E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. OPĆE INFORMACIJE

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine

1.2.

Naziv propisa:

Nacrt prijedloga Zakona o energetskoj učinkovitosti u zgradarstvu

1.3.

Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:

Da/Ne:

Ne

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.4.

Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije

Da/Ne:

Da

Naziv pravne stečevine:

-Direktiva 2010/31/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 19. svibnja 2010. o energetskoj učinkovitosti zgrada (preinaka) (SL L 153, 18.6.2010.),

-Direktiva (EU) 2018/844 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. svibnja 2018. o izmjeni Direktive o energetskim svojstvima zgrada i Direktive 2012/27/EU o energetskoj učinkovitosti (Tekst značajan za EGP) (SL L 156, 19.6.2018.),

-Direktiva 2024/1275 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. travnja 2024. o energetskim svojstvima zgrada (preinaka) u dijelu koji se odnosi na nemogućnost davanja financijskih poticaja za ugradnju samostalnih kotlova na fosilna goriva i izradu Nacionalnog plana obnove zgrada,

-Direktiva 2012/27/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2012. o energetskoj učinkovitosti, izmjeni direktiva 2009/125/EZ, i 2010/30/EU i stavljanju izvan snage direktiva 2004/8/EZ i 2006/32/EZ (SL L 315, 14.11.2012.) kako je posljednji put izmijenjena Direktivom (EU) 2019/944 Europskog parlamenta i Vijeća od 5. lipnja 2019. o zajedničkim pravilima za unutarnje tržište električne energije i izmjeni direktive 2012/27/EU (SL L 158, 14.6.2019.) u dijelu koji se odnosi na energetsku učinkovitost u zgradarstvu,

-Direktiva (EU) 2018/2001 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2018. o promicanju uporabe energije iz obnovljivih izvora (preinaka) kojom se mijenja Direktiva 2009/28/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 23. travnja 2009. o poticanju uporabe energije iz obnovljivih izvora te o izmjeni i kasnijem stavljanju izvan snage direktiva 2001/77/EZ i 2003/30/EZ u dijelu koji se odnosi na program certificiranja instalatera obnovljivih izvora  energije.

Uredba (EU)  2018/1999 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2018. o upravljanju energetskom unijom i djelovanjem u području klime, izmjeni uredaba (EZ) br. 663/2009 i (EZ) br. 715/2009 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva 94/22/EZ, 98/70/EZ, 2009/31/EZ, 2009/73/EZ, 2010/31/EU, 2012/27/EU i 2013/30/EU Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 2009/119/EZ i (EU) 2015/652 te stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br. 525/2013 Europskog parlamenta i Vijeća (Tekst značajan za EGP) (SL L 328, 21.12.2018.).

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA

2.

UTVRĐIVANJE PROBLEMA

2.1.

 

Republika Hrvatska nastoji ostvariti jedan od najvažnijih ciljeva Europske unije, neovisnost po pitanju energije, kao i ublažavanje i prilagodba klimatskim promjenama.

Jedan od ključnih sektora za reduciranje emisije štetnih plinova i usporavanja klimatskih promjena je sektor zgradarstva.

 

Područje energetske učinkovitosti u zgradarstvu, danas je uređeno Zakonom o gradnji („Narodne novine“, br. 153/13, 20/17, 39/19, 125/19 i 145/24) i Zakonom o energetskoj učinkovitosti („Narodne novine“, br.   127/14, 116/18, 25/20, 32/21, 41/21 i 40/25) , te nizom posebnih zakona kojim se uređuju različita druga posebna područja i velikim brojem podzakonskih propisa donesenih na temelju tih zakona.

Velik dio odredbi danas važećeg Zakona o gradnji bavi se propisivanjem uvjeta i zahtjeva za ispunjavanje temeljnog zahtjeva za građevinu – energetske učinkovitosti i toplinskih svojstava građevine.

Zbog definiranja odredbi vezanih za ovo područje u više zakona i propisa dolazilo je do nejasnoća prilikom projektiranja i izvedbe zgrada.

