E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava 
Modernizacija ustanova za provedbu cjelodnevne škole u osnovnoškolskom obrazovanju

 

Komentara na članku: 4 Općih komentara: 4 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. Opće informacije

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1.1. Prioritet i specifični cilj Programa primjenjivi na Poziv

Prioritet 6. Jačanje zdravstvenog sustava; promicanje socijalnog uključivanja, obrazovanja i cjeloživotnog učenja

Specifični cilj RSO4.2. Poboljšanje jednakog pristupa uključivim i kvalitetnim uslugama obrazovanja, osposobljavanja i cjeloživotnog učenja razvojem pristupačne infrastrukture, među ostalim jačanjem otpornosti obrazovanja na daljinu i obrazovanja putem interneta.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1.2. Predmet i svrha Poziva

Predmet Poziva : Ulaganje u modernizaciju osnovnoškolskih ustanova koje imaju mogućnost provedbe nastave u jednoj smjeni, ali su im potrebne infrastrukturne prilagodbe i opremanje kako bi mogle započeti uvođenje modela cjelodnevne škole (CDŠ) .

RH i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, kao osnivači škola, prijavljuju projekte koji se odnose na rekonstrukciju unutar postojećeg prostora škole, rekonstrukciju izvan postojećeg prostora škole (dogradnja/nadogradnja) i/ili izgradnju nove građevine u svrhu stvaranja, odnosno proširenja kapaciteta školskih kuhinja, blagovaonica te neadekvatnih učionica, kao i nabavu opreme i namještaja, za potrebe provedbe programa CDŠ, dok projekti namijenjeni isključivo opremanju škola nisu prihvatljivi. Projekti se mogu provoditi na razini cijele RH, a jedan dio sredstava namijenjen je isključivo za ulaganja u škole koje se nalaze na potpomognutim područjima.

Svrha Poziva : Potpora uvođenju CDŠ kroz unaprjeđenje uvjeta za izvođenje nastave, uključujući uspostavu i unaprjeđenje infrastrukture za osiguranje uvjeta zdravog života djece .

RH ima najkraće vrijeme poučavanja u EU, uglavnom zbog prevladavajućeg dvosmjenskog modela nastave uslijed ograničenih infrastrukturnih uvjeta, što rezultira manjim mogućnostima učenja, osobito za najugroženije učenike. Da bi učenici postizali bolje rezultate potrebno je povećati broj sati strukturiranog odgojno-obrazovnog rada te omogućiti jednake uvjete za stjecanje obrazovnih postignuća. Međutim, u dosadašnjim fazama obrazovnih reformi nije se značajnije mijenjao broj sati koje učenici provode u školi zbog ograničenja u infrastrukturi, ljudskim i materijalnim resursima te se ističe nužnost kapitalnih ulaganja. Zbog uvođenja CDŠ ulagat će se u unaprjeđenje uvjeta za izvođenje nastave, te uspostavu i unaprjeđenje infrastrukture za osiguranje uvjeta zdravog života djece. Kao rezultat CDŠ očekuje se poboljšanje postignuća svih učenika, smanjenje zaostajanja u postignućima učenika iz ranjivih skupina, smanjenje udjela učenika koji ne stječu osnovne vještine te više kvalificiranih diplomanata.

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1.3. Vrsta i modalitet Poziva

Poziv se provodi kao otvoreni postupak u modalitetu trajnog poziva s krajnjim rokom podnošenja projektnih prijedloga do 30. prosinca 2026. u 16.00 sati ili do iskorištenja raspoloživih sredstava, ovisno što nastupi ranije .

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1.4. Pokazatelji operacije/projekta

Pokazatelj

Jedinica mjere

Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća

RSO4.2.1 Broj moderniziranih obrazovnih objekata

broj

Pokazatelj se odnosi na broj osnovnoškolskih ustanova moderniziranih za potrebe provedbe CDŠ.

Osnovnoškolske ustanove modernizirane za potrebe provedbe CDŠ podrazumijevaju matične osnovne škole ili područne škole koje imaju više od 100 učenika koje imaju mogućnost provedbe nastave u jednoj smjeni (u trenutku prijave rade u jednoj smjeni ili će prijeći u jednosmjenski rad, kao rezultat projekta koji je financiran kroz NPOO poziv ili temeljem projekcije za 2028./2029.), a koje će se ulaganjima iz ovog Poziva prilagoditi za provedbu CDŠ.

Početna vrijednost pokazatelja izražava se nulom (0). Rok za ostvarenje pokazatelja je završetak provedbe projekta.

O ostvarenju pokazatelja izvještava se jednokratno, odnosno ostvarenje pokazatelja utvrđivat će se po isteku razdoblja provedbe projekta.

Izvor provjere: Završno izvješće o provedbi projekta; Izjava glavnog projektanta.

RCR71 Godišnji broj korisnika novih ili moderniziranih obrazovnih objekata

korisnici godišnje

Pokazatelj se odnosi na godišnji broj učenika koji po završetku projekta pohađaju moderniziranu osnovnoškolsku ustanovu.

Početna vrijednost pokazatelja izražava se nulom (0). Rok za ostvarenje pokazatelja je godina dana nakon završetka provedbe projekta.

O ostvarenju pokazatelja izvještava se jednokratno, odnosno ostvarenje pokazatelja utvrdit će se po isteku jedne godine od isteka razdoblja provedbe projekta.

Izvor provjere: Izvješće korisnika projekta u prvoj školskoj godini nakon završetka projekta, registar MZOM-a (e-matica/ŠeR).

 

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1.5. Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstva

Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 143.882.589,00 EUR od čega je:

 iznos sredstava osiguran u Državnom proračunu RH iz sredstava Europske unije i Europskog fonda za regionalni razvoj 122.300.200,65 EUR (85%)

 iznos sredstava osiguran u Državnom proračunu RH za nacionalno sufinanciranje 21.582.388,35 EUR (15%).

U okviru ovog Poziva potpora će se dodijeliti projektima u dvije podskupine određene prema lokaciji provedbe projekta:

Podskupina 1 – lokacija provedbe projekta je jedinica lokalne samouprave koja ostvaruje status potpomognutog područja sukladno članku 36. Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14, 123/17, 118/18) i Odluci o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 3/24)

Podskupina 2 – lokacija provedbe projekta je RH, neovisno o statusu potpomognutog područja.

UKUPNO

143.882.589 €

Podskupina 1

30.092.731 €

Podskupina 2

113.789.859 €

 

Zadržava se pravo ne dodijeliti sva raspoloživa bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva. Također, zadržava se pravo preraspodjele sredstava između podskupina u okviru ovog Poziva, u slučaju da do 30. rujna 2026. godine na razini Podskupine 1 ostanu raspoloživa sredstva.

 

Najviši, odnosno najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva :

 najniži iznos: 100.000 EUR

 najviši iznos: 4.000.000 EUR.

 

Projekti se mogu financirati u iznosu do 100% prihvatljivih troškova. Sufinanciranje projekta u sklopu ovog Poziva nije obvezno .

Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstva ili osiguravanjem financiranja na drugi način (sredstvima koja ne predstavljaju sredstva Unije) osigurati:

 sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projekta te iznosa bespovratnih sredstava;

 sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova projektnog prijedloga.

Na navedeno se prijavitelj obvezuje Izjavom ( Obrazac 1. – Izjava prijavitelja/partnera ).

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1.6. Primjena pravila o državnim potporama i/ili potporama male vrijednosti

Obaveze koje se odnose na državne potpore/potpore male vrijednosti (de minimis potpore) ne odnose se na projekte koji će biti financirani u okviru ovog Poziva.

(Državne) potpore nisu prisutne u slučaju kada su ispunjeni sljedeći uvjeti:

Sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog fonda ne predstavljaju državnu potporu u smislu članka 107. stavka 1. UFEU, budući da su ispunjeni sljedeći uvjeti:

 rani i predškolski odgoj i obrazovanje, osnovno i srednje obrazovanje, kao i visoko obrazovanje je organizirano u okviru nacionalnog obrazovnog sustava, financirano i nadzirano od strane države;

 utemeljenjem i održavanjem sustava javnog obrazovanja i financiranog uglavnom ili u potpunosti iz javnih sredstava, a ne od strane učenika, studenata i njihovih roditelja, država nema namjeru tražiti naknadu već obavlja aktivnosti kao servis građana u područjima društvene, kulturne i obrazovne sfere;

 svaka nabava roba, radova i/ili usluga od stane korisnika bit će provedena prema Zakonu javnoj nabavi (NN 120/16, 114/22);

 infrastruktura će se upotrebljavati gotovo isključivo za negospodarsku djelatnost, a neki će dijelovi infrastrukture u potpunosti ili djelomično biti korišteni za ekonomske aktivnosti (npr. tečajevi). Smatra se da je moguće da se na njezino financiranje u cijelosti ne primjenjuju pravila o državnim potporama, pod uvjetom da gospodarska namjena ostane isključivo sporedna, odnosno da je to djelatnost koja je izravno povezana s upravljanjem infrastrukturom i potrebna za njega, ili neodvojivo povezana s njezinom glavnom negospodarskom namjenom. Pritom gospodarske djelatnosti upotrebljavaju iste unose kao i primarne negospodarske djelatnosti, npr. materijal, opremu, radnu snagu ili fiksni kapital. U navedenom slučaju, dobit stečena iz aktivnosti koje se provode u okviru projekta mora biti ponovo uložena u unaprjeđenje osnovne djelatnosti kao što je propisano Zakonom o ustanovama. Javno financiranje koje se daje uobičajenim dodatnim sadržajima (kao što su restorani, ili javni parking) infrastruktura koje se gotovo isključivo upotrebljavaju za negospodarske djelatnosti obično nema učinka na trgovinu među državama članicama jer nije vjerojatno da će se tim uobičajenim dodatnim sadržajima privući potrošače iz drugih država članica i nije vjerojatno da bi njihovo financiranje imalo učinak na prekogranična ulaganja ili nastan koji bi bio veći od marginalnog.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1.7. Primjena pojednostavljenih mogućnosti obračuna troškova

Sukladno članku 53. stavku 2. Uredbe (EU) br. 2021/1060, ako ukupni trošak projekta ne premašuje 200.000,00 EUR , primjena pojednostavljenih mogućnosti obračuna troškova je obvezna , dok je za projekte vrijednosti 200.000,00 EUR i više ona opcionalna.

U sklopu ovog Poziva, primjena instituta pojednostavljenih mogućnosti obračuna troškova podrazumijeva primjenu paušalne stope za neizravne troškove sukladno članku 54. Uredbe (EU) br. 2021/1060, prilikom čega se neizravni troškovi izračunavaju primjenom fiksne stope od 1% prihvatljivih izravnih troškova . Neizravni troškovi odnose se na administrativne troškove za koje je teško utvrditi vrijednost koja se veže uz provedbu aktivnosti. Tipični neizravni troškovi su troškovi postupka zapošljavanja, računovodstveni troškovi, troškovi čišćenja, trošak struje, vode, telefona i sl.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. Pravila Poziva

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.1. Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera)

Prihvatljivi su sljedeći prijavitelji:

 Republika Hrvatska 1 ili jedinice lokalne ili regionalne (područne) samouprave koji su sukladno članku 90. stavak 2. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi osnivači škole.

Prijavitelj (i ako je primjenjivo partner) mora dokazati da:

 ima pravnu osobnost (izvor provjere: elektroničke baze podataka Ministarstva pravosuđa, uprave i digitalne transformacije i Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih; Sudski registar, ako je primjenjivo; Zakon o ustrojstvu i djelokrugu tijela državne uprave, ako je primjenjivo);

 nema duga 2 po osnovi javnih davanja o kojima Porezna uprava vodi službenu evidenciju (izvor provjere: potvrda Porezne uprave) 3 ;

 u trenutku prijave nije niti u jednoj situaciji isključenja , kako je to definirano Pozivom (točka 2.3.).

 

___________________________

1 U slučaju kada je Republika Hrvatska osnivač škole, prihvatljiv prijavitelj je tijelo državne uprave koje ima osnivačka prava i obavlja dužnosti u ime osnivača.

2 Slijedom odredbi Općeg poreznog zakona (NN 115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 42/20, 114/22, 152/24) članka 150., u kojem se navodi slučaj otpisa duga manjeg od 1,50€, u sklopu ovog Poziva dug manji od navedenog iznosa ne smatra se dugom.

3 Tijela državne uprave nisu u obvezi dostave potvrde Porezne uprave o stanju javnog duga.

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva

Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u partnerstvu , prilikom čega nema ograničenja u broju partnera.

Partneri na projektu mogu biti:

 jedinice lokalne i/ili područne (regionalne) samouprave i/ili

 javne ustanove koje obavljaju djelatnost odgoja i obrazovanja i druge javne ustanove čiji je osnivač jedinica lokalne i/ili područne (regionalne) samouprave ili Republika Hrvatska, a čije će se postojeće građevine ili zemljište koristiti za osiguravanje uvjeta provedbe CDŠ.

Svi partneri moraju biti u mogućnosti dokazati svoj pravni status. Za partnera vrijede isti uvjeti prihvatljivosti kao i za prijavitelja.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.3. Kriteriji za isključenje prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera)

Obvezni kriteriji za isključenje prijavitelja koji se u jednakoj mjeri odnose i na partnera  e na odgovarajući način i na stvarnog vlasnika prijavitelja, odnosno partnera kako je definirano Zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma („Narodne novine“, broj 108/17, 39/19 i 151/22):

. u slučaju kada je nad prijaviteljem i/ili fizičkom ili pravnom osobom koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove otvoren predstečajni postupak, stečajni postupak , ako je nesposoban za plaćanje ili prezadužen, ili u postupku likvidacije , ako njegovom imovinom upravlja stečajni upravitelj ili sud , ako je u nagodbi s vjerovnicima , ako je obustavio poslovne aktivnosti ili je u bilo kakvoj istovrsnoj situaciji koja proizlazi iz sličnog postupka prema nacionalnim propisima, ili koji se nalazi u postupku koji je, prema propisima države njegova sjedišta ili nastana kojima se regulira pitanje insolvencijskog prava, sličan svim prethodno navedenim postupcima .

Iznimno, okolnost pokrenutog predstečajnog postupka nije obvezni razlog isključenja, ako je to razmjerno i pod uvjetom da se od prijavitelja (što prijavitelj dokazuje i za partnera) zahtijeva da dokaže da je on ili partner sposoban provoditi projekt i izvršavati ugovor te nastanak i trajnost projektnih rezultata ciljeva i pokazatelja.

. ako je protiv prijavitelja i/ili osobe ovlaštene za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za bilo koje od sljedećih kaznenih djela , odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena za njihovo zastupanje, koji se odnose na: sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, uključujući zločinačko udruženje, počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, uključujući javno poticanje na terorizam, novačenje za terorizam, obuka za terorizam, putovanje u svrhu terorizma, terorističko udruženje, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima i ropstvo, korupciju, uključujući primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zlouporaba položaja i ovlasti, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, prijevaru, uključujući prijevara u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara

. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom zbog teškog profesionalnog propusta ili drugog djela u smislu kršenja primjenjivih pravila koji se odnose na etičke standarde profesije na način da se to odražava na profesionalni kredibilitet, a riječ je o namjernom djelovanju ili propuštanju ili krajnjoj nepažnji, i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga

. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom za djelo koje za posljedicu ima povredu načela Ugovora o EU i Povelje EU o temeljnim pravima , koja se odnose na zabranu diskriminacije, mržnje i nasilja te njihova poticanja prema grupi ili pojedincu i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga

. ako na temelju pravomoćne, odnosno konačne odluke nadležnog tijela prijavitelj i/ili fizička ili pravna osoba koja preuzima neograničenu odgovornost za njegove dugove i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije ispunila obvezu isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi ugovor kojim se na korištenje dodjeljuju bespovratna sredstva i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako nema poslovni nastan u Republici Hrvatskoj), osim ako je po posebnim propisima oslobođen te obveze

. ako je pravomoćnom, odnosno konačnom odlukom nadležnog tijela utvrđeno da je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) izbjegavala fiskalne, socijalne ili bilo koje druge pravne obveze osnivanjem fiktivnog gospodarskog subjekta , ili je takav subjekt osnovan s tim ciljem

. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) u sukobu interesa u postupku dodjele sredstava , odnosno u situaciji u kojoj se dolazi u priliku svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogodovati sebi ili sebi bliskim osobama, društvenim skupinama i organizacijama s ciljem dobivanja sredstava EU, posebice iskorištavanjem situacije postojanja sukoba interesa u odnosu na službenu osobu koja sudjeluje u postupku dodjele sredstava. Sukob interesa razmatra se i kroz članak 61. Uredbe (EU) br. 2018/1046.

. ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) po osnovi konačne ili pravomoćne odluke nadležnog tijela nije vratila sredstva u proračun Republike Hrvatske prema zahtjevu za povrat nadležnog tijela , kako je navedeno u obrascu izjave prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele koji je sastavni dio Poziva, ili grubo nije ispunjavala svoje obveze koje proizlaze iz pravila po kojima se provodi financiranje Unije, ili ih je s namjerom zaobilazila, a što je dovelo do prijevremenog raskidanja ugovornih odnosa i/ili odštetnih zahtjeva

. ako je prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) ne udovoljava obvezama u skladu  s naloženim povratom , uključivo obvezama koje se odnose na odobrenu obročnu otplatu duga koji predstavlja sredstva državnog proračuna Republike Hrvatske, po osnovi pravomoćne ili konačne odluke nadležnog tijela

. ako prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora što ju je dodijelila država članica ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, a potpora je dodijeljena na temelju lažnih, netočnih, nepotpunih  i/ili neistinitih izjava

. prijavitelj i/ili osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije postupala u skladu sa zahtjevima i pravilima trajnosti projekta , zbog čega je država članica morala ili mora vratiti doprinos iz fondova, neovisno o tome o kojem financijskom razdoblju je riječ (financijsko razdoblje 2007. - 2013., financijsko razdoblje 2014. - 2020. ili financijsko razdoblje 2021. - 2027.).

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.4. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost projekta

Prijavitelj samostalno i/ili sa svojim partnerom/partnerima provodi projekt pravovremeno i u skladu sa zahtjevima utvrđenima Pozivom. Prijavitelj mora osigurati odgovarajuće kapacitete za provedbu projekta na način da ima imenovanog voditelja projekta , kao odgovornu operativnu osobu za provedbu projekta, zaduženu za upravljanje projektnom i obavljanje poslova administriranja projektom (ti poslovi uključuju sve aktivnosti planiranja, organizacije, praćenja, kontrole i upravljanja ljudskim, materijalnim, financijskim i vremenskim resursima u svrhu provedbe aktivnosti projekta kako bi se ostvarili rezultati projekta) .

Prijavitelj sa svojim partnerom/partnerima postupa u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti .

Prijavitelj sa svojim partnerom/partnerima osigurava održivost projekta, tijekom razdoblja od 5 godina nakon završetka provedbe projekta.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.5. Broj projektnih prijedloga koje može podnijeti prijavitelj u okviru Poziva

Jedan projektni prijedlog odnosi se na investiciju u građevinu/e jedne škole .

Prijavitelj može podnijeti jedan ili više projektnih prijedloga , odnosno s njim se može sklopiti jedan ili više Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Ugovor).

Prijavitelj može biti istovremeno partner u više projektnih prijedloga .

Partner ne može sudjelovati u više projektnih prijedloga osim u slučaju kad je jedinica lokalne i/ili regionalne (područne) samouprave ili Republika Hrvatska.

