Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
1.2.
Naziv propisa:
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskim osiguravajućim društvima
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Da
Plan zakonodavnih aktivnosti Vlade Republike Hrvatske za 2025. godinu; redni broj 24.
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Da
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije za 2025. godinu (Narodne novine, broj 25/25.) redni broj 61.
2.UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Zakonom o mirovinskim osiguravajućim društvima („Narodne novine“, br. 22/14., 29/18., 115/18., 156/23. i 52/25. - u daljnjem tekstu: Zakon) uređeno je osnivanje i poslovanje mirovinskih osiguravajućih društava (u daljnjem tekstu: Društvo) koja isplaćuju mirovine u okviru obveznog i dobrovoljnog mirovinskog osiguranja na temelju individualne kapitalizirane štednje.
Važeći Zakon usklađen je s Direktivom 2016/2341/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje, SL L 354, 23. 12. 2016. (u daljnjem tekstu: IORP II Direktiva) u dijelu poslovanja institucija za strukovno mirovinsko osiguranje.
Kako je IORP II Direktiva u međuvremenu izmijenjena Direktivom (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (SL L 2023/2864, 20. 12. 2023.) (u daljnjem tekstu: Direktiva (EU) 2023/2864), Prijedlogom zakona predlaže se daljnje usklađivanje hrvatskog regulatornog okvira s pravnom stečevinom Europske unije na način da se u Zakon prenesu odredbe Direktiva (EU) 2023/2864 o izmjeni direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (engl. European Single Access Point – ESAP) u dijelu u kojem ista mijenja IORP II Direktivu.
Naime, Direktiva (EU) 2023/2864 i Uredba (EU) 2023/2859 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o uspostavi jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup javno dostupnim informacijama su od važnosti za financijske usluge, tržišta kapitala i održivost (SL L 2023/2859, 20. 12. 2023) te su dio zakonodavnog paketa koji je vrlo značajan za financijsko tržište Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) kao i daljnji razvoj održivog financiranja i digitalnih financija. Cilj ovih akata je dodatno integrirati financijske usluge i tržišta kapitala EU pružanjem jednostavnog centraliziranog pristupa javnim informacijama o subjektima i njihovim proizvodima uspostavljanjem jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup (u daljnjem tekstu: ESAP).
Rok za preuzimanje Direktive (EU) 2023/2864 u hrvatsko zakonodavstvo je 10. siječnja 2026.
2.2.
Izvor podataka:
1. Direktiva (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (SL L 2023/2864, 20. 12. 2023.), u dijelu u kojem ista mijenjaDirektivu (EU) 2016/2341/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje, (SL L 354, 23. 12. 2016.)
2. Uredba (EU) 2023/2859 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o uspostavi jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup javno dostupnim informacijama koje su od važnosti za financijske usluge, tržišta kapitala i održivost (SL L 2023/2859, 20. 12. 2023)
3.UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Cilj jest daljnje usklađivanje hrvatskog zakonodavstva s pravnom stečevinom EU.
Direktivom (EU) 2023/2864 i Uredbom (EU) 2023/2859 ustrojava se ESAP, koji će omogućiti da sve informacije potrebne za donošenje utemeljenih ulagačkih odluka korištenjem suvremenih digitalnih alata budu dostupne na jednom mjestu, tzv. „jednoj točki pristupa”, uz njihovo lako i besplatno korištenje. Jedna pristupna točka omogućava društvima u EU i njihovim financijskim proizvodima veću vidljivost i više prilika za povoljnije financiranje.
Također, Nacrtom prijedloga zakona se dodatno unapređuje mogućnost isplate mirovine bez usklađivanja.
3.2.
Opis svrhe propisa
Prijedlogom zakona propisuje se obveza Društava, kada javno objavljuju određene informacije koje se odnose isključivo na dio poslovanja Društva, a koje se odnosi na isplatu mirovina u okviru dobrovoljnog mirovinskog osiguranja u skladu s mirovinskim programima Društva na temelju individualne kapitalizirane štednje člana zatvorenog dobrovoljnog mirovinskog fonda, da iste dostave Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga (u daljnjem tekstu: Agencija), kao tijelu određenom za prikupljanje informacija na državnoj razini, kako bi bile dostupne na ESAP-u. Informacije koje se dostavljaju moraju ispunjavati određene tehničke zahtjeve, tj. moraju se dostaviti u formatu iz kojeg semogu izdvojiti podaci, odnosno u strojno čitljivom formatu, kako je to predviđeno pravom EU-a, te moraju sadržavati obvezne metapodatke, koji uključuju sve nazive subjekta, identifikacijsku oznaku subjekta, veličinu subjekta prema kategorijama, vrstu informacija i oznaku sadrže li informacije osobne podatke. Osim obveza subjekata kojidostavljaju informacije, propisana je i obveza Agencije da osigura da su dostavljene informacije dostupne na ESAP-u i da ispunjavaju propisane tehničke zahtjeve.
Također, u okviru usklađivanja mirovina dodatno se precizira da društvo može potencijalnom korisniku uz mogućnost isplate mirovine bez usklađivanja prema stopi promjene indeksa potrošačkih cijena ponuditi povećanje mirovine na različiti način i drugačijom dinamikom, što se utvrđuje ugovorom o mirovini. Promjena izbora mirovine u tom slučaju moguća je u svako doba bez pristanka Društva, izmjenom ugovora o mirovini.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
S obzirom da se radi o sadržaju koji se uređuje zakonom, nenormativna rješenja nisu moguća.
3.4.
Izvor podataka:
1. Direktiva (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (SL L 2023/2864, 20. 12. 2023.), u dijelu u kojem ista mijenja Direktivu (EU) 2016/2341/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje, (SL L 354, 23. 12. 2016.)
2. Uredba (EU) 2023/2859 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o uspostavi jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup javno dostupnim informacijama koje su od važnosti za financijske usluge, tržišta kapitala i održivost (SL L 2023/2859, 20. 12. 2023)
4.UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Posebni cilj:
Daljnje usklađivanje zakonskog okvira poslovanja mirovinskih osiguravajućih društava koja isplaćuju mirovinu u okviru dobrovoljnog mirovinskog osiguranja s pravnom stečevinom EU-a
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Izmjenama Zakona prenose se ključni standardi na kojima se temelji dostava podataka te se definiraju tzv. metapodaci koji moraju biti dostavljeni u točno određenom formatu ili moraju biti strojno čitljivi. Na taj se način osigurava ujednačenost, usporedivost i transparentnost podataka.
Propisivanjem navedenih obveza dodatno će se integrirati financijske usluge i tržišta kapitala pružanjem jednostavnog centraliziranog pristupa javnim informacijama o mirovinskim društvima i jihovim proizvodima u EU.
Kako bi se informacije učinile dostupnima na ESAP-u na troškovno učinkovit način, prikupljanje, prijenos i pohrana informacija trebali bi se temeljiti, u mjeri u kojoj je to moguće, na postojećim postupcima i infrastrukturi za prikupljanje, prijenos i pohranu informacija koji su uspostavljeni na nacionalnoj razini, kao i na onima koji su uspostavljeni za prijenos informacija od tijela za prikupljanje.
Stoga se ne očekuju dodatni troškovi radi provođenja. predloženih zakonskih odredbi.
Sudionici tržišta kapitala (ulagatelji, investicijska društva, izdavatelji vrijednosnih papira, regulatorna tijela, burza i sl.) i građani (korisnici mirovina)
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati.
5.ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Donošenjem Nacrta prijedloga zakona očekuje se pozitivan utjecaj na mirovinska osiguravajuća društva u smislu jačanja regulatornog okvira. S obzirom nada će se predloženim zakonskim izmjenama prenijeti ključni standardi na kojima počiva dostava podataka, tj. definirat će se tzv. metapodaci koji moraju biti dostavljeni u točno određenom formatu ili biti strojno čitljivi (engl. machine readable), omogućit će se lakši pristup svim relevantnim informacijama i osigurati ujednačena dostava i usporedivost podataka.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci u području održivog razvoja.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nisu utvrđeni učinci u području održivog razvoja.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci u području održivog razvoja.
5.6.
Izvor podataka:
1. Direktiva (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (SL L 2023/2864, 20. 12. 2023.), u dijelu u kojem ista mijenjaDirektivu (EU) 2016/2341/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje, (SL L 354, 23. 12. 2016.)
2. Uredba (EU) 2023/2859 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o uspostavi jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup javno dostupnim informacijama koje su od važnosti za financijske usluge, tržišta kapitala i održivost (SL L 2023/2859, 20. 12. 2023)
6.SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
6.2.
Konzultacije:
7.ZAKLJUČAK
7.
ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Dodatno će se integrirati financijske usluge i tržište kapitala pružanjem jednostavnog centraliziranog pristupa javno dostupnim informacijama o mirovinskim društvima i njihovim proizvodima u EU.
Također, uvođenjem tzv. metapodataka u strogo određenom formatu poboljšava se usporedivost i dostupnost podataka, čime se olakšava analiza tržišta u cilju donošenja informiranih te okolišno i društveno odgovornih odluka o ulaganjima
Negativni učinci: -
Ne očekuju se negativni učinci.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Predložene zakonske izmjene donijet će brojne pozitivne učinke na tržište kapitala Republike Hrvatske. Društva će biti obvezna učestalije i preciznije izvještavati o svom poslovanju te o isplati mirovina u okviru dobrovoljnog mirovinskog osiguranja, u skladu s mirovinskim programima Društva. Time će se povećati transparentnost poslovanja i ojačati povjerenje među članovima mirovinskih fondova, kao i među potencijalnim investitorima i nadzornim tijelima.
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE
1.OPĆE INFORMACIJE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
1.2.
Naziv propisa:
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskim osiguravajućim društvima
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Da
Plan zakonodavnih aktivnosti Vlade Republike Hrvatske za 2025. godinu; redni broj 24.
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Da
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije za 2025. godinu (Narodne novine, broj 25/25.) redni broj 61.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE
2.UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.
UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Zakonom o mirovinskim osiguravajućim društvima („Narodne novine“, br. 22/14., 29/18., 115/18., 156/23. i 52/25. - u daljnjem tekstu: Zakon) uređeno je osnivanje i poslovanje mirovinskih osiguravajućih društava (u daljnjem tekstu: Društvo) koja isplaćuju mirovine u okviru obveznog i dobrovoljnog mirovinskog osiguranja na temelju individualne kapitalizirane štednje.
Važeći Zakon usklađen je s Direktivom 2016/2341/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje, SL L 354, 23. 12. 2016. (u daljnjem tekstu: IORP II Direktiva) u dijelu poslovanja institucija za strukovno mirovinsko osiguranje.
Kako je IORP II Direktiva u međuvremenu izmijenjena Direktivom (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (SL L 2023/2864, 20. 12. 2023.) (u daljnjem tekstu: Direktiva (EU) 2023/2864), P rijedlogom zakona predlaže se daljnje usklađivanje hrvatskog regulatornog okvira s pravnom stečevinom Europske unije na način da se u Zakon prenesu odredbe Direktiva (EU) 2023/2864 o izmjeni direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (engl. European Single Access Point – ESAP) u dijelu u kojem ista mijenja IORP II Direktivu .
Naime, Direktiva (EU) 2023/2864 i Uredba (EU) 2023/2859 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o uspostavi jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup javno dostupnim informacijama su od važnosti za financijske usluge, tržišta kapitala i održivost (SL L 2023/2859, 20. 12. 2023) te su dio zakonodavnog paketa koji je vrlo značajan za financijsko tržište Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) kao i daljnji razvoj održivog financiranja i digitalnih financija. Cilj ovih akata je dodatno integrirati financijske usluge i tržišta kapitala EU pružanjem jednostavnog centraliziranog pristupa javnim informacijama o subjektima i njihovim proizvodima uspostavljanjem jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup (u daljnjem tekstu: ESAP).
Rok za preuzimanje Direktive (EU) 2023/2864 u hrvatsko zakonodavstvo je 10. siječnja 2026.
2.2.
Izvor podataka:
1. Direktiva (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (SL L 2023/2864, 20. 12. 2023.), u dijelu u kojem ista mijenja Direktivu (EU) 2016/2341/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje, (SL L 354, 23. 12. 2016.)
2. Uredba (EU) 2023/2859 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o uspostavi jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup javno dostupnim informacijama koje su od važnosti za financijske usluge, tržišta kapitala i održivost (SL L 2023/2859, 20. 12. 2023)
Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE
3.UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.
UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Cilj jest daljnje usklađivanje hrvatskog zakonodavstva s pravnom stečevinom EU.
Direktivom (EU) 2023/2864 i Uredbom (EU) 2023/2859 ustrojava se ESAP, koji će omogućiti da sve informacije potrebne za donošenje utemeljenih ulagačkih odluka korištenjem suvremenih digitalnih alata budu dostupne na jednom mjestu, tzv. „jednoj točki pristupa”, uz njihovo lako i besplatno korištenje. Jedna pristupna točka omogućava društvima u EU i njihovim financijskim proizvodima veću vidljivost i više prilika za povoljnije financiranje.
Također, Nacrtom prijedloga zakona se dodatno unapređuje mogućnost isplate mirovine bez usklađivanja.
3.2.
Opis svrhe propisa
Prijedlogom zakona propisuje se obveza Društava, kada javno objavljuju određene informacije koje se odnose isključivo na dio poslovanja Društva, a koje se odnosi na isplatu mirovina u okviru dobrovoljnog mirovinskog osiguranja u skladu s mirovinskim programima Društva na temelju individualne kapitalizirane štednje člana zatvorenog dobrovoljnog mirovinskog fonda, da iste dostave Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga (u daljnjem tekstu: Agencija), kao tijelu određenom za prikupljanje informacija na državnoj razini, kako bi bile dostupne na ESAP-u. Informacije koje se dostavljaju moraju ispunjavati određene tehničke zahtjeve, tj. moraju se dostaviti u formatu iz kojeg se mogu izdvojiti podaci, odnosno u strojno čitljivom formatu, kako je to predviđeno pravom EU-a, te moraju sadržavati obvezne metapodatke, koji uključuju sve nazive subjekta, identifikacijsku oznaku subjekta, veličinu subjekta prema kategorijama, vrstu informacija i oznaku sadrže li informacije osobne podatke. Osim obveza subjekata koji dostavljaju informacije, propisana je i obveza Agencije da osigura da su dostavljene informacije dostupne na ESAP-u i da ispunjavaju propisane tehničke zahtjeve.
Također, u okviru usklađivanja mirovina dodatno se precizira da društvo može potencijalnom korisniku uz mogućnost isplate mirovine bez usklađivanja prema stopi promjene indeksa potrošačkih cijena ponuditi povećanje mirovine na različiti način i drugačijom dinamikom, što se utvrđuje ugovorom o mirovini. Promjena izbora mirovine u tom slučaju moguća je u svako doba bez pristanka Društva, izmjenom ugovora o mirovini.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
S obzirom da se radi o sadržaju koji se uređuje zakonom, nenormativna rješenja nisu moguća.
3.4.
Izvor podataka:
1. Direktiva (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (SL L 2023/2864, 20. 12. 2023.), u dijelu u kojem ista mijenja Direktivu (EU) 2016/2341/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje, (SL L 354, 23. 12. 2016.)