U okviru projekta "Jačanje provedbe vrednovanja propisa u Republici Hrvatskoj", financiranog sredstvima Instrumenta tehničke pomoći Europske komisije i njemačkog Saveznog ministarstva za gospodarstvo i energiju, Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine sudjelovalo je u provedbi vrednovanja propisa za Zakon o energetskoj učinkovitosti ("Narodne novine", broj 127/14, 116/18, 25/20, 32/21, 41/21). Na temelju provedenog vrednovanja propisa izrađene su preporuke za unapređenje zakonodavnog okvira o energetskoj učinkovitosti u zgradarstvu, koje će se provesti ovim Nacrtom prijedloga zakona te novim zakonom koji uređuje energetsku učinkovitost.

 

2.2.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine - podaci dobiveni dosadašnjim iskustvom u primjeni Zakona o gradnji („Narodne novine“, br. 153/13, 20/17, 39/19, 125/19 i 145/24) i Zakonom o energetskoj učinkovitosti („Narodne novine“, br.   127/14, 116/18, 25/20, 32/21, 41/21 i 40/25) , te nizom posebnih zakona kojim se uređuju različita druga posebna područja i velikim brojem podzakonskih propisa donesenih na temelju tih zakona, a u svakodnevnom kontaktu sa građanima i  poslovnim subjektima.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA

3.

UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA

3.1.

Opis posebnog cilja

 

Zakonom o energetskoj učinkovitosti u zgradarstvu će se:

- transponirati:

- Direktiva 2010/31/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 19. svibnja 2010. o energetskoj učinkovitosti zgrada (preinaka) (SL L 153, 18.6.2010.),

-Direktiva (EU) 2018/844 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. svibnja 2018. o izmjeni Direktive o energetskim svojstvima zgrada i Direktive 2012/27/EU o energetskoj učinkovitosti (Tekst značajan za EGP) (SL L 156, 19.6.2018.),

-Direktiva 2024/1275 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. travnja 2024. o energetskim svojstvima zgrada (preinaka) u dijelu koji se odnosi na nemogućnost davanja financijskih poticaja za ugradnju samostalnih kotlova na fosilna goriva i izradu Nacionalnog plana obnove zgrada,

- omogućiti provedba dijela odredbi:

-  Direktive 2012/27/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2012. o energetskoj učinkovitosti, izmjeni direktiva 2009/125/EZ, i 2010/30/EU i stavljanju izvan snage direktiva 2004/8/EZ i 2006/32/EZ (SL L 315, 14.11.2012.) kako je posljednji put izmijenjena Direktivom (EU) 2019/944 Europskog parlamenta i Vijeća od 5. lipnja 2019. o zajedničkim pravilima za unutarnje tržište električne energije i izmjeni direktive 2012/27/EU (SL L 158, 14.6.2019.) u dijelu koji se odnosi na energetsku učinkovitost u zgradarstvu,

- Direktive (EU) 2018/2001 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2018. o promicanju uporabe energije iz obnovljivih izvora (preinaka) kojom se mijenja Direktiva 2009/28/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 23. travnja 2009. o poticanju uporabe energije iz obnovljivih izvora te o izmjeni i kasnijem stavljanju izvan snage direktiva 2001/77/EZ i 2003/30/EZ u dijelu koji se odnosi na program certificiranja instalatera obnovljivih izvora  energije.

-    osigurava se provedba Uredbe (EU)  2018/1999 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2018. o upravljanju energetskom unijom i djelovanjem u području klime, izmjeni uredaba (EZ) br. 663/2009 i (EZ) br. 715/2009 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva 94/22/EZ, 98/70/EZ, 2009/31/EZ, 2009/73/EZ, 2010/31/EU, 2012/27/EU i 2013/30/EU Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 2009/119/EZ i (EU) 2015/652 te stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br. 525/2013 Europskog parlamenta i Vijeća (Tekst značajan za EGP) (SL L 328, 21.12.2018.)

- promicati poboljšavanje energetskih svojstava zgrada,

- smanjiti emisija stakleničkih plinova,

- smanjiti potrošnja energije i

- povećati korištenje energije iz obnovljivih izvora kroz poticanje mjera energetske učinkovitosti u zgradarstvu s ciljem da se do 2050. u Republici Hrvatskoj uspostavi fond zgrada s nultim emisijama.

