Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o reviziji
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine:
2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Zakonom o reviziji („Narodne novine“, br. 127/17., 27/24., 85/24. i 145/24.) propisano je da ovlašteni revizor ima obvezu stalno se stručno usavršavati u području obavljanja revizorskih usluga u trajanju od najmanje 120 sati unutar neprekinutog trogodišnjeg razdoblja. Neispunjavanjem ove obveze Ministarstvo financija kao nadležno tijelo oduzeti će ovlaštenom revizoru odobrenje za rad.
Novosti u dijelu stalnog stručnog usavršavanja uvedene su Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o reviziji („Narodne novine“, broj 27/24., u daljnjem tekstu: Zakon o izmjenama i dopunama) koji je stupio na snagu u ožujku 2024. Tako je detaljnije uređena obveza stalnog stručnog usavršavanja na način da su se pojedine odredbe iz podzakonskog akta (Pravilnik o stalnom stručnom usavršavanju ovlaštenih revizora, „Narodne novine“ br. 104/18. i 144/20.) prenijele u zakon radi propisivanja prekršajnih odredbi.
Također, novost je i novi režim u kojem se ovlaštene revizore stavlja u isto trogodišnje razdoblje. Do stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama svakom je ovlaštenom revizoru od trenutka izdavanja odobrenja za rad počelo teći trogodišnje razdoblje za stalno stručno usavršavanje. To znači da su ovlašteni revizori imali različita trogodišnja razdbolja. Prema novom režimu stalno stručno usavršavanje, unutar neprekinutog razdoblja od tri godine, za sve revizore, započinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca. To je napravljeno radi lakšeg praćenja, evidentiranja i provjere obveze stalnog stručnog usavršavanja od strane nadležnog tijela – Ministarstva financija. Znači, ako je ovlaštenom revizoru odobrenje za rad izdano tijekom kalendarske godine, Zakonom o izmjenama i dopunama predviđeno je proporcionalno smanjenje broja sati stalnog stručnog usavršavanja prema broju mjeseci računajući od početka izvještajnog razdoblja do kraja mjeseca u kojem je izdano odobrenje za rad postalo izvršno. Proporcionalno smanjenje odnosi se na ukupan broj sati koje ovlašteni revizor mora skupiti u trogodišnjem razdoblju, na obvezu skupljanja sati na godišnjoj razini te na strukturu koju mora ostavariti na trogodišnjoj razini. Zakonom o izmjenama i dopunama točno je utvrđeno na koji način će se proporcionalno smanjivati sati stalnog stručnog usavršavanja.
Zbog složenosti ovakvog režima i nemogućnosti detaljnijeg rješavanja ovog problema putem podzakonskog akta, jer bi svako novo propisivanje bilo u suprotnosti sa zakonom, Zakonom o izmjenama i dopuni Zakona o reviziji („Narodne novine“, broj 145/24.) iz prosinca 2024. . propisana je odgoda primjene odredbi iz Zakona o izmjenama i dopunama kojima se uređuje obveza stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenog revizora u dijelu zakonske revizije i drugih revizorskih usluga do 1. siječnja 2026.
Nakon provedene detaljne analize zakonskog modela stalnog stručnog usavršavanja koji bi se trebao početi primjenjivati od 1. siječnja 2026. godine utvrđeno je kako trenutačno propisani režim nije primjeren, budući da predviđena proporcionalna smanjenja broja sati nisu matematički provediva u slučajevima kada ovlašteni revizor stječe odobrenje za rad tijekom trogodišnjeg razdoblja, osobito u njegovoj drugoj ili trećoj godini. Takav režim dodatno otežava novim ovlaštenim revizorima praćenje i ispunjavanje obveza stalnog stručnog usavršavanja, a isti problem javlja se i kod ovlaštenih revizora koji su tijekom tog razdoblja odsutni zbog korištenja rodiljnog dopusta ili zbog privremene nesposobnosti za rad u neprekidnom trajanju duljem od šest mjeseci, budući da se i za te situacije propisuje proporcionalno smanjenje obveze koje je u praksi teško provodivo i netransparentno.
Nadalje, važećim Zakonom o reviziji propisano je da obveznici zakonske revizije moraju imenovati revizorsko društvo i sklopiti ugovor o reviziji najkasnije tri mjeseca prije završetka poslovne godine koja prethodi poslovnoj godini za koju se obavlja zakonska revizija godišnjih financijskih izvještaja, sukladno zakonu kojim se uređuju trgovačka društva. Na primjer, za poslovnu godinu koja započinje 1. siječnja 2026. ili kasnije (uzimajući u obzir da je poslovna godina jednaka kalendarskoj), revizorsko društvo mora biti imenovano najkasnije do 30. rujna 2025. Međutim, u praksi se javila situacija u kojoj se natječajni postupci, osobito u slučaju javne nabave, pokreću prije nego što su dostupni konačni financijski podaci na dan završetka poslovne godine. U takvim slučajevima može doći do situacije da subjekt od javnog interesa, iako je već sklopio ugovor s jednim revizorskim društvom za reviziju godišnjih financijskih izvještaja, naknadno, temeljem realiziranih financijskih podataka, ispuni kriterije prema kojima postaje obveznik zajedničke revizije, odnosno obveznik ugovaranja zakonske revizije s najmanje dva međusobno neovisna revizorska društva.
2.2.
Izvor podataka:
- Zakon o reviziji („Narodne novine“, br. 127/17., 27/24., 85/24. i 145/24.)
3. UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Cilj je pojednostaviti sustav stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora i olakšati ispunjavanje obveze stalnog stručnog usavršavanja za ovlaštene revizore.
3.2.
Opis svrhe propisa
Prijedlogom zakona predlaže se da trogodišnje razdoblje u kojem ovlašteni revizor ima obvezu stalno stručno se usavršavati počinje od dana izdavanja odobrenja za rad. Nadalje, predlaže se ukidanje obveze stalnog stručnog usavršavanja po strukturi na godišnjoj razini. Također, predlaže se ukidanje obveze skupljanja 35 sati na godišnjoj razini, ali se zadržava obveza skupljanja 30 sati iz osnovnih aktivnosti na godišnjoj razini. Naposljetku, predlaže se pojednostaviti odredbe koje uređuju provjeru ispunjavanja obveze stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora na rodiljnom dopustu, dodatnom rodiljnom dopustu, roditeljskom dopustu i pri korištenju drugih vrsta vremenskih potpora propisanih zakonom kojim se uređuju rodiljne i roditeljske potpore te ovlaštenom revizoru za vrijeme neprekinutog trajanja privremene nesposobnosti za rad duljeg od šest mjeseci revizora na način da se ukida proporcionalno smanjenje broja sati stalnog stručnog usavršavanja i propisuje mogućnost produljenja razdoblja stalnog stručnog usavršavanja za razdoblje trajanja navedenih okolnosti.
Nadalje, radi otklanjanja pravne nesigurnosti u pogledu obveze imenovanja revizorskog društva i sklapanja ugovora o reviziji, ovim se Prijedlogom zakona dodatno razrađuje obveza za subjekte od javnog interesa koji na temelju javno objavljenih godišnjih financijskih izvještaja naknadno postaju obveznici zajedničke revizije. Naime, propisuje se da su ti subjekti dužni imenovati revizorsko društvo i sklopiti ugovor o reviziji za tekuću poslovnu godinu najkasnije u roku od tri mjeseca od isteka roka za javnu objavu godišnjih ili konsolidiranih godišnjih financijskih izvještaja, sukladno propisima koji uređuju računovodstvo poduzetnika.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
S obzirom da se radi o sadržaju koji se uređuje zakonom, nenormativna rješenja nisu primjenjiva. Optimalno normativno rješenje je normativno rješenje, odnosno izmjene važećeg Zakona o reviziji.
3.4.
Izvor podataka:
- Zakon o reviziji („Narodne novine“, br. 127/17., 27/24., 85/24. i 145/24.)
4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Cilj je propisati da obveza stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora počinje teći od dana dobivanja odobrenja za rad te smanjenje obveze stalnog stručnog usavršavanja na godišnjoj razini, a sve kako bi se pojednostavila pravila stalnog stručnog usavršavanja za ovlaštene revizore.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Utvrđuju se jasnija i jednostavnija pravila postupanja pri ispunjavanju obveze stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora u području zakonske revizije i drugih revizorskih usluga.
Ovlašteni revizori u području zakonske revizije i drugih revizorskih usluga (598 ovlaštenih revizora upisanih u Registar ovlaštenih revizora, podaci iz Registra ovlaštenih revizora na dan 22. svibnja 2025.).
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na ljudska prava.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati.