2. Uredba (EU) 2023/2859 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o uspostavi jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup javno dostupnim informacijama koje su od važnosti za financijske usluge, tržišta kapitala i održivost (SL L 2023/2859, 20. 12. 2023)
Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE
4.UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Posebni cilj:
Daljnje usklađivanje zakonskog okvira poslovanja mirovinskih osiguravajućih društava koja isplaćuju mirovinu u okviru dobrovoljnog mirovinskog osiguranja s pravnom stečevinom EU-a
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Izmjenama Zakona prenose se ključni standardi na kojima se temelji dostava podataka te se definiraju tzv. metapodaci koji moraju biti dostavljeni u točno određenom formatu ili moraju biti strojno čitljivi. Na taj se način osigurava ujednačenost, usporedivost i transparentnost podataka.
Propisivanjem navedenih obveza dodatno će se integrirati financijske usluge i tržišta kapitala pružanjem jednostavnog centraliziranog pristupa javnim informacijama o mirovinskim društvima i jihovim proizvodima u EU.
Kako bi se informacije učinile dostupnima na ESAP-u na troškovno učinkovit način, prikupljanje, prijenos i pohrana informacija trebali bi se temeljiti, u mjeri u kojoj je to moguće, na postojećim postupcima i infrastrukturi za prikupljanje, prijenos i pohranu informacija koji su uspostavljeni na nacionalnoj razini, kao i na onima koji su uspostavljeni za prijenos informacija od tijela za prikupljanje.
Stoga se ne očekuju dodatni troškovi radi provođenja. predloženih zakonskih odredbi.
Sudionici tržišta kapitala (ulagatelji, investicijska društva, izdavatelji vrijednosnih papira, regulatorna tijela, burza i sl.) i građani (korisnici mirovina)
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE
5.ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.
ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Donošenjem Nacrta prijedloga zakona očekuje se pozitivan utjecaj na mirovinska osiguravajuća društva u smislu jačanja regulatornog okvira. S obzirom na da će se predloženim zakonskim izmjenama prenijeti ključni standardi na kojima počiva dostava podataka, tj. definirat će se tzv. metapodaci koji moraju biti dostavljeni u točno određenom formatu ili biti strojno čitljivi (engl. machine readable), omogućit će se lakši pristup svim relevantnim informacijama i osigurati ujednačena dostava i usporedivost podataka.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci u području održivog razvoja.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nisu utvrđeni učinci u području održivog razvoja.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci u području održivog razvoja.
5.6.
Izvor podataka:
1. Direktiva (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (SL L 2023/2864, 20. 12. 2023.), u dijelu u kojem ista mijenja Direktivu (EU) 2016/2341/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje, (SL L 354, 23. 12. 2016.)
2. Uredba (EU) 2023/2859 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o uspostavi jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup javno dostupnim informacijama koje su od važnosti za financijske usluge, tržišta kapitala i održivost (SL L 2023/2859, 20. 12. 2023)
Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE
6.SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
6.2.
Konzultacije:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE
7.ZAKLJUČAK
7.
ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Dodatno će se integrirati financijske usluge i tržište kapitala pružanjem jednostavnog centraliziranog pristupa javno dostupnim informacijama o mirovinskim društvima i njihovim proizvodima u EU.
Također, uvođenjem tzv. metapodataka u strogo određenom formatu poboljšava se usporedivost i dostupnost podataka, čime se olakšava analiza tržišta u cilju donošenja informiranih te okolišno i društveno odgovornih odluka o ulaganjima
Negativni učinci: -
Ne očekuju se negativni učinci.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Predložene zakonske izmjene donijet će brojne pozitivne učinke na tržište kapitala Republike Hrvatske. Društva će biti obvezna učestalije i preciznije izvještavati o svom poslovanju te o isplati mirovina u okviru dobrovoljnog mirovinskog osiguranja, u skladu s mirovinskim programima Društva. Time će se povećati transparentnost poslovanja i ojačati povjerenje među članovima mirovinskih fondova, kao i među potencijalnim investitorima i nadzornim tijelima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE
8.PRILOZI
8.
PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
Nema priloga.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
9.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Marin Piletić, ministar
Datum: 18. kolovoza 2025.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE