E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA

PRILOG 4.:

 

OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih

1.2.

Naziv propisa:

Prijedlog zakona o izmjenama i dopuni Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju

1.3.

Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:

Da/Ne:

NE

 

1.4.

Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije

Da/Ne:

NE

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA

2.1.

Izmjenama i dopunama Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju iz 2022. godine nastojalo se doprinijeti povećanju obuhvata djece rane i predškolske dobi programima odgoja i obrazovanja namijenjenih njima. Broj ustanova (dječjih vrtića i osnovnih škola), kao i drugih izvoditelja programa ranog  i predškolskog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj unatrag tri godine sustavno se povećava. Broj dječji vrtića u 2024., u odnosu na 2023. godinu, povećan je za 10 dječjih vrtića, pri čemu treba naglasiti da se broj odgojno-obrazovnih skupina u vrtićima povećao sa 6 889 na 7 408, što je svakako razvidan pokazatelj povećanja obuhvata djece. Broj djece koja pohađaju dječje vrtiće povećao se za 10 265 djece u 2024. godini. Tijekom 2024. godine nastavljena je provedba mjera usmjerenih na infrastrukturna ulaganja u dječje vrtiće u smislu gradnje, dogradnje i rekonstrukcije objekata s ciljem povećanja broja mjesta u dječjim vrtićima.

Unutar višegodišnjeg financijskog okvira EU 21-27, jedno od planiranih ulaganja je povećanje sudjelovanja u RPOO-u, posebno ranjivih skupina, pa je to dodatna aktivnost koja će pružiti podršku djeci iz socioekonomski ugroženih obitelji. Slijedom toga jedan od ciljeva Nacionalne strategije razvoja Republike Hrvatske do 2030. godine je osigurati da se svoj djeci, posebno ona iz socioekonomski ugroženih skupina osigura mjesto u vrtiću, stoga bi prednost pri upisu u dječji vrtić trebala imati i djeca iz socioekonomski ugroženih obitelji. Davanjem prednosti pri upisu četverogodišnjacima smanjena je mogućnost da se djeca pripadnici ranjivih skupina jaslične dobi uključe u dječji vrtić. Stoga je potrebno to osigurati svoj djeci, bez obzira na dob.

 

Izmjenom zakona iz 2022. omogućeno je da, ako se na natječaj za radno mjesto u vrtiću ne javi odgojitelj, poslove odgojitelja može obavljati učitelj, uz uvjet da završi program za stjecanja kvalifikacije odgojitelja. Završavanjem navedenog programa učitelj ne stječe kvalifikaciju odgojitelja, nego odgojno-obrazovne kompetencije za rad s djecom rane i predškolske dobi te su u tom dijelu potrebne izmjene Zakona.

Zakon o predškolskom odgoju i obrazovanju uređuje u kojim slučajevima i kada nije moguće zasnovati radni odnos u dječjem vrtiću. Jedna od odredbi u članku 25. Zakona propisuje da radni odnos u dječjem vrtiću ne može zasnovati osoba koja ima izrečenu mjeru za zaštitu dobrobiti djeteta sukladno posebnom propisu. Temeljem navedene odredbe u praksi se događalo da roditelji, a najčešće su to majke (jer rade kao odgojiteljice ili druge radnice u dječjim vrtićima) dobiju neku od mjera za zaštitu dobrobiti djeteta (primjerice mjeru stručne pomoći i potpore u ostvarivanju skrbi o djetetu) prigodom rastave braka te iz tog razloga moraju biti suspendirane s posla ili se nisu mogle zaposliti u dječjem vrtiću. Ovim prijedlogom se to mijenja tako da se suspendiraju isključivo samo kada su izrečene mjere žurnog izdvajanja djeteta iz obitelji ili mjeru za zaštitu osobnih prava i dobrobiti djeteta u nadležnosti suda najteže mjere u odnosu na dijete jer je osoba na neki način djelovala na štetu vlastite djece u obitelji.

Razlog zbog kojeg se predmetni Zakon mijenja je prestanak važenja Uredbe o izmjeni Zakona (15. 12. 2025.). Krajem godine prestaje važiti Uredba o izmjeni Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju (Narodne novine, broj 101/2023, 1.9.2023.), kojom je 2023., izmjenom u članku 50., a stavka 2., omogućeno da se u državnom proračunu osiguravaju sredstva za fiskalnu održivost svih dječjih vrtića, a ne samo onih čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

 

2.2.

Izvor podataka:

 

 

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju (Narodne novine, broj 57/22)

 

 

Komentara na članku: 4 Općih komentara: 4 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA

3.1.

Opis posebnog cilja

 

Za učinkovitije udovoljavanje zahtjevima dostupnosti programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja svoj djeci rane i predškolske dobi, a posebno onoj iz socioekonomski ugroženih skupina, potrebno je u Zakonu propisati da prednosti pri upisu imaju djeca pripadnici ranjivih skupina bez obzira na dob. Tome će doprinijeti brisanje odredbe u  kojoj je prednost dana četverogodišnjacima.

