E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

 

 

OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. OPĆE INFORMACIJE

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

1.2.

Naziv propisa:

NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENI I DOPUNAMA ZAKONA O DOBROVOLJNIM MIROVINSKIM FONDOVIMA

1.3.

Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:

Da/Ne:

 

 

 

Da

 

Plan zakonodavnih aktivnosti Vlade Republike Hrvatske za 2025. godinu; redni broj 23.

 

 

1.4.

Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije

Da/Ne:

 

 

 

Da

Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije za 2025. godinu („Narodne novine“, br. 25/25.) redni broj 60.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA

2.

UTVRĐIVANJE PROBLEMA

2.1.

Zakonom o dobrovoljnim mirovinskim fondovima („Narodne novine“, br. 19/14., 29/18., 115/18., 156/23. i 52/25. - u daljnjem tekstu: Zakon) određeni su uvjeti za osnivanje i poslovanje dobrovoljnih mirovinskih fondova (u daljnjem tekstu: DMF) u sklopu dobrovoljnog mirovinskog osiguranja na temelju individualne kapitalizirane štednje te osnivanje i poslovanje mirovinskih društava za upravljanje dobrovoljnim mirovinskim fondovima.

 

Važeći Zakon usklađen je s Direktivom (EU) 2016/2341 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje, SL L 354, 23. 12. 2016. (u daljnjem tekstu: IORP II Direktiva) u dijelu poslovanja institucija za strukovno mirovinsko osiguranje. Budući da je IORP II Direktiva izmijenjena Direktivom (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (SL L 2023/2864, 20. 12. 2023. - u daljnjem tekstu: Direktiva (EU) 2023/2864), uočena je potreba za usklađivanjem Zakona s Direktivom (EU) 2023/2864) u dijelu u kojem ista mijenja IORP II Direktivu.

 

Naime, Direktiva (EU) 2023/2864 i Uredba (EU) 2023/2859 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o uspostavi jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup javno dostupnim informacijama su od važnosti za financijske usluge, tržišta kapitala i održivost (SL L 2023/2859, 20. 12. 2023) te su dio zakonodavnog paketa koji je vrlo značajan za financijsko tržište Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) kao i daljnji razvoj održivog financiranja i digitalnih financija. Cilj ovih akata je dodatno integrirati financijske usluge i tržišta kapitala EU pružanjem jednostavnog centraliziranog pristupa javnim informacijama o subjektima i njihovim proizvodima uspostavljanjem jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup (u daljnjem tekstu: ESAP).

 

Rok za preuzimanje Direktive (EU) 2023/2864 u hrvatsko zakonodavstvo je 10. siječnja 2026.

 

 

2.2.

Izvor podataka:

 

1. Direktiva (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (SL L 2023/2864, 20. 12. 2023.), u dijelu u kojemu ista mijenja:

- Direktivu (EU) 2016/2341 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje (SL L 354, 23. 12. 2016.)

 

2. Uredba (EU) 2023/2859 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o uspostavi jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup javno dostupnim informacijama koje su od važnosti za financijske usluge, tržišta kapitala i održivost (SL L 2023/2859, 20. 12. 2023)

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA

3.

UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA

3.1.

Opis posebnog cilja

 

Cilj Prijedloga zakona je daljnje usklađivanje hrvatskog zakonodavstva s pravnom stečevinom Europske unije .

Direktivom (EU) 2023/2864 i Uredbom (EU) 2023/2859 ustrojava se jedinstvena europska pristupna točka za centralizirani pristup, koja će omogućiti da sve informacije potrebne za donošenje utemeljenih ulagačkih odluka korištenjem suvremenih digitalnih alata budu dostupne na jednom mjestu, tzv. „jednoj točki pristupa”, uz njihovo lako i besplatno korištenje. Jedna pristupna točka omogućava društvima u EU i njihovim financijskim proizvodima  veću vidljivost i više prilika za povoljnije financiranje.

 

 

3.2.

Opis svrhe propisa

 

Ovim se Prijedlogom zakona propisuje obveza mirovinskih društava, kada javno objavljuju informacije koje se odnose samo na dio poslovanja u odnosu na upravljanje zatvorenim dobrovoljnim mirovinskim fondovima, da iste dostave Agenciji, kao tijelu određenom za prikupljanje informacija na državnoj razini, kako bi bile dostupne na ESAP-u. Informacije koje se dostavljaju moraju ispunjavati određene tehničke zahtjeve, tj. moraju se dostaviti u formatu iz kojeg se mogu izdvojiti podaci, odnosno u strojno čitljivom formatu, kako je to predviđeno pravom EU-a te moraju sadržavati obvezne metapodatke, koji uključuju sve nazive mirovinskog društva, identifikacijsku oznaku mirovinskog društva, veličinu mirovinskog društva prema kategorijama, vrstu informacija i oznaku sadrže li informacije osobne podatke. Osim obveza mirovinskih društava koji dostavljaju informacije, propisana je i obveza Agencije da osigura da su dostavljene informacije dostupne na ESAP-u i da ispunjavaju propisane tehničke zahtjeve.

 

 

3.3.

Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja

 

Nenormativnim rješenjima nije moguće postići zadane ciljeve. Jedino moguće normativno rješenje je donošenje Zakona o izmjeni i dopunama Zakona o dobrovoljnim mirovinskim fondovima.

3.4.

Izvor podataka:

 

1. Direktiva (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (SL L 2023/2864, 20. 12. 2023.), u dijelu u kojemu ista mijenja:

- Direktivu (EU) 2016/2341 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje (SL L 354, 23. 12. 2016.)

 

2. Uredba (EU) 2023/2859 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o uspostavi jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup javno dostupnim informacijama koje su od važnosti za financijske usluge, tržišta kapitala i održivost (SL L 2023/2859, 20. 12. 2023)

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA

4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA

4.1.

Posebni cilj:

Daljnje usklađivanje zakonskog okvira poslovanja društava koja upravljaju zatvorenim dobrovoljnim mirovinskim fondovima s pravnom stečevinom EU-a.

4.1.1.

Učinci na gospodarstvo:

Adresati:

 

Izmjenama Zakona prenose se ključni standardi na kojima se temelji dostava podataka te se definiraju tzv. metapodaci koji moraju biti dostavljeni u točno određenom formatu ili moraju biti strojno čitljivi. Na taj se način osigurava ujednačenost, usporedivost i transparentnost podataka.

 

Propisivanjem navedenih obveza dodatno će se integrirati financijske usluge i tržišta kapitala pružanjem jednostavnog centraliziranog pristupa javnim informacijama o mirovinskim društvima i njihovim proizvodima u EU.

 

Kako bi se informacije učinile dostupnima na ESAP-u na troškovno učinkovit način, prikupljanje, prijenos i pohrana informacija trebali bi se temeljiti, u mjeri u kojoj je to moguće, na postojećim postupcima i infrastrukturi za prikupljanje, prijenos i pohranu informacija koji su uspostavljeni na nacionalnoj razini, kao i na onima koji su uspostavljeni za prijenos informacija od tijela za prikupljanje.

Stoga se ne očekuju dodatni troškovi radi provođenja. predloženih zakonskih odredbi.

 

Sudionici tržišta kapitala (ulagatelji, investicijska društva, izdavatelji vrijednosnih papira, regulatorna tijela, burza i sl.) i građani (članovi zatvorenih dobrovoljnih mirovinskih fondova)

 

 

4.1.2.

Učinci na održivi razvoj:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.3.

Učinci na socijalnu skrb:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.4.

Učinci na zaštitu ljudskih prava:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.5.

Učinci na druga područja:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na druga područja.

Nisu utvrđeni adresati.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

5.

ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:

 

Donošenjem Nacrta prijedloga zakona očekuje se pozitivan utjecaj na društva koja upravljaju zatvorenim DMF-ovima u smislu jačanja regulatornog okvira. S obzirom na da će se predloženim zakonskim izmjenama prenijeti ključni standardi na kojima počiva dostava podataka, tj. definirat će se tzv. metapodaci koji moraju biti dostavljeni u točno određenom formatu ili biti strojno čitljivi (engl. machine readable), omogućit će se lakši pristup svim relevantnim informacijama i osigurati ujednačena dostava i usporedivost podataka.

 

5.2.

Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:

 

Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.

5.3.

Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:

 

Nisu utvrđeni učinci u području socijalne skrbi.

5.4.

Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:

 

Nisu utvrđeni učinci u području zaštite ljudskih prava.

5.5.

Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:

 

Nisu utvrđeni učinci u drugim područjima.

5.6.

Izvor podataka:

 

1. Direktiva (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (SL L 2023/2864, 20. 12. 2023.), u dijelu u kojemu ista mijenja:

- Direktivu (EU) 2016/2341 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje (SL L 354, 23. 12. 2016.)

 

2. Uredba (EU) 2023/2859 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o uspostavi jedinstvene europske pristupne točke za centralizirani pristup javno dostupnim informacijama koje su od važnosti za financijske usluge, tržišta kapitala i održivost (SL L 2023/2859, 20. 12. 2023)

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

6.

SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

6.1.

Savjetovanje:

Savjetovanje se provodi u trajanju u pravilu u roku od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću (e-Savjetovanja) objavom nacrta prijedloga zakona i Obrasca iskaza o procjeni učinaka propisa, kao dva odvojena savjetovanja. Navodi se točno razdoblje trajanja savjetovanja, broj ukupno zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga te broj prihvaćenih komentara na Obrazac iskaza. Uz provedbu savjetovanja putem portala e-Savjetovanja stručni nositelj može provesti savjetovanje s javnošću putem javnog predstavljanja, anketa i fokus-skupina ili korištenja drugih metoda savjetovanja s javnošću. Iste je potrebno navesti i sažeti njihove rezultate.

6.2.

Konzultacije:

Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza dostavlja se na mišljenje nadležnim tijelima i Uredu za zakonodavstvo. Potrebno je ukratko navesti kojim nadležnim tijelima je dostavljen Obrazac iskaza i sažeti dana očitovanja.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7. ZAKLJUČAK

7.

ZAKLJUČAK

7.1.

Pozitivni učinci:

 

Dodatno će se integrirati financijske usluge i tržište kapitala pružanjem jednostavnog centraliziranog pristupa javno dostupnim informacijama o mirovinskim društvima i njihovim proizvodima u EU.

Također, uvođenjem tzv. metapodataka u strogo određenom formatu poboljšava se usporedivost i dostupnost podataka, čime se olakšava analiza tržišta u cilju donošenja informiranih te okolišno i društveno odgovornih odluka o ulaganjima

 

Negativni učinci:

Ne očekuju se negativni učinci.

7.2.

Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:

Predložene zakonske izmjene donijet će brojne pozitivne učinke na tržište kapitala Republike Hrvatske. Društva koja upravljaju zatvorenim DMF-ovima bit će obvezna učestalije i preciznije izvještavati o svom poslovanju, što će doprinijeti povećanju transparentnosti poslovanja i ojačati povjerenje među članovima zatvorenih DMF-ova, kao i među potencijalnim investitorima i nadzornim tijelima.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8. PRILOZI

8.

PRILOZI

8.1

Dokumenti u prilogu:

 

Nema priloga.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

9.

OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis: Marin Piletić, ministar rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Datum: 19. kolovoza 2025.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.