revizije kibernetičke sigurnosti i kao takve mogu poslužiti kao pomoć prilikom odabira pružatelja navedenih usluga. Sama certifikacija revizora kibernetičke sigurnosti provodit će se od rujna 2025., a do izdavanja prvih certifikata revizorima kriteriji i smjernice koji se navode mogu pomoći prilikom odabira pružatelja usluge. Sve službene informacije u vezi ovog dokumenta biti će objavljene putem mrežnih stranica ZSIS-a.

 

b. grupa aktivnosti: Edukacije

 

- Sudjelovanje na edukacijama u vezi s uvođenjem mjera kibernetičke sigurnosti u poslovanje organizacije na temelju provedene samoprocjene

- Sudjelovanje na edukacijama u vezi s uvođenjem i/ili certificiranjem sustava upravljanja kibernetičkom sigurnošću  prema zahtjevima međunarodno priznatih normi za sustave upravljanja ili iz područja usluga (kao što su ISO 27001, 27002, 27005, 22301, 27032 i slično)

- Sudjelovanje na općim edukacijama u vezi s unaprjeđenjem znanja o kibernetičkoj sigurnosti

 

c. grupa aktivnosti: Sigurnosna testiranja

 

- Sigurnosno testiranje internog perimetra mreže: obuhvaća ispitivanje internih poslužitelja i aplikacija s ciljem otkrivanja ranjivosti prisutnih na testiranom sustavu.

- Penetracijska testiranja vanjskog perimetra mreže: obuhvaća ispitivanje poslužitelja (e-mail, FTP, DNS, web serveri...), mrežne infrastrukture (firewall, VPN pristupne točke...) i web aplikacija korisnika, dostupnih s javne mreže.

- Penetracijska testiranja na razini aplikacijskog sustava: obuhvaća penetracijsko testiranje web, mobilnih ili thick/thin klijent aplikacija s ciljem otkrivanja  ranjivosti prisutnih na pojedinoj aplikaciji.

- Provjera ranjivosti (vulnerability testing): moguće je izvršiti na dva načina: klasičnim skeniranjem ranjivosti (eng. Vulnerability scanning ) ili procjenom ranjivosti (eng. Vulnerability assessment ). Cilj provjere ranjivosti je detekcija javno poznatih propusta povezanih s verzijama servisa, softvera i operacijskih sustava koje napadači mogu iskoristiti kako bi naštetili sustavu.

- Testiranje metodama socijalnog inžinjeringa: obuhvaća simulaciju kompromitacije sustava metodama socijalnog inženjeringa u produkcijskom okruženju (definirani opseg).

- Provedba simulacijskih vježbi odgovora na incidente.

 

 

 

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 2
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: HRVATSKA AKADEMSKA ISTRAŽIVAČKA MREŽA - CARNET

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Opće odredbe o prihvatljivosti troškova

 

Prihvatljivi troškovi koji su stvarno nastali za korisnika, moraju udovoljavati svim sljedećim kriterijima:

- nastali su tijekom razdoblja trajanja projekta

- navedeni su u procijenjenom ukupnom proračunu projekta,

- potrebni su za provedbu projekta za koji se dodjeljuju bespovratna sredstva,

- mogu se identificirati i provjeriti, posebno zato što su knjiženi u poslovne knjige korisnika i utvrđeni u skladu s primjenjivim računovodstvenim standardima zemlje u kojoj korisnik ima poslovni nastan te u skladu s uobičajenim praksama troškovnog računovodstva korisnika,

- ispunjavaju zahtjeve primjenjivih poreznih i socijalnih propisa,

- razumni su, opravdani i u skladu s načelom dobrog financijskog upravljanja, posebno u pogledu ekonomičnosti i učinkovitosti.

