OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA - Prijedlog zakona o izgradnji centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada, s konačnim prijedlogom zakona
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo gospodarstva
1.2.
Naziv propisa:
Prijedlog zakona o izgradnji centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada, s konačnim prijedlogom zakona
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
DA
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine:
2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Republika Hrvatska ima obvezu zbrinuti radioaktivni otpad i iskorištene izvore ionizirajućeg zračenja koji su nastali na njenom teritoriju primjenom izvora ionizirajućeg zračenja u medicini, industriji, znanosti, vojnoj i javnoj uporabi.
Pored tog, Republika Hrvatska također ima obvezu zbrinuti i polovinu nisko i srednje radioaktivnog otpada (NSRAO) iz Nuklearne elektrane Krško, sukladno obvezama preuzetim Ugovorom sklopljenim između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Slovenije o uređenju statusnih i drugih pravnih odnosa vezanih uz ulaganje, iskorištavanje i razgradnju Nuklearne elektrane Krško („Narodne novine“ – Međunarodni ugovori, broj 9/02.).
Zbrinjavanje istrošenoga nuklearnog goriva (ING) iz NE Krško je zajednički projekt Republike Hrvatske i Republike Slovenije. Za razliku od istrošenog nuklearnog goriva koje obje zemlje trebaju zbrinuti zajedno do kraja ovog stoljeća, NSRAO iz NE Krško su obje zemlje dužne zbrinuti odvojeno, svaka svoju polovicu.
Republika Hrvatska i Republika Slovenija dogovorile su se da Fond za financiranje razgradnje NE Krško (Fond) i slovenska Agencija za radioaktivne otpadke (ARAO) trebaju započeti sa odvozom NSRAO-a najkasnije do početka 2028. godine te isti zbrinuti u skladu s primjenjivim međunarodnim, europskim i nacionalnim propisima, kako bi se oslobodio skladišni prostor u elektrani za skladištenje novog radioaktivnog otpada koji će nastati radom NE Krško do 2043. Rok za početak preuzimanja NSRAO-a iz NE Krško određen je odlukom sa 17. sjednice Međudržavnog povjerenstva održane 2. listopada 2023. godine u Krškom.
Nacionalni program provedbe Strategije zbrinjavanja radioaktivnog otpada, iskorištenih izvora i istrošenog nuklearnog goriva (Program za razdoblje do 2025. godine s pogledom do 2060. godine) („Narodne novine“, broj 100/18, 156/22) navodi bivšu vojarnu Čerkezovac kao preferentnu lokaciju za izgradnju Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada. U periodu između 2018. i 2023. godine obavljena su detaljnija istraživanja mikrolokacije Široko Osoje na Čerkezovcu gdje će se izgraditi nova građevina za skladištenje radioaktivnog otpada iz NE Krško, odnosno rekonstruirati postojeće skladišne građevine za skladištenje institucionalnog radioaktivnog otpada nastalog na teritoriju Republike Hrvatske. Dobiveni podatci omogućili su i ponovnu usporedbu razmatranih mikrolokacija u sklopu izrade studije utjecaja na okoliš te je mikrolokacija Široko Osoje, temeljem istih usporednih kriterija, ocijenjena s najvećim brojem bodova.
No, lokacija Centra za zbrinjavanje RAO još uvijek nije prostorno-planski definirana, a što je osnovni preduvjet za provedbu planiranih aktivnosti za ishođenje dozvola i izgradnju Centra (provedba procjene utjecaja zahvata na okoliš, izdavanje lokacijske dozvole, građevinske dozvole itd.), Fond je još 2018. godine predao zahtjev za uvrštenje Čerkezovca u državni plan prostornog razvoja, no isto nije napravljeno. Donošenje predloženog Zakona omogućava prostorno-plansko utvrđivanje lokacije Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada i uvjete provedbe zahvata u prostoru.
Slijedom navedenog, izrađen je prijedlog zakona kojim će se omogućiti izgradnja centra u dogovorenom roku.
2.2.