Također, s ciljem stvaranja dostatnih kadrovskih uvjeta u predškolskom odgoju i obrazovanju  ovim zakonom dodatno se uređuje mogućnost zapošljavanja učitelja primarnog obrazovanja po završetku programa za stjecanje odgojno-obrazovnih kompetencija koje organiziraju visoka učilišta koja imaju dopusnicu za izvođenje studija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.

Zasnivanje radnog odnosa u dječjem vrtiću spriječeno je kada postoje neka ograničenja u smislu izrečenih mjera prema posebnim propisima iz područja socijalne politike i pravosuđa.

Uredba o izmjeni Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju (Narodne novine, broj  101/23), kojom je 2023., izmjenom u članku 50.a stavku 2., omogućeno da se u državnom proračunu osiguravaju sredstva za fiskalnu održivost svih dječjih vrtića, a ne samo onih čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, postaje dio Zakona

3.2.

Opis svrhe propisa

 

Donošenjem ovog zakona djeci pripadnicima ranjivih skupina bez obzira na dob bit će omogućena prednost kod upisa u dječji vrtić.

Pojasnit će se da učitelji primarnog obrazovanja ne stječu dodatnu kvalifikaciju završavanjem programa za stjecanje odgojno-obrazovnih kompetencija za rad s djecom rane i predškolske dobi, već stječu samo dodatne kompetencije.

Dodatno konkretiziranje ograničenja pri zasnivanju radnog odnosa u dječjem vrtiću, smanjit će mogućnost da se roditelji, a najčešće su to majke, ne mogu zaposliti, ako imaju izrečenu mjeru za zaštitu dobrobiti djeteta sukladno posebnom propisu.

Uredba o izmjeni Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju   (Narodne novine, broj 101/2023.) biti će integrirana u Zakon.

 

3.3.

Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja.

 

S obzirom da se radi o sadržaju koji se uređuje Zakonom, nenormativna rješenja nisu provediva. Optimalno normativno rješenje je normativno rješenje, odnosno izmjene i dopune važećeg Zakona.

3.4.

Izvor podataka:

Ključni podaci o ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju u Europi - 2025.

Ažurirana procjena kvantitativnih potreba za obrazovanjem i zapošljavanjem odgojitelja u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja – 2021. naručitelj Ministarstvo znanosti i obrazovanja

 

 

 

Komentara na članku: 6 Općih komentara: 5 Nadopuna teksta: 1
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA

4.1.

Posebni cilj:

Nema posebno definiranog cilja.

4.1.1.

Učinci na gospodarstvo:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na gospodarstvo.

Nisu utvrđeni adresati,

4.1.2.

Učinci na održivi razvoj:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.3.

Učinci na socijalnu skrb:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci iz socijalne skrbi.

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.4.

Učinci na zaštitu ljudskih prava:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci iz zaštite ljudskih prava.

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.5.

Učinci na druga područja:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na druga područja.

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:

 

Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području gospodarstva.

5.2.

Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:

 

Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području održivog razvoja.

5.3.

Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:

 

Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području socijalne skrbi.

5.4.

Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:

 

Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području zaštite ljudskih prava.

5.5.

Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:

 

Nisu utvrđeni učinci ni adresati u drugim područjima.

5.6.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

6.1.

Savjetovanje:

Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću bilo je otvoreno od __________2025. do ____________2025.

Na savjetovanje je pristiglo je _______ komentara.

 

6.2.

Konzultacije:

Nacrt Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju poslan je na mišljenje Ministarstvu financija, Ministarstvu vanjskih i europskih poslova, Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelj i socijalne politike, Ministarstvu gospodarstva i Ministarstvu kulture i medija te na znanje Vladi Republike Hrvatske, Glavnom tajni5tw Vlade, Uredu za zakonodavstvo, Ministarstvu obrane, Ministarstvu turizma i sporta, Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Ministarstvu poljoprivrede, Šumarstva i ribarstva, Ministarstvu unutarnjih poslova, Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, Ministarstvu zdravstva, Ministarstvu pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ministarstvu hrvatskih branitelja, Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, Ministarstvu zaštite okoliša i zelene tranzicije i Ministarstvu demografije i useljeništva.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7. ZAKLJUČAK

7.1.

Pozitivni učinci:

Nema  pozitivnih učinaka u odnosu na točku 5.

Negativni učinci:

Ne očekuju se negativni učinci.

7.2.

Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:

Izmjenama i dopunama Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju osigurat će se prednost pri upisu ranjivih skupina djece u dječji bez obzira na njihovu dob.

S obzirom na nedostatak odgojitelja za rad s djecom rane i predškolske dobi dodatno će se urediti mogućnost zapošljavanja učitelja primarnog obrazovanja pojašnjavanjem vrste programa za stjecanje odgojno-obrazovnih kompetencija za rad s djecom rane i predškolske dobi.

Ovim prijedlogom mijenjaju se vrste mjera izrečenih u području socijalne skrbi prilikom zapošljavanja u dječjem vrtiću.  

Uredba o izmjeni Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju (Narodne novine, broj 101/2023) koja prestaje važiti u prosincu 2025. godine integrira se u Zakon.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8. PRILOZI

8.1

Dokumenti u prilogu: Nema priloga.

 

 

 

Komentara na članku: 4 Općih komentara: 4 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis:

 

MINISTAR

 

prof. dr. sc. Radovan Fuchs

 

Datum:

 

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.