Na temelju članka 109. stavka 3. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, broj 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011, 84/2011, 12/2012, 35/2012, 70/2012, 82/2013, 159/2013, 22/2014 i 154/2014), na prijedlog Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu, ministar zdravlja donosi
PRAVILNIK O UVJETIMA, ORGANIZACIJI I NAČINU OBAVLJANJA HITNE MEDICINE
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom uređuju uvjeti, organizacija i način obavljanja djelatnosti hitne medicine kao zdravstvene djelatnosti od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku.
Članak 2.
Djelatnost hitne medicine organizirana je kao javna hitna medicinska služba koja se po stručno-medicinskoj doktrini i uz uporabu medicinske tehnologije organizira u cilju neprekidnog hitnog medicinskog zbrinjavanja svih osoba kojima je zbog bolesti, stradanja ili ozljede neposredno ugrožen život, pojedini organ ili dijelovi tijela, odnosno kod kojih bi u kratkom vremenu moglo doći do životne ugroženosti, a s ciljem maksimalnog skraćenja vremena od nastanka hitnog stanja do konačnog medicinskogzbrinjavanja.
Članak 3.
Djelatnost hitne medicine obuhvaća provođenje mjera i postupaka hitnog izvanbolničkog medicinskog zbrinjavanja na mjestu događaja ili u prostoru za reanimaciju/ambulanti zavoda za hitnu medicinu jedinica područne (regionalne) samouprave (u daljnjem tekstu: Županijski zavod) te tijekom prijevoza oboljelih i ozlijeđenih osoba prijevoznim sredstvima hitne medicinske službe u odgovarajuću zdravstvenu ustanovu te provođenje mjera i postupaka hitnog medicinskog zbrinjavanja u bolničkoj djelatnosti hitne medicine.
Članak 4.
Djelatnost hitne medicine u Republici Hrvatskoj organizirana je po modelu cjelovitog sustava izvanbolničke i bolničke djelatnosti hitne medicine tijekom 24 sata.
Djelatnost hitne medicine organizira se i provodi na primarnoj, sekundarnoj i tercijarnoj razini zdravstvene zaštite.
Organizacija djelatnosti hitne medicine podrazumijeva funkcionalnu povezanost i usklađenost na svim horizontalnim i vertikalnim razinama te suradnju svih pružatelja zdravstvene zaštite ovisno o opsegu i složenosti poslova, karakteristikama pojedinih područja i drugim objektivnim okolnostima.
II. UVJETI, ORGANIZACIJA I NAČIN OBAVLJANJA DJELATNOSTI IZVANBOLNIČKE HITNE MEDICINE
Članak 5.
Djelatnost izvanbolničke hitne medicine obavlja Županijski zavod i njegove ispostave za područje županije.
Izvanbolničko hitno medicinsko zbrinjavanje obvezan je pružiti onaj Županijski zavod na čijem je području nastupila potreba hitnog medicinskog zbrinjavanja.
Ako Županijski zavod iz stavka 2. ovoga članka nije u mogućnosti pružiti potrebnu hitno medicinsko zbrinjavanje, obvezan je zatražiti sudjelovanje najbližeg Županijskog zavoda.
Članak 6.
Županijski zavod obavlja sljedeće poslove izvanbolničke hitne medicine:
-zaprima hitne medicinske pozive te upućuje timove na intervenciju i upravlja komunikacijskim sustavom,
-obavlja poslove hitnog medicinskog zbrinjavanja hitnih stanja oboljelih i ozlijeđenih osoba,
-pruža hitno medicinsko zbrinjavanje rodiljama tijekom poroda izvan zdravstvene ustanove, odnosno tijekom prijevoza,
-pruža hitno medicinsko zbrinjavanje u prostoru za reanimaciju/ambulanti,
-u slučaju potrebe, najkraćim putem prevozi ozlijeđene, odnosno oboljele osobe u najbližu odgovarajuću zdravstvenu ustanovu radi nastavka postupka liječenja,
-surađuje s drugim zdravstvenim ustanovama i zdravstvenim radnicima u dijagnostici i liječenju,
- sudjeluje u organizaciji i provedbi zdravstvene zaštite u izvanrednim okolnostima u koordinaciji s Hrvatskim zavodom za hitnu medicinu,
-osigurava provođenje obvezujućih standarda operativnih postupaka, protokola rada i algoritama postupanja u djelatnosti hitne medicine,
-osigurava korištenje opreme prema utvrđenim standardima,
-vodi propisanu dokumentaciju i izvješća koja dostavlja Hrvatskom zavodu za hitnu medicinu,
-obavlja i druge poslove na zahtjev i u suradnji s Hrvatskim zavodom za hitnu medicinu.
Djelatnosti sanitetskog prijevoza obavlja se u posebnoj jedinici Županijskog zavoda.
Članak 7.
U organizaciju izvanbolničke hitne medicine uključeni su i timovi koje iznad standarda utvrđenih mrežom hitne medicine osigurava jedinica područne (regionalne) samouprave i/ili jedinica lokalne samouprave.
Na područjima na kojima je zbog tranzita i/ili boravka turista povećan broj korisnika zdravstvene zaštite, jedinica područne (regionalne) samouprave je u suradnji s jedinicom lokalne samouprave, turističkom zajednicom, Hrvatskim autocestama, Hrvatskim cestama, Hrvatskim auto-klubom, Hrvatskim ronilačkim savezom i društvima za osiguranje obvezna organizirati i osigurati povećani broj timova hitne medicinske službe na određenome području u odnosu na broj timova određenih mrežom hitne medicine, sukladno posebnom sporazumu koji sklapa s Županijskim zavodom.
1. Prijavno-dojavna jedinica Županijskog zavoda
Članak 8.
Prijavno dojavna jedinica Županijskog zavoda organizira se na županijskoj razini.
Prijavno-dojavna jedinica Županijskog zavoda je dispečerska služba izvanbolničke hitne medicine i odgovorna je za primanje poziva na standardizirani način prema propisanom protokolu, za upućivanje tima na intervenciju te upravljanje komunikacijskim sustavom na svojem području.
Protokol iz stavka 2. donosi Hrvatski zavod za hitnu medicinu.
Radnici prijavno-dojavne jedinice Županijskog zavoda prema protokolu iz stavka 2. ovog članka obavljaju prijam poziva, određuju stupanj hitnosti, upućuju tim na intervenciju, obavještavaju bolničku hitnu službu o dolasku hitnoga pacijenta, surađuju s policijom, vatrogasnom službom i drugim odgovarajućim službama i daju savjete pozivatelju sukladno protokolu za prijam poziva.
Prijavno-dojavna jedinica prema potrebi surađuje s prijavno-dojavnim jedinicama drugih Županijskih zavoda na temelju jedinstvenog sustava međusobne komunikacije, s bolničkim ustanovama koje obavljaju djelatnost hitne medicine i s drugim žurnim službama.
Svi radnici prijavno-dojavne jedinice Županijskog zavoda moraju postupati sukladno standardnim operativnim postupcima, protokolima rada, algoritmima postupanja i edukacijskim programima koje donosi Hrvatski zavod za hitnu medicinu.
Članak 9.
Izvanbolnička hitna medicinska služba se poziva na broj 194.
Svaka prijavno dojavna-jedinica Županijskog zavoda mora imati najmanje dvije telefonske linije 194, direktne telefonske linije, TETRA radio-komunikacijski sustav i javnu mobilnu mrežu.
Veza između vozila hitne medicinske službe i prijavno-dojavne jedinice Županijskog zavoda provodi se putem TETRA radio-komunikacijskog sustava i javne mobilne mreže.
Putem TETRA radio-komunikacijskog sustava i javne mobilne mreže osigurava se komunikacija između vozila hitne medicinske službe, prijavno-dojavne jedinice Županijskog zavoda, objedinjenog hitnog bolničkog prijama, Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu i Kriznog stožera Ministarstva zdravlja.
Svi telefonski razgovori na liniju 194 kao i TETRA radio-komunikacijskog sustava u prijavno-dojavnoj jedinici Županijskog zavoda moraju se snimati i pohranjivati na trajnom mediju.
Članak 10.
Zabranjena je svaka zlouporaba poziva na broj 194, što osobito obuhvaća sve vrste zlonamjernih ili uznemiravajućih poziva.
Zlouporaba poziva na broj 194 je ostvarivanje poziva na broj 194 kojim se lažno dojavljuje o nepostojećem hitnom medicinskom slučaju te ostvarivanje poziva na broj 194 koji nije vezan za hitni medicinski slučaj, a koji pozivatelj uporno nastavlja unatoč opetovanim upozorenjima dispečera kako poziv nije u nadležnosti prijavno-dojavne jedinice Županijskog zavoda.
Zlouporabu poziva na broj 194 dispečer prijavno dojavne jedinice Županijskog zavoda dužan je prijaviti ovlaštenoj osobi Županijskog zavoda.
2. Hitno izvanbolničko zbrinjavanje
Članak 11.
Doktor medicine u Timu 1 Županijskog zavoda obavlja pregled, dijagnostičke postupke, određuje i primjenjuje terapiju te koordinira radom ostalih članova tima. Po potrebi tim prevozi pacijenta s mjesta intervencije u zdravstvenu ustanovu.
Medicinska sestra-medicinski tehničar u Timu 1 sudjeluje u obavljanju pregleda te primjeni dijagnostičkih i terapijskih postupaka.
Vozač u Timu 1 doprinosi timskom radu u zbrinjavanju hitnog pacijenta.
Svi članovi Tima 1 moraju postupati sukladno standardnim operativnim postupcima, protokolima rada, algoritmima postupanja i edukacijskim programima koje donosi Hrvatski zavod za hitnu medicinu.
Članak 12.
Prvostupnica/prvostupnik sestrinstva/medicinska sestra – medicinski tehničar u Timu 2 Županijskog zavoda obavlja pregled, primjenjuje dijagnostičke i terapijske postupke sukladno kompetencijama stečenima obrazovanjem i usavršavanjem, te koordinira radom tima.
Svi članovi Tima 2 moraju postupati sukladno standardnim operativnim postupcima, protokolima rada, algoritmima postupanja i edukacijskim programima koje donosi Hrvatski zavod za hitnu medicinu.
Članak 13.
Doktor medicine u Timu pripravnosti Županijskog zavoda obavlja pregled, dijagnostičke postupke, određuje i primjenjuje terapiju te koordinira radom drugoga člana tima. Po potrebi Tim pripravnosti s mjesta intervencije prevozi ili organizira prijevoz pacijenta u zdravstvenu ustanovu.
Medicinska sestra-medicinski tehničar u timu pripravnosti sudjeluje u obavljanju pregleda, primjeni dijagnostičkih i terapijskih postupka.
Vozač u timu pripravnosti doprinosi timskom radu u zbrinjavanju hitnog pacijenta.
Svi članovi Tima pripravnosti moraju postupati sukladno standardnim operativnim postupcima, protokolima rada, algoritmima postupanja i edukacijskim programima koje donosi Hrvatski zavod za hitnu medicinu.
Tim pripravnosti obvezan je bez odgode po prijamu poziva i zaprimanju intervencije od prijavno-dojavne jedinice odazvati se i krenuti na intervenciju.
Članak 14.
Hitni medicinski prijevoz između dvije bolničke zdravstvene ustanove obavlja ugovorni subjekt Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje koji obavlja djelatnost sanitetskog prijevoza prema sjedištu zdravstvene ustanove koja je zatražila prijevoz pacijenta u pratnji doktora medicine i s opremom zdravstvene ustanove koja je zatražila prijevoz i indicirala potrebu pratnje.
III. UVJETI, ORGANIZACIJA I NAČIN OBAVLJANJA DJELATNOSTI BOLNIČKE HITNE MEDICINE
Članak 15.
Djelatnost hitne medicine na sekundarnoj i tercijarnoj razini zdravstvene zaštite obavlja ustrojstvena jedinica Objedinjenog hitnog bolničkog prijama u bolnici.
U Objedinjenom hitnom bolničkom prijamu iz stavka 1. ovog članka provodi se trijaža, pregled, postupci dijagnostike, stabilizacije i liječenja.
Članak 16.
Objedinjeni hitni bolnički prijam je ustrojstvena jedinica bolnice koja obavlja sljedeće poslove:
-provodi mjere u djelatnosti hitne medicine,
-osigurava provođenje obvezujućih standarda operativnih postupaka, protokola rada i algoritama postupanja u djelatnosti hitne medicine,
-osigurava korištenje opreme prema utvrđenim standardima,
-prikuplja podatke iz područja hitne medicine za potrebe Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu,
-surađuje s drugim zdravstvenim ustanovama i zdravstvenim radnicima u dijagnostici i liječenju,
-sudjeluje u organizaciji i provedbi zdravstvene zaštite u izvanrednim okolnostima u koordinaciji s Hrvatskim zavodom za hitnu medicinu,
-vodi propisanu dokumentaciju i izvješća koja dostavlja Hrvatskom zavodu za hitnu medicinu,
-obavlja i druge poslove u suradnji s Hrvatskim zavodom za hitnu medicinu.
Članak 17.
Prostor za trijažu Objedinjenog hitnog bolničkog prijama je mjesto prvog kontakta zdravstvenog radnika i pacijenta.
Trijažnim postupkom procjenjuje se stanje pacijenta te se ovisno o utvrđenom stupnju hitnosti pacijenti razvrstavaju u pet trijažnih kategorija.
Trijaža u Objedinjenom hitnom bolničkom prijamu provodi se temeljem trijažnog sustava, a provodi je medicinska sestra sa završenom edukacijom iz trijaže prema programu kojeg donosi Hrvatski zavod za hitnu medicinu.
Članak 18.
U prostoru za zbrinjavanje akutnih pacijenata Objedinjenog hitnog bolničkog prijama zbrinjavaju se životno ugroženi pacijenti koji zahtijevaju stalni nadzor i praćenje najdulje 8 sati.
U prostoru za zbrinjavanje subakutnih pacijenata Objedinjenog hitnog bolničkog prijama zbrinjavaju se hitni pacijenti čije stanje zahtijeva nadzor i praćenje najdulje 24 sata.
IV. DOKUMENTACIJA
Članak 19.
O radu prijavno dojavne jedinice i timova izvanbolničke hitne medicine vodi se evidencija na obrascima tiskanim u prilogu ovoga Pravilnika koji čine njegov sastavni dio, i to:
-Prilog 1. Obrazac za prijam poziva,
-Prilog 2. Obrazac o kretanju timova na terenu,
-Prilog 3. Obrazac za primopredaju vozila,
-Prilog 4. Obrazac o izvanrednom događaju,
-Prilog 5. Obrazac za trijažu kod većih nesreća,
-Prilog 6. Obrazac medicinske dokumentacije o pacijentu,
-Prilog 7. Obrazac za praćenje postupka oživljavanja,
O radu Objedinjenog hitnog bolničkog prijama vodi se evidencija na obrascima:
-Obrazac trijaže,
-Obrazac o izvanrednom događaju,
-Obrazac sestrinske dokumentacije primarna procjena pacijenta - opservacija s evidencijom ordinirane i primijenjene terapije u Objedinjenom hitnom bolničkom prijamu,
-Obrazac sestrinske dokumentacije – trauma – s listom opservacije,
-Obrazac sestrinske dokumentacije – opekline – s listom opservacije.
Obrazac trijaže i Obrazac o izvanrednom događaju tiskani su u prilogu 8. i 9. ovoga Pravilnika i čine njegov sastavni dio.
Obrasci sestrinske dokumentacije primarna procjena pacijenta - opservacija s evidencijom ordinirane i primijenjene terapije u Objedinjenom hitnom bolničkom prijamu, trauma – s listom opservacije i opekline – s listom opservacije, propisani su pravilnikom kojim je regulirana sestrinska dokumentacija u bolničkim zdravstvenim ustanovama.
Članak 20.
Županijski zavod zadržava za potrebe svoje evidencije podatke prema propisanim obrascima iz članka 19. stavka 1. podstavaka 1.-7. ovoga Pravilnika.
Objedinjeni hitni bolnički prijam zadržava za potrebe svoje evidencije podatke prema propisanim obrascima iz članak 19. stavka 2. podstavaka 1. - 5. ovoga Pravilnika.
Obrazac iz članka 19. stavka 1. podstavka 5. ovoga Pravilnika sastavni je dio medicinske dokumentacije pacijenta koji se upućuje u zdravstvenu ustanovu radi postupka završnoga liječenja.
Obrazac iz članka 19. stavka 1. podstavka 6. popunjava se u dva primjerka, od kojih jedan za potrebe svoje evidencije zadržava Županijski zavod, a drugi je sastavni dio medicinske dokumentacije pacijenta koji se upućuje u zdravstvenu ustanovu radi postupka završnoga liječenja.
Obrazac trijaže iz članka 19. stavka 2. podstavka 1. ovoga Pravilnika popunjava se u dva primjerka, od kojih jedan za potrebe svoje evidencije zadržava Objedinjeni hitni bolnički prijam, a drugi je sastavni dio medicinske dokumentacije pacijenta koji se upućuje na bolničko liječenje ili u primarnu zdravstvenu zaštitu.
Obrasci sestrinske dokumentacije iz članka 19. stavka 2. podstavaka 3., 4. i 5. ovoga Pravilnika popunjavaju se u dva primjerka, od kojih jedan za potrebe svoje evidencije zadržava Objedinjeni hitni bolnički prijam, a drugi je sastavni dio medicinske dokumentacije pacijenta.
V. POSEBNE ODREDBE
Članak 21.
Za potrebe zdravstvene zaštite u slučajevima izvanrednih okolnosti, velikih nesreća, prirodnih katastrofa i epidemija, izvanbolnička i bolnička hitna medicinska služba se organizira u skladu s posebnim propisima i standardnim operativnim postupcima u koordinaciji s Hrvatskim zavodom za hitnu medicinu i Kriznim stožerom Ministarstva zdravlja.
Članak 22.
Timovi hitne medicinske službe Županijskih zavoda pružaju hitnu medicinsku skrb na javnim priredbama i drugim oblicima okupljanja izvan redovitog opsega rada.
Organizatori javnih priredbi i drugih oblika okupljanja obvezni su obzirom na očekivani broj sudionika ili narav okupljanja osigurati prisutnost jednog ili više timova hitne medicinske službe Županijskog zavoda tijekom održavanja okupljanja.
Organizacija hitne medicine na javnim priredbama i drugim oblicima okupljanja i broj potrebnih timova nalazi se u Prilogu 10. ovoga Pravilnika i čini njegov sastavni dio.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 23.
Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o uvjetima, organizaciji i načinu rada izvanbolničke hitne medicinske pomoći («Narodne novine», broj 143/2003).
Članak 24.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u “Narodnim novinama”.
Prilog 10. Organizacija hitne medicine na javnim okupljanjima
SUDIONICI
PROVODITELJI ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
Broj
Sigurnosni rizik
Zdravstveni rizik
<1000
Niski, srednji
Niski
Nazočnost najmanje jedne osobe od strane organizatora koja ima položen tečaj prve pomoći
1000-5000
Visoki
Visoki
Nazočnost najmanje jednog tima T1
5000-10000
Srednji,visoki
Srednji
Nazočnost najmanje jednog tima T1 i jednog tima T2
10000 - 20000
Srednji,visoki
Visoki
Uspostavljanje najmanje jednog radilišta zdravstvenog zbrinjavanja s liječnikom i medicinskom sestrom- medicinskim tehničarom uz prisutnost najmanje jednog tima T1 i jednog tima T2
> 20000
Bez obzira na razinu rizika
Uspostavljanje najmanje jednog radilišta zdravstvenog zbrinjavanja s liječnikom i medicinskom sestrom-medicinskim tehničarom uz prisutnost najmanje jednog dva T1 i jednog tima T2. Broj timova se prilagođava stupnju rizika
> 50000
Bez obzira na razinu rizika
Uspostavljanje najmanje dva radilišta zdravstvenog zbrinjavanja s liječnikom i medicinskom sestrom-medicinskim tehničarom uz prisutnost najmanje dva tima T1 i dva tima T2. Broj timova se prilagođava stupnju rizika
> 50000
Okupljanje se odvija na različitim mjestima odnosno tijek okupljanja zbog nepredvidivog ponašanja sudionika nije moguće unaprijed procijeniti
Nazočnost najmanje jednog tima T1 i jednog tima T2 u svakoj zoni odnosno na svakom mjestu gdje je potrebno. Rezervni timovi se nalaze na unaprijed određenim punktovima prema planu. Osiguravaju se i dodatni timovi u pripravnosti
Sigurnosni rizik: određujemo u skladu s propisima što reguliraju sigurnosne rizike na javnim okupljanjima i obzirom na vrstu djelatnosti pri okupljanju. O visokom sigurnosnom riziku se radi ako se provode aktivnosti što mogu ugrožavati zdravlje i život sudionika (sportske aktivnosti s mogućnošću ozljede natjecatelja i gledatelja, teža tjelesna opterećenja sudionika, ispijanje alkoholnih pića...)