Izvor podataka:
.Međudržavni ugovor između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Slovenije o uređnju statusnih i drugih pravnih odnosa vezanih uz ulaganje, iskorištavanje i razgradnju Nuklearne elektrane Krško (“Narodne novine” – Međunarodni ugovori, br. 9/02)
.Nacionalni program provedbe Strategije zbrinjavanja radioaktivnog otpada, iskorištenih izvora i istrošenog nuklearnog goriva (Program za razdoblje do 2025. godine s pogledom do 2060. godine) („Narodne novine“, broj 100/18, 156/22)
3. UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
a.Ispunjenje Međudržavnog ugovora između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Slovenije o uređnju statusnih i drugih pravnih odnosa vezanih uz ulaganje, iskorištavanje i razgradnju Nuklearne elektrane Krško (“Narodne novine” – Međunarodni ugovori, br. 9/02).
3.2.
Opis svrhe propisa
Donošenjem Zakona o izgradnji centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada, s konačnim prijedlogom zakona osigurat će se pravovremena izgradnja Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada čime će Republika Hrvatska ispuniti sve obveze vezane uz zbrinjavanje radioaktivnog otpada iz NE Krško, a kako je naloženo Međudržavnim ugovorom između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Slovenije o uređnju statusnih i drugih pravnih odnosa vezanih uz ulaganje, iskorištavanje i razgradnju Nuklearne elektrane Krško (“Narodne novine” – Međunarodni ugovori, br. 9/02).
Izgradnja Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada time će ispoštivati sve zakonodavne, ekološke i sigurnosne standarde kako je to rpopisano međunarodnim obvezana, EU zakonodavstvomn i zajedničkim dogovrom Republike Hrvatske i Republike Slovenije.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Druga normativna rješenja nisu primjenjiva jer ne osiguravaju ispunjavanje stavki Međudržavnog ugovora u dogovorenom periodu i obimu.
3.4.
Izvor podataka:
.Međudržavni ugovor između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Slovenije o uređnju statusnih i drugih pravnih odnosa vezanih uz ulaganje, iskorištavanje i razgradnju Nuklearne elektrane Krško (“Narodne novine” – Međunarodni ugovori, br. 9/02)
.Nacionalni program provedbe Strategije zbrinjavanja radioaktivnog otpada, iskorištenih izvora i istrošenog nuklearnog goriva (Program za razdoblje do 2025. godine s pogledom do 2060. godine) („Narodne novine“, broj 100/18, 156/22)
4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Gradnja centra može pozitivno utjecati na gospodarstvo jer će se aktivirati investicije unutar Republike Hrvatske vezane uz gradnju centra, ali i njegovo kasnije operativno djelovanje
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Učinak na potencijalne pružatelj usluge gradnje centra i aktivnosti vezanih uz operativno vođenje centra (primjerice gradnja objekata, zaštita i sl.).
poduzeća
javne ustanove
lokalna i regionalna samouprava
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Učinak na održivi razvoj lokalne i regionalne samouprave na čijem području će biti smješten Centar za zbrinjavanje radioaktivnog otpada uključujući građane, dionike civilnog društva, javne institucije, male poduzetnike, poljoprivrednike i sl. Osigurat će se isplatom naknade.
Građani,
Javne ustanove,
Lokalna i regionalna samouprava
Civilno društvo
Odgojno-obrazovne ustnove,
Mali poduzetnici,
poljoprivrednici.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Učinak na socijalnu skrb vezan je uz isplatu naknade lokalnoj i regionalnoj samoupravi na čijem se teritoriju nalazi Centar za zbrinjavanje radioaktivnog otpada, a koja se djelomično mora utrošiti i na aktivnosti vezane uz socijalnu skrb.
građani
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati.
5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Tijekom i nakon izgradnje Centra za radioaktivni otpad otvorit će se nove gospodarske prilike, kako tijekom gradnje centra, tako i nakon otvaranja centra (primjerice poslovi zaštite objekta i sl.) što će imati pozitivni upliv na gospodarstva u sklopi lokalne i regionalne samouprave.
Tijekom i nakon izgradnje Centra za radioaktivni otpad lokalnoj i regionalnoj samoupravi plaćat će se naknada namijenjena razvoju lokalne i regionalne samouprave, ali i za razvoj civilnog društva, malog poduzetništva, turističke ponude, obrazovanja, socijalne skrbi, zdravstva i sl.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Tijekom i nakon izgradnje Centra za radioaktivni otpad lokalnoj i regionalnoj samoupravi plaćat će se naknada namijenjena razvoju lokalne i regionalne samouprave, ali i za razvoj civilnog društva, malog poduzetništva, turističke ponude, obrazovanja, socijalne skrbi, zdravstva i sl.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Tijekom i nakon izgradnje Centra za radioaktivni otpad lokalnoj i regionalnoj samoupravi plaćat će se naknada namijenjena razvoju lokalne i regionalne samouprave, ali i za razvoj civilnog društva, malog poduzetništva, turističke ponude, obrazovanja, socijalne skrbi, zdravstva i sl.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nema učinaka.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nema učinaka.
5.6.
Izvor podataka:
Nema izvora podataka.
6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Javno savjetovanje objavljeno na portalu eSavjetovanje od 26. lipnja do 26. srpnja 2025. godine.
6.2.
Konzultacije:
Ured za zakonodavstvo
Ministarstvo financija
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine
Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije
Ministarstvo unutrašnjih poslova
7. ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Donošenjem navedenog zakona osigurat će se pravovremena izgradnja Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada čime će Republika Hrvatska ispuniti sve obveze vezane uz zbrinjavanje radioaktivnog otpada iz NE Krško, a kako je naloženo Međudržavnim ugovorom između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Slovenije o uređnju statusnih i drugih pravnih odnosa vezanih uz ulaganje, iskorištavanje i razgradnju Nuklearne elektrane Krško (“Narodne novine” – Međunarodni ugovori, br. 9/02).
Također, donošenje zakona će otvoriti mogućnost dizanja kvalitete života lokalne i regionalne samouprave kako zbog naknada koje će lokalna i regionalna samouprava dobivati tako i zbog otvaranja više mogućnosti poslovanja tijekom rada Centra.
Negativni učinci:
Donošenjem zakona djelomično se derogira format prostornih planova, ali formalna procedura ne može više osigurati gradnju Centra na vrijeme kako bi RH ispunila sve svoje međubarodne obveze.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Očekuju se pretežito pozitivni učinci koji se očituju u ispunjavanju svih međunarodnih obaveza Republike Hrvatske vezano za zbrinjavanje nisko i srednje radioaktivnog otpada kao i jačanje gospodarstva lokalne i regionalne samouprave direktnim investicijama povezanim uz gradnju i rad Centra.
PRILOG 4.:
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA - Prijedlog zakona o izgradnji centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada, s konačnim prijedlogom zakona
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo gospodarstva
1.2.
Naziv propisa:
Prijedlog zakona o izgradnji centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada, s konačnim prijedlogom zakona
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
DA
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Republika Hrvatska ima obvezu zbrinuti radioaktivni otpad i iskorištene izvore ionizirajućeg zračenja koji su nastali na njenom teritoriju primjenom izvora ionizirajućeg zračenja u medicini, industriji, znanosti, vojnoj i javnoj uporabi.
Pored tog, Republika Hrvatska također ima obvezu zbrinuti i polovinu nisko i srednje radioaktivnog otpada (NSRAO) iz Nuklearne elektrane Krško, sukladno obvezama preuzetim Ugovorom sklopljenim između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Slovenije o uređenju statusnih i drugih pravnih odnosa vezanih uz ulaganje, iskorištavanje i razgradnju Nuklearne elektrane Krško („Narodne novine“ – Međunarodni ugovori, broj 9/02.).
Zbrinjavanje istrošenoga nuklearnog goriva (ING) iz NE Krško je zajednički projekt Republike Hrvatske i Republike Slovenije. Za razliku od istrošenog nuklearnog goriva koje obje zemlje trebaju zbrinuti zajedno do kraja ovog stoljeća, NSRAO iz NE Krško su obje zemlje dužne zbrinuti odvojeno, svaka svoju polovicu.
Republika Hrvatska i Republika Slovenija dogovorile su se da Fond za financiranje razgradnje NE Krško (Fond) i slovenska Agencija za radioaktivne otpadke (ARAO) trebaju započeti sa odvozom NSRAO-a najkasnije do početka 2028. godine te isti zbrinuti u skladu s primjenjivim međunarodnim, europskim i nacionalnim propisima, kako bi se oslobodio skladišni prostor u elektrani za skladištenje novog radioaktivnog otpada koji će nastati radom NE Krško do 2043. Rok za početak preuzimanja NSRAO-a iz NE Krško određen je odlukom sa 17. sjednice Međudržavnog povjerenstva održane 2. listopada 2023. godine u Krškom.