 

 

 

3.2.

Opis svrhe propisa

 

Zakonom o energetskoj učinkovitost u zgradarstvu  uređuje se područje energetske učinkovitosti u zgradarstvu, energetska obnova i dekarbonizacija zgrada, smanjenje emisija u zgradarstvu i povećanje klimatske otpornosti, provođenje mjera energetske učinkovitosti,  djelatnost energetske usluge u sektoru zgradarstva, utvrđivanje ušteda energije u sektoru zgradarstva, sustav energetskog certificiranja zgrada, ispunjavanje temeljnog zahtjeva energetske učinkovitosti i toplinskih svojstava građevine, dijelom uređuje: ispunjavanje temeljnih zahtjeva zaštite od štetnih učinaka na higijenu i zdravlje povezanih s građevinama  u odnosu na kvalitetu unutarnjeg okoliša, emisija u vanjsko okruženje građevine te održive uporabe prirodnih izvora u građevinama.

 

3.3.

Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja

 

Nenormativna rješenja nisu moguća budući da se transpozicija direktiva Europske unije, utvrđivanje obveza za adresate može najsvrsishodnije urediti zakonom.

 

 

3.4.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine - podaci dobiveni dosadašnjim iskustvom u primjeni Zakona o gradnji („Narodne novine“, br. 153/13, 20/17, 39/19, 125/19 i 145/24) i Zakonom o energetskoj učinkovitosti („Narodne novine“, br.   127/14, 116/18, 25/20, 32/21, 41/21 i 40/25) , te nizom posebnih zakona kojim se uređuju različita druga posebna područja i velikim brojem podzakonskih propisa donesenih na temelju tih zakona, a u svakodnevnom kontaktu sa građanima i  poslovnim subjektima.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA

4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA

4.1.

Posebni cilj 1: usklađenost s pravnom stečevinom EU

Posebni cilj 2: unapređenje energetske učinkovitosti i korištenje obnovljivih izvora energije

Posebni cilj 3: smanjenje emisija iz sektora zgradarstva

Posebni cilj 4: smanjenje energetskog siromaštva

 

4.1.1.

Učinci na gospodarstvo:

Adresati:

 

Potiče se  obnova i dekarbonizacija zgrada, unapređuje se energetska učinkovitosti i korištenje obnovljivih izvora energije, jača nadzor, certificiranje i tržište energetskih usluga, jačanju otpornosti gospodarstva na energetske i klimatske izazove, smanjenje troškova energije za građane, povećanje kvalitete života u zgradama, smanjenje energetskog siromaštva, povećanje broja investicija i radnih mjesta.

 

- Poslovni subjekti: (trgovačka društva i obrti u području graditeljstva) vezano za poslove energetske obnove zgrada te dekarbonizaciju istih

- Građani (vlasnici i korisnici nekretnina)

 

4.1.2.

Učinci na održivi razvoj:

Adresati:

 

Dekarbonizacija zgrada i unapređenje energetske učinkovitosti i korištenje obnovljivih izvora energije.

 

- Građani (vlasnici i korisnici nekretnina te ostali građani)

 

4.1.3.

Učinci na socijalnu skrb:

Adresati:

 

Smanjenje troškova energije za građane, povećanje kvalitete života u zgradama, smanjenje energetskog siromaštva

 

 

- Građani

 

4.1.4.

Učinci na zaštitu ljudskih prava:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.

 

Nisu utvrđeni adresati na zaštitu ljudskih prava.

 

4.1.5.

Učinci na druga područja:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na druga područja

Nisu utvrđeni adresati na drugim područjima .

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

5.

ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:

 

Potiče se obnova i dekarbonizacija zgrada, unapređuje energetska učinkovitost i korištenje obnovljivih izvora energije, jača nadzor, certificiranje i tržište energetskih usluga, čime se pridonosi klimatskim ciljevima i smanjenju emisija iz sektora zgradarstva.

Doprinijet će se smanjenju troškova energije za građane, povećanju kvalitete života u zgradama, smanjenju energetskog siromaštva, otvaranju povećanju broja investicija i radnih mjesta i u konačnici jačanju otpornosti gospodarstva na energetske i klimatske izazove.

Obnova i dekarbonizacija zgrada poticat će se kroz kombinaciju zakonskih obveza, poticajnih mjera i financijskih instrumenata. To uključuje sufinanciranje iz nacionalnih fondova i fondova EU, porezne olakšice, povoljnije i zelene kredite, uz dostupnost ESCO modela koji omogućuje obnovu bez početnih ulaganja vlasnika.

Energetska učinkovitost unaprijedit će se primjenom naprednih tehnologija i obnovom postojećih zgrada i izgradnjom novih energetski učinkovitijih zgrada kojima će se ostvariti veće uštede energije, smanjiti negativni utjecaj na okoliš te osigurati sigurnost opskrbe energijom.  Energetsko certificiranje osigurava transparentnost o stanju zgrade te vlasnicima i korisnicima pruža jasnu informaciju o potrošnji energije i vrijednosti nekretnine. Time se stvara konkurentnije tržište, povećavaju standardi gradnje i potiče investitore.  Tržište energetskih usluga omogućit će privatnim tvrtkama da preuzmu ključnu ulogu u provedbi energetske obnove, što znači rast sektora i otvaranje novih radnih mjesta.

Za poslovne subjekte u području graditeljstva kao i za investitore stvara se stabilno i predvidivo područje ulaganja, uz potporu fondova. Vlasnici nekretnina imaju koristi kroz rast vrijednosti nekretnine, a korisnici/stanari imaju bolju kvalitetu života uz niže režijske troškove. Općenito gospodarstvo postaje otpornije i manje ovisno o uvoznim energentima.


Troškovi obnove će se raspodijeliti između privatnih ulaganja (vlasnici, investitori), javnih sredstava (država, lokalne jedinice) te EU fondova ,a modeli financiranja poput ESCO-a ili javno-privatnih partnerstava omogućuju da korisnici postupno vraćaju ulaganja kroz uštede na računima za energiju.

 

5.2.

Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:

 

Donošenjem predloženog Zakona osigurava se usklađenost s EU propisima, potiče se obnova i dekarbonizacija zgrada, unapređuje energetska učinkovitost i korištenje obnovljivih izvora energiječime se pridonosi klimatskim ciljevima i smanjenju emisija.

Obnova i dekarbonizacija zgrada doprinosi smanjenju emisija CO₂ i doprinosi nacionalnim klimatskim ciljevima, poticanju obnovljivih izvora energije (sunčeva, geotermalna, biomasa) smanjuje ovisnost o fosilnim gorivima, tržište energetskih usluga stvara novu gospodarsku granu koja integrira održivi razvoj s inovacijama i digitalizacijom.

Građani tj. društvo u cjelini dobiva čišći okoliš i veću otpornost na klimatske promjene.

 

5.3.

Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:

 

Provedba ovog prijedloga Zakona doprinijet će smanjenju troškova energije za građane, povećanju kvalitete života u zgradama, smanjenju energetskog siromaštva.

Energetska obnova izravno doprinosi smanjenju energetskog siromaštva, budući da građani u lošijim stambenim uvjetima najviše osjete visoke troškove energije. Energetskom obnovom se građanima smanjuju računi za grijanje/hlađenje uz istodobno povećanje kvalitete života (zdraviji uvjeti stanovanja i dr.).

Fokus će biti na najranjivijim skupinama, kojima će se kroz nacionalne i EU fondove omogućiti povoljnije ili potpuno subvencionirane obnove.

Dugoročno, to znači manje socijalnih transfera za pokrivanje troškova energije, čime se oslobađa proračunski prostor za druge mjere socijalne politike.

5.4.

Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:

 

Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području zaštite ljudskih prava.

 

5.5.

Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:

 

Nisu utvrđeni učinci ni adresati u drugim područjima.

 

5.6.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine - podaci dobiveni dosadašnjim iskustvom u primjeni Zakona o gradnji („Narodne novine“, br. 153/13, 20/17, 39/19, 125/19 i 145/24) i Zakonom o energetskoj učinkovitosti („Narodne novine“, br.   127/14, 116/18, 25/20, 32/21, 41/21 i 40/25) , te nizom posebnih zakona kojim se uređuju različita druga posebna područja i velikim brojem podzakonskih propisa donesenih na temelju tih zakona, a u svakodnevnom kontaktu sa građanima i  poslovnim subjektima.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

6.

SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

6.1.

Savjetovanje:

Savjetovanje se provodi u trajanju u pravilu u roku od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću (e-Savjetovanja) objavom nacrta prijedloga zakona i Obrasca iskaza o procjeni učinaka propisa, kao dva odvojena savjetovanja. Navodi se točno razdoblje trajanja savjetovanja, broj ukupno zaprimljenih mišljenja, primjedbi i prijedloga te broj prihvaćenih komentara na Obrazac iskaza. Uz provedbu savjetovanja putem portala e-Savjetovanja stručni nositelj može provesti savjetovanje s javnošću putem javnog predstavljanja, anketa i fokus-skupina ili korištenja drugih metoda savjetovanja s javnošću. Iste je potrebno navesti i sažeti njihove rezultate.

6.2.

Konzultacije:

Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza dostavlja se na mišljenje nadležnim tijelima i Uredu za zakonodavstvo. Potrebno je ukratko navesti kojim nadležnim tijelima je dostavljen Obrazac iskaza i sažeti dana očitovanja.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7. ZAKLJUČAK

7.

ZAKLJUČAK

7.1.

Pozitivni učinci:

- usklađenost s EU propisima

- potiče se obnova i dekarbonizacija zgrada

- unapređuje energetska učinkovitost i korištenje obnovljivih izvora energije

- uklanjaju se pravne nejasnoće te se jača nadzor, certificiranje i tržište energetskih usluga

- pridonosi se klimatskim ciljevima i smanjenju emisija

- smanjenjee troškova energije za građane

- povećanju kvalitete života u zgradama

- smanjenju energetskog siromaštva

- otvaranje povećanju broja investicija

- povećanje radnih mjesta

- jačanju otpornosti gospodarstva na energetske i klimatske izazove.

 

 

Negativni učinci:

Ovim Nacrtom prijedloga zakona neće se ograničiti rast cijena nekretnina i energenata, ali će se ravnomjernije rasporediti teret povećanja cijena.

 

7.2.

Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:

Provedba ovog zakona donijet će značajne gospodarske, ekološke i socijalne koristi. Sustavno poticanje obnove i dekarbonizacije zgrada, uz unapređenje energetske učinkovitosti i širu primjenu obnovljivih izvora energije, pridonijet će smanjenju emisija stakleničkih plinova, usklađivanju s europskim propisima i jačanju otpornosti gospodarstva na energetske i klimatske izazove.

Jačanjem certificiranja i tržišta energetskih usluga povećat će se transparentnost i konkurentnost, čime će se otvoriti nova područja ulaganja, omogućiti rast vrijednosti nekretnina, potaknuti inovacije te otvoriti nova radna mjesta. Investitorima će se osigurati stabilno i predvidivo tržište, vlasnicima i korisnicima smanjenje troškova za režije i veća kvaliteta stanovanja, dok će društvo u cjelini dobiti čišći okoliš i smanjenu ovisnost o fosilnim gorivima.

Istodobno, zakon ima snažan socijalni učinak jer doprinosi smanjenju energetskog siromaštva, osobito kod najranjivijih skupina stanovništva, kroz subvencionirane obnove i niže troškove energije. Dugoročno, to znači povećanje životnog standarda, zdravije uvjete stanovanja i rasterećenje socijalnog sustava.

U konačnici, provedba zakona donosi modernizaciju stambenog fonda, stabilnije gospodarstvo, sigurnije investicije, kvalitetnije i priuštivije stanovanje za građane te doprinos ispunjenju klimatskih ciljeva.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8. PRILOZI

8.

PRILOZI

8.1

Dokumenti u prilogu:

 

Nema priloga

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

9.

OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

POTPREDSJEDNIK VLADE I MINISTAR

Branko Bačić

 

Datum: 4. rujna 2025.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.