 

Prihvatljivi troškovi

- troškovi vanjskih usluga povezanih s provedbom interne samoprocjene stanja kibernetičke sigurnosti u poduzeću

- troškovi vanjske usluge uvođenja i/ili implementacije sustava upravljanja kibernetičkom sigurnošću  u poslovanje poduzeća na temelju provedene samoprocjene

- troškovi usluge pripreme dokumentacije sustava upravljanja kibernetičkom sigurnošću prema zahtjevima međunarodno priznatih normi

- troškovi usluge implementacije sustava upravljanja kibernetičkom sigurnošću prema zahtjevima međunarodno priznatih normi troškovi usluge certificiranja sustava upravljanja kibernetičkom sigurnošću prema zahtjevima međunarodno priznatih normi od strane akreditiranog tijela

- troškovi usluge sigurnosnog testiranja internog perimetra mreže

- troškovi usluge penetracijskih testiranja vanjskog perimetra mreže

- troškovi usluge penetracijskih testiranja na razini aplikacijskog sustava

- troškovi usluge provjere ranjivosti

- troškovi usluge testiranja metodama socijalnog inžinjeringa

- troškovi provedbe simulacijskih vježbi odgovora na incidente

- troškovi sudjelovanja na edukacijama u vezi s uvođenjem sustava upravljanja kibernetičkom sigurnošću prema zahtjevima međunarodno priznatih normi

- troškovi sudjelovanja na edukacijama u vezi s certificiranjem sustava upravljanja kibernetičkom sigurnošću prema zahtjevima međunarodno priznatih normi

- troškovi sudjelovanja na edukacijama u vezi s uvođenjem mjera kibernetičke sigurnosti u poslovanje organizacije na temelju provedene samoprocjene

- troškovi edukacije djelatnika za pohađanje osposobljavanja iz tema kibernetičke sigurnosti definiranih u sklopu ovog Poziva

- Troškovi putovanja koji uključuju smještaj, dnevnice, prijevoz, a vezani su uz aktivnosti edukacije i osposobljavanja djelatnika definiranih ovim Pozivom

- PDV ako nije povrativ u skladu s nacionalnim zakonodavstvom

- Troškovi plaća osoblja koji rade na projektu, najviše u iznosu do 10% od ukupnog iznosa  projekta

- Neizravni troškovi projekta u iznosu od 7% ukupnih troškova

 

Neprihvatljive aktivnosti

 

Neprihvatljive projektne aktivnosti su one koje nisu prihvatljive za financiranje sukladno pravilima ovog Poziva, tj. ostale aktivnosti koje ne spadaju u kategorije prihvatljivih aktivnosti navedenih u ovom Pozivu.

 

U okviru ovog Poziva sredstva se ne mogu dodijeliti za aktivnosti unutar neprihvatljivih djelatnosti prema de minimis Programu kako je definirano u članku 4. Programa (poveznica na program)

 

Neprihvatljivi troškovi

 

- Troškovi koji nisu povezani s ciljevima Poziva

- Troškovi nabave računalne opreme i programske podrške (hardvera i softvera)

- Troškovi koji su nastali prije početka projekta, odnosno prije predaje zadnje verzije projektnog prijedloga

- Osobni troškovi, uključujući reprezentaciju, bonuse i dodatne beneficije zaposlenika.

- Troškovi koji podliježu dvostrukom financiranju – Ako su isti troškovi već financirani iz drugog EU ili nacionalnog fonda.

- Troškovi vezani uz komunikaciju i vidljivost

- Nabava od povezanih subjekata – Kupnja opreme ili usluga od poduzeća koja su u vlasničkoj vezi s korisnikom potpore.

- T roškovi koji nisu u skladu s pravilima javne nabave i/ili u skladu s propisanim NOJN pravilima

- Troškovi vezani za održavanje postojećeg certifikata

- PDV tj. porez na dodanu vrijednost za koji korisnik ima pravo ostvariti odbitak

- Dug i troškovi otpreme duga,

- Rezerve za buduće gubitke ili dugove,

- Kamate,

- Gubitci zbog promjene valute

- Bankovne garancije,

- Bankovni troškovi koje Korisnikova banka naplaćuje ugovarajućem tijelu za prijenos sredstava,

- Financijski i bankovni troškovi,

- Administrativne pristojbe,

- Prekomjerni ili nepromišljeni troškovi,

- Odbitak pretporeza,

- Troškovi nastali, ili doprinosi za aktivnosti provedene, tijekom suspenzije ugovora o financiranju trećih strana

- Bilo koji drugi troškovi koji nisu izravno povezani s prihvatljivim aktivnostima projekta ili se smatraju neopravdanima.

 

Horizontalna načela

 

Projekt mora zadovoljiti neutralni učinak na horizontalna načela propisana zakonodavstvom EU i RH. Prijavitelji su dužni osigurati u provedbi minimalne zahtjeve u pogledu rodne ravnopravnosti, nediskriminaciju, integraciju osoba s invaliditetom i promicanje održivog razvoja. 8

 

8 Zakon o ravnopravnosti spolova (Narodne novine br. 82/08, 69/17);

Zakon o suzbijanju diskriminacije (Narodne novine br. 85/08, 112/12);

Zakon o pravu na pristup informacija (Narodne novine br. 25/13, 85/15 i 69/22)

Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (Narodne novine br. 157/13, 152/14, 39/18 I 32/20)

 

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 1
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: HRVATSKA AKADEMSKA ISTRAŽIVAČKA MREŽA - CARNET

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. KAKO SE PRIJAVITI

 

OGLAŠAVANJE POZIVA

 

Poziv će se objaviti na internetskim stranicama https://nks.carnet.hr/ , na portalu EU Funding & Tenders Europske komisije https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/home te https://eufondovi.gov.hr (dalje u tekstu: internetskim stranicama).

 

PODNOŠENJE PRIJAVA

 

Projektni prijedlog predaje se na temelju dokumentacije Poziva, koristeći obrasce koji su njihov sastavni dio. Projektni prijedlozi i sva dokumentacija tražena Pozivom izrađuje se na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija koju izdaju nadležna tijela drugih država mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.

 

Tablica 1. Dokumentacija koja je obvezna uz prijavu:

R.br.

Dokument

Obvezno (da ili ne)

Referenca

1.

Prijavni obrazac

Da

Obrazac 1

ispunjava se i podnosi izravno u informacijski sustav za prijavu

2.

Izjava prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele

Da

Obrazac 2

potpisan i ovjeren, u pdf. formatu

3.

Izjava o vlasništvu prijavitelja

Da

Obrazac 3

potpisan i ovjeren, u pdf. formatu

4.

Skupna izjava prijavitelja

Da

Obrazac 4

potpisan i ovjeren, u pdf. formatu

5.

Izvadak iz registra stvarnih vlasnika (ne stariji od 10 dana od dana podnošenja projektnog prijedloga)

Da (ako je primjenjivo)

dostavlja se u pdf. formatu

6.

Za prijavitelje trgovačka društva: GFI-POD za 2024. i potvrda FINA-e o podnesenom GFI-POD za 2024. god ili

Za prijavitelje obrte koji vode poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dobit: GFI-POD za 2024. ili

Za prijavitelje obrte koji vode poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak:  obrazac godišnje prijave poreza na dohodak (DOH) i obrazac Pregled poslovnih primitaka i izdataka od samostalne djelatnosti ostvarenih u 2024. (obrazac P-PPI) ili

Za prijavitelje obrte koji vode poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak kao paušalni obrtnici: Izvješće o paušalnom dohotku od samostalnih djelatnosti i uplaćenom paušalnom porezu na dohodak i prirezu poreza na dohodak ostvarenih u 2024. (obrazac PO-SD)

Da (ovisno o primjenjivosti)

dostavlja se u pdf. formatu

7.