Nacionalni program provedbe Strategije zbrinjavanja radioaktivnog otpada, iskorištenih izvora i istrošenog nuklearnog goriva (Program za razdoblje do 2025. godine s pogledom do 2060. godine) („Narodne novine“, broj 100/18, 156/22) navodi bivšu vojarnu Čerkezovac kao preferentnu lokaciju za izgradnju Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada. U periodu između 2018. i 2023. godine obavljena su detaljnija istraživanja mikrolokacije Široko Osoje na Čerkezovcu gdje će se izgraditi nova građevina za skladištenje radioaktivnog otpada iz NE Krško, odnosno rekonstruirati postojeće skladišne građevine za skladištenje institucionalnog radioaktivnog otpada nastalog na teritoriju Republike Hrvatske. Dobiveni podatci omogućili su i ponovnu usporedbu razmatranih mikrolokacija u sklopu izrade studije utjecaja na okoliš te je mikrolokacija Široko Osoje, temeljem istih usporednih kriterija, ocijenjena s najvećim brojem bodova.
No, lokacija Centra za zbrinjavanje RAO još uvijek nije prostorno-planski definirana, a što je osnovni preduvjet za provedbu planiranih aktivnosti za ishođenje dozvola i izgradnju Centra (provedba procjene utjecaja zahvata na okoliš, izdavanje lokacijske dozvole, građevinske dozvole itd.), Fond je još 2018. godine predao zahtjev za uvrštenje Čerkezovca u državni plan prostornog razvoja, no isto nije napravljeno. Donošenje predloženog Zakona omogućava prostorno-plansko utvrđivanje lokacije Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada i uvjete provedbe zahvata u prostoru.
Slijedom navedenog, izrađen je prijedlog zakona kojim će se omogućiti izgradnja centra u dogovorenom roku.
2.2.
Izvor podataka:
. Međudržavni ugovor između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Slovenije o uređnju statusnih i drugih pravnih odnosa vezanih uz ulaganje, iskorištavanje i razgradnju Nuklearne elektrane Krško (“Narodne novine” – Međunarodni ugovori, br. 9/02)
. Nacionalni program provedbe Strategije zbrinjavanja radioaktivnog otpada, iskorištenih izvora i istrošenog nuklearnog goriva (Program za razdoblje do 2025. godine s pogledom do 2060. godine) („Narodne novine“, broj 100/18, 156/22)
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
3. UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
a. Ispunjenje Međudržavnog ugovora između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Slovenije o uređnju statusnih i drugih pravnih odnosa vezanih uz ulaganje, iskorištavanje i razgradnju Nuklearne elektrane Krško (“Narodne novine” – Međunarodni ugovori, br. 9/02).
3.2.
Opis svrhe propisa
Donošenjem Zakona o izgradnji centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada, s konačnim prijedlogom zakona osigurat će se pravovremena izgradnja Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada čime će Republika Hrvatska ispuniti sve obveze vezane uz zbrinjavanje radioaktivnog otpada iz NE Krško, a kako je naloženo Međudržavnim ugovorom između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Slovenije o uređnju statusnih i drugih pravnih odnosa vezanih uz ulaganje, iskorištavanje i razgradnju Nuklearne elektrane Krško (“Narodne novine” – Međunarodni ugovori, br. 9/02).
Izgradnja Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada time će ispoštivati sve zakonodavne, ekološke i sigurnosne standarde kako je to rpopisano međunarodnim obvezana, EU zakonodavstvomn i zajedničkim dogovrom Republike Hrvatske i Republike Slovenije.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Druga normativna rješenja nisu primjenjiva jer ne osiguravaju ispunjavanje stavki Međudržavnog ugovora u dogovorenom periodu i obimu.
3.4.
Izvor podataka:
. Međudržavni ugovor između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Slovenije o uređnju statusnih i drugih pravnih odnosa vezanih uz ulaganje, iskorištavanje i razgradnju Nuklearne elektrane Krško (“Narodne novine” – Međunarodni ugovori, br. 9/02)
. Nacionalni program provedbe Strategije zbrinjavanja radioaktivnog otpada, iskorištenih izvora i istrošenog nuklearnog goriva (Program za razdoblje do 2025. godine s pogledom do 2060. godine) („Narodne novine“, broj 100/18, 156/22)
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Gradnja centra može pozitivno utjecati na gospodarstvo jer će se aktivirati investicije unutar Republike Hrvatske vezane uz gradnju centra, ali i njegovo kasnije operativno djelovanje
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Učinak na potencijalne pružatelj usluge gradnje centra i aktivnosti vezanih uz operativno vođenje centra (primjerice gradnja objekata, zaštita i sl.).
poduzeća
javne ustanove
lokalna i regionalna samouprava
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Učinak na održivi razvoj lokalne i regionalne samouprave na čijem području će biti smješten Centar za zbrinjavanje radioaktivnog otpada uključujući građane, dionike civilnog društva, javne institucije, male poduzetnike, poljoprivrednike i sl. Osigurat će se isplatom naknade.
Građani,
Javne ustanove,
Lokalna i regionalna samouprava
Civilno društvo
Odgojno-obrazovne ustnove,
Mali poduzetnici,
poljoprivrednici.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Učinak na socijalnu skrb vezan je uz isplatu naknade lokalnoj i regionalnoj samoupravi na čijem se teritoriju nalazi Centar za zbrinjavanje radioaktivnog otpada, a koja se djelomično mora utrošiti i na aktivnosti vezane uz socijalnu skrb.
građani
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Tijekom i nakon izgradnje Centra za radioaktivni otpad otvorit će se nove gospodarske prilike, kako tijekom gradnje centra, tako i nakon otvaranja centra (primjerice poslovi zaštite objekta i sl.) što će imati pozitivni upliv na gospodarstva u sklopi lokalne i regionalne samouprave.
Tijekom i nakon izgradnje Centra za radioaktivni otpad lokalnoj i regionalnoj samoupravi plaćat će se naknada namijenjena razvoju lokalne i regionalne samouprave, ali i za razvoj civilnog društva, malog poduzetništva, turističke ponude, obrazovanja, socijalne skrbi, zdravstva i sl.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Tijekom i nakon izgradnje Centra za radioaktivni otpad lokalnoj i regionalnoj samoupravi plaćat će se naknada namijenjena razvoju lokalne i regionalne samouprave, ali i za razvoj civilnog društva, malog poduzetništva, turističke ponude, obrazovanja, socijalne skrbi, zdravstva i sl.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Tijekom i nakon izgradnje Centra za radioaktivni otpad lokalnoj i regionalnoj samoupravi plaćat će se naknada namijenjena razvoju lokalne i regionalne samouprave, ali i za razvoj civilnog društva, malog poduzetništva, turističke ponude, obrazovanja, socijalne skrbi, zdravstva i sl.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nema učinaka.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nema učinaka.
5.6.
Izvor podataka:
Nema izvora podataka.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Javno savjetovanje objavljeno na portalu eSavjetovanje od 26. lipnja do 26. srpnja 2025. godine.
6.2.
Konzultacije:
Ured za zakonodavstvo
Ministarstvo financija
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine
Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije
Ministarstvo unutrašnjih poslova
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
7. ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Donošenjem navedenog zakona osigurat će se pravovremena izgradnja Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada čime će Republika Hrvatska ispuniti sve obveze vezane uz zbrinjavanje radioaktivnog otpada iz NE Krško, a kako je naloženo Međudržavnim ugovorom između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Slovenije o uređnju statusnih i drugih pravnih odnosa vezanih uz ulaganje, iskorištavanje i razgradnju Nuklearne elektrane Krško (“Narodne novine” – Međunarodni ugovori, br. 9/02).
Također, donošenje zakona će otvoriti mogućnost dizanja kvalitete života lokalne i regionalne samouprave kako zbog naknada koje će lokalna i regionalna samouprava dobivati tako i zbog otvaranja više mogućnosti poslovanja tijekom rada Centra.
Negativni učinci:
Donošenjem zakona djelomično se derogira format prostornih planova, ali formalna procedura ne može više osigurati gradnju Centra na vrijeme kako bi RH ispunila sve svoje međubarodne obveze.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Očekuju se pretežito pozitivni učinci koji se očituju u ispunjavanju svih međunarodnih obaveza Republike Hrvatske vezano za zbrinjavanje nisko i srednje radioaktivnog otpada kao i jačanje gospodarstva lokalne i regionalne samouprave direktnim investicijama povezanim uz gradnju i rad Centra.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
8. PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: MINISTAR
Ante Šušnjar
Datum: 22. srpnja 2025.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA