E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

PRILOG 4.:

OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA

   

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo financija

1.2.

Naziv propisa:

Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dobit, s Konačnim prijedlogom zakona

1.3.

Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:

Da/Ne:

Da

Naziv akta:

Nacionalni plan oporavka i otpornosti Vlade Republike Hrvatske 2021. do 2026.

Opis mjere: C2.3.R3-I13 Digitalna transformacija Porezne uprave

1.4.

Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije

Da/Ne:

Ne

Naziv pravne stečevine:

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA

2.1.

Nacionalnim planom oporavka i otpornosti Vlade Republike Hrvatske 2021.-2026. odnosno mjerom C2.3.R3-I13 Digitalna transformacija Porezne uprave postavljen je o pći cilj uspostave dugoročno održivog Informacijskog sustava Porezne uprave s uspostavljenim upravljačkim okvirom koji će pružiti cjelovitu IKT potporu procesu digitalizacije poslovanja Porezne uprave te osigurati mehanizme za strateško upravljanje promjenama.

 

Kako bi se postigla usklađenost s tom mjerom potrebno je propisati podnošenje prijave poreza na dobit elektroničkim putem za sve obveznike. Vezano uz postupke pristupanje Republike Hrvatske Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (eng Organisation for Economic Co-operation and Development: u daljnjem tekstu: OECD) potrebno je u području transfernih cijena postići i formalniju usklađenost sa Smjernicama o transfernim cijenama za multinacionalna trgovačka društva i porezne uprave (u daljnjem tekstu: Smjernice OECD-a). Kako ne bi došlo do iskorištavanja poreznih pogodnosti protivno cilju i svrsi potrebno je propisati   mogućnost oporezivanja porezom na dobit i investicijskih fondova bez pravne osobnosti . Kako promjena poreznih propisa u drugima državama utječe na uračunavanje plaćenog poreza u tuzemstvu, potrebno je prilagoditi i postupak uračunavanja poreza plaćenog u inozemstvu. Kako bi se potaknuli porezni obveznici da sve više sudjeluju u financiranju sportskih organizacija usmjerenih na razvoj i poticanje društveno korisne sportske djelatnosti, potrebno je propisati mogućnost dodatnog umanjenja porezne osnovice za već porezno priznate rashode sponzorstva.

 

 

2.2.

Izvor podataka:

 

Zakon o porezu na dobit („Narodne novine“ br. 177/04, 90/05, 57/06, 146/08, 80/10, 22/12, 148/13, 143/14, 50/16, 115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 138/20, 114/22, 114/23), Nacionalni plan oporavka i otpornosti Vlade Republike Hrvatske 2021.-2026., mjera C2.3.R3-I13 Digitalna transformacija Porezne uprave .

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA

3.1.

Opis posebnog cilja

 

Cilj ovih zakonodavnih izmjena je:

- utvrditi obvezu podnošenja prijava poreza na dobit za sve obveznike elektroničkim putem

- usklađivanje vezano uz transferne cijene, izmjena izričaja i postupanja pri sklapanju prethodnih sporazuma o transfernim cijenama

- pojašnjavanje načina uračunavanja poreza plaćenog u inozemstvu

- propisivanje kako investicijski fond bez pravne osobnosti može biti obveznik poreza na dobit

- dodatno umanjenje porezne osnovice za rashode sponzorstva prema ugovoru s određenim sportskim organizacijama usmjerenih na razvoj i poticanje društveno korisne sportske djelatnosti.

3.2.

Opis svrhe propisa

 

Svrha ovog propisa je provođenje zadanih ciljeva i to na način da se usklađuje sa izričajem Smjernicama OECD-a. Primjena ovog Prijedloga zakona otklanja dvojbe koje mogu nastati zbog potrebe priznavanja plaćenog poreza u inozemstvu na različite prihode ili dobit. Osigurava se i mirovinskim i investicijskom fondovi bez pravne osobnosti primjena ugovora o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja. Očekuje se pozitivan učinak na razvoj društveno korisne sportske djelatnosti. Nadalje, postiže se usklađenost Zakona s izmjenama drugih propisa koje primjenjuju obveznici poreza na dobit.

3.3.

Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja

 

Cilj koji se želi postići ostvaruje se isključivo normativnim rješenjem, budući da je potrebno mijenjati odredbe iz Zakona o porezu na dobit.

Navedeni ishod nije moguće postići nenormativnim rješenjem.

3.4.

Izvor podataka:

 

Zakon o porezu na dobit („Narodne novine“ br. 177/04, 90/05, 57/06, 146/08, 80/10, 22/12, 148/13, 143/14, 50/16, 115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 138/20, 114/22, 114/23), Nacionalni plan oporavka i otpornosti Vlade Republike Hrvatske 2021.-2026., mjera C2.3.R3-I13 Digitalna transformacija Porezne uprave

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA

4.1.

Posebni cilj:

- utvrditi obvezu podnošenja prijava poreza na dobit za sve obveznike elektroničkim putem

- usklađivanje vezano uz transferne cijene, izmjena izričaja i postupanja pri sklapanju prethodnih sporazuma o transfernim cijenama

- pojašnjavanje načina uračunavanja poreza plaćenog u inozemstvu

- propisivanje kako investicijski fond bez pravne osobnosti može biti obveznik poreza na dobit

- dodatno umanjenje porezne osnovice za rashode sponzorstva prema ugovoru s određenim sportskim organizacijama usmjerenih na razvoj i poticanje društveno korisne sportske djelatnosti.

 

4.1.1.

Učinci na gospodarstvo:

Adresati:

 

Podnošenjem prijava poreza na dobit elektroničkim putem postiže se administrativno rasterećenje poreznih obveznika jer se na ovaj način brže i lakše zaprimaju prijave poreza na dobit.

Dolazi do usklađenja sa Smjernicama OECD-a, u području transfernih cijena što uključuje i prethodne sporazume o transfernim cijenama čime se postiže veća pravna sigurnost. Otklanjaju se dvojbe koje mogu nastati zbog potrebe priznavanja plaćenog poreza u inozemstvu na različite prihode ili dobit. Također se izbjegava  mogućnost stvaranja nelojalne porezne konkurencije stjecanjem prihoda putem investicijskog fonda bez pravne osobnosti. Nadalje, postiže se usklađenost s izmjenama drugih propisa koje primjenjuju obveznici poreza na dobit.

Nadalje, omogućuje se dodatno umanjenje osnovice poreza na dobit za rashode sponzorstva, uz ispunjenje određenih uvjeta.

 

Svi obveznici poreza na dobit su dužni podnositi prijave elektroničkim putem.

Vezano za izmjene za transferne cijene, iste su dužni primjenjivati oni obveznici koji posluju s povezanim osobama, a odredbe o priznavanju plaćenog poreza u inozemstvu svi oni porezni obveznici koji plate porez na dobit ili neki sličan porez izvan Republike Hrvatske.

Nadalje, obveznici poreza na dobit koji imaju sklopljene ugovore o sponzorstvu s određenim osobama iz sustava sporta (npr. sportska društva i klubovi) moći će dodatno umanjiti osnovicu poreza na dobit.

 

4.1.2.

Učinci na održivi razvoj:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.3.

Učinci na socijalnu skrb:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.4.

Učinci na zaštitu ljudskih prava:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na zaštitu ljudskih prava.

Nisu utvrđeni adresati.

4.1.5.

Učinci na druga područja:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci na druga područja.

Nisu utvrđeni adresati.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:

 

 

Pojačava se pravna sigurnost obveznika poreza na dobit, potiče se financiranje određenih sportskih organizacija, a nije moguće utvrditi financijski učinak.

5.2.

Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:

 

Nije utvrđen izravan učinak u području održivog razvoja.

5.3.

Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:

 

Nije utvrđen izravan učinak u području socijalne skrbi.

5.4.

Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:

 

Nije utvrđen izravan učinak u području zaštite ljudskih prava.

5.5.

Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:

 

Nije utvrđen izravan učinak u drugim područjima.

5.6.

Izvor podataka:

 

Akcijski plan za administrativno rasterećenje gospodarstva za 2024. i 2025. godinu.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

6.1.

 

6.2.

Konzultacije:

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7. ZAKLJUČAK

7.1.

Pozitivni učinci:  

Postiže se veća pravna sigurnost u području transfernih cijena što uključuje i prethodne sporazume o transfernim cijenama.  Otklanjaju se dvojbe koje mogu nastati zbog potrebe priznavanja plaćenog poreza u inozemstvu na različite prihode ili dobit. Izbjegava se mogućnost stvaranja nelojalne porezne konkurencije stjecanjem prihoda putem investicijskog fonda bez pravne osobnosti. Postiže se usklađenost s izmjenama drugih propisa koje primjenjuju obveznici poreza na dobit. Potiče se financiranje određenih sportskih organizacija usmjerenih na razvoj i poticanje društveno korisne sportske djelatnosti.

 

Negativni učinci:

 

 

7.2.

Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:

Promjene koje je potrebno provesti dovode do usklađenja sa Smjernicama OECD-a u području transfernih cijena i sklapanja prethodnih sporazuma o transfernim cijenama. Nadalje, otklanjaju se dvojbe koje mogu nastati zbog potrebe priznavanja plaćenog poreza u inozemstvu na različite prihode ili dobit. Također se izbjegava  mogućnost stvaranja nelojalne porezne konkurencije stjecanjem prihoda putem investicijskog fonda bez pravne osobnost, a postiže se usklađenost s drugim propisima koje primjenjuju obveznici poreza na dobit. Potiče se razvoj društveno korisne sportske djelatnosti.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8.PRILOZI

8.1

Dokumenti u prilogu:

 

  Nema priloga

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis: dr. sc. Marko Primorac, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar financija

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.