Zdravstveni rizik: određujemo obzirom na dobnu i zdravstvenu strukturu sudionika
a)Niski rizik - većinom (> 60%) mlađi, zdravi sudionici (do 50 godina)
b)Srednji rizik - prisutne sve dobne skupine ili > 30% osoba u dobi od 50 do 65 godina
c)Visoki rizik - većina sudionika (> 60%) je starije od 65 godina, ako su prisutne zdravstveno ugrožene skupine ljudi (društva bolesnika, osobe s invaliditetom...)
NAPOMENA: Kod vrlo zahtjevnih i rizičnih javnih okupljanja pojačavaju se i bolnički resursi (centri za hitnu medicinu) koji djeluje na području na kojem se organizira okupljanje.
NACRT
Na temelju članka 109. stavka 3. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, broj 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011, 84/2011, 12/2012, 35/2012, 70/2012, 82/2013, 159/2013, 22/2014 i 154/2014 ), na prijedlog Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu, ministar zdravlja donosi
PRAVILNIK O UVJETIMA, ORGANIZACIJI I NAČINU OBAVLJANJA HITNE MEDICINE
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom uređuju uvjeti, organizacija i način obavljanja djelatnosti hitne medicine kao zdravstvene djelatnosti od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 2.
Djelatnost hitne medicine organizirana je kao javna hitna medicinska služba koja se po stručno-medicinskoj doktrini i uz uporabu medicinske tehnologije organizira u cilju neprekidnog hitnog medicinskog zbrinjavanja svih osoba kojima je zbog bolesti, stradanja ili ozljede neposredno ugrožen život, pojedini organ ili dijelovi tijela, odnosno kod kojih bi u kratkom vremenu moglo doći do životne ugroženosti, a s ciljem maksimalnog skraćenja vremena od nastanka hitnog stanja do konačnog medicinskog zbrinjavanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 3.
Djelatnost hitne medicine obuhvaća provođenje mjera i postupaka hitnog izvanbolničkog medicinskog zbrinjavanja na mjestu događaja ili u prostoru za reanimaciju/ambulanti zavoda za hitnu medicinu jedinica područne (regionalne) samouprave (u daljnjem tekstu: Županijski zavod) te tijekom prijevoza oboljelih i ozlijeđenih osoba prijevoznim sredstvima hitne medicinske službe u odgovarajuću zdravstvenu ustanovu te provođenje mjera i postupaka hitnog medicinskog zbrinjavanja u bolničkoj djelatnosti hitne medicine.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 4.
Djelatnost hitne medicine u Republici Hrvatskoj organizirana je po modelu cjelovitog sustava izvanbolničke i bolničke djelatnosti hitne medicine tijekom 24 sata.
Djelatnost hitne medicine organizira se i provodi na primarnoj, sekundarnoj i tercijarnoj razini zdravstvene zaštite.
Organizacija djelatnosti hitne medicine podrazumijeva funkcionalnu povezanost i usklađenost na svim horizontalnim i vertikalnim razinama te suradnju svih pružatelja zdravstvene zaštite ovisno o opsegu i složenosti poslova, karakteristikama pojedinih područja i drugim objektivnim okolnostima.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
II. UVJETI, ORGANIZACIJA I NAČIN OBAVLJANJA DJELATNOSTI IZVANBOLNIČKE HITNE MEDICINE
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 5.
Djelatnost izvanbolničke hitne medicine obavlja Županijski zavod i njegove ispostave za područje županije.
Izvanbolničko hitno medicinsko zbrinjavanje obvezan je pružiti onaj Županijski zavod na čijem je području nastupila potreba hitnog medicinskog zbrinjavanja.
Ako Županijski zavod iz stavka 2. ovoga članka nije u mogućnosti pružiti potrebnu hitno medicinsko zbrinjavanje, obvezan je zatražiti sudjelovanje najbližeg Županijskog zavoda.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 6.
Županijski zavod obavlja sljedeće poslove izvanbolničke hitne medicine:
- zaprima hitne medicinske pozive te upućuje timove na intervenciju i upravlja komunikacijskim sustavom,
- obavlja poslove hitnog medicinskog zbrinjavanja hitnih stanja oboljelih i ozlijeđenih osoba,
- pruža hitno medicinsko zbrinjavanje rodiljama tijekom poroda izvan zdravstvene ustanove, odnosno tijekom prijevoza,
- pruža hitno medicinsko zbrinjavanje u prostoru za reanimaciju/ambulanti,
- u slučaju potrebe, najkraćim putem prevozi ozlijeđene, odnosno oboljele osobe u najbližu odgovarajuću zdravstvenu ustanovu radi nastavka postupka liječenja,
- surađuje s drugim zdravstvenim ustanovama i zdravstvenim radnicima u dijagnostici i liječenju,
- sudjeluje u organizaciji i provedbi zdravstvene zaštite u izvanrednim okolnostima u koordinaciji s Hrvatskim zavodom za hitnu medicinu,
- osigurava provođenje obvezujućih standarda operativnih postupaka, protokola rada i algoritama postupanja u djelatnosti hitne medicine,
- osigurava korištenje opreme prema utvrđenim standardima,
- vodi propisanu dokumentaciju i izvješća koja dostavlja Hrvatskom zavodu za hitnu medicinu,
- obavlja i druge poslove na zahtjev i u suradnji s Hrvatskim zavodom za hitnu medicinu.
Djelatnosti sanitetskog prijevoza obavlja se u posebnoj jedinici Županijskog zavoda.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 7.
U organizaciju izvanbolničke hitne medicine uključeni su i timovi koje iznad standarda utvrđenih mrežom hitne medicine osigurava jedinica područne (regionalne) samouprave i/ili jedinica lokalne samouprave.
Na područjima na kojima je zbog tranzita i/ili boravka turista povećan broj korisnika zdravstvene zaštite, jedinica područne (regionalne) samouprave je u suradnji s jedinicom lokalne samouprave, turističkom zajednicom, Hrvatskim autocestama, Hrvatskim cestama, Hrvatskim auto-klubom, Hrvatskim ronilačkim savezom i društvima za osiguranje obvezna organizirati i osigurati povećani broj timova hitne medicinske službe na određenome području u odnosu na broj timova određenih mrežom hitne medicine, sukladno posebnom sporazumu koji sklapa s Županijskim zavodom.
1. Prijavno-dojavna jedinica Županijskog zavoda
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 8.
Prijavno dojavna jedinica Županijskog zavoda organizira se na županijskoj razini.