Izjava o (ne)povrativosti PDV-a

Da

Obrazac 5

potpisan i ovjeren, u pdf. formatu

8.

Izjava o korištenim potporama

Da

Obrazac 6

potpisan i ovjeren, u pdf. formatu

9.

Potvrda porezne uprave o stanju duga

Da

 

 

Projektni prijedlog i obveznu dokumentaciju (obrasce) potpisuje ovlaštena osoba Prijavitelja. Ukoliko osoba koja prijavljuje projektni prijedlog u ime Prijavitelja nije osoba ovlaštena za zastupanje pravne osobe, potrebno je prijavi priložiti odgovarajuću punomoć

 

Broj projektnih prijedloga

 

Prijavitelj po Pozivu može podnijeti maksimalno jedan projektni prijedlog.  S jednim prijaviteljem može se sklopiti jedan Ugovor. Pri predaji projektnog prijedloga, zadnja verzija predanog projektnog prijedloga će se uzeti u obzir i evaluirati. Sve prethodno predane verzije projektnog prijedloga bit će zanemarene. Od datuma predaje zadnje verzije projektnog prijedloga prijavitelj može početi s provedbom aktivnosti, odnosno svi troškovi nastali od datuma predaje zadnjeg projektnog prijedloga će se smatrati prihvatljivima.

 

Povlačenje projektnog prijedloga

 

Do trenutka potpisivanja Ugovora, prijavitelj može povući svoj projektni prijedlog iz postupka dodjele. Povlačenje projektnog prijedloga smatra se završetkom postupka dodjele.

 

Pitanja i odgovori

Potencijalni prijavitelji imaju pravo postavljati pitanja kontinuirano, najkasnije 14 (četrnaest) dana prije isteka roka za podnošenje projektnih prijedloga. Pitanja se postavljaju putem elektroničke pošte na adresu poziv@nks.hr . Postavljeno pitanje treba sadržavati jasnu referencu na Poziv (referentni broj Poziva).

 

Odgovori se objavljuju na obrascu pitanja i odgovora koji se objavljuje na internetskim stranicama.

 

Odgovori se objavljuju u roku 7 (sedam) radnih dana od dana zaprimanja pitanja, a najkasnije 7 (sedam) dana prije isteka roka za podnošenje projektnih prijedloga.

 

 

 

Izmjene i dopune Poziva

 

Ako za to postoji potreba, Poziv se nakon objavljivanja može izmijeniti, s jasnom referencom na izmjenu, te s obaviješću o izmjeni poziva na internetskim stranicama.

 

Računanje rokova

 

Pravila računanja rokova u postupku dodjele bespovratnih sredstava i izvršenju Ugovora propisana su u članku 5. Ugovora.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: HRVATSKA AKADEMSKA ISTRAŽIVAČKA MREŽA - CARNET

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5. POSTUPAK DODJELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA

 

Postupak dodjele se provodi kroz jednu fazu koja obuhvaća sljedeće aktivnosti:

 

(a) Zaprimanje i registracija projektnog prijedloga;

 

Prijedlozi se podnose putem informacijskog sustava za prijavu, praćenje i provedbu projekata. Prijavitelj može podnijeti više projektnih prijedloga, a pri evaluaciji projektnog prijedloga u razmatranje će se uzeti zadnja predana verzija.

(b) Administrativna provjera i provjera prihvatljivosti

Cilj predmetne provjere jest provjeriti usklađenost projektnih prijedloga sa zahtjevima i kriterijima prihvatljivosti definiranima u Pozivu. Ako projektni prijedlog ne udovoljava zahtjevima iz Poziva, isključuje se iz daljnjeg postupka dodjele.

 

(c) Ocjena kvalitete

Svrha ocjenjivanja kvalitete projektnih prijedloga je ocjenjivanje prema kriterijima za odabir i dodjelu definiranih u Obrascu za ocjenu kvalitete (Prilog 3. Postupak dodjele i kriteriji vrednovanja).

 

(d) Provjera prihvatljivosti troškova

Tijekom provjere prihvatljivosti troškova provjerava se i osigurava da su ispunjeni uvjeti za financiranje projektnog prijedloga u skladu s relevantnim uredbama, pravilima za pojedine fondove i Pozivom te provjerava usklađenost projektnog prijedloga s kriterijima prihvatljivosti troškova određenih Pozivom.

 

(e) Donošenje odluke o financiranju

Prije donošenja odluke o financiranju NKS provjerava je li došlo do promjena ili okolnosti koje utječu na pravilnost dodjele i donošenje odluke o financiranju. Predmetna provjera obvezno obuhvaća provjeru potencijalnog dvostrukog financiranja za projektne prijedloge koji su došli do faze donošenja odluke o financiranju te status vezan uz potpore male vrijednosti. Odluku donosi čelnik NKS na temelju prijedloga Odbora.

 

Prijave će se ocjenjivati prema kriterijima odabira u nastavku i u prilogu 3. Postupak dodjele i kriteriji vrednovanja, dio Obrazac za ocjenjivanje kvalitete. Projektna prijava mora kumulativno ostvariti sljedeće kriterije:

 za kriterij 1. Relevantnost projekta minimalno 26 bodova (od 45 mogućih)

 za kriterij 2. Učinak projekta minimalno 23 boda (od 35 mogućih)

 za kriterij 3. Operativni kapaciteti prijavitelja minimalno 6 bodova (od 15 mogućih)

 za kriterij 4. Održivost projekta minimalno 2 boda (od 5 mogućih)

 

Minimalni ukupni zbroj bodova je 60 od mogućih 100.

 

Projektni prijedlozi koji ne ostvare propisani minimalni broj bodova po pojedinom od navedenih kriterija te minimalni ukupni zbroj bodova neće biti dalje razmatrani te će se isključiti iz daljnjeg postupka dodjele.

 

Prijave koje ostvare jednak broj bodova rangirat će se prema dodatnim kriterijima, pri čemu će se prednost dati onim projektnim prijedlozima koji ispunjavaju redom:

a. Kategorizirani subjekti prema Zakonu o kibernetičkoj sigurnosti - prednost imaju prijavitelji koji su kategorizirani kao ključni ili važni subjekti u skladu s člankom 9. Zakona o kibernetičkoj sigurnosti (NN 14/2024) u odnosu na one koji nisu kategorizirani.

b. Zatraženi iznos bespovratnih sredstava - prednost imaju prijavitelji s nižim zatraženim iznosom bespovratnih sredstava.

c. Veličina poduzeća – prednost imaju manja poduzeća.

 

Sklapanje Ugovora

 

Ugovor se priprema i potpisuje u roku od 45 (četrdeset pet) dana od dana donošenja odluke o financiranju. Rok za pripremu i potpisivanje Ugovora može se produljiti, u opravdanim slučajevima. Generički Ugovor nalazi se u Prilogu 2. Poziva.

 

Potpisivanjem Ugovora korisnik potvrđuje da u odnosu na podatke dostavljene u projektnom prijedlogu:

- nisu nastupile okolnosti koje utječu ili mogu utjecati na ispravnost postupka dodjele ili samu dodjelu bespovratnih sredstava (da u međuvremenu od podnošenja projektnog prijedloga nije dobio potporu male vrijednosti ili da nije nastupio stečaj – lista razloga nije zatvorena i ovisi o procjeni NKS-a) i

- da su provedbeni kapaciteti korisnika nepromijenjeni.

 

Ugovor se potpisuje u 2 primjeraka te stupa na snagu kada ga potpiše zadnja ugovorna strana.

 

ŽALBE/PRIGOVORI

 

Prijavitelj može, protiv odluke o statusu projektnog prijedloga izjaviti prigovor nadležnom tijelu za prigovore u okviru Hrvatske akademske i istraživačke mreže – CARNET, odnosno Komisiji za razmatranje prigovora (dalje u tekstu: Komisija), u roku od osam (8) dana od primitka Odluke, ukoliko nije zadovoljan ishodom postupka iz sjedećih razloga:

- povrede postupka opisanog u Pozivu na dostavu projektnih prijedloga i dokumentaciji predmetnog PDP-a od strane nadležnog tijela

- povrede načela jednakog postupanja, načela zabrane diskriminacije, načela transparentnosti, načela razmjernosti, načela sprječavanja sukoba interesa, načela tajnosti postupka dodjele bespovratnih sredstava.

 

Kako bi bio uzet u razmatranje prigovor mora biti dopušten, pravodoban i izjavljen od ovlaštene osobe.

Prigovor mora biti razumljiv i sadržavati sve što je potrebno da bi se po njemu moglo postupiti, osobito naziv tijela kojem se upućuje, naznaku odluke na koju se izjavljuje, naziv / ime i prezime, OIB te adresu prijavitelja, ime i prezime, OIB te adresu osobe po zakonu ili punomoći ovlaštene za zastupanje, naziv i referentni broj poziva, razloge izjavljivanja prigovora, potpis prijavitelja ili osobe po zakonu ili punomoći ovlaštene za njihovo zastupanje. Prigovoru mora biti priložena punomoć kao ovlast za zastupanje i dokumentacija kojom se dokazuju navodi izneseni u prigovoru.

 

U prigovoru se ne mogu iznositi nove činjenice i novi dokazi u odnosu na postupak odabira projekata.

Prigovor se podnosi putem informacijskog sustava.

 

Datum predaje  prigovora smatra se datum podnošenja prigovora kroz informacijski sustav.

 

O prigovoru odlučuje ravnatelj CARNET-a Odlukom/Rješenjem, na temelju prijedloga Komisije, u roku od 30 dana od dana zaprimanja prigovora.

 

Odluka/Rješenje se dostavlja podnositelju prigovora u navedenom roku i izvršna je.

 

Prigovor na pojedinu odluku o statusu projektnog prijedloga ne odgađa postupanje nadležnog tijela po Pozivu te na dodjeljivanje sredstava u okviru Poziva.

 

Protiv Odluke/Rješenja o izjavljenom prigovoru može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim upravnim sudom.

 

 

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: HRVATSKA AKADEMSKA ISTRAŽIVAČKA MREŽA - CARNET

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6. PROVEDBA PROJEKTA

 

FINANCIRANJE

 

Po stupanju Ugovora na snagu Korisniku će biti isplaćeno predfinanciranje do maksimalnog iznosa od 50% od dodijeljenih bespovratnih sredstava. Predfinanciranje će se isplatiti Korisniku na računu u roku od osam dana od stupanja Ugovora na snagu. Isplaćena sredstva su Korisniku na raspolaganju za pokrivanje troškova povezanih uz projektne aktivnosti, a kako je opisano u Prijavnom obrascu temeljem kojeg je projekt prihvaćen.

 

Korisnik je obvezan voditi evidenciju svih troškova, zajedno s popratnom dokumentacijom koja dokazuje istinitost i opravdanost navedenih troškova.

 

Pri predaji periodičkog izvješća korisnik ima pravo zatražiti nadoknadu razlike sredstava ukoliko je s predajom periodičkog izvješća opravdao kroz prikazane troškove cjelokupni iznos predfinanciranja.

 

Po završetku projekta, Korisnik je obvezan dostaviti Završno izvješće te Zahtjev za plaćanjem , u kojem će navesti sve troškove nastale u sklopu projekta i koji će biti potkrijepljeni dostavljenom popratnom dokumentacijom.