Isti troškovi ne smiju biti dvaput financirani iz proračuna Unije i iz nacionalnih javnih izvora, pri čemu se primjenjuje pravilo iz članka 63. stavka 9. Uredbe (EU) 2021/1060 .

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.6. Prihvatljivost operacije/projekta

Kako bi bio prihvatljiv, projekt mora udovoljavati sljedećim kriterijima prihvatljivosti:

1.  Usklađenost operacije (projekta) s Programom te djelotvoran doprinos ostvarenju specifičnih ciljeva Programa - u odnosu na odredbe tri elementa relevantnog SC-a: 1. Intervencije fondova, 2. Pokazatelji, 3. Vrste intervencija, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se Program temelji

Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora:

- biti u skladu s opisom intervencija Programa Konkurentnost i kohezija, prioritetom 6. Jačanje zdravstvenog sustava; promicanje socijalnog uključivanja, obrazovanja i cjeloživotnog učenja , specifičnim ciljem RSO4.2. Poboljšanje jednakog pristupa uključivim i kvalitetnim uslugama obrazovanja, osposobljavanja i cjeloživotnog učenja razvojem pristupačne infrastrukture, među ostalim jačanjem otpornosti obrazovanja na daljinu i obrazovanja putem interneta te, slijedom toga, odgovarati ciljevima ovog Poziva (izvor provjere: Prijavni obrazac)

- doprinositi ostvarenju pokazatelja Programa Konkurentnost i kohezija: RSO4.2.1. Broj moderniziranih objekata i RCR71 Godišnji broj korisnika novih ili moderniziranih obrazovnih objekata (izvor provjere: Prijavni obrazac)

- biti u skladu s najmanje jednim od 4 navedena područja intervencije Programa Konkurentnost i kohezija (izvor provjere: Prijavni obrazac):

i. Infrastruktura za osnovno i sekundarno obrazovanje (122)

ii. IKT: ostale vrste infrastrukture IKT-a (uključujući opsežne računalne resurse / opremu, podatkovne centre, senzore i ostalu bežičnu opremu) (036)

iii. Obnova radi povećanja energetske učinkovitosti ili mjere energetske učinkovitosti za javnu infrastrukturu, demonstracijski projekt i mjere potpore (044)

iv. Potpora za osnovno ili sekundarno obrazovanje (isključujući infrastrukturu) (149)

- biti u skladu s Nacionalnim planom razvoja sustava obrazovanja za razdoblje 2021. – 2027. (NPRSO), posebnim ciljem broj 2: Poboljšati odgojno-obrazovne ishode učenika u sustavu osnovnoškolskog i općeg srednjoškolskog obrazovanja i Akcijskim planom za provedbu NPRSO, za razdoblje do 2024. godine, mjerom 2.1. Infrastrukturna i organizacijska prilagodba odgojno-obrazovnog sustava i dijelova sustava - školskih ustanova za puno uvođenje cjelodnevne škole (izvor provjere: Prijavni obrazac).

2.  Operacija (projekt) koja je obuhvaćena područjem primjene uvjeta koji omogućuje provedbu sukladna je odgovarajućim strategijama i dokumentima u okviru planiranja uspostavljenima radi ispunjenja tog uvjeta koji omogućuje provedbu

Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju:

- projekt mora biti usklađen sa strateškim okvirom politike za sustav obrazovanja i osposobljavanja na svim razinama, odnosno NPRSO posebnim ciljem broj 2: Poboljšati odgojno-obrazovne ishode učenika u sustavu osnovnoškolskog i općeg srednjoškolskog obrazovanja i Akcijskim planom za provedbu NPRSO, za razdoblje do 2024. godine, mjerom 2.1. Infrastrukturna i organizacijska prilagodba odgojno-obrazovnog sustava i dijelova sustava - školskih ustanova za puno uvođenje cjelodnevne škole (izvor provjere: Prijavni obrazac)

- predmet i svrha projekta (predmet ulaganja) mora biti u skladu s predmetom i svrhom Poziva, kako je navedeno u točki 1.2. i 2.6.1. (izvor provjere: Prijavni obrazac).

3. Operacija (projekt) predstavlja najbolji odnos između iznosa potpore, poduzetih aktivnosti i postizanja ciljeva

Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju:

- tražena vrijednost potpore mora biti unutar minimalnog i maksimalnog iznosa bespovratnih sredstava sukladno zahtjevima Poziva (izvor provjere: Prijavni obrazac)

- opseg intervencije u skladu je s Normativima dimenzioniranja prostora osnovnih škola u Republici Hrvatskoj 2022 sukladno točki 2.6.1. ovih Uputa (izvor provjere: Prijavni obrazac; Suglasnost MZOM-a)

- poštovana su ograničenja koja su zadana za pojedine kategorije troškova:

i. prihvatljivi izdaci za opremanje kuhinje iznose do 50 % troškova radova na prostoru kuhinje;

ii. prihvatljivi izdaci za opremanje blagovaonice iznose do 10 % troškova radova na prostoru blagovaonice;

iii. prihvatljivi izdaci za opremanje učionica iznose do 10 % troškova radova na prostoru učionica;

iv. prihvatljivi izdaci za promidžbu i vidljivost iznose do 2.500,00 EUR (izvor provjere: Prijavni obrazac)

- u slučaju da ukupni trošak projekta ne premašuje 200.000 EUR, primijenjena je pojednostavljena mogućnost obračuna troškova sukladno točki 1.7. (izvor provjere: Prijavni obrazac)

- aktivnosti projekta ne uključuju elemente državnih potpora u skladu s poglavljem 1.6 ovih Uputa (izvor provjere: Prijavni obrazac, Obrazac 1. – Izjava prijavitelja/partnera )

4. Prijavitelj (potencijalni Korisnik, ako je primjenjivo i Partner) raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje dijela vlastitog sufinanciranja troškova operacije (projekta), ukoliko primjenjivo

Ukoliko projekt predviđa vlastito sufinanciranje Korisnika, kako bi udovoljio ovom kriteriju, mora biti dokazano:

- postojanje financijske konstrukcije koja jamči uspješnu provedbu projekta, što uključuje izjavu Korisnika da ima osigurana sredstava za vlastito sufinanciranje, a u slučaju javnih korisnika informacije o relevantnom dijelu proračuna u kojem su planirana sredstva (u razdoblju do 3 godine) (izvor provjere: Obrazac 1. – Izjava prijavitelja/partnera )

5. Financijska održivost operacije (projekta) – korisnik raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje troškova održavanja za operacije (projekte) koje obuhvaćaju ulaganje u infrastrukturu ili proizvodno ulaganje, kako bi se osigurala financijska održivost

Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora:

- obuhvaćati opis strategije financiranja po završetku provedbe projekta, koja predstavlja odgovarajući novčani tijek za održivost aktivnosti i rezultata tijekom razdoblja od pet godina nakon završetka provedbe projekta. Budući prihodi i rashodi na osnovu kojih se temelji neto novčani tijek moraju biti obrazloženi i utemeljeni. Neto novčani tijek, kumulativno, ne smije biti negativan (izvor provjere: Financijska analiza ).

6. Aktivnosti operacije (projekta) su u skladu s prihvatljivim aktivnostima predmetne dodjele

Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, aktivnosti projekta moraju:

- biti u skladu s prihvatljivim aktivnostima ovog Poziva (izvor provjere: Prijavni obrazac)

- se u potpunosti provoditi na teritoriju Republike Hrvatske (izvor provjere: Prijavni obrazac).

7. Operacija (projekt) ima potrebnu razinu spremnosti za provedbu definiranu predmetnom dodjelom

Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora biti dokazano:

- postojanje odgovarajućih kapaciteta za provedbu projekta na način da u trenutku predaje projektnog prijedloga postoji imenovana odgovorna operativna osoba za provedbu projekta (voditelj projekta) (izvor provjere: Obrazac 2. – Izjava o imenovanju voditelja projekta/projektnog tima )

- vlasništvo zemljišta lokacije ulaganja, odnosno nekretnine koja je predmet ulaganja sukladno točki 2.6.1. ovih Uputa.

8. Operacija (projekt) u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije fizički niti financijski završena

Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, u trenutku podnošenja projektnog prijedloga:

- ne smije biti fizički niti financijski završen (izvor provjere: Obrazac 1. – Izjava prijavitelja/partnera ).

9. Operacija (projekt) ne uključuje aktivnosti koje su bile dio operacije koja je bila predmet premještanja u skladu s člankom 66. ili koja bi predstavljala premještanje proizvodne aktivnosti u skladu s člankom 65. stavkom 1. točkom (a) Uredbe 2021/1060

Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora poštivati:

- načelo trajnosti u okviru kojeg projekt ne smije uključivati aktivnosti koje su bile dio operacije koja je bila predmet premještanja ili koja bi predstavljala premještanje proizvodne aktivnosti. Korisnik jamči trajnost projekta tijekom pet godina nakon završetka provedbe projekta (izvor provjere: Obrazac 1. – Izjava prijavitelja/partnera ).

10. Operacija (projekt) nije izravno zahvaćena obrazloženim mišljenjem Komisije u pogledu povrede u skladu s člankom 258.  UFEU-a kojom se ugrožava zakonitost i pravilnost rashoda ili uspješnost operacija

Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora poštivati:

- uvjet da nije izravno zahvaćen obrazloženim mišljenjem Komisije u skladu s člankom 258. UFEU-a (izvor provjere: Obrazac 1. – Izjava prijavitelja/ partnera ).

11. Operacija (projekt) poštuje načelo nekumulativnosti odnosno ne predstavlja dvostruko financiranje

Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora poštivati:

- načelo nekumulativnosti, odnosno uvjet da predloženi prihvatljivi troškovi u okviru projekta nisu prethodno financirani bespovratnim sredstvima, niti će isti troškovi, neovisno o okolnostima, biti dvaput financirani iz proračuna Unije. Trošak prijavljen u zahtjevu za plaćanje jednog od ESI fondova ne smije biti prijavljen za potporu drugog fonda ili instrumenta Unije ili za potporu istog fonda u okviru drugog programa. Također, trošak koji je financiran iz nacionalnih javnih izvora ne smije biti financiran iz proračuna Unije (izvor provjere: Obrazac 1. – Izjava prijavitelja/partnera ).

12. Operacija (projekt) je u skladu sa zakonodavnim zahtjevima u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, osiguravanja rodne ravnopravnosti i uzimanja u obzir Povelje Europske unije o temeljnim pravima i Konvencije o pravima osoba s invaliditetom

Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora:

- biti u skladu sa zakonodavnim zahtjevima u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, osiguravanja rodne ravnopravnosti i uzimanja u obzir Povelje Europske unije o temeljnim pravima. Na navedeno se prijavitelj obvezuje Izjavom ( Obrazac 1. – Izjava prijavitelja/partnera ).

- Prijavitelj je dužan osigurati uklanjanje arhitektonskih barijera odnosno osigurati pristupačnost građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti u skladu s Tehničkim propisom osiguranje pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 12/2023) odnosno Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13) 4 (izvor provjere: Obrazac 1. – Izjava prijavitelja/partnera , Obrazac 5. – Izjava projektanta o mjerama za osiguravanje pristupačnosti i neovisnog življenja i Prijavni obrazac - rubrika Pristupačnost za osobe s invaliditetom ).

Kriterij pristupačnosti se odnosi na cjelokupnu građevinu, a ne samo na predmet projektne prijave, što konkretno podrazumijeva sljedeće:

- ako se građevina sastoji od prizemlja i 1. kata te je predmet projekta samo kat, mora biti osigurano savladavanje visinske razlike do ulaznog prostora (ako je primjenjivo), kao i od prizemlja do 1. kata. Ulazni prostor u građevinu i komunikacije u prizemlju moraju biti sukladne s Tehničkim propisom/Pravilnikom kako bi se osigurala pristupačnost do 1. kata. Primjenjivi elementi neovisnog življenja se također primjenjuju na dio kata koji je predmet projekta (ako je samo dio kata predmet projekta, onda se elementi moraju osigurati do tog dijela kata koji je predmet projekta);

- ako se građevina sastoji od prizemlja koji se dograđuje novim dijelom koji će imati zaseban ulaz u građevinu, pristupačnost se primjenjuje u odnosu na novi ulaz i komunikacije, uključujući i savladavanje visinske razlike do ulaznog prostora (ako je primjenjivo);

- ako se građevina sastoji od prizemlja koji se dograđuje novim dijelom koji neće imati zaseban ulaz u građevinu, pristupačnost se primjenjuje u odnosu na postojeći dio građevine - ulazni prostor i komunikacije do dograđenog dijela građevine, uključujući i savladavanje visinske razlike do ulaznog prostora (ako je primjenjivo). Komunikacije u dograđenom dijelu građevine moraju biti sukladne Tehničkom propisu/Pravilniku;

- ako je predmet projekta samo adaptacija (prilagodba) prostora, pristupačnost se primjenjuje (savladavanje visinske razlike, ako je primjenjivo, ulazni prostor i komunikacije) na sve dijelove građevine koji vode do odnosno omogućavaju funkcionalnost dijela građevine koji se adaptira;

- ako je predmet zahvata i podrum, pristupačnost (savladavanje visinske razlike, ulazni prostor i komunikacije) mora biti osigurana do podruma i u podrumu;

- ako se radi o izgradnji nove građevine, ista mora biti projektirana sukladno Tehničkom propisu/Pravilniku. Pritom je savladavanje visinske razlike do svih etaža uvijek obavezno, neovisno o iznimkama predviđenim Tehničkim propisom/Pravilnikom.

- U slučaju nabave opreme, prijavitelj je dužan osigurati prilagođenost opreme potrebama učenika s teškoćama u razvoju  (izvor provjere: Prijavni obrazac - rubrika Pristupačnost za osobe s invaliditetom ).

- Projekt mora biti u skladu s načelima digitalne pristupačnosti i Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora (NN 17/2019) kojim se utvrđuju mjere za osiguranje pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora korisnicima, osobito osobama s invaliditetom, gdje je primjenjivo.

- Prijavitelj je dužan dostaviti procjenu učinka na načelo nediskriminacije. Procjena se može pripremiti u skladu s Obrascem B. U sklopu Procjene učinka na načelo nediskriminacije nužno je navesti informaciju o tome može li provedba projektnih aktivnosti predstavljati potencijalni rizik od segregacije određenih društvenih skupina (npr. pripadnika nacionalnih manjina, djeca s teškoćama u razvoju i sl.) te su potrebne aktivnosti kojima se osigurava uključivanje navedenih skupina (izvor provjere: Procjena učinka i Prijavni obrazac).

_________________________________

4 Tehnički propis stupio je na snagu 28. lipnja 2025. godine, a istog je dana prestao važiti Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13).

 

13. Operacija (projekt) uzima u obzir načelo održivog razvoja te politike Unije o okolišu u skladu s člankom 11. i člankom 191. stavkom 1. UFEU-a, uključujući da je operacija (projekt) ulaganja u infrastrukturu čiji je očekivani životni vijek najmanje pet godina otporan na klimatske promjene (članak 73. stavak 2. točka (j) Uredbe (EU) 2021/1060 te načela „ne čini značajnu štetu“)

Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, mora:

- uzimati u obzir načelo održivog razvoja te doprinositi ciljevima politike Unije o okolišu: očuvanja, zaštite i poboljšanja kvalitete okoliša; zaštite ljudskog zdravlja; razboritog i racionalnog korištenja prirodnih bogatstava, a osobito borbe protiv klimatskih promjena (izvor provjere: Obrazac 1. – Izjava prijavitelja/partnera ).

- U skladu s Tehničkim smjernicama za pripremu infrastrukture za klimatske promjene u razdoblju 2021.–2027 . te Uputom za izradu „Procjene klimatskog potvrđivanja“ (Prilog 4.) prijavitelj je dužan provesti procjenu klimatskog potvrđivanja, odnosno proces kojim se sprečava osjetljivost infrastrukture u odnosu na moguće dugoročne klimatske učinke, istodobno osiguravajući poštovanje načela „energetska učinkovitost na prvom mjestu” i usklađenost razine emisija stakleničkih plinova nastalih u projektu s ciljem klimatske neutralnosti do 2050.

Procjenu klimatskog potvrđivanja je potrebno izraditi za sve projekte koji uključuju građenje i rekonstrukciju sukladno Zakonu o gradnji 5 . Procjenu klimatskog potvrđivanja potrebno je dostaviti kada se dostavlja glavni projekt, bez mogućnosti odgode. Mjere definirane postupkom klimatskog potvrđivanja moraju biti ugrađene u glavni projekt. U projektno-tehničkoj dokumentaciji, uključujući troškovnike, potrebno je jasno naznačiti konkretne utvrđene mjere. u projektno-tehničkoj dokumentaciji, uključujući troškovnicima (izvor provjere: Analiza otpornosti na klimatske promjene i Prijavni obrazac – rubrika Održivi razvoj – Klimatsko potvrđivanje ).

- Prijavitelj je dužan dostaviti Izjavu ( Obrazac 1. – Izjava prijavitelja/partnera ) kojom se obavezuje da će osigurati provedbu mjera identificiranih u analizi „ne nanosi bitnu štetu“ za Specifični cilj 4.2. PKK-a, odnosno konkretno da će:

- zahtijevati od gospodarskih subjekata koji provode rušenje i izgradnju da osiguraju da osiguraju da najmanje 70% (težinski) neopasnog građevinskog otpada i otpada od rušenja (isključujući prirodni materijal naveden u kategoriji 17 05 04 u Europskoj listi otpada uspostavljenoj Odlukom 2000/532 / EZ) nastala na gradilištu bit će pripremljena za ponovnu uporabu, recikliranje i oporabu drugog materijala, uključujući postupke zatrpavanja otpadom koji zamjenjuje druge materijale, u skladu s hijerarhijom otpada i EU Protokolom o gospodarenju otpadom od gradnje i rušenja;

- osigurati da će sva električna i elektronička oprema koja se nabavlja, biti u skladu s EU Direktivom 2009/125/EC za eko-dizajn proizvoda povezanih s energijom, kojom se doprinosi održivom razvitku povećanjem energetske učinkovitosti i razine zaštite okoliša. Sva električna i elektronička oprema bit će u skladu s EU direktivom 2011/65/EU (RoHS) za ograničavanje upotrebe određenih opasnih supstanci u električnoj i elektroničkoj opremi. Kada završi uporabna faza opreme (električne i elektronične opreme), otpadnu električnu i elektroničku opremu sakupljat će i upravljati ovlašteni operater te obrađivati prema hijerarhiji otpada, u skladu s Direktivom 2012/19/EU o otpadnoj električnoj i elektroničkoj opremi;

- zahtijevati od izvođača radova da su dužni osigurati da građevinski dijelovi i materijali koji se koriste u obnovi zgrade ne sadrže azbest niti tvari koje izazivaju veliku zabrinutost, kako je utvrđeno na temelju popisa tvari za koje je potrebno odobrenje iz Priloga XIV. Uredbi (EZ) br. 1907/2006;

- zahtijevati da izvođača radova koji provode obnovu osiguraju da građevinski dijelovi i materijali korišteni u zgradi koji mogu doći u kontakt s ljudima emitiraju manje od 0,06 mg formaldehida po m3 materijala ili komponente i manje od 0,001 mg kategorija 1A i 1B kancerogeni hlapljivi organski spojevi po m3 materijala ili komponente, nakon ispitivanja u skladu s CEN / TS 16516 i ISO 16000-3 ili drugim usporedivim standardiziranim uvjetima ispitivanja i metodom određivanja;

- osigurati da svi relevantni uređaji za vodu koji se ugrađuju (otopine za tuširanje, tuševi s miješalicom, izlazi za tuširanje, slavine, WC kupaonice, WC školjke i vodokotlići, posude za pisoare i vodokotlići, kade) moraju biti u dva najbolja razreda potrošnje vode EU vodne oznake (EU Water Label);

- osigurati da za sve relevantne investicije moraju poduzeti mjere za smanjenje emisije buke, prašine i onečišćujućih tvari tijekom građevinskih radova (izvor provjere: Obrazac 1. – Izjava prijavitelja/ partnera i Prijavni obrazac – rubrika Održivi razvoj - Doprinos načelu “ne čini bitnu štetu” ).

_________________________________

5 Rekonstrukcija građevine je izvedba građevinskih i drugih radova na postojećoj građevini kojima se utječe na ispunjavanje temeljnih zahtjeva za tu građevinu ili kojima se mijenja usklađenost te građevine s lokacijskim uvjetima u skladu s kojima je izgrađena (dograđivanje, nadograđivanje, uklanjanje vanjskog dijela građevine, izvođenje radova radi promjene namjene građevine ili tehnološkog procesa i sl.), odnosno izvedba građevinskih i drugih radova na ruševini postojeće građevine (Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o gradnji NN 125/2019 čl. 3)

14. Operacija (projekt) obuhvaćena područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća je predmet procjene utjecaja na okoliš ili postupka provjere te da je propisno uzeta u obzir procjena alternativnih rješenja na temelju zahtjeva Direktive

Kako bi projekt udovoljio ovom kriteriju, Prijavitelj je dužan dostaviti :

- R ješenje ili mišljenje 6 nadležnog tijela o ocjeni o potrebi provođenja postupka procjene utjecaja zahvata na okoliš (PUO) i/ili rješenje o provedenom PUO postupku i/ili

- Rješenje ili mišljenje nadležnog tijela o tome da li je planirani zahvat prihvatljiv za ekološku mrežu te da za isti nije potrebno provesti postupak Glavne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu (prethodna ocjena prihvatljivosti) i/ili rješenje nadležnog tijela o provedenom postupku Glavne ocjene    i/ili

- u projektnom prijedlogu, objašnjenje po kojoj osnovi je ocijenjeno da projekt (projektne aktivnosti) ne podliježu obavezama vezanim uz procjenu utjecaja zahvata na okoliš (prema odredbama Zakona o zaštiti okoliša (NN 80/13, 153/13,78/15,12/18, 118/18) i Uredbe o procjeni utjecaja zahvata na okoliš (NN61/14, 03/17)) i/ili ocjeni prihvatljivosti za ekološku mrežu (prema odredbama Zakona o zaštiti okoliša (NN 80/13, 153/13,78/15,12/18, 118/18) i Zakona o zaštiti prirode (NN 80/13, 15/18, 14/19, 127/19 i 155/23).

- Ispunjenost kriterija provjerava se uvidom u dostavljena Rješenja i (gdje je primjenjivo) u Prijavni obrazac (rubrika Tehnička/tehnološka analiza - Procjena utjecaja na okoliš ).

_____________________________________________

6 Rješenje/mišljenje se mora odnositi na sve čestice u obuhvatu zahvata, bilo navedeno opisno (opis projekta u glavnom projektu) ili izrijekom specificirani zahvati po svim česticama.

 

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 1
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.6.1. Posebni uvjeti prihvatljivosti projekta

Uvjeti vezani za predmet ulaganja

Kako bi projekt bio prihvatljiv, ulaganje se mora odnositi na modernizaciju jedne osnovnoškolske ustanove :

- matične škole neovisno o broju učenika ili

- područne škole koja ima više od 100 učenika

koja ima mogućnost provedbe nastave u jednoj smjeni :

- u trenutku prijave ima organiziranu nastavu u jednoj smjeni ili

- prijeći će u jednosmjenski rad, kao rezultat projekta koji je financiran kroz NPOO poziv ili temeljem projekcije za 2028./2029.

Prihvatljivo je ulaganje u prostor kuhinje, blagovaonice i neadekvatnih učionica te, po potrebi, ulazni prostor i komunikacije radi osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti.

Projekti namijenjeni isključivo opremanju osnovnoškolske ustanove nisu prihvatljivi .

 

Uvjeti vezani za opseg intervencije – Suglasnost MZOM-a

Opseg intervencije mora biti u skladu s Normativima dimenzioniranja prostora osnovnih škola u Republici Hrvatskoj 2022.

Prije prijave na Poziv, prijavitelj je dužan ishoditi Suglasnost MZOM-a da je idejno rješenje/projekt ili glavni projekt zahvata u prostoru za osnovne škole u skladu sa Normativima dimenzioniranja prostora osnovnih škola u Republici Hrvatskoj 2022 . (u daljnjem tekstu Normativ) i Smjernicama za izradu dokumentacije u svrhu izdavanja suglasnosti na idejno rješenje/projekt ili glavni projekt zahvata u prostoru za osnovne škole za potrebe Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava „Modernizacija ustanova za provedbu cjelodnevne škole u osnovnoškolskom obrazovanju“. Navedenu Suglasnost MZOM-a potrebno kod prijave na natječaj dostaviti kao dio obavezne dokumentacije.

 

Uvjeti vezani za vlasništvo zemljišta lokacije ulaganja

a) Prijavitelj/partner mora biti vlasnik zemljišta lokacije ulaganja odnosno nekretnine koja je predmet ulaganja. Kao dokaz prijavitelj dostavlja sken:

 izvatka iz zemljišne knjige 7 iz kojeg je vidljivo da je prijavitelj/partner vlasnik zemljišne lokacije/nekretnine na kojoj će se realizirati projekt bez upisanih prava trećih osoba, plombi, zabilježbi i predbilježbi koje bi mogle dovesti u pitanje vlasništvo prijavitelja/partnera ili realizaciju projekta i trajnost projekta u razdoblju od pet godina. Ako postoji upisano pravo trećih osoba, plomba, zabilježba i predbilježba potrebno je dostaviti, zajedno s izvatkom iz zemljišne knjige, izjavu nositelja upisanog prava da navedeno pravo neće dovesti u pitanje realizaciju i trajnost (razdoblje od 5 godina od završnog plaćanja Korisniku) projekta.

ili

b) Predmet ulaganja može biti i zemljišna lokacija/nekretnina koja je u vlasništvu Republike Hrvatske , a za koju je prijavitelj dobio suglasnost nadležnog tijela državne uprave za realizaciju i trajnost projekta . Kao dokaz prijavitelj dostavlja sken:

 dokumenta nadležnog tijela državne uprave iz kojeg proizlazi da je isti suglasan s realizacijom i trajnosti projekta na predmetnoj zemljišnoj lokaciji/nekretnina te dokaz o vlasništvu Republike Hrvatske u vidu izvatka iz zemljišne knjige, bez upisanih prava trećih osoba, plombi, zabilježbi i predbilježbi koje bi mogle dovesti u pitanje realizaciju projekta. Ako postoji upisano pravo trećih osoba, plomba, zabilježba i predbilježba potrebno je dostaviti, zajedno s izvatkom iz zemljišne knjige, izjavu nositelja upisanog prava da navedeno pravo neće dovesti u pitanje realizaciju i trajnost (razdoblje od 5 godina od završnog plaćanja Korisniku) projekta.

 

_____________________________________________

7 Katastarska čestica iz dostavljenog ZK izvatka treba odgovarati katastarskoj čestici navedenoj u Prijavnom obrascu. Ako su različiti brojevi katastarskih čestica u katastru i zemljišnoj knjizi potrebno je dostaviti podatak o identifikaciji čestica.

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.7. Prihvatljivost aktivnosti

Prihvatljive aktivnosti projekta su:

 Izvedba građevinskih, obrtničkih i instalaterskih radova za potrebe provedbe programa cjelodnevne škole – aktivnost se odnosi na rekonstrukciju unutar postojećeg prostora škole, rekonstrukciju izvan postojećeg prostora škole (dogradnja/nadogradnja) i/ili izgradnju nove građevine u svrhu stvaranja, odnosno proširenja kapaciteta školskih kuhinja, blagovaonica te neadekvatnih učionica te osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom;

 Opremanje kuhinja, blagovaonica i učionica – aktivnost se odnosi na nabavu opreme i namještaja za potrebe provedbe programa cjelodnevne škole;

 Usluge – aktivnost se odnosi na obavljanje usluge stručnog nadzora nad izvedbom radova i opremanjem, usluge koordinatora zaštite na radu tijekom građenja, usluge voditelja projekta sukladno članku 38. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje te usluge provedbe aktivnosti vezanih za horizontalna načela osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, rodne ravnopravnosti i zabrane diskriminacije;

 Promidžba i vidljivost – aktivnost se odnosi na promidžbu i vidljivost operacije s ciljem podizanja vidljivosti projektnih aktivnosti i financiranja EU-a.

 

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.8. Prihvatljivost troškova projekta

Komentara na članku: 4 Općih komentara: 4 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.8.1. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta

Planirani troškovi/izdaci projekta moraju biti u skladu s uvjetima za prihvatljivost troškova/izdataka primjenjivima na ovaj Poziv.

Da bi bili prihvatljivi troškovi moraju nastati u svrhu provedbe projekta i tijekom razdoblja provedbe projekta te biti plaćeni tijekom razdoblja prihvatljivosti izdataka. Da bi bili prihvatljivi, troškovi moraju nastati kod korisnika/partnera i biti plaćeni od strane korisnika/partnera .

Pod razdobljem provedbe projekta podrazumijeva se datum početka i predviđenog završetka razdoblja provedbe, a definira se u Ugovoru.

Razdoblje provedbe započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta, a istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti. U svakom slučaju, razdoblje provedbe započinje potpisom Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.

Razdoblje prihvatljivosti izdataka započinje danom kojim počinje teći razdoblje provedbe projekta, a završava najkasnije 31. prosinca 2029. godine sukladno članku 63. Uredbe EU 2021/1060.

Prijavitelj je obvezan dostaviti proračun svih planiranih troškova potrebnih za realizaciju projekta, pri čemu proračun mora obuhvatiti troškove koji nastaju nakon potpisivanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. Neprihvatljivi troškovi se navode zasebno u proračunu projekta i ne financiraju se sredstvima ovog Poziva.

Proračun projekta treba biti realan i potreban za postizanje očekivanih rezultata , a iskazane cijene moraju biti utemeljene na tržišnim cijenama u trenutku podnošenja projektnog prijedloga, odnosno realne i usmjerene na učinkovito i efikasno korištenje sredstava , a prijavitelj navedeno dokazuje dostavljanjem najmanje sljedeće dokumentacije 8 :

- troškovnik, potpisan od strane ovlaštenog projektanta ili

- ponuda/e za planirane troškove potrebne za realizaciju projekta ili

- Izjava projektanta o procijenjenoj vrijednosti radova.

U troškovniku/ izjavi projektanta jasno moraju biti razdvojeni troškovi radova koji se odnose na kuhinju/blagovaonicu/učionicu.

Prihvatljivosti troškova procjenjuje se u skladu s člancima 20.,  25.,  63. - 67. Uredbe (EU) 2021/1060.

Neprihvatljivi troškovi navedeni su u člancima 64. i 66. Uredbe (EU) 2021/1060, članku 5. stavku 2. i 6., članku 7. stavcima 1. točkama  a) - h) i stavku 5. Uredbe (EU) 2021/1058.

_________________________

8 Za troškove promidžbe i vidljivosti nije potrebno dostaviti dokaznu dokumentaciju.

 

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.8.2. Prihvatljive kategorije troškova

IZRAVNI TROŠKOVI

1. Troškovi usluga:

- troškovi usluge stručnog nadzora nad izvođenjem radova;

- troškovi usluge koordinatora zaštite na radu tijekom građenja;

- troškovi usluge voditelja projekta sukladno članku 38. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje;

- troškovi vanjske usluge za provedbu aktivnosti vezanih za horizontalna načela osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, rodne ravnopravnosti i zabrane diskriminacije, kao što su edukacija djelatnika škola, radionice za učenike i sl.

2. Troškovi radova:

- troškovi građevinskih, obrtničkih, instalaterskih radova u svrhu proširenja kapaciteta školskih kuhinja, blagovaonica te neadekvatnih učionica, temeljem troškovnika;

- troškovi povezani s provedbom aktivnosti vezanih za osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti;

- troškovi usklađivanja sa načelom „ne nanosi bitnu štetu“ (en. „do no significant harm“, DNSH).

3. Troškovi opremanja kuhinja, blagovaonica i učionica:

- troškovi nabave namještaja, informatičke opreme i elektronike, strojeva i alata, edukativnih materijala, odnosno opreme za izvođenje programa obrazovanja.

Prihvatljivi izdaci za opremanje 9 :

- kuhinje iznose do 50 % troškova radova na prostoru kuhinje

- blagovaonice iznose do 10 % troškova radova na prostoru blagovaonice

- učionice iznose do 10 % troškova radova na prostoru učionice.

4. Troškovi promidžbe i vidljivosti:

- troškovi privremene informacijske ploče, trajne ploče ili panoa, naljepnica itd.;

- troškovi vezani za osiguravanje informacijsko-komunikacijske pristupačnosti, uključujući digitalnu pristupačnost.

Prihvatljivi izdaci za promidžbu i vidljivost iznose do 2.500,00 EUR .

_____________________________

9 Prihvatljivi udjeli odnose se na iznose radova koji su navedeni u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava,

 

NEIZRAVNI TROŠKOVI

Neizravni troškovi podrazumijevaju sve prihvatljive troškove povezane s provedbom operacije, koje nije moguće nedvojbeno i izravno povezati s jednom ili više projektnih aktivnosti, već s provedbom projekta u cjelini. Takvi troškovi mogu uključivati administrativne troškove za koje je teško utvrditi vrijednost koja se veže uz provedbu aktivnosti. Tipični neizravni troškovi su troškovi postupka zapošljavanja, računovodstveni troškovi, troškovi čišćenja, trošak struje, vode, telefona i sl.

U sklopu ovog Poziva, neizravni troškovi izračunavaju se primjenom fiksne stope od 1 % prihvatljivih izravnih troškova .

 

Komentara na članku: 6 Općih komentara: 5 Nadopuna teksta: 1
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.8.3. Neprihvatljivi troškovi

- porez na dodanu vrijednost (PDV) nije prihvatljiv trošak u slučaju da Prijavitelj ima pravo na povrat sukladno odredbama nacionalnog zakonodavstva o PDV-u;

- kamate na dug;

- kupnja rabljene opreme;

- kupnja vozila koja se koriste u svrhu upravljanja operacijom;

- nadoknada troškova prijevoza;

- materijalna prava radnika u smislu nadoknade troškova, potpora, nagrada te otpremnine;

- kazne, financijske globe, troškovi povezani s predstečajem, stečajem i likvidacijom;

- troškovi plaća;

- troškovi sudskih i izvan sudskih sporova;

- otpremnine, doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te neoporezivi primitci radnika, u skladu s propisima Republike Hrvatske;

- gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj;

- troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak;

- doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima odgovarajuće iste dokazne vrijednosti;

- troškovi amortizacije;

- kupoprodaja zemljišta;

- leasing;

- trošak jamstva koje izdaje banka ili druga financijska institucija;

- troškovi upravljanja projektom i administracije;

- troškovi usluga za pripremu i provedbu postupka javne nabave.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. Horizontalna načela

Prijavitelji su obavezni pridržavati se zakonskih odredbi koje predstavljaju zahtjeve pri provedbi horizontalnih politika. Poštujući zakonske odredbe projekt je neutralan u pogledu horizontalnih politika, a pripadajući izdaci i aktivnosti neće se smatrati doprinosom horizontalnim politikama već ispunjenjem zakonske obaveze. Ukoliko projekt sadrži dodatne aktivnosti uz propisano poštivanje zakonskih odredbi, tada projekt promiče horizontalne politike EU. Usklađenost projekta s horizontalnim politikama opisuje se u Prijavnom obrascu.

Projekti sufinancirani kroz ovaj Poziv moraju biti u skladu sa sljedećim horizontalnim politikama:

1) Osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom i osiguravanja rodne ravnopravnosti i zabrana diskriminacije

Projekt mora biti u skladu za zahtjevima osiguravanja pristupačnosti za osobe s invaliditetom (2.6. Prihvatljivost projekta).

Primjeri aktivnosti za promicanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom su:

- unapređenje pristupačnosti za osobe s invaliditetom i smanjene pokretljivosti povrh zakonskih odredbi propisanih za vrstu građevine

- korištenje načela univerzalnog i inkluzivnog dizajna

- edukacija stručnih djelatnika škola u području inkluzivnih kompetencija

- za djecu s teškoćama u razvoju, opremanje prostora prilagođenih namjena (senzornih soba ili tihih soba), nabava asistivne tehnologije, didaktičke opreme i posebne/ prilagođene opreme.

Primjeri aktivnosti za promicanje nediskriminacije i ravnopravnosti spolova su:

- izobrazba školskih djelatnika za rad s djecom u multikulturalnom okruženju

- osiguravanje dodatnog učenja hrvatskog jezika za djecu: pripadnike romske nacionalne manjine, pripadnike migrantskog porijekla, uključujući djecu izbjeglice iz Ukrajine

- uključivanje učenika u dodatne aktivnosti usmjerene ka obrazovnoj i socijalnoj integraciji

- osiguravanje besplatnih izvanškolskih aktivnosti za djecu u riziku od siromaštva

- mjere za usklađivanje poslovnog i privatnog života školskih djelatnika/ca

- izrada procjene učinka na načelo ravnopravnosti spolova, pripremljene u skladu s obrascem za procjenu učinka na ravnopravnost spolova dostupnim na poveznici https://eufondovi.gov.hr/eu-fondovi/dodatni-materijali-za-korisnike .

2) Promicanje održivog razvoja i zaštita okoliša

Sva ulaganja sufinancirana sredstvima EFRR-a moraju biti usklađena s načelom ''ne čini značajnu štetu'' (''do no significant harm'') i kriterijima opisanim u ovim Uputama.

Projekt mora biti u skladu s posebnim propisima iz područja energetske učinkovitosti 10 kako bi se smatrao neutralnim. U kriterijima odabira grupirane su aktivnosti na temu održivog razvoja koje prijavitelji mogu uključiti u svoje projektne prijedloge kako bi ostvarili dodatne bodove.

_______________________

10 Zakon o gradnji (NN 153/13, 20/17, 39/19, 125/19), Tehnički propis o racionalnoj uporabi energije i toplinskoj zaštiti u zgradama (NN 102/2020)

 

Metodologija za određivanje financijskih ispravaka u slučaju nepoštivanja horizontalnih načela

U slučaju nepoštivanja, odnosno neusklađenosti s minimalnim zahtjevima u pogledu horizontalnih načela tj. poštivanja zakonodavnih uvjeta (neutralni utjecaj), primjenjuje se stopa korekcije od 100%, odnosno povrat cjelokupnog iznosa isplaćenih bespovratnih sredstava. Primjer: projektom nije osigurana pristupačnost osobama s invaliditetom kako je definirano Tehničkim propisom osiguranje pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 12/2023), odnosno Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13). U slučaju nepoštivanja, odnosno neostvarenja doprinosa (potpunog ili djelomičnog) horizontalnim načelima koji je vrednovan tijekom postupka odabira projekta (dodjele bespovratnih sredstava), odnosno na osnovu kojeg je projektni prijedlog dobio (dodatne) bodove, primjenjuje se stopa financijskog ispravka od 5% (u slučaju djelomičnog ostvarenja) odnosno 10% (u slučaju potpunog neostvarenja) od iznosa isplaćenih bespovratnih sredstva. Nadležna tijela (UT i PT2) mogu donijeti odluku o nepostojanju okolnosti za primjenu financijske korekcije ili pak odluku o umanjenju financijske korekcije, uzimajući u obzir specifične okolnosti (popis okolnosti naveden je u tablici „4. Korak: provjera mogućnosti smanjenja korekcije“ Metodologije za određivanje financijskih ispravaka zbog neostvarenja pokazatelja, međutim postoci umanjenja u navedenoj tablici nisu primjenjivi na financijske ispravke u slučaju nepoštivanja horizontalnih načela).

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. Postupak dodjele bespovratnih sredstava

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.1. Procjena projektnih prijedloga u odnosu na kriterije definirane Pozivom

Postupak dodjele bespovratnih sredstva (u daljnjem tekstu postupak dodjele) provodi Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih (kao PT1) u dijelu ocjene kvalitete projektnih prijedloga te donošenja Odluke o financiranju, odnosno Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (kao PT2) u dijelu administrativne provjere, provjere prihvatljivosti prijavitelja (i ako je primjenjivo, partnera), projekta i aktivnosti te provjere prihvatljivosti izdataka.

Prilikom procjene projektnih prijedloga provodi se provjera u odnosu na administrativne zahtjeve definirane Pozivom, zatim u odnosu na prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo, partnera), projekta i aktivnosti te se ocjenjuje kvaliteta projektnog prijedloga.

Projektni prijedlog mora udovoljiti administrativnim kriterijima i kriterijima prihvatljivosti prijavitelja (i ako je primjenjivo, partnera), projekta i aktivnosti, a kako bi se moglo pristupiti ocjeni kvalitete.

Ocjenjivanje kvalitete provodi se sukladno sljedećim kriterijima odabira:

Ocjenjivanje kvalitete projektnog prijedloga

R.br

Kriterij odabira

Bodovi

Izvor provjere

1.

Vrijednost za novac koju projekt nudi

1.1.

Relevantnost (i ekonomičnost) predloženog proračuna u odnosu na predložene aktivnosti

 

Cilj kriterija je provjera (relevantnosti) određivanja troškova, kako bi se osigurala odgovarajuća razina potpore za pripadajuće aktivnosti/ciljeve.

U sklopu projektnog prijedloga (Troškovnik s referencama), za svaku od stavki troškova potrebno je dostaviti odgovarajuće obrazloženje procijenjenih troškova (izuzev troškova promidžbe i vidljivosti). Troškovi trebaju biti utemeljeni na nekom od provjerljivih izvora:

 mišljenje stručnjaka

- troškovnik potpisan od strane ovlaštenog projektanta ili izjava projektanta o procijenjenoj vrijednosti radova

 ispitivanje tržišta

- ponuda/e za planirane troškove potrebne za realizaciju projekta.

Troškovi se obrazlažu na razini na kojoj su definirani u opisu proračuna tj. Prijavnom obrascu (rubrika Proračun ), a ne npr. troškovnika iz glavnog projekta.

Napomena : obrazloženje može biti identično za više povezanih stavki (npr. stavke koje uključuju nabavu opreme). Svaki od izvora mora biti naveden te je, uz samo obrazloženje, nužno priložiti i dokumentarne dokaze ili reference (web stanice, oznake nabava …) putem kojih je moguća provjera navoda.

U slučaju kada nadležno tijelo ocijeni da obrazloženje nije utemeljeno i/ili odgovarajuće, može tražiti pojašnjenje od Prijavitelja.

 

Troškovi su odgovarajuće obrazloženi i dokumentirani - procjena svih troškova za koje se potražuju bespovratna sredstva odgovara obrazloženim i dokumentiranim troškovima.

15 bodova

Prijavni obrazac - Proračun

Dokazi utemeljenja troškovnika na tržišnim cijenama

( troškovnik potpisan od strane ovlaštenog projektanta / ponude za planirane troškove / Izjava projektanta o procijenjenoj vrijednosti radova / usporedba sa sličnim projektima )

 

Troškovi su uglavnom odgovarajuće obrazloženi i dokumentirani - procjena većine troškova za koje se potražuju bespovratna sredstva odgovara obrazloženim i dokumentiranim troškovima, no postoje stavke koje nisu jasno/ odgovarajuće obrazložene (iznosa do 1 % bespovratnih sredstava).  

10 bodova

 

Troškovi su obrazloženi i dokumentirani, ali nisu odgovarajući - procjena troškova za koje se potražuju bespovratna sredstva veća je (za više od 1 % bespovratnih sredstva) od obrazloženih i dokumentiranih troškova.

5 boda

 

Troškovi nisu obrazloženi i dokumentirani 11 .

0 bodova

1.2.

Učinkovitost ulaganja (komplementarnost ulaganja kroz fondove) 

 

Iz Europskog socijalnog fonda plus (ESF+) u okviru Programa Učinkoviti ljudski potencijali 2021. 2027 . (PULJP 2021.-2027.) planirana su ulaganja u aktivnosti podrške školama za provedbu cjelodnevne škole koje će biti sufinancirane putem ESF+. S ciljem ostvarenja komplementarnosti ulaganja kroz fondove, kroz ovaj kriterij se vrednuje komplementarnost ulaganja u sklopu Programa konkurentnosti i kohezija (PKK) i PULJP 2021.-2027.

 

Projektom je predviđena komplementarnost s podrške školama za provedbu cjelodnevne škole koje će biti sufinancirane putem ESF+ te je prijavitelj dostavio pismo namjere prijave na poziv iz ESF+.

5 bodova

Prijavni obrazac – Svrha i opravdanost projekta;

Pismo namjere

 

Projektom nije predviđena komplementarnost s podrške školama za provedbu cjelodnevne škole koje će biti sufinancirane putem ESF+.

0 bodova

Minimalni broj bodova koji projektni prijedlog mora ostvariti na Kriteriju 1.

10 BODOVA

2.

Financijska održivost projekta

2.1.

Financijska održivost projekta

 

Kriterij se odnosi na strategiju financiranja po završetku provedbe projekta. Ocjenjivat će se na temelju opisa i obrazloženja financijske održivosti projekta 5 (pet) godina od završnog plaćanja Korisniku.

 

Financijska održivost projekta 5 (pet) godina od završnog plaćanja Korisniku (strategija financiranja) jasno je opisana/obrazložena .

10 bodova

Prijavni obrazac – Održivost rezultata

 

Financijska održivost projekta 5 (pet) godina od završnog plaćanja Korisniku (strategija financiranja) djelomično je opisana/obrazložena .

5 bodova

 

Financijska održivost projekta 5 (pet) godina od završnog plaćanja Korisniku (strategija financiranja) nije opisana/obrazložena .

0 bodova

Minimalni broj bodova koji projektni prijedlog mora ostvariti na Kriteriju 2.

5 BODOVA

3.

Provedbeni kapaciteti

3.1.

Stručni i administrativni kapaciteti 

 

U ovom kriteriju se ocjenjuje ima li prijavitelj odgovarajuće ljudske kapacitete za provedbu projektnih aktivnosti i to na temelju analize broja i sastava osoblja, te stručnih resursa koje planira prijavitelj kako bi jamčio uspješnu provedbu.

Prijavitelj mora osigurati odgovarajuće kapacitete za provedbu projekta na način da ima imenovanog voditelja projekta , kao odgovornu operativnu osobu za provedbu projekta i obavljanje poslova administriranja projektom (ti poslovi uključuju sve aktivnosti planiranja, organizacije, praćenja, kontrole i upravljanja ljudskim, materijalnim, financijskim i vremenskim resursima u svrhu provedbe aktivnosti projekta kako bi se ostvarili rezultati projekta).

Kako bi projekt ostvario maksimalni broj bodova na ovom kriteriju, u projektni tim potrebno uključiti je uključiti najmanje:

 voditelja projekta

 ovlaštenu osobu javnog naručitelja za javnu nabavu

 osobu za računovodstvo i financije .

U projektni tim moguće je uključivanje osoblja prijavitelja/partnera ili ugovaranje savjetodavnih usluga koje pružaju vanjski konzultanti za upravljanje projektom, što se navodi u Obrascu 3. – Izjava Prijavitelja o imenovanju voditelja projekta/projektnog tima .

U Prijavnom obrascu potrebno opisati kako su definirane i raspoređene odgovornosti imenovanih članova projektnog tima za upravljanje i provedbu projekta.

U slučaju kada se za članove projektnog tima imenuju vanjski stručnjaci potrebno je osigurati poštivanje pravila javne nabave.

 

Prijavitelj je dostavio Izjavu o imenovanju koja uključuje minimalno voditelja projekta, ovlaštenu osobu javnog naručitelja za javnu nabavu te osobu za računovodstvo i financije . Sve tri uloge preuzet će imenovane osobe koje su zaposlenici prijavitelja ili partnera .

10 bodova

Obrazac 3. – Izjava Prijavitelja o imenovanju voditelja projekta/projektnog tima

Prijavni obrazac - Metodologija uspostave projektnog tima

 

Prijavitelj je dostavio Izjavu o imenovanju koja uključuje minimalno voditelja projekta, ovlaštenu osobu javnog naručitelja za javnu nabavu te osobu za računovodstvo i financije . Za barem jednu od tri uloge predviđeno je ugovaranje savjetodavnih usluga koje pružaju vanjski konzultanti za upravljanje projektom.

8 bodova

 

Prijavitelj je dostavio Izjavu o imenovanju koja uključuje minimalno voditelja projekta.

5 bodova

 

Prijavitelj nije osigurao voditelja projekta.

0 bodova

Minimalni broj bodova koji projektni prijedlog mora ostvariti na Kriteriju 3.

5 BODOVA

4.

Dizajn i zrelost 

4.1.

Elaboracija svrhe projekta (analiza potreba i kvaliteta rješenja koje projekt nudi) 

 

Kako bi se utvrdila analiza potreba i kvaliteta rješenja koja projekt nudi, Prijavitelj u projektnom prijedlogu treba identificirati problem na razini svrhe projekta te prikazati stvarno stanje, odnosno potrebu za planiranim ulaganjem. Također, Prijavitelj treba objasniti način na koji će se projektom doprinijeti navedenim potrebama.

 

U projektnom prijedlogu jasno se identificira problem na razini svrhe projekta te je detaljno prikazano stvarno stanje , odnosno potreba za ulaganjem. Jasno je objašnjen način na koji će se projektom doprinijeti navedenim potrebama.

10 bodova

Prijavni obrazac –

Svrha i opravdanost projekta ;

Identifikacija projekta

 

U projektnom prijedlogu jasno se identificira problem na razini svrhe projekta. Djelomično je objašnjen način na koji će se projektom doprinijeti navedenim potrebama.

5 bodova

 

U projektnom prijedlogu nije jasno identificiran problem na razini svrhe projekta i/ili nije objašnjen način na koji će se projektnom doprinijeti navedenim potrebama.

0 bodova

4.2.

Razina spremnosti za početak provedbe projekta 

 

Kako bi se utvrdila razina spremnosti za početak provedbe projekta, prijavitelj u projektnom prijedlogu treba definirati aktivnosti te razraditi sve potrebne korake u provedbi, zajedno s vremenskim okvirom za njihovu realizaciju.

 

U projektnom prijedlogu jasno su definirane aktivnosti te su razrađeni svi potrebni koraci u provedbi, zajedno s realnim vremenskim okvirom za njihovu realizaciju koji uključuje i planiranje vremena potrebnog za provedbu javne nabave.

10 bodova

Prijavni obrazac –

Aktivnosti projekta;

Informacije o provedbenim kapacitetima i odabiru partnera

 

U projektnom prijedlogu jasno su definirane aktivnosti te su razrađeni svi potrebni koraci u provedbi s uglavnom realnim vremenskim okvirom za njihovu realizaciju koji uključuje i planiranje vremena potrebnog za provedbu javne nabave.

5 bodova

 

U projektnom prijedlogu nisu jasno definirane aktivnosti i/ili nisu razrađeni svi potrebni koraci u provedbi i/ili vremenski okvir za njihovu realizaciju nije realan .

0 bodova

4.3.

Doprinos projekta poboljšanju pristupa cjelodnevnoj školi (CDŠ)

4.3.1.

Kako bi se utvrdio doprinos intervencije poboljšanju pristupa CDŠ, bodovi se dodjeljuju prema obuhvatu učenika škole koja je predmet intervencija , a kojom se pospješuje njihovo sudjelovanje u programu CDŠ. Kategorije su napravljene temeljem broja učenika u jednosmjenskim osnovnim školama u RH.

Na ovom kriteriju uzima se u obzir samo broj učenika škole koja je predmet intervencije.

 

Obuhvat učenika kojima je intervencijom pospješeno sudjelovanje u programu cjelodnevne škole – broj učenika škole koja je predmet intervencije:

 

Podaci MZOM-a

 

a) više od 400

10 bodova

 

b) 301 do 400

8 bodova

 

c) 201 do 300

7 bodova

 

d) 151 do 200

6 bodova

 

e) 101 do 150

5 bodova

 

f) 51 do 100

4 boda

 

g) 25 do 50

3 boda

 

h) manje od 25

2 boda

4.3.2 .

U slučaju kada se intervencijom rješava problem više škola (intervencija u centralnu kuhinju) utvrđuje se cjelokupni doprinos intervencije poboljšanju pristupa CDŠ, odnosno, bodovi se dodjeljuju prema ukupnom obuhvatu učenika kojima je intervencijom pospješeno sudjelovanje u programu CDŠ.

U obzir se uzima broj učenika svake od škola te prema tome dodjeljuju bodovi, a ukupan broj bodova na razini prijave projektnog prijedloga određuje se prosjekom bodova koji je svaka škola postigla.

Na ovom kriteriju uzima se u obzir broj učenika svih škola čiji se problem rješava intervencijom te NE UKLJUČUJE učenike škole koja je predmet intervencije budući da je to predmet vrednovanja u prethodnom kriteriju.

 

Obuhvat učenika kojima je intervencijom pospješeno sudjelovanje u programu cjelodnevne škole – broj učenika škole koja sudjeluje u projektu, ali nije predmet intervencije:

 

Podaci MZOM-a;

Suglasnost MZOM-a;

Prijavni obrazac

 

a) više od 400

10 bodova

 

b) 301 do 400

8 bodova

 

c) 201 do 300

7 bodova

 

d) 151 do 200

6 bodova

 

e) 101 do 150

5 bodova

 

f) 51 do 100

4 boda

 

g) 25 do 50

3 boda

 

h) manje od 25

2 boda

 

Projektom se ne rješava problem više škola.

0 bodova

Minimalni broj bodova koji projektni prijedlog mora ostvariti na Kriteriju 4.

15 BODOVA

5.

Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti

5.1.

Doprinos nediskriminaciji, ravnopravnosti spolova i pristupačnosti za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju

 

Kako bi se utvrdio doprinos promicanju jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti, odnosno nediskriminaciji, ravnopravnosti spolova i pristupačnosti za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju, Prijavitelj je u projektnom prijedlogu dužan jasno navesti naziv mjera kojima se, povrh zakonskih odredbi, doprinosi ovom horizontalnom načelu.

5.1.1.

Broj definiranih mjera/aktivnosti iz područja nediskriminacije i ravnopravnosti spolova:

 

Prijavni obrazac – Horizontalna načela ;

Procjena učinka na načelo nediskriminacije

 

3 ili više mjera/aktivnosti

5 bodova

 

1 – 2 mjere/aktivnosti

2 bodova

 

Nisu identificirane mjere/aktivnosti

0 bodova

5.1.2.

Broj definiranih mjera/aktivnosti iz područja pristupačnosti za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju:

 

Prijavni obrazac – Horizontalna načela

 

3 ili više mjera/aktivnosti

5 bodova

 

1 – 2 mjere/aktivnosti

3 boda

 

Nisu identificirane mjere/aktivnosti

0 bodova

Minimalni broj bodova koji projektni prijedlog mora ostvariti na Kriteriju 5.

5 BODOVA

6.

Promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji 

6.1.

Doprinos očuvanju i zaštiti okoliša (korištenje obnovljivih izvora energije i/ili unaprjeđenje energetske učinkovitosti i/ili smanjenje korištenja prirodnih resursa) te otpornosti na klimatske promjene 

 

Kako bi se utvrdio doprinos promicanju održivog razvoja i zelenoj tranziciji, odnosno očuvanju i zaštiti okoliša te otpornosti na klimatske promjene, projektni prijedlog se vrednuje na temelju broja i oblika doprinosa infrastrukturnih ulaganja. Za svaku od sljedećih mjera dodjeljuje se pripadajući broj bodova te se oni na razini kriterija zbrajaju.

 

a) poštivanje uvjeta da je zgrada minimalno za 10% bolja od standarda za nZEB

i/ili

b) integriranje obnovljivih izvora energije u razvoj projekta

i/ili

c) primjena pasivnog dizajna kako bi se smanjila potreba za umjetnim izvorima topline, rasvjete i hlađenja

2 boda

Prijavni obrazac – Horizontalna načela

 

a) ugradnja sustava za recikliranje potrošne vode (tzv. siva voda)

i/ili

b) plan za odvojeno prikupljanje i skladištenje otpada u poslovnom krugu objekta i sigurno prikupljanje takvih materijala

2 boda

 

a) provođenje zelene javne nabave kod nabave hrane

4 boda

 

a) nabava opreme provedbom postupaka zelene javne nabave

i/ili

b) trajnost opreme te mogućnost nadogradnje /oporavka

2 boda

Minimalni broj bodova koji projektni prijedlog mora ostvariti na Kriteriju 6.

2 BODA

 UKUPNO 

100 BODOVA

Bodovni prag (minimalna ocjena) na razini projekta 12

50 BODA

Da bi mogao prijeći u daljnje faze dodjele, projektni prijedlog mora zadovoljiti i minimalni broj bodova definiran po kriterijima 1 - 6., u protivnom, isključuje se iz postupka dodjele.

 

_________________________________________

11 Projektni prijedlog kojem je na ovom (pod)kriteriju dodijeljeno nula (0) bodova isključuje se iz postupka dodjele.  

12 Najmanji broj bodova koji projektni prijedlog treba ostvariti da bi mogao prijeći u daljnje faze dodjele.

 

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.2. Provjera prihvatljivosti izdataka

Nakon provedene ocjene kvalitete, za projektne prijedloge koji su udovoljili kriterijima, provodi se provjera prihvatljivosti izdataka kao zadnja faza procjene projektnog prijedloga.

Cilj predmetne provjere je provjeriti usklađenost projektnih prijedloga s kriterijima prihvatljivosti izdataka (sukladno točki 2.8.) te razmjernost iznosa svrsi projekta.

Tijekom provjere prihvatljivosti izdataka provjerava se i osigurava da su ispunjeni uvjeti za financiranje pojedinog projektnog prijedloga, određujući iznos prihvatljivih izdataka, koji će biti uključen u prijedlog za donošenje Odluke o financiranju.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.3. Donošenje Odluke o financiranju

Odluka o financiranju može se donijeti samo za projektne prijedloge koji su uspješno prošli prethodne faze postupka dodjele bespovratnih sredstava.

Prije donošenja Odluke o financiranju provjerava se potencijalno dvostruko financiranje za projektne prijedloge koji su došli do faze donošenja Odluke o financiranju.

Također, prije donošenja Odluke o financiranju prijavitelj je dužan dostaviti na zahtjev Posredničkog tijela (PT) dokumentaciju za provjeru preduvjeta za donošenje Odluke o financiranju te je obvezan  o svakoj promjeni, odnosno okolnostima, koje bi mogle odgoditi uvrštavanje projektnog prijedloga u Odluku o financiranju ili utjecati na ispravnost dodjele, bez odgode obavijestiti PT.

Odluku o financiranju donosi čelnik PT1.

 

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.