Prijavno-dojavna jedinica Županijskog zavoda je dispečerska služba izvanbolničke hitne medicine i odgovorna je za primanje poziva na standardizirani način prema propisanom protokolu, za upućivanje tima na intervenciju te upravljanje komunikacijskim sustavom na svojem području.
Protokol iz stavka 2. donosi Hrvatski zavod za hitnu medicinu.
Radnici prijavno-dojavne jedinice Županijskog zavoda prema protokolu iz stavka 2. ovog članka obavljaju prijam poziva, određuju stupanj hitnosti, upućuju tim na intervenciju, obavještavaju bolničku hitnu službu o dolasku hitnoga pacijenta, surađuju s policijom, vatrogasnom službom i drugim odgovarajućim službama i daju savjete pozivatelju sukladno protokolu za prijam poziva.
Prijavno-dojavna jedinica prema potrebi surađuje s prijavno-dojavnim jedinicama drugih Županijskih zavoda na temelju jedinstvenog sustava međusobne komunikacije, s bolničkim ustanovama koje obavljaju djelatnost hitne medicine i s drugim žurnim službama.
Svi radnici prijavno-dojavne jedinice Županijskog zavoda moraju postupati sukladno standardnim operativnim postupcima, protokolima rada, algoritmima postupanja i edukacijskim programima koje donosi Hrvatski zavod za hitnu medicinu.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 9.
Izvanbolnička hitna medicinska služba se poziva na broj 194.
Svaka prijavno dojavna-jedinica Županijskog zavoda mora imati najmanje dvije telefonske linije 194, direktne telefonske linije, TETRA radio-komunikacijski sustav i javnu mobilnu mrežu.
Veza između vozila hitne medicinske službe i prijavno-dojavne jedinice Županijskog zavoda provodi se putem TETRA radio-komunikacijskog sustava i javne mobilne mreže.
Putem TETRA radio-komunikacijskog sustava i javne mobilne mreže osigurava se komunikacija između vozila hitne medicinske službe, prijavno-dojavne jedinice Županijskog zavoda, objedinjenog hitnog bolničkog prijama, Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu i Kriznog stožera Ministarstva zdravlja.
Svi telefonski razgovori na liniju 194 kao i TETRA radio-komunikacijskog sustava u prijavno-dojavnoj jedinici Županijskog zavoda moraju se snimati i pohranjivati na trajnom mediju.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 10.
Zabranjena je svaka zlouporaba poziva na broj 194, što osobito obuhvaća sve vrste zlonamjernih ili uznemiravajućih poziva.
Zlouporaba poziva na broj 194 je ostvarivanje poziva na broj 194 kojim se lažno dojavljuje o nepostojećem hitnom medicinskom slučaju te ostvarivanje poziva na broj 194 koji nije vezan za hitni medicinski slučaj, a koji pozivatelj uporno nastavlja unatoč opetovanim upozorenjima dispečera kako poziv nije u nadležnosti prijavno-dojavne jedinice Županijskog zavoda.
Zlouporabu poziva na broj 194 dispečer prijavno dojavne jedinice Županijskog zavoda dužan je prijaviti ovlaštenoj osobi Županijskog zavoda.
2. Hitno izvanbolničko zbrinjavanje
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 11.
Doktor medicine u Timu 1 Županijskog zavoda obavlja pregled, dijagnostičke postupke, određuje i primjenjuje terapiju te koordinira radom ostalih članova tima. Po potrebi tim prevozi pacijenta s mjesta intervencije u zdravstvenu ustanovu.
Medicinska sestra-medicinski tehničar u Timu 1 sudjeluje u obavljanju pregleda te primjeni dijagnostičkih i terapijskih postupaka.
Vozač u Timu 1 doprinosi timskom radu u zbrinjavanju hitnog pacijenta.
Svi članovi Tima 1 moraju postupati sukladno standardnim operativnim postupcima, protokolima rada, algoritmima postupanja i edukacijskim programima koje donosi Hrvatski zavod za hitnu medicinu.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 12.
Prvostupnica/prvostupnik sestrinstva/medicinska sestra – medicinski tehničar u Timu 2 Županijskog zavoda obavlja pregled, primjenjuje dijagnostičke i terapijske postupke sukladno kompetencijama stečenima obrazovanjem i usavršavanjem, te koordinira radom tima.
Svi članovi Tima 2 moraju postupati sukladno standardnim operativnim postupcima, protokolima rada, algoritmima postupanja i edukacijskim programima koje donosi Hrvatski zavod za hitnu medicinu.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 13.
Doktor medicine u Timu pripravnosti Županijskog zavoda obavlja pregled, dijagnostičke postupke, određuje i primjenjuje terapiju te koordinira radom drugoga člana tima. Po potrebi Tim pripravnosti s mjesta intervencije prevozi ili organizira prijevoz pacijenta u zdravstvenu ustanovu.
Medicinska sestra-medicinski tehničar u timu pripravnosti sudjeluje u obavljanju pregleda, primjeni dijagnostičkih i terapijskih postupka.
Vozač u timu pripravnosti doprinosi timskom radu u zbrinjavanju hitnog pacijenta.
Svi članovi Tima pripravnosti moraju postupati sukladno standardnim operativnim postupcima, protokolima rada, algoritmima postupanja i edukacijskim programima koje donosi Hrvatski zavod za hitnu medicinu.
Tim pripravnosti obvezan je bez odgode po prijamu poziva i zaprimanju intervencije od prijavno-dojavne jedinice odazvati se i krenuti na intervenciju.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 14.
Hitni medicinski prijevoz između dvije bolničke zdravstvene ustanove obavlja ugovorni subjekt Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje koji obavlja djelatnost sanitetskog prijevoza prema sjedištu zdravstvene ustanove koja je zatražila prijevoz pacijenta u pratnji doktora medicine i s opremom zdravstvene ustanove koja je zatražila prijevoz i indicirala potrebu pratnje.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
III. UVJETI, ORGANIZACIJA I NAČIN OBAVLJANJA DJELATNOSTI BOLNIČKE HITNE MEDICINE
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 15.
Djelatnost hitne medicine na sekundarnoj i tercijarnoj razini zdravstvene zaštite obavlja ustrojstvena jedinica Objedinjenog hitnog bolničkog prijama u bolnici.
U Objedinjenom hitnom bolničkom prijamu iz stavka 1. ovog članka provodi se trijaža, pregled, postupci dijagnostike, stabilizacije i liječenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 16.
Objedinjeni hitni bolnički prijam je ustrojstvena jedinica bolnice koja obavlja sljedeće poslove:
- provodi mjere u djelatnosti hitne medicine,
- osigurava provođenje obvezujućih standarda operativnih postupaka, protokola rada i algoritama postupanja u djelatnosti hitne medicine,
- osigurava korištenje opreme prema utvrđenim standardima,
- prikuplja podatke iz područja hitne medicine za potrebe Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu,
- surađuje s drugim zdravstvenim ustanovama i zdravstvenim radnicima u dijagnostici i liječenju,
- sudjeluje u organizaciji i provedbi zdravstvene zaštite u izvanrednim okolnostima u koordinaciji s Hrvatskim zavodom za hitnu medicinu,
- vodi propisanu dokumentaciju i izvješća koja dostavlja Hrvatskom zavodu za hitnu medicinu,
- obavlja i druge poslove u suradnji s Hrvatskim zavodom za hitnu medicinu.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 17.