 

NKS će po primitku predmetnog izvješća i zahtjeva pregledati dostavljenu dokumentaciju te će u slučaju  nejasnoća Korisniku uputiti zahtjev(e) za pojašnjenje. U roku od 60 dana od primitka izvješća, NKS će donijeti konačnu odluku o prihvatljivosti Završnog izvješća i odobrenom financiranju u skladu s ukupnim iznosom nastalih prihvatljivih troškova. U roku od osam dana od donošenja predmetnih odluka, Korisniku će biti isplaćen preostali dio sredstava.

 

NKS zadržava pravo dijeliti sve informacije o podržanim aktivnostima s drugim javnim entitetima da bi se osiguralo da druga javna sredstva (nacionalna ili sredstva Europske unije) nisu bila dodijeljena poduzeću u vezi te aktivnosti. Financiranje iste aktivnosti iz bilo kojeg drugog izvora javnih sredstava zabranjeno je i rezultirat će povratom sredstava.

 

 

 

TRAJNOST PROJEKTA

 

Korisnik je odgovoran osigurati usuglašenost sa zahtjevima trajnosti aktivnosti u skladu s Ugovorom, čiji neuspjeh može rezultirati povratom sredstava.

 

IZVJEŠTAVANJE

 

Korisnici moraju dostaviti 1 periodično izvješće te 1 završno izvješće. I zvješća obuhvaćaju tehnički i financijski dio, a dostavljaju se na propisanom obrascu koju će Korisniku biti dostavljen nakon potpisa Ugovora.

 

Tehnički dio uključuje pregled provedbe projektnih aktivnosti te postignutih rezultata. Financijski dio izvješća uključuje pregled svih nastalih troškova po projektnim aktivnostima te izjavu o korištenju predfinanciranja ako je primjenjivo. Potrebno je prijaviti sve prihvatljive troškove, čak i ako premašuju iznose navedene u procijenjenom proračunu.

 

ČUVANJE DOKUMENTACIJE

 

Obveza čuvanja dokumentacije propisana je točkom 5. Posebnog dijela Ugovora (Prilog 2. Poziva).

 

PRAĆENJE I EVALUACIJA

 

Korisnici su obvezni surađivati i doprinijeti svim aktivnostima praćenja i evaluacije koje provodi NKS, revizijska tijela, Europska komisija, kao i ostala relevantna tijela. To može uključivati doprinos kroz sudjelovanje u anketama, događanjima te pružanje informacija koje će biti uključene u publikacijama i ostalim promotivnim aktivnostima.

 

KOMUNIKACIJA I VIDLJIVOST

 

Korisnik je obvezan osigurati elemente vidljivosti sredstava Europske Unije u okviru projektnih aktivnosti, kako je opisano u članku 9. Ugovora (Prilog 2. Poziva).

 

ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA

 

Na zaštitu osobnih podataka u postupku dodjele bespovratnih sredstava i izvršenju Ugovora primjenjuje se Uredba 2016/679. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te Zakon o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka 9 . Prava i obveze u vezi zaštite osobnih podataka uređena su u članku 4. Ugovora (Prilog 2. Poziva).

 

9 Uredba (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka)

Zakon o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka („Narodne novine“, broj 42/18)

 

 

 

 

 

OBRASCI

 

- Obrazac 1. Prijavni obrazac (popunjava se kroz informacijski sustava za prijavu)

- Obrazac 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele

- Obrazac 3. Izjava o vlasništvu

- Obrazac 4. Skupna izjava

- Obrazac 5. Izjava o (ne)povrativosti PDV-a

- Obrazac 6. Izjava o korištenim potporama

 

PRILOZI

 

- Prilog 1. Pravila za neobveznike Zakona o javnoj nabavi

- Prilog 2. Generički Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava

- Prilog 3. Postupak dodjele i kriteriji vrednovanja

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: HRVATSKA AKADEMSKA ISTRAŽIVAČKA MREŽA - CARNET

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.