5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Propisivanjem da obveza stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora počinje teći od dana dobivanja odobrenja za rad i odustajanje od jednakih razdoblja usavršavanja za sve ovlaštene revizore olakšati će se ovlaštenim revizorima ispunjenje obveze stalnog stručnog usavršavanja kao i njezino praćenje. Olakšavanju ispunjenja obveze stalnog stručnog usavršavanja kao i administrativnom rasterećenju doprinijeti će i izmjene i dopune odredbe kojima se propisuje smanjenje obveze stalnog stručnog usavršavanja na godišnjoj razini kao i odredbe koje uređuju provjeru ispunjavanja obveze stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora na rodiljnom dopustu, dodatnom rodiljnom dopustu, roditeljskom dopustu i pri korištenju drugih vrsta vremenskih potpora propisanih zakonom kojim se uređuju rodiljne i roditeljske potpore te ovlaštenom revizoru za vrijeme neprekinutog trajanja privremene nesposobnosti za rad duljeg od šest mjeseci.
Nadalje, otklanja se pravna nesigurnost za obveznike zakonske revizije, odnosno subjekte od javnog interesa koji na temelju javno objavljenih godišnjih financijskih izvještaja naknadno postaju obveznici zajedničke revizije, u pogledu roka za imenovanje revizorskog društva i sklapanja ugovora o reviziji.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području zaštite ljudskih prava.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u drugim područjima.
5.6.
Izvor podataka:
-
6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Savjetovanje s javnošću provodi se objavom Nacrta prijedloga zakona i ovog Obrasca iskaza putem portala e-Savjetovanja u trajanju od 30 dana.
6.2.
Konzultacije:
Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza dostavlja se na mišljenje Uredu za zakonodavstvo i nadležnim tijelima.
7. ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Negativni učinci: -
7.2.
Zaključeno je da je potrebno izmijeniti i dopuniti odredbe važećeg Zakona kojima se propisuje obveza stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora u području zakonske revizije i drugih revizorskih usluga kako bi se ovlaštenim revizorima omogućilo jednostavnije i učinkovitije ispunjavanje obveze stalnog stručnog usavršavanja.
8. PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
Nema priloga.
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: dr.sc. Marko Primorac, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar financija
PRILOG 4.:
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo financija
1.2.
Naziv propisa:
Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o reviziji
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA
2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
Zakonom o reviziji („Narodne novine“, br. 127/17., 27/24., 85/24. i 145/24.) propisano je da ovlašteni revizor ima obvezu stalno se stručno usavršavati u području obavljanja revizorskih usluga u trajanju od najmanje 120 sati unutar neprekinutog trogodišnjeg razdoblja. Neispunjavanjem ove obveze Ministarstvo financija kao nadležno tijelo oduzeti će ovlaštenom revizoru odobrenje za rad.
Novosti u dijelu stalnog stručnog usavršavanja uvedene su Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o reviziji („Narodne novine“, broj 27/24., u daljnjem tekstu: Zakon o izmjenama i dopunama) koji je stupio na snagu u ožujku 2024. Tako je detaljnije uređena obveza stalnog stručnog usavršavanja na način da su se pojedine odredbe iz podzakonskog akta (Pravilnik o stalnom stručnom usavršavanju ovlaštenih revizora, „Narodne novine“ br. 104/18. i 144/20.) prenijele u zakon radi propisivanja prekršajnih odredbi.
Također, novost je i novi režim u kojem se ovlaštene revizore stavlja u isto trogodišnje razdoblje. Do stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama svakom je ovlaštenom revizoru od trenutka izdavanja odobrenja za rad počelo teći trogodišnje razdoblje za stalno stručno usavršavanje. To znači da su ovlašteni revizori imali različita trogodišnja razdbolja. Prema novom režimu stalno stručno usavršavanje, unutar neprekinutog razdoblja od tri godine, za sve revizore, započinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca. To je napravljeno radi lakšeg praćenja, evidentiranja i provjere obveze stalnog stručnog usavršavanja od strane nadležnog tijela – Ministarstva financija. Znači, ako je ovlaštenom revizoru odobrenje za rad izdano tijekom kalendarske godine, Zakonom o izmjenama i dopunama predviđeno je proporcionalno smanjenje broja sati stalnog stručnog usavršavanja prema broju mjeseci računajući od početka izvještajnog razdoblja do kraja mjeseca u kojem je izdano odobrenje za rad postalo izvršno. Proporcionalno smanjenje odnosi se na ukupan broj sati koje ovlašteni revizor mora skupiti u trogodišnjem razdoblju, na obvezu skupljanja sati na godišnjoj razini te na strukturu koju mora ostavariti na trogodišnjoj razini. Zakonom o izmjenama i dopunama točno je utvrđeno na koji način će se proporcionalno smanjivati sati stalnog stručnog usavršavanja.
Zbog složenosti ovakvog režima i nemogućnosti detaljnijeg rješavanja ovog problema putem podzakonskog akta, jer bi svako novo propisivanje bilo u suprotnosti sa zakonom, Zakonom o izmjenama i dopuni Zakona o reviziji („Narodne novine“, broj 145/24.) iz prosinca 2024. . propisana je odgoda primjene odredbi iz Zakona o izmjenama i dopunama kojima se uređuje obveza stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenog revizora u dijelu zakonske revizije i drugih revizorskih usluga do 1. siječnja 2026.
Nakon provedene detaljne analize zakonskog modela stalnog stručnog usavršavanja koji bi se trebao početi primjenjivati od 1. siječnja 2026. godine utvrđeno je kako trenutačno propisani režim nije primjeren, budući da predviđena proporcionalna smanjenja broja sati nisu matematički provediva u slučajevima kada ovlašteni revizor stječe odobrenje za rad tijekom trogodišnjeg razdoblja, osobito u njegovoj drugoj ili trećoj godini. Takav režim dodatno otežava novim ovlaštenim revizorima praćenje i ispunjavanje obveza stalnog stručnog usavršavanja, a isti problem javlja se i kod ovlaštenih revizora koji su tijekom tog razdoblja odsutni zbog korištenja rodiljnog dopusta ili zbog privremene nesposobnosti za rad u neprekidnom trajanju duljem od šest mjeseci, budući da se i za te situacije propisuje proporcionalno smanjenje obveze koje je u praksi teško provodivo i netransparentno.
Nadalje, važećim Zakonom o reviziji propisano je da obveznici zakonske revizije moraju imenovati revizorsko društvo i sklopiti ugovor o reviziji najkasnije tri mjeseca prije završetka poslovne godine koja prethodi poslovnoj godini za koju se obavlja zakonska revizija godišnjih financijskih izvještaja, sukladno zakonu kojim se uređuju trgovačka društva. Na primjer, za poslovnu godinu koja započinje 1. siječnja 2026. ili kasnije (uzimajući u obzir da je poslovna godina jednaka kalendarskoj), revizorsko društvo mora biti imenovano najkasnije do 30. rujna 2025. Međutim, u praksi se javila situacija u kojoj se natječajni postupci, osobito u slučaju javne nabave, pokreću prije nego što su dostupni konačni financijski podaci na dan završetka poslovne godine. U takvim slučajevima može doći do situacije da subjekt od javnog interesa, iako je već sklopio ugovor s jednim revizorskim društvom za reviziju godišnjih financijskih izvještaja, naknadno, temeljem realiziranih financijskih podataka, ispuni kriterije prema kojima postaje obveznik zajedničke revizije, odnosno obveznik ugovaranja zakonske revizije s najmanje dva međusobno neovisna revizorska društva.
2.2.
Izvor podataka:
- Zakon o reviziji („Narodne novine“, br. 127/17., 27/24., 85/24. i 145/24.)
Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA
3. UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Cilj je pojednostaviti sustav stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora i olakšati ispunjavanje obveze stalnog stručnog usavršavanja za ovlaštene revizore.
3.2.
Opis svrhe propisa
Prijedlogom zakona predlaže se da trogodišnje razdoblje u kojem ovlašteni revizor ima obvezu stalno stručno se usavršavati počinje od dana izdavanja odobrenja za rad. Nadalje, predlaže se ukidanje obveze stalnog stručnog usavršavanja po strukturi na godišnjoj razini. Također, predlaže se ukidanje obveze skupljanja 35 sati na godišnjoj razini, ali se zadržava obveza skupljanja 30 sati iz osnovnih aktivnosti na godišnjoj razini. Naposljetku, predlaže se pojednostaviti odredbe koje uređuju provjeru ispunjavanja obveze stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora na rodiljnom dopustu, dodatnom rodiljnom dopustu, roditeljskom dopustu i pri korištenju drugih vrsta vremenskih potpora propisanih zakonom kojim se uređuju rodiljne i roditeljske potpore te ovlaštenom revizoru za vrijeme neprekinutog trajanja privremene nesposobnosti za rad duljeg od šest mjeseci revizora na način da se ukida proporcionalno smanjenje broja sati stalnog stručnog usavršavanja i propisuje mogućnost produljenja razdoblja stalnog stručnog usavršavanja za razdoblje trajanja navedenih okolnosti.
Nadalje, radi otklanjanja pravne nesigurnosti u pogledu obveze imenovanja revizorskog društva i sklapanja ugovora o reviziji, ovim se Prijedlogom zakona dodatno razrađuje obveza za subjekte od javnog interesa koji na temelju javno objavljenih godišnjih financijskih izvještaja naknadno postaju obveznici zajedničke revizije. Naime, propisuje se da su ti subjekti dužni imenovati revizorsko društvo i sklopiti ugovor o reviziji za tekuću poslovnu godinu najkasnije u roku od tri mjeseca od isteka roka za javnu objavu godišnjih ili konsolidiranih godišnjih financijskih izvještaja, sukladno propisima koji uređuju računovodstvo poduzetnika.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
S obzirom da se radi o sadržaju koji se uređuje zakonom, nenormativna rješenja nisu primjenjiva. Optimalno normativno rješenje je normativno rješenje, odnosno izmjene važećeg Zakona o reviziji.
3.4.
Izvor podataka:
- Zakon o reviziji („Narodne novine“, br. 127/17., 27/24., 85/24. i 145/24.)
Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA
4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Cilj je propisati da obveza stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora počinje teći od dana dobivanja odobrenja za rad te smanjenje obveze stalnog stručnog usavršavanja na godišnjoj razini, a sve kako bi se pojednostavila pravila stalnog stručnog usavršavanja za ovlaštene revizore.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Utvrđuju se jasnija i jednostavnija pravila postupanja pri ispunjavanju obveze stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora u području zakonske revizije i drugih revizorskih usluga.
Ovlašteni revizori u području zakonske revizije i drugih revizorskih usluga (598 ovlaštenih revizora upisanih u Registar ovlaštenih revizora, podaci iz Registra ovlaštenih revizora na dan 22. svibnja 2025.).
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na ljudska prava.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA
5. ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Propisivanjem da obveza stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora počinje teći od dana dobivanja odobrenja za rad i odustajanje od jednakih razdoblja usavršavanja za sve ovlaštene revizore olakšati će se ovlaštenim revizorima ispunjenje obveze stalnog stručnog usavršavanja kao i njezino praćenje. Olakšavanju ispunjenja obveze stalnog stručnog usavršavanja kao i administrativnom rasterećenju doprinijeti će i izmjene i dopune odredbe kojima se propisuje smanjenje obveze stalnog stručnog usavršavanja na godišnjoj razini kao i odredbe koje uređuju provjeru ispunjavanja obveze stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora na rodiljnom dopustu, dodatnom rodiljnom dopustu, roditeljskom dopustu i pri korištenju drugih vrsta vremenskih potpora propisanih zakonom kojim se uređuju rodiljne i roditeljske potpore te ovlaštenom revizoru za vrijeme neprekinutog trajanja privremene nesposobnosti za rad duljeg od šest mjeseci.
Nadalje, otklanja se pravna nesigurnost za obveznike zakonske revizije, odnosno subjekte od javnog interesa koji na temelju javno objavljenih godišnjih financijskih izvještaja naknadno postaju obveznici zajedničke revizije, u pogledu roka za imenovanje revizorskog društva i sklapanja ugovora o reviziji.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u području zaštite ljudskih prava.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci niti adresati u drugim područjima.
5.6.
Izvor podataka:
-
Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA
6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
Savjetovanje s javnošću provodi se objavom Nacrta prijedloga zakona i ovog Obrasca iskaza putem portala e-Savjetovanja u trajanju od 30 dana.
6.2.
Konzultacije:
Istovremeno s provedbom postupka savjetovanja, Obrazac iskaza dostavlja se na mišljenje Uredu za zakonodavstvo i nadležnim tijelima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA
7. ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Negativni učinci: -
7.2.
Zaključeno je da je potrebno izmijeniti i dopuniti odredbe važećeg Zakona kojima se propisuje obveza stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora u području zakonske revizije i drugih revizorskih usluga kako bi se ovlaštenim revizorima omogućilo jednostavnije i učinkovitije ispunjavanje obveze stalnog stručnog usavršavanja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA
8. PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
Nema priloga.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: dr.sc. Marko Primorac, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar financija
Datum: 23. rujna 2025.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA