E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

Na temelju odredbi članka 52. Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19), članka 30. stavka 1. Zakona o Državnom inspektoratu („Narodne novine“, broj 115/18 i 117/21) i č lanak a 24., 25. i 26. Zakona o hrani („Narodne novine“, broj 18/23) uz prethodnu suglasnost ministra poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, glavni državni inspektor, donosi

PRAVILNIK

O USPOSTAVI MREŽE ZA UZBUNJIVANJE I SURADNJU

 

I. OPĆE ODREDBE

Predmet Pravilnika

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 1.

(1) Ovim se Pravilnikom propisuje organizacija, komunikacija i upravljanje nacionalnom mrežom za uzbunjivanje i suradnju (u daljnjem u tekstu: HR ACN).

(2) Pravilnikom se propisuje način komunikacije između HR ACN-a iz stavka 1. ovoga članka sa mrežom za uzbunjivanje i suradnju kojom upravlja Europska komisija (u daljnjem u tekstu: EU ACN).

 

Usklađivanje propisa s pravnim poretkom Europske unije

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 2 .

Ovim Pravilnikom osigurava se provedba sljedećih akata Europske unije:

- Uredba (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2002. o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane (SL L 31, 1. 2. 2002.), kako je posljednji put izmijenjena Delegiranom uredbom Komisije (EU) 2024/908 оd 17. siječnja 2024. o izmjeni Uredbe (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu broja i naziva stalnih znanstvenih panela Europske agencije za sigurnost hrane (Tekst značajan za EGP) (SL L 908, 20.3.2024.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EZ) br. 178/2002),

- Uredba (EZ) br. 183/2005 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. siječnja 2005. o utvrđivanju zahtjeva u pogledu higijene hrane za životinje (Tekst značajan za EGP) (SL L 35, 8. 2. 2005.), kako je posljednji put izmijenjena Uredbom (EU) 2019/1243 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2019. o prilagodbi člancima 290. i 291. Ugovora o funkcioniranju Europske unije niza pravnih akata kojima se predviđa primjena regulatornog postupka s kontrolom (Tekst značajan za EGP) (SL L 198, 25. 7. 2019.)

- Provedbena uredba Komisije (EU) 2019/1715 o utvrđivanju pravila za funkcioniranje sustava za upravljanje informacijama za službene kontrole i njegovih sistemskih komponenata (Uredba o IMSOC-u), (Tekst značajan za EGP) (SL L 261, 14. 10. 2019.), kako je posljednji put izmijenjena Provedbenom uredbom Komisije (EU) 2021/547 оd 29. ožujka 2021. o izmjeni Provedbene uredbe (EU) 2019/1715 u pogledu postupaka za uspostavu i uporabu sustavâ ADIS i EUROPHYT, izdavanja elektroničkih certifikata o zdravlju životinja, službenih certifikata, certifikata o zdravlju životinja / službenih certifikata i komercijalnih isprava, upotrebe elektroničkih potpisa i funkcioniranja sustava TRACES te o stavljanju izvan snage Odluke 97/152/EZ (Tekst značajan za EGP) (SL L 109, 30. 3. 2021.) (u daljnjem tekstu: Provedbena uredba Komisije (EU) 2019/1715)

- Uredba (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) (SL L 095, 7.4.2017 kako je posljednji puta izmijenjena Uredbom (EU) 2021/1756 Europskog parlamenta i Vijeća od 6. listopada 2021. o izmjeni Uredbe (EU) 2017/625 u pogledu službenih kontrola životinja i proizvoda životinjskog podrijetla koji se izvoze iz trećih zemalja u Uniju kako bi se osiguralo poštovanje zabrane određenih primjena antimikrobnih sredstava i Uredbe (EZ) br. 853/2004 u pogledu izravne opskrbe mesom peradi i dvojezubaca (Tekst značajan za EGP) (SL L 357, 8.10.2021.) .) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2017/625)

-  Uredba (EZ) br. 1107/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 21. listopada 2009  o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja i ukidanju Direktive Vijeća 79/117/EEZ i 91/414/EEZ (SL L 309, 24.11.2009.), kako je posljednji puta izmijenjena Uredbom Komisije (EU) 2022/1438 оd 31. kolovoza 2022. o izmjeni Priloga II. Uredbi (EZ) br. 1107/2009 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu određenih mjerila za odobravanje aktivnih tvari koje su mikroorganizmi (Tekst značajan za EGP) (SL L 227, 1.9.2022.)

- Uredba (EU) br. 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. listopada 2016. o zaštitnim mjerama protiv organizama štetnih za bilje i o izmjeni uredaba (EU) br. 228/2013, (EU) br. 652/2014 i (EU) br. 1143/2014 Europskog parlamenta i Vijeća te stavljanju izvan snage direktiva Vijeća 69/464/EEZ, 74/647/EEZ, 93/85/EEZ, 98/57/EZ, 2000/29/EZ, 2006/91/EZ i 2007/33/EZ (SL L 317, 23. 11. 2016.) kako je izmijenjena Uredbom (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ

– Provedbena odluka Komisije (EU) 2019/300 od 19. veljače 2019. o uspostavi općeg plana upravljanja krizom u području sigurnosti hrane i hrane za životinje (Tekst značajan za EGP) (SL L 50, 21.2.2019.)

Područje primjene

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 3.

(1) Ovaj se Pravilnik primjenjuje u slučaju incidenta ili potencijalnog incidenta, a koji predstavlja ili može predstavljati izravni ili neizravni rizik za zdravlje ljudi, vezano za hranu, hranu za životinje, materijale i predmete koji dolaze u kontakt sa hranom ili ozbiljan rizik za zdravlje životinja ili za okoliš vezano uz hranu za životinje.

(2) Ovaj se Pravilnik u odnosu na incident iz stavka 1. ovoga članka primjenjuje u slučaju:

– kada je utvrđena opasnost vezana za hranu

– kada je utvrđena opasnost vezana za hranu za životinje

– kada je utvrđena opasnost vezana za materijale i predmete koji dolaze u neposredan dodir s hranom

– kada nije utvrđena opasnost vezana za hranu odnosno hranu za životinje, ali postoje relevantni znanstveni podaci koji ukazuju na vezu između konzumacije hrane odnosno hrane za životinje i pojave štetnih učinaka na zdravlje ljudi i/ili životinja te okoliš

– primjene načela predostrožnosti u skladu s člankom 7. Uredbe (EZ) br. 178/2002.

(3) Osim incidenta ili potencijalnog incidenta i opasnosti iz stavaka 1. i 2. ovoga članka ovaj se Pravilnik primjenjuje u slučaju:

- kada incident ili potencijalni incident nema rizika ili isti ne predstavlja izravni odnosno neizravni rizik za zdravlje ljudi, životinja i okoliš vezano za nesukladnosti za područja iz članka 1. stavka 2. Uredbe (EU) 2017/625 ;

– kada tijelo nadležno za provođenje službenih kontrola u slučajevima iz podstavka prvog ovoga članka zatraži administrativnu pomoć i/ili kontakt podatke drugih nadležnih tijela država članica radi okončanja postupka kojeg vodi

– kada se od tijela nadležnog za provođenje službenih kontrola na zahtjev nadležnog tijela druge države članice zatraže podaci ili informacije radi okončanja postupka koji se vodi u toj državi članici

– kada tijelo nadležno za provođenje službenih kontrola želi obavijestiti drugu državu članicu o utvrđenoj nesukladnosti koja bi mogla imati posljedice u državi članici koju se obavještava ili je ista odgovorna za distribuciju nesukladnog proizvoda ili životinja prema Republici Hrvatskoj

– potrebe za sudjelovanjem nadležnih tijela država članica u službenim kontrolama na licu mjesta.

- kada tijelo nadležno za provođenje službenih kontrola utvrdi ili posumnja na nedostatke i nepravilnosti koje u sebi imaju elemente prijevarne ili obmanjujuće radnje a vezani su za područja iz članka 1. stavka 2. Uredbe (EU) 2017/625,

- drugih zahtjeva i/ili upita upućenih tijelima za vezu iz članka 67. Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“, broj 52/21) (u daljnjem tekstu: Zakon o službenim kontrolama)

(4) Kada se utvrdi da su incidenti iz stavka 3. ovoga članka takve naravi da predstavljaju i opasnost iz stavka 2. ovoga članka, postupa se i u skladu s člankom 6. ovoga Pravilnika

Značenje pojmova

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 4.

(1) Pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao i pojmovi u:

- Uredbi (EZ) br. 178/2002

- Uredbi (EU) 2017/625

- Provedbenoj uredbi Komisije (EU) 2019/1715

- Zakonu o hrani (»Narodne novine«, broj 18/23) (u daljnjem tekstu: Zakon o hrani)

- Zakonu o službenim kontrolama

- Zakonu o biljnom zdravstvu (»Narodne novine«, br. 127/19 i 83/22) (u daljnjem tekstu: Zakon o biljnom zdravstvu)

(2) Za potrebe ovoga Pravilnika koriste se i sljedeće definicije:

1. ACN ( engl. Alert and Cooperation network   ili Mreža za uzbunjivanje i suradnju ), je sustav koji uključuje sljedeće sustave: Sustav brzog uzbunjivanja za hranu i hranu za životinje (RASFF, engl. Rapid Alert System for Food and Feed ), Sustav za administrativnu pomoć i suradnju (AAC, engl. Administrative Assistance and Cooperation Network ) te Sustav za prijevarne radnje u poljoprivredi i hrani (AFFN, engl. Agri Food Fraud Network).

2. HR ACN je dio ACN sustava na nacionalnoj razini kojim upravlja NKT.

3. EU ACN je dio ACN sustava kojim na europskoj razini upravlja Europska komisija.

4. HR RASFF je sustav brzog uzbunjivanja za hranu i hranu za životinje uspostavljen na nacionalnoj razini u skladu s člankom 50. Uredbe (EZ) br. 178/2002, (u daljnjem tekstu: HR RASFF).

5. HR AAC je sustav za administrativnu pomoć i suradnju uspostavljen na nacionalnoj razini u skladu s Glavom IV Uredbe (EU) 2017/625, (u daljnjem tekstu: HR AAC).

6. HR AFFN je sustav za prijevarne radnje u poljoprivredi i hrani uspostavljen na nacionalnoj razini u skladu s člankom 2. točkom 11. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2019/1715, (u daljnjem tekstu: HR AFFN).

7. Jedinstvena kontakt točka je središnja kontakt točka koja preko Nacionalnih kontakt točki upravlja i koordinira HR ACN-om i koja je kontakt točka prema Europskoj komisiji koja upravlja EU ACN-om. Za potrebe ovoga Pravilnika Jedinstvena kontakt točka je ujedno i Nacionalna kontakt točka za HR ACN.

8. Nacionalna kontakt točka je središnja kontakt točka koja upravlja i koordinira nacionalnim sustavima uključenima u HR ACN i koja komunicira sa EU ACN-om, (u daljnjem tekstu: NKT).

9. Kontakt točka je imenovana kontakt točka u tijelima i institucijama koje su uključene u HR ACN i koja s obzirom na svoju nadležnost predstavlja koordinatora između NKT-a i mjesno nadležnih inspektora, djelatnika Carinske uprave Ministarstva Financija i Ministarstva unutarnjih poslova, osim Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu (u daljnjem tekstu: HAPIH) i Hrvatskog šumarskog instituta (u daljnjem tekstu: HŠI) koji po zahtjevu izrađuju brzu procjenu rizika i/ili stručno mišljenje, (u daljnjem tekstu: KT).

10. Incident je svaka neusklađenost, odnosno svako odstupanje od propisanih zahtjeva u odnosu na područja iz članka 1. stavka 2. Uredbe (EU) 2017/625 bez obzira predstavlja li neusklađenost rizik ili ne.  

11. ACN obavijest o incidentu je obavijest kojom nacionalni izvori obavijesti iz članka 10. ovoga Pravilnika obavještavaju NKT o incidentu ili potencijalnom incidentu i/ili opasnostima i/ili drugim zahtjevima iz članka 3. ovoga Pravilnika.

12. HR ACN službena obavijest je obavijest koju izdaje NKT na osnovi informacija iz nacionalnog i/ili međunarodnog izvora iz članka 10. ovoga Pravilnika i dostavlja odgovornoj KT u HR ACN. Ona uključuje HR RASFF službenu obavijest, HR AAC službenu obavijest i HR AFFN službenu obavijest i ostale obavijesti u ACN sustavu.

13. HR RASFF službena obavijest je obavijest koju izdaje NKT i dostavlja odgovornoj KT u HR RASFF sustavu, a koja se odnosi na incident ili potencijalni incident te opasnosti navedene u članku 3. stavcima 1. i 2. ovoga Pravilnika vezane za hranu odnosno hranu za životinje te materijale i predmete koji dolaze u neposredan dodir s hranom. Službene obavijesti koje izdaje NKT putem HR RASFF sustava su: Hitna obavijest, Obavijest za informaciju, Obavijest o odbijanju s granice i Novosti te dodaci  navedenih obavijesti.

14. HR AAC službena obavijest je obavijest koju izdaje NKT i dostavlja odgovornoj KT u HR AAC sustavu, a koja se odnosi na incident ili potencijalni incident i/ili zahtjeve iz članka 3. stavka 3. podstavaka 1-5 te podstavka 7. ovoga Pravilnika. HR AAC službena obavijest može se dostavit na znanje ili na postupanje.

15. HR AFFN službena obavijest je obavijest koju izdaje NKT putem HR AFFN sustava i dostavlja odgovornoj KT u HR AFFN sustavu, a koja se odnosi na incident ili potencijalni incident i zahtjeve iz članka 3. stavka 3. podstavaka 6. i 7. ovoga Pravilnika. HR AFFN službena obavijest može se dostavit na znanje ili na postupanje.

16. Dodatna obavijest je službena obavijest kojom KT kontinuirano obavještava NKT, odnosno kojom se dostavljaju dodatni podaci vezani uz incident ili potencijalni incident koji je predmet službene obavijesti.

17. EU ACN službena obavijest je obavijest koju izdaje Europska komisija te je dostavlja  NKT-u odnosno svim članicama mreže putem Sustava za upravljanje informacijama za službene kontrole (dalje u tekstu: IMSOC sustava), ista može obuhvaćati i informaciju zaprimljenu direktno od država članica i/ili putem Međunarodne mreže tijela nadležnih za sigurnost hrane (INFOSAN) .

18. Službena o bavijest za EU je obavijest koju NKT dostavlja Europskoj komisiji, putem IMSOC sustava, a koja sadrži podatke iz obavijesti iz točki 8., 10. ili 14. ovoga članka, a od interesa su za druge države članice EU ili treće zemlje.

19. Opasnost je biološki, kemijski ili fizikalni čimbenik u hrani i hrani za životinje te materijalima i predmetima koji dolaze u neposredan dodir s hranom ili stanje hrane i hrane za životinje koji može uzrokovati štetno djelovanje na zdravlje ljudi i/ili životinja te štetni organizam koji može imati štetan utjecaj na zdravlje bilja, biljnu proizvodnju ili okoliš.

20. Povlačenje je uklanjanje s tržišta nesukladne hrane i hrane za životinje sukladno odredbama  članaka 12. i 13.  Zakona o hrani,  materijala i predmeta koji dolaze u neposredan dodir s hranom i drugih proizvoda iz područja navedenih u članku 1. stavku 2. Uredbe (EU) 2017/625 bez obzira je li utvrđena nesukladnost predstavlja ili ne predstavlja rizik po zdravlje ljudi i životinja, a uključuje i povlačenje iz maloprodaje.

21. Opoziv je uklanjanje nesukladne hrane i hrane za životinje sukladno odredbama članaka 12. i 13. Zakona o hrani,  materijala i predmeta koji dolaze u neposredan dodir s hranom i drugih proizvoda iz područja navedenih u članku 1. stavku 2. Uredbe (EU) 2017/625, kako je primjenjivo, a koja je distribuirana do krajnjeg potrošača i kada utvrđena nesukladnost predstavlja rizik po zdravlje ljudi, životinja i bilja te stoga uključuje komunikaciju s potrošačima.

22. Rizik je vjerojatnost štetnog utjecaja pojedine ili skupa opasnosti na zdravlje ljudi, životinja, biljaka, na dobrobit životinja ili okoliš.

23. Brza procjena rizika je znanstveno utemeljen proces koji omogućava brzu i konzistentnu evaluaciju  rizika unutar HR RASFF-a, koji se sastoji od četiri koraka, identifikacije opasnosti, karakterizacije opasnosti, procjene izloženosti i karakterizacije rizika (u daljnjem tekstu: BPR).

24. Stručno mišljenje je dokument temeljen na dostupnim znanstvenim spoznajama, koji se izrađuje kada ne postoje potrebni podaci za izradu BPR-a iz točke 23. ovoga članka i za potrebe ostalih sustava unutar HR ACN sustava.

25. Tijela nadležna za provođenje službenih kontrola su tijela koja provode službene kontrole u skladu s člankom 14. Zakona o službenim kontrolama.

26. Tijela za vezu su nadležna tijela za vezu iz članka 67. Zakona o službenim kontrolama.

27. INFOSAN (engl. The International Food Safety Authorities Network ) je međunarodna mreža tijela nadležnih za sigurnost hrane koordinirana od strane Svjetske zdravstvene organizacije i Organizacije za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih naroda.

28. Pasivno dežurstvo je vrijeme planiranog dežurstva članova NKT-a ili KT-a  radnim danom izvan redovitog radnog vremena iznosi 16 sati, a u dane tjednog odmora te neradnim danima i državnim blagdanima iznosi 24 sata.

29. Aktivno dežurstvo je vrijeme koje NKT i/ili KT i/ili nadležna osoba ovlaštena za provođenje službenih kontrola u vrijeme pasivnog dežurstva provedu za obradu, pripremu i slanje Hitne obavijesti i/ili dodatne obavijesti, opoziva i brze procjene rizika ili stručnog mišljenja te provođenja službenih kontrola kod kojih je potrebno hitno postupanje. Aktivno dežurstvo se obračunava kao prekovremeni rad.

30. Prekovremeni rad, za potrebe ovoga Pravilnika znači sate koji obuhvaćaju vrijeme aktivnog rada dežurnog člana NKT-a ili KT-a u vrijeme planiranog pasivnog dežurstva potrebno za obradu i slanje obavijesti  u HR ACN i/ili EU ACN. Obračunsko vrijeme potrebno za obradu i slanje jedne od ACN službenih  obavijesti iznosi 2h, a priprema i slanje obavijesti za potrošače iznosi 1h. Iznimno od navedenog, obračunsko vrijeme za izradu BPR-a ili stručnog mišljenja HAPIH i HŠI obračunavaju sukladno vlastitim procedurama.

 

II. ORGANIZACIJA I UPRAVLJANJE HR ACN MREŽOM

Nacionalni sustav za uzbunjivanje i suradnju – HR ACN

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 5.

(1) Nacionalnu HR ACN mrežu čine:

- HR RASFF

- HR AAC

- HR AFFN  

- ostali sustavi unutar ACN mreže i IMSOC sustava

(2) Nacionalnim sustavima iz stavka 1. ovoga članka upravlja NKT.

(3) NKT iz stavka 2. ovoga članka predstavlja Državni inspektorat.

(4) NKT  iz stavka 2. imenuje glavni državni inspektor

(5) NKT vodi ACN bazu podataka i redovito ažurira podatke o imenovanim članovima NKT-a iz stavka 4. ovoga članka i KT-ima iz članka 6., 7. i  8. ovoga Pravilnika.

 

Nacionalni sustav brzog uzbunjivanja za hranu i hranu za životinje – HR RASFF

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 6.

(1) HR RASFF sustav pokreće se u slučaju incidenta i/ili potencijalnog incidenta kada su utvrđene opasnosti iz članka 3. stavaka 1. i 2. ovoga Pravilnika

(2) HR RASFF  sustavom upravlja i koordinira NKT iz članka 5.  stavka 2. ovoga Pravilnika.

(3) HR RASFF sustav se putem NKT-a uključuje u EU ACN mrežu, kojom upravlja Europska komisija.

(4) Tijela i institucije u HR RASFF sustavu uključuju se putem svojih KT.

(5) KT u HR RASFF sustavu su sljedeće:

– Državni inspektorat (u daljnjem tekstu: DIRH), nadležne inspekcije – veterinarska, sanitarna, poljoprivredna i fitosanitarna inspekcija

– Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) -  ribarska inspekcija

– HAPIH, Centar za sigurnost hrane i Centar za zaštitu bilja

6) KT su imenovane od čelnika nadležnih tijela i institucija koje sudjeluju u HR RASFF sustavu

 

Nacionalni sustav za administrativnu pomoć i suradnju – HR AAC

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 7.

(1) HR AAC sustav pokreće se u slučaju incidenata i zahtjeva iz članka 3. stavka 3. podstavaka 1-5 te podstavka 7 ovoga Pravilnika.

(2) HR AAC sustavom upravlja i koordinira NKT iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika.

(3) HR AAC sustav se putem NKT-a uključuje u EU ACN mrežu, kojom upravlja Europska komisija.

(4) Tijela i institucije u HR AAC sustavu uključuju se putem svojih KT.

(5) KT u HR AAC sustavu predstavljaju Tijela za vezu sukladno članku 67. Zakona o službenim kontrolama i HŠI s obzirom na poslove i zadatke iz članka 11. stavka 2. Zakona o biljnom zdravstvu.

(6) KT su imenovane od strane čelnika nadležnih tijela i institucija koje sudjeluju u HR AAC sustavu.

 

Nacionalni sustav za prijevarne radnje u poljoprivredi i hrani – HR AFFN

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 8.

(1) HR AFFN sustav pokreće se u slučaju utvrđenih incidenata i zahtjeva iz članka 3. stavka 3. podstavaka 6.-7. ovoga Pravilnika.

(2) HR AFFN sustavom upravlja i koordinira NKT iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika.

(3) HR AFFN sustav se putem NKT-a uključuje u EU ACN mrežu, kojom upravlja Europska komisija.

(4) Tijela i institucije u HR AFFN sustavu uključuju se putem svojih KT.

(5) KT u HR AFFN sustavu su sljedeće:

– DIRH, nadležne inspekcije – veterinarska, sanitarna, poljoprivredna i fitosanitarna inspekcija

–  Ministarstvo - ribarska inspekcija

– Ministarstvo nadležno za financije - Carinska uprava

–  Ministarstvo nadležno za unutarnje poslove (u daljnjem tekstu: MUP)

(6) KT su imenovane od strane čelnika nadležnih tijela i institucija koje sudjeluju u HR AFFN sustavu.

 

Povezani sustavi iz iRASFF aplikacije

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 9.

(1) Iznimno od članka 5. do 8.  NKT i KT mogu se imenovati i za ostale povezane sustave iz iRASFF aplikacije .

(2) Organizacija i komunikacija ostalih povezanih sustava iz stavka 1. ovoga članka je u skladu s AAC i AFFN sustavima iz ovoga Pravilnika.

III. KOMUNIKACIJA

Izvori obavijesti o incidentu ili potencijalnom incidentu

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 10.

(1) NKT zaprima ACN obavijest o incidentu iz nacionalnih i/ili međunarodnih izvora.

(2) Nacionalni izvor obavijesti iz stavka 1. ovoga članka je KT.

(3) Međunarodni izvor obavijesti iz stavka 1. ovoga članka je EU ACN.

(4) NKT zaprima nacionalnu ACN obavijest o incidentu od strane KT iz članaka 6., 7. i 8. ovoga Pravilnika.

(5) Subjekti odgovorni za područja  iz članka 1. stavka 2.  Uredbe (EU) 2017/625  obavještavaju KT nadležne inspekcije DIRH-a i/ili Ministarstva dostavom ACN obavijesti o incidentu u slučaju:

- utvrđivanja incidenta i/ili potencijalnog incidenta, iz članka 3. stavka 1. i 3. ovoga Pravilnika uključujući i samokontrolu, nalazio se proizvod na tržištu ili ne, bez obzira na podrijetlo gotovog proizvoda ili sirovine proizvoda,

(6) KT zaprimljenu ACN obavijest o incidentu iz stavka 5. ovoga članka bez nepotrebnog odlaganja prosljeđuje NKT-u i/ili nadležnom inspektoru na daljnje postupanje kako je primjenjivo.

(7) NKT može biti obaviještena o incidentu ili potencijalnom incidentu i od strane:

– drugih uprava Europske komisije

– nadležnih tijela u drugim državama;

– nacionalnih kontakt točaka za druge sustave (TRACES sustav, RAPEX sustav, INFOSAN, ECDC i drugih sličnih sustava);

- potrošača i udruga potrošača;

- ostalih.

(8) Kontakt podaci za pojedine KT objavljuju se na internetskim stranicama DIRH-a ( https://dirh.gov.hr ) te na internetskim stranicama tijela/institucija navedenih u člancima 6., 7. i 8. ovoga Pravilnika.

 

Obrada obavijesti / postupanja po obavijesti

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 11.

(1) NKT provodi obradu ACN obavijesti o incidentu i/ili EU ACN službene obavijesti, izdaje HR ACN službene obavijesti koje dostavlja odgovornoj/im KT u HR ACN -u te kada je potrebno dostavlja obavijesti Europskoj komisiji.

(2) KT zaprima HR ACN službene obavijesti od NKT-a, poduzima potrebne aktivnosti i/ili mjere i druge aktivnosti u okviru svojih nadležnosti te NKT-u dostavlja dodatne obavijesti.

(3) Razmjena svih obavijesti i podataka u HR ACN -u odvija se sukladno shematskom prikazu iz Priloga koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.

(4) NKT sve HR ACN službene obavijesti koje su proslijeđene nadležnoj KT prosljeđuje na znanje nadležnom tijelu odgovornom za sigurnost hrane Ministarstva te drugim KT i/ili tijelima za vezu kako je primjenjivo.

(5) Iznimno od stavka 4. ovoga članka HR AFFN službene obavijesti i određene povezane obavijesti iz članka 9. dostavljaju se samo nadležnoj KT za HR AFFN sustav i KT za ostale povezane sustave iz iRASFF aplikacije kako je primjenjivo.

(6) Obrasce za prijavu i komunikaciju  unutar HR ACN -a NKT objavljuje na internetskim stranicama DIRH-a ( https://dirh.gov.hr/ ).

 

HR ACN Komunikacija

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 12.

(1) HR ACN osigurava kontinuiranu komunikaciju između tijela i institucija uključenih u taj sustav.

(2) HR ACN osigurava brzi protok informacija i dostavu podataka unutar sustava službenih kontrola te brzo i učinkovito poduzimanje potrebnih aktivnosti i/ili mjera.

(3) Komunikacija i razmjena podataka unutar ACN mreže odvijaju se putem elektroničke pošte.

(4) U slučaju nefunkcioniranja elektroničke pošte iz stavka 3. ovoga članka obavijesti i podaci se razmjenjuju putem telefona (uz obavezu naknadnog slanja informacija putem elektroničke pošte).

(5) NKT arhivira sve službene obavijesti u svojim elektroničkim mapama.

(6) Elektronički oblik dokumenta kao i popratna dokumentacija izdani kroz IMSOC sustav, kao i sva dokumentacija zaprimljena u elektroničkom obliku između KT-a i NKT-a,  ne mora se ponovno uvoditi u službenu dokumentaciju u skladu s posebnim propisima kojima je uređeno uredsko poslovanje.

(7) Kontakt podaci NKT objavljuju se na internetskim stranicama Državnog inspektorata Republike Hrvatske (https://dirh.gov.hr/).

 

Postupak zaprimanja ACN obavijesti o incidentu i izdavanja HR ACN službene obavijesti

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 13.

(1) Nadležna KT priprema i bez odgode dostavlja NKT-u ACN obavijest o incidentu  u slučajevima:

- potrebe obavještavanja drugih država članica EU i/ili trećih zemalja, o nesukladnostima, uključujući  i prijevarne radnje, vezanima za područja  iz članka 1. stavka 2. Uredbe (EU) 2017/625 utvrđenom  na tržištu RH

- promjene nadležnosti pojedine inspekcije utvrđene tijekom provođenja službene kontrole

- traženja administrativne pomoći od drugih država članica prilikom provođenja službenog nadzora u RH,

- traženja administrativne pomoći od drugih država članica radi sudjelovanja u službenoj kontroli u drugoj državi članici,

- zahtjeva za objavljivanjem javnog opoziva nesukladnog proizvoda na službenim stranicama DIRH-a i HAPIH-a,

- zahtjeva za izradom brze procjene rizika.

(2) ACN obavijest o incidentu dostavlja se elektroničkim  putem na obrascu iz članka 11. stavka 6. ovoga Pravilnika.

(3) Iznimno od stavka 1. ovoga članka kod službenih postupanja nadležnih inspekcija DIRH-a i Ministarstva na razini nadležne KT , nije potrebna prijava u HR ACN mrežu.

(4) Nakon  obavljenog nadzora ili kod dostave dodatnih informacija KT dostavlja dodatnu obavijest te po potrebi distribucijsku listu i druge dokumente o sljedivosti.

(5) NKT odlučuje o vrsti sustava kojeg će pokrenuti na temelju jednog ili više navedenog:

– procjene incidenta ili potencijalnog incidenta i/ili

– BPR i/ili

– procjene potrebe poduzimanja aktivnosti i/ili mjera.

(6) NKT nakon procjene iz stavka 5. ovoga članka izrađuje odgovarajuću HR ACN službenu obavijest i  prema potrebi dostavlja drugoj ili drugim nadležnoj/im KT u HR ACN mreži.

(7) Svrha obavijesti iz stavka 6. ovoga članka je pružiti informaciju drugoj KT kako bi provjerile da li se nesukladni proizvod ili drugi oblici neusklađenosti nalaze na tržištu u njihovoj nadležnosti te kako bi mogle poduzeti potrebne aktivnosti i/ili mjere.

(8) NKT u suradnji s odgovornom/im KT prikuplja dodatne podatke iz članka 15. ovoga Pravilnika koji se odnose na predmetnu ACN obavijest o incidentu i/ili ACN službenu obavijest.

(9) Tijekom prikupljanja dodatnih podataka prema potrebi se provodi BPR u skladu s člankom 23. ovoga Pravilnika

(10) Ukoliko se BPR-om utvrdi da postoji rizik za zdravlje ljudi, životinja, i/ili okoliš obavijest se obrađuje putem HR RASFF sustava.

(11) Ukoliko se BPR-om utvrdi da nema rizika za zdravlje ljudi, životinja, i/ili okoliš obavijest se obrađuje putem HR AAC ili HR AFFN sustava kako je primjenjivo.

(12) NKT za upite zaprimljene iz EU ACN mreže može tražiti mišljenje ili tumačenje propisa od KT-a  i drugih tijela za vezu sukladno članku 67. Zakona o službenim kontrolama.

 

Obveze KT u HR ACN-u

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 14.

(1) Svaka KT uključena u HR ACN pohranjuje sve službene obavijesti iz svoje nadležnosti u svojim elektroničkim mapama.

(2) Elektronički oblik dokumenta kao i popratna dokumentacija izdani kroz IMSOC sustav, kao i sva dokumentacija zaprimljena u elektroničkom obliku između KT-a i NKT-a, ne mora se ponovno uvoditi u službenu dokumentaciju u skladu s posebnim propisima kojima je uređeno uredsko poslovanje.

(3) KT moraju osigurati učinkovito djelovanje mreže unutar svoje nadležnosti.

(4) Svaka KT uključena u HR ACN propisuje vlastite komunikacijske procedure o načinu komunikacije s osobama ovlaštenima za provođenje službenih kontrola i dostavlja ih NKT-u na znanje.

(5) Svaka KT uključena u HR ACN mora imenovati osobe zadužene za kontakt, te o tome obavijestiti NKT kao i o svim podacima o imenovanim osobama neophodnima za komunikaciju.

(6) Svaka KT uključena u HR ACN mora imati jedinstvenu adresu elektroničke pošte namijenjenu za komunikaciju unutar HR ACN-a , a koja će biti dostupna svim osobama iz stavka 4. ovoga članka.

(7) KT svaku promjenu koja se odnosi na podatke iz stavaka 4., 5. i 6. ovoga članka mora bez odlaganja dostaviti NKT-u.

 

Dodatni podaci

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 15.

(1) NKT i odgovorna/e KT prikupljaju dodatne podatke o predmetu službene obavijesti vezanim za  područja iz članka 1. stavka 2. Uredbe (EU) 2017/625.  

(2) Dodatni podaci koji se odnose na incidente iz stavka 1. koji su predmet HR ACN službene obavijesti odnose se na:

– hranu odnosno hranu za životinje (vrsta/kategorija hrane ili hrane za životinje, naziv hrane ili hrane za životinje, trgovački naziv, podaci o roku trajanja, podaci o seriji/lotu/šarži/pošiljci, vrsta i broj pakiranja, količina, certifikati za uvezenu hranu odnosno hranu za životinje);

– predmete i materijale koji dolaze u neposredan dodir s hranom (naziv proizvoda, podaci o pošiljci, vrsta i broj pakiranja, količina);

- identifikacijske podatke o životinjama, posjedniku, vlasniku, farmi, prijevozniku, objektima za prihvat životinja, klaonicama i sl.

- sredstva za zaštitu bilja (naziv proizvoda, podaci o seriji/lotu/pošiljci, datum proizvodnje i LOT broj, vrsta i broj pakiranja, količina)

- bilje, biljne proizvode i druge predmete (vrsta/kategorija bilja, biljnog proizvoda, drugog predmeta, podrijetlo bilja, biljnog proizvoda, drugog predmeta, naziv štetnog organizma, podaci o seriji/lotu/partiji/pošiljci, vrsta i broj pakiranja, količina, certifikati/potvrde uključujući i one za uvezeno bilje, biljne proizvode i druge predmete)

– subjekta odgovornog za područja iz članka 1. stavka 2. Uredbe (EU) 2017/625  (naziv, adresa, telefon, e-mail), uključujući OIB, broj odobrenja odnosno registracije objekta, jedinstveni identifikacijski registracijski broj gospodarstva, ako je primjenjivo;

– opasnost (biološka, kemijska, fizikalna) i propise koji se odnose na opasnosti;

– rezultate provedenih laboratorijskih ispitivanja;

– podrijetlo hrane odnosno hrane za životinje te podatke o distribuciji (lista distribucije: datumi dostave, količine, oznaka serije/lota/pošiljke, subjekti u poslovanju s hranom odnosno hranom za životinje) uključujući certifikate izvezenih proizvoda;

– prirodu i opseg bolesti povezane s konzumacijom ili kontaktom s hranom odnosno hranom za životinje koja je predmet istrage;

- sliku proizvoda ako je dostupna ili print screen web stranice na kojoj se vide podaci o proizvodu ili drugi podaci vezani uz incident

– kontrolne aktivnosti i/ili mjere koje je poduzela osoba ovlaštena za provođenje službene kontrole;

– aktivnosti i mjere poduzete od strane subjekta odgovornog za područja  iz članka 1. stavka 2.  Uredbe (EU) 2017/625

– sve ostale podatke važne za incident u cilju praćenja sljedivosti.

 

IV. SLUŽBENE OBAVIJESTI

Označavanje obavijesti u HR ACN-u

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 16.

(1) Svaka službena obavijest u HR ACN-u mora biti označena jedinstvenom oznakom

(2) Oznaka iz stavka 1.ovoga članka sadrži:

- za HR RASFF sustav oznaku tekuće godine te troznamenkastu oznaku rednog broja za pojedinu obavijest iz točke 13. članka 4. ovoga Pravilnika uz dodatak oznake HR na kraju oznake

- za HR AAC  sustav slovima napisana riječ AAC sa zadnje dvije oznake tekuće godine te troznamenkastu oznaku rednog broja za obavijest iz točke 14. članka 4. ovoga Pravilnika, uz dodatak oznake HR na kraju oznake

- za HR AFFN sustav slovima napisana riječ AFFN sa zadnje dvije oznake tekuće godine te troznamenkastu oznaku rednog broja za obavijest iz točke 15. članka 4. ovoga Pravilnika, uz dodatak oznake HR na kraju oznake.

(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka povezane obavijesti iz članka 9. ovoga pravilnika označavaju se na način da se preuzima način označavanja iz EU ACN sustava uz dodatak oznake HR na kraju oznake.

(4) Svaka EU ACN službena obavijest označena je jedinstvenom oznakom koja je zaprimljena putem IMSOC sustava.

(5) Svakoj HR ACN i/ili EU ACN obavijest po zaprimanju novih podataka koje NKT prosljeđuje KT-u pored oznake iz stavka 2. ovoga članka velikim tiskanim slovima dopisuje se riječ DODATAK sa pridruženim rednim brojem.

 

Postupak u slučaju HR RASFF službene obavijesti "Hitna obavijest"

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 17.

(1) Nakon zaprimanja službene obavijesti »Hitna obavijest« odgovorna KT mora istu odmah i bez odlaganja dostaviti nadležnim osobama ovlaštenim za provođenje službenih kontrola sukladno procedurama iz članka 14. stavka 4. ovoga Pravilnika.

(2) Osobe ovlaštene za provođenje službene kontrole moraju poduzeti potrebne aktivnosti bez odgode primjenjujući prikladne kontrolne metode i tehnike te ukoliko je potrebno poduzeti mjere sukladno propisima o hrani, hrani za životinje i materijalima i predmetima koji dolaze u kontakt sa hranom te drugim propisima koji uređuju predmetni incident .

(3) Osobe ovlaštene za provođenje službene kontrole moraju bez odgode, a najkasnije 24 sata nakon  poduzetih aktivnosti i/ili provedenih mjera obavijestiti nadležnu KT na način propisan u komunikacijskim procedurama iz članka 14. stavka 4. ovoga Pravilnika.

(4) Osobe ovlaštene za provođenje službene kontrole moraju o svim ostalim naknadno prikupljenim podacima obavijestiti nadležnu KT sukladno stavku 3. ovoga članka.

(5) Odgovorna KT mora u okviru svojih nadležnosti kontinuirano dostavljati NKT-u dodatne obavijesti odnosno moraju kontinuirano i bez odgode obavještavati NKT, o svim poduzetim aktivnostima i/ili mjerama i svim ostalim dodatno prikupljenim podacima.

 

Postupak u slučaju HR RASFF službene obavijesti
„Obavijest za informaciju“

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 18.

(1) Nakon zaprimanja službene obavijesti »Obavijest za informaciju« odgovorna KT istu mora bez nepotrebnog odlaganja, a najkasnije do kraja sljedećeg radnog dana od zaprimanja, dostaviti nadležnim osobama ovlaštenima za provođenje službenih kontrola sukladno procedurama iz članka 14. stavka 4. ovoga Pravilnika.

(2) Nakon zaprimanja obavijesti iz stavka 1. ovoga članka odgovorna KT odlučuje o poduzimanju kontrolnih aktivnosti i/ili mjera primjenjujući prikladne kontrolne metode i tehnike sukladno propisima o hrani, hrani za životinje i materijalima i predmetima koji dolaze u kontakt sa hranom.

(3) Nadležne osobe ovlaštene za provođenje službene kontrole o poduzetim kontrolnim aktivnostima i/ili mjerama moraju bez odlaganja ili najkasnije do kraja sljedećeg radnog dana obavijestiti nadležnu KT na način propisan u komunikacijskim procedurama iz članka 14. stavka 4. ovoga Pravilnika.

(4) Ukoliko se poduzmu kontrolne aktivnosti u skladu sa stavkom 2. ovoga članka odgovorna KT mora u okviru svojih nadležnosti kontinuirano dostavljati  NKT dodatne obavijesti odnosno mora kontinuirano i bez odgode obavještavati NKT o svim poduzetim aktivnostima i/ili mjerama i dodatno prikupljenim podacima

(5) Kada KT procijeni da nije potrebno dostaviti obavijest iz stavka 1. ovoga članka na postupanje osobama ovlaštenima za provođenje službenih kontrola o tome obavještava NKT.

 

Postupak u slučaju HR RASFF službene obavijesti
„Odbijanje s granice“

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 19.

(1) Odbijanje s granice podrazumijeva svaki oblik postupanja sa pošiljkom zaprimljenoj na graničnoj kontrolnoj postaji ili graničnoj kontrolnoj točki.

(2) S HR RASFF službenom obavijesti »Odbijanje s granice« se ovisno o brzoj procjeni rizika postupa u skladu s člankom 17. ili 18. ovoga Pravilnika.

(3) KT koja ima pristup TRACES sustavu dostavlja podatke nadležnih graničnih inspektora NKT- u u svrhu pristupa aplikaciji iRASFF.

(4) Nadležni granični inspektori iz stavka 3. ovoga članka vrše prijavu incidenata iz članka 6. ovoga Pravilnika putem iRASFF aplikacije

(5) NKT prijavu iz članka 4. ovoga Pravilnika provjerava i po potrebi validira radi prijave u EU ili HR RASFF kako je primjenjivo.

 

Postupak u slučaju HR RASFF službene obavijesti
"Novosti"

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 20.

NKT dostavlja KT putem HR RASFF službene obavijesti »Novosti« sve informacije za koje smatra da su relevantne za pojedinu nadležnu KT u svrhu edukacije, upoznavanja sa mogućim incidentima, mjerama koje su provedene u pojedinoj državi članici ili trećoj zemlji ili drugim informacijama za koje smatra da su od interesa za pojedinu KT.

 

Postupak u slučaju „HR AAC ili HR AFFN službene obavijesti“

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 21.

(1) Nakon zaprimanja HR AAC ili HR AFFN službene obavijesti odgovorna KT istu mora bez nepotrebnog odlaganja, a najkasnije do kraja sljedećeg radnog dana od zaprimanja, dostaviti nadležnim osobama ovlaštenima za provođenje službenih kontrola sukladno procedurama iz članka 14. stavka 4. ovoga Pravilnika.

(2) Osobe ovlaštene za provođenje službene kontrole moraju poduzeti potrebne aktivnosti bez odgode te najkasnije, ako nije drugačije određeno,  u roku od 10 dana dostaviti tražene podatke KT sukladno procedurama iz članka 14. stavka 4. ovoga Pravilnika.

(3) KT mora bez odlaganja ili najkasnije do kraja sljedećeg radnog dana dostaviti tražene podatke NKT-u.

Opoziv i promjena obavijesti u HR ACN sustavu

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 22.

(1) NKT na temelju dostupnih informacija zaprimljenih od KT i/ili EU ACN-a može opozvati obavijesti poslane putem HR ACN-a, ako se naknadno utvrdilo da su informacije, na temelju kojih je bilo potrebno poduzeti mjere, neutemeljene ili ako je obavijest greškom proslijeđena u sustav.

(2) NKT na temelju dostupnih informacija iz stavka 1. ovoga članka može HR ACN službenu obavijest poslanu na postupanje KT promijeniti u drugu HR ACN službenu obavijest i/ili je prebaciti u drugi odgovarajući HR ACN sustav iz članka 5. ovoga Pravilnika.

(3) Nastavno na stavak 1. ovoga članka opozivaju se i obavijesti za potrošače ukoliko su bile objavljene na službenim stranicama HAPIH-a i DIRH-a.

 

V. BRZA PROCJENA RIZIKA I PODUZETE MJERE

Brza procjena rizika

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 23.

(1) Nakon zaprimanja ACN obavijesti o incidentu, te HR ACN ili EU ACN službene obavijesti  NKT istu obrađuje te u  slučaju potrebe od HAPIH-a i/ili HŠI -a zahtjeva izradu BPR-a.

(2) BPR preko NKT-a može zatražiti i KT odgovorna za provođenje službenih kontrola.

(3) U slučaju da HAPIH i/ili HŠI nemaju potrebne podatke za izradu BPR-a mogu od NKT-a zatražiti dostavu dodatnih podataka ili sukladno posebnom propisu mogu izdati stručno mišljenje.

(4) Uz zahtjev iz stavka 1. do 3. ovoga članka za BPR ili stručno mišljenje potrebno je dostaviti obrazac o ACN obavijesti o incidentu ili druge ACN službene obavijesti te analitičko izvješće ako je primjenjivo.

(5) Za točnost podataka navedenih u ACN obavijesti o incidentu odgovorna je KT nadležne inspekcije, Carinske uprave ili MUP-a, a za navedene podatke u ACN službenoj obavijesti odgovorna je NKT, koje uz zahtjev za izradom BPR-a ili stručnog mišljenja dostavlja HAPIH-u i ili HŠI-u, kako je primjenjivo.

(6) HAPIH i/ili HŠI izrađuje BPR ili stručno mišljenje te iste u skladu s stavkom 3. i 4. članka 12. ovoga Pravilnika elektroničkim putem dostavlja NKT- u što je prije moguće, a najkasnije, 24 sata od zaprimanja zahtjeva za izradom BPR-a ili stručnog mišljenja.

(7) Iznimno od stavka 6. ovoga članka kada nije moguće izraditi BPR ili stručno mišljenje u predviđenom roku HAPIH i/ili HŠI o tome obavještavaju NKT i predlažu novi rok.

(8) U slučaju da postoji osnovana sumnja u postupanje nadležne inspekcije ili ako informacija zaprimljena iz ACN mreže nema uporište u zakonodavstvu NKT može zatražiti BPR ili stručno mišljenje u bilo kojem trenutku postupanja nadležne inspekcije kako bi utvrdili opravdanost postupanja.

 

Povlačenje i opoziv proizvoda

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 24.

(1) Proizvodi koji su prema posebnim propisima nesukladni i stavljeni su na tržište povlače se sa tržišta.

(2) Subjekti odgovorni za područja  iz članka 1. stavka 2. Uredbe (EU) 2017/625 o svakom dobrovoljnom povlačenju nesukladnog proizvoda s tržišta obavještava nadležnu KT.

(3) Proizvodi iz stavka 1. i 2. ovoga članka koji predstavljaju ozbiljan izravni ili neizravni rizik po zdravlje ljudi, životinja ili okoliš ili se BPR-om utvrdi ozbiljan izravni ili neizravni rizik po zdravlje ljudi, životinja ili okoliš osim povlačenja s tržišta podliježu i opozivu.

(4) Osim razloga za opozivom iz stavka 3. ovoga Pravilnika postupak opoziva proizvoda može se pokrenuti i iz predostrožnosti na osnovi zahtjeva subjekta. i/ili na zahtjev NKT-a kada se sa dovoljnom razinom sigurnosti ne može isključiti rizik po zdravlje ljudi, životinja, bilja ili štetni utjecaj na okoliš.

(5) Subjekti odgovorni za područja iz članka 1. stavka 2. Uredbe (EU) 2017/625 o svakom dobrovoljnom opozivu proizvoda obavještava nadležnu KT.

(6) KT nadležne inspekcije o postupku povlačenja i opoziva iz stavaka 2. i 5. ovoga članka obavještava NKT.

(7) Informacije o opozivu proizvoda objavljuju se na službenim internetskim stranicama DIRH-a i HAPIH-a te ukoliko je moguće i na službenim internetskim stranicama subjekta te na druge primjenjive i potrošačima lako dostupne načine.

(8) Opoziv sadrži podatke o proizvodu u cilju njegove identifikacije, razlog opoziva, podatke o subjektu/ima koji su uključeni u incident, podrijetlu proizvoda i ukoliko je primjenjivo i sliku proizvoda.

 

Upravljanje krizom u području hrane i hrane za životinje

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 25.

U slučaju da incident ili potencijalni incident, koji je predmet HR ACN službene obavijesti, predstavlja javnozdravstveni događaj od nacionalnog ili međunarodnog značaja ili da se incidentom ne može upravljati redovnim inspekcijskim postupanjima, NKT u što kraćem roku o tome obavještava predsjednika Nacionalnog kriznog stožera te se poduzimaju radnje propisane Planom upravljanja krizom u području hrane i hrane za životinje.

 

VI. EU ACN SUSTAV

Postupanje po EU ACN obavijesti

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 26.

(1) Po zaprimanju obavijesti iz EU ACN-a, NKT istu obrađuje i uključuje u HR ACN te ih kao HR ACN službene obavijesti prosljeđuje u skladu s člankom 11. ovoga Pravilnika.

(2) Analitička izvješća prispjela kroz obavijesti iz stavka 1. ovoga članka izdana od službenih laboratorija EU, priznaju se kao službeni dokumenti i na istima se može temeljiti postupak bez obveze ponavljanja uzorkovanja i analize u Republici Hrvatskoj.

(3) Daljnji postupak se provodi u skladu s člancima 12. do 15. ovoga Pravilnika.

(4) Dodatne podatke iz članka 15. ovoga Pravilnika, a koji su predmet EU ACN obavijesti NKT prikuplja od:

– nadležne KT HR ACN-a;

– EU ACN-a.

(5) Razmjena svih obavijesti i podataka između NKT i Europske komisije odvija se sukladno shematskom prikazu iz Priloga  koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.

 

Dostava obavijesti za EU ACN

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 27.

Kada je utvrđeno da se predmet službene obavijesti vezanim za  područja iz članka 1. stavka 2. Uredbe (EU) 2017/625 ili postoji opravdana sumnja da se isti nalaze na zajedničkom EU tržištu ili na tržištu trećih zemalja odnosno da je podrijetlom iz države članice ili treće zemlje te ako je odbijena pošiljka s graničnog prijelaza Republike Hrvatske, a koja je predmet HR ACN službene obavijesti NKT o tome obavještava Europsku komisiju putem odgovarajuće ACN aplikacije IMSOC sustava ili elektroničkim putem na službenim obrascima EU ACN-a

 

VII. DEŽURSTVO UNUTAR HR RASFF SUSTAVA

Pasivno i aktivno dežurstvo

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 28.

(1) NKT i KT zaprimaju ACN obavijesti tijekom i izvan uredovnog vremena te poduzimaju potrebne aktivnosti 24 sata na dan sve dane u godini na način da se osigura pasivno i/ili aktivno dežurstvo.

(2) Pasivno dežurstvo tijekom tjedna u radne dane iznosi 16 sati po danu, a subotom,  nedjeljom praznicima i blagdanima iznosi 24 sata.

(3) Ako se za vrijeme pasivnog dežurstva zaprimi EU ACN obavijest i/ili ACN obavijest o incidentu i/ili HR ACN službena obavijest za koje je potrebno hitno postupanje  i/ili zahtjev za opozivom vrijeme za obradu istih smatra se aktivnim dežurstvom.

(4) NKT i KT dužni su donijeti mjesečni raspored dežurstva i voditi evidenciju o obavljenom pasivnom i aktivnom dežurstvu.

(5) Naknada za vrijeme pasivnog i aktivnog dežurstva je određena sukladno Kolektivnom ugovoru ili drugim posebnim propisima kojima se uređuju plaće i druga materijalna prava zaposlenika.

(6) Sredstva za pasivno i aktivno dežurstvo osigurava nadležno tijelo  ili institucija odgovorna za imenovanje članova NKT-a i KT-a.

 

VIII. POVJERLJIVOST PODATAKA

Povjerljivost podataka

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 29.

Svi podaci iz službenih obavijesti su tajni za javnost i ne smiju biti dostupni javnosti osim u slučajevima ako tako zahtijevaju okolnosti, radi zaštite zdravlja ljudi i životinja u skladu s člankom 10. Uredbe (EZ) br. 178/2002.

 

IX. ZATVARANJE  HR ACN SLUŽBENE OBAVIJESTI

Uvjeti zatvaranja HR ACN službenih obavijesti

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 30.

(1) Kada su poduzete sve potrebne aktivnosti i/ili mjere vezane uz incidente ili potencijalne incidente i/ili zahtjeve iz članka 3. ovoga Pravilnika, NKT zatvara predmetnu obavijest.

(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka NKT zatvara predmetnu obavijest nakon šest mjeseci od zadnjeg zahtjeva i/ili obavijesti ako nije dobio odgovor na predmetnu obavijest.

 

X. IZVJEŠĆE

Godišnje i drugo izvješće

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 31.

(1) NKT objavljuje godišnje izvješće za proteklu godinu te o tome obavještava sve KT-e, tijela za vezu i nadležno tijelo odgovorno za sigurnost hrane Ministarstva.

(2) Izvješće se javno objavljuje i dostupno je na internetskim stranicama DIRH-a i HAPIH-a.

XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Prestanak važenja propisa

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 32.

Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o sustavu brzog uzbunjivanja za hranu i hranu za životinje ("Narodne novine", br. 155/2013).

 

Stupanje na snagu

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 33.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“

 

KLASA: 011-02/23-01/3

URBROJ: 443-01-02-02-25-13

Zagreb, 01. kolovoza 2025.

 

 

GLAVNI DRŽAVNI INSPEKTOR

 

dr. sc. Andrija Mikulić

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

PRILOG

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

SHEMATSKI PRIKAZ RAZMJENE OBAVIJESTI I PODATAKA U ACN SUSTAVU Slika 21

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.