Prostor za trijažu Objedinjenog hitnog bolničkog prijama je mjesto prvog kontakta zdravstvenog radnika i pacijenta.
Trijažnim postupkom procjenjuje se stanje pacijenta te se ovisno o utvrđenom stupnju hitnosti pacijenti razvrstavaju u pet trijažnih kategorija.
Trijaža u Objedinjenom hitnom bolničkom prijamu provodi se temeljem trijažnog sustava, a provodi je medicinska sestra sa završenom edukacijom iz trijaže prema programu kojeg donosi Hrvatski zavod za hitnu medicinu.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 18.
U prostoru za zbrinjavanje akutnih pacijenata Objedinjenog hitnog bolničkog prijama zbrinjavaju se životno ugroženi pacijenti koji zahtijevaju stalni nadzor i praćenje najdulje 8 sati.
U prostoru za zbrinjavanje subakutnih pacijenata Objedinjenog hitnog bolničkog prijama zbrinjavaju se hitni pacijenti čije stanje zahtijeva nadzor i praćenje najdulje 24 sata.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
IV. DOKUMENTACIJA
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 19.
O radu prijavno dojavne jedinice i timova izvanbolničke hitne medicine vodi se evidencija na obrascima tiskanim u prilogu ovoga Pravilnika koji čine njegov sastavni dio, i to:
- Prilog 1. Obrazac za prijam poziva,
- Prilog 2. Obrazac o kretanju timova na terenu,
- Prilog 3. Obrazac za primopredaju vozila,
- Prilog 4. Obrazac o izvanrednom događaju,
- Prilog 5. Obrazac za trijažu kod većih nesreća,
- Prilog 6. Obrazac medicinske dokumentacije o pacijentu,
- Prilog 7. Obrazac za praćenje postupka oživljavanja,
O radu Objedinjenog hitnog bolničkog prijama vodi se evidencija na obrascima:
- Obrazac trijaže,
- Obrazac o izvanrednom događaju,
- Obrazac sestrinske dokumentacije primarna procjena pacijenta - opservacija s evidencijom ordinirane i primijenjene terapije u Objedinjenom hitnom bolničkom prijamu,
- Obrazac sestrinske dokumentacije – trauma – s listom opservacije ,
- Obrazac sestrinske dokumentacije – opekline – s listom opservacije .
Obrazac trijaže i Obrazac o izvanrednom događaju tiskani su u prilogu 8. i 9. ovoga Pravilnika i čine njegov sastavni dio.
Obrasci sestrinske dokumentacije primarna procjena pacijenta - opservacija s evidencijom ordinirane i primijenjene terapije u Objedinjenom hitnom bolničkom prijamu , trauma – s listom opservacije i opekline – s listom opservacije , propisani su pravilnikom kojim je regulirana sestrinska dokumentacija u bolničkim zdravstvenim ustanovama.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 20.
Županijski zavod zadržava za potrebe svoje evidencije podatke prema propisanim obrascima iz članka 19. stavka 1. podstavaka 1.-7. ovoga Pravilnika.
Objedinjeni hitni bolnički prijam zadržava za potrebe svoje evidencije podatke prema propisanim obrascima iz članak 19. stavka 2. podstavaka 1. - 5. ovoga Pravilnika.
Obrazac iz članka 19. stavka 1. podstavka 5. ovoga Pravilnika sastavni je dio medicinske dokumentacije pacijenta koji se upućuje u zdravstvenu ustanovu radi postupka završnoga liječenja.
Obrazac iz članka 19. stavka 1. podstavka 6. popunjava se u dva primjerka, od kojih jedan za potrebe svoje evidencije zadržava Županijski zavod, a drugi je sastavni dio medicinske dokumentacije pacijenta koji se upućuje u zdravstvenu ustanovu radi postupka završnoga liječenja.
Obrazac trijaže iz članka 19. stavka 2. podstavka 1. ovoga Pravilnika popunjava se u dva primjerka, od kojih jedan za potrebe svoje evidencije zadržava Objedinjeni hitni bolnički prijam, a drugi je sastavni dio medicinske dokumentacije pacijenta koji se upućuje na bolničko liječenje ili u primarnu zdravstvenu zaštitu.
Obrasci sestrinske dokumentacije iz članka 19. stavka 2. podstavaka 3., 4. i 5. ovoga Pravilnika popunjavaju se u dva primjerka, od kojih jedan za potrebe svoje evidencije zadržava Objedinjeni hitni bolnički prijam, a drugi je sastavni dio medicinske dokumentacije pacijenta.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
V. POSEBNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 21.
Za potrebe zdravstvene zaštite u slučajevima izvanrednih okolnosti, velikih nesreća, prirodnih katastrofa i epidemija, izvanbolnička i bolnička hitna medicinska služba se organizira u skladu s posebnim propisima i standardnim operativnim postupcima u koordinaciji s Hrvatskim zavodom za hitnu medicinu i Kriznim stožerom Ministarstva zdravlja.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 22.
Timovi hitne medicinske službe Županijskih zavoda pružaju hitnu medicinsku skrb na javnim priredbama i drugim oblicima okupljanja izvan redovitog opsega rada.
Organizatori javnih priredbi i drugih oblika okupljanja obvezni su obzirom na očekivani broj sudionika ili narav okupljanja osigurati prisutnost jednog ili više timova hitne medicinske službe Županijskog zavoda tijekom održavanja okupljanja.
Organizacija hitne medicine na javnim priredbama i drugim oblicima okupljanja i broj potrebnih timova nalazi se u Prilogu 10. ovoga Pravilnika i čini njegov sastavni dio.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 23.
Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o uvjetima, organizaciji i načinu rada izvanbolničke hitne medicinske pomoći («Narodne novine», broj 143/2003).
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Članak 24.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u “Narodnim novinama”.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, ___________ 2016.
MINISTAR
doc. dr. sc. Dario Nakić, dr. med.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Prilog 1. Obrazac za prijam poziva
ZAVOD ZA HITNU MEDICINU:
_____________________________________
SJEDIŠTE/ISPOSTAVA: ___________________________________________
PRIJAM POZIVA HITNE MEDICINSKE SLUŽBE
Br. poziva
Dan
Datum
Vremena poziva
Prijem
Završetak
Predaja
Poziv primio
Indeks ( Kriterij )
Poziv predao
Način predaje: TETRA UKV Interfon Tel./Mob
Pacijent
Ime i prezime
Dob
Spol
M Ž
Mjesto intervencije
Grad
Adresa / kućni broj
Opis mjesta intervencije
Lokacija
Stan
Otvoreni javni prostor
Zatvoreni javni
prostor
Ambulanta PZZ
Radno mjesto
Dom za skrb
Cesta
Autocesta
Sportsko-
rekreacijski centar
Obrazovna
u stanova
Ostalo
Podaci o pozivatelju
Pozivatelj
Telefonski broj
Poziv preusmjeren preko 112
Osobno Obitelj Očevidci Zdravstveni radnici Policija Ostalo
Događaj
Prometna nesreća
Broj pacijenata:
Broj mrtvih:
Trauma koja nije nastala u prometu
Bolest
Otrovanje
Odjavljeno
Trudnoća
Razlog odjave:
Vanjski prijevoz
Ostalo
Nepotrebna intervencija
- lažni poziv
- nema događaja
- nema pacijenta
Nazočni
Dodatna transportna sredstva
Prijevoz
Zdravstv. radnici Nema nazočnih
Laici
Policija
Druge službe
Helikopter
Zrakoplov
Plovilo
Ostalo
Zdravstvena Bez prijevoza
ustanova Sanitetski prijevoz
Predaja timu Odbio prijevoz
Kući Ostalo
Vrsta tima
Liječnik
MS / MT
Vozač
Reg.oz. vozila
Vremena tima
Nastavak na drugu intervenciju
Polazak
Zaustavljanje
Dolazak
Odlazak
Predaja
Završetak
Povratak
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Prilog 2. Obrazac o kretanju timova na terenu
ZAVOD ZA HITNU MEDICINU:
_______________________________________
SJEDIŠTE/ISPOSTAVA:
_______________________________________
OBRAZAC O KRETANJU TIMOVA NA TERENU
Od: datum / sat
Do: datum / sat
Vrsta tima
Liječnik
MS / MT
Vozač
Reg. oz. vozila
Zamjena reg. oz.
Zamjena reg. oz.
Vrijeme zamjene
Vrijeme zamjene
Br.
Br. poziva/
intervencije
Prijem poziva
Polazak
Zaustavljanje
Lokacija
Odlazak
Cilj
Predaja
Završetak
Nastavak na iduću intervenciju
Povratak u sjedište/ ispostavu
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Prilog 3. Obrazac za primopredaju vozila
ZAVOD ZA HITNU MEDICINU:
____________________________
SJEDIŠTE/ISPOSTAVA:
____________________________
PRIMOPREDAJA VOZILA
Reg. oz. vozila
Datum primopredaje
Sat primopredaje
Stanje brojila u kilometrima:
Utočeno gorivo: _________________litara u ________________sati
Provjera ulja:
DA □
NE □
Provjera vode za ispiranje prednjeg stakla
DA □
NE □
Provjera signalnih uređaja:
svjetlo
DA □
NE □
sirena
DA □
NE □
Čistoća auta:
izvana
DA □
NE □
kabina vozača
DA □
NE □
prostor za pacijente
DA □
NE □
Napomena:
Predao vozač
Preuzeo vozač
Medicinska oprema za imobilizaciju
1
Daska / bočni fiksatori / remenje
Ima □
Nema □
Neispravna □
2
Ovratnici za odrasle. Komada _________
Ima □
Nema □
Neispravni □
3
Ovratnici za djecu. Komada _________
Ima □
Nema □
Neispravni □
4
Prsluk za imobilizaciju i izvlačenje
Ima □
Nema □
Neispravan □
5
Rasklopna nosila / bočni fiksatori / remenje
Ima □
Nema □
Neispravna □
6
Udlage za imobilizaciju
Ima □
Nema □
Neispravne □
7
Vakuum madrac s ručnom crpkom
Ima □
Nema □
Neispravan □
Napomena:
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Prilog 4. Obrazac o izvanrednom događaju
ZAVOD ZA HITNU MEDICINU:
_______________________________________
SJEDIŠTE/ISPOSTAVA:
_______________________________________
OBRAZAC O IZVANREDNOM DOGAĐAJU
IME I PREZIME: ________________________________________________________________________
RADNO MJESTO: ________________________________________________________________________
Izjavljujem da se dana: ___________________u _______________________________________________
(datum) (mjesto događaja)
dogodilo slijedeće:
OPIS DOGAĐAJA
U_________________ _______________ ________________________
(mjesto, datum) (ime i prezime djelatnika)
________________________
potpis
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Prilog 5. Obrazac za trijažu kod većih nesreća
PREDNJA STRANA
STRAŽNJA STRANA
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Prilog 6. Obrazac medicinske dokumentacije o pacijentu
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Prilog 7. Obrazac za praćenje postupka oživljavanja
ZAVOD ZA HITNU MEDICINU:
_______________________________________
ISPOSTAVA:
_______________________________________
Utstein obrazac za jedinstveno prikupljanja podataka o ishodu
izvanbolničkog kardijalnog aresta
SLUČAJ
Datum
Broj poziva
Broj intervencije
Broj nalaza
Br. Utstein obrasca
Vrsta tima
Liječnik
MS/MT
Vozač
Reg. oznaka vozila
Adresa lokacije
Prezime i ime
Adresa stanovanja
Datum rođenja
Dob
Spol
M
Ž
Ovisan o tuđoj pomoći
Da
Ne
Nepoznato
Uzrok aresta
Medicinski
Traumatski
Predoziranje
Utapanje
Strujni udar
Udar groma
Asfiksija
Ostalo
Ranije dijagnoze
MKB
Dijagnoza
DOGAĐAJ
Poziv primio
Indeks (Kritetij)
Arest prepoznat
Da
Ne
Nepoznato
Telefonske upute za oživljavanje
Da
Ne
Nepoznato
Poziv predao
Procijenjeno vrijeme kolapsa
Vrijeme prvog zvona telefona
Vrijeme prijema poziva
Vrijeme zaustavljanja vozila
Vrijeme reakcije
Vrijeme dolaska tima HMS pacijentu
Mjesto kolapsa
Stan
Otvoreni javni prostor
Zatvoreni javni prostor
Ambulanta PZZ
Dom za skrb
Radno mjesto
Cesta
Autocesta
Sportsko-rekreativni objekt
Obrazovna ustanova
Ostalo
Svjedoci kolapsa
Očevidac
Tim HMS
Bez svjedoka
Nepoznato
Laičko oživljavanje
Da
Ne
Nepoznato
Samo kompresije
Kompresije i ventilacije
Nepoznato
Laička upo raba AVD-a
Da
Ne
Nepoznato
Šok isporučen
Šok nije isporučen
Br. šokova____
Početni ritam
VF
VT
Asistolija
PEA
Bradikardija
Nepoznato
Laičko oživljavanje
Pokušano
Nije pokušano
Prisutni sigurni
Znakovi smrti
Prisutni znakovi
cirkulacije
Ostalo
Defibrilacija
Da
Ne
Ručna
Automatska
Br. isporučenih šokova ________
Vrijeme prvog šoka __________
Proteklo vrijeme od procijenjenog vremena kolapsa do prve defibrilacije
Ukupni broj isporučenih šokova (AVD+HMS)
Održavanje dišnog puta
Orofaringealni tubus
Nazofaringealni tubus
Supraglotičko pomagalo
Endotrahealna intubacija
Krikotiroidotomija iglom/pomagalom
Ne
Nepoznato
Vaskularni pristup
Intravenski
Intraosealni
Nema pristupa
Nepoznato
Medikamentozna terapija
HM postupci
Lijek
Doza
Način primjene
Šifra
Postupak
Hlađenje infuzije
Da
Ne
Nepoznato
Kontrola ciljne temperature
Indicirana
Nije indicirana
Nepoznato
Učinjena
Nije učinjena
Prije ROSC
Nakon ROSC
Je li se ikada tijekom intervencije uspostavila cirkulacija (ROSC)
Da
Ne
Nepoznato
Spontano disanje
Da
Pri svijesti
Da
Ne
ROSC održan do dolaska u bolnicu
Da
Ne
STEMI nakon ROSC
Da
Ne
Nepoznato
Prijevoz
bez prijevoza
u bolnicu __________________________
Vrijeme predaje pacijenta
ISHOD
Pokušaj koronarne reperfuzije
Primjenjivo
Nije primjenjivo
Nepoznato
Da
Ne
Nepoznato
Samo angiografija
IPC
Tromboliza
Unutar 24 sata od prijema
Nakon 24 sata od prijema
Nepoznato
Kontrola ciljne temperature
Indicirana
Nije indicirana
Nepoznato
Učinjena
Nije učinjena
Prije ROSC
Nakon ROSC
Pacijent živ 30 dana nakon aresta /prilikom otpusta iz bolnice
Da
Ne
Nepoznato
Uzrok smrti (patologija)
MKB:_______________________________________________
Donor organa
Da
Ne
Nepoznato
Neurološki ishod pri otpustu
mRS (0-6): ___
Nije zabilježen
Nepoznato
Pacijent živ 12 mjeseci nakon aresta
Da
Ne
Nepoznato
PRIMJEDBA
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Prilog 8. – Obrazac trijaže
USTANOVA
Objedinjeni hitni bolnički prijam
Br. protokola
Datum
OBRAZAC TRIJAŽE
Prezime i ime
Datum rođenja
Adresa
TRIJAŽA
Vrijeme dolaska
Upućen od
MKB
Razlog dolaska
Mehanizam ozljede
Neurovaskularna procjena
SUBJEKTIVNA PROCJENA PACIJENTA
OBJEKTIVNA PROCJENA PACIJENTA
RR
Puls
Respiracije
SpO 2
Bol
AVPU/GKS
Temperatura
GUK
Rizični faktori
Ostale napomene (dokumentacija, venski put, primopredaja pacijenta, th, dg.)
Trijažna kategorija
Akutni dio
Subakutni dio
Trauma
Retrijaža (razlog, vrijeme )
RR
Puls
Respiracije
SpO 2
Bol
AVPU/GKS
Temperatura
GUK
Trijažna kategorija
Akutni dio
Subakutni dio
Trauma
Upućuje se
- obiteljskom doktoru medicine
- u izvanbolničku hitnu medicinu
□ NE □ DA
□ NE □ DA
Vrijeme upućivanja
sati minuta
NAPOMENA
Potpis medicinske sestre/tehničara trijaže:
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Prilog 9. Obrazac o izvanrednom događaju
NAZIV USTANOVE:
_______________________________________
OBJEDINJENI HITNI BOLNIČKI PRIJAM
OBRAZAC O IZVANREDNOM DOGAĐAJU
IME I PREZIME: ________________________________________________________________________
RADNO MJESTO: ________________________________________________________________________
Izjavljujem da se dana: ___________________u _______________________________________________
(datum) (mjesto događaja)
dogodilo slijedeće:
OPIS DOGAĐAJA
U_________________ _______________ ________________________
(mjesto, datum) (ime i prezime djelatnika)
________________________
potpis
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
Prilog 10. Organizacija hitne medicine na javnim okupljanjima
SUDIONICI
PROVODITELJI ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
Broj
Sigurnosni rizik
Zdravstveni rizik
<1000
Niski, srednji
Niski
Nazočnost najmanje jedne osobe od strane organizatora koja ima položen te č aj prve pomo ć i
1000-5000
Visoki
Visoki
Nazočnost najmanje jednog tima T1
5000-10000
Srednji,visoki
Srednji
Nazočnost najmanje jednog tima T1 i jednog tima T2
10000 - 20000
Srednji,visoki
Visoki
Uspostavljanje najmanje jednog radilišta zdravstvenog zbrinjavanja s liječnikom i medicinskom sestrom- medicinskim tehničarom uz prisutnost najmanje jednog tima T1 i jednog tima T2
> 20000
Bez obzira na razinu rizika
Uspostavljanje najmanje jednog radilišta zdravstvenog zbrinjavanja s liječnikom i medicinskom sestrom-medicinskim tehničarom uz prisutnost najmanje jednog dva T1 i jednog tima T2 . Broj timova se prilagođava stupnju rizika
> 50000
Bez obzira na razinu rizika
Uspostavljanje najmanje dva radilišta zdravstvenog zbrinjavanja s liječnikom i medicinskom sestrom-medicinskim tehničarom uz prisutnost najmanje dva tima T1 i dva tima T2. Broj timova se prilagođava stupnju rizika
> 50000
Okupljanje se odvija na različitim mjestima odnosno tijek okupljanja zbog nepredvidivog ponašanja sudionika nije moguće unaprijed procijeniti
Nazočnost najmanje jednog tima T1 i jednog tima T2 u svakoj zoni odnosno na svakom mjestu gdje je potrebno. Rezervni timovi se nalaze na unaprijed određenim punktovima prema planu . Osiguravaju se i dodatni timovi u pripravnosti
Sigurnosni rizik: određujemo u skladu s propisima što reguliraju sigurnosne rizike na javnim okupljanjima i obzirom na vrstu djelatnosti pri okupljanju. O visokom sigurnosnom riziku se radi ako se provode aktivnosti što mogu ugrožavati zdravlje i život sudionika ( sportske aktivnosti s mo gućnošću ozljede natjecatelja i gledatelja , teža tjelesna opterećenja sudionika, ispijanje alkoholnih pića...)
Zdravstveni rizik: određujemo obzirom na dobnu i zdravstvenu strukturu sudionika
a) Niski rizik - ve ć inom (> 60%) mlađi, zdravi sudionici (do 50 godina)
b) Srednji rizik - prisutne sve dobne skupine ili > 30% osoba u dobi od 50 do 65 godina
c) Visoki rizik - većina sudionika (> 60%) je starije od 65 godina, ako su prisutne zdravstveno ugrožene skupine ljudi (društva bolesnika, osobe s invaliditetom...)
NAPOMENA: Kod vrlo zahtjevnih i rizičnih javnih okupljanja pojačavaju se i bolnički resursi (centri za hitnu medicinu) koji djeluje na području na kojem se organizira okupljanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva